Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje,

Ik ben met mijn Leverkusen save al wel een seizoen of 10 onderweg :classic_happy: en heb al veel prijzen gewonnen maar de laatste tijd loopt het totaal niet, Ik creëer bijna geen kansen. Ik heb zovaak dat ik wel 20+ schoten heb maar dan bijvoorbeeld 3 of 4 op doel. Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd zoals tempo verlagen of mentaliteit wat minder agressief of zelfs geduld op brengen maar dit maakt nagenoeg geen verschil. Iemand Tips? Hier mijn tactiek en een voorbeeld van een wedstrijd.

taktiek.png

wedstrijd.png

• Antwoorden 232
  • Weergaven 16,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Mijn nieuwe tactiek bij Tottenham  Moest best wat aanvallende spelers kwijt. Normaal gesproken is David Luiz de MC dus dan staan er eigenlijk 6 aanvallende spelers op het veld + een opkomende rechtsba

• Past bij deze discussie.

• Goed voorstel wel    

Geplaatst
52 minuten geleden zei sjschurink:

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje,

Ik ben met mijn Leverkusen save al wel een seizoen of 10 onderweg :classic_happy: en heb al veel prijzen gewonnen maar de laatste tijd loopt het totaal niet, Ik creëer bijna geen kansen. Ik heb zovaak dat ik wel 20+ schoten heb maar dan bijvoorbeeld 3 of 4 op doel. Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd zoals tempo verlagen of mentaliteit wat minder agressief of zelfs geduld op brengen maar dit maakt nagenoeg geen verschil. Iemand Tips? Hier mijn tactiek en een voorbeeld van een wedstrijd.

taktiek.png

wedstrijd.png

Als het probleem is dat ze teveel van afstand schieten kun je 'geduld opbrengen' aanvinken.

Obv die statistieken krijg ik het gevoel dat het sowieso moeilijk is om kansen te creëren. Mogelijk zaken de tegenstanders meer in omdat je de vorige jaren alles gewonnen hebt? Dan kun je ervoor kiezen om zelf iets meer in te zakken om de tegenstander weg te lokken van hun doel. Als je de bal dan verovert is er meer ruimte om gevaarlijk te worden.

Geplaatst
16 uur geleden zei sjschurink:

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraagje,

taktiek.png

wedstrijd.png

Hebben je aanvallers nog individuele instructies?

Wat heeft je spits voor finishing, composure en decisions? en traits?

Het feit dat je 'counter' aan hebt staan in combinatie met positieve mentaliteit/kort passen kan leiden tot directe ballen naar voren en overhaaste beslissingen, dit past niet echt bij de rest van je tactiek.

Geplaatst
Op 22-6-2023 om 18:14 zei FlyD:

Als het probleem is dat ze teveel van afstand schieten kun je 'geduld opbrengen' aanvinken.

Obv die statistieken krijg ik het gevoel dat het sowieso moeilijk is om kansen te creëren. Mogelijk zaken de tegenstanders meer in omdat je de vorige jaren alles gewonnen hebt? Dan kun je ervoor kiezen om zelf iets meer in te zakken om de tegenstander weg te lokken van hun doel. Als je de bal dan verovert is er meer ruimte om gevaarlijk te worden.

Ja Geduld opbrengen probeer ik ook vaak maar heeft weinig effect merk ik.. Het inzakken in zeker een goed idee daar heb ik nog niet echt over nagedacht!

Op 23-6-2023 om 09:29 zei Becks:

Hebben je aanvallers nog individuele instructies?

Wat heeft je spits voor finishing, composure en decisions? en traits?

Het feit dat je 'counter' aan hebt staan in combinatie met positieve mentaliteit/kort passen kan leiden tot directe ballen naar voren en overhaaste beslissingen, dit past niet echt bij de rest van je tactiek.

ja dat hebben ze. De AML heeft korter dekken,  De AMC heeft zwerven, De AMR heeft korter dekken en voorzetten naar de tweede paal

De traits van mijn 1st spits = - Rent met bal langs linkerflank, blijft rechtop bij tackles, snijd naar binnen vanaf linkerflank.

de traits van mijn 2e spits  =  Plaats schoten 

Verder heeft mijn 1ste spits 17 voor afwerken 17 voor kalmte en 17 beslissingen 

Ik zou counter eens uit kunnen zetten want soms heb ik idd wel veel directe ballen naar voren 

Geplaatst
Op 5-7-2023 om 17:05 zei sjschurink:

Ja Geduld opbrengen probeer ik ook vaak maar heeft weinig effect merk ik.. Het inzakken in zeker een goed idee daar heb ik nog niet echt over nagedacht!

ja dat hebben ze. De AML heeft korter dekken,  De AMC heeft zwerven, De AMR heeft korter dekken en voorzetten naar de tweede paal

De traits van mijn 1st spits = - Rent met bal langs linkerflank, blijft rechtop bij tackles, snijd naar binnen vanaf linkerflank.

de traits van mijn 2e spits  =  Plaats schoten 

Verder heeft mijn 1ste spits 17 voor afwerken 17 voor kalmte en 17 beslissingen 

Ik zou counter eens uit kunnen zetten want soms heb ik idd wel veel directe ballen naar voren 

AMR zou ik niet laten voorzetten naar tweede paal, want je hebt je AML niet als HVS maar als NBV dus die maakt een U-beweging naar binnen. Ook je AMC en linksback zijn daar niet te vinden.

2e spits klinkt meer als een centrumspits dan je eerste, die meer als een HVSaa klinkt vanaf links.

Merk je verschil met counter uit?

Als ik nog een paar algemene tips mag geven:

- mentaliteit naar gebalanceerd

- linkscentrale centrale verdediger als VC i.p.v. VBV

- DMde > DMsu 

bewerkt door Becks

Geplaatst
21 uur geleden zei Becks:

AMR zou ik niet laten voorzetten naar tweede paal, want je hebt je AML niet als HVS maar als NBV dus die maakt een U-beweging naar binnen. Ook je AMC en linksback zijn daar niet te vinden.

2e spits klinkt meer als een centrumspits dan je eerste, die meer als een HVSaa klinkt vanaf links.

Merk je verschil met counter uit?

Als ik nog een paar algemene tips mag geven:

- mentaliteit naar gebalanceerd

- linkscentrale centrale verdediger als VC i.p.v. VBV

- DMde > DMsu 

Bedankt voor de tips!

Ik ga de instructie voorzetten naar de 2e paal weghalen. Mijn 2e spits kan inderdaad ook op de flank uit de voeten maar dan vanaf rechts.

Nu ik de instructie counter uit heb merk ik wel dat er wat minder hoge ballen naar voren gaan. verder had ik de DM al naar support gezet. Ook de rechtervleugelverdediger heb ik veranderd naar compleet aanvallende back en is nu nog meer betrokken bij de aanvallen.  Ik zal ook nog de VBV achter de SVD veranderen naar CV! kijken hoe het dan loopt. Bedankt 

Geplaatst

Wat is het verschil tussen de dynamische middenvelder en de centrale middenvelder met als rol ondersteunen? Als ik de tekst die erbij staat lees, komt het op mij over dat de dynamische middenvelder (eerder) doorgaat voor de afvallende bal en de CM niet. En deze dus beter positie houd met het oog op de omschakeling naar de verdediging? 

Geplaatst
Op 28-7-2023 om 14:04 zei Bazoer:

Wat is het verschil tussen de dynamische middenvelder en de centrale middenvelder met als rol ondersteunen? Als ik de tekst die erbij staat lees, komt het op mij over dat de dynamische middenvelder (eerder) doorgaat voor de afvallende bal en de CM niet. En deze dus beter positie houd met het oog op de omschakeling naar de verdediging? 

Kort gezegd, een BBM is meer dynamisch, minder positiegebonden als jouw team de bal heeft. Het is niet per definitie zo dat hij verder doorstoot naar voren toe, maar meer dat hij de vrijheid krijgt om zijn eigen weg te zoeken. 

ca462aa653e7291c3fa93cd0455b3ab3.png

VS

8de7d5ccb6e951bc7aa6265960090e6d.png 

Geplaatst

En als je nu bij die CM(s) de roam from position groen maakt? Heb je dan een BBM? 

Geplaatst
13 minuten geleden zei Arezo:

En als je nu bij die CM(s) de roam from position groen maakt? Heb je dan een BBM? 

Nee, het drukzetten is ook anders ;) Daarnaast heeft de BBM nog 2 hidden instructions: Make more surging forward runs en track back more.

Geplaatst

@Nom de Guerre Thanks. Kun je dan ook stellen dat je in verdedigend opzicht kwetsbaarder bent met een BBM, aangezien hij vrij mag zwerven? Of valt dat in de praktijk mee? 

Geplaatst
9 minuten geleden zei Bazoer:

@Nom de Guerre Thanks. Kun je dan ook stellen dat je in verdedigend opzicht kwetsbaarder bent met een BBM, aangezien hij vrij mag zwerven? Of valt dat in de praktijk mee? 

Dat zwerven is in principe alleen bij balbezit, maar het maakt je wel kwetsbaarder in de omschakeling, dus als zodanig heb je een punt. Ligt natuurlijk ook een beetje aan de rest van de instellingen en rollen.

Geplaatst
Op 12-7-2023 om 18:46 zei sjschurink:

Bedankt voor de tips!

Ik ga de instructie voorzetten naar de 2e paal weghalen. Mijn 2e spits kan inderdaad ook op de flank uit de voeten maar dan vanaf rechts.

Nu ik de instructie counter uit heb merk ik wel dat er wat minder hoge ballen naar voren gaan. verder had ik de DM al naar support gezet. Ook de rechtervleugelverdediger heb ik veranderd naar compleet aanvallende back en is nu nog meer betrokken bij de aanvallen.  Ik zal ook nog de VBV achter de SVD veranderen naar CV! kijken hoe het dan loopt. Bedankt 

Grappig ik zit met hetzelfde probleem , daar waar ik wil opbouwen van achteruit en zo met geduldig spel tot een kans wil komen. 
Maar wat je in praktijk vaak ziet is dat er lange halen snel thuis wordt gespeeld. 
Daar waar mijn spelers voorop uitblinken op technisch en snelheid, zijn ze alle behalve sterk in de lucht. Zodoende gaan er veel ballen verloren door verloren kopduels. 

Om de snelheid te benutten speel ik met de instructies korter passen, hoger tempo, meer diepte passes en counter aan. 
Het counteren is voor mij an sich geen doel, maar zeker gezien dat snelheid voorop wel een middel om na een balverovering de verdediging die uit positie gelijk pijn te doen door spelers die diep lopen. 

Hoe bewegen jouw spelers nu naar een balverovering? 
Iemand anders nog een idee hoe te zorgen dat de spelers met de huidige instructies de bal laag kunnen houden ?

Zelf geprobeerd om de voorzetten van scherp naar laag te zetten , maar dit heeft zoals verwacht niet het gewenste effect. 

Geplaatst
2 uur geleden zei Thymen:

Om de snelheid te benutten speel ik met de instructies korter passen, hoger tempo, meer diepte passes en counter aan. 

Zit zelf ook wel een beetje met hetzelfde probleem dat er naar mijn mening te snel naar een lange pass over de verdediging gezocht wordt bij mijn huidige tactiek, maar bij jou zie ik er wellicht wel een reden voor.

Aangezien jij in eerste instantie counter aan hebt staan, zullen jouw spelers naar een balverovering in eerste instantie de weg naar voren zoeken wat uiteraard leidt tot meer risicovolle passes om iemand voor de keeper te zetten en dus meer 'lange' ballen.

Daarnaast kan de combinatie tussen korter passen en hoger tempo hier ook voor zorgen. Jouw spelers, ik ga er even van uit dat je je centrale verdedigers bedoelt die de 'lange halen snel thuis passes' geven, zullen zoeken naar een korte pass, maar moeten dit wel in hoog tempo volhouden. Als zij de korte oplossing dus niet snel vinden, zullen ze wel het hoge tempo blijven hanteren wat dus ook naar meer lange ballen leidt. Een oplossing hiervoor is misschien het aanpassen van een gedeelte van je spelersrollen/posities zodat er meer afspeelmogelijkheden zijn voor je centrale verdedigers, maar ook voor de rest van je spelers.

Dat je meer dieptepasses ook aan hebt staan versterkt denk ik bovenstaande effecten beiden, want ze zoeken al sneller voor de beslissende steekpass. Als bijv. een middenvelder de vrijheid heeft en hij ziet een optie om een dieptepass te geven, dan zal die dat uiteraard ook doen, omdat je dat van hem vraagt

Maar zoals ik al zei: Ik struggle er zelf ook een beetje mee, dus wat ik hierboven vermeld kan ook allemaal klinkklare onzin zijn uiteraard :-D

Geplaatst
2 uur geleden zei Thymen:

Grappig ik zit met hetzelfde probleem , daar waar ik wil opbouwen van achteruit en zo met geduldig spel tot een kans wil komen. 
Maar wat je in praktijk vaak ziet is dat er lange halen snel thuis wordt gespeeld. 
Daar waar mijn spelers voorop uitblinken op technisch en snelheid, zijn ze alle behalve sterk in de lucht. Zodoende gaan er veel ballen verloren door verloren kopduels. 

Het counteren is voor mij an sich geen doel, maar zeker gezien dat snelheid voorop wel een middel om na een balverovering de verdediging die uit positie gelijk pijn te doen door spelers die diep lopen. 

Hoe bewegen jouw spelers nu naar een balverovering? 
Iemand anders nog een idee hoe te zorgen dat de spelers met de huidige instructies de bal laag kunnen houden ?

Zelf geprobeerd om de voorzetten van scherp naar laag te zetten , maar dit heeft zoals verwacht niet het gewenste effect. 

Voetballend uitvoetballen en geduld opbrengen aanzetten kan helpen en zoals @bas huijsmans aangeeft het tempo naar beneden halen. Daarnaast kan het ook met je spelersrollen en teammentaliteit te maken hebben. Als al je spelers naar voren rennen kan de speler achterin geen korte oplossing vinden uiteraard.

Geplaatst

Ik ben toch blijven volharde in mijn tactiek en het ligt geen windeieren. 
Waar nodig pas ik in de wedstrijd aan, door counter uit te zetten als er geen ruimte is om te counteren, diepte ballen uit te zetten als er geen ruimte om te steken is en het tempo omlaag te halen als passes niet voltooid worden. 

Maar een merendeel van de wedstrijden gaan prima met de tactiek en levert vaak mooie aanvallen en goals op. 

Geplaatst
3 uur geleden zei De Raam:

Bij gebrek aan een goede spits toch maar weer eens strikerless proberen, tactiek is nog niet klaar maar er zit zeker muziek in! 

Move Like Guido (@Nom de Guerre)

image.png.095cbb8d42d926bd4d2549710049adad.png

Resultaten:

Toon verborgen inhoud

image.png.29f1697f86d725b5531645a1899eb7fc.png image.png.6cf814dc92cf71e2c2312b9b6a044ae3.png image.png.bb627925fd94312dbc2f851cf5705677.png

Ik zou die linker mid die DM op Defensief doen, je hebt nu letterlijk niemand op defensief staan, op je twee cv's na. Erg knap 10 duels de 0 gehouden maar in 11 of 12 duels kreeg je wel goal of goals tegen.

Geplaatst
43 minuten geleden zei Kyrill:

Ik zou die linker mid die DM op Defensief doen, je hebt nu letterlijk niemand op defensief staan, op je twee cv's na. Erg knap 10 duels de 0 gehouden maar in 11 of 12 duels kreeg je wel goal of goals tegen.

Ik zou zeggen als je na 10 duels nog steeds geen tegengoal hebt gekregen, dan is die verdedigende rol misschien niet zo hard nodig ;) Dat de kans statistisch gezien groot is dat hij er na 11 of 12 potjes eentje tegenkrijgt, lijkt me evident, maar niet relevant. 

Geplaatst
12 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik zou zeggen als je na 10 duels nog steeds geen tegengoal hebt gekregen, dan is die verdedigende rol misschien niet zo hard nodig  Dat de kans statistisch gezien groot is dat hij er na 11 of 12 potjes eentje tegenkrijgt, lijkt me evident, maar niet relevant. 

Dan heb je zijn screentje in spoiler niet goed beken vriend ;)

Er is geen periode van 10-11 of 12 duels zonder tegengoals, zijn altijd wat tegengoals tussendoor, kijk nog maar keer...

Maximaal aantal duels op rij in deze screen zonder tegengoal is 4, verre van 10, laat staan 11-12

Geplaatst
4 uur geleden zei De Raam:

Bij gebrek aan een goede spits toch maar weer eens strikerless proberen, tactiek is nog niet klaar maar er zit zeker muziek in! 

Move Like Guido (@Nom de Guerre)

image.png.095cbb8d42d926bd4d2549710049adad.png

Resultaten:

Toon verborgen inhoud

image.png.29f1697f86d725b5531645a1899eb7fc.png image.png.6cf814dc92cf71e2c2312b9b6a044ae3.png image.png.bb627925fd94312dbc2f851cf5705677.png

Kom je met die trequartista een beetje uit de voeten qua pressing, Daan?

Geplaatst

In het nieuwe seizoen in Georgië ook weer naar de strikerless gegaan. Dit levert tot nu toe zeer geile counters op, ook in Europees verband.

image.png.5f38ec643a447a98ad3e9bc72966cfeb.png

bewerkt door Titan

Geplaatst
4 minuten geleden zei Titan:

In het nieuwe seizoen in Georgië ook weer naar de strikerless gegaan. Dit levert tot nu toe zeer geile counters op, ook in Europees verband.

image.png.5f38ec643a447a98ad3e9bc72966cfeb.png

Mag ik een suggestie doen?