Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Jammer man.

Haha, Nikola Komazec (FM held van Hajduk Kula) komt even in het spel voor Maribor :o Mooie pot trouwens, 2-1 voor Dinamo, Maribor is wel gevaarlijker.

• Antwoorden 6,1k
  • Weergaven 300,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

Geplaatst

Had die wedstrijd op de achtergrond aanstaan, zal nog een spannende wedstrijd worden in Maribor. Zou het ook wel tof vinden als Maribor gewoon doorgaat.

Het is jammer dat Vukusic weggaat maar 4-5 miljoen zou gewoon mooi zijn. Was Hajduk een stabiele club geweest dan had hij nu zo 30 keer kunnen scoren in een seizoen, jammer dat Hajduk elke 6 maanden een nieuwe trainer kreeg. Las gister een interview waarin hij aangaf het liefst bij Hajduk split te blijven maar als hij weg moest omdat Hajduk het geld nodig had dan zou hij vertrekken, heerlijke speler hoor _O_, Pescara is ook lekker dicht bij Split dus hij zal ongetwijfeld vaak terugkomen.

De clubs hebben het nog niet bevestigd maar als de transfer doorgaat redden ze er de club wel bijna mee, Hajduk had 6 miljoen euro nodig om te kunnen overleven en met het geld van deze transfer is een groot gedeelte daarvan binnen, nu zou Lima nog verkocht worden (weet niet welk bedrag) en Milovic kon ook naar een franse club voor 1.5 miljoen euro. Met de komst van een nieuwe president is er ook nieuw beleid gekomen. Alle oude spelers en onbelangrijke spelers de deur uit ( Subašić, Vejić, Inoha, Ruben Lima, Tomasov, Lendrić, Anas Sharbini,Ahmad Sharbini, Mario Tičinović, Srđan Andrić, Ljubo Miličević,Drago Gabrić, Mato Neretljak etc. ) en het gaan doen met jonge kroatische spelers. Zorgt er ook voor dat er wekelijks een team van gemiddeld 22 jaar staat.

Hajduk heeft ook een bosnische speler gehaald van 18, Belmin Villa, topscoorder u18 met 30 doelpunten gehaald van Zeljeznicar.

bewerkt door iSimic

Geplaatst

Van die Vila heb ik ook goede verhalen gehoord op klix.ba. Hoe komt het eigenlijk dat Hajduk zo in de schulden zit? Heb me daar niet zo in verdiept eigenlijk..

Geplaatst

Ik weet het ook niet precies, ik wist wel al dat het financieel gezien niet heel goed ging met Hajduk maar ik kwam er vorige week pas achter hoe ver ze precies in de problemen waren. Lijstje van het transferbeleid inde laatste jaren.

[spoiler=Transfers]

12/13 +2,3 miljoen (zonder de eventuele transfer van Vukusic.)

11/12 +0.6 miljoen

10/11 +9.5 miljoen

09/10 +5.9 miljoen

08/09 -0.4 miljoen

07/08 +1.6 miljoen

Als je dit dan zo ziet dan hebben ze bijna elk jaar winst gemaakt en dan behoorlijk veel nog. Dan moeten het wel de salarissen zijn geweest van de spelers. En dan moeten er sommige spelers wel echt veel te veel hebben gekregen. Weet wel dat Vejic volgens mij een bedrag van 800.000 euro per jaar kreeg. Weet niet precies hoeveel maar er waren wel spelers die dat soort bedragen kregen.

Geplaatst

Mhm, zal wel in de jaren '90 gebeurd zijn, toen werd elk bedrijf/voetbalclub in de balkan overgenomen door een of andere crimineel. Zal me er later wel in verdiepen.

Geplaatst

Voor mij is het ook moeilijk te zoeken wat er precies gebeurd is in de afgelopen jaren aangezien ik de taal amper ken :p. Maakt het een stuk moeilijk.

Geplaatst

Haha ja, ben van plan om rond maart voor een paar maanden naar Kroatie te gaan, ben er al 5 jaar niet geweest en wil de taal nu wel gaan leren, en dat gaat het makkelijkst als je in het land zelf ben. Als me pa met een joego vriend aan het praten is dan kan ik het meestal voor een groot gedeelte wel gewoon volgen dus ik heb al een deel van de basis, ik heb het alleen moeilijk met het vertalen van nederlands naar kroatisch.

bewerkt door iSimic

Geplaatst

Rode Ster speelt beter dan Bordeaux, maar ze zullen wel weer een domme tegengoal incasseren in de tweede helft..

Geplaatst

Hajduk geeft even in de 88ste minuut een 1-0 voorsprong weg. Iets waar je ook om vraagt als je in de 68ste minuut al een aanvaller eruit haalt voor een verdediger. Kampioen zou Hajduk toch niet worden maar zonde dat je dit soort wedstrijden niet gewoon wint. Wat positief is is dat Caktas weer heeft gescoord, zijn 4de doelpunt in de 6de competitie wedstrijd. Heerlijke speler hoor _O_

Ik moet ook ff zoeken naar een manier om de wedstrijden te kijken, zoek nu telkens streams maar kon er vandaag geen vinden. Ff kijken of er een legale manier is om die wedstrijden te ontvangen.

Geplaatst

Aksentijevic. Rechtsback van Partizan. Wie kan er wat over vertellen? Vitesse zou m willen overnemen voor rond de 2mil.

Geplaatst

De deal is zo goed als rond. Jonge, onervaren back. Komt vaak op, heeft een goede voorzet, hij is tamelijk snel. Defensief is het wat minder, maar daar kan sowieso aan gewerkt worden. Hij heeft wel een stabieler team nodig als Partizan om te groeien, ik weet niet hoe de situatie is bij Vitesse maar erger dan bij Partizan kan het niet zijn.

Geplaatst

Josip Radošević zit bij de kroatische selectie, 18 jarige middenvelder die vorig jaar debuteerde bij Hajduk Split en nu in totaal 17 wedstrijden (13 competitie, 4 EL) heeft gespeeld, kan volgens mij de jongste debutant ooit zijn voor Kroatie.

Geplaatst

KANKERZOOI DIT IS ZO TYPISCH ZO TE VERWACHTEN GVD (3-2, penalty bordeaux) EN PARTIZAN SCOORT DE 1-0 OP HETZELFDE MOMENT WAT THE FUCK IS DIT

Geplaatst

Na 7 wedstrijden is in Kroatie al beslist wie er kampioen gaat worden, Tis pas de 60ste minuut bij de wedstrijd Rijeka-Hajduk maar Hajduk gaat dit niet meer winnen.

Trainer heeft besloten om met een 5 mans verdediging te gaan spelen met 3 op het middenveld (waarvan 2 wingers), middenveld van Hajduk wordt dus compleet overlopen en Rijeka is stukken beter.

Heel slecht weer in kroatie hoor, lekker veel aan het regenen.

Raap me op hoor, 65ste minuut en Oremus (winger) gaat eruit voor Jonjic (centrale verdediger), dus nu spelen er met Maloca, Milic, Milovic en Jonjic 4 centrale verdedigers met 2 backs met daarvoor als verdedigende middenvelder Andrijasevic. Begin me steeds meer af te vragen wat voor clown deze coach nu eigenlijk is.

Nou de trainer heeft genoeg laten zien, flikker hem er maar uit, als je met 4 verdedigers durft te starten tegen Inter maar besluit met 5 verdedigers te starten tegen Rijeka en al in de 65ste minuut alles op de 0-0 gaat gooien ben je niet serieus te nemen. 1-0 rijeka uit een strafschop die onterecht werd gegeven. En nu is die loser in paniek hoor, snel een spits erin voor een verdediger, veel te laat en maakt niets uit want het middenveld zal gewoon overlopen blijven worden maar het zal wel weer. Ik vroeg me al af wat er mis met deze trainer is en dat heeft hij in de laatste 2 wedstrijden laten zien, blijft hij dan eindigt Hajduk in de middenmoot, ben ik 100% zeker van.

510551_HNK_Hajduk.jpg

Radosevic is net 18 en heeft nog geen 20 wedstrijden in totaal gespeeld, Milic is 18 en heeft in totaal 7 wedstrijden gespeeld waarvan 5 invalbeurten en hij is een centrale verdediger, Tomas is 19 heeft in totaal 242 minuten gespeeld over 6 wedstrijden. En dan vreemd staan opkijken als het middenveld compleet overlopen wordt. Onbegrijpelijk dat hij 1 van de positieve punten van dit team (het middenveld met Radosevic-Andrijasevic) zo heeft weggehaald.

bewerkt door iSimic

Geplaatst

Beter halen ze Blaz Sliskovic terug, een legende van het joego voetbal en hij weet wel hoe hij de titel moet winnen met Hajduk, net zoals in 2004/2005.

Zo weer even oude docu's kijken over het voetbal van vroegah, damn wat een namen zeg. Susic, Bobek, Katalinski, Vukotic, de gebroeders Vujovic... Maarja, teveel goede technici, niet genoeg diversiteit in het nationale elftal, de bal moest erin gelopen worden, en dan had je altijd nog de scheidsrechters die tegen ons floten omdat we "communistisch" waren. Joegoslavie kon met het spelersmateriaal dat ze hadden makkelijk een paar keer europees, misschien zelfs wereldkampioen geworden zijn :(

Geplaatst

In de jaren 90 hadden we zo het basketball en voetbal gedomineerd. Als je zag hoe dicht Kroatie bij de WK finale was in 98, Joegoslavie had dat Wk kunnen winnen als ze nog bij elkaar waren geweest.

Geplaatst

Hoe zit het met het uitvak in België volgende dinsdag? Veel volk + massa's vuurwerk? :) Ik verwacht toch wel iets van jullie away support eerlijk gezegd :D

Leren onze Belgen ook eens inzien dat onze sfeer zielig is tov da van Kroatië, Servië etc. :)

De overwinning moet naar België gaan natuurlijk.

Ohja nog iets: als Kroatië speelt, vooral dan op verplaatsing, wie gaat er dan mee? Bad blue boys of Torcida? En met Servië hetzelfde met Grobari of Delije? Ik veronderstel dat die liever ni bijeen gaan zitten? :p

bewerkt door Antwerp1