Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

@Daniell is dat niet de FM meme? "have you tried a 4231 Gegenpress"? :p elke keer als iemand hulp vraagt?

Heb een paar matchen gespeeld en het verloopt redelijk, al is dat meer omdat we gewoon kwalitatief beter zijn, al is de XG toch gewoonweg wel lager dan vorig seizoen.  Maar ga deze carriere wss stoppen want ik wou een Build a nation doen maar ben erachter gekomen dat het bestuur gewoon direct weigert iets aan de jeugdfacilities te doen... Ga dus een club zoeken waar het in de clubcultuur zit. Maar om op je vragen te antwoorden:

-AM op supprt omdat je hem gewoon heerlijk kan customizen. Heeft ie goeie long shots, maar kan ie niet dribbelen? shoot more often met dribble less. En je kan altijd get further forward aanzetten.

-Trap inside gebruik ik omdat mijn meer verdedigende spelers in het midden staan (BWM en DLPd). De step up more met normale lijn is er om wat aggressiever op de bal te spelen, maar geen hoge lijn om die hoge ballen over de verdediging te vermijden.

• Antwoorden 232
  • Weergaven 16,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Mijn nieuwe tactiek bij Tottenham  Moest best wat aanvallende spelers kwijt. Normaal gesproken is David Luiz de MC dus dan staan er eigenlijk 6 aanvallende spelers op het veld + een opkomende rechtsba

• Past bij deze discussie.

• Goed voorstel wel    

Geplaatst

Wat vinden jullie?
Is dit een beetje een goede tactiek voor een team wat zwaar underdog gaat zijn in elke wedstrijd?

Ik wil defensieve zekerheid, met hopelijk een paar gestolen puntjes hier en daar.

2.1.thumb.png.b11992aa7ce35edc1e888b72d21caf61.png

Geplaatst

Ben begonnen aan mijn long term Vanarama-PL save Eerste seizoen makkelijk gepromoveerd met een vrij directe stijl met twee spitsen (club was ook als 3de voorspeld). Omdat ik 80% van mijn spelers heb laten gaan heb ik me laten leiden door het bestuur, die willen dat ik controll possession+high press doen.

Al bij al is het vrij succesvol, rustig midtable in VNL. Haal veel balbezit en we pressen hoog, maar er zijn wel matchen waar er praktisch niks gebeurd met dat balbezit. Enige aanpassing dat ik moet maken zonder defensive stabiliteit te verliezen?

image.thumb.png.6a7722d7b6a1aa341d64d627d67f51c3.png

Geplaatst

Zie mijn opstelling, aanvallend erg goed, meeste goals van de competitie , maar ook bijna de meeste tegen.

Wilde perse strikerless spelen, maar zoek naar iets betere verdedigende stabiliteit. Iemand tips?

tactiek.thumb.jpg.fb1168c344279111f37a620bf5520acf.jpg

Geplaatst
13 uur geleden zei BA1986:

Zie mijn opstelling, aanvallend erg goed, meeste goals van de competitie , maar ook bijna de meeste tegen.

Wilde perse strikerless spelen, maar zoek naar iets betere verdedigende stabiliteit. Iemand tips?

tactiek.thumb.jpg.fb1168c344279111f37a620bf5520acf.jpg

Zet die 2 centrale middenvelders op het defensieve middenveld eens. 2 VOL en dan knallen. Laag blok i.p.v. midden blok.

bewerkt door Aaron21

Geplaatst

@Aaron21, heb het een half seizoen geprobeerd, maar niet veel verschil in resultaten, scoor minder, krijg er minder tegen. maar qua punten aantal gelijkwaardig aan vorig seizoen. Thanks in iedergeval

Geplaatst

Iemand tips hoe ik deze tactiek kwartfinale en verder CL proof kan maken? Ik scoor in de competitie 120+ doelpunten, maar kom gewoon niet verder in de CL.

image.thumb.png.f0e6ef38fa4c866131eb7e506866ebe3.png

Geplaatst

Grazie amigo. Ingeladen en gaan met die banaan. Naja in april pas. De rest zou ik met een pre set zelfs nog moeten winnen.

Geplaatst

Mijn nieuwe tactiek bij Tottenham :D Moest best wat aanvallende spelers kwijt. Normaal gesproken is David Luiz de MC dus dan staan er eigenlijk 6 aanvallende spelers op het veld + een opkomende rechtsback.

image.png.a8f072d661f097cc6bc5abafafac65f9.png

Passmap ziet er vaak ongeveer zo uit, wilde echt dat de centrale middenvelder hét middelpunt is van ons spel en dat is wel gelukt :classic_love:

image.png.8b8e726fa9eb4245bc655c0298805c7a.png  image.png.51ebda973c2344dfd8a53f2b3b3cb65e.png image.png.e59d16eef3ff860936f61f78042f8a37.png

Non-penalty xG van ons in de Premier League is 3,21 per duel, xG against ligt ergens rond de 1,1. Iets hoger dan van andere teams maar met dat hoge xG voor maakt me dat vrij weinig uit :D 

Geplaatst
Op 7-5-2023 om 20:40 zei Willem:

Mijn nieuwe tactiek bij Tottenham  Moest best wat aanvallende spelers kwijt. Normaal gesproken is David Luiz de MC dus dan staan er eigenlijk 6 aanvallende spelers op het veld + een opkomende rechtsback.

image.png.a8f072d661f097cc6bc5abafafac65f9.png

Passmap ziet er vaak ongeveer zo uit, wilde echt dat de centrale middenvelder hét middelpunt is van ons spel en dat is wel gelukt 

image.png.8b8e726fa9eb4245bc655c0298805c7a.png  image.png.51ebda973c2344dfd8a53f2b3b3cb65e.png image.png.e59d16eef3ff860936f61f78042f8a37.png

Non-penalty xG van ons in de Premier League is 3,21 per duel, xG against ligt ergens rond de 1,1. Iets hoger dan van andere teams maar met dat hoge xG voor maakt me dat vrij weinig uit  

Wat doet bij jou, in deze formatie, de instructie 'run at defence' effectief? Het zegt natuurlijk iets over de mate dat je spelers met de bal gaan dribbelen richting de goal van tegenstander, maar met jouw formatie kan ben ik benieuwd hoe dit uitpakt. Je linkermiddenvelder zal, logischerwijs, veel/meer gaan dribbelen, maar geldt dit ook voor je centrale middenvelder, aanvallende middenvelder, en met name voor je 3 (centrum)spitsen?

Geplaatst

@MarcFM1 Mijn gedachte erachter is vooral: We hebben zoveel individuele kwaliteiten dat we onze tegenstanders het zo lastig mogelijk moeten maken met die kwaliteiten. Als ik echter kijk naar alle statistieken dribbelen we niet meer dan andere teams, we zitten echt in het midden qua dribbels per duel en ook mijn linksbuiten steekt er niet echt bovenuit qua dribbels. 

Geplaatst
11 uur geleden zei Willem:

@MarcFM1 Mijn gedachte erachter is vooral: We hebben zoveel individuele kwaliteiten dat we onze tegenstanders het zo lastig mogelijk moeten maken met die kwaliteiten. Als ik echter kijk naar alle statistieken dribbelen we niet meer dan andere teams, we zitten echt in het midden qua dribbels per duel en ook mijn linksbuiten steekt er niet echt bovenuit qua dribbels. 

Die statistieken zien natuurlijk voor op het absolute aantal dribbels (denk ik)? Dan is het niet zo verwonderlijk dat je ergens in de middenmoot van die statistiek staat, zal te weinig ruimte zijn voorin (ook dit is een aanname vanuit mijn kant, op basis van je formatie haha).

Ben wel benieuwd wat er gebeurt als je die instructie uit zet. Maar goed, dat zal ik niet van je vragen haha!

Geplaatst

@MarcFM1 Ach waarom niet, er zijn nog 8 duels te gaan en het kampioenschap is alweer binnen :D Zal eens kijken of het verschil maakt.

Geplaatst
15 minuten geleden zei Willem:

@MarcFM1 Ach waarom niet, er zijn nog 8 duels te gaan en het kampioenschap is alweer binnen  Zal eens kijken of het verschil maakt.

haha, klasse! Ik ben benieuwd! 

Geplaatst

@Kyrill @MarcFM1 Om eerlijk te zijn merk ik vrij weinig verschil... Was het een beetje vergeten wat misschien ook al wel aangeeft dat het verschil te verwaarlozen is.

Geplaatst
12 uur geleden zei Willem:

@Kyrill @MarcFM1 Om eerlijk te zijn merk ik vrij weinig verschil... Was het een beetje vergeten wat misschien ook al wel aangeeft dat het verschil te verwaarlozen is.

Ah oke, in jouw formatie (incl. spelers) blijkbaar verwaarloosbaar. 

Geplaatst

Heb de game terug opgepakt na enkele maanden inactiviteit. Hoofdreden dat ik was gestopt was dat een run voor promotie naar League 1 helemaal in elkaar stuikte de laatste tien wedstrijden. Maar heb dan de savegame weer opgenomen, tactiek omgegooid, groot deel van de spelers veranderd en vrij eenvoudig promotie afgedwongen het jaar nadien.

Nu in League 1 merk ik dat het kwaliteitsverschil niet zo groot is (season preview is dan ook 8ste). Sta ook in de top na kwart competitie (maar ik heb een match meer + bijna niemand van de top ploegen gespeeld). Over het algemeen loopt het wel, maar komt vooral door de verdediging: 3de minste doelpunten tegen maar slechts midden van het peloton voor xg en goals. Vooral mijn spits, vorig jaar nipt topschutter heeft moeite. 3 matchen waardeloos en dan 1 topgame, ondanks dat ie consistent zou moeten zijn. Ik domineer vaak het balbezit en final third passes, maar echt veel highlights of kansen komen er niet uit. Iemand wat advies wat ik zou kunnen sleutelen?

20230607192641_1.jpg

20230608134812_1.jpg

Geplaatst

Mannen! Twee weken geleden FM gehaald en begonnen met Vitesse. Direct een eigen 4-2-3-1 tactiekje gemaakt met twee CVM's. Het loopt oké, maar nog niet zoals ik wil. Scoren te weinig en zijn bij elke counter kwetsbaar. Hebben wél veel balbezit (hallo Frank de Boer?!). Tips?

Spelersrollen
Spits: Diepe spits (aanvallen)

Linksbuiten: Naar binnen komende vleugelspeler (aanvallen)

10: Aanvallende middenvelder (aanvallen)

Rechtsbuiten: Vleugelspits (aanvallen)

VMCL: Verdedigende middenvelder (verdedigen)

RMCL: Verdedigende middenvelder (ondersteunen)

Linksbacks: Vleugelverdediger (aanvallen)

CV's: Voetballende verdediger (verdedigen)

Rechtsback: Vleugelverdediger (ondersteunen)

Keeper: Meevoetballende keeper (ondersteunen)

44157052_TactiekVitesse.thumb.png.42657285a655d9cf029eb241e34dfc7d.png

Geplaatst
1 uur geleden zei Thierryvane:

Mannen! Twee weken geleden FM gehaald en begonnen met Vitesse. Direct een eigen 4-2-3-1 tactiekje gemaakt met twee CVM's. Het loopt oké, maar nog niet zoals ik wil. Scoren te weinig en zijn bij elke counter kwetsbaar. Hebben wél veel balbezit (hallo Frank de Boer?!). Tips?

Spelersrollen
Spits: Diepe spits (aanvallen)

Linksbuiten: Naar binnen komende vleugelspeler (aanvallen)

10: Aanvallende middenvelder (aanvallen)

Rechtsbuiten: Vleugelspits (aanvallen)

VMCL: Verdedigende middenvelder (verdedigen)

RMCL: Verdedigende middenvelder (ondersteunen)

Linksbacks: Vleugelverdediger (aanvallen)

CV's: Voetballende verdediger (verdedigen)

Rechtsback: Vleugelverdediger (ondersteunen)

Keeper: Meevoetballende keeper (ondersteunen)

44157052_TactiekVitesse.thumb.png.42657285a655d9cf029eb241e34dfc7d.png

Vallen me drie dingen gelijk op:

- alle aanvallende spelers op 'aanvallen'
- twee conservatieve VM's

- te voorzichtige rollen van de backs

Daarnaast spreken 'counter' en 'voetballend uitverdedigen/geduld opbrengen' elkaar tegen en ontstaat er waarschijnlijk een te groot gat door je 'hoog druk zetten' en 'diep op eigen helft verdedigen'.

Geplaatst
13 minuten geleden zei Becks:

Vallen me drie dingen gelijk op:

- alle aanvallende spelers op 'aanvallen'
- twee conservatieve VM's

- te voorzichtige rollen van de backs

Daarnaast spreken 'counter' en 'voetballend uitverdedigen/geduld opbrengen' elkaar tegen en ontstaat er waarschijnlijk een te groot gat door je 'hoog druk zetten' en 'diep op eigen helft verdedigen'.

Als ik het zo lees klinkt 't allemaal best logisch. Dat grote gat is namelijk nogal zichtbaar, elke counter is gevaarlijk.

Welke rollen had jij de CVM's gegeven?

Geplaatst
17 minuten geleden zei Thierryvane:

Als ik het zo lees klinkt 't allemaal best logisch. Dat grote gat is namelijk nogal zichtbaar, elke counter is gevaarlijk.

Welke rollen had jij de CVM's gegeven?

Ik zou gaan voor één conservatieve rol (VMve/VMon/SVDve/SVDon) en een avontuurlijkere VOLon ernaast. En dan de back aan de kant van de conservatieve als AVV en de back aan de kant van de VOL als VV.

Geplaatst
26 minuten geleden zei Becks:

Ik zou gaan voor één conservatieve rol (VMve/VMon/SVDve/SVDon) en een avontuurlijkere VOLon ernaast. En dan de back aan de kant van de conservatieve als AVV en de back aan de kant van de VOL als VV.

Mijn dank is groot! ;) 

Geplaatst

Ik sluit me grotendeels aan bij @Becks . Ik zou de rechter VM een VOL (O) maken. Eventueel de AML eens op (O) zetten?

Voor de TI's: 'counter' en 'voetballend uitverdedigen spreken mekaar niet tegen wat mij betreft. Counter en Geduld opbrengen en vooral counter en 'Vertraag het spel' wel. Verder de verdedigende lijnen nog wat dichter bij mekaar en het ziet er zeer goed uit.

Sowieso al een leuke selectie uitgebouwd!