Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 8k
  • Weergaven 292,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Nu zijn we officieel de grootste club van Europa

• Godskolere, wat een slotfase. Verloor met 2-0 van Barca en verloor mijn topscorer en tevens beste speler. Wedstrijd erna met 5-0 gewonnen en m'n andere beste speler verloren aan een blessure.  

Geplaatst
1 uur geleden zei Arezo:

3-1 nederlaag.

1-1:cheer::classic_cool:

7/11 basisspelers zijn Nederlanders. Blessuretijd gelijkmaker van Jason van Duiven :classic_love:

Geplaatst
30 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Komend seizoen komt een nieuwe draft, of je pakt een van de overgebleven spelers.

Ik zal wachten op de draft. Of wat het gemakkelijkste is voor u. :)

Geplaatst
15 uur geleden zei Becks:

Gaat het nooit eens kriebelen als je hier screens voorbij ziet komen van savegames van een paar seizoenen ver? Je wilt toch ook een keer wat opbouwen met een club of het beter doen dan in het echt (dat is meestal mijn motivatie).

Het kriebelt iedere keer als ik screens voorbij zie komen en die brengen me dan weer op ideeën voor nieuwe saves :classic_biggrin: Ja, ik hou vooral van het narratief in een save, al te vaak gebeurt het dat de immersion er niet echt is of ik een nieuw idee heb.

15 uur geleden zei Jotew:

Ik bedoel het niet verkeerd hoor, maar heb je op deze manier echt plezier in FM? Je wil toch wat opbouwen met een club, i.p.v. na elke voorbereiding weer starten met wat nieuws? Je zal zien dat naarmate je langer in-game zit de motivatie steeds groter word om er een mooi project van te maken :D 

Ik heb wel degelijk plezier in FM hoor, alles tot in de puntjes voorbereiden bij een club vind ik sowieso wel leuk om te doen. Mij echt te verdiepen in details hou ik wel van, het is net vaak wanneer ik wat verder zit in het spel, dat het gewoon 'continue' rammen wordt omdat alles zo goed voorbereid is :classic_biggrin:

Maar goed, ik probeer echt mijn best te doen, om niet direct weer over te springen naar een nieuwe save! Eerste wedstrijd met Toulouse (20e en laatste met 9 ptn uit 9 wedstrijden) in ieder geval al winnend afgesloten met een 1-4 zege bij Ajaccio.

Geplaatst
8 uur geleden zei Steels:

Het kriebelt iedere keer als ik screens voorbij zie komen en die brengen me dan weer op ideeën voor nieuwe saves  Ja, ik hou vooral van het narratief in een save, al te vaak gebeurt het dat de immersion er niet echt is of ik een nieuw idee heb.

Je perfectionisme zit je aardig in de weg dan. Je hoeft ook niet iedere keer iets met dat gevoel te doen hè. Klinkt misschien heel simpel, maar gewoon een tijdje tegen jezelf zeggen "Iedere keer als ik FM opstart, druk ik op load last game" bijvoorbeeld. 

Geplaatst
1 uur geleden zei putdus:
  Toon verborgen inhoud

bij iemand jason duiven uitgegroeid tot een wereld topper?

(nog) niet bij mijn fm22 waar hij pas 19 is  bij mijn PSV, en 15 goals in ED heeft na 15 duels. Als je kan Jason van Duiven altijd kopen zkr als 30 miljoen of minder is. 

Geplaatst

Het seizoen zit erop. Voor alle deelnemers geldt de vraag of ze bij de club willen blijven. Voor alle deelnemers bestaat namelijk belangstelling. Als ze de club verlaten, blijf ik hun loopbaan volgen tot ze met pensioen gaan.

@neva, oftewel Damon Whales

Spoiler

fdd479d0283ad56ec980935c9a5ae971.png

Inmiddels is Whales uitgegroeid tot U23-international van de VS. Bij Miami is Whales een van de meest ingezette centrumverdedigers. Hard in de duels, redelijk in de passing. Minnesota en LAFC hebben zich gemeld. Zie je een transfer zitten, @neva?

57a48e02cb458424091388d0c5a7e3bb.png 

@Kyrill, oftewel Lance Rockwell

Spoiler

efd5593fbc7eb5d278f14403963adb8d.png 

Het hoogtepunt voor Lance was een loepzuivere hattrick tegen DC United. Verder was de competitie vrij stevig op links, met Pat Garcia, Alvaro Archila en Nathan Strath die eveneens voor speeltijd gaan op die positie. Voor Lance bestaat behoorlijk veel interesse. Colorado Rapids, San Jose Earthquakes, Cincinnati, Houston Dynamo en Philadelphia Union willen hem inlijven. Zie je een transfer zitten, @Kyrill?

d283fa0db4b6994b8a85183d6fe25229.png 

@Steels, oftewel Alrick Griffiths

Spoiler

5cc18ecf211ba466111d22a178b140df.png 

De stevige concurrentie op het middenveld bleek voor Griffiths te zwaar dit seizoen. Een paar stevige blessures wierpen hem terug. Hij kan komend jaar een nieuwe poging wagen, of zijn geluk beproeven bij andere MLS-clubs. Belangstelling is er meer dan genoeg. Charlotte FC, Cincinnati, Colorado Rapids, Houston Dynamo, Minnesota, Philadelphia Union en Sporting Kansas City hebben belangstelling. Zie je een transfer zitten, @Steels?

7e890c1d7ae82608ebd2c833dd71bcbb.png 

@Aaron21, oftewel Tobias Weiss

Spoiler

0ca6b3f5c0ad75acf9de0178848a1134.png 

Onze ideale rotatiespeler bleef bezig zoals voorheen, solide en betrouwbaar, ongeacht de rol of positie waarin hij werd ingezet. Ook voor Weiss staan de clubs in de rij. LAFC, LA Galaxy, Philadelphia Union, Seattle Sounders en St. Louis City dingen naar de diensten van de Kirgiziër. Zie je een transfer zitten, @Aaron21?

202601269fd006117de00148bd84a48e.png 

@bas huijsmans, oftewel Alvaro Archila

Spoiler

a1a2a68ec6decc5f3bf23aa648eab964.png 

De goedlachse snelheidsduivel maakt een geweldig debuutjaar door. Ondanks de stevige concurrentie heeft hij de nodige wedstrijden gespeeld, zijn doelpuntjes meegepikt en assists geleverd. Een en ander viel ook de Amerikaanse bondscoach op, waardoor Archila inmiddels meervoudig international is van de VS. Fysiek blijft het een lichtgewicht, waardoor hij in de echte topwedstrijden vaak op de bank begint. Naast de belangstelling vanuit de MLS zitten er ook Europese clubs op het vinkentouw voor Archila. Hoffenheim en Cardiff willen hem overnemen. Zie je een transfer zitten, @bas huijsmans?

d79a50e88834d21fc64e3d485442d253.png 

@Bogatyr, oftewel Joe Teague

Spoiler

f18518d9e492400423161ef5abd6f753.png 

Joey Teague ontpopte zich regelmatig tot supersub, een soort oranje versie van Davy Klaassen. Als de wedstrijd niet lekker liep, dan bracht ik Teague in. Op de een of andere manier vond die jongen ergens een gaatje om de bal binnen te prikken. Zoals te verwachten zien meer clubs de waarde van een dergelijke supersub en zo'n beetje de hele MLS wil hem binnenhalen. Zie je een transfer zitten, @Bogatyr?

5f81de5d8a3fdd80e00c0d8dab77774a.png 

@Djurovski, oftewel Ronald Kizito

Spoiler

232daf9b9f125af6b94a640005baedf0.png 

Zo tegen het einde van de competitie had Kizito gewoon een basisplek in het hart van de verdediging, mede door een vormdipje van Whales. Klein van stuk, maar onverstoorbaar en kneiterhard. De regelmatige schorsingen neem ik dan maar voor lief. Over belangstelling valt ook hier niet te klagen. Een stuk of zeven clubs willen Kizito overnemen. Zie je een transfer zitten, @Djurovski?

6af43d24618ef12cbbda66389ccdba5b.png 

@Copywriter, oftewel Carsten Fellmer

Spoiler

373963f28c19a75858ea09df6e613819.png 

Als pure verdediger een van de beste spelers in de ploeg, maar het spel met bal is minder. Fellmer lijkt voorbijgestreefd door onder meer Whales en Kizito. Wil hij nog een jaartje in de luwte opereren of kiest hij voor speeltijd elders? Minnesota en Philadelphia Union willen hem graag aan de selectie toevoegen. Zie je een transfer zitten, @Copywriter?

47a7bf037e6e66e69b578730645c1734.png

@Glenn08, oftewel Tim Gryboski

Spoiler

ed9849cd42459fc9fbcd88cb4f98aba4.png 

Onze no-nonsense middenvelder heeft inmiddels ook de nationale ploeg gehaald en blijft ook bij Miami de onopvallende maar degelijke optredens aan elkaar rijgen. San Jose Earthquakes wil hem graag van ons overnemen. Zie je dat zitten, @Glenn08?

5c0870a9c5937687b0578e8a6f90243c.png 

@Keeza, oftewel George Kalu

Spoiler

e05db7dd7d14240e37d6e0421dcedfbc.png 

Ondanks een aantal sterke optredens kunnen we vrij veilig stellen dat Kalu de strijd om speeltijd heeft verloren, zowel centraal op het middenveld als rechts voorin. Wil hij nog een jaar op de bank zitten, of gaat hij in op de belangstelling van een van de twee clubs uit Los Angeles? Zie je een transfer zitten, @Keeza?

78438c15d92226d65beade9b498cebba.png 

@Tim', oftewel Dylan Gibson

Spoiler

bda92cf626d9c40f464bf90a4dd50518.png 

De Daley Blind van de ploeg heeft links en rechts nog wat wedstrijdjes bij elkaar gesprokkeld, maar hij heeft het zwaar. Hij blijft sowieso nog een jaar, want ik heb Bermuda nog niet weg kunnen strepen bij de poképlayerchallenge. Sorry, not sorry. You're staying put, son. Om je gerust te stellen, er bestaat wel belangstelling voor Gibson. Charlotte en Austin willen je overnemen.

782edbc408205e5693f779e5357cdc8c.png 

De nieuwkomer in de selectie is @FlyD, oftewel César Baltodano

Spoiler

c02ef4e80133633a8edbc0da49f46709.png 

De international van Nicaragua speelt tweede viool op de linksbackpositie, maar heeft desondanks de nodige wedstrijden kunnen spelen. Het vooruitzicht is daarnaast dat eerste keuze Boumsong waarschijnlijk vertrekt, dus de toekomst ziet er rooskleurig uit voor Baltodano. Mocht hij willen vertrekken, dan lijkt Cincinnati bereid om hem over te nemen. Zie je een transfer zitten, @FlyD?

32781a2034a2094433340ade266265e6.png 

@xanderoo ik heb eventueel nog een paar spelers voor je in de aanbieding, of ik probeer het opnieuw na de draft.

bewerkt door Nom de Guerre

Geplaatst
6 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Het seizoen zit erop. Voor alle deelnemers geldt de vraag of ze bij de club willen blijven. Voor alle deelnemers bestaat namelijk belangstelling. Als ze de club verlaten, blijf ik hun loopbaan volgen tot ze met pensioen gaan.

Toon verborgen inhoud

Inmiddels is Whales uitgegroeid tot U23-international van de VS. Bij Miami is Whales een van de meest ingezette centrumverdedigers. Hard in de duels, redelijk in de passing. Minnesota en LAFC hebben zich gemeld. Zie je een transfer zitten, @neva?

Toon verborgen inhoud

Het hoogtepunt voor Lance was een loepzuivere hattrick tegen DC United. Verder was de competitie vrij stevig op links, met Pat Garcia, Alvaro Archila en Nathan Strath die eveneens voor speeltijd gaan op die positie. Voor Lance bestaat behoorlijk veel interesse. Colorado Rapids, San Jose Earthquakes, Cincinnati, Houston Dynamo en Philadelphia Union willen hem inlijven. Zie je een transfer zitten, @Kyrill?

Toon verborgen inhoud

De stevige concurrentie op het middenveld bleek voor Griffiths te zwaar dit seizoen. Een paar stevige blessures wierpen hem terug. Hij kan komend jaar een nieuwe poging wagen, of zijn geluk beproeven bij andere MLS-clubs. Belangstelling is er meer dan genoeg. Charlotte FC, Cincinnati, Colorado Rapids, Houston Dynamo, Minnesota, Philadelphia Union en Sporting Kansas City hebben belangstelling. Zie je een transfer zitten, @Steels?

Toon verborgen inhoud

Onze ideale rotatiespeler bleef bezig zoals voorheen, solide en betrouwbaar, ongeacht de rol of positie waarin hij werd ingezet. Ook voor Weiss staan de clubs in de rij. LAFC, LA Galaxy, Philadelphia Union, Seattle Sounders en St. Louis City dingen naar de diensten van de Kirgiziër. Zie je een transfer zitten, @Aaron21?

Toon verborgen inhoud

De goedlachse snelheidsduivel maakt een geweldig debuutjaar door. Ondanks de stevige concurrentie heeft hij de nodige wedstrijden gespeeld, zijn doelpuntjes meegepikt en assists geleverd. Een en ander viel ook de Amerikaanse bondscoach op, waardoor Archila inmiddels meervoudig international is van de VS. Fysiek blijft het een lichtgewicht, waardoor hij in de echte topwedstrijden vaak op de bank begint. Naast de belangstelling vanuit de MLS zitten er ook Europese clubs op het vinkentouw voor Archila. Hoffenheim en Cardiff willen hem overnemen. Zie je een transfer zitten, @bas huijsmans?

Toon verborgen inhoud

Joey Teague ontpopte zich regelmatig tot supersub, een soort oranje versie van Davy Klaassen. Als de wedstrijd niet lekker liep, dan bracht ik Teague in. Op de een of andere manier vond die jongen ergens een gaatje om de bal binnen te prikken. Zoals te verwachten zien meer clubs de waarde van een dergelijke supersub en zo'n beetje de hele MLS wil hem binnenhalen. Zie je een transfer zitten, @Bogatyr?

Toon verborgen inhoud

Zo tegen het einde van de competitie had Kizito gewoon een basisplek in het hart van de verdediging, mede door een vormdipje van Whales. Klein van stuk, maar onverstoorbaar en kneiterhard. De regelmatige schorsingen neem ik dan maar voor lief. Over belangstelling valt ook hier niet te klagen. Een stuk of zeven clubs willen Kizito overnemen. Zie je een transfer zitten, @Djurovski?

Toon verborgen inhoud

Als pure verdediger een van de beste spelers in de ploeg, maar het spel met bal is minder. Fellmer lijkt voorbijgestreefd door onder meer Whales en Kizito. Wil hij nog een jaartje in de luwte opereren of kiest hij voor speeltijd elders? Minnesota en Philadelphia Union willen hem graag aan de selectie toevoegen. Zie je een transfer zitten, @Copywriter?

Toon verborgen inhoud

Onze no-nonsense middenvelder heeft inmiddels ook de nationale ploeg gehaald en blijft ook bij Miami de onopvallende maar degelijke optredens aan elkaar rijgen. San Jose Earthquakes wil hem graag van ons overnemen. Zie je dat zitten, @Glenn08?

Toon verborgen inhoud

Ondanks een aantal sterke optredens kunnen we vrij veilig stellen dat Kalu de strijd om speeltijd heeft verloren, zowel centraal op het middenveld als rechts voorin. Wil hij nog een jaar op de bank zitten, of gaat hij in op de belangstelling van een van de twee clubs uit Los Angeles? Zie je een transfer zitten, @Keeza?

Toon verborgen inhoud

De Daley Blind van de ploeg heeft links en rechts nog wat wedstrijdjes bij elkaar gesprokkeld, maar hij heeft het zwaar. Hij blijft sowieso nog een jaar, want ik heb Bermuda nog niet weg kunnen strepen bij de poképlayerchallenge. Sorry, not sorry. You're staying put, son. Om je gerust te stellen, er bestaat wel belangstelling voor Gibson. Charlotte en Austin willen je overnemen.

Toon verborgen inhoud

De international van Nicaragua speelt tweede viool op de linksbackpositie, maar heeft desondanks de nodige wedstrijden kunnen spelen. Het vooruitzicht is daarnaast dat eerste keuze Boumsong waarschijnlijk vertrekt, dus de toekomst ziet er rooskleurig uit voor Baltodano. Mocht hij willen vertrekken, dan lijkt Cincinnati bereid om hem over te nemen. Zie je een transfer zitten, @FlyD?

@xanderoo ik heb eventueel nog een paar spelers voor je in de aanbieding, of ik probeer het opnieuw na de draft.

Als er een rechtsback is of een verdedigende middenvelder, neem ik die!

Geplaatst

@Nom de Guerre mooie post en update. Gezien geringe speeltijd en concurrentie zie ik een transfer zeker zitten maar liefst naar Europa(waar dan ook) als niet anders kan dan binnen de VS. 

Geplaatst
27 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Toon verborgen inhoud

fdd479d0283ad56ec980935c9a5ae971.png

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

5cc18ecf211ba466111d22a178b140df.png 

7e890c1d7ae82608ebd2c833dd71bcbb.png 

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Toon verborgen inhoud

Inhoud verbergen

c02ef4e80133633a8edbc0da49f46709.png 

32781a2034a2094433340ade266265e6.png 

Als Boumsong vertrekt hoop ik dat Baltodano blijft. Geen 'rechtstreekse' cornertactiek @Nom de Guerre? Zou ideaal zijn voor Baltodano.

Geplaatst
14 minuten geleden zei Tim':

Daley wil ook zeker wel blijven, maar je mag hem wel wat meer opstellen. Anders stuur ik Danny op je af :D

Die is in 2050 dood.

10 minuten geleden zei Kyrill:

@Nom de Guerre mooie post en update. Gezien geringe speeltijd en concurrentie zie ik een transfer zeker zitten maar liefst naar Europa(waar dan ook) als niet anders kan dan binnen de VS. 

Gaan we dat regelen, Karel.

3 minuten geleden zei FlyD:

Als Boumsong vertrekt hoop ik dat Baltodano blijft. Geen 'rechtstreekse' cornertactiek @Nom de Guerre? Zou ideaal zijn voor Baltodano.

Dat was wel de bedoeling.

24 minuten geleden zei Keeza:

@Nom de Guerre ik heb er vertrouwen in, ik blijf!

Gaan we dat doen.

bewerkt door Nom de Guerre

Geplaatst
28 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik heb George Annicchero voor je in de aanbieding.

Ok deal

Geplaatst

Met een baby team Sparta vernederd 4-0

giphy.gif

En ze scoren nog goed ook 7,5's en hoger(Blaak, Houben, Babi en meer)

20230505115100_1.jpg

20230505115158_1.jpg

Geplaatst

Ik begin de Ajax Amateurs save lol een klein beetje te verliezen. Komt onder meer omdat ik het CL seizoen 36-37 dra-ma-tisch gestart ben. Verloren van Besiktas en Braga. Stuur me allemaal even liefde, inspiratie en wat al niet meer.