Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Nu hopen dat de gebruikelijke dip die bij jonge spelers komt nog even op zich laat wachten. Als je dit volhoudt dan ga je de top halen. Vier wedstrijden, vier doelpunten is natuurlijk geweldig.

Geplaatst
  • Auteur

599781062_bannerfcdord.png.dfdfee21041481a6cffec9f78150be3e.png

Als je het goed doet ben je ineens interessant voor veel mensen. Ik scoor een paar keer en ik merk gelijk dat mensen contact zoeken. Mensen die mij belachelijk hebben gemaakt in het verleden maar ook voor mij wildvreemde mensen. Ik ben er voor gewaarschuwd dus ik schrik er niet van maar ik verbaas me er toch over hoe dat werkt. Met mijn psycholoog heb ik het al over de fase na dit kleine succes. Vroeg of laat komt er toch een soort ommekeer. Dat kan een vorm dip zijn , Een aantal wedstrijden zonder goal of een blessure. Maar dat er een moment komt dat het even niet zo lekker gaat als de afgelopen weken dat is zeker. Het is belangrijk om daarop voorbereid te zijn. Op de club ben ik daar totaal niet mee bezig en geniet ik vooral van het feit dat ik eigenlijk al meer heb dan verwacht. Met een basisplaats en de nodige goals achter mijn naam heb ik ben ik al in het oog gesprongen bij Hans Kraay jr. Die het bij het schakelprogramma van ESPN al een aantal keer over mij heeft gehad. Ik krijg dat soort complimenten eigenlijk alleen mee omdat mijn moeder het er over heeft. 

Toch begin ik voor mezelf elke wedstrijd weer op 0 en zie ik het als een nieuwe kans om mezelf te laten zien. Natuurlijk zit het met het zelfvertrouwen wel goed en dat bewijs ik ook weer in de wedstrijd tegen Jong AZ. Na 34 minuten spelen sta ik maar weer op de goede plaats om voor de openingstreffer te zorgen. Mannes brengt de bal voor en bij de 2e paal weet Conteh de paal dusdanig voor de koppen dat het voor mij alleen nog maar een kwestie is van de bal richting doel krijgen. Een intikkertje dus maar ook die tellen 0-1. Eigenlijk komen we vanaf dat moment nog nauwelijks in de problemen. Jong AZ laat langzaam maar zeker wat meer ruimte en wij zijn goed genoeg om daar uiteindelijk van te profiteren en lopen uit naar een 0-3 voorsprong door doelpunten van Schuurman en Pascu. Dat het in de slotfase dan toch nog 1-3 word is slordig. Niemand die daar echter over klaagt want er word weer gewonnen.

"Als Ik coach was geweest van een vertegenwoordigend elftal van Nederland dan had ik het wel geweten. Ik had op zijn minst contact opgezocht met Danjuma die nu bij FC Dordrecht speelt. Die jongen heeft een dubbele nationaliteit en kan ook uitkomen voor Nigeria als hij dat zou willen. Maar vooralsnog lijkt de KNVB dezelfde fouten te maken als in het verleden." Opnieuw is Hans Kraay jr. positief over mij en mag ik hem bijna de voorzitter van mijn fanclub gaan noemen. Zelf denk ik nog helemaal niet aan voor welk land ik uit zou willen komen. Sterker nog op dit moment moet ik er niet aan denken om voor een land uit te komen. Mochten ze al informeren dan bedank ik vooralsnog vriendelijk. De woorden van Hans Kraay jr. komen na de wedstrijd tegen Helmond Sport waarin ik opnieuw van waarde ben voor het team. Ik heb al 5 wedstrijden op rij weten te scoren en doe dat nu voor een 6e keer. Al na 4 minuten is het raak. Conteh ziet mijn loopactie in de diepte en de pass is uitstekend. Ik hoef de bal alleen nog maar langs de doelman te schuiven en ik kan weer juichen. 6 minuten later is het opnieuw raak. Schuurman is uitgeweken naar de linkerkant en heeft een scherpe lage voorzet in huis. Ik kom iets los van een verdediger en kan de bal net voordat de doelman de voorzet oppakt krijg ik al glijdend mijn grote teen nog tegen de bal waardoor bal simpel binnen rolt voor de 0-2. Vlak na rust gooit Conteh de wedstrijd met de 3-0 in het slot. Helmond Sport vind het wel prima en wil geen verdere schade oplopen en de echte drive om nog meer doelpunten te maken is bij ons ook wel weg. Na 65 minuten word ik naar de kant gehaald. Diep van binnen dacht ik toch aan die hattrick maar de wedstrijd is gespeeld en er komen nog zat wedstrijden aan. 

De uitwedstrijd tegen MVV is vooral een lange reis. Voor mij is het perfect om tijdens deze reis aan school te werken. Ik maak dus netjes in de bus mijn huiswerk ondanks de opmerkingen van een aantal medespelers. Al grappend krijg ik af en toe naar mijn hoofd geslingerd dat ik met de wedstrijd bezig moet zijn en dat huiswerk van latere zorg is. Bloedserieus maak ik vervolgens de opmerking dat als ze mij nu gewoon mijn gang laten gaan dat ik straks het voetballen voor hun weer een stuk makkelijker maak met een goal. Belofte maakt schuld maar na 17 minuten voetballen kan ik die belofte wel inlossen. Savastano geeft de bal heerlijke voor en ik time gewoon wat beter dan de 2 centrale verdedigers waardoor ik de bal tegendraads tegen de touwen kop. Ik krijg voor het eerst de nodige biertjes naar mijn hoofd geslingerd maar ik moet eerlijk zeggen dat zoiets toch ook voor een bepaalde kick zorgt. Zolang het bij plastic beker met drinken blijft ga ik er zeker niet over klagen. Echter zijn de druiven behoorlijk zuur na 90 minuten voetballen. We geven bijna niks weg maar het enige schot op doel komt uit een vrije trap en uitgerekend uit dat schot weet MVV tot scoren te komen. 1-1 en hierdoor lijkt de terugreis nog net iets langer te duren. 

Aan een wedstrijd van 7 wedstrijden met een goal komt thuis tegen FC Den Bosch een einde. Al doe ik dat wel met een glimlach want er word gewonnen en ik ben betrokken bij de enige goal van de wedstrijd. Ik krijg een strafschop mee als ik bij een goede voorzet los kom van de grond om binnen te komen. Op dat moment krijg ik een duw in mijn rug en ben ik volledig uit balans. De scheidsrechter wijst naar de stip en Conteh blijft rustig vanaf 11 meter waardoor uiteindelijk de 1-0 eindstand al na 6 minuten op het bord staat.

Persoonlijk kijk ik erg uit naar de bekerwedstrijd bij Excelsior. Mijn verbazing is dan ook groot als tijdens de afsluitende training niet ik maar Meijer met de beoogde basis traint. Na de training vraag ik de trainer om uitleg en de reden is eigenlijk heel simpel. "Er is met Feyenoord afgesproken dat jij niet in actie komt in de bekerwedstrijden. Aangezien ik niet wil dat ze jou terugroepen moet ik me daar dus helaas aan houden." Er is gelukkig dus niks aan de hand maar ik baal wel van deze afspraak. Ik reis wel met de groep mee en moet dus plaatsnemen op de tribune. Ik zie een matige wedstrijd waarin Excelsior uiteindelijk door een treffer van Dalinga aan het langste eind trekt.

Een paar dagen later krijg ik in Volendam eigenlijk te maken met mijn eerste kleine tegenslag. Hoewel je vooraf natuurlijk tevreden moet zijn met een punt op bezoek bij een team dat tot de favorieten behoord als het gaat om een promotie plek loop ik met een schuldig gevoel richting de meegereisde supporters om ze te bedanken. Vlak voor tijd krijg ik de uitgelezen kans om ons de 3 punten te bezorgen. Toegegeven de voorzet is ook niet optimaal maar ik had er meer mee kunnen en moeten doen. In een counter word Conteh over links we gestuurd en ik ben de enige speler die mee is. Der verdediger kiest voor Conteh en die geeft de bal hard en met een stuit voor waardoor de doelman niet echt kan ingrijpen. Ik kom zelf niet lekker uit met mijn passen waardoor ik besluit om met mijn voeten naar de bal te gaan in plaats van met mijn hoofd naar de bal te vallen. Ik raak de bal nu maar half waardoor ik de bal niet de snelheid mee kan geven en het een makkelijke prooi voor de doelman is. Het is de 1e keer sinds ik bij FC Dordrecht zit dat ik 's avonds ook nog wakker lig en over die gemiste kans na denk en eigenlijk blijft die ene kans het hele weekend door mijn hoofd spoken.

148931008_resultatenoktoberseizoen1.thumb.png.fd01aa3350ff70c487ae8f8d9db84734.png

@delichris al met al zijn de 1e maanden meer dan goed verlopen voor nevaeh

@DGremlin Op deze manier blijft de trainer keer op keer voor nevaeh kiezen. ook omdat meijer als hij de kans krijgt nog niet veel laat zien

@Kyrill gaat met beide boven verwachting tot nog toe

@MNie De vorm werd even doorgetrokken maar lijkt er nu toch een beetje twijfel te komen na die misser tegen volendam? ;) 

@chrisje1993 @Kami

Geplaatst
  • Auteur

1481524545_bannerfcdord.png.da6b85a4fb0c827f02b0492673ae619d.png

Ik kan eindelijk weer zeggen dat ik mijn broer terug heb. Na de dood van onze vader was hij een tijd lang niet de broer die ik altijd heb gehad. hij trok zich terug had weinig interesse in alles waar hij normaal wel interesse in toonde. De lach was verdwenen. Maar langzaam maar zeker word hij weer de oude Nevaeh en daarin is voetbal heel belangrijk. Ik kijk al zijn wedstrijden of tenminste dat probeer ik. Op ESPN is het met een schakelprogramma nogal lastig om de uitwedstrijden bijvoorbeeld te bekijken maar alle thuiswedstrijden bezoek ik trouw. Ook richting mijn vriendinnen is hij weer een stuk socialer als hij thuis is. Niet dat ik dat zelf nou zo leuk vind want ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan dat een aantal vriendinnen hem wel een leuke jongen vinden. Toen hij was afstandelijker was had ik daar dus ook geen last van maar nu meneer het goed doet bij FC Dordrecht krijg ik het dubbel zo erg terug lijkt het wel. Zelf lijkt Nevaeh vrij nuchter te blijven over alles wat er de laatste weken of eigenlijk maanden is gebeurd. Wat mensen van buitenaf roepen daar heeft hij zelf geen invloed op en het is goed dat hij dat zo snel heeft geleerd. Over zijn prestaties op het veld is hij ook nuchter. "Ik ben een spits , ik speel regelmatig dus dan is het niet gek dat ik af en toe ook eens scoor." Het is fijn dat hij er op dit moment zo in staat. Dat komt natuurlijk ook omdat er bij FC Dordrecht niet echt de druk is om voor een bepaalde doelstelling te spelen. Ze hoeven de play offs niet te halen en ze hoeven al helemaal niet te promoveren en in die omgeving is Nevaeh nu helemaal op zijn plek. 

Met het team zit het ook wel goed. Tuurlijk het is op vrijdagavond niet altijd het hoogste niveau dat op het veld te zien is maar het team lijkt plezier uit te stralen en zijn ook oprecht blij voor elkaar als iemand tot scoren komt. Zo ook tegen NAC is het spel bij vlagen niet om aan te zien maar er word met 2-0 gewonnen en je ziet de supporters maar ook de spelers en vooral de wisselspelers ook trots zijn op dit resultaat. Nevaeh is eigenlijk niet echt in het spel betrokken maar ook hij heeft een glimlach van oor tot oor na de wedstrijd. Bij thuiskomst is zijn beredenering ook heel simpel. "Je wint van een ploeg waarvan al jaren word verwacht dat ze promoveren. Dan maakt het niet uit hoe ik speel dan moet je genieten van de overwinning." 16 jaar en dan zo volwassen kunnen zijn.

Het lijkt allemaal goed te zitten voor Nevaeh. Maar tegen FC Eindhoven begint hij toch op de bank. Daar kom ik vlak voor de wedstrijd achter als op de Instagram pagina van de club de opstelling naar buiten word gebracht. Ik app hem niet en zal het na de wedstrijd wel horen van hem. Als zusje van hoop je dan nog steeds wel dat het team het goed doet maar dat de vervanger van jou broer daar geen invloed op heeft. Na een uur spelen staat het nog steeds 0-0 en word er gewisseld. Het zou een heerlijk antwoord zijn als Nevaeh nu het team aan de overwinning kan helpen. Nog geen 3 minuten later krijg ik op mijn telefoon een melding van Livescore. FC Eindhoven - FC Dordrecht 0-1 (N. Danjuma). Niet veel later schakelt ESPN over en is het een vrije trap die eerst nog door de doelman word gered maar in de rebound staat Nevaeh op de goed plek om binnen te tikken. Het is de enige goal in deze wedstrijd en dus pakt hij maar weer eens punten voor het team. Na afloop is er kort een reactie te zien van hem. "Deze goals zijn veel lekkerder dan bijvoorbeeld een 0-3. Al ben ik blij met elke goal trouwens. Waarom ik vandaag op de bank begon? Keuze van de trainer. Daar is niks mis mee. Als de trainer denkt dat een andere tactische aanpak beter uitpakt en daarvan overtuigdis dan is dat zijn goedrecht. Moet ik dan als snotneus van 16 jaar geen zeggen dat hij het verkeerd ziet? Ik ben nog steeds blij met elke minuut die ik mag maken. 

Tegen De Graafschap thuis is er wel weer gewoon een basisplaats voor mijn broer en krijgt hij na 4 minuten spelen een strafschop mee die word benut door Conteh. Maar het loopt niet echt vandaag lijkt het. De scherpte lijkt er niet en dan krijg je vroeg of laat tegen een ploeg als de graafschap een goal tegen. Het word 1-1 maar er heerst tevredenheid. Ook De Graafschap is een team waarvan word verwacht dat ze in ieder geval meedoen voor een play off plek dus punten sprokkelen tegen dat soort teams geeft hier voldoening. 

Vriendinnenavond terwijl mijn broer moet spelen. Dan weten mijn vriendinnen inmiddels wel dat ik daar graag naar wil kijken dus in plaats van een film op Netflix staat er voetbal op. De uitwedstrijd tegen ADO is gewoon een lastige en dat blijkt wel. Na 25 minuten staat het 2-0 voor de thuisploeg en is er werk aan de winkel. Na die 2-0 lijken ze bij Dordrecht beter in de wedstrijd te komen en is het hopen dat er snel word gescoord. Na rust levert Nevaeh de assist op de aansluitingstreffer van Donkor en is er ineens weer wat mogelijk. ADO loopt achteruit en het geloof lijkt terug. Nevaeh maakt nog bijna het doelpunt van het jaar. In de middencirkel zet hij een tackle in en die is keurig op de bal. Hij staat op en zonder na te denken lijkt het schiet hij de bal richting het doel. De doelman staat iets te ver voor zijn doel en de bal gaat er over heen. Via de onderkant van de lat stuitert de bal net niet over de lijn. Er word met 2-1 verloren maar uit bij ADO zal daar vast wel rekening mee zijn gehouden.

1052688297_resultatennovemberseizoen1.thumb.png.0c405169f6a863eefcb9d6f5591c9752.png

@delichris ik heb de volgende update een screen van de stand tijdens de winterstop ;)

@DGremlin het gaat vooralsnog nog steeds boven verwachting voor beide partijen

@Kyrill @MNie @chrisje1993 @Kami

Geplaatst

Iets minder trefzeker dan vorige maand; maar je bezorgt het team toch weer 3 punten met een belangrijk doelpunt.

Geplaatst
  • Auteur

1778307043_bannerfcdord.png.584a032a4ff1760e0fd7af5d2c750caf.png

De maand December waarin een gesprek met Frank Arnesen en Arne Slot gepland staat. Ondanks mijn verhuur aan FC Dordrecht sta ik in goed contact met Feyenoord en krijg ik regelmatig een belletje of appje van de trainer en technisch directeur. Echter weet ik ook wel dat als ik het niveau van Feyenoord wil halen ik zelf nog wat constanter moet worden en zeker wat dwingender in mijn spel hier. Zo laat ik in de wedstrijd tegen Roda JC vrij weinig zien en spelen we met 1-1 gelijk. Ook tegen FC Emmen laat ik niet heel veel zien maar lijken we wel met een 0-1 overwinning de bus in te kunnen stappen. Helaas gaat het in minuut 92 nog mis en is de trainer woedend. Ik kan hem zeker wel begrijpen maar in mijn ogen teken je vooraf ook voor een punt op bezoek bij FC Emmen. En dan is daar de derby tegen Excelsior. Een wedstrijd waarin iedereen wel iets extra's kan geven. Na 15 minuten spelen lever ik de assist op de openingstreffer van Conteh. Niet veel later verlaat ik strompelend het veld. In een sprintduel ben ik iets eerder bij de bal en wil ik een tackle ontwijken. Ik spring op en land verkeerd. Het volgende moment lig ik op de grond en grijp naar mijn knie. Dit soort situaties heb ik al vaker op tv gezien maar zelf nog niet eerder mee gemaakt. Ik voel een steek in mijn knie en raak in paniek. Toch niet mijn kruisbanden? Dat er met 3-1 word gewonnen is voor mij niet eens belangrijk. Ik verlaat het stadion op krukken om min mogelijk belasting of schade aan te kunnen richten. Een heel weekend breekt het zweet me uit bij de gedachte dat ik misschien wel eens heel lang langs de kant moet toe kijken. Dat ik er een tijdje uit lig is wel duidelijk. De maandag na de wedstrijd mag ik me melden op 1908 het trainingscomplex van Feyenoord. in eerste instantie was dat voor een gesprek maar zowel Arnesen als Slot vinden het nu belangrijker dat mijn knie word onderzocht. Ik mag door naar het ziekenhuis voor een scan. Daar krijg ik toch redelijk goed nieuws voor zover je kan spreken van goed nieuws. Ik heb een lichte beschadiging aan mijn meniscus. Toch lig ik er zo'n 6 tot 8 weken uit. 

Het gesprek met Slot en Arnesen krijgt hierdoor ook een andere wending. 'Nevaeh jongen, De insteek van dit gesprek was natuurlijk om terug te kijken op de afgelopen maanden en hoe je ontwikkeling daarin is verlopen. Daarnaast wouden we ook openheid bieden over jou toekomst bij de club. Maar het lijkt me belangrijker dat je eerst gewoon volledig hersteld. Als ik het goed heb is dit jou eerste echt serieuze blessure en dan is 6 weken minimale herstel periode gelijk een pittig proces. Wij willen graag dat je hier aan je herstel gaat werken zodat we de komende weken kunnen zien hoe je er mentaal voor staat. Over je ontwikkeling kunnen we kort zijn. Je doet het boven verwachting goed eigenlijk. Je speelt veel en je bent belangrijk voor het team. Je staat op 10 goals in de Keuken Kampioen Divisie en voor zover ik weet is dat een jongen van 16 jaar nog niet eerder gelukt. Voor de toekomst zien we in jou zeker een potentiële Feyenoord spits maar daarbij houden we wel rekening dat een jaar verhuur in de eredivisie tot de mogelijkheden behoord.'

Natuurlijk klinkt het goed dat zowel de trainer als de technisch directeur het in mij zien zitten. Echter ben ik zelf ook vrij duidelijk. 'Ik snap helemaal wat jullie zeggen en ik snap ook dat een jaar verhuren goed zal zijn voor mijn ontwikkeling alleen heb ik er volgens mij niks aan om verhuurd te worden aan een eredivisie club die ergens onderin mee speelt. Feyenoord is een club die meedoet voor Europees voetbal. Dat betekend dat Feyenoord een club is die vaak de bal heeft en dus vaker tegen verdedigend ingestelde teams speelt. Dan lijkt het mij beter om verhuurd te worden aan een club die meedoet in de strijd om promotie in de Keuken Kampioen Divisie. Omdat je daar dan in een soort zelfde speelwijze speelt waarin jullie hier ook spelen. En om dan toch maar duidelijk te zijn. Als we met Dordrecht de play offs weten te halen of daar tegen aan zitten zou ik als die optie er is graag nog een jaar daar blijven. Dat scheelt mij ook weer een aanpassingsperiode.'  Over het algemeen is het een goed gesprek waarin alle partijen het in grote lijnen eens zijn over het te bewandelen pad. Voor nu kan de focus op mijn herstel en daarna is het zaak om snel weer in het ritme te komen om voor FC Dordrecht belangrijk te zijn. Vooraf was er bij FC Dordrecht niet echt een doelstelling maar halverwege het seizoen staan we op een plek dat recht geeft op een play off plek en dus dromen de supporters al van een sprookje. 1051465790_standwinterstopseizoen1.thumb.png.8e0d86e3aa539850c9f93bf9855c1a0c.png

@DGremlin de 1e grote tegenslag is nu ook een feit na een klein dipje qua goals

@delichris Dord blijft punten pakken ondanks de goal droogte van nevaeh

@Kyrill met dord blijft het inderdaad lekker gaan

@MNie @chrisje1993 @Kami

Geplaatst

Een blessure is natuurlijk niet fijn, maar ze is gelukkig niet van die aard dat het een het rem op je ontwikkeling zal zijn.