Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Inmiddels hier op uitgekomen en dat is prima bevallen in ons eerste seizoen!

image.png.7b68a97fb21990c7afd831a9501b2e0f.png

Trequartista: 35(4) wedstrijden - 17 assists - 30 goals - 7,70

Inside Forward: 32(4) wedstrijden - 6 assists - 17 goals - 7,31

Shadowstriker: 27(4) wedstrijden - 8 assists - 18 goals - 7,51

Volante: 37 wedstrijden - 10 assists - 3 goals - 7,30

Winger: 31 wedstrijden - 6 assists - 15 goals - 7,62

En dat met spelers die eigenlijk niet in deze rollen kunnen spelen :D 

• Antwoorden 232
  • Weergaven 16,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Mijn nieuwe tactiek bij Tottenham  Moest best wat aanvallende spelers kwijt. Normaal gesproken is David Luiz de MC dus dan staan er eigenlijk 6 aanvallende spelers op het veld + een opkomende rechtsba

• Past bij deze discussie.

• Goed voorstel wel    

Geplaatst

image.png.d65d803316468fef824986db44f361d1.png

Is er iemand die mij van wat feedback op deze tactiek wil geven? Ben ondertussen begin februari belandt met Arsenal en sta 7e. Moest 9 uit 5 pakken om mijn baan te behouden en pakte gelukkig 11 uit 5 maar het had gezien de kansen in de wedstrijden eigenlijk 13 of zelfs 15 moeten zijn. Ook op de Xg ranglijst staat mijn team 7e dus het is voor mijn gevoel geen pure pech dat ik zo laag sta. 

Het idee achter de tactiek is dat we proberen snel de bal te veroveren (counterpressie) om er vervolgens ook snel wat mee te doen (counter, hoger tempo). Lukt dit niet dan blijven we geduldig wachten op onze kans, zowel verdedigend (lagere defensieve lijn) als aanvallend (korter passen). Met andere woorden, niet forceren wanneer we niet snel de bal veroveren of snel tot een kans komen. De kracht van mijn team ligt voorin dus daar wil ik ook zeker gebruik van maken. Om Ajax toestanden te voorkomen (een keer balverlies en de boel ligt open), en die had ik zeker in het begin van het seizoen, hoeven de CV's zich niet met de aanval te bemoeien en ook de MCL liever niet. Hij is voor mij belangrijk om het gat dat Zinchenko (LV) achter laat op te vullen. Tenminste dit zijn de ideeën, in de praktijk loopt het allemaal dus nog niet zo geweldig. Ben benieuwd naar feedback en/of tips. Vind het normaal gesproken leuk om zelf een tactiek te bouwen en aan te schaven maar ik kom er nu dus even niet meer uit. 

Geplaatst

Vanwaar de focus over de rechterflank? Je rechtsvoor trekt naar binnen en je rechtsback is minder aanvallend ingesteld dan je linksback. Daarnaast ziet het er ook niet uit alsof Partey en Ødegaard erop ingericht zijn om de flank op te zoeken. Doordat je het ook redelijk smal houdt mét dus die naar binnen komende vleugelspelers, wordt de ruimte voor Ødegaard om zijn ding te doen toch kleiner. Nu is hij wel goed in de kleine ruimte, maar je kan het ook overdrijven én je focus ligt op rechts.

Geplaatst
32 minuten geleden zei neva:

Vanwaar de focus over de rechterflank? Je rechtsvoor trekt naar binnen en je rechtsback is minder aanvallend ingesteld dan je linksback. Daarnaast ziet het er ook niet uit alsof Partey en Ødegaard erop ingericht zijn om de flank op te zoeken. Doordat je het ook redelijk smal houdt mét dus die naar binnen komende vleugelspelers, wordt de ruimte voor Ødegaard om zijn ding te doen toch kleiner. Nu is hij wel goed in de kleine ruimte, maar je kan het ook overdrijven én je focus ligt op rechts.

Die focus op links/rechts/midden vond ik ook heel lastig. Eerst stonden zowel LV als RV als AVV ingesteld. Maar het idee waarom ik rechts koos was omdat er op die manier een focus komt op Saka aangezien hij met afsfand mijn beste speler is. Heb hem ook op links gehad vanwege Zinchenko maar ook dat was niet ideaal. 

Naar aanleiding van je feedback zou ik nu dus van Saka een "echte" buitenspeler maken om Ødegaard meer ruimte te geven. En dan rechts uitzetten. Zit dan nog wel te twijfelen of ik dan links of midden aan moet zetten

Geplaatst

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit de focus als standaard in een tactiek. Heel soms tik ik ze tijdens de wedstrijd aan, als er een back staat die niks kan en geblesseerd is ofzo. Of als ik lange ballen ga pompen op de spits, dan zet ik midden aan.

Daarnaast zou ik kijken om van Ødegaard misschien gewoon een AM te maken. Ik heb gemerkt dat die rol prettig werkt, eventueel met een kleine tweak, zoals zwerven. Vaak haal ik daar betere resultaten mee dan met een VSM op 10.

Sterker nog, ik zou dan ook kijken hoe het werkt om de CM's naar achteren te halen. Wellicht Partey als VMCR, met een Volante rol en dan White defensiever houden. Jorginho naast Partey, puur als VM.

Geplaatst
5 minuten geleden zei neva:

Zelf gebruik ik eigenlijk nooit de focus als standaard in een tactiek. Heel soms tik ik ze tijdens de wedstrijd aan, als er een back staat die niks kan en geblesseerd is ofzo. Of als ik lange ballen ga pompen op de spits, dan zet ik midden aan.

Daarnaast zou ik kijken om van Ødegaard misschien gewoon een AM te maken. Ik heb gemerkt dat die rol prettig werkt, eventueel met een kleine tweak, zoals zwerven. Vaak haal ik daar betere resultaten mee dan met een VSM op 10.

Sterker nog, ik zou dan ook kijken hoe het werkt om de CM's naar achteren te halen. Wellicht Partey als VMCR, met een Volante rol en dan White defensiever houden. Jorginho naast Partey, puur als VM.

Ik had hem eerst als AM + zwerven en dan Partey als SVD maar ik merkte dat Odegaard toen nauwelijks tot goede beoordelingen kwam. Met de kennis van nu is dat waarschijnlijk omdat ik hem een te kleine ruimte heb gegeven met al die spelers om hem heen. 

Wat betreft je voorstel zou het inderdaad de boel goed dichthouden wanneer je Jorginho + 2x CV + White achterin zou houden. Is dus wel iets wat ik wil gaan proberen. Partey als VMCR in een aanvallende rol zou dan de rechterkant moeten bestrijken dus het klinkt allemaal wel logisch. Ben benieuwd wat dit gaat doen. Ik ga het in ieder geval proberen. Bedankt voor je tijd!

Geplaatst
10 minuten geleden zei De Raam:

Ben wel benieuwd naar een update @19CH98, als je eenmaal zover bent! ;)

Staan in het United gedeelte over verschillende topics verspreid wel een paar updates van hoe het gaat.

Daarnaast een zomer verder en met al dat PL geld kan je ook op de transfermarkt zorgen dat je team beter presteert. 

Korte samenvatting: Alsnog CL gehaald en in de zomer flink versterkt met inder meer Skriniar, Ugarte en Bellingham. Nu 21 uit 9 in seizoen 2 en 6 uit 2 in de CL (waaronder 3-4 zege bij PSG).

Lange samenvatting komt in een artikel op de frontpage binnenkort.

Geplaatst

Wil verrassend genoeg nog werken ook. Oefenperiode aangepakt om te tweaken, nu in de 16e finales CL de eerste uitdaging tegen Dinamo Batumi (ja, dat is ondertussen een topper, odds in eigen land liggen akelig dicht bij elkaar). Uit 1-0 verlies, thuis een overtuigende 3-1 winst. 

Gemiddelde positie mét bal. Conclusie: dit vindt de AI alles behalve grappig :D

image.png.0e5b33b91c5623c5a8fba7cbf7cd00ee.png

Gemiddelde positie zonder bal. Het idee is dat de tegenstander ingesloten wordt. Misschien dat de defensieve lijn dieper kan, maar mijn verdedigers zijn in principe snel genoeg. Dan zou ik ook met een laag blok moeten gaan spelen, anders wordt het gat op het middenveld te groot.

image.png.9b0169cc18448fa17d8b12010abd401d.png

Andere gedachte: deze match engine mist de rol van een enkele VM als Duracellkonijn. Zou hier graag een type Seg/a neer willen zetten.

bewerkt door Titan

Geplaatst
Op 29-9-2023 om 16:29 zei De Raam:

Inmiddels hier op uitgekomen en dat is prima bevallen in ons eerste seizoen!

image.png.7b68a97fb21990c7afd831a9501b2e0f.png

Trequartista: 35(4) wedstrijden - 17 assists - 30 goals - 7,70

Inside Forward: 32(4) wedstrijden - 6 assists - 17 goals - 7,31

Shadowstriker: 27(4) wedstrijden - 8 assists - 18 goals - 7,51

Volante: 37 wedstrijden - 10 assists - 3 goals - 7,30

Winger: 31 wedstrijden - 6 assists - 15 goals - 7,62

En dat met spelers die eigenlijk niet in deze rollen kunnen spelen  

Gebruik je hier ook nog specifieke spelersinstructies bij?

Geplaatst
Op 5-10-2023 om 09:11 zei Titan:

Wil verrassend genoeg nog werken ook. Oefenperiode aangepakt om te tweaken, nu in de 16e finales CL de eerste uitdaging tegen Dinamo Batumi (ja, dat is ondertussen een topper, odds in eigen land liggen akelig dicht bij elkaar). Uit 1-0 verlies, thuis een overtuigende 3-1 winst. 

Gemiddelde positie mét bal. Conclusie: dit vindt de AI alles behalve grappig . 

image.png.0e5b33b91c5623c5a8fba7cbf7cd00ee.png

Gemiddelde positie zonder bal. Het idee is dat de tegenstander ingesloten wordt. Misschien dat de defensieve lijn dieper kan, maar mijn verdedigers zijn in principe snel genoeg. Dan zou ik ook met een laag blok moeten gaan spelen, anders wordt het gat op het middenveld te groot.

image.png.9b0169cc18448fa17d8b12010abd401d.png

Andere gedachte: deze match engine mist de rol van een enkele VM als Duracellkonijn. Zou hier graag een type Seg/a neer willen zetten.

Dit is potverdorie toch een partijtje leuk!

Ik speel wel iets anders, maar toch, die double vertical pivot (c) is echt heerlijk.

image.png.ff262879f1f27fab1ccfc7f19bd83318.png

Gemiddeld met bal:

image.png.ae458a888f3621dae415be9d060bc803.png

Zonder bal:

image.png.807ae680913c300c8b4408354dd737cf.png

Nog wel een beetje kwetsbaar op de counter, maar de aanvallende lijnen zijn zoooo gaaf om te zien.

Geplaatst

Dit gaan we doen/spelen de rest van het seizoen in de hoop degradatiespook weg te blijven houden. @Arezo @Nom de Guerre @Titan @neva @Aaron21

Eerste resultaat ws een 2-2 uit bij Spurs na 0-2 voor, op maximale speelsnelheid. Ik heb maar 4/11 spelers aanvallend ingesteld, dus dat ''gaten kaas'' gaat hopelijk/waarschijnlijk enorm meevallen. Dit seizoen valt er niks meer te behalen behalve lijfsbehoud 100% veiligstellen.

20231007182043_1.jpg

20231007182348_1.jpg

Geplaatst
1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ok. Hoe werkt het tot nu toe?

Kut hahaaha. Dit was nog mijn "beste resultaat" 6-1 zeperd uit bij Manchester United. Erna 1-3 verlies thuis tegen nummer 18 Cardiff. Nu 1 puntje maar in 8/9 duels ofzo. 

Ik zal morgenochtend wat gaan doen met jouw rol suggesties uit FM Café. Wil natuurlijk niet gaan degraderen :mmm: 

Geplaatst
1 minuut geleden zei Titan:

En welke tactische inzichten levert dit op?

Dat ook dit totaal niet werkt bij mijn BHA. Zie screens zo hieronder.

En het helpt niet veel spelers 6,3 of < pakte en keepers meer dan eens maar 6.0

20231009143413_1.jpg

20231009143427_1.jpg

20231009143448_1.jpg

20231009143454_1.jpg

20231009143458_1.jpg

20231009143506_1.jpg

20231009143508_1.jpg

Geplaatst
1 minuut geleden zei Kyrill:

Dat ook dit totaal niet werkt bij mijn BHA. Zie screens zo hieronder.

En het helpt niet veel spelers 6,3 of < pakte en keepers meer dan eens maar 6.0

En de rollen die je in je tactiekscreen postte heb je ook altijd zo laten staan of verander je daar wel in?

Verder vallen de resultaten op zich nog wel mee op de maand maart na. Ik denk dat de tactische gedrevenheid van je ploeg daarna beter is en de tactiek beter begint te werken.

Van die wedstrijden na maart kunnen de gelijke spelen tegen Newcastle en Chelsea en de nederlaag tegen Liverpool natuurlijk gebeuren. In de overige 4 wedstrijden win je 2x, speel je 1x gelijk en verlies je een keer. Ook dat is helemaal niet heel verkeerd.