Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[IDS] [FM21] Taking the World by Storm: A Newgen Story

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 498
  • Weergaven 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• #2 Introductie (Deel 2)   WAAROM FC TWENTE?! Na in de bèta versie van FM21 gespeeld te hebben met Ajax, koos ik voor FC Twente bij full release. Oorspronkelijk had ik bij deze save een

• #49 JOHAN CRUIJFF SCHAAL / LOTING GROEPSRONDE CHAMPIONS LEAGUE       In mijn nieuwe novelle - [FM22] C.D. Guadalajara: El Rebaño Sagrado! - wil ik wat vaker grafische upd

• #17 Counterstrike   In de update van vandaag wil ik het graag even hebben over mijn speelwijze. Waarom? Omdat deze tactiek ons ver boven verwachtingen heeft laten presteren in de eerste twee

Geplaatst

Wat een geweldig seizoen opnieuw! Nationaal is er natuurlijk geen uitdaging meer, maar je moet het toch maar flikken. Dat ene gelijkspelletje moet je er maar voor lief bij nemen, al begrijp ik natuurlijk de frustratie omdat dat net je statistieken even in de war gooit. De CL campagne is uitermate uitmuntend te noemen gezien alle tegenstand die je over de knie moest leggen om met de trofee aan de haal te gaan.

Geplaatst

Je hebt een droomelftal opgebouwd in slechts een paar seizoenen tijd. Die Aganovic is ook weer een geweldenaar zeg :classic_love: Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je te werk gaat met het hunten op newgens.

bewerkt door Nummerke10

Geplaatst

Zoals anderen al zeggen ben je echt goed bezig en de beste ploeg van de wereld op dit moment

Geplaatst

Had ff een paar updates gemist, maar ben weer helemaal bij! Geweldige prestaties in de afgelopen seizoenen zeg! Toch jammer dat het net niet lukt om alle 34 wedstrijden te winnen in de Eredivisie, maar dat geeft in ieder geval nog een (kleine) uitdaging, haha! :D

Gebruik je nog steeds de counterstrike tactiek die je toen had uitgelicht in het tactiekenboard, of ben je in de afgelopen seizoenen overgestapt naar een andere tactiek?

Geplaatst
  • Auteur

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#32 VOORTGANG DOELSTELLINGEN

We staan aan de vooravond van het zevende seizoen in mijn Football Manager save. Ik vind dit een mooi moment om eens te gaan kijken naar hoe we ervoor staan. Ik wil dit op verschillende manieren gaan doen en in deze update wil ik als eerst gaan kijken naar de voortgang van de doelstellingen die ik me aan het begin gesteld had. In andere updates wil ik gaan kijken naar hoe de club er voor staat maar bijvoorbeeld ook naar de Eredivisie en andere clubs in die competitie. 

Daarna wil ik nog een rondje langs de buitenlandse velden maken zodat jullie een beter beeld kunnen krijgen van hoe de wereld in mijn simulatie eruit ziet. We zullen dan onder andere kijken naar spraakmakende transfers, aangestelde managers en diens prestaties maar ook de WK/EK winnaars bijvoorbeeld. Als eerste gaan we dus kijken naar de doelstellingen voor deze save. Welke hebben we kunnen afstrepen in de afgelopen seizoenen en voor welke moeten we nog even gas gaan geven?  

Oorspronkelijk had ik de doelen opgedeeld in vier categorieën: Korte termijn (5 jaar), middellange termijn (10 jaar), lange termijn (10+ jaar) en de ultieme doelen. We gaan opnieuw de voornemens bekijken op de eerder genoemde volgorde. We starten dus met de korte termijn doelen die we inmiddels behaald zouden moeten hebben. 

• Niet degraderen
  • Wordt financieel stabiel
  • Drie jeugdexponenten (newgens) in het eerste
  • Niet meer dan vier huurspelers in het eerste
  • Speel een bekerfinale
  • Verkoop een speler met minstens €10M winst

Alle bovenstaande doelen zijn behaald binnen de gestelde termijn. Het moge duidelijk zijn dat we niet gedegradeerd zijn en dat we financieel inmiddels niets te klagen hebben. In de eerste vijf seizoenen hebben we verschillende jeugdexponenten in onze selectie gehad. Bart Storm is natuurlijk de meest bekende maar naast hem maken Craig Daniels, Brian van Houten, Sorencio Augustin, Wolfgang Wolff, Elikia Lubbers, Ricardo Looms en Jeffrey Marengo deel uit van het eerste. Deze jongens zijn allemaal doorgekomen vanuit de jeugd onder mijn bewind, het zijn dus allemaal newgens. 

We waren vrij gauw af van het huurlingenleger waarmee we de save begonnen, volgens mij was dit na twee seizoenen al geregeld. In het eerste seizoen wonnen we meteen de KNVB Beker en daarmee konden we de één na laatste doelstelling ook doorstrepen. In 2024 verkochten wij Felix Passlack aan Guangzhou Evergrande voor een bedrag van €17M. Hij was daarmee de eerste speler die wij doorverkochten met minstens €10M winst. We hadden hem namelijk anderhalf seizoen daarvoor binnen gehengeld voor €2,8M. Daarmee hebben we binnen vijf seizoenen al onze korte termijn doelen behaald!

• Wees een sub-top team in de Eredivisie
  • Win de KNVB Beker
  • Zes jeugdexponenten (newgens) in het eerste 
  • Geen huurspelers in het eerste
  • Verkoop een speler met minstens €30M winst

Ook de doelstellingen die we binnen tien jaar moesten completeren zijn binnen die termijn behaald. In de eerste zes seizoenen zijn we vijf keer kampioen geworden, wonnen we vijf keer de beker en namen we vijf supercups mee naar huis. We zijn dus niet alleen een sub-top team geworden maar zijn de absolute topclub binnen Nederland. Ik noemde hierboven al even het aantal jeugdspelers dat we in de selectie hebben, inmiddels zijn dat er dus acht. Na twee seizoenen konden we al afscheid nemen van de huurconstructies. Ondanks dat we nog drie seizoenen te gaan hebben om het bovenstaande rijtje af te werken, is dit ons dus al gelukt! 

In de zomer van 2024 verkochten we Tochi Chukwuani aan Benfica. De Portugezen betaalden ons maar liefst €42M voor de middenvelder. Met deze transfer maakten we een winst van ruim €41M aangezien we hem in het tweede seizoen kochten voor slechts €775k. Daarmee kunnen we de laatste doelstelling in bovenstaande lijstje ook afstrepen. We komen dan ook steeds dichter bij het bereiken van mijn hoofddoelen. 

chukwuani.PNG.4c846cf817011870ff25c101007f69e8.PNG

• Wees één van de topclubs in Nederland
  • Speel elk seizoen Europees voetbal
  • Negen jeugdexponenten (newgens) in het eerste 
  • Produceer een European Golden Boy winnaar
  • Produceer een Ballon D’Or winnaar
  • Wordt hofleverancier van het Nederlands elftal
  • Verkoop een speler met minstens €50M winst

Voor de bovenstaande doelen had ik een termijn van 10+ seizoenen in gedachten. Sommigen hebben we dus al binnen zeven jaar gehaald. Zoals ik eerder al benoemde zijn we de absolute topclub binnen Nederland en spelen we elk seizoen Europees voetbal. We spelen niet alleen Europees, we tellen ook echt mee. Helaas hebben we nog geen negen zelfopgeleide spelers in de selectie maar we zitten er ook niet ver vanaf. Ik ga de komende seizoenen nog even genieten van het superteam dat ik gebouwd heb, alvorens ik het roer compleet om ga gooien en me volledig op de academie ga richten. 

Al vier jaar op rij wint een speler van ons de European Golden Boy verkiezing. De eerste kwam in 2022 op naam van Bart Storm. Een jaar later won hij hem nog eens en daarmee is hij de enige speler die hem twee keer achter elkaar in de wacht kon slepen. In 2024 was Manuel Miranda de gelukkige en afgelopen seizoen werd de award gewonnen door Florin Ciortea. 

goldenboywinners.PNG.c77f4ce3c9a5a22f53bdb18bc0754bfd.PNG

We wachten nog steeds op een Ballon d'Or verkiezing voor Bart Storm. Ik verwacht dat hij hem dit jaar kan winnen, mits hij goed aan het aankomende seizoen begint. We zijn tevens nog geen hofleverancier voor het Nederlands elftal geweest. Momenteel (juni 2026) wordt het WK gespeeld. Met drie spelers zijn we gedeeld hofleverancier met Atletico. We kunnen dus wel stellen dat het er een keer aan zit te komen. El Amrani (nieuw), Looms en Storm zijn onze spelers. Atletico levert Hateboer, van de Beek en Malen af. 

De laatste doelstelling heb ik ook alvast afgestreept. De oplettende volger heeft in één van de vorige updates gezien dat ik een aankoop presenteerde terwijl hij al onder contract stond bij een andere club. Tony McMaster werd gratis overgenomen van Borussia Dortmund en kreeg een clausule van €60M in zijn contract. Leicester was de club die dit bedrag een seizoen later op tafel legde en daarmee hebben we €60M winst gemaakt. 

master.PNG.4303a7e31b97409f88d43730c62a9e8b.PNG

• Produceer op z'n minst 50 elite spelers (spelers actief in de top 5 competities)
  • Verkoop een jeugdexponent voor meer dan €100M

De ultieme doelen zijn nog wat ver weg maar ook hier kan het heel snel gaan. De Eredivisie is inmiddels opgeklommen naar de zesde plaats. Als we nog één plaatsje kunnen stijgen zijn we ineens zelf actief in een elite competitie en wordt het gemakkelijk om 50 elite spelers op te leiden. Tevens zouden we gemakkelijk Bart Storm kunnen slijten aan één van de Europese topclubs en zij zijn ook zeker bereid om meer dan €100M te betalen voor één van de beste spitsen ter wereld. 

REACTIES

@Michael_RAFC @ElMarcos @MNie @Marius @RubenS2 @Fantasy @Nummerke10 @boydjoman @Glenn08 @Mordurette @JordiW. @delichris @KayDeManaager @Goatruida @xPeejay @19CH98 @kmk @Kyrill @Rob1981 @SNDR @DGremlin @Thymen @rich ruzzian @timpy00 @FlyD @Michaelinho*

Bedankt voor de mooie en vele reacties!

@Nummerke10 Ik heb ooit een post geschreven over hoe ik op newgens jaag, volgens mij was dat FM18 toen. Ik kan hem niet terugvinden helaas. Ik zal eens kijken of ik daar een udpate aan kan weiden ;)

@JordiW. Ik heb een antal keren met een 4-2-2-2 en een 4-3-1-2 gespeeld maar voor het overgrote deel speel ik nog steeds de Counterstrike tactiek inderdaad. 

Geplaatst

Wederom een mooi overzicht. Ik moet wel streng zijn, je bent geen moment sub-topper geweest in de Eredivisie dus die doelstelling is niet behaald ;c

Geplaatst

Mooi overzicht en je haalt in een rap tempo alle doelstellingen. Ik ben heel benieuwd hoe lang het duurt voor je de laatste paar ook kunt gaan afvinken.

Geplaatst

Mooi overzicht van de doelstellingen, je hebt het tot nu toe zeer goed gedaan! Daarnaast kan ik niets anders zeggen dan dat je kwaliteiten als manager ervoor zorgen dat de doelstellingen eerder te makkelijk zijn dan te uitdagend en dat is natuurlijk als compliment bedoeld!

Geplaatst
  • Auteur
17 minuten geleden zei Nummerke10:

Wederom een mooi overzicht. Ik moet wel streng zijn, je bent geen moment sub-topper geweest in de Eredivisie dus die doelstelling is niet behaald ;c

Dit is wel de mooiste post in dit topic _O_

Geplaatst

Heel erg mooi zo'n overzicht, en zeker als je 'm naast die doelen legt. Het meest onder de indruk ben ik van die ontvangen transferbedragen. Daar ben ik in die tijdspanne in mijn Bodo save nooit aan toegekomen.

Geplaatst

Leuk overzicht! Schitterend dat je de meeste van je doelstellingen vroeger haalt dan gehoopt.

Nu nog werken aan de overblijvende doelstellingen ;) 

Geplaatst

Heerlijke vooruitgang al geboekt in de afgelopen jaren. Nu je een echt topteam bent kan het inderdaad ook snel gaan met de rest van de doelen. Lekker bezig! 

Geplaatst
  • Auteur

Stormbanner.png.8f6ed689a19fb0cb3507e3ae5e6a2999.png

#33 FRISSE WIND & CLUBSTATUS

In zes jaar tijd hebben we bijna alles gewonnen wat er te winnen valt en daarmee is de uitdaging wat betreft het winnen van prijzen een beetje verdwenen. Hoewel het altijd fijn is om eremetaal in de prijzenkast te zetten, wil ik een frisse wind door mijn save doen waaien. We zitten momenteel in de zomer van 2026 en ik ben begonnen met het 'opruimen' van de selectie. Het jagen op newgens en buitenkansjes is een beetje uit de hand gelopen, zeker gezien dat oorspronkelijk helemaal niet de bedoeling was. Ik wil dan ook weer terug naar de basis van het idee waarmee ik dit spel begonnen was; de eigen jeugd! Ik moet dit wel geleidelijk doen aangezien ik niet wil dat de gehele selectie gaat lopen muiten en ik daardoor sleutelspelers - of nog erger zoals mijn baan - verlies. Voordat ik hier verder op in ga, wil ik gaan kijken naar hoe de club er nu voor staat. 

En om maar meteen met de deur in huis te vallen; we zijn inmiddels de grootste club van de wereld! Ik verwacht echter wel dat we hier de komende jaren wat gaan terugvallen omdat ik de club wil transformeren naar het predicaat 'opleidingsclub'. 

image.png.f06df8d5f1d36636e95f44e7c0304abb.png

Ik laat de selectie nog even achterwege, deze zal ik bij aanvang van het nieuwe seizoen aan jullie voorstellen. Er worden momenteel heel wat spelers verkocht en de transferperiode is nog niet aan zijn einde waardoor er dus een vertekend beeld of verwarring kan ontstaan. Wel wil ik even kijken naar de staf maar zal daar geen credits voor nemen. Die credits zijn voor Rob Boudrie. Hij is namelijk al sinds het begin van het spel verantwoordelijk voor het samenstellen van de technische staf en heeft dat telkens met verve gedaan. 

Zo zijn we in elk aspect het best voorzien in vergelijking met elke club in de Eredivisie:

image.png.86465db44eee38f48d32487f82d9c94e.png

Wat ik vooral mooi vind aan Boudrie is dat hij ook rekening lijkt te houden met de persoonlijkheden van de stafleden die hij aanstelt. Ik help hem natuurlijk wel een beetje doordat ikzelf degene ben die de uiteindelijke laatste klap mag geven, maar toch. We hebben een aantal professionals, een aantal gedreven mensen maar ook enkele 'model citizens' in onze staf zitten. Ook de jeugdteams zijn goed voorzien. Onder andere Klaas-Jan Huntelaar, Tom Beugelsdijk en Wout Brama maken deel uit van de jeugdstaf. 

image.png.c41b389023f1b1e02e1a73fec40b5f22.png

Spoiler

RESERVES

image.png.a9055d6552e091025d8ffe98960d89ae.png

U18

image.png.a55a404915dfedb316ccec5d9fb114db.png

Niet alleen qua staf zitten we goed maar ook de faciliteiten zijn volledig uitgebouwd. De club maakt gebruik van de laatste technologieën om de spelers bij de club zo goed mogelijk te kunnen begeleiden. Eigenlijk staat alles klaar om inderdaad die frisse wind te gaan laten waaien. Er wordt zelfs een nieuw stadion gebouwd, waar straks 51.236 plaats kunnen nemen. Als grootste club van de wereld kun je natuurlijk ook niet achterblijven met een stadion waar slechts 30.000 man in kan. Overigens krijgen we daarmee het op één na grootste stadion in de Eredivisie, we moeten dan alleen de Johan Cruijff Arena voor ons laten, die plaats biedt aan 54.990 mensen. Ik verwacht echter dat we al gauw het nieuwe stadion verder kunnen gaan uitbreiden.

image.png.ab28b37768619283d439033fa0354316.png

Ook financieel gaat het ons voor de wind (sorry, ik heb iets met wind vandaag ;c). Qua transfers hebben we elk jaar meer geld opgehaald dan we uitgaven en ook de prijzengelden hebben ons geen windeieren gelegd. De financiële slagkracht zette ons de wind in de zeilen want hierdoor konden we contracten verlengen en leuke talenten aankopen. Elke bos stro waait voor de wind waardoor we over bovenstaande faciliteiten beschikken. Oké, ik zal het hierbij laten!

image.png.03ff9c044f0956eef145eb60d367c844.png

@Michael_RAFC @ElMarcos @MNie @Marius @RubenS2 @Fantasy @Nummerke10 @boydjoman @Glenn08 @Mordurette @JordiW. @delichris @KayDeManaager @Goatruida @xPeejay @19CH98 @kmk @Kyrill @Rob1981 @SNDR @DGremlin @Thymen @rich ruzzian @timpy00 @FlyD @Michaelinho* @Jotew

Bedankt voor de mooie en vele reacties!

Geplaatst

Mooi overzicht dat laat zien hoe je ondertussen bent opgeklommen en over welke faciliteiten je allemaal al niet beschikt. Maar het mooiste lijkt me vooral dat je terug wil naar het statuut van een opleidingsclub. Dat je dat ook in tussenstappen zal moeten doen lijkt me zeker aangewezen.