Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 1,4k
  • Weergaven 38,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• DGremlin
    DGremlin

102. L'équipe   Les gardiens de but   In doel is de hiërarchie vrij duidelijk.  Daniel Naumov is onze nummer 1. De Bulgaar kwam over van Everton voor 8,5 miljoen.  

• 123. Perfecte maand!   Ligue 1 Deze maand was het doel om punten te pakken tegen Lorient, Troyes en Nantes. We zijn hierin met verve geslaagd. Tegen Troyes en Nantes winnen we met 'ma

• 177. Les champions se reprendre!   Ligue 1 Het doel in november was 9 op 9 en dat doel hebben we gehaald! Tegen Montpellier en Angers konden we het verschil pas in het slot van de

Geplaatst

Zo'n maand met alleen maar groene bolletjes is natuurlijk altijd positief! Hier komt ze bovendien op een geweldig goed moment. In de competitie grijp je weer de macht terwijl je ook in Europa grote stappen zet richting kwalificatie. PSG dat nog het één en ander moet goed maken is misschien eerder een vloek dan een zegen. Ook Porto blijft immers een te duchten concurrent.

Geplaatst
  • Auteur

xxxxxxxxanderlecht.png.ba1822a75d15eac82

92. Dat verdomde Genk alweer

Jupiler Pro League

Door interlandvoetbal waren er maar 3 competitiewedstrijden deze maand.

Met Moeskroen en Waasland-Beveren kenden we weinig problemen, zoals ook te verwachten viel.

De verplaatsing naar Genk was natuurlijk een ander paar mouwen. De Genkies zijn al jarenlang onze voornaamste kwelduivel en ook dit keer moeten we het onderspit delven in Limburg.

Door de nederlaag tegen Genk, wordt het net weer wat spannender natuurlijk. Onze voorsprong bedraagt nu maar 3 punten meer. 

jpl.png

Champions League

In eigen huis winnen van PSG was uiteraard zeer mooi; maar eenzelfde resultaat halen in het Parc des Princes is nog van een ander niveau natuurlijk.. Een niveau dat we simpelweg nog niet hebben. PSG wint meer dan verdiend met 2-0.

Thuis tegen Salzburg is een affiche die meer op onze maat is. In Oostenrijk moesten nog tevreden zijn met een gelijkspel, maar in eigenhuis pakken we de volle buit.

We staan nog steeds aan de leiding, maar op de slotspeeldag kan Porto ons nog uit de CL duwen.
De Portugezen moeten dan wel met meer dan 4-0 winnen van ons; om de zware nederlaag die ze in Brussel leden ongedaan te maken.. Al bij al ziet het er dus vrij goed uit voor ons.

cl.png

Het overzicht van alle gespeelde wedstrijden hieronder in de spoiler.

Spoiler

nov.png

Vooruitblik december

In december starten we met het bekerduel tegen Genk. Kunnen we revanche pakken voor de nederlaag in de competitie van een paar dagen eerder?

Daarna trekken we naar Portugal om de kwalificatie voor de volgende ronde van de CL proberen veilig te stellen.

In de competitie nemen we het daarna nog op tegen Charleroi, Mechelen, Lommel en Club Brugge.

dec.png

Spoiler

Iedereen ongelooflijk bedankt om te volgen en/of reageren!
@Marius@delichris, @Titan, @MNie, @Kami, @rich ruzzian, @Copywriter, @Glenn08, @JordiW., @FlyD@Kami, @Aljskills@Bogatyr, @MarcFM1@DavyPeeters, @ElMarcos, @Miz, @Copywriter, @Netzwerk,@La Pulga@MisterX@Nummerke10, @Daniell ,@Kyrill, @John Terry 2.0, @DutchDoofus
Liever geen mention meer? Geef gerust een seintje.

Geplaatst

Het ziet er goed uit in de CL. Bij winst zelfs groepswinnaar maar waarschijnlijk wordt het een tweede plaats.

Geplaatst

Je blijft zeer goed presteren. Verliezen van Genk is jammer, maar je behoudt nog een voorsprong en Europees gaat het bijzonder goed!

Geplaatst

Twee nederlagen maakt het allemaal net iets spannender. Plaatsen in de CL is meer dan haalbaar en plek 1 verdedigen in de competitie moet voorlopig ook nog lukken.

Geplaatst

In eigen land hoef je je nog geen zorgen te maken na de nederlaag tegen Genk. Met die play-offs weet je toch pas na 34 wedstrijden hoe het er echt voor staat. In de CL lijkt er nog weinig mis te kunnen gaan. Groepswinst zou natuurlijk ideaal zijn.

Geplaatst
  • Auteur

93. Het blijft spannend

Jupiler Pro League

Op bezoek bij Charleroi hebben we een mindere dag en de Karolo's kunnen ons op een 1-1 gelijkspel houden.
Tegen Mechelen herpakken we ons op overtuigende manier door met 4-0 te winnen. Op bezoek bij Lommel slaagden we er niet in om de thuisploeg k.o. te slaan en werd het een zuinige 0-1 overwinning.
Op tweede kerstdag konden we ons thuissupporters trakteren op een mooie 3-0 overwinning op de rivalen uit Brugge.

Het puntenverlies tegen Charleroi komt ons duur te staan, want Genk rijdt een perfect parcours en nadert tot op 1 punt van ons.

jpl.png

Croky Cup

In de beker hebben we onze revanche tegen Genk beet. Een paar dagen na de nederlaag in de competitie, verslaan we de Limburgers in eigen huis met 3-0 en mogen we naar de kwartfinale.

In die kwartfinale kregen we met Rupel Boom een tegenstander met een pak minder aanzien dan Genk.
We winnen de wedstrijd vlot met 3-1 en plaatsen ons voor de halve finales. Zulte Waregem wordt de tegenstander.

Champions League

Op de slotspeeldag trekken we naar Porto. We staan er prima voor, maar als de thuisploeg vrij snel op een 2-0 voorsprong komt, worden we toch een beetje ongerust. Gelukkig kunnen we beletten dat Porto nog meer scoort en blijft het op 2-0.

PSG wint zoals verwacht van Salzburg en pakt op die manier de groepswinst.
Wij eindigen op plek twee, met evenveel punten als Porto. Het onderlinge resultaat is in ons voordeel.

cl.png

In de loting zit het ons weer niet mee. Niet voor het eerst treffen we de winnaar van vorig jaar; dit keer is dat Chelsea.

loting-cl.png

In de spoiler het overzicht van alle gespeelde wedstrijden in december.

Spoiler

dec.png

Vooruitblik januari

In januari oogt het programma niet al te lastig. Op bezoek bij Antwerpen is duidelijk de moeilijkste affiche.
We treffen ook Zulte Waregem twee keer, eerst in de competitie en daarna in de beker.

jan.png

Spoiler

@Marius@delichris, @Titan, @MNie, @Kami, @rich ruzzian, @Copywriter, @Glenn08, @JordiW., @FlyD@Kami, @Aljskills@Bogatyr, @MarcFM1@DavyPeeters, @ElMarcos, @Miz, @Copywriter, @Netzwerk,@La Pulga@MisterX@Nummerke10, @Daniell ,@Kyrill, @John Terry 2.0, @DutchDoofus

Geplaatst

Wat een spanning in de competitie. Hopelijk kan je snel weer een gat slaan. In de CL een zware tegenstander geloot, maar ik weet uit eigen ervaring dat het mogelijk is.

Geplaatst

In eigen land blijft het spannend maar naar mijn gevoel heb je de boel wel onder controle. In de CL opvallend dat PSG nog de groepswinst pakt als je ziet hoe ze er op een bepaald moment voor stonden. Als nummer twee was de loting jammer genoeg dan niet in je voordeel.

Geplaatst

Op alle vlakken blijft het spannend. Europees ben je gelukkig net door, maar met Chelsea heb je meteen een pittige volgende ronde. Nationaal blijft Genk je op de hielen zitten zeg.

Geplaatst

Wat is Genk goed zeg. Hoe doen zij het in Europa?

Jij hebt je in ieder geval mooi geplaatst voor de achtste finales, hopelijk kan je Chelsea het vuur aan de schenen leggen.

Geplaatst
  • Auteur
47 minuten geleden zei Miz:

Wat is Genk goed zeg. Hoe doen zij het in Europa?

Jij hebt je in ieder geval mooi geplaatst voor de achtste finales, hopelijk kan je Chelsea het vuur aan de schenen leggen.

Niet zo schitterend eigenlijk.

Enkel de laatste 2 jaar hebben ze de groepsfase van de CL bereikt.
En daarvoor was de groepsfase EL meestal het eindpunt. Ze hebben het 1 keer tot in de kwartfinale van de Conference League geschopt.

Geplaatst
  • Auteur

94. Tot ziens, au revoir, auf Wiedersehen, Goodbye

Mijn contract bij Anderlecht loopt eind dit seizoen af en ik heb beslist om niet te verlengen.
Waarom? Omdat het frustrerend is dat de club absoluut niet wil groeien.
Verzoeken tot het uitbreiden van de staf (extra scouts / trainers) worden telkens weer van tafel geveegd. Samenwerkingsverbanden met andere clubs worden niet meer toegestaan.
Ook van een uitbreiding van het stadion of nieuw stadion bouwen wordt steeds geweigerd.. Er staat nochtans 200 miljoen op de bank.
Daarnaast heb ik in België alles wat er te winnen valt al meermaals gewonnen; maar blijk ik niet in staat om in CL mee te strijden voor winst.

In december vond ik een akkoord in met een buitenlandse club die hun trainer had ontslagen.
Ik maak evenwel het seizoen bij Anderlecht nog af voor ik de overstap maak.

Want als ongelooflijk nadeel heeft, dat het bestuur alle transfers in januari doet.

Er wordt voor een dikke 90 miljoen aan spelers aangetrokken:

Noussair Mazraoui en Djenahro Ninumete komen over van Monaco.
Monaco ontvangt bijna 28 miljoen voor beide spelers. Mazraoui kan nog van enig nut zijn, maar Nimunete hoeft bij mij alvast niet op speelminuten te rekenen.

Spoiler

Mazraoui.png

Nunumete.png

Martin Zubimendi maakt de overstap van Ajax voor maar liefst 37,5 miljoen.
Absoluut een zeer goeie speler, maar op zijn positie hadden we al meer dan voldoende spelers lopen. Hij moet alvast niet rekenen op een basisplek, maar als roulatiespeler kan hij misschien nog van pas komen.

Spoiler

Zubimendi.png

De laatste en tevens meest absurde transfer is Leon King. Er wordt maar liefst 27 miljoen betaald voor de Schotse verdediger. Dik overbetaald als je het mij vraagt. Een plek op de bank lijkt het hoogst haalbare voor hem.

Spoiler

King.png

IN.png

Aan inkomende zijde is er met geld gesmeten. Toch verkoopt de club geen enkele speler. Joepie!

Tot ze op de slotdag van het mercato beslissen om zowel Stassin als Skov Olsen uit te lenen richting Milaan.
Mijn 2 rechterwingers zijn plots weg. Bedankt bestuur!

TRSF-OUT.png

Ik blijf evenwel trouw aan mijn filosofie, maar moet de formatie waarin we gaan spelen drastisch omgooien.

Onze 4-3-3 wordt omgetoverd naar een 3-5-2.
Ik slaag er wel in om zelf nog een versterking binnen te halen. Edward Bennet zijn uitleenbeurt aan Genk wordt na een half seizoen afgebroken. De Engelse aanvaller presteerde erg goed bij Genk (zelfs iets té goed zelfs).

Een stevige versterking voor ons én een verzwakking voor onze voornaamste concurrent; 2 vliegen in 1 klap :D

352.png

Spoiler

Geplaatst

Da's kut om te horen zeg. Maar goed, Anderlecht en een goed bestuur da's al decennia lang een gekend probleem. Benieuwd naar je nieuwe club!

Geplaatst

Jammer dat het verhaal bij Anderlecht stopt. Ik ben benieuwd naar welke club je de overstap zal maken.