Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Re: Een ongelukje met grote gevolgen? [barça!]

KUTGW!

Geplaatst

ik kom hem nu pas tegen, maar wat fantastisch gedaan! Echt heerlijk om te lezen :)

Geplaatst

zeer goed , maar kan je de stand er ook inzetten.

ik ben zeer onder indruk :)

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor de positieve reacties! Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom, zodat het nog beter kan worden!

De stand kan ik er helaas niet inzetten, ik ben inmiddels klaar met het seizoen, dus ik kan geen screenshot meer maken van die periodes. Ik probeer om bij het begin van het nieuwe seizoen (in FM), ook hier met het nieuwe seizoen te beginnen zodat ik de gevraagde screens kan posten... verder nogmaals bedankt!

Er volgt vandaag weer een nieuwe update, tegen de avond waarschijnlijk.

Geplaatst

Kijk er natuurlijk wel na uit ;)

Barca is altijd leuk!

Geplaatst
  • Auteur

Na de twee mooie uit-overwinningen volgde nu een redelijk druk programma. Er moesten zowel wedstrijden voor de competitie, de Copa del Rey als de Champions League gespeeld worden. Hoe we het er vanaf brachten is hieronder te vinden.

wedstrijden3qu8.jpg

De eerste wedstrijd was meteen een zware. Thuis tegen Zaragoza maakten we een kwartier voor tijd de 1-0, waar het vervolgens bij bleef. Geen makkelijke zege, maar desondanks was ik tevreden met de drie punten. Dát was uiteindelijk het belangrijkste in onze weg naar boven.

Verder werden er mooie en goede overwinningen geboekt tegen Getafe en Osasuna. De derby tegen Espanyol was er eentje op het scherpst van de snede, en we lieten ons uiteindelijk verrassen door een vrije trap die werd binnengekopt en de 1-1 op het scorebord zette.

In de Copa gingen we goed door naar de volgende ronde, ten koste van Betis.

In de Champions League waren we gekoppeld aan het Portugese Sporting Lissabon.

verslagdk3.jpg

Het verslag over de confrontatie is hierboven te lezen, verder zijn de goals hier, hier én hier te zien.

In de volgende update:

- topper: uit naar Atlético Madrid

- volgende ronde CL

Geplaatst

Heb deze novelle net helemaal doorgelezen en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben!

Je presteert en schrijft het zéér goed! Hopelijk hou je vol en dan wordt dit een topper !!

Geplaatst
  • Auteur

Zoals gezegd stond in deze periode de topper tegen Atlético Madrid op het programma. Een zware wedstrijd, ook omdat hij in het weekend vóór de Champions League viel. Er konden dus geen spelers gespaard worden deze wedstrijd.

verslagatleticobarcabi5.jpg

Het was een échte topper, met goed spel, veel kansen en een fanatiek publiek. Er waren ook de nodige opstootjes die resulteerden in gele en rode kaarten. Voor ons was de uitslag uiteindelijk goed, aangezien we 3 punten mee terugnamen naar Catalunya.

Op hetzelfde tijdstip speelde Real in Catalunya tegen onze stadsgenoot Espanyol. Normaal natuurlijk geen vrienden van ons, maar vanavond wel aangezien ze Real 2 punten afsnoepten en wij zo weer ietsje dichterbij kwamen, al is het gat nog redelijk groot.

Na de wedstrijd tegen Atlético moesten we doordeweeks voor de Champions League spelen.

verslagbarcaportoqz1.jpg

Ondanks een mindere tweede wedstrijd zijn we toch door naar de volgende ronde (1/2finale).

''Een mooie prestatie en hopelijk kunnen we op deze overwinning bouwen, om ook in het vervolg van het toernooi goed te presteren.'' Was de eerste reactie van Engelen na afloop in het Nou Camp.

De overige wedstrijden deze periode

wedstrijden4wz7.jpg

Nadat we na de wedstrijd tegen Atlético 2 punten waren ingelopen op Real, verspeelden we een week later weer 2 punten uit bij Sevilla. Niet dat hier zomaar gewonnen kan worden, Sevilla heeft een goede ploeg; maar toch had er deze wedstrijd meer ingezeten naar mijn idee.

In de eerste wedstrijd in de volgende ronde van de Copa del Rey versloegen we Celta redelijk eenvoudig met 2-0, een goede uitgangspositie voor de terugwedstrijd.

In de volgende update:

-laatste wedstrijden seizoen

-champions league

Geplaatst

weer fantastisch weergegeven, ga zo door (ondanks de weinige reacties) :thumb:

Geplaatst

Dit word denk ik egt een TOP novelle, ziet er egt top uit, en ook de prestaties zijn netjes, ga zo door man

Geplaatst

Je doet dit knap man!! Hou vol en dan zal ik inderdaad Fiorekees moeten bijstaan en zeggen dat het een topper in wording is !!

Geplaatst

Zeker mooi gepresenteerd allemaal.Vind het nu al een top novelle!

Geplaatst

chapeau! Goed gepresenteerd ;)

Geplaatst
  • Auteur

TEN EERSTE: BEDANKT VOOR DE POSITIEVE REACTIES! EN TIPS ZIJN NATUURLIJK ALTIJD WELKOM

Dan de update:

In de volgende ronde van de Champions League troffen we het Duitse Bayern Munchen

verslagyw6.jpg

''We hadden goede kansen om door te gaan en de finale te bereiken. Het heeft echter niet zo moge zijn. Ik kan mijn jongens niets verwijten, ze hebben ervoor gevochten helaas bleek Bayern te sterk voor ons in de laatste minuten.'' zei Engelen na afloop voor de camera's van de NOS.

toen de camera's wegwaren kwam de teleurstelling naar boven, vooral de manier waarop we uitgeschakeld zijn.In de laatste minuten hebben we onze finaleplaats weggegeven. Volgend jaar kunnen we het echter weer opnieuw proberen, nu moeten we ons richten op de competitie en op de beker. We willen in ieder geval niet met lege handen staan dit seizoen, ondanks dat Barcelona er slecht voor stond toen ik werd aangesteld.

De spanning in de competitie was nu echt te voelen, de laatste wedstrijden van dit seizoen werden gespeeld.

De laatste resultaten van dit voetbaljaar:

wedstrijden5ip4.jpg

We hebben het onder mijn leiding goed gedaan, we hebben de toppers gewonnen (net als vele overige wedstrijden), we waren echter afhankelijk van wat de concurrentie zou doen (punten laten liggen) om nog bovenaan de stand te komen.

Uiteindelijk resulteerde dit in de volgende eindstand:

eindstandbd9.jpg

Dit zorgde natuurlijk weer voor vele berichten in de verschillende dagbladen...

2d17k9l.jpg

Al met al ben ik tevreden over hoe het team heeft gepresteerd onder mijn leiding. We zijn dan weliswaar geen kampioen geworden, maar dit was ook zeer moeilijk aangezien we al met een flinke achterstond begonnen toen ik werd aangesteld. In de Champions League hebben we het ondanks de bittere uitschakeling tegen Bayern Munchen goed gedaan. Deze prijs win je niet zomaar en een plek in de halve finale is een mooie prestatie als ik kijk naar de situatie waarin ik het team aantrof in december.

De prijs die we dit seizoen gepakt hebben is uiteindelijk de minste van de drie. Maar desondanks ben ik tevreden met mijn eerste prijs als hoofdtrainer. Het team verklaarde ook tevreden te zijn met het winnen van de Copa, met name omdat we Real Madrid versloegen in de finale.

Komende zomer zullen we ons op verschillende posities gaan versterken, als de financiele middelen dat tenminste toestaan. Er is me echter een mooi transferbudget beloofd bij mijn aanstelling, dus dat zal wel goed komen. Ook mogen er enkele spelers vertrekken.

Al het transfernieuws zal worden toegelicht in de volgende update...

Geplaatst
  • Auteur

Re: [bARÇA] Een ongelukje met grote gevolgen?

De Zomer

De komende weken was het nog een beetje trainen en alles afbouwen, voordat iedereen met vakantie kon. Samen met mijn vrouw, onze zoon Paolo en zijn vriendin gingen we deze zomer naar de Dominicaanse Republiek. Ik was al op veel plekken geweest tijdens vakanties, maar dit overtrof echt alles! Parelwitte stranden, zwembaden zo groot zie je ze nergens, en verder wordt je op handen gedragen.

We vermaken ons 1,5 week uitstekend. De vriendin van Paolo vind het ook geweldig en is ons zeer dankbaar dat ze meemocht. Dan krijg ik een telefoontje van Txiki (Beguiristain) onze technisch directeur, met de mededeling dat Porto bij ons had geïnformeerd of we geïnteresseerd waren in Lucho González. Tijdens onze ontmoeting in de Champions League afgelopen seizoen, had ik door laten schemeren dat ik gecharmeerd was van de speler en dat waren ze niet vergeten. Er bestaat een goede verstandhouding tussen beide clubs, vandaar dat Porto ons op de hoogte stelde van het feit dat, mocht er een goed bod worden gedaan ze bereid waren de speler te verkopen. Ik was natuurlijk één-en-al oor en luisterde naar de ideeën van Txiki. Hij stelde me voor om de onderhandelingen te starten met Porto, maar hij wilde deze transfer samen met mij regelen wat dus betekende dat ik samen met mijn gezin eerder dan gepland terug zou moeten naar Barcelona. Natuurlijk had mijn familie daar geen zin in, ik overigens ook niet. We hadden na een hectische periode, van twee keer verhuizen tussen Italië en Spanje, eindelijk wat rust en wilden daar ook optimaal voor genieten. Het was voor mezelf ook belangrijk om even niet met voetbal bezig te zijn. Even het hoofd leeg maken en er vervolgens weer met een frisse moed tegenaan gaan in het nieuwe seizoen. Na overleg met mijn gezin besloten we om gewoon te blijven. Ik belde Johan op of hij niet met Txiki wilde proberen om de transfer te regelen, en daar had hij geen probleem mee. We kunnen dus nog zonder problemen een weekje vertoeven op deze prachtige plek.

Eenmaal terug in Barcelona zijn de onderhandelingen met Porto nog steeds in volle gang. Samen met Johan neem ik de selectie door en besluiten we dat we in ieder geval een creatieve middenvelder willen aantrekken, die defensief ook zijn mannetje staat.

onze eerste keus is: Lucho González

luchozu8.jpg

Een echte Argentijn die niet bang is om zo nu en dan een flinke schop uit te delen mocht dit nodig zijn. Verder is hij Argentijns international en maakte hij in 2005 de overstap van River Plate in Argentinië naar het Portugese Porto waar hij uitgroeide tot een belangrijke pion op het middenveld. Lucho heeft de beschikking over een mooie trap en kan in ons systeem goed van pas komen in zowel verdedigend als aanvallend opzicht op het middenveld.

onze tweede keus is: Alberto Zapater

151082639d2d328bbbamdg9.jpg

De speler rechts

Een jonge Spaanse middenvelder van 22, die een grote toekomst voor zich heeft. Hij speelt momenteel al 3 jaar in de basis bij Real Zaragoza en is te koop voor een slordige 12mln door een clausule in zijn contract. Zapater is verdedigender ingesteld dan Lucho waardoor de Argentijn een klein streepje voor heeft.

Fernando Gago komt in beeld als de twee hierboven niet haalbaar zijn

15853newszl4.jpg

De speler links

Deze jonge Argentijn (21) speelt momenteel nog in zijn vaderland voor Boca Juniors. Hij wordt gezien als een van de grootste talenten van het huidige Argentijnse voetbal. Gago zal er, naar onze mening, echter niet meteen staan en dat hebben we eigenlijk wel nodig. Maar Fernando heeft toch uitzonderlijke kwaliteiten dus we zijn zeker geïnteresseerd in deze speler mochten de andere twee niet haalbaar zijn.

Verder zijn we op zoek naar een verdediger die centraal kan spelen (en eventueel links) en een spits / linksbuiten, om Ronaldinho op te vangen bij blessures of schorsingen.

Voor de verdediging richten we onze pijlen op een speler van mijn oude club:

Christian Chivu

chivu01zd1.jpg

Een speler die bij mij persoonlijk zeer hoog staat aangeschreven. Hij heeft een goede mentaliteit en is in verdedigend opzicht zeer goed. Wat hem echter nog al eens opbreekt zijn de kaarten die hij pakt. Echter zou deze speler een zeer grote versterking zijn voor dit Barcelona. Nu is het afwachten of mijn oude club hem wil laten gaan en of hij zelf de overstap wil maken. Er zal in ieder geval veel geld gemoeid zijn met deze transfer mocht hij doorgaan.

Verder richten we ons op Gerard Piqué

piquegerardmufcprofile2mw4.jpg

Een jonge talentvolle centrale verdediger die Barcelona een paar jaar geleden verruilde voor het Engelse Manchester United. Hij is echter pas 20 jaar en nog niet doorgebroken in het eerste elftal van Manchester. We bekijken dan ook de mogelijkheden om deze speler terug te halen naar Barcelona mocht het niet lukken met Chivu.

En anders: Pablo

12642op7.jpg

Het zal echter zeer moeilijk worden om deze speler weg te halen bij onze concurrent Atlético Madrid. Deze spaans international heeft echter de kwaliteiten om bij een échte (europese)topclub te spelen. Het is niet voor niets dat clubs als Milan, Liverpool, Chelsea en Real Madrid interesse tonen in deze speler.

Na eventuele transfers van een of meerdere van deze spelers zullen we kijken wat we overhouden voor het aantrekken van een linksbuiten/spits. Momenteel hebben we wel spelers die daar kunnen spelen, dus het zou geen ramp zijn mochten we niemand vinden die geschikt is.

Spelers die mogen uitkijken naar een andere club zijn de backs Sylvinho en Belletti. Deze spelers kwamen afgelopen seizoen weinig in actie en ook komend jaar zie ik niet veel speeltijd weggelegd voor beide heren. We zullen dan ook meewerken aan een transfer. Verder is een vertrek van andere spelers afhankelijk van het bedrag dat geboden wordt en wie we ervoor terug kunnen halen. Al zal er alles aan gedaan worden deze selectie bij elkaar te houden..

Geplaatst
  • Auteur

Het is een drukke transferperiode geweest met veel transfers in heel Europa. Voor de grootste transfers van afgelopen zomer kun je hier én hier klikken. Ook bij ons zijn er spelers gekomen, maar er zijn er ook een aantal weggegaan...

De shirtjes in de officiële fanshop kunnen dan ook weer klaargemaakt worden voor de trouwe fans die ons hopelijk ook dit jaar weer zullen steunen in de strijd om het kampioenschap.

2sb1w5l.jpg

Transfers in:

Christian Chivu werd voor €25.5mln overgenomen van AS Roma.

voor Lucho González betaalden we €9.75mln aan FC Porto.

Transfers out:

Rustu vertrok gratis naar de aartsrivaal Real Madrid, hij was transfervrij.

Sylvinho ging naar Glasgow Rangers voor €400.000.

jeugdspeler Toni Calvo vertrok voor €1.2mln naar Parma (terugkoopclausule van €2mln).

verder werd het contract met jeugspeler Luciano niet verlengd.

Overige spelers:

Verder hebben we lang onderhandeld met Juventus over David Trezeguet en met Ajax over Ryan Babel, echter kwamen we met beide clubs niet tot overeenstemming. Trezeguet vertrok vervolgens naar het Duitse Bayern Munchen, Babel speelt nog bij Ajax.

Ook was er nog even sprake van een overgang van keeper Daniel Aranzubia (Athletic de Bilbao) naar Barcelona, echter besloten we om onze jeugd een kans te geven en Rúben bij de A-selectie te halen.

Ook werd Giovani dos Santos aan het eerste team toegevoegd in de voorbereiding om hem te laten wennen, echter zal hij een groot deel van de wedstrijden nog voor Barça B spelen.

Het nieuwe seizoen beginnen we dan ook met de volgende selectie:

2ls6xpk.jpg

Voordat er een aantal oefenwedstrijden gespeeld zouden worden gingen we in trainingskamp in Zwitserland en in Italie. Daar werd flink aan de conditie gewerkt om iedereen klaar te krijgen voor het nieuwe seizoen, dat net als vorig jaar weer behoorlijk zwaar zal worden.

2jc652w.jpg2emhrb6.jpg

2nsw4td.jpg

Na deze intensieve dagen volgden een aantal oefenwedstrijden:

2yzj19l.jpg

De eerste wedstrijd was eigenlijk niet om aan te zien. We speelden dan weliswaar niet in onze sterkste opstelling, maar dan nog moeten wij als Barcelona zijnde kunnen winnen het Zwitserse Basel.

In de volgende wedstrijd uit bij Celtic stelden we echter orde op zake, en wonnen we vrij overtuigend en met goed voetbal.

De laatste wedstrijd was een bijzondere om meerdere redenen:

• Het was de voorstelling van onze nieuwe spelers aan het publiek
  • Het was een afscheid voor mij, we speelden tegen mijn oude club
  • Het was een afscheid voor Chivu, die tegen zijn oudploeggenoten een uitmuntende wedstrijd speelde

Over een paar dagen staat de dubbele ontmoeting met Real Madrid op het programma voor de Supercopa. Dit wordt de eerste prijs waar we dit seizoen om zullen gaan strijden en we willen meteen een signaal afgeven dat er dit seizoen écht rekening gehouden moet worden met FC Barcelona!

Dit en het begin van de competitie in de volgende update..

Geplaatst

Perfect

echt heel mooi hoe je dat doet.

ga zo door

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]