Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 232
  • Weergaven 16,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Mijn nieuwe tactiek bij Tottenham  Moest best wat aanvallende spelers kwijt. Normaal gesproken is David Luiz de MC dus dan staan er eigenlijk 6 aanvallende spelers op het veld + een opkomende rechtsba

• Past bij deze discussie.

• Goed voorstel wel    

Geplaatst
Zojuist zei Nom de Guerre:

Drop die SS naar MC. Gewoon, doe het eens. 

Been there, done that ;). Is een van de varianten, maar omdat ik met een wereldspits speel (Jelic), kan ik het niet over mijn hart verkrijgen hem verder om te trainen tot MC óf te verkopen óf niet op te stellen. MC/a werkt als een trein als hij in de as niemand voor zich heeft.

Geplaatst
2 uur geleden zei Kyrill:

Ik zou die linker mid die DM op Defensief doen, je hebt nu letterlijk niemand op defensief staan, op je twee cv's na. Erg knap 10 duels de 0 gehouden maar in 11 of 12 duels kreeg je wel goal of goals tegen.

Hé Karel! Zou inderdaad kunnen helpen, goed dat je dat ziet en meedenkt. Echter was ik maar wat aan het knoeien, heb lang geen FM gespeeld en was een beetje aan het zoeken naar combinaties die zouden kunnen werken.

Dit staat dus ook nog echt in de kinderschoenen. Gebruik ook nog geen PI's of OI's en ben over meerdere zaken nog niet tevreden. 

Heb ook de teaminstructies op gevoel aangepast en zat ineens 'per ongeluk' in de goede richting, haha! Ga hier nog wel op verder borduren.

45 minuten geleden zei Glenn08:

6509dbb22cebf-379328250_1414749215750974

Past bij deze discussie.

Moest hier wel om gniffelen maar hoe wist jij in hemelsnaam dat Marcel zich zou gaan mengen? :-D

42 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Kom je met die trequartista een beetje uit de voeten qua pressing, Daan?

Nee, eigenlijk niet die rol is dan ook extreem 'lui'. Wilde nog proberen doormiddel van PI's en OI's of ik er wat van kon maken. De Treq staat daar met name met het idee om gaten te trekken.

Geplaatst
57 minuten geleden zei Glenn08:

6509dbb22cebf-379328250_1414749215750974

Past bij deze discussie.

Kan iemand dit aub zsm in geniale forum quotes posten_O_:mrgy:

Geplaatst
50 minuten geleden zei Titan:

In het nieuwe seizoen in Georgië ook weer naar de strikerless gegaan. Dit levert tot nu toe zeer geile counters op, ook in Europees verband.

image.png.5f38ec643a447a98ad3e9bc72966cfeb.png

Hoe belangrijk is de dubbele bezetting op beide flanken? 

Ik krijg namelijk de neiging om 1 kant op te offeren voor een hele agressieve wingback aan de andere zijde. Iedereen trekt naar binnen (ook de reden dat het zo goed werkt, overloads) maar als je 3/1 zou doen klap je er helemaal overheen misschien?

Geplaatst
2 minuten geleden zei De Raam:

Hoe belangrijk is de dubbele bezetting op beide flanken? 

Ik krijg namelijk de neiging om 1 kant op te offeren voor een hele agressieve wingback aan de andere zijde. Iedereen trekt naar binnen (ook de reden dat het zo goed werkt, overloads) maar als je 3/1 zou doen klap je er helemaal overheen misschien?

Ik hou van de manier waarop je denkt :D . Ga het proberen, kan toch weinig misgaan in de competitie. Linker WCB gaan dan op support.

Geplaatst
5 minuten geleden zei De Raam:

Beetje wat Ajax met Sosa wil nu toch? Links superaanvallend, rechts iets behoudender.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Beetje wat Ajax met Sosa wil nu toch? Links superaanvallend, rechts iets behoudender.

Ik ging nou niet meteen uit van Ajax maar inderdaad, al zou er dan eerder een Carrilero op het middenveld staan i.p.v. een NBVo. Het was meer een instinct dat opkwam toen ik probeerde te bedenken hoe de spelers zouden bewegen. 

Geplaatst

@De Raam Geinig experiment, hier ga ik wat verder op borduren binnenkort. Zojuist een snelle wedstrijd gespeeld, inclusief SS--> MC/a . Daar een spits gepositioneerd die nog in transitie is naar een andere rol, dus even niet op hem letten.

Wedstrijd

Spoiler

image.thumb.png.a7ad1058f0b0d6e21d4b9d950b81d052.png

Rechterflank

Hij had er zin in, hehe.

Spoiler

image.thumb.png.66af6a53c242061143a7761397623788.png

Geplaatst

@Titan ziet er geinig uit, ga wel even meedenken als ik tijd vind morgen. Had het iets anders in mijn hoofd :mrgy:

@Nom de Guerre betreft de driehoekjes; het is zó jammer dat die IWB's niet naar binnen willen als je die DM's gebruikt. 

Brengt me meteen naar de volgende gedachte... CM's staan toch dieper als je er niemand achter zet, sinds FM23?

bewerkt door De Raam

Geplaatst
9 minuten geleden zei De Raam:

@Nom de Guerre betreft de driehoekjes; het is zó jammer dat die IWB's niet naar binnen willen als je die DM's gebruikt. 

Moet je zorgen dat die DM's naar niet blijven staan. Segundo Volantes moet je eens proberen. SV schuift door, maakt plaats voor die IWB. Heb je wel ergens voorin mannen nodig die het veld soort van breed houden.

Geplaatst
4 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Zoiets? Een back knijpt naar binnen terwijl de ander aanvallend mee gaat doen.

Jij combineert nu wat Marcel probeert en wat ik probeer?

Zonder dollen, ja zoiets maar Marcel gebruikt aan de andere kant dan helemaal geen back. Die probeert iedereen vanaf de flank centraal te krijgen dus zal de tegenstander meer dan eens met die spelers meegaan. Dat laat ruimte voor een hyper aanvallende back. Denk aan Dumfries. Dat was het idee op basis van wat Marcel postte.

3 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Moet je zorgen dat die DM's naar niet blijven staan. Segundo Volantes moet je eens proberen. SV schuift door, maakt plaats voor die IWB. Heb je wel ergens voorin mannen nodig die het veld soort van breed houden.

Je gooit me helemaal vol met ideeën :-D en dit is dus mijn grootste probleem; ik ben een ideeën mens... Roterende driehoekjes, SV, CAR, Wingers (hoor ik daar nou een Raumdeuter?) , CM zonder AMC of spits... Hmm..

Geplaatst
3 minuten geleden zei De Raam:

Jij combineert nu wat Marcel probeert en wat ik probeer?

Ik probeer een beetje mee te denken. In een driemansachterhoede kan zoiets eventueel met een WCB, maar ik ging even uit van een traditionele viermansdefensie.

4 minuten geleden zei De Raam:

Zonder dollen, ja zoiets maar Marcel gebruikt aan de andere kant dan helemaal geen back. Die probeert iedereen vanaf de flank centraal te krijgen dus zal de tegenstander meer dan eens met die spelers meegaan. Dat laat ruimte voor een hyper aanvallende back. Denk aan Dumfries. Dat was het idee op basis van wat Marcel postte.

Dikke overload op rechts, al is dat een risico op zich, als zij alles over jouw linkerflank gaan pompen.

6 minuten geleden zei De Raam:

Je gooit me helemaal vol met ideeën :-D en dit is dus mijn grootste probleem; ik ben een ideeën mens... Roterende driehoekjes, SV, CAR, Wingers (hoor ik daar nou een Raumdeuter?) , CM zonder AMC of spits... Hmm..

In die dikke pressing wil je geen Raumdeuter though ;)  Gewoon lekker brainstormen hier, nodigt ook uit om mee te gaan doen.

Geplaatst
45 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik probeer een beetje mee te denken. In een driemansachterhoede kan zoiets eventueel met een WCB, maar ik ging even uit van een traditionele viermansdefensie.

Snap ik, was een geintje.

Dikke overload op rechts, al is dat een risico op zich, als zij alles over jouw linkerflank gaan pompen.

No risk, no fun!

In die dikke pressing wil je geen Raumdeuter though ;)  Gewoon lekker brainstormen hier, nodigt ook uit om mee te gaan doen.

Precies waarom ik het hier postte ;) 

Ik zit nu even hier:

image.png.0b8092b2e9dd29ee78848dad6e794ef0.png

Best leuke goal:

Geplaatst

Ben er inmiddels achter dat een idee als bovenstaand best kan werken maar niet zoals ik het nu heb staan. Ik probeer daar teveel tegelijk in één tactiek te stoppen (thanks Nom) dus moet even weer terug naar de basis. AI heeft wel degelijk moeite met de drie flankspelers aan één zijde. Ben wel benieuwd of @Titan het werkend krijgt in zijn tactiek dus graag een tag als je hierover een update plaatst. Ik ga er ook zeker nog even mee stoeien. 

Geplaatst

@De Raam Ik begrijp het idee achter een carrilero, maar ik vermoed dat hij eigenlijk die hele rechterflank in de weg gaat lopen. Misschien dat dit een formatie is waar de roaming playmaker zomaar eens tot zijn recht kan komen. 

Verder persoonlijk geef fan van de Vol/a i.c.m. W/s. Het lijkt erop dat die flank te veel open komt te liggen. Kan het mis hebben. Ik ga eens puzzelen!

Edit: eens met bovenstaande gedachte een wedstrijd gedraaid. Tot nu toe wat ik hoopte te zien: Eénv van de verdedigers heeft de bal en de RP krijgt de ruimte om ingespeeld te worden, omdat die anderen op rechts flink aan het afleiden zijn. Tegenstander moet in gaan stappen om hem aan te pakken = ruimte.

Spoiler

image.thumb.png.5957971a51da34493ef205000eb54bb3.png

bewerkt door Titan

Geplaatst
31 minuten geleden zei Titan:

@De Raam Ik begrijp het idee achter een carrilero, maar ik vermoed dat hij eigenlijk die hele rechterflank in de weg gaat lopen. Misschien dat dit een formatie is waar de roaming playmaker zomaar eens tot zijn recht kan komen. 

Zoals ik al zei, ik probeerde teveel tegelijk te doen. Die Carrilero werkt inderdaad niet, had die ook al aangepast naar DLP maar de RP werkt wellicht nog beter inderdaad.

33 minuten geleden zei Titan:

Verder persoonlijk geef fan van de Vol/a i.c.m. W/s. Het lijkt erop dat die flank te veel open komt te liggen. Kan het mis hebben.

Nee hoor, je hebt helemaal gelijk! Had ook al een DW geprobeerd maar neig nu meer naar een back i.p.v. een winger..

34 minuten geleden zei Titan:

Edit: eens met bovenstaande gedachte een wedstrijd gedraaid. Tot nu toe wat ik hoopte te zien: Eénv van de verdedigers heeft de bal en de RP krijgt de ruimte om ingespeeld te worden, omdat die anderen op rechts flink aan het afleiden zijn. Tegenstander moet in gaan stappen om hem aan te pakken = ruimte.

Dat ziet er aardig uit! Mijn grootste probleem was gisteren de linkerflank en ik miste wat diepgang. Heb hier dan ook totaal de spelers niet voor, haha.

Bij voorkeur zou de RP de trait switches ball to other flank hebben dan?

Geplaatst
12 minuten geleden zei De Raam:

Bij voorkeur zou de RP de trait switches ball to other flank hebben dan?

Mwah, zou daar mee uitkijken. Je blijft nog altijd maar één speler op links hebben, dus liever geen speler die te ondoordacht die ballen naar de andere kant pompt. Heb helaas geen RP met die trait, anders had ik het geprobeerd.

Een Kansas City Shuffle (@Nom de Guerre - dit hebben we ooit eens besproken in een podcastaflevering, niet?) is wel weer geinig. When everybody looks right.. Focus op spelen over linkerflank. De nummer 36 is mijn IW/a. Bal komt uiteindelijk bij de nummer 5 uit, mijn wingback. Hij legt hem op de plaat bij de nummer 9, de SS: goal.

cb22c4c1c22c371464d78a066db44e53.gif

bewerkt door Titan

Geplaatst
4 uur geleden zei Nom de Guerre:

fa64b6d2213df8ffdad6f15200973ca1.png

Harde plasser werk hoor :D 

Wat nou als rechtsback of linksback van de tegenstander hoge bal langs de zijlijn speelt? Dan hebben ze in 1x minstens 2 man overwicht en is flank van de verdediging kwetsbaar?:classic_ninja:

Geplaatst
40 minuten geleden zei Kyrill:

Wat nou als rechtsback of linksback van de tegenstander hoge bal langs de zijlijn speelt? Dan hebben ze in 1x minstens 2 man overwicht en is flank van de verdediging kwetsbaar?:classic_ninja:

Druk op die backs is het probleem niet met mijn flankbezetting. De WCB's zijn allemaal kopsterk, dat helpt ook. Calculated risk.

Geplaatst
1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Druk op die backs is het probleem niet met mijn flankbezetting. De WCB's zijn allemaal kopsterk, dat helpt ook. Calculated risk.

Soms vergeet ik dat jij het bent ouwe reus. Ik sluit bij jou ook niet uit als je 2 of 3 keepers als veldspelers neerzet, je misschien nog wel wint:classic_ninja:;c