Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Ik snap niet goed waar het mis gaat met mijn tactiek. De ploeg pakt aardig balbezit (gemiddeld 58%) maar heb enorm veel moeite met het creëren van kansen en het tegenhouden van kansen van de tegenstander.

Ik speel met FC Eindhoven in het seizoen 2024-2025 met deze selectie in de KKD:

Spoiler

1747471592_Selectie24-25.thumb.png.ce4dbb395cbcf55c8d620bb3f02c7af2.png

Iemand die eventueel de gouden tip heeft of weet waar ik kan tweaken indien nodig?

In de eerste spoiler is de tactiek te vinden in het Nederlands, de tweede in het Engels voor de liefhebbers.

Spoiler

2135527120_Taktiek-Nederlands.png.104079b52b5dfa32d4f78048bd872d58.png

Spoiler

2014225995_Taktiek-Engels.png.fd1c8094413bb8c15fb36366904670db.png

• Antwoorden 232
  • Weergaven 16,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Mijn nieuwe tactiek bij Tottenham  Moest best wat aanvallende spelers kwijt. Normaal gesproken is David Luiz de MC dus dan staan er eigenlijk 6 aanvallende spelers op het veld + een opkomende rechtsba

• Past bij deze discussie.

• Goed voorstel wel    

Geplaatst
24 minuten geleden zei PatjePauw:

Ik snap niet goed waar het mis gaat met mijn tactiek. De ploeg pakt aardig balbezit (gemiddeld 58%) maar heb enorm veel moeite met het creëren van kansen en het tegenhouden van kansen van de tegenstander.

Inhoud verbergen

Iemand die eventueel de gouden tip heeft of weet waar ik kan tweaken indien nodig?

In de eerste spoiler is de tactiek te vinden in het Nederlands, de tweede in het Engels voor de liefhebbers.

Inhoud verbergen

Toon verborgen inhoud

Voor mij ziet het er uit als een goede logische tactiek. Ik zou slechts enkele kleine aanpassingen doen:

- Links en rechts over elkaar heen gaan uitzetten: dit heeft geen enkele meerwaarde. Het maakt de aanvallen trager en legt extra druk op de balvastheid van je spelers

- Snelle spelvoortzetting uitzetten (of counter aanzetten)

Hoe krijg je de meeste tegengoals?

Geplaatst
1 uur geleden zei PatjePauw:

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Inhoud verbergen

2014225995_Taktiek-Engels.png.fd1c8094413bb8c15fb36366904670db.png

Eén ding wat je kan uitzetten is "prevent short GK distribution", want je speelt een mid block en geen high block. Maar dit zal de gouden tip niet zijn...

Krijg je veel lange ballen tegen in de wijde ruimtes en over de centrale defensie heen als tegengoals?

Geplaatst

Dank voor de reactie, @FlyD @Rrrood.

Volgens de datahub komen 3 van de 5 laatste tegengoals van binnen de 5 meter. De aanbeveling aldaar is dus een laag blok te gaan gebruiken. Zal dat inderdaad veel kunnen helpen?

Verder heb ik jullie genoemde punten doorgevoerd.

Gedetailleerd kijkend naar de 2 wedstrijden die we beide verloren met 2-0, zijn dit de opvallendste punten:

- 34 keer de bal in de vijandelijke zestien geraakt -> 0 goals.

- Van de 12 schoten buiten de zestien, waren er geen enkele op goal.

Geplaatst

1234.png.8bb71a32f6a8278e91b724ab6cb80bf2.png

4321.thumb.png.70110d73d95e9a7a8bade955b4bf919e.png

Seizoen 1 en 2 eigenlijk geen last van gehad maar nu in seizoen 3 scoor ik ontzettend moeizaam. Ik win de potjes wel over het algemeen omdat ik weinig weggeef maar wil toch wat meer creëren/scoren. xG ligt per pot meestal wel tussen de 2 en 3.

Iemand die iets geks ziet aan de tactiek of een tip heeft?

Geplaatst
1 uur geleden zei MarcFR:

1234.png.8bb71a32f6a8278e91b724ab6cb80bf2.png

4321.thumb.png.70110d73d95e9a7a8bade955b4bf919e.png

Seizoen 1 en 2 eigenlijk geen last van gehad maar nu in seizoen 3 scoor ik ontzettend moeizaam. Ik win de potjes wel over het algemeen omdat ik weinig weggeef maar wil toch wat meer creëren/scoren. xG ligt per pot meestal wel tussen de 2 en 3.

Iemand die iets geks ziet aan de tactiek of een tip heeft?

Op zich vind ik het een logische tactiek.

Maar ik vermoed dat je ondertussen wekelijks de favoriet bent? Dan gaat de tegenstander zich ook defensiever gaan instellen.

Je zou van een mid blok naar hoge pressing kunnen gaan. Evt het tempo iets naar beneden halen zodat de spelers iets geduldiger de tegenstander uit verband proberen te spelen.

In dat op zich kan je de rol van de aanvaller veranderen naar een rol die wat meer inzakt, want als de tegenstander een laag blok neerzet, is er geen ruimte voor de diepe spits om in te lopen..

Maar nogmaals, het ziet er een heel logisch tactiek uit. Misschien is het gewoon pech waardoor je wat minder scoort.

Geplaatst
9 uur geleden zei DGremlin:

Op zich vind ik het een logische tactiek.

Maar ik vermoed dat je ondertussen wekelijks de favoriet bent? Dan gaat de tegenstander zich ook defensiever gaan instellen.

Je zou van een mid blok naar hoge pressing kunnen gaan. Evt het tempo iets naar beneden halen zodat de spelers iets geduldiger de tegenstander uit verband proberen te spelen.

In dat op zich kan je de rol van de aanvaller veranderen naar een rol die wat meer inzakt, want als de tegenstander een laag blok neerzet, is er geen ruimte voor de diepe spits om in te lopen..

Maar nogmaals, het ziet er een heel logisch tactiek uit. Misschien is het gewoon pech waardoor je wat minder scoort.

Thanks! Gaan we is proberen!

Geplaatst

Naast een Segundo Volante een DLP toch? Dat past bij elkaar als Bassie en Adriaan,  Douwe en Egberts, Jut en Jul? 

Geplaatst
4 minuten geleden zei Arezo:

Naast een Segundo Volante een DLP toch? Dat past bij elkaar als Bassie en Adriaan,  Douwe en Egberts, Jut en Jul? 

Met deze ME is het vooral dubbele VOLsu of een simpele DMsu. Maar een DLP kan ook gewoon.

Geplaatst
4 minuten geleden zei Becks:

Met deze ME is het vooral dubbele VOLsu of een simpele DMsu. Maar een DLP kan ook gewoon.

Ja dat eerste wilde mijn hoofd ook, omdat ik er 2 heb die dat wel kunnen. 2 Su niet te weinig #balans?

Geplaatst
2 minuten geleden zei Arezo:

Ja dat eerste wilde mijn hoofd ook, omdat ik er 2 heb die dat wel kunnen. 2 Su niet te weinig #balans?

Hangt een beetje van je backs af. Maar goed, dit is één van de best werkende formaties momenteel als je de tactics testing leagues mag geloven:

image.png.b8f933a210f80a499d635dc1faad1788.png

+ nog een shitload aan PI's, ook voor de Volantes.

Dus ik zou zeggen, go for it. 

Geplaatst
3 minuten geleden zei Becks:

Hangt een beetje van je backs af. Maar goed, dit is één van de best werkende formaties momenteel als je de tactics testing leagues mag geloven:

image.png.b8f933a210f80a499d635dc1faad1788.png

+ nog een shitload aan PI's, ook voor de Volantes.

Dus ik zou zeggen, go for it. 

Ik ben altijd een beetje angstig voor PI's.. Omdat ik dan het gevoel heb dat ik alles fout doe en dat ik daardoor een soort kettingreactie van fouten creëer (PI's zijn een metafoor voor mijn leven:-D

Geplaatst

Goede tactieken voor de mid-leagues? Of als slechte ploeg in een competitie.

Ik heb in derde klasse van België op de lange bal proberen spelen, maar dat lijkt mij altijd zonder uitzondering slecht te zijn met hindsight. Er is niets dat het kan laten werken, tenzij je in een Vanarama South/North League zit en spelers hebt en uitsluitend spelers met sprongkracht 15/koppen 15 koopt. En backs met inzet 15/snelheid 15 (evt. een goede voorzet).

bewerkt door Laki

Geplaatst
3 uur geleden zei Laki:

Goede tactieken voor de mid-leagues? Of als slechte ploeg in een competitie.

Ik heb in derde klasse van België op de lange bal proberen spelen, maar dat lijkt mij altijd zonder uitzondering slecht te zijn met hindsight. Er is niets dat het kan laten werken, tenzij je in een Vanarama South/North League zit en spelers hebt en uitsluitend spelers met sprongkracht 15/koppen 15 koopt. En backs met inzet 15/snelheid 15 (evt. een goede voorzet).

Er is heel veel qua tactieken, maar ik zou het laten afhangen van de spelers die je voorhanden hebt. Dus als je bijvoorbeeld maar 2 spitsen totaal hebt, een systeem met 1 spits zoeken. Of als je geen vleugelspelers hebt, ga je voor een "narrow diamond". 

Geplaatst

Ik heb altijd moeite met de 4231, ook al is het zogezegd de makkelijkste formatie. meestal was het probleem dat de AF erg geisoleerd kwam, en vaak pummelde zijn rating daarvan. Met een DLF liep het beter, maar dan miste ik een eindstation.

Afgelopen seizoenen speelde ik met Aarau (zwitserland) een 424, met een TF-AF combo, en dat liep supergoed. Maar mijn TF werd weggekocht en ik vind geen waardige vervanger, dus ben ik teruggeschakeld naar een 1spits syteem:

Meningen? Ik moet de AM in een AM rol spelen wegens een belofte.

Ook wat tips wat ik moet aanpassen als ik niet favoriet ben (want ga voor het eerst de CL in)

20230205233515_1.jpg

Geplaatst
1 uur geleden zei Daniell:

@Nom de Guerre heb jij ooit een artikel geschreven over hoe jij data gebruikt om pijnpunten in jouw tactiek te vinden?

Zo niet, ben je op de hoogte van dergelijke artikelen en kun je mij doorverwijzen? 

Een aantal zelfs, uitgesplitst per spelfase.

Geplaatst
1 uur geleden zei Daniell:

Dank! Heb een update over mijn stats bij Valencia geschreven, even checken of ik de juiste zaken aanhaal.

En anders kun je Steinkelsson, FMStag of FMOldtimer proberen, die zijn ook van de statistieken. FMTahiti ook trouwens.

Geplaatst
Op 5-2-2023 om 23:42 zei AntiChrist7:

Ik heb altijd moeite met de 4231, ook al is het zogezegd de makkelijkste formatie. meestal was het probleem dat de AF erg geisoleerd kwam, en vaak pummelde zijn rating daarvan. Met een DLF liep het beter, maar dan miste ik een eindstation.

Afgelopen seizoenen speelde ik met Aarau (zwitserland) een 424, met een TF-AF combo, en dat liep supergoed. Maar mijn TF werd weggekocht en ik vind geen waardige vervanger, dus ben ik teruggeschakeld naar een 1spits syteem:

Meningen? Ik moet de AM in een AM rol spelen wegens een belofte.

Ook wat tips wat ik moet aanpassen als ik niet favoriet ben (want ga voor het eerst de CL in)

20230205233515_1.jpg

Hoe kom je er bij dat de 4-2-3-1 één van de makkelijkste formaties is? In mijn ogen is dat namelijk helemaal niet zo! De 4-2-3-1 is juist lastig omdat het een top-heavy formatie is. Je moet dus heel erg uitkijken dat de bovenste vier spelers niet geïsoleerd worden én dan moet je nog heel erg letten op je centrale middenvelders want die spelen een hele belangrijke rol in deze formatie. Wellicht omdat de 4-2-3-1 Gegenpress zo lang OP is geweest? 

Ik weet eigenlijk niet precies waar te beginnen omdat je niet echt jouw problemen aangeeft, behalve de geïsoleerde spits en het spelen tegen grotere clubs. 

Ik speel zelf met een AF in een 4-2-3-1, met daarachter van links naar rechts; IFa, SSa, IWa. Moet jouw AM in een support duty spelen? Anders zou ik hem een attack duty geven om wat meer aansluiting te vinden met jouw AF. Je kan er ook voor kiezen om met DLFa of F9s te spelen, die komen wat meer uit de spits om de combinatie aan te gaan met jouw aanvallende middenvelders. Zou dan wel WBIB aanzetten om hem ook daadwerkelijk de tijd te geven weer in scoringspositie te komen. 

Ik zou verder de taken van jouw buitenspelers omwisselen, dus de IF op attack en de IW op support. Op die manier wordt de IF meer een doelpuntenmaker en de IW meer een creator. Het zit er nu allebei een beetje tussenin...

Op het middenveld zou ik de BWMs veranderen naar of een CARs (maar dan moet je met een opkomende back gaan spelen) of naar een DMs. De BWMs loopt naar mijn mening te vaak uit positie om druk te zetten en je hebt maar twee middenvelders om de defensie te schermen. Als je de IW een support duty gaat geven, zou ik voor de VOLs gaan zodat je toch iemand houdt die de late runs maakt. 

Vanwaar gebruik je de Step Up More en Trap Inside instructies?