Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

Geboren-en-getogen.png

Voorbereiding

Een geweldige selectie hebben is op het eerste zicht echt een meevaller, maar het brengt ook extra stress met zich mee. Je moet de trein snel op de rails krijgen, je moet mooi voetbal spelen, je moet heer en meester zijn elke wedstrijd. Dat is de kant dat ik uit wil, maar mijn voorgangers hebben gefaald met quasi dezelfde kern vorig jaar. Ik denk dat het belangrijk is om in de voorbereiding verscheidene systemen uit te proberen en te kijken wat er het beste past bij de huidige kern. 

Dat deden we dus ook, we hadden 4 oefenwedstrijden, allemaal dicht bij huis, om te kijken hoe we het seizoen gingen aanvangen. We gaven iedereen speelminuten zodat we een goed beeld konden maken. 

De eerste wedstrijd tegen FCV Dender werd de 4-4-2 uit getest. Genk kende in het verleden veel succes met deze opstelling, bijna elk kampioenschap werd op deze manier binnengehaald. Toch was ik niet overtuigd van deze formatie. De wedstrijd werd wel gewonnen met 3-2. Goals van Theo Bongonda (2x) en Kristian Thorstvedt. 

4 dagen later stond KSK Heist op het menu. We gooide het hele plan om en begonnen in een 4-2-3-1 met Cyriel Dessers als enige spits. Daarnaast kregen meerdere jeugdspelers zoals Dwomoh, Oyen & Limbombe de kans om hun huidige niveau te laten zien. Weer werd het 3-2, na een hattrick van Dessers.

We speelde een betere wedstrijd in deze 4-2-3-1 dus besloot ik deze de wedstrijd erna tegen Dessel Sport weer te gebruiken. Met 2-0 haalde we een bescheiden overwinning (doelpunten van Oyen en Onuachu) maar toch was ik er nog niet 100 procent uit. Er mist iets in dit Genk. 

Tot slot kwam Neeroeteren over de vloer. Deze amateurclub op bezoek laten komen had maar een doel, onze aanvallende spelers er zoveel mogelijk in het netje te laten leggen om zo met een goed gevoel de competitie in te gaan. En dat is ook exact wat we na 90 minuten spelen te zien kregen. Eindstand 13-1, Doelpunten van Onuachu (3x), Dessers (3x), Bongonda (2x), Cuesta, Arteaga, Moller Daehli en Ito (2x).

Statistisch gezien een mooie voorbereiding, maar ben nog steeds niet overtuigd. Er zullen nog veel tactische aanpassingen moeten gebeuren om te zorgen dat we het maximale eruit halen. 

voorbereiding.png

Mijn excuses voor het lange wachten en bedankt voor de leuke reacties! 

@Going up @Marius @Fantasy @jefri @DGremlin @Mordurette @glennix @komodo25 @delichris @V-Traxx @Niejo101 @TeamWesil

bewerkt door xPeejay

• Antwoorden 582
  • Weergaven 12,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Einde verhaal   Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. De tijd van gaan is nu gekomen, na 278 wedstrijden en 710 doelpunten valt het doek van deze novelle.    In 5 se

• De Belgische competitie is wel erg in trek de laatste tijd! Mooie intro in ieder geval! Succes!

• April   En toen werd het tijd voor de laatste 3 wedstrijden van de reguliere competitie. Het team was gebrand om er het maximale uit te halen om zo de kloof met Brugge nog wat te vergroten. 

Geplaatst

Je bent in ieder geval streng en veeleisend. De voorbereiding draait natuurlijk ook om fit te worden en de spelers aan mekaar te laten wennen. Als dan ook nog eens de resultaten mee zitten is deze op zich geslaagd te noemen. Maar het toont wel aan dat je ambitieus bent!

Geplaatst

Buiten de eerste 2 wedstrijden zeker een zeer goede voorbereiding, tegen Dender en Heist ook degelijk alleen jammer van die tegendoelpunten.

Geplaatst

Gezien de kern die je ter beschikking hebt mocht het toch net iets meer zijn vind ik.. Je wint dan wel al je wedstrijden, maar met tegenstanders van dit niveau zou het verschil wat groter mogen zijn lijkt me.

Geplaatst

Het feit dat je nog wat aan het sleutelen bent aan de speelwijze heeft wel wat invloed op de prestaties. Al bij al gaat dit wel beteren.

Geplaatst
  • Auteur

Geboren-en-getogen.png

Augustus

Augustus, het hoogtepunt van mening voetbalsupporter. Logisch ook, want elk jaar staat de start van de competitie op de agenda en dat samen met de transferperiode. 

Voor KRC Genk is dit niet anders. We zijn fysiek klaar om de strijd aan te gaan met onze concurrenten. Klaar om zoveel mogelijk punten bij elkaar te sprokkelen. Klaar voor de eerste wedstrijd.

We trapte het seizoen af in en tegen Anderlecht. Een ploeg met een rijke historie die de laatste jaren hard is gevallen. De jaren van glorie in Brussel lijken over, maar toch mag je ze nooit volledig afschrijven. 

We domineerde de partij, hadden 60 procent balbezit en voetbalde 25 kansen bij elkaar. Toch duurde het tot minuut 72 voor de openingstreffer. Cyriel Dessers, die net was in het veld was gekomen voor Paul Onuachu, zijn afgeweken schot van dichtbij verraste Van Crombrugge. Verdedigend stond het ijzersterk, Anderlecht had na 90 minuten 1 schot op doel kunnen produceren en zo konden we onze eerste overwinning op het bord zetten. Naderhand kan ik tevreden terugkijken op de 0-1 zegen, alleen nog zorgen dat we meer kansen succesvol kunnen afronden.

Het weekend erop kregen we KV Mechelen op bezoek in de Cristal Arena. KV Mechelen kwam zonder aanvallende intenties voor de dag maar wist ons toch te verslaan na een vlijmscherpe counter. Marian Shved kon de bal makkelijk achter Vukovic leggen. Langs onze kant kregen we de bal niet in het netje, en als je niet scoort kan je natuurlijk niet winnen. Eindstand 0-1.

Na de nederlaag tegen Mechelen wou ik maar één ding: zo snel mogelijk de trein weer  op de rails krijgen. Ik verwachtte een reactie van mijn spelers en die kreeg ik. Slachtoffer van dienst: KAS Eupen. Eupen werd thuis met 1-4 van de mat gespeeld. In de eerste helft speelde we Eupen van het kastje naar de muur, en scoorde we twee maal door Ito en Cuesta. Net na rust kon Koné van Eupen de aansluitingstreffer maken maar dat enthousiasme werd snel de grond in gestoken. Ito scoorde in de 2de helft er nog 2 voor de hattrick compleet te maken. 

Op dit elan gingen we verder tegen Charleroi. De zebra's kwamen op bezoek maar waren beter thuis gebleven. Voor de rust stond het al 5-0. Goals van Thorstvedt, Ito en Uronen die er vanop de linksachter 3 maakte. In minuut 49 maakte Bongonda zijn eerste van het seizoen. In de slotfase kregen we er nog 2 om de oren (Rezaei en Ilaimaharitra) maar de overwinning kwam nooit in gedrang. 6-2 na 90 minuten.

Om augustus af te sluiten hadden we nog een wedstrijd om naar uit te kijken. We maakte de trip naar het Jan Breydelstadion voor de wedstrijd tegen Club Brugge. Als regerende landskampioen had Brugge natuurlijk het voordeel en ze lieten dat rechtstreeks zien. In de eerste helft kregen we geen kans bij elkaar gevoetbald, de Brugse druk was niet te houden. Gelukkig hadden we een Danny Vukovic in goal staan die ons meerdere keren recht hield. Na de thee kregen we de wedstrijd meer in evenwicht en sloot de partij zich helemaal. Enigste wapenfeit van de 2de helft was een corner van Bastien Toma die Sebastien Dewaest achter Mignolet kon leggen. De enige echte kans die we hadden pakte we met beide handen. 0-1 winst op onze grootste concurrent, I'll take it. 

wedstrijden-aug.png 

Door deze resultaten ziet de ranglijst er na 5 wedstrijden uit als volgt: 

ranglijst-aug.png

Zeer tevreden met de eerste maand van het seizoen. Het is aan ons om verder te timmeren aan de weg naar PO1. 

Transfer

Tot slot stel ik jullie trots de eerste en enige aanwinst van het seizoen voor. Alex Craninx mag zich vanaf nu een Genkie noemen. 

Alex Craninx is een Belgische doelman van 25 jaar die in zijn jeugd meerdere keren uitkwam voor de nationale jeugdelftallen. Hij kreeg zijn opleiding bij het grote Real Madrid maar kon het daar nooit waar maken. Na twee seizoenen Sparta Rotterdam kwam hij in Noorwegen bij Molde terecht. Daar behaalde hij vorig jaar de titel. Craninx komt over voor 900k. 

Craninx.png

Bedankt voor de leuke reacties!

@Marius @delichris @glennix @komodo25 @DGremlin @V-Traxx

Geplaatst

Prima start van het seizoen. Met het halen van Craninx heb je ook een prima doelman weten te strikken. En een Belg, dat is ook niet onbelangrijk. 

Slinger mij trouwens ook gerust bij elke update in de mentions. Ik mis soms nog wel eens een update ;) 

Geplaatst

Een goede reeks neergezet buiten het verlies tegen Mechelen. Met Craninx heb je een goede back-up in huis voor Vukovic en misschien volgend seizoen de back-up van Vandenvoordt. :classic_wink:

Geplaatst

Goeie start, mooi dat je een moeilijke wedstrijd tegen Club Brugge wint, Craninx ging ik persoonlijk niet gehaald hebben, je hebt zo'n goeie keeper in wording met vervoordt, ook nog andere goeie jonge doelmannen die wel verhuurd zijn.

Geplaatst

Die thuisnederlaag tegen KVM was natuurlijk zuur maar zet je dan weer recht in Jan Breydel. Tel daarbij nog eens drie niet evidente punten die meepikt uit het Astridpark en twee keer een doelpuntenfestijn en je kan inderdaad van een meer dan geslaagde start spreken!

Geplaatst
  • Auteur

Geboren-en-getogen.png

September

September, de maand waarin we 3 wedstrijden op de agenda stonden. Aan ons om onze goede start kracht bij te zetten en zo te laten zien dat we het menen dit seizoen. 

13 september kregen we Beerschot over de vloer. De Kielse Ratten hadden hun start volledig gemist, ze haalde 4 op 15. Toch ben ik van mening dat je altijd op je hoede moet zijn. Gelukkig was mijn team dat ook, we speelde heel behoudend om zo hun de angel uit hun spel te halen. Met die Tissoudali weet je nooit spookte er in mijn achterhoofd. Theo Bongonda was de enige doelpuntenmaker. 1-0 na 90 minuten.

Royal Excel Mouscron was de volgende club op het lijstje. We gingen met een goed gevoel richting Le Cannonier maar dat goed gevoel zou die avond niet blijven. We beten onze tanden stuk op hun stugge verdediging en vonden geen antwoord op hun snelle counters. Moeskroen schoot 3 keer op doel, maakte 2 doelpunten (Xadas en Tabekou). Bongonda en Onuachu vonden ook beide het net. Eindstand 2-2, een wedstrijd waar voor ons veel meer in zat. 

Laatste wedstrijd van de maand kwam KAA Gent op bezoek in de Cristal Arena. Gent dat afgelopen wedstrijden zwaar onder niveau presteerde had tegen ons ook niets te zeggen. Na 90 minuten voetbal mochten de buffalo's de bus terug in 0 punten en een 3-0 nederlaag. Held van de avond is ongetwijfeld Junya Ito die Bolat drie maal wist te passeren. 

wedstrijden-sep.png

Zo behouden we na 8 speeldagen nog steeds de koppositie, met 2 punten voorsprong op Club Brugge. Grootste verassing kunnen we toch wel Zulte Waregem noemen. Essevee sprokkelde al 15 punten bij elkaar en staat op een gedeelde derde plek. Charleroi kent daarentegen een ongekende slechte start. Ze behaalde 6/24 en bekleden de 15de plek. 

ranglijst-sep.png

Bedankt voor de leuke reacties!
@Fantasy @glennix @delichris @Pavel Nedved @komodo25 @Marius @JordiW. @DGremlin @Niejo101

Geplaatst

Op Le Cannonier reken je op meer punten maar uiteindelijk blijf je toch mooi bovenstaan met die zeven op negen.

Geplaatst

Wedstrijden zoals tegen Moeskroen kom je nu eenmaal tegen op een seizoen.. Zolang dat niet teveel gebeurd is dat natuurlijk geen erg. Je blijft in ieder geval mooi bovenaan staan.

Geplaatst

Met 19 uit 8 gaat het vooralsnog prima! Ken de Belgische competitie niet, dus geen idee hoe de onderlinge verhouding zijn maar je gaat lekker! :)