Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

anderlecht.png

03. The Key players

De tactiek wordt voor deels gebouwd volgens de filosofie die we voor ogen hebben; maar een belangrijk deel wordt natuurlijk ook bepaald door het spelersmateriaal dat voor handen is. Je wil liefst gaan bouwen rond de belangrijkste spelers.

Als we het aan onze assistent vragen; dan komen we bij volgende spelers uit:

Top-players.png

Het valt gelukkig ook meteen goed mee dat iedereen redelijk goed scoort op onze 5 key-attributen.
Weliswaar niemand die er op dat gebied bovenuit steekt, maar iedereen haalt een vrij degelijk gemiddelde als we som van de attributen maken.

Kristoffer Olsson

Kristoffer Olsson staat helemaal bovenaan het lijstje. De Zweed is dit seizoen nieuw bij Anderlecht, dat hem kon wegplukken bij Krasnodar. Als we kijken naar zijn stats, dan zie we dat hij redelijk all-round is; waarbij zijn sterktes in het aanvallende compartiment liggen. Technisch en mentaal meer dan degelijk; enkel jammer een goed afstandsschot ontbreekt. Als we er zijn traits ook nog bijnemen, dan lijkt het vrij duidelijk dat we met Olsson best uit de voeten zal kunnen als spelverdeler, bij voorkeur in een centrale rol.

Olsson.png

Sergio Gomez

Opgeleid in La Masia bij Barcelona, dan weet je gewoon dat je een speler hebt die technisch prima onderlegd is.
Zo ook Sergio Gomez. Anderlecht haalt de 20-jarige Spanjaard weg bij Dortmund, waar hij niet kon doorbreken.

Van opleiding een nummer 10; maar zijn sterke punten lijken eerder op de flank te liggen.
Zoals eerder aangegeven steken zijn technische kwaliteiten er absoluut bovenuit, maar tegelijk heeft hij ook nog heel wat werkpunten.. Vooral aan zijn work rate moet hij gaan werken als hij binnen ons DNA wil passen. 
Hij is gehaald als linksachter, dus ook aan zijn verdedigende kwaliteiten zal moeten gewerkt worden.. Tenzij we hem toch hoger op het veld uitspelen.

Gomez.png

Christian Kouamé

Ook dit is een nieuwe naam bij Anderlecht. De Ivoriaanse spits wordt gehuurd van Fiorentina. Kouamé is een hardwerkende aanvaller die het vooral van zijn fysieke kwaliteiten moeten hebben. Technisch is het allemaal net iets minder; maar ik zou er als verdediger niet graag tegenover staan.

Kouam.png

Wesley Hoedt

Wie waarschijnlijk geen schrik heeft van spelers als Kouamé, is Wesley Hoedt.
Ook hij is nieuw bij Anderlecht, maar dankzij een verleden bij Antwerp kent hij de competitie al.

De Nederlander is een stevige bonk die ook technisch onderlegd is. Jammer genoeg niet van de snelste, maar gelukkig compenseert hij dat door een degelijk positiespel. 

Hoedt.png

Wat mij betreft staan deze 4 jongens altijd in de basis. Zet daar nog onze doelman en kapitein Hendrik Van Crombrugge bij en je hebt een ijzersterke as met iemand op de flank die het verschil kan maken.

Onder Kompany speelt Anderlecht momenteel in een 4-4-2. 
Qua rollen moet het zoiets zijn:

Kompany-tactic.png

Of er op deze basis een succesvolle tactiek kan gemaakt worden in FM weet ik niet; want dit wordt al zeker niet de formatie die ik zal gebruiken.

In welk rollen zien jullie Hoedt, Gomez, Olsson of Kouamé uitblinken? Laat het gerust weten ;) 

Spoiler

Iedereen bedankt voor het volgen en reageren!
De gekozen filosofie zal vooral zichtbaar zijn in de manier waarop we gaan spelen én uiteraard ook bij de samenstelling van de kern (maar dat is ten vroegste voor het transferwindow in januari)

@Marius@delichris, @Titan, @MNie, @Kami, @rich ruzzian, @Copywriter, @Glenn08, @JordiW., @DavyPeeters, @ElMarcos, @Copywriter, @Nummerke10@Kyrill, @DutchDoofus

Liever geen mention meer? Geef gerust een seintje.

• Antwoorden 1,4k
  • Weergaven 38,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• DGremlin
    DGremlin

102. L'équipe   Les gardiens de but   In doel is de hiërarchie vrij duidelijk.  Daniel Naumov is onze nummer 1. De Bulgaar kwam over van Everton voor 8,5 miljoen.  

• 123. Perfecte maand!   Ligue 1 Deze maand was het doel om punten te pakken tegen Lorient, Troyes en Nantes. We zijn hierin met verve geslaagd. Tegen Troyes en Nantes winnen we met 'ma

• 177. Les champions se reprendre!   Ligue 1 Het doel in november was 9 op 9 en dat doel hebben we gehaald! Tegen Montpellier en Angers konden we het verschil pas in het slot van de

Geplaatst

Er lopen enkele goede creatieve spelers rond die ook aanvallend op het middenveld uit de voeten kunnen dus een 4-2-3-1 zou logisch zijn, terwijl je natuurlijk ook graag Zirkzee en Kouamé samen op wil stellen lijkt me. Ik ben blij dat ik die tactische puzzel niet hoef te leggen.

Geplaatst

Je hebt een aantal spelers om wie je zeker de ploeg zou kunnen gaan bouwen. Dus ik ben zeer benieuwd wat er uit de bus komt rollen!

Geplaatst

Toch wat verrassend dat Zirkzee niet tussen de key players staat. Samen met Refaelov, Verschaeren en Hoed lijken mij dat toch de eerste namen die ik zou invullen op het wedstrijdblad. En ook Raman zou waarschijnlijk hoog in mijn pikorde staan.

Geplaatst
  • Auteur
14 minuten geleden zei Marius:

Toch wat verrassend dat Zirkzee niet tussen de key players staat. Samen met Refaelov, Verschaeren en Hoed lijken mij dat toch de eerste namen die ik zou invullen op het wedstrijdblad. En ook Raman zou waarschijnlijk hoog in mijn pikorde staan.

De verhoudingen in FM lijken ook niet helemaal wat ze in het echt zijn. Raman valt tegen en ook Zirkzee is niet meteen wat ik er van verwacht had (al kan hij misschien snel progressie maken)

Geplaatst

Ik word altijd huiverig als een speler met nummer 99 (of iets anders gek wil spelen), maar ach, dat zal wel weer z'n redenen hebben. In ieder geval is het duidelijk wie je sterkhouders zijn!

Geplaatst
  • Auteur

anderlecht.png

04. Tactisch puzzelen

Dominant voetbal op basis van balbezit; dat was dus het opzet.

In possession vertalen we dat door de passing op korter te zetten, het tempo naar omlaag te halenn Play out of Defence en Work Ball into Box. De passing kan uiteraard nog korter en het tempo nog lager, maar dan gaan we nauwelijks nog tot kansen komen vrees ik.. Het tiki-taka à la Barcelona onder Pep kan deze kern absoluut niet aan :D 

In-posession.png

In de omschakeling kiezen we voor de Counter-Press en Counter.
Al kan het gebeuren dat counter ook uitgezet wordt, om de bal nog beter in de ploeg te kunnen houden.

Aan de doelman vragen we om de bal in te spelen naar de verdedigers.

Transition.png

Als de tegenstander de bal heeft, dan proberen we hen vrij snel en vrij hoog onder druk te zetten; om de bal snel ter heroveren. Niet zo extreem als bij Gegenpress, maar de tegenstander moet ook niet teveel tijd krijgen.

Wanneer de tegenstander over veel snelheid beschikt, dan kan de defensieve lijn iets naar beneden gehaald worden.

Out-of-possession.png

Een 4-3-3 of 4-2-3-1 zijn voor mij de meest evidente formaties om op balbezit te gaan spelen, maar Anderlecht heeft daar niet het speelmateriaal voor..
Een 3-5-2 leek mij het meest evidente, maar die kreeg ik niet helemaal aan de praat.

Uiteindelijk ben ik tot onderstaande 4-1-2-1-2 narrow gekomen:

4-1-2-1-2-Diamond.png

Edit: Misschien nog interessant om te vermelden dat er bij lastige (uit-)wedstrijden ook wel eens gekozen wordt voor Balance of zelfs Cautios als mentaliteit en dat de DM dan op def komt te staan. Kwestie van het achterin iets meer gesloten te houden.

Spoiler

@Marius@delichris, @Titan, @MNie, @Kami, @rich ruzzian, @Copywriter, @Glenn08, @JordiW., @DavyPeeters, @ElMarcos, @Copywriter, @Nummerke10@Kyrill, @DutchDoofus

bewerkt door DGremlin

Geplaatst

Mooi taktiek overzicht ;)

Alleen zijn je spelers niet snel moe als je en counter press en counter doet?

Geplaatst

Interessante keuzes. Benieuwd hoe zich dit vertaald op het veld en je ook het voetbal te zien krijgt dat je voor ogen hebt.

Geplaatst

Ben benieuwd hoe dit zich gaat vertalen tot resultaten. Wel een duidelijk en realistisch idee.

Geplaatst

Het lijkt me dat je hiermee dominant voetbal zou moeten kunnen spelen; in ieder geval een tactiek waarmee je waarschijnlijk veel balbezit gaat hebben!

Geplaatst
  • Auteur

anderlecht.png

05. Hey ho, let's go!

Tijd om te voetballen. 
De voorbereiding verliep voorspoedig, al hadden er in bepaalde wedstrijden gerust wat meer doelpunten mogen vallen..

Het belangrijkste is echter ritme opdoen en geen blessures oplopen.

Friendlies.png

Jupiler Pro League

De samenstelling van de kalender was allerminst in ons voordeel.. We ontvingen meteen de titelverdediger en grote rivaal: Club Brugge. Met nog een kwartier te gaan, trapt Club de 1-1 tegen de netten.. Even balen, maar we kunnen best wel leven met een gelijkspel. In de laatste 10 minuten treffen we nog 4 keer raak en zadelen we Club Brugge met een gigantische kater op. Een droomdebuut, zowel voor mij als voor Zirkzee; die bij zijn debuut meteen goed is voor een hattrick.

Met vlotte overwinningen tegen Seraing en Beerschot pakken we 9/9 met veel spektakel.

Tegen Zulte Waregem worden we terug met de voetjes op de grond gezet; maar we herpakken ons met een zege tegen Genk.

Eind augustus staat ook voor het eerst in jaren de Brusselse derby terug op het programma. Een derby zonder winnaar, want in het Dudenpark wordt het 1-1.

Eind augustus zijn we de fier leiders.
We moeten de leidersplaats wel delen met Genk en Standard.

JPL.png

Conference League

Om onze financiën op orde te krijgen, kan Europees voetbal een enorm grote hulp zijn.
We treden aan in de kwalificaties van de Conference League.

In de derde voorronde treffen we Vitesse. In tegenstelling met wat in real gebeurde, zetten we de Nederlanders opzij en mogen we naar de laatste voorronde.

Ook het Hongaarse Fehérvar kan ons niet Europa houden, met 2 zeges verzekeren we ons van de groepsfase én krijgen we wat extra prijzengeld op onze rekening gestort.

In de groepsfase komen we uit tegen Buducnost, Austria Vienna en Shakter Soligorsk. Vienna kan ik nog net aanduiden op een wereldkaart, de andere 2 tegenstanders zijn totaal onbekend.

Loting-Conf-L.png

Spoiler

Results.png

Match van de maand

Er was dan wel de Brusselse derby, maar dé wedstrijd van de maand was zonder twijfel de bolwassing die we Club Brugge gaven. De uitslag is absoluut geen correcte weergave van de wedstrijd; but who cares :D 

Match-of-the-month.png

Programma september

Het programma voor volgende maand oogt relatief makkelijk.

Al onze tegenstanders kenden een niet zo fantastische start van de competitie en staan in de onderste helft van het klassement. 

Sept.png

Spoiler

@Marius@delichris, @Titan, @MNie, @Kami, @rich ruzzian, @Copywriter, @Glenn08, @JordiW., @Kami, @Bogatyr@DavyPeeters, @ElMarcos, @Copywriter, @Nummerke10@Kyrill, @DutchDoofus

Geplaatst

Lekker onterecht dikke zege tegen de concurrent, dat zien we het liefst!

Geplaatst

Onder het mom van 'genoeg geluld, voetballen?' ;) Een puike start. Helaas even wat punten verloren tegen het grijze Zulte Waregem, maar beter daarvan verliezen, dan van een medetitelkandidaat.