Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

xxxxxxxxx95161632_Banner-StadeRennais.jp

197. Le résumé.

L'équipe

Toen ik naar de XG-tabel ging kijken moet ik zeggen dat ik even geschrokken als ik plots -8 zag staan bij de doelpunten. 
Maar in the end zijn we dus vrij duidelijk de verdiende kampioen!

XG.png

Na een 15-tal seizoen heb ik plots ontdekt dat er zo'n mooie graphic bestaat die zowel de aanvallende en verdedigende stats samenvat.. Dus vanaf nu kan dit in een afbeelding en niet in twee.

In lijn met de XG-tabel zien we dat voor het tweede jaar op rij onze efficiëntie achteruit zien gaan. Onze XG is gestegen (2.43 -> 2.65); terwijl het effectief aantal gescoorde doelpunten gedaald is (2.68 -> 2.41)

Verdedigend zijn de cijfers ook net iets minder dan vorig seizoen.
De XG against is quasi gelijk gebleven (0.57 -> 0.56), maar we slikken niet iets meer doelpunten per wedstrijd (0.47 -> 0.56)

In the end zijn het nog altijd erg mooie statistieken; maar we moeten wel waakzaam zijn dat we niet blijven achteruit gaan.

ATT-DEF.png

Onze passing-stats zijn goed; maar volgend seizoen wil ik toch nog iets meer de rechterbovenhoek terecht komen.

Overigens opvallend hoe PSG plots in het vakje linksonderaan staat en Strasbourg rechtsbovenaan.

image.png.7df45bf55e2c5497c1ba552e985e1eaf.png

Les joueurs

De hoogste gemiddelde score komt dit seizoen toe aan 3 spelers. En Saleh is er zowaar niet bij.
Tanguy Nianzou, Hassan Mohamed Ali en Jules Michaud scoorden gemiddeld een 7.46 dit seizoen.

Voor de doelpunten keken we dit seizoen opnieuw naar Zerihun Saleh. De Noorse spits was goed voor 24 doelpunten en 6 assists.
Villa, Girard, en Zlamal scoorden elke ook 10 doelpunten of meer. Jules Michaud was de hofleverancier voor qua assists met 13 stuks. Ook Girard, José en Kajtar gaven 10 assists of meer.

image.thumb.png.f62a04f363971fe12b04d15f1777f5d0.png

Het DNA zit gemiddeld terug boven de 70%; ook al is het maar net.

Andrei Vlad gaat met pensioen en Dorel Patru verlaat de club transfervrij, dus dat heeft een positieve invloed op de DNA-score. Daarnaast mag El Ayeb al zeker vertrekken.
De pijnlijkste vaststelling is dat Brayan Lira voor het tweede seizoen op rij achteruit gaat. 

image.png.62c02f8bd3eb9b2612dd92e1da15e4b0.png

Centre de formation

Na enkele mindere youth intakes; hebben dit seizoen terug een zéér mooie intake.
Maar liefst 3 spelers krijgen het label van 'Elite Talent' mee.

Er zijn ook nog 2 'Top Talents' en 2 'Good Talents'
image.png.bfedac8966b8cf93ca123518784886f1.png

image.png.fa2174415f5643de77a1fe8c2554b56b.png

Pierre Reynaud is wat mij betreft de speler die er bovenuit steekt.

Spoiler

image.thumb.png.cb5b99aafb7a003fdf8e4568a733346f.png

Spoiler

Nog steeds een erg grote dank voor iedereen die volgt en/of reageert!

@Marius@delichris, @Titan, @MNie, @Kami, @rich ruzzian, @Tim Windt, @Copywriter, @Principito,@Glenn08, @JordiW., @FlyD@Kami, @Aljskills@Bogatyr, @MarcFM1@DavyPeeters, @ElMarcos,  @DemoN@Willem@Miz, @Copywriter, @Netzwerk, @YerrollP,@La Pulga@MisterX@Nummerke10, @Nesta, @Daniell ,@Kyrill, @Ostumapetojk37@John Terry 2.0, @DutchDoofus
Liever geen mention meer? Geef gerust een seintje

bewerkt door DGremlin

• Antwoorden 1,4k
  • Weergaven 38,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• DGremlin
    DGremlin

102. L'équipe   Les gardiens de but   In doel is de hiërarchie vrij duidelijk.  Daniel Naumov is onze nummer 1. De Bulgaar kwam over van Everton voor 8,5 miljoen.  

• 123. Perfecte maand!   Ligue 1 Deze maand was het doel om punten te pakken tegen Lorient, Troyes en Nantes. We zijn hierin met verve geslaagd. Tegen Troyes en Nantes winnen we met 'ma

• 177. Les champions se reprendre!   Ligue 1 Het doel in november was 9 op 9 en dat doel hebben we gehaald! Tegen Montpellier en Angers konden we het verschil pas in het slot van de

Geplaatst

Mooi overzicht niet om vervelend te doen maar hoe bedoel je DNA boven 70% zit, want bij je eerste selectie screen tel/zie ik 21 spelers die allemaal niet Franse nationaliteit hebben? Of vallen ze het binnen het DNA als ze maar lang genoeg bij je club spelen?

Geplaatst
  • Auteur
4 minuten geleden zei Kyrill:

Mooi overzicht niet om vervelend te doen maar hoe bedoel je DNA boven 70% zit, want bij je eerste selectie screen tel/zie ik 21 spelers die allemaal niet Franse nationaliteit hebben? Of vallen ze het binnen het DNA als ze maar lang genoeg bij je club spelen?

Ik probeer om binnen te club spelers te halen die aan een bepaald profiel voldoen (technisch onderlegde spelers die het spelletje ook snappen)
Hierbij kijk ik naar de attributen Decisions, Anticipation, Vision, Technique, First Touch, Passing, Determination en Work Rate.

Geen enkele speler kan uiteraard op ieder attribuut 20 op 20 halen, maar gemiddeld 65% is in principe de ondergrens.

Het heeft dus niks met nationaliteit te maken :) 

Geplaatst
3 minuten geleden zei DGremlin:

Ik probeer om binnen te club spelers te halen die aan een bepaald profiel voldoen (technisch onderlegde spelers die het spelletje ook snappen)
Hierbij kijk ik naar de attributen Decisions, Anticipation, Vision, Technique, First Touch, Passing, Determination en Work Rate.

Geen enkele speler kan uiteraard op ieder attribuut 20 op 20 halen, maar gemiddeld 65% is in principe de ondergrens.

Het heeft dus niks met nationaliteit te maken  

Dankjewel ik dacht juist wel laatste. Helder nu, duidelijk neit (y)

Geplaatst

Weer een mooi overzicht wat alleen maar bevestigd wat voor schitterende resultaten je haalt zowel sportief als je visie om het DNA na te streven!

Geplaatst

Altijd uitkijken naar dit overzicht op het einde van het seizoen. Mooi om zien dat het DNA weer de goede richting uitgaat en dat je ook een mooie jeugdintake hebt!

Geplaatst
  • Auteur

198. Le Mercato

Départs

Slechts één speler hebben we verkocht. En dat was dan nog op uitdrukkelijke vraag van de speler zelf.

Jacob Romer zag een avontuur in de Premier League wel zitten. De bestemming werd Southampton, dat 20 miljoen op tafel legt voor onze Zweedse rechtsachter.

Reserve-doelman Andrei Vlad is begonnen aan zijn voetbalpensioen.

Dorel Patru wou zijn contract niet verlengen en maakt gratis de overstap naar Sporting CP.

Daarnaast waren er nog enkele (jeugd-)spelers die hun aflopende contract niet verlengd zagen. Ook zij verlaten de club transfervrij.

Voor Brayan Lira vonden we jammer genoeg geen oplossing, dus hij blijft nog minstens een half seizoen bij ons aan de slag.

UIT.png

Les Arrivées

Weinig vertrekkers, dus werden er ook weinig spelers aangetrokken.
Dit keer ook geen jonge jongens; maar spelers die meteen een meerwaarde moeten betekenen.

De eerste aanwinst die we mochten aankondigen is er eentje met veel prestige.

Eduardo Camavinga keert terug naar de club waar hij ooit is doorgebroken! 
Hij trok van Rennes naar Real Madrid en speelde nadien ook nog bij Man City. Hij keert nu transfervrij terug naar het oude nest. Ondanks zijn 34 is hij nog steeds een van de beste middenvelders ter wereld.

Spoiler

Camavinga.png

Ook onze tweede aanwinst is een grote naam. De Braziliaanse international Kaiky komt onze gelederen versterken.

De 33-jarige centrale verdediger komt transfervrij over van Tottenham Hotspur. Aan ervaring zal het in de verdediging alvast niet ontbreken..

Spoiler

Kaiky.png

Door het vertrek naar Romer, moesten we ook op zoek naar een nieuwe rechtsachter.

Bij RB Leipzig plukken we Antonio Volpe weg. We betalen 15 miljoen voor de 24-jarige Italiaan die zijn opleiding genoot bij Roma, voor hij richting Duitsland vertrok.

Spoiler

Volpe.png

IN.png

Naast deze drie transfers voegen we nog 2 spelers toe aan de A-kern. Stiven Mendes en Alassane Dagnogo zijn beide eigen opgeleide spelers die dit seizoen de kans krijgen bij ons.

Stiven Mendes is een echte spelverdeler. Na zijn opleiding bij ons, werd hij drie keer uitgeleend.

Zowel bij Rouen, Olympiakos als Basel maakte hij indruk. Zoveel indruk dat hij dit seizoen de strijd mag aangaan voor een plek op het middenveld.

Spoiler

Mendes-Rouen-Olympiakos-Basel.png

Alassane Dagnogo is een speler voor de rechterflank. Hij wordt bij voorkeur uitgespeeld als winger; maar kan ook uit de voeten in een meer verdedigende positie. Hij ging op uitleenbasis aan de slag bij Caen en Olympiakos. Dit seizoen moet hij (de niet vertrokken) Brayan Lira gaan vervangen.

Spoiler

Dagnogo-Caen-Olympiakos.png

Spoiler

bewerkt door DGremlin

Geplaatst

Camavinga gratis terug halen is toch wel een zeer sterke transfers. Ondanks zijn leeftijd zou hij toch nog een jaar of twee op topniveau moeten meekunnen.

Geplaatst

Na het vorige seizoen een relatief rustige zomer, maar Camavinga die terug komt is natuurlijk prachtig. Je DNA ziet er goed uit en lijkt meer en meer te groeien naar wat je wilt.

Geplaatst

Erg sterk om Camavinga terug te halen! Je selectie lijkt weer sterker te zijn dan vorig seizoen!

Geplaatst
  • Auteur

199. Prospective 2037-2038

L'équipe

We hebben een kern van 26 spelers. Het hadden er maar 25 moeten zijn, maar voor Lira vonden we dus geen oplossing.

Ik durf te zeggen dat we een mooie mix van ervaring (Gvardiol, Kayki, Nianzou en Camavinga), spelers die dichtbij hun prime zitten en jong talent hebben in deze groep.

Sel-1.png

Sel-2.png

DNA

Qua DNA hebben we het nog nooit zo goed gedaan lijkt me.
Slechts 3 spelers halen de norm van 65% niet: De reservedoelman, de back-up linksachter en iemand die op de transferlijst staat. Het overgrote deel van de selectie zit zelfs boven de 70%; met 3 spelers die zelfs boven de 80% scoren!

De gemiddelde DNA-score is ook terug gestegen naar 72,24%.

DNA.png

La prédiciton du presse

Het is gebeurd! Na 3 opeenvolgende titels is Stade Rennais de grote favoriet voor de titel.

Voor het eerst in ik heb geen idee hoeveel tijd, staat PSG niet met stip bovenaan genoteerd.

Media.png

Spoiler

Geplaatst

Succes in het nieuwe seizoen. Je selectie lijkt er klaar voor en qua DNA zit het hartstikke goed. Dit kan weleens een heel erg mooi seizoen worden. 

Geplaatst

Na drie titels op rij ook dik verdiend dat je als grote favoriet wordt beschouwd lijkt me! Mijn complimenten ook voor het DNA, heel erg mooie scores en gemiddelde!

Geplaatst
  • Auteur

200. Coucou PSG!

Préparation

De voorbereiding verliep vlekkeloos.

Er werd voldoende gescoord en we slikten geen enkel tegendoelpunt.
En en passant haalden we nog wat centjes op in Zuid-Korea.

voorb.png

Ligue 1

In de supercup staan we andermaal tegenover PSG. Net zoals in de laatste wedstrijd van vorig seizoen, gaan we (relatief) vlot voorbij de Parisiens. Een veredelde oefenmatch, maar tegelijk toch leuk om weer een trofee toe te voegen aan ons palmares.

In de competitie komen we ietwat stroef uit de startblokken met een 2-2 gelijkspel tegen Saint-Etienne.

Daarna gaan Lyon en Troyes allebei met 3-0 voor de bijl.

Eind augustus krijgt PSG de kans om revanche te nemen voor de nederlaag in de supercup, maar opnieuw delft PSG het onderspit. Dankzij de 2-4 overwinning winnen we voor de derde keer op rij van PSG.

aug.png

OGC Nice is foutloos gebleven en staat alleen aan de leiding.
Wij volgen samen met Monaco op 2 punten.

L1.png

Ligue des Champions

Over de loting in de CL hebben we ook niet te klagen. Man Utd is de obligate grote naam die we treffen; maar met Rode Ster en Dynamo Kiev treffen we ook twee tegenstander van minder die minder adelbrieven kunnen voorleggen.

CL.png

Programme de Septembre

Het programma van september is niet van de poes.
Behalve Nimes en Toulouse, staan er ook de toppers tegen Nice en Marseille op het programma.

In de CL ontvangen we al meteen Man Utd en trekken we nadien naar Kiev.

sept.png

Spoiler

Geplaatst

PSG al meteen twee keer verslaan in de beginfase ... dan pak je dat ene puntenverlies er met de glimlach bij natuurlijk. De loting voor de eerste ronde in de CL is een opwarmertje natuurlijk, al heb je met Man U een ideale tegenpartij om je eigen niveau al eens te testen.

Geplaatst

Hele sterke start van het seizoen door direct de eerste prijs van het seizoen in de wacht te slepen. Vervolgens PSG nogmaals verslagen in de competitie. De wereld begint er heel anders uit te zien zo. PSG was eerst jouw angstgegner maar langzaamaan is Rennes de angstgegner van PSG geworden. 

De Champions League loting belooft een strijd met Man Uth voor plek 1 want overwinteren mag in deze poule geen probleem zijn normaal gesproken. 

Geplaatst

Na een goede voorbereiding begin je gewoon ontzettend sterk aan het seizoen. De loting in Europa lijkt ook een hele haalbare. Zeer benieuwd of je dit seizoen ook de cup met de grote oren weet te pakken.