Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
5 uur geleden zei Elsjorro1990:

Poeh. Ik ga er een zware dobber aan krijgen om dat nog te overtreffen. Volgens mij zelf de grens van 100 goals nog niet geslecht.

Heb hem nu ff niet aanstaan, maar eindigde op 105 competitietreffers in 36 duels. Overal nu 150 uit 52 dacht ik. Moet nog een CL- en bekerfinale. Gemiddeld net geen 3.

• Antwoorden 8k
  • Weergaven 292,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Nu zijn we officieel de grootste club van Europa

• Godskolere, wat een slotfase. Verloor met 2-0 van Barca en verloor mijn topscorer en tevens beste speler. Wedstrijd erna met 5-0 gewonnen en m'n andere beste speler verloren aan een blessure.  

Geplaatst

Boys. Welke downloads heb ik allemaal nodig aan logo's etc? Kom er uiteraard door mijn luiheid in seizoen 2 pas achter hoeveel neppe shit erin zit. ;c

Geplaatst
8 uur geleden zei neva:

Snik. Het was een fantastisch anderhalf jaar.

image.png.93abfd7dfec9deb59021f39f006b2136.png

Kan je wat inkomsten/winsten halen uit je (Albanese?) ploeg? 

Geplaatst

@Aaron21hoe is het met Mydtjyland? Of was het Nordsjaelland?

bewerkt door Bogatyr

Geplaatst
1 minuut geleden zei Bogatyr:

@Aaron21hoe is het met Mydtjyland? Of was het Nordsjaelland?

Ben nog maar 4 matchen ver. 6 op 12. 3 keer gelijk en laatste 3-1 gewonnen van Viborg. Scouting lukt nog niet geweldig. Heb wel al Gulliksen binnen en 2 onbekende Denen.

Geplaatst
Zojuist zei Aaron21:

Ben nog maar 4 matchen ver. 6 op 12. 3 keer gelijk en laatste 3-1 gewonnen van Viborg. Scouting lukt nog niet geweldig. Heb wel al Gulliksen binnen en 2 onbekende Denen.

En had je nu een spits gevonden ofniet? 

Geplaatst
5 minuten geleden zei Bogatyr:

En had je nu een spits gevonden ofniet? 

Voorlopig nog niet. Hij moet er direct staan en mag niet veel kosten. Ik zoek ook nog een rechter winger mer de rol vleugelspits, dus vooral goed in voorzetten, snelheid etc.

Geplaatst

Wie kent deze held nog?

151059899_Schermopname(3).thumb.png.df12ec7bbb06b7dc48e805735d81b22f.png

Deze is ook een strijder. Nog nooit, met voorsprong, zo'n oude strijder gezien.

1211613608_Schermopname(4).thumb.png.901e7f761c27eeb07552c92be4b8159d.png

Geplaatst
3 uur geleden zei xanderoo:

Kan je wat inkomsten/winsten halen uit je (Albanese?) ploeg? 

Tot op zekere hoogte wel hoor. TV inkomsten zijn al gestegen naar 12m per jaar, ook de sponsorinkomsten zijn vrij royaal. Daarnaast heb je elk jaar de CL gelden. De waardes van de spelers liggen wel vrij laag, maar ik begin eindelijk wat voor leukere bedragen te verkopen, al verschilt het telkens nog enorm qua spelers. Heb drie spelers voor veel geld verkocht, record is nu 102 miljoen. Verder mag ik maar 4 buitenlanders opstellen, dus ik kan ook niet al teveel dure buitenlanders in dienst nemen, wat weer scheelt in de salariskosten. Meestal draai ik wel een bescheiden winst, maar dat komt ook omdat ik ieder jaar wel minimaal kwartfinale CL haal. Alles uit transferopbrengsten zorgt voor extra winst. Momenteel 420 miljoen in kas.

Enige nadeel is dat ik al in seizoen 3 ofzo een nieuw (en veel te klein) stadion heb gekregen. Passen net 11.000 man in, terwijl de nummer 2 van de competitie er gemiddeld bijna 28.000 heeft zitten. Dus daar is nog wel erg veel winst te behalen, maar nieuw stadion komt op z'n vroegst pas over tien jaar.

Geplaatst
35 minuten geleden zei neva:

Tot op zekere hoogte wel hoor. TV inkomsten zijn al gestegen naar 12m per jaar, ook de sponsorinkomsten zijn vrij royaal. Daarnaast heb je elk jaar de CL gelden. De waardes van de spelers liggen wel vrij laag, maar ik begin eindelijk wat voor leukere bedragen te verkopen, al verschilt het telkens nog enorm qua spelers. Heb drie spelers voor veel geld verkocht, record is nu 102 miljoen. Verder mag ik maar 4 buitenlanders opstellen, dus ik kan ook niet al teveel dure buitenlanders in dienst nemen, wat weer scheelt in de salariskosten. Meestal draai ik wel een bescheiden winst, maar dat komt ook omdat ik ieder jaar wel minimaal kwartfinale CL haal. Alles uit transferopbrengsten zorgt voor extra winst. Momenteel 420 miljoen in kas.

Enige nadeel is dat ik al in seizoen 3 ofzo een nieuw (en veel te klein) stadion heb gekregen. Passen net 11.000 man in, terwijl de nummer 2 van de competitie er gemiddeld bijna 28.000 heeft zitten. Dus daar is nog wel erg veel winst te behalen, maar nieuw stadion komt op z'n vroegst pas over tien jaar.

Je hebt die TV-inkomsten wel spectaculair zien stijgen, neem ik aan. :)

Kan je wat deftige Albanezen pullen uit uw jeugdacademie? Of andere clubs eventueel? Want hoe doe je dat, met zo'n land toch een vaste waarde worden in de Champions League?

Is het nieuwe stadion bewust of is uw clubleiding niet zo subliem?

Geplaatst
5 minuten geleden zei xanderoo:

Je hebt die TV-inkomsten wel spectaculair zien stijgen, neem ik aan. :)

Kan je wat deftige Albanezen pullen uit uw jeugdacademie? Of andere clubs eventueel? Want hoe doe je dat, met zo'n land toch een vaste waarde worden in de Champions League?

Is het nieuwe stadion bewust of is uw clubleiding niet zo subliem?

Ik begin even met het stadion. Die plannen werden ontworpen begin seizoen 2 dacht ik, dus alles was gebaseerd op de reputatie van een ploeg dat net gepromoveerd was naar het tweede niveau. Heel concrete plannen waren er niet, maar het begin lag er. Later dat seizoen, toen we op koers lagen voor promotie naar het hoogste niveau, lagen de plannen helemaal klaar. Stadion zou plaats bieden aan 3500 man, maar uitgebreid kunnen worden naar iets meer dan 11.000. 

Alleen toen de plannen waren gemaakt waren er problemen met de bouw. Ieder half jaar kreeg ik wel te horen dat het vertraagd was en pas in 2028 ofzo werd het opgeleverd. Daarna hebben we het wel ieder jaar uitgebreid, het zat immers altijd vol. Tot je aan de limiet zit. En dat is al lang. Een wachtrij van 30.000 seizoenskaarthouders, we hebben nu nog geen 3000 kaarthouders, de rest is losse verkoop, sponsoren, e.d..

TV-inkomsten zijn, evenals club- en landreputatie belachelijk hard gegaan. Aan het begin zat ik rond een miljoen op het hoogste niveau en uit het  iets viel me op dat het ineens 7 miljoen was. Competitie maakt stappen, staat steevast in de top 15 qua coefficienten en qua reputatie. Het land zelf werd ik wereldkampioen mee in 38 dacht ik en staat ook rond de 20e plek op de FIFA ranking. Heel degelijk dus. Ieder jaar stijgt het een beetje.

Qua jeugdspelers valt het nog een beetje tegen. Nu is deze spits echt een uitzondering, die is bizar goed. Verder zijn het jongens die de competitie sterker maken, maar voor ons tekort komen. Dus als de grote clubs er van af blijven komt het de competitie wel ten goede.

Mijn team bestaat verder uit spelers die op relatief jonge leeftijd over zijn gekomen. Zo heb ik centraal achterin twee Afrikanen die (met nog vele anderen) op jonge leeftijd zijn gekomen en net zo lang zijn gebleven tot ze ook een Albanees paspoort hadden. Hetzelfde met een blik Ecuadorianen die op 18 jarige leeftijd overkwamen, al zijn deze nu uitgewaaid door heel Europa.

Daarnaast tellen Kosovaren ook niet als buitenlands, dus hou ik ook Prishtina en de nationale elftallen in de gaten aldaar. 

De keeper kwam op z'n 19e ofzo over van Wolfsburg, is een Duitser met Albanees paspoort. Linksback is wel een speler uit eigen jeugd, maar achterin zijn m'n zwakste posities. Ook op rechtsback speelt een jeugdspeler. De drie middenvelders zijn allen aangekochte (2 transfervrije) buitenlanders. Ook m'n rechtsbuiten is een buitenlander. Heb genoeg reputatie om topspelers te kunnen halen. Op linksbuiten staat een speler die zes jaar geleden van de directe concurrent kwam en m'n spits is dan die jeugdspeler. Op de bank voornamelijk Albanezen en Kosovaren die hier en daar zijn weggedrukt. Paar uit de eigen competitie, paar uit Kosovo en nog een enkele uit eigen jeugd.

Geplaatst
5 minuten geleden zei neva:

Ik begin even met het stadion. Die plannen werden ontworpen begin seizoen 2 dacht ik, dus alles was gebaseerd op de reputatie van een ploeg dat net gepromoveerd was naar het tweede niveau. Heel concrete plannen waren er niet, maar het begin lag er. Later dat seizoen, toen we op koers lagen voor promotie naar het hoogste niveau, lagen de plannen helemaal klaar. Stadion zou plaats bieden aan 3500 man, maar uitgebreid kunnen worden naar iets meer dan 11.000. 

Alleen toen de plannen waren gemaakt waren er problemen met de bouw. Ieder half jaar kreeg ik wel te horen dat het vertraagd was en pas in 2028 ofzo werd het opgeleverd. Daarna hebben we het wel ieder jaar uitgebreid, het zat immers altijd vol. Tot je aan de limiet zit. En dat is al lang. Een wachtrij van 30.000 seizoenskaarthouders, we hebben nu nog geen 3000 kaarthouders, de rest is losse verkoop, sponsoren, e.d..

TV-inkomsten zijn, evenals club- en landreputatie belachelijk hard gegaan. Aan het begin zat ik rond een miljoen op het hoogste niveau en uit het  iets viel me op dat het ineens 7 miljoen was. Competitie maakt stappen, staat steevast in de top 15 qua coefficienten en qua reputatie. Het land zelf werd ik wereldkampioen mee in 38 dacht ik en staat ook rond de 20e plek op de FIFA ranking. Heel degelijk dus. Ieder jaar stijgt het een beetje.

Qua jeugdspelers valt het nog een beetje tegen. Nu is deze spits echt een uitzondering, die is bizar goed. Verder zijn het jongens die de competitie sterker maken, maar voor ons tekort komen. Dus als de grote clubs er van af blijven komt het de competitie wel ten goede.

Mijn team bestaat verder uit spelers die op relatief jonge leeftijd over zijn gekomen. Zo heb ik centraal achterin twee Afrikanen die (met nog vele anderen) op jonge leeftijd zijn gekomen en net zo lang zijn gebleven tot ze ook een Albanees paspoort hadden. Hetzelfde met een blik Ecuadorianen die op 18 jarige leeftijd overkwamen, al zijn deze nu uitgewaaid door heel Europa.

Daarnaast tellen Kosovaren ook niet als buitenlands, dus hou ik ook Prishtina en de nationale elftallen in de gaten aldaar. 

De keeper kwam op z'n 19e ofzo over van Wolfsburg, is een Duitser met Albanees paspoort. Linksback is wel een speler uit eigen jeugd, maar achterin zijn m'n zwakste posities. Ook op rechtsback speelt een jeugdspeler. De drie middenvelders zijn allen aangekochte (2 transfervrije) buitenlanders. Ook m'n rechtsbuiten is een buitenlander. Heb genoeg reputatie om topspelers te kunnen halen. Op linksbuiten staat een speler die zes jaar geleden van de directe concurrent kwam en m'n spits is dan die jeugdspeler. Op de bank voornamelijk Albanezen en Kosovaren die hier en daar zijn weggedrukt. Paar uit de eigen competitie, paar uit Kosovo en nog een enkele uit eigen jeugd.

Ik wist niet dat de Albanese competitie 3 divisies had, moet ik in het oog houden. Interessant!

Geplaatst
7 uur geleden zei xanderoo:

Ik wist niet dat de Albanese competitie 3 divisies had, moet ik in het oog houden. Interessant!

Ik heb zelf ook standaard een scout in Duitsland en Italie lopen met scoutcriteria dat het een Albanees moet zijn. Daar komen naar mijn idee toch wel veel Italianen en Duitsers door met Albanees als tweede nationaliteit. Zelf probeer ik deze zo vroeg mogelijk naar Albanië te houden. Als het contract dan afloopt of hij overbodig is, dan hoop ik altijd dat een Albanees team deze spelers op komen halen. Daarnaast inderdaad ook altijd een paar 'extra' buitenlanders ophalen zodat deze hopelijk de Albanese nationaliteit krijgen naar 5 jaar. Zelf weet ik eigenlijk niet hoe de neutralisatieregels in Kosovo zijn. Weet jij dat @neva? Het zou dan kunnen lonen om een Kosovaanse satellietclub te nemen waar je spelers kan stallen. Verder scout ik ook eens in de zoveel tijd de gehele Albanese en Kosovaanse selectie om te kijken wat er tussenloopt en wat eventueel interesse heeft in een overstap. Bij mij loopt er nu bij Inter een Albanees wonderkind rond, maar die is echt nog onhaalbaar op dit moment

Geplaatst

Jong Feyenoord in de KKD gezet ipv Jong Utrecht

Nieuwste Database gedownload

Vanavond heerlijk de hele avond FM spelen beginnen met Feyenoord!

Geplaatst

image.png.2ac632ff27c6217f2c425ee45551502b.png

Gozer kan naar een betere competitie. Kan 20% pakken van de transfersom (bijna 15 miljoen). Verdient bij mij 'maar' 4 miljoen per jaar. Maar hij wil niet naar Arsenal. Dat doet clubreputatie met je. :classic_love:

Deze held wilde toen wel naar Arsenal. Komt nu gratis terug. Heeft genoegen genomen met een rol als 'squad player'. Haha.

image.png.41b027e74c3416cd7548b6390a85b108.png

Is nog altijd slechts 25 jaar jong.

Geplaatst
2 uur geleden zei Krabby:

Je successen beginnen nou echt op te vallen @Daniell 

2E4EA9C8-E273-4191-9F33-D1807EA8FE93.jpeg.a104fc807d35114ae577a562e8b88d8f.jpeg

Dat gaan we eens even in de gaten houden! :classic_ninja:

Misschien moet hij ook nog even mijn topic doorlezen :D

bewerkt door Daniell

Geplaatst

Laatste deel van het 2e seizoen begon Trauner (32) slechter te spelen, dus ik zoek vervanging.

76m budget en dit is er allemaal in de aanbieding 873e70dd1ca1b14066d7adc2af6bc919.png  dat wordt lastig kiezen

Geplaatst

Na jaren lang geen FM meer te hebben gespeeld ben ik nu dan toch een aantal daagjes geleden weer begonnen.

Was vroeger met een ander account best wel actief hier en deed zelfs zo nu en dan een novelle on-line gooien.

(Dit was ergens in 2015 of 2016, dus wel een tijdje geleden^^)

Maar de laatste maanden is die Football Manager kriebel weer teruggekomen en ben er dan ook weer vol ingestapt.

En, meteen met een leuke challenge begonnen. (Youth Only in Belgie met Union Namur.)

En, pfoe... wat is het toch weer heerlijk verslavend.

Maar, ook heel erg wennen met alle nieuwe mechanics en ervoor zorgen dat mijn waardeloze team het een beetje oke doet.

En, ik denk dat het spel weet dat ik terug kom uit een hele lange break want ik heb volgens mij nog nooit zoveel geluk gehad met onterechte winnende goals en gelijkspellen.

666.thumb.png.65e552229213acb0cb38c5fca83e8945.png

Mijn selectie is heel erg dun, en ik heb maar een handvol spelers die "Adequaat" zijn voor dit niveau.

Dus, het op een 4-5-1 tactiek gegooid om de boel maar proberen dicht te houden en er proberen met counters uit te komen.

777.thumb.png.ead1734f0837e56b6ec6c7c1227bc147.png

En, alles zit heel erg dicht bij elkaar.

In vrijwel geen enkele wedstrijd ben ik de betere partij geweest in de competitie.

Promoveren zou leuk zijn (Vooral i.v.m de financiële bug) maar ik denk dat ik geslacht word in een hogere divisie.

Al met al, heb weer erg veel plezier met het spelletje. : )

bewerkt door JadabaJD