Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[FM22] Road to Glory - Chelsea F.C. - Seizoen 2024-2025

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 346
  • Weergaven 10,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• 28: Chaos   London, 1 september 2023. Chaos dat is de beste samenvatting van de afgelopen maanden gaf Tim aan in zijn maandelijkse interview met het supporters blad.  De aanwezigheid van de

• 53. april 2025 - de eerste prijs is binnen.   London 1 mei 2025, echt vieren konden we het niet want de Champions League wedstrijd tegen Barcelona stond 3 dagen later op het programma. Dit w

• 35: Transferperiode en de selectie voor de rest van het seizoen.   London 1 februari 2024, Chelsea heeft er een drukke transferperiode opzitten. Er vertrokken 3 spelers die niet tevreden war

Geplaatst

Ik denk dat je prima aan- en verkopen hebt weten te doen zo! In de overige competities zien we toch wel een aantal verrassingen de kop op steken.

Geplaatst

Over 45 miljoen voor een 31-jarige verdediger moet je natuurlijk nooit twijfelen. Dat krijg je er later nooit meer van. Met de inkomende transfers lijk je me bovendien ook goede zaken gedaan te hebben. Leuk om te zien hoe het er intussen aan toe gaat in de andere competities!

Geplaatst

Stevig bedrag dat je nog wist te ontvangen voor Paulista!
Leuk overzicht ook. Erg verrassend daar in Italië.

Geplaatst
  • Auteur

1124087202_bannernovelleValencia2021-2022.png.0ec6ff75a0cb7e942669bec3b065e9ee.png

7 deel 2/2: transfers, rondje langs de velden en status challenge

Om het vorige deel niet te langdradig te laten worden heb ik update 7 in tweeën gesplitst. In de vorige update ben ik ingegaan op de transfers en hoe het verliep op de buitenlandse velden. Hierin zagen we een aantal leuke verassingen. Maar hoe staat het nu met ons team en met de challenge waarmee ik begonnen ben?

In deze update ga ik dieper in op de challenge so far. Dit wil ik elk seizoen 2 keer doen. op het einde van het seizoen / begin van het seizoen en op het einde van het kalenderjaar. 

De regels

Voor degene die niet meer helemaal op de hoogte zijn van de regels hierbij de de regels:

• Starten bij een club wat niet Europees actief is in het eerste seizoen.
  • Speel de hele carrière met dezelfde formatie / speelstijl (aanpassingen mogen gedaan worden als de basis maar behouden wordt).
  • Blijf maximaal 5 jaar bij dezelfde club. (Wanneer de doelen niet behaald zijn moet je verkassen naar een andere competitie).
  • Het is verboden om een negatief transfers resultaat te behalen. (er mag niet meer uitgegeven worden dan dat er verdiend wordt in het seizoen).
  • 50% van de selectie van de club waar ik actief ben moet de nationaliteit hebben het land van de club. 
  • Het is niet toegestaan om een dubbele functie uit te oefenen dit maakt de uitdaging groter en realistischer.

Starten bij een club die niet Europees actief is in 

Valencia CF is niet actief in het eerste seizoen en zo is de eerste regel behaald. Aangezien deze regel in de challenge niet meer terugkomt wil ik hier ook niet al te lang meer op terugkomen. Ik wou het mezelf niet direct te makkelijk (of dit gelukt is laat ik aan de kenners over hahah).

Speel de hele carrière met dezelfde formatie / speelstijl 

Hier kan ik na een half seizoen alleen maar een statusupdate over geven en tot dusver hou ik me aan deze regel. Tot dusver is het vinkje terecht. Ik speel elke wedstrijd met een 5-2-1-2 systeem.

Het systeem:

Spoiler

1107682594_Schermafbeelding2022-07-07om08_02_37.thumb.png.31652149576b2871d2eaf2991e24947a.png

Het Bewijs:

Spoiler

390013940_Schermafbeelding2022-07-07om08_03_42.thumb.png.67213714ab6701dc1192b0c31bd2722e.png

Blijf maximaal 5 jaar bij dezelfde club 

Hier geldt natuurlijk hetzelfde als bij de vorige regel. Ik zit een half jaar bij de club dit betekend dat ik nog lang niet hoef te verkassen. 

Het is verboden om een negatief transfers resultaat te behalen 

De twee transferperiodes van het seizoen 2021 / 2022 zitten er op en zo kan deze regel ook afgevinkt worden voor ons debuutseizoen. We geven in het huidige seizoen 29,5 miljoen uit en door de verkoop van Paulista komt en er 51 miljoen binnen. De transfer van Dominquez is nog alles behalve zeker omdat hij eerst 15 wedstrijden moet spelen. Daarom wordt die 22.5 miljoen pas volgend jaar bij de transferbedragen getoond als hij definitief over komt.

image.thumb.png.6aaf9d4989d1f1a87095ab96866d4c13.png

50% van de selectie van de club waar ik actief ben moet de nationaliteit hebben het land van de club 

Momenteel telt de selectie 30 man. Een best grote selectie waarbij de talenten wel vaak nog in actie komen voor de jeugdelftallen. Maar door een aantal blessures en het goed presteren van een aantal talenten is de selectie behoorlijk breed geworden. Natuurlijk zitten er ook een aantal huurspelers bij waar ik het zelf niet mee eens ben. Terug naar de challenge. Van deze 30 spelers zijn er 12 Spaans. Deze regel heb ik momenteel niet gehaald maar ik heb nog een transferperiode om dit recht te trekken. In mijn eerste post heb ik gezegd dat het in 2 transferperiodes opgelost moest worden maar aangezien ik in de eerste transferperiode geen geld tot mijn beschikking had heb ik mezelf een extra transferperiode cadeau gedaan.

De selectie:

1642129149_Schermafbeelding2022-07-07om08_02_08.thumb.png.da49db912dd5a472906fc58fac1175b5.png

1439600060_Schermafbeelding2022-07-07om08_02_21.thumb.png.c3be6de94871217aaa6c106d6d32f36c.png

Het is niet toegestaan om een dubbele functie uit te oefenen dit maakt de uitdaging groter en realistischer 

Momenteel ben ik alleen manager voor Valencia C.F dus hiermee behaal ik deze regel nu ook.

Volgende update:

Ik hoop dat de twee updates buiten het voetbal om interessant waren om te lezen maar in de volgende post is het weer tijd om te kijken hoe het met de sportieve prestaties gaat. We spelen twee bekerwedstrijden en spelen 3 wedstrijden in La Liga. voor nu bedankt en tot de volgende!!

@chrisje1993 @ElMarcos @Marius @Principito @Kyrill @DGremlin @delichris @MNie

@wboelens Ik denk dat deze update antwoord geeft op je vraagt!

Geplaatst

4 op 5 op schema dus daar kan je alleen maar tevreden over zijn! Ook die laatste vereiste moet nog wel te doen zijn, zeker ook omdat je selectie aan de grote kant is en je dus ook daar nog wel een beetje kan "snijden".

Geplaatst
  • Auteur

1124087202_bannernovelleValencia2021-2022.png.0ec6ff75a0cb7e942669bec3b065e9ee.png

8: Alle focus kan op de competitie

Het is weer tijd om te voetballen. Na twee inhoudelijke updates over de challenge en de transferperiode is er in de drukke maand januari ook gewoon gevoetbald. Een maand met twee gezichten. We spelen onze wedstrijden in de competitie en we komen in actie in de Spaanse beker.

In deze update de wedstrijden van januari de titel zegt natuurlijk al dat het niet overal even vlekkeloos ging ;)

De wedstrijden in de Spaanse beker

Met een loting tegen de laagvlieger Merida stuurde ik mijn gehele B-team het veld in. Een stugge wedstrijd werd pas in de verlenging gewonnen. Een stroef begin na de winterstop maar winnen is winnen. In de 3e ronde loten we heel ongunstig en worden we gekoppeld aan Real Sociedad in een waar voetbal gevecht denken we te winnen wanneer we in de verlenging op 3-2 voorsprong komen. Isak denkt er helaas anders over. 2 doelpunten in 5 minuten zetten de eindstand op 4-3 voor de thuisploeg. Ons beker avontuur zit erop. Jammer omdat we zo de doelstelling van het bestuur niet halen. Voordelig omdat we nu nog maar op een front actief zijn.

De wedstrijden in de competitie

Na een gelijkspel tegen Deportivo Alaves was ik echt even bang dat we in een kleine vorm dip zouden terechtkomen. Het flitsende spel van de eerste helft van het seizoen was ver te zoeken en onze spitsen hebben in een keer heel veel kansen nodig om te scoren. Tegen Rayo Vallecano wonnen we gelukkig wel met 3-2 maar overtuigend was het niet. Verdedigend laten we veel steken vallen. Paulista zat met zijn hoofd al in Newcastle denk ik. Tegen Real Betis lieten we weer vlagen van ons goede spel zien en wonnen we met 2-0.

Een maand met twee gezichten is het gene wat Tim zei in zijn maandelijkse interview met het supporters blad van Valencia C.F. In de competitie doen we goede zaken maar het eerste verlies bij de club in de beker doet wel een beetje pijn.

1588818028_Schermafbeelding2022-07-07om08_03_32.thumb.png.337f286245708fb6295b626b85394648.png

De stand op 1 februari

We staan er nog. steeds gigantisch voor en lopen in deze maand zelfs uit op onze concurrenten. Met twee wedstrijden minder staan we al 4 punten los op Real Madrid in potentie hebben we dus een voorsprong van 10 PUNTEN. bizar maar waar.

Spoiler

1508961704_Schermafbeelding2022-07-07om18_38_04.png.0dd158239133bba60d5411e65169c674.png

Ons programma in Februari

Februari kent 5 wedstrijden tegen de wat kleinere goden in de Spaanse competitie. De wedstrijd tegen Real Sociedad is natuurlijk wel een uitdaging. Onze speler azen op revanche na de uitschakeling in de beker. Het kan er na deze maand zomaar heel rooskleurig uit gaan zien!!

image.thumb.png.69fd63dd84aa52d35d76196db9da1263.png

@wboelens 

Iedereen weer bedankt voor de reacties en het volgen van mijn novelle. Wanneer er mensen toegevoegd of verwijderd willen worden van de mentions geef het dan aub door! Tot de volgende!!!

Geplaatst

De bekeruitschakeling kan zo maar eens een godsgeschenk worden. Met enkel nog de focus op de competitie en de mogelijkheid om een riante voorsprong op Real te nemen ziet het er ondertussen immers wel heel rooskleurig uit voor Valencia.

Geplaatst

Prima resultaten en een gaatje met twee wedstrijden minder. Meer dan tevreden denk ik. Zonde dat je er in de beker uit vliegt, maar Real Sociedad doet het altijd goed moet ik zeggen.

Geplaatst
  • Auteur

9: Een maand voor in de boeken!

1 maart 2022, Tim Windt zit lekker in zijn vel. Begonnen aan zijn eerste klus als manager en het gaat veel beter dan verwacht. Vanaf speelronde 2 staat zijn Valencia C.F. bovenaan de ranglijst en de maand februari is een perfecte maand om weer een goede stap te zetten richting de eerste titel sinds 2004. Met 5 wedstrijden in de afgelopen maand staan er genoeg  potjes op het programma.

In deze update een aantal nieuwtje binnen de club, de wedstrijden van de maand februari, de tussenstand en het programma van de maand maart. Veel leesplezier. 

Nieuws binnen de club

Wisten jullie nog dat onze topspits Maxi Gomez twee keer geen contract wou bijtekenen en dat ik er eigenlijk al vanuit ging dat de beste man zou vertrekken? Onze goede uitgangspositie in de competitie doet wonderen want zowel Maxi Gomez, Gaya en Soler tekenen bij. Dit is een fantastische nieuws voor de club die waarschijnlijk volgend seizoen ook kan rekenen op zijn sleutelspelers.

Spoiler

2074774751_Schermafbeelding2022-07-07om19_24_38.thumb.png.4530891bd228699b7d45a163b34cf325.png

633255231_Schermafbeelding2022-07-07om19_34_02.thumb.png.1b19502f3fd9138973cef86231769296.png

681613880_Schermafbeelding2022-07-07om19_37_51.thumb.png.39a54caa98863baf6866355717080efa.png

De wedstrijden van de maand februari

Successen in de bestuurskamer zijn natuurlijk fantastisch maar het gaat ook om de punten. Met 5 wedstrijden hadden we een behoorlijke drukke maand. We troffen niet de meest lastige tegenstanders maar we moesten zeker waakzaam blijven. We spelen uiteindelijke de perfecte maand. Met 11 doelpunten voor, 1 doelpunt tegen en vooral 15 punten uit 15 hebben we helemaal niks te klagen. 

image.thumb.png.aee5aab40a2093572be72935e2e1cb99.png

De tussenstand

Met nog 12 wedstrijden te gaan staan we 12 punten los op onze naaste concurrent Real Madrid dat lijkt bijna gespeeld maar ik reken me zeker nog niet rijk. Zowel voor de CL plekken als de degradatie plekken is het nog ontzettend spannend. De volgende maand gaat veel duidelijk maken of een kampioenschap echt tot de mogelijkheden hoort.

Spoiler

image.png.b98d4502f14b2e5533d0da9f9cd8ff24.png

Ons programma van de maand maart

De maand maart kan wel eens de maand van de waarheid worden. We treffen onze naaste concurrent Real Madrid en we zouden ze zomaar de genadeklap kunnen geven. Voor deze kraker treffen we nog twee topclubs. We spelen uit tegen Villareal en we krijgen Atletico Madrid op bezoek. Mallorca lijkt de makkelijkste tegenstander komende maand. Maar er zijn het gelijkspel tegen de eilandbewoners niet vergeten en mogen ze dus zeker niet onderschatten.

485727407_Schermafbeelding2022-07-10om12_50_45.thumb.png.f1b37a70424522de94587bf428c1994a.png

@wboelens 

Iedereen weer bedankt voor de reacties en het volgen van mijn novelle. Wanneer er mensen toegevoegd of verwijderd willen worden van de mentions geef het dan aub door! Tot de volgende!!!

Geplaatst

Heerlijke update en het beste nieuws is dat je een aantal contracten heb weten te verlengen, ook al zag het daar niet naar uit bij Gomez.

Geplaatst

Begint een sprookje te worden! Was Valencia in het echte leven ook maar terug een topper! :) 

Graag ook hier een tag aub.