Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Enkele grote uitspraken gedaan, hopelijk kan je ze ook waar gaan maken in de toekomst!

• Antwoorden 165
  • Weergaven 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• mattihamstra
    mattihamstra

"Hello , My name is Mirage and i would like to train with the team if that is possible?"   In mijn beste Engels probeer ik een vriendelijke wat oudere man te polsen of er een mogelijkheid is

• mattihamstra
    mattihamstra

Voetballen in Zweden. Dat is nou niet bepaald iets wat ik altijd voor ogen had en het was zeker ook niet mijn bedoeling van mijn bezoek aan het land. Maar goed nu ik hier toch ben met een contract op

• mattihamstra
    mattihamstra

De nummer 1 van de competitie het is iets waar het hele dorp trots op is maar binnen het team merk ik toch dat het niet goed voelt. Ineens ligt de druk bij ons wat natuurlijk logisch is. Wij zijn de t

Geplaatst
  • Auteur

Miraga.png.96c5c1823b9a1dedbeb259f345907568.png.454f50827eea6154bb823cfd0370780f.png

Ik heb een aantal gewaagde uitspraken gedaan. Heb ik daar spijt van? Zeker niet. Ik sta achter die woorden. Of het zorgt voor extra druk? Niet bepaald maar ik heb nu wel iets te bewijzen. Na de EK onderbreking staat er voor ons gelijk een kraker op het programma. Hammarby is de nummer 1 op dit moment en wij staan 2e en zijn dus nog de grootste uitdager. Zelf baal ik van die EK onderbreking. De trainingen in de aanloop naar deze wedstrijd zijn niet heel lekker. Het ritme is weg en dat kan nog wel eens voor problemen gaan zorgen. Na 90 minuten voetbal in de Tele2 Arena is de eerste nederlaag in de competitie een feit. Hoewel ik ons nog op voorsprong zet met een heerlijke kopbal in de verre hoek krijgen we daarna een uur lang voetballes. Daarvan maak ik maar 20 minuten mee. Bij een luchtduel land ik verkeerd en klapt mijn enkel dubbel.

Een dag later blijkt dat mijn enkelbanden een behoorlijke klap hebben gehad. Ik sta zeker 2 weken buitenspel en misschien nog wel iets langer. Ik zit dus op de tribune om de jongens aan te moedigen tegen Varbergs BOIS. Het is allemaal niet zo sprankelend en overtuigend. Sterker nog het is keihard ploeteren en echte kansen zijn er nauwelijk. Wij scoren niet maar worden een handje geholpen met een eigen doelpunt waardoor deze wedstrijd word gewonnen. Na de tik tegen Hammarby is het lekker dat er punten worden gepakt maar het voetbal is slecht te noemen.

De uitwedstrijd tegen Falkenberg kijk ik samen met Elize. Ik vind het moeilijk om er niet bij te kunnen zijn om het team te helpen. Helemaal als ik zie dat ze ten onder gaan in de strijd. Falkenberg overklast ons en weet met 4-2 te winnen. Het is opnieuw een fikse nederlaag die ongetwijfeld hard zal aankomen. Echter moeten we ons geen illusies maken. Het was natuurlijk mooi om zo lang ongeslagen te blijven de de grote verassing te zijn maar op het punt waar we nu zitten is in mijn ogen normaal. Het kampioenschap is eigenlijk nooit een doel geweest voor mij en ook voor het team niet. persoonlijk heb ik wel het doel om in de bovenste helft van de ranglijst te eindigen. 

Ook tegen AIK moeten we een nederlaag slikken. Kansen krijgen de jongens zat maar hij wil er maar niet in. Als je dan 1-2 achter komt en je moet ook nog eens verder met 10 man dan is het bijna onbegonnen zaak. De manier van spelen geeft wel hoop voor de wedstrijd tegen Halmstad. Dat is een wedstrijd die onze vorm bepaald. Halmstad is ook een promovendus winnen van hun laat dan ongeveer zien waar we staan en zal goed voor het moraal zijn.

Uit bij Halmstad zijn de jongens getergd. Ik heb weer voorzichtig meegetraind maar het is helaas nog te vroeg om van waarde te kunnen zijn en dus word ik thuis gelaten. De openingsfase is voor ons en de jongens komen al vrij snel op een 0-2 voorsprong. Zonder echt in de problemen te komen word er erg zakelijk gevoetbald en krijgen we toch in de slotfase nog een tegentreffer te verwerken. desondanks is de 1-2 overwinning zeer welkom. Het kon niet uitblijven dat het wisselvallig zou gaan worden en dat is na de onderbreking wel gebleken. 

1101959735_resultatenjuli2021.thumb.PNG.39bdf2ecb169151b22fff767f57e2cb3.PNG

1355476658_standjuli2021.PNG.060985077f2803b14fc5aed577a2bfd8.PNG

------

@19CH98 helaas kon het in deze maand niet waargemaakt worden mede door een blessure

@delichris die woorden kunnen voor druk zorgen maar ook het beste in iemand naar boven halen. laten we hopen op dat laatste

@MNie @Rob1981 @Vlonkie @komodo25 @Marius

Geplaatst

Blessures horen bij de sport maar ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend het is, zeker als je je team dan opeens slechte wedstrijden ziet spelen. 

Geplaatst
  • Auteur

Miraga.png.96c5c1823b9a1dedbeb259f345907568.png.7dcf5f8b2bedb26336222481bb837af1.png

Dat we een keer zouden gaan verliezen en dat de resultaten wisselvallig zouden worden dat was wel een keer te verwachten. Het sprookje heeft immers al langer geduurd dan we zelf hadden verwacht. Of eigenlijk is dat sprookje nog gewoon bezig. Kampioen zullen we niet worden maar misschien dat we ons wel eens kunnen gaan mengen in de plekken voor Europees voetbal. Dat zal al een prijs op zich zijn. Ik ben er weer bij al ben ik nog wel iets zoekende naar mijn ritme. Brage is de tegenstander en ze zitten er vooral bij mij kort op. Ik voel mezelf nog niet helemaal vrij in mijn hoofd en dat is terug te zien aan mijn spel. We krijgen een goedkope strafschop tegen en komen voor rust al op achterstand. Het is in de 2e helft keihard werken om in ieder geval die gelijkmaker te maken. In de absolute slotfase krijgen we toch nog loon naar werken en is het Tavsan die voor de gelijkmaker zorgt. 

Voor de wedstrijd tegen BK Häcken is de trainer heel erg met mij bezig. Hij komt wel vaker een praatje maken tussendoor maar dat gaat vooral over koetjes en kalfjes. Dit keer is het serieus. Of ik klaar en scherp ben voor de wedstrijd en of ik echt wel 100% fit ben. Ik denk nog bij mezelf van joh waarom vraag je dat nu en niet voor de wedstrijd tegen Brage. Toen moest ik voor mezelf toch even een soort drempel over. Nu voel ik me goed en ben ik klaar om te vlammen. Ik speel weer zoals ik van emzelf verwacht. Ik ben dreigend en help het team door een assist te leveren bij de 1-0 van Jansson die overigens een geweldige 1e helft speelt en een hattrick weet te maken. In de slotfase bepaal ik de eindstand op 4-0 door een scherpe voorzet binnen te koppen bij de 1e paal.

Ik ga er al van uit dat ik een wedstrijdje over kan slaan voor de beker tegen Olympic maar dan word me ineens duidelijk waarom de trainer zo erg met mij bezig was. "Mirage ik zou je graag wat rust geven maar dat kan ik nu niet doen. Het gaat om de club in dit geval. Je hebt een clausule in je contract staan dat weet je. Die clausule kan wel eens erg snel gebruikt gaan worden want er zaten afgelopen wedstrijd een aantal scouts op de tribune en komende wedstrijd zullen er nog een aantal zijn."  Clubs noemt hij niet maar ik voel wel een bepaalde spanning door mijn lijf gieren en ook een gezonde bewijsdrang. Olympic is geen hoogvlieger en dat blijkt ook wel. We weten met maar liefst 0-14 te winnen en ik maak er 8. Ik schrijf geschiedenis want er is nog nooit zo vaak door 1 persoon in de Zweedse Beker gescoord. Na een uur spelen word ik dan toch maar naar de kant gehaald en kan ik tevreden zijn. Ik heb mijn visite kaartje wel afgegeven lijkt mij. 

De vader van Elize weet om welke clubs het gaat. "De scouts zaten vlak achter me. Er waren scouts van Fortuna , VVV , Feyenoord maar er waren ook scouts van Juventus , PSG  en Real Madrid aanwezig. Dat had hij beter niet kunnen zeggen want ik lijk ineens 100 kilo aan gewicht op mijn schouder extra te krijgen. Ik krijg het maar moeilijk uit mijn hoofd en tegen Djurgarden ben ik niet helemaal mezelf. Toch ben ik met een assist van waarde en word er met 0-2 gewonnen. Na de wedstrijd ben ik toch wel benieuwd welke clubs er de afgelopen wedstrijden op de tribune zaten en de trainer bevestigd de clubs die ik al eerder te horen had gekregen. Het voelt toch onwerkelijk om te horen. Ik kom die avond maar moeilijk in slaap. Samen spelen met ronaldo of met Mbappé en Neymar of misschien nog wel mooier spelen in De Kuip. Mijn vader was supporter van Feyenoord. Hoe trots zou die nu niet op mij zijn geweest bij alleen al het horen dat Feyenoord voor mij op de tribune zat?

Een collectieve offday tegen örebro en dus valt mijn mindere spel vandaag niet eens op. Ik heb het mentaal even neit op een rijtje. Natuurlijk ik speel voor Jönköpings en moet me voor hun inzetten maar als ik jou zeg dat de europese top interesse in je heeft gaat dat dan niet in je hoofd zitten? er komt een belangrijke maand aan met bijna alleen maar wedstrijden tegen de grotere Zweedse clubs. Het word een enorme test nu de wisselvalligheid in ons spel is gekomen.

669247838_resultatenaugustus2021.thumb.PNG.ba19a42cfb326b6da9ddeb77ef0dc465.PNG

1686112862_standaugustus2021.PNG.abec3a8a2eabcdd371670b76697e8c0f.PNG

@delichris de mindere periode moest een keer komen. het is zeker geen schande maar het was zo mooi geweest om het nog even langer vast te kunnen houden

@19CH98 niet kunnen doen wat je het liefste doet of niet het team kunnen helpen. op elk niveau is dat een kwelling

Geplaatst

Wat een bijzondere ontwikkelingen weer, 8x gescoord en misschien wel op weg naar een nieuwe club. 

Geplaatst

Dat is wel even een lekkere wedstrijd, acht keer scoren. Visitekaartje is wel afgegeven dan. Benieuwd of de interesse over gaat in serieuze biedingen of dat het bij interesse blijft. Belangstelling even niet aan denken en weer knallen op het veld.

Geplaatst
  • Auteur

Miraga.png.96c5c1823b9a1dedbeb259f345907568.png.debea1a274d4af4e0250346d2401fc76.png

Dat ik vertrek uit Zweden dat staat eigenlijk al wel vast dat besef ik mezelf maar al te goed. Zeker na de opmerking van Elize dat we dus binnenkort weer afscheid van elkaar moeten nemen. Elize wil graag in Zweden blijven en dat begrijp ik maar al te goed. Het voetbalwereldje is niet iets voor haar en om nou met mij de wereld over te moeten gaan reizen om mij en mijn keuzes te volgen kan ik niet van haar verlangen. Daarbij heb ik zelf de boot toch wel afgehouden wat betreft een relatie en het zou egoïstisch zijn om daar nu wel een bepaalde druk achter te zetten. Het is bijna normaal geworden dat Elize in mijn leven is en dat zal ergens anders wel weer wennen worden om haar te moeten missen maar dat hoort nou eenmaal bij het leven van een voetballer. 

Op 27 augustus denk ik dat er een grap met mij word uitgehaald. Ik word gebeld door een voor mij onbekend nummer. Ik krijg Erwin Van De Looi aan de lijn en krijg te horen dat ik ben geselecteerd voor Jong Oranje. Ik zeg de man aan de telefoon dat hij zijn tijd beter kan besteden en iemand ander in de maling moet gaan nemen. Na de training zie ik dat ik heel wat berichtjes heb gemist en heeft mijn opa mij al een aantal keer gebeld. Ik bel hem op om te vragen wat er aan de hand is. "Man je bent opgeroepen voor Jong Oranje!!" Het was dus toch een serieus telefoontje en dus mag ik me voor het eerst op gaan maken voor interland voetbal. Het resulteert nog niet in minuten tegen Luxemburg maar in de interland tegen Jong Albanië krijg ik wel minuten. Sterker nog ik verschijn op Het Kasteel aan de aftrap en maak ik indruk. Ik scoor 2 keer in een wedstrijd die met 5-1 word gewonnen. Vol trots overhandig ik na de wedstrijd mijn wedstrijd shirt aan mijn opa en zie ik wat scout aandachtig naar mij kijken. Ik kan met een goed gevoel terug naar Zweden.

De doelstelling van de club is al lang en breed behaald met handhaving. En je merkt toch een beetje dat de klad er in is gekomen. Nu ik weet dat er clubs zijn die naar mij kijken ga ik me er toch een beetje aan irriteren. Natuurlijk wil ik zoals gewoonlijk elke wedstrijd winnen maar mijn af en toe vervelende trekjes gaan mensen nu opvallen. Tegen Malmö spelen we best aardig geef ik 2 assists op toivonen maar word er uiteindelijk met 2-3 verloren. In mijn ogen geen schande tegen de toch wel topclub in Zweden. Er is 1 moment in de wedstrijd dat ik een dieptepass niet krijg en als ik die wel had gekregen vlak voor tijd dan kon ik waarschijnlijk zo doorlopen. Ik krijg heb niet en sla mijn handen voor mijn ogen. Niet omdat ik boos ben op mijn medespeler maar omdat ik het moment zie verdwijnen en daarmee de kans. Dit word uiteindelijk er uit gehaald en is voer voor discussie. Ik krijg er na de wedstrijd een vraag over en antwoord de journalist of hij niet iets beters te vragen heeft. Ik heb 2 assists gegeven en we hebben net verloren en hij valt over zoiets.

In mijn ogen heb ik niks vreemds gedaan of gezegd maar ik ben me er wel bewust van de er op mij gelet word. Daar kom ik na de wedstrijd tegen Norrköping ook weer achter. Ik word beticht van sterallures en ik schiet in de lach. We krijgen na 20 seconden de enige treffer van de wedstrijd om de oren. Daar kan ik heel weinig aan doen omdat we als team niet scherp begonnen. Dit keer zou ik iets tegen de vedette Toivonen hebben gezegd. Ja hij miste een behoorlijke kans vlak voor tijd op de gelijkmaker en volgens mij stond ik er beter voor. Dan mag je in de emotie toch wel wat zeggen?

Het lijkt wel of mensen op zoek zijn om mij ergens op te kunnen pakken en dat zorgt bij mij wel voor wat frustratie. De trainer wil mij in bescherming nemen. Ik krijg rust tegen Elfsborg. De trainer spreekt dat naar buiten ook uit. "Mirage is een absolute meerwaarde voor ons als hij nergens aan hoeft te denken en vrij kan voetballen. De media maakt dat voor hem heel moeilijk door op alles van hem te letten. Ze de kleinste nietszeggende beweging van hem word breed uitgemeten." Het werkt vandaag natuurlijk niet mee dat er met 4-0 word verloren. En dus schrijft de plaatselijke krant er maar weer over. 'Mirage laat de club in de steek.' 

Je hebt me nooit gehoord toen de media positief was en ik moet eerlijk zeggen dat het moeilijk is om nu mijn mond te moeten houden. Ik moet mijn voeten laten spreken maar door alle randzaken gaat dat lastig. Bij Jong Oranje speelde ik aardig maar het is zaak om dat ook weer bij de club te gaan doen. Ook thuis tegen Mjällby lukt het me niet om alles van me af te laten glijden. Ik schaam me voor mijn eigen prestatie en na de 0-3 afstraffing komen de tranen. De roze wolk waar ik samen met deze club op zat daar ben ik inmiddels keihard van af gedonderd en ik ben beland in een git zwart moeras. Met mijn hoofd in mijn shirt zorgt Toivonen uiteindelijk dat ik in de kleedkamer kom.

In periodes als deze is het fijn om te kunnen sparren met een ervaren teamgenoot. Ik wil graag in de media reageren maar dan ga ik waarschijnlijk de verkeerde dingen zeggen en ik wil maar wat graag het ongelijk van die mensen bewijzen. Volgens Toivonen is het zaak om rustig te blijven. "Doe de dingen zoals je die altijd deed. Tuurlijk wil je met al die interesse voor jou persoon graag laten zien wat je allemaal kan maar vergeet niet dat je op de radar bent gekomen door de dingen juist te doen zoals je ze al deed. Je hoeft niet meer te doen. Talent heb je  en dat zien die scouts ook echt wel. probeer nog een paar wedstrijden te knallen en dan is het tijd voor een mooie stap jongen." 

Ola heeft gelijk maar soms moet je dat van een ander horen. Uit tegen Östersunds laat ik eindelijk weer een beetje van mijn kunnen zien. Met een slim hakballetje breng ik Zeidan in stelling die zo de openingstreffer van de wedstrijd kan maken. Dit voelt heel fijn. Mijn humeur word nog beter als blijkt dat we deze wedstrijd uiteindelijk met 1-2 weten te winnen en ik door mijn assist een belangrijk aandeel heb gehad. Wat me dan wel weer irriteert is dat je dan de media nergens over hoort. Misschien is het ook wel zo dat ik er zelf voor heb gezorgd dat mensen een hoge standaard van mij verwachten.

In een vrij kansloze thuis wedstrijd tegen Hammarby waarin er met 0-2 word verloren is de media eindelijk weer eens positief. Ik werk hard en probeer het team op sleeptouw te nemen. Als een soort Pantelic blijf ik mijn teamgenoten aanmoedigen na weer een slechte pass in mijn richting. Er word niet gewonnen maar ik voel het voor mezelf wel zo. Hopelijk is hiermee voor mij persoonlijk een lastige periode voorbij en kan ik het team nog helpen om de competitie op een positieve manier af te sluiten.  We spelen nergens meer voor maar een 5e plek en daarmee de hoogste positie in de clubgeschiedenis zou mooi zijn om afscheid mee te nemen

1067141760_resultatenseptember2021.thumb.PNG.e0fedbdfdb927df3d5d10a569af43ee7.PNG

1988085736_standseptember2021.PNG.e90c864a094c648b63c282212a4991f2.PNG

-----

@19CH98 Er zal vast een mooie club  komen maar mentaal is er nog genoeg winst te behalen voor de jongen

@MNie Dat was een heerlijke wedstrijd echter heeft de jongen daarna niet heel veel meer laten zien. hij heeft nog een paar wedstrijden om te laten zien of de clubs terecht interesse hebben

@delichrisde clubs zijn natuurlijk grote namen en het lijkt allemaal ook een stap naar voren. waar de jongen ook heen gaat moet hij mentaal nog wel veel leren

@Rob1981 @Vlonkie @komodo25 @Marius

Geplaatst

Het gaat even minder met Mirage en dat merk je meteen in de uitslagen, hopelijk komt hij er snel weer bovenop. 

Geplaatst
  • Auteur

Miraga.png.96c5c1823b9a1dedbeb259f345907568.png.0b215b671dc9b4be78f191e0edc8054f.png

Ondanks de mindere vorm van mij persoonlijk krijg ik toch weer een telefoontje van Erwin Van de Looi en dus mag ik me weer melden bij Jong Oranje. Net als tijdens de vorige interland periode kom ik in de 1e wedstrijd niet in actie. Er word met 0-5 gewonnen bij Malta. In de uitwedstrijd tegen Polen schrik ik me rot als ik de trainer van Juventus op de tribune zie zitten. Er schiet van alles door mijn hoofd. Niet veel verder zie ik ook Frank Arnesen zitten en dus weet ik dat er sowieso een aantal ogen op mij gericht zullen zijn. De zenuwen gieren door mijn lijf heen want dit kan wel eens een wedstrijd zijn die de interesse om kan zetten in een daadwerkelijk bod. Het is een gelijk opgaande wedstrijd maar vlak voor rust is het een enorme blunder van hun doelman en ik ben er natuurlijk gelijk bij. Een voorzet van links laat hij door zijn handen glippen en ik kan simpel binnen tikken. Natuurlijk geen mooie goal maar wel een echte spitsen goal door daar te staan waar ik moet staan. We lopen in de 2e helt uit naar een 0-3 voorsprong voor ik voor de eindstand zorg. Boadu komt met de voorzet. De bal stuitert nog een keer op en dan haal ik bij de 1e paal verwoestend hard uit en zie ik de bal in het dak van het doel belanden. 0-4 overwinning en met belangrijke mensen op de tribune 2 keer weten te scoren. Ik stap met een brede glimlach van het veld af en kom met een goed gevoel terug op de club.

Op de club hebben ze de wedstrijd ook gezien en ook de beelden van de trainer van Juventus en de technisch directeur van Feyenoord op de tribune daar. Ook heeft de club nieuws. PSG heeft zich officieel gemeld en ook Overmars heeft namens Ajax een lijntje uitgegooid. Ondertussen wil ik me gewoon richten op wat waarschijnlijk mijn laatste 3 wedstrijden worden voor Jönköpings. Tegen IFK Göteborg word er helaas niet gewonnen maar ben ik eindelijk voor de club weer eens trefzeker. Ik maak de 1-1 door raak te koppen uit een vrije trap. We komen ook nog op voorsprong maar geven het in de slotfase helaas weer weg. 

Ik baal als een stekker dat ik de wedstrijd tegen Norrköping moet laten schieten vanwege een ziekte. Ik smeek de trainer nog net niet om me mee te nemen en te laten spelen maar achteraf heeft de trainer natuurlijk helemaal gelijk om me thuis te laten. Vanuit bed zie ik dat de jongen de wedstrijd met 0-3 winnen. Eindelijk weer eens een overwinning met goed voetbal en dan ben ik er uitgerekend niet bij. 

"Ga genieten van je laatste wedstrijd voor de club." De trainer is duidelijk. Hij weet ook heel goed dat ik onhoudbaar ben voor de club en dus is dit dan al een soort van afscheid. Hoewel nog niks zeker is komt het nu toch wel akelig dichtbij ineens. Het is gelukkig een thuiswedstrijd en als dit dan echt mijn afscheid is dan graag ook met een afscheidscadeautje. Er word met 4-1 gewonnen en ik weet gelukkig ook tot scoren te komen. Het is de 2-0 na een veel te korte terugspeelbal. Ik vier deze goal toch een beetje ingetogen en heb het er ergens nog moeilijk mee ook. Het voelt goed om de competitie af te sluiten met een overtuigende overwinning. Tijdens de ereronde geef ik mijn shirt aan een jongetje van ik schat een jaar of 9 en die is daar heel blij mee. Hoewel de club er minder blij mee is dat ik zomaar een shirt weggeef zeg ik ze lachend dat ik dat shirt dan zelf wel betaal. We eindigen als 5e in de competitie en dat zou vooraf gezien zijn als een wonder. Als je achteraf terug kijkt is het natuurlijk nog steeds een goede eindklassering maar had er misschien toch iets meer in gezeten. Met 9 assists en 11 doelpunten ben ik dit seizoen in competitieverband ook betrokken bij 20 goals en dat zijn toch de cijfers die ik had verwacht. 

Opnieuw mag ik me melden bij Jong Oranje voor ik op vakantie ga naar Australië. Ik laat me opnieuw zien tijdens deze interlandperiode. Tegen Noord Ierland benut ik een strafschop en word er met 4-1 gewonnen. Een paar dagen later scoor ik 2 keer tegen Luxemburg. De 1-0 maak ik na een uitstekende pass van Buitink. Ik krul de bal in de kruising en de doelman kan alleen applaudisseren. De 2-0 is nog mooier. Een lage voorzet maar ik heb mijn loopactie iets te snel ingezet. in een flits tik ik de bal achter mijn standbeen door. Het was niet eens zozeer om de bal richting goal te krijgen maar echt een pure reflex. De bal rolt binnen in de verre hoek en ik vier deze goal dan ook met gepaste verbazing. Het word uiteindelijk 5-0 en ik kan vakantie gaan vieren.

Als ik ben geland in Australië krijg ik behoorlijk wat berichten en telefoontjes met de vraag of ik het nieuws al heb gezien.

485689993_tenhagovermirage.png.6f460baaabfc93cefe134ee7976f005f.png919304298_pochovermirage.png.358dbe5255ee1435bb1cd9de96b4d5e7.png339939827_arnesenovermirage.png.83634611172e9242f3fac906756225d8.png895519149_allegriovermirrage.png.4f6a65289b818710433aafd3f9029b1c.png

--------

@19CH98 De vorm lijkt langzaam weer terug te komen en dat lijkt op precies het juiste moment te zijn geweest

@MNie Ga er ook maar aan staan als zulke grote clubs interesse tonen in je. hij heeft zich gelukkig toch een beetje weten te herpakken

@delichris De pers is iets waar mirage mee moet leren leven. als hij toch bij een grote club komt dan zal er alleen maar meer gezegd en geschreven worden

Geplaatst

Heel veel mooie ploegen zijn in de race om Mirage dus ben benieuwd waar hij naartoe gaat

Geplaatst
  • Auteur

Miraga.png.96c5c1823b9a1dedbeb259f345907568.png.0948f2c70a3aa74de16eaf575c690ddb.png

Vakantie naar Australië. Ik heb ooit gezegd dat als de kans zich voor zou doen ik die reis zou maken. Gewoon naar een land waar niemand je kent en niemand een oordeel klaar heeft en gewoon genieten van al het moois om je heen. Geen luxe resorts of vakantievilla. Nou kan ik in Nederland nog vrij normaal over straat lopen denk ik en in Zweden heb ik eigenlijk ook nooit last van fans of supporters van Jönköpings dus dan moet het in Australië helemaal het geval zijn dat ik anoniem kan gaan genieten van de rust. Waar ik na een paar dagen in Australië wel achter kom is dat ik een zaakwaarnemer nodig heb. Van vakantie is eigenlijk niet zoveel sprake. Via de club zitten ineens ook heel wat zaakwaarnemers achter mij aan. Ik heb eigenlijk nog nooit echt over een zaakwaarnemer nagedacht maar het word wel tijd. Zeker nu ik ook mailtjes binnenkrijg van Nike , Adidas , Puma en Under Armour of ik misschien bij hun wil tekenen. Nou zit ik zelf wel aan iemand te denken maar die buiten het voetbal om succesvol is maar ook genoeg voetbalkennis heeft. Iemand waarvan ik denk dat diegene het meest geschikt is om mij te helpen. Ik stuur een berichtje naar Demy De Zeeuw en verwacht eigenlijk geen antwoord. Gek genoeg heb ik binnen een half uur al een berichtje terug. "Hey , Grappig dat je aan mij denkt. Ik heb namelijk al een tijdje in mijn hoofd om een 433 Football Agency te beginnen voor jongens die aan het begin staan van een mooie loopbaan. In die visie pas jij perfect. Als ik naar je instagram kijk zie ik dat je nu op vakantie bent. Stuur mij even de nodige gegevens door naar het mailadres in dit bericht en dan neem ik als jij het goed vind contact op met Jönköpings dat ik voorlopig jou zaken doe. Als je terug komt lijkt het me handig om een dag uit te trekken om elkaar te ontmoeten om te zien of het klikt of niet." 

Ik had nooit gedacht dat het zo makkelijk zou gaan. Soms is het lot daarin bepalend en daar geloof ik echt in. Ik denk namelijk niet dat als ik een berichtje had gestuurd ik iets van Demy had gehoord maar door het zaadje te planten kan hij nu zijn idee  in uitvoering brengen en zo helpen we elkaar. Ik kan eindelijk genieten van de verdiende rust en ik besluit de mooiste plekken van Melbourne te gaan bezoeken. Op 1 van die plekken word ik opgemerkt door een groepje meiden die zien dat ik alleen ben. Als ik in mijn eentje aan een picknick tafel zit om te genieten van een net gekochte lunch vragen ze of ik een foto van hun wil maken. Natuurlijk geen probleem dus ik maak een aantal foto's en ga verder met mijn lunch. Ongeveer een kwartier later word ik opnieuw aangetikt door 1 van de meiden. "Ben jij hier alleen?" Ik knik bevestigend en raak aan de praat met het groepje. Het is best gezellig voor ik het weet vliegen er zo een paar uur voorbij. Ze hebben het over plekken die ik moet zien en restaurantjes en eet tentjes waar je heerlijk kan eten. Als ik wil dan willen ze me het best laten zien. We spreken af om een dag later ergens te gaan lunchen. Ik heb ze nog niet verteld dat ik voetballer ben maar dat ik werk in een voetbalwinkel in Nederland. Laat ze maar denken dat ik een normaal leven heb net als hun. 

Een dag later ben ik zo'n 20 minuten te laat op de afgesproken plek. "sorry ik had de verkeerde tram." Gelukkig kan het groepje meiden er om lachen en voel ik me iets minder schuldig. Ik sta er op dat ik de lunch betaal en met wat tegenstribbelen gaat iedereen daar uiteindelijk mee akkoord. Het is gezellig maar dan ineens hoor ik een geschrokken Oh MY GOD. 1 van de meiden wijst naar de TV en vraagt me vol verbazing "Are you on tv right now?" Ik kijk op en zie tot mijn grote schrik dat ik in het nieuws ben omdat Manchester City een bod op mij heeft uitgebracht. Het is een klein nieuwsbericht maar met precies genoeg bewegend beeld van mij dat ik niet meer kan ontkennen dat ik dat niet ben. 

Ik krijg gelijk de vraag waarom ik het niet heb verteld en ik zeg ze dat ik het toch een beetje ongemakkelijk vind om als voetballer gezien te worden.  Ik vind het belangrijker dat mensen de persoon Mirage leren kennen dan de voetballer Mirage. Gelukkig snappen die meiden dat. 1 van de meiden verteld ook dat ze een leugentje tegen mij heeft op te biechten. "Ik ben zangeres en heb mee gedaan aan de miss verkiezingen in Australië. Dat komt mij dan goed uit want op deze manier is het weer een gelijkspel qua leugentjes om bestwil. 

Ik beleef een fantastische 18 dagen  mede door het groepje meiden dat ik heb leren kennen en als het tijd is om afscheid te nemen krijg ik toch nog een vraag die ik ergens aan zag komen. "Als je ooit een grote voetballer word stuur ons dan op zijn minst een shirtje op als bedankje dat we je van alles hebben laten zien. Lachend beloof ik dat als ik voor een grote club teken ze een shirt van mij zullen krijgen. We wisselen nummers uit en volgens elkaar al op social media.

Terug in Nederland staat er gelijk een afspraak met Demy op de planning. Eigenlijk verloopt ons gesprek heel soepel en zijn we het snel eens. Hij regelt een kleine premie voor zichzelf en in ruil voor zijn rol als "zaakwaarnemer" promoot ik zijn ondernemingen. Met 433zal ik regelmatig een kijkje achter de schermen op mij nemen en mij laten volgen door een team dat bij alle wedstrijden aanwezig kan zijn voor mooie beelden. Voor Balr ga ik regelmatig foto's plaatsen waarin ik het merk draag. Zou staat al vast dat ik tijden mijn zomervakantie naar Ibiza ga om daar in het BALR appartement te verblijven en op de BALR Yacht te varen. Het plan klinkt mij als muziek in de oren. Het is voor ons beiden nieuw maar ik denk niet dat andere zaakwaarnemers op deze manier te werk gaan. Ik zie deze samenwerking meer als een soort geven en nemen dan als zakelijk en dat bevalt me wel. Ik ga dus met Demy de Zeeuw in zee en hoop op een lange samenwerking.

----------------

@delichris Dat mirage weg gaat dat is duidelijk. het blijft alleen nog de vraag waar naar toe

@19CH98 Het is slechts een kwestie van tijd voor dat bekend word

@MNie Het is nog even wachten op het antwoord daarop

Geplaatst

Toch leuk om nu al "fans" in Australië te hebben. Met Demy geheid een goede zaakwaarnemer te pakken. Ik hoop niet dat je naar City gaat. Daar krijgt jeugd zelden een kans namelijk.

Geplaatst
  • Auteur

Miraga.png.96c5c1823b9a1dedbeb259f345907568.png.4b43dcab692a03e247a01aa9de5cfb53.png

"Mirage, Er zijn een aantal clubs die zich hebben gemeld. Ik kan je van alles aanraden maar uiteindelijk kan alleen jij beslissen. Manchester City , Ajax , Feyenoord , Dortmund , Bayern , PSG , AS Roma en Juventus hebben een bod uitgebracht bij Jönköpings waarbij wel vermeld moet worden dat het bij Feyenoord om een huurdeal gaat. Zet ze voor jezelf op een rijtje dan weet ik waar de prioriteit ligt om te praten over een contract. 

Manchester City

Een topclub dat nog altijd wacht op het winnen van de Champions League met een trainer waar ik heel veel van kan leren. Echter zie ik mezelf nog niet in de Engelse competitie en heb ik het gevoel dat ik bij City en van de vele spelers word waar ze aan willen verdienen zonder echt een kans te krijgen. 

Ajax

Ondanks dat mijn ouders er niet meer zijn heb ik het gevoel dat ik dit niet kan maken tegenover mijn vader. Hoewel Ajax een succesvolle club is is het voor mij geen optie.

Feyenoord

Al moet ik kruipend naar De Kuip gaan dat doe ik zonder twijfel. Echter is het een huurdeal en dat spreekt niet van vertrouwen. Ik wil alleen naar Feyenoord als het om een definitieve stap transfer gaat.

Dortmund

Een club met een neusje voor talent. Een geweldige optie met een geweldige voorhoede en een geweldige stadion. Ik sta zeker open om te praten met deze club. 

Bayern

Ook fantastisch natuurlijk. Echter heeft Lewandowski net een nieuw contract getekend en zal daar voorlopig geen plek zijn om een kans te krijgen. Misschien is het een optie om me voor anderhalf jaar te verhuren aan Feyenoord misschien?

PSG

Spelen met Neymar en Mbappé klinkt mij als muziek in de oren echter spreekt de Franse competitie me niet echt aan 

AS Roma

De Italiaanse competitie spreekt mij misschien nog wel het meeste aan. Als je daar kan slagen als spits dan lukt het overal. Roma zet in op jonge spelers halen met het oog op de toekomst. Daar zullen natuurlijk kansen komen om tot spelen te komen.

Juventus

De club waar ik me eigenlijk samen met Feyenoord het best bij voel. De trainer heeft me zelf bekeken. Daarbij zitten ze niet heel dik in de aanvaller. Morata zien de supporters liever gaan en ook Pjaca is niet de spits die ze graag willen zien. Daarbij gaat het niet heel vaak meer voorkomen dat je de kans krijgt om met een legende als Cristiano Ronaldo op het veld te staan en die kans kan ik maar moeilijk laten lopen. Om op trainingen ook tegen beesten als Chiellini en Bonucci te staan kan ik ook alleen maar van leren. Daarbij is het plan duidelijk. Ik word absoluut niet verhuurd krijg een half jaar om te rijpen en dan word de balans opgemaakt om te kijken waar ik sta. 

"Als ik jou zo hoor dan hoef je mij niks meer te vertellen. Je hebt de meeste informatie over Juventus opgezocht dus zal daar je voorkeur wel liggen. Ik hou je op de hoogte maar je mag er van uit gaan ik zo snel mogelijk een deal probeer af te ronden."

Demy heeft gelijk. Juventus geniet mijn voorkeur. Ik ben overtuigd van mezelf en ik zie mezelf daar op korte termijn wel een basisplaats veroveren. Als dat niet zo is ga ik enorm veel leren van onder andere Ronaldo en ga ik heel veel opsteken over de denkwijze van verdedigers door ervaren rotten in het vak.

------------------

@delichris City word het in ieder geval niet. het lijkt juventus te worden maar wie weet is het wel een dwaalspoor

@19CH98 nog heel even wachten en dan is de keuze duidelijk

Geplaatst

Als je het zo neerzet klinkt Juve als de logische keuze maar wat er gaat gebeuren is altijd maar afwachten, ben benieuwd!

Geplaatst

City nee, bayern nee, dortmund zou ik ook nee verkopen. PSG ook een afvaller. Juve in mijn ogen ook niet de makkelijkste plek. Roma. Feyenoord en Ajax zou beter zijn voor de ontwikkeling denk ik. Benieuwd welke het wordt.

Geplaatst

Even je novelle doorgelezen, leuk om te lezen. Leuk concept. Benieuwd of Juventus een goede stap zou zijn.

Geplaatst
  • Auteur

Miraga.png.96c5c1823b9a1dedbeb259f345907568.png.600117152f5fc6f9e0fd32affbb9c2e5.png

"Mirage , Alleen een medische keuring kan een transfer nog tegenhouden. Alles lijkt in kannen en kruiken. Morgen vliegen we naar Turijn en kan je een contract tekenen als je de medische keuring doorstaat."

Het gaat gebeuren. Het heeft nog even geduurd maar ik heb mijn droomtransfer te pakken zo lijkt het. Ik heb me niet bezig gehouden met de contract onderhandelingen want ik wist wel dat Demy er het beste van ging maken. Juventus lijkt mijn nieuwe club te worden en ik kan niet wachten. 

Nog geen 24 uur later loop ik door de gangen van het Juventus Training Center dat op ongeveer 14 kilometer van Turijn ligt. Daar bereiden de spelers zich voor op de wedstrijd Tegen Crotone van een dag later. Het voelt heel onwerkelijk om al die sterren voorbij te lopen. Allegri komt op me af en heet me van harte welkom. Op dat moment staan er ook een aantal spelers op om zich aan mij voor te stellen. Ik schud ze allemaal de hand maar dan is het zaak om aan de slag te gaan. Al mijn medische gegevens worden opgenomen en er volgt een conditie test die ik doorsta. 

Tijd om naar het stadion te gaan maar niet voordat ik mijn aanstaande teamgenoten succes wens met hun wedstrijd voor morgen.  Allegri geeft me nog mee om morgen hier weer te verschijnen om te trainen en fit te worden zodat hij misschien al snel een beroep op mij kan doen. Dan word de rit nar het stadion gemaakt. Leeg vind ik een stadion altijd indrukwekkend en dat is in het Allianz Stadium niet anders. Toch is het niet zo groot als ik had verwacht. Ik laat me vertellen dat er maar 41.000 man in kan. Dat is nog minder als het gemiddelde toeschouwers aantal bij Feyenoord maar dat neem ik graag voor lief. In het stadion onderteken ik mijn contract. Ik teken voor 4 en half jaar en ga 43.000 Euro per maand verdienen. Dat is een flinke salaris verhoging maar daar blijft het niet bij. Als ik 15 wedstrijden speel word mijn salaris verhoogd naar 70.000 Euro per maand en speel ik minstens 25 wedstrijden dan  krijg ik 116.000 Euro per maand. Dat heeft Demy toch knap gedaan.  Rugnummer 31 ligt voor mij klaar en na het ondertekenen van mijn contract mag ik de hand schudden van Pavel Nedved. Op Het veld worden er een aantal foto's gemaakt en Demy is al druk bezig met een presentatie filmpje voor 433. Hij heeft een nummer voorbij zien komen  op youtube van een auditie in een talentenprogramma. Het is een opera achtige melodie die overgaat in een hiphop achtige beat. Hier komen Italië en de voetbalwereld in samen en dat is precies wat er voor mij gebeurd met deze transfer. 

De volgende ochtend ben ik al vroeg aanwezig op het trainingscomplex en ben ik voor mezelf al in de gym bezig als er 2 trainers binnenkomen om aan de slag te gaan op het veld. Ik heb het boek van Zlatan gelezen en wist dat het er stevig aan toe kon gaan maar na een uur afgemat te zijn zoek ik de eerste de beste vuilnisbak op om te kotsen. De ene trainingsdrill na de andere is aan bod gekomen op een hogere intensiteit dan ik bij Jönköpings gewend was en dan train ik nu nog alleen laat staan als ik straks met de groep train. Ik bekijk de wedstrijd die Juventus speelt op de club en zie ze met 0-3 winnen bij crotone. Na de wedstrijd is het tijd om naar het hotel te gaan. Ik loop langs de Fanshop en koop daar 5 shirts van mezelf. Ik facetime met 1 van de meiden uit Australië en vraag haar om mij een adres te sturen zodat ik mijn belofte aan hun kan inlossen.

Wat zijn het mooie dagen geweest en dan moet het avontuur nog echt beginnen. 

-------------

@19CH98 Juventus is natuurlijk verre van een logische stap gezien het verschil in statuur maar het is nu aan mirage om te verassen.

@MNie De franse en duitse competitie vielen voor mij persoonlijk ook al af. Engeland ben ik in eerdere verhalen al snel in die loopbaan van bijvoorbeeld een Angel geweest dus dat wou ik ook niet. Italië leek me dit keer wel leuk al is dat natuurlijk ook altijd maar afwachten. dus toen de italiaanse clubs kwamen hoopte ik daar stiekem op. gelukkig is dat gebeurd. Het is nu aan mirage om te laten zien dat het de juiste stap is. De tijd zal het leren

@timpy00 Thanks. Mirage zit vol vertrouwen maar of dat zo blijft is natuurlijk afwachten. Hij moet het laten zien als hij minuten krijgt en dat gaat uiteindelijk bepalen of hij er meer krijgt of uiteindelijk misschien toch verhuurd word.

@delichris @Rob1981 @Vlonkie @komodo25 @Marius