Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
12 uur geleden zei Arezo:

@Nom de Guerre @FlyD en @Becks willen hier vast een plasje over doen. Ik vind het een leuk experiment. Het gaat iets teveel kruisbandjes kosten in mijn Wrexham game ben ik bang.

Heb te weinig ervaring met strikerless, maar in de formaties die ik voorbij zie komen is het toch wel van belang dat je 2 à 3 spelers op attacking voorin nodig hebt. 

De linkerkant vind ik persoonlijk veel te riskant, met een REG en een WBat.

Evenals centraal achterin met maar twee CD's - ook al speel je met een HB. De movement van een HB is wat aangepast t.o.v. vorige versies, waardoor hij minder terugzakt.

Ben ook bang dat de AMsu's de REG en RPM vooral in de weg zullen lopen.

Nee, ik denk dat deze opzet niet heel succesvol zal zijn.

Spoiler

Als je ook daadwerkelijk met Barcelona gaat spelen, zou ik allereerst de formatie aanpassen en Busquets laten vallen. Daarnaast de voorhoede anders invullen. Je hebt een spits van wereldklasse dus gewoon Lewa als AF/CF/DLFat, met daar achter Pedri als APsu, op rechts Dembele IWat en links Fati als IFat. 

Lewandowski
AF/CF/DLFat

Ansu Fati          Pedri          Dembélé
IFat               APsu               IWat

Frenkie          Kessié
REGsu           VOLsu

Jordi Alba     Araujo     Christensen     Koundé
CWBsu          CDde          BPDe          IWBsu

Ter Stegen
SKsu

• Antwoorden 232
  • Weergaven 16,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Mijn nieuwe tactiek bij Tottenham  Moest best wat aanvallende spelers kwijt. Normaal gesproken is David Luiz de MC dus dan staan er eigenlijk 6 aanvallende spelers op het veld + een opkomende rechtsba

• Past bij deze discussie.

• Goed voorstel wel    

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei Becks:

Heb te weinig ervaring met strikerless, maar in de formaties die ik voorbij zie komen is het toch wel van belang dat je 2 à 3 spelers op attacking voorin nodig hebt. 

Evenals centraal achterin met maar twee CD's - ook al speel je met een HB. De movement van een HB is wat aangepast t.o.v. vorige versies, waardoor hij minder terugzakt.

Inhoud verbergen

Als je ook daadwerkelijk met Barcelona gaat spelen, zou ik allereerst de formatie aanpassen en Busquets laten vallen. Daarnaast de voorhoede anders invullen. Je hebt een spits van wereldklasse dus gewoon Lewa als AF/CF/DLFat, met daar achter Pedri als APsu, op rechts Dembele IWat en links Fati als IFat. 

Lewandowski
AF/CF/DLFat

Frenkie          Kessié
REGsu           VOLsu

Ter Stegen
SKsu

Dat m’n initiële opzet niet succesvol was, bleek wel uit de eerste oefenpotjes. Denk dat het inderdaad beter is om te beginnen vanuit de kracht van het huidige team en vandaaruit wat te wijzigen en tweaken ;c Ik ga eens het eea proberen met jouw voorstel en vanaf daar verder sleutelen ook. 

Geplaatst
  • Auteur
30 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Tfoe. Gelijk weg van het pad der duisternis. Heretic!

THE WORLD EATER — Burn heretic!

Het gaat om balans en om vanuit de basis wijzigingen toe te passen, is het niet? Ik ben wel voornemens om op den duur - Lewandowski is ook geen 18 meer - met lopende mensen vanaf het middenveld de aanvallende impulsen te verzorgen in plaats van een diepe spits. 

Geplaatst

Nog meer mensen last dat een 433 eigenlijk echt toothless is? 

Het lukt me deze FM eigenlijk niet om een goeie lone striker formatie te maken.. 

Net als dat ik het moeilijk vind om een constant rendement te halen uit spelers in de AM strata.. 

Suggesties voor een formatie? 

Geplaatst
  • Auteur
Op 28-12-2022 om 10:29 zei Becks:

Toon verborgen inhoud

Lewandowski
AF/CF/DLFat

Frenkie          Kessié
REGsu           VOLsu

Ter Stegen
SKsu

Goed voorstel wel (d) 

image.png.4ab19823531d5ea02c4fea491bbbbf82.png

Geplaatst
Op 28-12-2022 om 13:27 zei Steels:

Het lukt me deze FM eigenlijk niet om een goeie lone striker formatie te maken.. 

Net als dat ik het moeilijk vind om een constant rendement te halen uit spelers in de AM strata.. 

Nee eigenlijk geen last van; ik heb een beetje zitten rondklooien met ManCity in de beta met een 433 DM

Spoiler

38fe93d992d0a32cfec84dcc0601bc96-png.jpg

en na de beta heb ik het 1 en ander aangepast, maar werkt nog steeds voor ManCity terwijl ik hier en daar roteer. Niet getest met andere clubs. Haaland 21(1) gespeeld en 33 goals, 8.31 gemiddeld. Dus 433 kan werken en andere formaties die ook goed werken: 424, 4231, 4132 en 451. Ik speel bij ManCity dit: 

Spoiler

af11611327d22f5667637a5dacb4c3ab.png

ecd421bb7ec6750da62f0c4291defceb.png

Geplaatst
Op 28-12-2022 om 13:27 zei Steels:

Ik heb er ook wel moeite mee. Bij Heerenveen had ik een 433 met een DLF/CF, en nu bij Aarau heb ik een 4231 met een PF. Maar in beide gevallen leek het wel alsof de spits de helft van de matchen gewoon verdwijnt/ een schijtdag heeft.

20230102113826_1.thumb.jpg.c89fc92afca40fdfed199b15e872ff6f.jpg

Geplaatst
21 uur geleden zei Rrrood:

Nee eigenlijk geen last van; ik heb een beetje zitten rondklooien met ManCity in de beta met een 433 DM

Inhoud verbergen

38fe93d992d0a32cfec84dcc0601bc96-png.jpg

en na de beta heb ik het 1 en ander aangepast, maar werkt nog steeds voor ManCity terwijl ik hier en daar roteer. Niet getest met andere clubs. Haaland 21(1) gespeeld en 33 goals, 8.31 gemiddeld. Dus 433 kan werken en andere formaties die ook goed werken: 424, 4231, 4132 en 451. Ik speel bij ManCity dit: 

Inhoud verbergen

af11611327d22f5667637a5dacb4c3ab.png

ecd421bb7ec6750da62f0c4291defceb.png

Ja met Man City..dan maakt de tactiek niet veel uit.. Je hebt ook gewoon 7 aanvallend ingestelde spelers :classic_rolleyes:

Geplaatst
46 minuten geleden zei Steels:

Ja met Man City..dan maakt de tactiek niet veel uit.. Je hebt ook gewoon 7 aanvallend ingestelde spelers :classic_rolleyes:

Ja dat wou ik eigenlijk ook zeggen.... Je hebt de beste middenvelder en de compleetste spits ter wereld lopen...

Ik zou niet Man city nemen om tactieken te testen,

Geplaatst
2 uur geleden zei Steels:

1 uur geleden zei AntiChrist7:

Ja dat wou ik eigenlijk ook zeggen.... Je hebt de beste middenvelder en de compleetste spits ter wereld lopen...

Ik zou niet Man city nemen om tactieken te testen,

De reden waarom tactieken getest worden met top teams is vrij simpel; deze spelers kunnen alles uitvoeren wat je ze vraagt en als het dan niet loopt, weet je zeker dat de tactiek niet werkt. En uiteindelijk na een paar seizoenen hebben we (als het goed is) allemaal een topteam. Dus 433 kan zeker werken, misschien niet met FC Schubbekutteveen :classic_wink:

Geplaatst

Je zegt het zelf: het enige wat je doet door met Man City te testen is confirmeren wanneer een tactiek NIET werkt. Dus dan moet je niet afkomen met "dit werkt schitterend als je de beste spelers ter wereld hebt", daar heeft de meerderheid van ons niets aan.

Test het met een underdog en als je het dan de topclubs moeilijk kan maken, ja dan heb je iets om over te discussieren. 

Geplaatst
4 uur geleden zei AntiChrist7:

Je zegt het zelf: het enige wat je doet door met Man City te testen is confirmeren wanneer een tactiek NIET werkt. Dus dan moet je niet afkomen met "dit werkt schitterend als je de beste spelers ter wereld hebt", daar heeft de meerderheid van ons niets aan.

Test het met een underdog en als je het dan de topclubs moeilijk kan maken, ja dan heb je iets om over te discussieren. 

Nee dat zeg ik niet zelf: ik kijk of het kan werken en dan ga ik finetunen en ik zeg nergens dat het schitterend werkt, maar dat het werkt. Als de achterliggende tactische principes die je gebruikt in de tactiek gewoon tactisch sterk zijn, zal de tactiek "werken." Dat betekent niet dat het schitterend zal werken met ongeslagen seizoenen achter elkaar en onafgebroken Champions League winnaar, maar dat de transities van verdediging naar aanval en omgekeerd werken zoals ik wil. 

Geplaatst
14 uur geleden zei Rrrood:

Nee dat zeg ik niet zelf: ik kijk of het kan werken en dan ga ik finetunen en ik zeg nergens dat het schitterend werkt, maar dat het werkt. Als de achterliggende tactische principes die je gebruikt in de tactiek gewoon tactisch sterk zijn, zal de tactiek "werken." Dat betekent niet dat het schitterend zal werken met ongeslagen seizoenen achter elkaar en onafgebroken Champions League winnaar, maar dat de transities van verdediging naar aanval en omgekeerd werken zoals ik wil. 

2 man achterin houden en 7 man in de aanval sturen noem jij tactisch sterke principes? Sorry, maar zoiets kan dus enkel "werken" met topspelers.. 

Geplaatst
56 minuten geleden zei Steels:

2 man achterin houden en 7 man in de aanval sturen noem jij tactisch sterke principes? Sorry, maar zoiets kan dus enkel "werken" met topspelers.. 

Heb jij het getest? En hoe kun je dat beoordelen als je de teaminstructies niet kunt zien om de screen?

Ik herinner me dat Guido vorig jaar een tactiek had zonder 1 defensieve rol en dat werkte zeer goed, zelfs met mindere kwaliteit spelers.

Geplaatst
1 uur geleden zei FlyD:

Heb jij het getest? En hoe kun je dat beoordelen als je de teaminstructies niet kunt zien om de screen?

Ik herinner me dat Guido vorig jaar een tactiek had zonder 1 defensieve rol en dat werkte zeer goed, zelfs met mindere kwaliteit spelers.

Zulke superaanvallende tactieken doen het vaak boven verwachting goed in de match engine. 

Maar je kan toch niet spreken over sterke tactische principes? 

Geplaatst
15 minuten geleden zei Steels:

Zulke superaanvallende tactieken doen het vaak boven verwachting goed in de match engine. 

Dat is toch ook de bedoeling, dat het werkt in de match engine?

15 minuten geleden zei Steels:

7 aanvallende rollen betekent nog niet dat het een veel te aanvallende tactiek is. Dus kunnen er best 'sterke tactische principes' achter zitten (wat dat ook mogen zijn, want dat lijkt me nogal subjectief).

Ik zou deze rollen bijvoorbeeld best eens willen combineren met een low block en een 'run at defence' - counterattacking combinatie in de TI. Met het nodige loopvermogen en snelheid bij de voorste spelers en de backs zou dat best eens leuk kunnen uitpakken.

Geplaatst
41 minuten geleden zei FlyD:

7 aanvallende rollen betekent nog niet dat het een veel te aanvallende tactiek is. Dus kunnen er best 'sterke tactische principes' achter zitten (wat dat ook mogen zijn, want dat lijkt me nogal subjectief).

Ik zou deze rollen bijvoorbeeld best eens willen combineren met een low block en een 'run at defence' - counterattacking combinatie in de TI. Met het nodige loopvermogen en snelheid bij de voorste spelers en de backs zou dat best eens leuk kunnen uitpakken.

Dit is zijn tactiek:

ca2422541cad25518da3cce494f0ea20.png

Dus ja, dat is in mijn ogen veel te aanvallend..counter-press, high press, much more often pressing en 7 spelers met 'very attacking' mentalty en daarbovenop verhoog je nog eens de mentality van je beide flankspelers (foucs down the flanks) en daarnaast verhoog je nog eens de mentality van je backs (over-/underlap, die van je buitenspelers gaat dan weer een tikje terug) en dan vermoed ik dat er nog ergens PI's zijn gegeven want als ik deze tactiek namaak is mijn intensity-balkje minder ver gevuld als in de screenshot hierboven..

In ieder geval niet de hulp die ik verwachtte toen ik mijn vraag stelde, het heeft meer weg van zulke overpowerde tactieken van knap op het SI-forum..

Geplaatst

Geïnspireerd door @Nom de Guerre in de podcast om zelf ook eens een strikerless tactiek te ontwikkelen. 

Echter loopt het nog niet echt, creëer te weinig kansen en wisselvallende resultaten. Zien jullie hier in eerste instantie iets geks?

image.thumb.png.df88c9211ba5d14a43d9e531a73d3289.png

Geplaatst
Op 3-1-2023 om 12:01 zei Steels:

De tactisch sterke principes die ik bedoel zijn de combinaties van rollen, dus CM(A) met W(A), MEZ(A) met IF(AT), WB met IF, enz. en hoog tempo in combinatie met korter passen bijvoorbeeld.

Op 3-1-2023 om 13:00 zei FlyD:

Eén van de beste tactieken van dit moment is bijvoorbeeld c427cbfb3a8906b050923458e543f827.png

Op 3-1-2023 om 14:07 zei Steels:

Op 3-1-2023 om 14:29 zei FlyD:

Inmiddels mijn tactiek ook weer aangepast naar aanleiding van wat ik heb gezien tijdens de wedstrijden. Maar counter en run at defence had ik al, want dat kan inderdaad leuk uitpakken :classic_smile: Ik ben niet voor een low block gegaan (in beta met gespeeld), maar wel voor een lagere defensieve lijn en de backs op support 4abedf2ce5c9266b6376d76eccbe6d02.png

Op 3-1-2023 om 15:16 zei Steels:

Dit is zijn tactiek:

ca2422541cad25518da3cce494f0ea20.png

Dus ja, dat is in mijn ogen veel te aanvallend..counter-press, high press, much more often pressing en 7 spelers met 'very attacking' mentalty en daarbovenop verhoog je nog eens de mentality van je beide flankspelers (foucs down the flanks) en daarnaast verhoog je nog eens de mentality van je backs (over-/underlap, die van je buitenspelers gaat dan weer een tikje terug) en dan vermoed ik dat er nog ergens PI's zijn gegeven want als ik deze tactiek namaak is mijn intensity-balkje minder ver gevuld als in de screenshot hierboven..

In ieder geval niet de hulp die ik verwachtte toen ik mijn vraag stelde, het heeft meer weg van zulke overpowerde tactieken van knap op het SI-forum..

De mentaliteit heb ik terug gebracht naar balanced. Mentaliteit werkt in FM23 anders dan in de voorgaande FMs en ik heb gemerkt dat balanced veruit het beste werkt voor mij, in FM21 werkte attacking het beste voor mij. High counter pressing vind ik toch wel leukste spelen en zo probeert Feyenoord het ook.

Je mag de tactiek hebben, de oude ook. Anders wil ik de PIs wel geven voor de oude (heuball) of de nieuwe (heuballing) als je hem wilt namaken. Zijn er heel weinig hoor. Eerste competitiewedstrijd met de oude versie

8d97f47c64c09ed6ce58ba33251d979c.png

En 2e wedstrijd met de nieuwe versie. Zes goals, waarvan twee corners goals (1x 2e paal, 1x korte variant schot rand 16) en 2x kopgoal uit indirecte vrije trap. 

d60c9910415c8eb877339f33f95cd271.png

Geplaatst

Welke tweaks doen jullie als je van favoriet voor promotie naar degradatiekandidaat gaan het seizoen nadien? Had een vrij standaard 4231 gegenpress (IW/IF + PF met een BWM, hoge lijnen, positief), maar heb het gevoel dat dat dramatisch gaat uitpakken

bewerkt door AntiChrist7

Geplaatst
35 minuten geleden zei AntiChrist7:

Welke tweaks doen jullie als je van favoriet voor promotie naar degradatiekandidaat gaan het seizoen nadien? Had een vrij standaard 4231 gegenpress (IW/IF + PF met een BWM, hoge lijnen, positief), maar heb het gevoel dat dat dramatisch gaat uitpakken

Of hoge lijnen dramatisch gaat uitpakken hangt er vanaf of de verdedigers geschikt zijn. Als ze niet al te snel zijn kan je gaan voor lagere defensieve lijn. Als de tactiek prima werkte, dan zou ik niet teveel veranderen. Aanval blijft de beste verdediging :classic_ninja:

Misschien van PF naar AF.

bewerkt door Rrrood

Geplaatst

Ben de duistere wereld ingetrokken. Merk dat de balans qua vorm in het team (afstanden onderling er nog niet zo is. Vind het zonder balbezit sowieso wat lastig. Wie denkt er mee? Wil mezelf uitdagen door strikerless en 343 achtig iets te spelen. Graag feedback :) 

image.thumb.png.5f2580ec375e317bc429615bd9a5099b.png

Geplaatst
Op 3-1-2023 om 14:07 zei Steels:

Hoezo niet? Als het werkt, dan werkt het. Realisme is sowieso een lastig verhaal. Een aantal jaren geleden had niemand gedacht dat ploegen zonder traditionele centrumspits konden spelen, inmiddels gebeurt het vrij regelmatig. Sowieso, het Liverpool van bijvoorbeeld Klopp speelt ook ultra-aanvallend, met veel aanvallend ingestelde spelers. Who is to say that isn't realistic?

Geplaatst

- Wat doen jullie als jullie (bij rust) dik voorstaan om te blijven scoren? Gebeurt hier te vaak dat ik vrij snel een ruime voorsprong pak en vervolgens nog maar 1 of 2 highlights in 45-60 minuten voetbal te zien krijg.

- Wat passen jullie aan als jullie niks kunnen creëren en/of op achterstand komen?