Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
12 minuten geleden zei Willem:

Een speler bij mij heeft (en dit is half december) 12 basisplaatsen en 3 invalbeurten gehad als breakthrough prospect. Hij kwam ongelukkig naar mij toe om te zeuren over zijn speeltijd en dat hij de club moest verlaten om door te breken. Dit terwijl hij de speeltijd (en meer) krijgt die bij zijn rol past. Heeft dit te maken met zijn persoonlijkheid (Driven) of met iets anders wat ik over het hoofd zie?

image.png.4811686a8b26052366bc252ffe956d94.png

image.png.1dfd0631ec04b6cfcec10bf0d9a29700.png

Ik heb hem intussen wel al verkocht want ik ga niet goed op dit soort gejank maar vind het ergens wel jammer, ook omdat ik het idee heb dat ik niets vreemds heb gedaan.

zal idd met zn mentaliteit te maken gehad hebben

• Antwoorden 8k
  • Weergaven 292,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Nu zijn we officieel de grootste club van Europa

• Godskolere, wat een slotfase. Verloor met 2-0 van Barca en verloor mijn topscorer en tevens beste speler. Wedstrijd erna met 5-0 gewonnen en m'n andere beste speler verloren aan een blessure.  

Geplaatst

@Willem heeft hij misschien meerdere spelers, op zijn positie, boven zich in de hiërarchie staan? Wat is zijn rol voor volgend seizoen?

Misschien ziet hij in dat hij voorlopig nog geen basisspeler zal worden op zijn positie?

Een verhuurperiode wil ook wel eens helpen bij dergelijke situaties.

Geplaatst

@Daniell Een verhuur zag hij niet zitten... Hij was in principe back-up voor Skipp dus dat was de enige speler die hij voor zich hoefde te dulden. Misschien zag hij Timber ook als concurrent aangezien hij 4 sterren als VM krijgt. Als je als 20-jarige in een half jaar tot 6 duels in de Champions League en 11 duels in de Premier League komt bij de grootste club ter wereld krijg je toch wel gewoon genoeg kansen lijkt me.

Dit is op basis van de squad planner de ranking voor zijn positie maar ik speel met 2 VMC's.

image.thumb.png.da33914d90b050b2aceb1ab626f96908.png

Ik had het volledig gesnapt als hij de minuten niet had gemaakt maar nu voldoe ik eigenlijk aan alles om zo'n speler niet ongelukkig te laten krijgen, ik denk dat hij zelfs nog meer kansen heeft gekregen dan hij zou moeten verwachten.

Geplaatst
2 uur geleden zei Willem:

@Daniell Een verhuur zag hij niet zitten... Hij was in principe back-up voor Skipp dus dat was de enige speler die hij voor zich hoefde te dulden. Misschien zag hij Timber ook als concurrent aangezien hij 4 sterren als VM krijgt. Als je als 20-jarige in een half jaar tot 6 duels in de Champions League en 11 duels in de Premier League komt bij de grootste club ter wereld krijg je toch wel gewoon genoeg kansen lijkt me.

Dit is op basis van de squad planner de ranking voor zijn positie maar ik speel met 2 VMC's.

image.thumb.png.da33914d90b050b2aceb1ab626f96908.png

Ik had het volledig gesnapt als hij de minuten niet had gemaakt maar nu voldoe ik eigenlijk aan alles om zo'n speler niet ongelukkig te laten krijgen, ik denk dat hij zelfs nog meer kansen heeft gekregen dan hij zou moeten verwachten.

Kon je hem niet aanbieden dat je zijn selectiestatus wilde wijzigen of met een beter contract dat die blijven wilde?

Ondanks dat die de wedstrijden speelt geeft zijn selectiestatus niet aan dat die ook basisspeler is. Aangezien hij als reden aangeeft dat hij zich niet snel als basisspeler ziet had je hem daar mee misschien kunnen overtuigen. Contract openbreken, meer salaris en een betere afgesproken speeltijd.

Dat jij hem als Back-up ziet betekent niet meteen dat hij dat zelf ook ziet. Ga er namelijk vanuit dat die Bellingham ook nog als concurrent ziet aangezien die daar ook kan spelen

Geplaatst

@bas huijsmans Hij krijgt de speeltijd die hij op basis van zijn elftalstatus moet krijgen. Ik snap in het algemeen gewoon de logica niet dat een breakthrough prospect die de helft van alle wedstrijden in de basis staat gaat zeuren dat hij niet zal doorbreken. 

Hij is al weg voor een degelijk bedrag maar had nog niet eerder meegemaakt dat je qua alles voldoet aan de verwachtingen van de speler of deze zelfs overtreft en dat hij dan alsnog zoiets aangeeft.

Geplaatst
1 uur geleden zei Dansmeister:

Dat was een aardige croky cup finale. ;c

Schermafbeelding 2023-02-23 195548.png

De fans van Club kennende, zullen ze de boel wel plat gelegd hebben.

Geplaatst

Vanavond FM 2023 aangeschaft! Meteen alles van FMI via steam workshop gedownload, dan kan ik mooi beginnen met Sc Heerenveen. Als Foppe de Haan junior. En dan ook zestien seizoenen lang trainer zijn van de club..Zweden en Finland als extra landen geselecteerd om daar pareltjes te kunnen scouten.

ik voel een carriere op dit forum aankomen..

P.S kan ook zijn dat ik het na een paar weken beu ben, maar dat zien we dan wel weer. 

Geplaatst

Hoe onderhouden jullie je financiën? Want dat is niet mijn sterkste kant..

Geplaatst
11 uur geleden zei xanderoo:

Hoe onderhouden jullie je financiën? Want dat is niet mijn sterkste kant..

Ruim onder je budgetten blijven. Dat je het mag uitgeven betekent niet dat het op hoeft. Transferinkomsten niet in 1 keer hoeven te incasseren, vaak krijg je met afbetaling een hogere som eruit gesleept. Andere kant op zou ik juist wel zoveel mogelijk in 1 keer betalen. Oppassen met clausules die het loon doen verhogen na een x aantal wedstrijden, percentueel per jaar, etc. Meestal krijg je de eisen van spelers iets lager door er een clausule in te zetten dat ze gratis mogen vertrekken bij degradatie.

Bij een kleine club oppassen met bonussen als "appearance fee". Geen dure staf aannemen die je niet gebruikt, op laag niveau zijn een TD, DoF en Loan Manager niet nodig.

Zie ook dit artikel over contractonderhandelingen:

https://manutd.nl/geld-besparen-tijdens-contractonderhandelingen/

Geplaatst
27 minutes ago, neva said:

Ruim onder je budgetten blijven. Dat je het mag uitgeven betekent niet dat het op hoeft. Transferinkomsten niet in 1 keer hoeven te incasseren, vaak krijg je met afbetaling een hogere som eruit gesleept. Andere kant op zou ik juist wel zoveel mogelijk in 1 keer betalen. Oppassen met clausules die het loon doen verhogen na een x aantal wedstrijden, percentueel per jaar, etc. Meestal krijg je de eisen van spelers iets lager door er een clausule in te zetten dat ze gratis mogen vertrekken bij degradatie.

Bij een kleine club oppassen met bonussen als "appearance fee". Geen dure staf aannemen die je niet gebruikt, op laag niveau zijn een TD, DoF en Loan Manager niet nodig.

Zie ook dit artikel over contractonderhandelingen:

https://manutd.nl/geld-besparen-tijdens-contractonderhandelingen/

Bij mijn save (ik probeer een Youth only challenge) speelt mijn club in de 1e klasse van Nederland. Vanwege alles inzetten op eigen jeugd heb ik het scoutingbudget zo laat mogelijk gezet. Nu heb recent mijn jeugdopleiding geupgrade. Dat kost meteen weer 8k extra, waardoor ik nu weer de min in duik en niet verwacht eruit te komen (het is nu januari).

Is dat een groot probleem? 

Geplaatst

Het werd op het einde nog even heel spannend, maar we mogen voor het eerst eens een tweeluik op onze naam schrijven tegen een grote Europese ploeg. 

20230224131057_1.thumb.jpg.8a42497d0e8dcbe5de4987ecaa690c4b.jpg

Geplaatst
12 minuten geleden zei Rob1981:

Bij mijn save (ik probeer een Youth only challenge) speelt mijn club in de 1e klasse van Nederland. Vanwege alles inzetten op eigen jeugd heb ik het scoutingbudget zo laat mogelijk gezet. Nu heb recent mijn jeugdopleiding geupgrade. Dat kost meteen weer 8k extra, waardoor ik nu weer de min in duik en niet verwacht eruit te komen (het is nu januari).

Is dat een groot probleem? 

Een groot probleem zal het niet zijn, maar het kan nooit kwaad om eens kritisch naar je selectie te kijken. Maar als het een youth only save is, zal je dus ook geen hele dure selectiespelers hebben. Kijk wel eens naar het type contract dat je spelers krijgen. Vaak hebben jeugdspelers jeugdcontracyen waar een vaste vergoeding tegenover staat. Soms loont het om ze direct een amateurcontract  te laten tekenen zodra dat kan, omdat ze dan uitbetaald worden op basis van gespeelde wedstrijden e.d., in plaats van een vaste vergoeding bij zo'n jeugdcontract.

Overigens is het geen ramp om een beetje de min in te duiken. Sponsorcontract, prijzengeld en alles op het eind van het seizoen maakt al het een en ander goed.

Geplaatst
48 minutes ago, neva said:

Een groot probleem zal het niet zijn, maar het kan nooit kwaad om eens kritisch naar je selectie te kijken. Maar als het een youth only save is, zal je dus ook geen hele dure selectiespelers hebben. Kijk wel eens naar het type contract dat je spelers krijgen. Vaak hebben jeugdspelers jeugdcontracyen waar een vaste vergoeding tegenover staat. Soms loont het om ze direct een amateurcontract  te laten tekenen zodra dat kan, omdat ze dan uitbetaald worden op basis van gespeelde wedstrijden e.d., in plaats van een vaste vergoeding bij zo'n jeugdcontract.

Overigens is het geen ramp om een beetje de min in te duiken. Sponsorcontract, prijzengeld en alles op het eind van het seizoen maakt al het een en ander goed.

Excuus voor de onvolledigheid: op dit moment is de club nog amateur, dus ik keer geen salarissen uit. 

Geplaatst
1 uur geleden zei neva:

Gohja, ik zit aan 80k in het min. En dat voor een Engelse 10de divisionist.

Geplaatst
19 minutes ago, xanderoo said:

Gohja, ik zit aan 80k in het min. En dat voor een Engelse 10de divisionist.

Hoeveel seizoenen speel je nu? En ben je wel volledig amateur of al semi-pro?

Geplaatst

Heb jij al wat verder kunnen spelen in Estland @Fantasy?

Het is echt heel pittig, stuk lastiger dan Albanië, vooral financieel. Ben nu halverwege seizoen 4, maar voorlopig zit profclub worden er nog niet in. Inkomsten zijn nauwelijks te genereren. En omdat de top-5 van de competitie wel volledig professioneel is, zijn de verschillen best groot. Spelers willen niet komen en als ze wel willen, worden ze weggekaapt.

Geplaatst
  • Auteur
2 minuten geleden zei neva:

Heb jij al wat verder kunnen spelen in Estland @Fantasy?

Het is echt heel pittig, stuk lastiger dan Albanië, vooral financieel. Ben nu halverwege seizoen 4, maar voorlopig zit profclub worden er nog niet in. Inkomsten zijn nauwelijks te genereren. En omdat de top-5 van de competitie wel volledig professioneel is, zijn de verschillen best groot. Spelers willen niet komen en als ze wel willen, worden ze weggekaapt.

Ik zit nog aan het begin van seizoen 2. Bar weinig tijd voor FM de laatste dagen haha, drukke tijden in huize Fantasy. 

Geplaatst
2 minuten geleden zei Fantasy:

Ik zit nog aan het begin van seizoen 2. Bar weinig tijd voor FM de laatste dagen haha, drukke tijden in huize Fantasy. 

Ja, snap ik! Succes daarmee ;) 

Ontloop in principe wel weer degradatie. Dan moet ik dat maar als erg positief beschouwen.

image.png.276a6c220b776b306af55d20412e0141.png

bewerkt door neva