Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 1,9k
  • Weergaven 68,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

Geplaatst
6 minuten geleden zei La Pulga:

Toch zuur dat hierom doelpunten worden afgekeurd :D 

Ja dit is bijna debiel. Letterlijk nog geen cm.

Geplaatst

Mooi avondje gehad bij Shakhtar. We overwegen zelfs om volgende week in het uitvak te gaan zitten bij Dortmund :-D 

Geplaatst

Worst case scenario voor Club Brugge. Ofwel een resultaat halen op City ofwel hopen dat het geen salonremise wordt tussen PSG en Stuttgart.

Benfica en Sporting hebben bij verlies Club ook genoeg aan een punt.

bewerkt door Aaron21

Geplaatst

City moet winnen inderdaad, en dat zie ik ze dan in eigen huis wel doen. Stuttgart en PSG zijn beiden zeker bij een gelijkspel, dus die salonremise kun je wel invullen. Ergens te hopen dat Benfica of Sporting het haasje gaat zijn, maar die kans wordt laag ingeschat.

Geplaatst
1 uur geleden zei Aaron21:

Worst case scenario voor Club Brugge. Ofwel een resultaat halen op City ofwel hopen dat het geen salonremise wordt tussen PSG en Stuttgart.

Benfica en Sporting hebben bij verlies Club ook genoeg aan een punt.

En daarom vind ik dit nieuwe format niks. het is er gewoon om de grote clubs te bevooroordelen. Als ze een zeperd maken dan zijn er meer wedstrijden om het recht te trekken

Club heeft ongeveer de helft van de punten, in het oude format was dat voldoende om op zijn minst naar de EL af te zakken. Nu stop hun avontuur wss in februari ondanks een redelijk goeie campagne (winnen van sporting en aston villa, gelijkspel tegen juventus,...)

Geplaatst
21 minuten geleden zei AntiChrist7:

En daarom vind ik dit nieuwe format niks. het is er gewoon om de grote clubs te bevooroordelen. Als ze een zeperd maken dan zijn er meer wedstrijden om het recht te trekken

Club heeft ongeveer de helft van de punten, in het oude format was dat voldoende om op zijn minst naar de EL af te zakken. Nu stop hun avontuur wss in februari ondanks een redelijk goeie campagne (winnen van sporting en aston villa, gelijkspel tegen juventus,...)

Ik betwijfel of het de topclubs echt bevoordeeld (bevooroordelen is toch iets anders ;c). Club heeft ook gewoon pech dat het met 11 punten er toch uit dreigt te vliegen. 

Als club uit een lagere pot (3 of 4) speel je ook 2 extra wedstrijden tegen een club uit diezelfde pot (3 of 4), terwijl een club uit pot 1 dus 2 extra wedstrijden heeft tegen een andere club uit pot 1 in dit systeem. Dat pleit juist weer voor meer kans voor mindere clubs om punten te scoren.

Geplaatst

Gewoon pech dat er bijna niet gelijkgespeeld wordt in de Champions League. Dus heb je ineens een stuk meer punten nodig dan vooraf verwacht. 

Dat laatste @Erwin. vind ik inderdaad ook een goeie. Elke club heeft relatief gezien een bijna even moeilijke loting. Verschillen in vorm daargelaten en clubs die bijv. nog een hoge coëfficiënt hebben door goede prestaties 3 tot 5 jaar geleden. Of Engelse ploegen in Pot 4 die zelden Europees spelen (Aston Villa dit jaar).

Geplaatst
1 uur geleden zei AntiChrist7:

Ik ben het met je eens dat het erg zonde is dat er geen afvloeiing naar de EL meer is, maar verder heb ik niet het idee dat dit systeem in het leven is geroepen om grote clubs te bevoordelen. Het is in mijn optiek vooral een manier om meer wedstrijden te spelen en dus veel meer geld binnen te harken. 

Geplaatst
22 minuten geleden zei Erwin.:

Als club uit een lagere pot (3 of 4) speel je ook 2 extra wedstrijden tegen een club uit diezelfde pot (3 of 4), terwijl een club uit pot 1 dus 2 extra wedstrijden heeft tegen een andere club uit pot 1 in dit systeem. Dat pleit juist weer voor meer kans voor mindere clubs om punten te scoren.

Dit inderdaad. Club pakt nu ook 4 punten in totaal tegen Sturm Graz en Celtic (hadden daar gewoon moeten winnen ;)) die je anders niet had gehad. Nu is het inderdaad lullig dat er kans is dat Club eruit vliegt met 11 punten, maar daar moet ook nog wel wat voor gebeuren.

In principe is het systeem nu eerlijker omdat iedereen dezelfde soort tegenstanders heeft. Hoe ik er naar kijk verdien je het om door te gaan als je 2x wint van de teams uit pot 4 en moet je 4 punten pakken tegen de twee teams uit pot 3. Met 10 punten sta je er dan al erg goed voor. Dan is het nog 1 of 2 punten sprokkelen in de 4 wedstrijden tegen de ploegen uit pot 1 en 2. Lukt dit niet, dan verdien je het ook niet echt om door te gaan. In de praktijk pakt dit natuurlijk altijd net anders uit (Zie Feyenoord bijv. met 7 punten tegen de ploegen uit pot 1 en 2)

Geplaatst

image.png.d11badc6083b7b61be76eb8a86eba9ce.png

Dat laatste ben ik gerust in, maar dan moet nog 1 van de 3 andere voorwaarden voldaan worden. Hopelijk heeft Juventus eens een goede dag tegen Benfica, maar ik zie de salonremises al om de oren vliegen, want Juventus heeft ook niks meer te vrezen. Sporting speelt tegen Bologna en dat is zelfs al uitgeschakeld.

Geplaatst
16 minuten geleden zei Urbeto:

Ik ben het met je eens dat het erg zonde is dat er geen afvloeiing naar de EL meer is, maar verder heb ik niet het idee dat dit systeem in het leven is geroepen om grote clubs te bevoordelen. Het is in mijn optiek vooral een manier om meer wedstrijden te spelen en dus veel meer geld binnen te harken. 

Vind het juist een vooruitgang. Anders bevoordeel je juist de grotere ploegen die afvallen en vervolgens ver kunnen komen in de lagere Europese competities. Nu blijven er in de EL en UCL (vooral die) echt kansen over voor de clubs uit kleinere landen. Kijk bijvoorbeeld maar hoe Zweden, Polen en Cyprus dit seizoen presteren. Die hebben ook ploegen met perspectief om gewoon ver te komen in de UCL bijvoorbeeld.

Geplaatst
18 minuten geleden zei Urbeto:

Én dat ook tijdens de laatste ronde(s) het nog ergens over gaat bij veel wedstrijden. Een van de weinige keren dat de positieve aspecten opwegen tegen het negatieve aspect als het een UEFA beslissing is die eigenlijk gericht is op meer wedstrijden, dus meer geld. 

Geplaatst
6 minuten geleden zei 007mark:

Vind het juist een vooruitgang. Anders bevoordeel je juist de grotere ploegen die afvallen en vervolgens ver kunnen komen in de lagere Europese competities. Nu blijven er in de EL en UCL (vooral die) echt kansen over voor de clubs uit kleinere landen. Kijk bijvoorbeeld maar hoe Zweden, Polen en Cyprus dit seizoen presteren. Die hebben ook ploegen met perspectief om gewoon ver te komen in de UCL bijvoorbeeld.

Ik kijk dan ook vooral naar de grote clubs uit kleinere landen die in de oude opzet vaak afvloeiden naar de EL. Nu kan het zo zijn dat een Celtic of Young Boys wel ieder jaar CL speelt, maar ook vrijwel ieder jaar in december of eind januari uitgespeeld is. Dat vind ik ergens wel jammer. Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. 

Geplaatst
1 uur geleden zei Urbeto:

Ik kijk dan ook vooral naar de grote clubs uit kleinere landen die in de oude opzet vaak afvloeiden naar de EL. Nu kan het zo zijn dat een Celtic of Young Boys wel ieder jaar CL speelt, maar ook vrijwel ieder jaar in december of eind januari uitgespeeld is. Dat vind ik ergens wel jammer. Te groot voor het servet, te klein voor het tafellaken. 

Klopt voor dat type teams is het wel zonde, maar daar staat dan nog een mooie financiële compensatie voor het spelen in de CL tegenover. Voor teams die op plek 2/3/4 in die competities eindigen (maar ook voor AZ en Ajax nu in de Europa League bijv.) is het dan weer een voordeel dat bijv. City nu niet kan afstromen naar de Europa League. Het is maar net vanuit welk perspectief je het bekijkt.

Geplaatst
2 uur geleden zei Urbeto:

Dit stoort me er inderdaad het meeste aan. Een feyenoord in een europese finale, een Union in een halve finale... dat is zo goed als verleden tijd, omdat ze idd niet groot of niet klein genoeg zijn. En dit format zal heb niet echt helpen daarbij.

Het argument dat met het watervalsysteem enkel de ex CL ploegen winnen, overwint ook de toets met de realiteit niet. Kijk terug op tien jaar Europa league, en je hebt twee winnaars (man utd en chelsea) die eigl CL kwaliteit zijn. Dus ik zou zeggen dat het systeem goed werkte.

Geplaatst
41 minuten geleden zei AntiChrist7:

Dit stoort me er inderdaad het meeste aan. Een feyenoord in een europese finale, een Union in een halve finale... dat is zo goed als verleden tijd, omdat ze idd niet groot of niet klein genoeg zijn. En dit format zal heb niet echt helpen daarbij.

Het argument dat met het watervalsysteem enkel de ex CL ploegen winnen, overwint ook de toets met de realiteit niet. Kijk terug op tien jaar Europa league, en je hebt twee winnaars (man utd en chelsea) die eigl CL kwaliteit zijn. Dus ik zou zeggen dat het systeem goed werkte.

Het zorgt dan ook weer voor een sprookje zoals Cercle die mits een zot seizoen een Europese finale kan halen. Ik weet alleen niet of ze financieel er veel beter door worden maar als dat zo is, is het ook leuk meegenomen. Dit kan je ook alleen maar op de lange termijn tegoei beoordelen. 

Geplaatst

Nergens een switchkanaal vanavond met 18 wedstrijden tegelijk? Staat nergens in de TV gids lijkt het

Edit: toch wel, Ziggo 4

bewerkt door Chiemel