Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
17 uur geleden zei delichris:

Een mooi overzicht. Ik vermoed dat het Saint-Etiene is geworden.

Ik voel ook wel wat voor deze gok!

Verder een heel mooi overzicht om de carrière bij Anderlecht af te sluiten. Hoe je een extra dimensie bracht met dat DNA blijft interessant om zien!

• Antwoorden 1,4k
  • Weergaven 38,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• DGremlin
    DGremlin

102. L'équipe   Les gardiens de but   In doel is de hiërarchie vrij duidelijk.  Daniel Naumov is onze nummer 1. De Bulgaar kwam over van Everton voor 8,5 miljoen.  

• 123. Perfecte maand!   Ligue 1 Deze maand was het doel om punten te pakken tegen Lorient, Troyes en Nantes. We zijn hierin met verve geslaagd. Tegen Troyes en Nantes winnen we met 'ma

• 177. Les champions se reprendre!   Ligue 1 Het doel in november was 9 op 9 en dat doel hebben we gehaald! Tegen Montpellier en Angers konden we het verschil pas in het slot van de

Geplaatst
  • Auteur

Banner - Stade Rennais.jpg

100. Les rouges et noir

De ideale opties in dit verhaal zouden natuurlijk Bordeaux of Marseille zijn; de 2 Franse clubs waar Raymond Goethals ook actief was. Geen van beide clubs leek echter in de nabije toekomst afscheid te gaan nemen van hun manager.

Saint-Etienne zou ook zeer leuk geweest zijn. Een club met 10 titels achter hun naam én de finale van Europacup I bereikt.
Maar Les Verts zijn aan een stevige revival bezig eindigden en doen weer helemaal mee bovenin de competitie (achter PSG uiteraard) Logischerwijs zit de manager daar dan ook vrij stevig in het zadel.

Lyon was een zeer interessante piste, maar daar gaf men de voorkeur aan Clarence Seedorf.
Seedorft maakt de overstap van Stade Rennais, waar hij iets meer dan een jaar aan de slag was.
Ik ga op gesprek bij Rennes en ik krijg de job! Maar pas nadat ik het seizoen bij Anderlecht heb afgemaakt.
Opvallend trouwens dat ene Vincent Kompany hier ook aan de slag is geweest, maar zijn doortocht van net geen jaar was geen succes.

Sterk van @MNie om zo snel te weten waarheen ik zou trekken.

Stade Rennais

Stade Rennes is echte traditieclub in Frankrijk. Ze zijn opgericht in 1901 en ze waren er in 1930 toen het Franse kampioenschap voor het eerst plaatsvond.
De club degradeerde een paar keer naar de tweede klasse, maar is sinds 1994 niet meer weggeweest uit de Ligue 1.

Veel successen kende de club echter ook nog niet: 3 bekers (de meest recente in 2019). Verder een paar keer kampioen in de tweede klasse en een paar titels bij de jeugd.
De hoogste notering komt er in het coronajaar 2020. De competitie wordt stopgezet wanneer Rennes plek 3 bezet.

Wat trok mij dan aan in deze club?
Een prima jeugdwerking en schitterende faciliteiten. Daarnaast beschikken ze over een stadion dat nu al groter is dan dat waar Anderlecht mocht in schitteren.. Er is dus een hoop potentieel aanwezig, aan mij om het er nu ook echt uit te halen.

Club-overview.png

Ligue 1: 2028-2029

Dat PSG afgelopen seizoen kampioen werd zal wellicht niemand verbazen.

Monaco was een waardige tegenstander, terwijl ook Saint-Etienne, Marseille, Lyon en Lille Europa in mogen.

Seedorf liet Rennes achter op een achtste plek, maar ze zakten daarna nog weg naar plek 13... Niet meteen een hoogvlieger dus.

Ligue-1.png

Verwachtingen bestuur

Het bestuur is bij aanvang van mijn eerste seizoen niet bijster veeleisend.

De jeugdopleiding moet gebruikt worden en er worden bij voorkeur jonge spelers aangetrokken.
Voor de competitie verwachten ze dat we in het linkerrijtje eindigen.. Mijn eigen ambitie is ligt iets hoger, ik wil graag een Europees ticket versieren.

Club-vision.png

DNA

Ik ben ook van plan om manier van werken hier gewoon door te trekken: verzorgd voetbal dat gebaseerd is op balbezit. En bij voorkeur dominant voetbal. Dus ga ik op zoek naar spelers met eenzelfde DNA als wat ik zocht bij Anderlecht.

Met een gemiddelde score van 63,17% qua profiel staan we er nog niet zo slecht voor op het eerste zicht.

Voor enkele spelers zal er echter geen toekomst meer zijn. Sommige spelers krijgen momenteel nog het voordeel van de twijfel. Ouderdomsdeken Lobotka en Sekou Balde ga ik in ieder geval wél proberen behouden.

DNA.png

PS: Mocht er iemand voor een leuke banner kunnen zorgen, dat zou fijn zijn!

Spoiler

Iedereen ongelooflijk bedankt om te volgen en/of reageren!
@Marius@delichris, @Titan, @MNie, @Kami, @rich ruzzian, @Copywriter, @Glenn08, @JordiW., @FlyD@Kami, @Aljskills@Bogatyr, @MarcFM1@DavyPeeters, @ElMarcos, @Miz, @Copywriter, @Netzwerk, @YerrollP,@La Pulga@MisterX@Nummerke10, @Nesta, @Daniell ,@Kyrill, @John Terry 2.0, @DutchDoofus
Liever geen mention meer? Geef gerust een seintje.

bewerkt door DGremlin

Geplaatst

Een mooie naam natuurlijk. Vooral bekend omwille van hun succesvolle jeugdwerking en hopelijk kan je daar ook van gaan profiteren. Succes in Frankrijk!

Geplaatst
  • Auteur

dank aan @MNie voor de banner!

101. Werk aan de winkel

Transfers

Om de kern naar mijn hand te zetten en om wat budget bij mekaar te krijgen om nieuwe spelers aan te trekken; laten we enkele spelers gaan.

Nicolas Raskin, Romain Dumont en Peter Olayinka hun contract liep af en ze hadden reeds ergens anders getekend.
Vooral het vertrek van Raskin is een jammere zaak, want de Belgische middenvelder is het soort speler dat ik graag in mijn kern heb.

Jeadine White en Barry  Cooper zijn 2 overbodige spelers waar we nog een klein bedrag voor konden vangen. Ze trekken respectievelijk naar Southampton en Angers, waar men duidelijk wel nog gelooft in een toekomst voor hen.

Marcelo is een linksvoetige centrale verdediger. Hij is echter technisch beperkt én hij is niet meer van de jongste.
Hij zet zijn carrière verder in eigen land bij Gremio. De Braziliaan levert nog 2,3  miljoen op.

Met René Dubois laten we ook een jonge Franse speler gaan.
In mijn ogen is hij eerder beperkt en ik zie niet in hoe ik hem kan inpassen.

Hij maakt de overstap naar Everton, dat 9 miljoen betaalt.

OUT.png

Er is een mooi budget om de kern te versterken en daar maak ik ook graag gebruik van.

Er worden 10 spelers aangetrokken voor een totaal van 30,5 miljoen.

IN.png

De selectie

Het resultaat is een 27-koppige selectie waarmee we het seizoen gaan aanvatten.

De selectie is eigenlijk nog iets te ruim en er zullen waarschijnlijk nog enkele spelers naar de B-kern gestuurd worden.
Een voorstelling van de spelers volgt in een volgende update ;)

Sel-1.png

Sel-2.png

Met 64,38% is de DNA-score voorlopig ok. Er zijn wel een aantal spelers die ofwel een serieuze stap vooruit moeten zetten ofwel niet moeten rekenen op een lange toekomst bij de club. (Ik merk overigens op dat doelman Daniel Naumov ontbreekt in de sheet)

DNA.png

Ik heb lang getwijfeld tussen een 4-3-3 en een 4-2-3-1, maar uiteindelijk is het toch een 4-3-3 geworden.

Onderstaand de basisopstelling.. Nuja niet helemaal, want Hassan en Laborde moeten gewisseld worden van positie en op rechts is Terrier normaal de vaste pion.

Basis.png

Media-voorspelling

Wie anders dan PSG zou er favoriet kunnen zijn?
Volgens de media zou enkel Monaco in staat kunnen zijn om hen enigszins te bedreigen.

De media schatten ons in als een middenmotor op de achtste plek.

Iets wat overeenstemt met de verwachtingen in de bestuurskamer; maar wat toch minder is dan mijn persoonlijke ambitie.

Media.png

Spoiler

@Marius@delichris, @Titan, @MNie, @Kami, @rich ruzzian, @Copywriter, @Glenn08, @JordiW., @FlyD@Kami, @Aljskills@Bogatyr, @MarcFM1@DavyPeeters, @ElMarcos, @Miz, @Copywriter, @Netzwerk, @YerrollP,@La Pulga@MisterX@Nummerke10, @Nesta, @Daniell ,@Kyrill, @John Terry 2.0, @DutchDoofus

Geplaatst

Die selectie heeft wel lekker veel potentie, ben benieuwd naar het voorstellen van de spelers! Ik denk dat je wel in mag zetten op Europeea voetbal, maar net eronder kan ook nog wel.

Geplaatst
  • Auteur

102. L'équipe

Les gardiens de but

In doel is de hiërarchie vrij duidelijk. 
Daniel Naumov is onze nummer 1. De Bulgaar kwam over van Everton voor 8,5 miljoen.

Naumov.png

Raul Gudino was twee seizoenen lang basisspeler voor Rennes, maar is voor mij simpelweg niet goed genoeg.
Hij mag zijn laatste contractjaar uitdoen als doublure voor Naumov.

GK-2.png

Les défenseurs

Luke Mbete is onze sterkhouder achteraan.
De Engelsman is een stevige centrale verdediger die ook technisch goed onderlegd is.

Opgeleid bij Man City kwam hij na een tussenstop in Monaco bij ons terecht.

Mbete.png

Harisson Marcelin zal normaal gezien zijn vaste partner worden. Voetballend is hij iets minder als Mbete, maar verdedigend staat hij meer dan zijn mannetje. Marcelin kwam gratis over van STVV.

Marcelin.png

Ofri Arad is een meer dan degelijke back-up voor ons centraal duo.

Arad.png

Anthony Caci is een ervaren rot achterin, die zowel centraal als op de flanken uit de voeten kan.
Een nuttige speler om in de selectie te hebben.

Caci.png

Christian Borchgrevink is onze eerste keuze op de rechtsachter.
De Noorse international is een moderne vleugelverdediger. Hij doet verdedigend zijn ding, maar kan ook aanvallend zijn bijdrage leveren.

Borch.png

Bernard Brand is de back-up op rechts.
Deze jonge Fransman komt uit de eigen jeugdopleiding. Hij zal echter nog stappen moeten zetten om zich te kunnen opwerpen als basisspeler.

Brand.png

Met Vid Koderman hebben we ook op links een vleugelverdediger die ook aanvallend een bijdrage kan leveren.
De Sloveen heeft op zijn 27e al de nodige ervaring, terwijl hij fysiek op het hoogtepunt van zijn kunnen zit.

Koderman.png

Danil Krugovoy werd overgenomen van Zenit voor 3,3 miljoen om de concurrentie aan te gaan met Koderman.
Het verschil in kwaliteit is op links beduidend kleiner dan op rechts.

Krugovoy.png

Les milieux de terrain

Stanislav Lobotka is het slot op de deur voor de verdediging.

De ervaren Slovaak moet de tegenvallen eruit halen en tegelijk het aanspeelpunt van achteruit zijn.

Lobotka.png

Michel Aebischer is de doublure voor voor Lobotka. Fysiek staat hij iets sterker in zijn schoenen, maar technisch en mentaal is hij net een tikje minder dan Lobotka.

Aebischer.png

Koba Lein was ooit een groot talent uit de opleidingen van Lens en Valencia.
Bij Valencia kon hij zich nooit echt doordrukken. We betaalden 2,5 miljoen aan Nice, waar hij de voorbije 2 seizoenen aan het werk was. Lein kan zowel aanvallend als verdedigend zijn streng trekken.

Lein.png

Ludvig Navik moet de concurrentie aangaan met Lein voor een plek op het middenveld.

De Zweed komt over van Strasbourg, aan wie we 5 miljoen betaalden.

Navik.png

Yannick Bamba is dan weer een product van de eigen opleiding. De Ivoriaan speelde de voorbije jaren vooral op uitleenbasis, maar krijgt nu de kans om zich te bewijzen.

Bamba.png

Robinson Pabon is een soortgelijke speler als Bamba. De speler uit Ecuador is ondertussen al vijf seizoen bij de club, maar kon enkel vorig seizoen op speelminuten rekenen. Benieuwd of hij zich dit seizoen kan doorzetten.

Pabon.png

Yusuf Yazici is het creatieve brein op het middenveld.

De ervaren Turkse spelverdeler komt transfervrij over van West Ham.

Yazici.png

Dé parel uit de jeugdopleiding heet Lowick Louis-Jean.

Na een seizoen op uitleenbeurt bij Lens, mag hij zich nu verder ontplooien bij ons. De verwachtingen zijn alleszinds hooggespannen voor deze jonge Fransman.

Lowick.png

Les attaquants

Nog zo'n parel uit de jeugdopleiding is Yusuph Hassan.
De Congolese international kan op alle aanvallende posities uit de voeten, maar zal bij ons normaal vooral van op links komen.

Hassan.png

De jonge Hassan moet de concurrentie aangaan met de ervaren Jeff Reine-Adélaïde.
De Franse winger werd opgeleid bij Lens en opgepikt bij Arsenal, maar brak uiteindelijk door bij Angers.
Na omzwervingen bij Nice en Lyon speelt hij ondertussen 7 seizoenen voor Rennes.

Reine.png

Ook op rechts hebben we een ervaren kracht lopen.

Martin Terrier is een product van de opleiding van Lille. Hij is echter al 9 seizoen lang een belangrijk onderdeel van onze kern.

Terrier.png

De 'oude' Terrier mag rekenen op jeugdige concurrentie.

Lucien Simoes is alweer een product uit de eigen jeugd. De jonge Luxemburger kende uitleenbeurten bij Troyes en Reims, maar mag nu strijden voor zijn plekje bij ons.

Simoes.png

Wu Xizhe namen we over van Dalian Professional voor 2,6 miljoen.

Bij ons maakt hij zijn eerste buitenlandse avontuur.

Wu.png

In de punt van de aanval rekenen we op Gaetan Laborde.

De ervaren Fransman is een Icoon bij Rennes. Reeds 8 seizoenen lang zorgt hij voor de doelpunten. Al stel ik wel vast dat de laatste jaren zijn productie stevig afgenomen is.. Maar hoe dan ook is hij enorm geliefd bij de supporters en speelt hij een belangrijke rol in de kleedkamer.

Laborde.png

Gezien de leeftijd van Laborde, wordt het wel stilaan tijd om uit te kijken naar een opvolger. In eigen rangen is niet meteen iemand te vinden, dus gingen we de markt op en kwamen we uit bij Alexis Meyer.

We betaalden 8 miljoen voor de jonge Fransman. Hij is de duurste aankoop van dit mercato.

Meyer.png

Tumisang Tshabalala is een andere jonge spits die we aantrokken.
De Zuid-Afrikaan was aan de slag in eigen land bij Mamelodi Sundowns en was op te halen voor amper 675k.

Tshabalala.png

De laatste speler uit onze kern is Calum Jones.

De jonge Schot wordt gehuurd van Manchester United. Door de (late) komst van Meyer en Tshabalala was zijn komt eigenlijk niet nodig geweest.. Hoewel hij overduidelijk over veel talent beschikt, geef ik toch voorkeur aan de spelers die onze eigendom zijn.

Jones.png

Een veel langere post dan gewoonlijk, maar ik had niet meteen een idee hoe ik anders een beeld op selectie kon meegeven... Maar vanaf nu is het weer Nie Zievere, Speile!

Spoiler

Geplaatst

Je hebt in ieder geval meteen je stempel gedrukt met al die transfers! De prognose lijkt me prima, zeker omdat ze in lijn ligt met de ambitie van het bestuur. Dat je zelf nog iets hoger mikt getuigt alleen maar van gezonde ambitie!

Geplaatst

Leuke selectie. Er zal wel doorgeselecteerd moeten worden maar je hebt bij Anderlecht laten zien dat je dat kan doen. Grote overeenkomst is dat beiden een erg sterke jeugdopleiding hebben.

Geplaatst

Leuke clubkeuze, je hebt een mooie selectie en ook leuk dat je op dezelfde wijze werkt met het DNA als bij Anderlecht.

Geplaatst
  • Auteur

103. Nie Zievere... Speile!

Voorbereiding

In Frankrijk is de voorbereiding een pak langer dan ik gewend was in België.

We spelen een vijftal oefenwedstrijden die we allemaal winnen.

Maar veel belangrijker is natuurlijk dat iedereen zijn conditie beter wordt en er niemand geblesseerd raakt.

Voorbereiding.png

Ligue 1

In augustus spelen we 3 wedstrijden.
En we winnen ze zowaar alle 3 ook! Troyes wordt verslagen met 0-2 en Brest krijgt er zelfs meteen 4 om de oren.
Op bezoek bij Dijon is de marge wat kleiner, maar met een 1-2 pakken we ook daar de 3 punten mee.

Aug.png

Na 3 wedstrijden zijn we een van de zes teams die nog het maximum van de punten hebben.

PSG staat al meteen bovenin, Lyon heeft alvast helemaal zijn start gemist.

L1.png

Vooruitblik september

In september staan er 5 wedstrijden op het programma.
Met Bordeaux en Lyon nemen we het voor het eerst op tegen enkele iets grotere namen.

Sept.png

Spoiler

Geplaatst

Leuke club!! Mooie selectie.

EDIT tegelijk met nieuwe update hihi :cheer:

Mooie resultaten 

bewerkt door Kyrill

Geplaatst

Een betere start kan je natuurlijk niet wensen als nieuwe trainer!

Geplaatst
  • Auteur

104. Eerste nederlaag

Ligue 1

In september zijn we ons perfecte rapport kwijt.
Na een nipte zege tegen Bordeaux, blijft het zonder doelpunten op bezoek bij Nantes.
Thuis tegen Strasbourg wordt er opnieuw nipt gewonnen.
Op bezoek bij Lyon hadden we veldoverwicht, maar als je 4 doelpunten incasseert kan je nog moeilijk winnen natuurlijk..

We sluiten de maand af met een comfortabele zege thuis tegen Nimes.

Sept.png

PSG en Monaco delen de leiding met 22 op 24. Wij zitten in het achtervolgende groepje met Lille en Nice.

L1.png

Vooruitblik oktober

In oktober is er interlandvoetbal, dus spelen we maar 3 wedstrijden.
Met Lorient en Montpellier treffen we twee tegenstanders uit de tweede tabelhelft. Saint-Etienne staat iets hoger in het klassement.

Okt.png

Spoiler

Geplaatst

Een maand met ups en downs, maar je doet het gewoon heel erg goed. Je staat nog steeds goed bovenin en de resultaten laten zien dat je op de goede weg bent.