Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
1 minuut geleden zei Arezo:

Ik begin de Ajax Amateurs save lol een klein beetje te verliezen. Komt onder meer omdat ik het CL seizoen 36-37 dra-ma-tisch gestart ben. Verloren van Besiktas en Braga. Stuur me allemaal even liefde, inspiratie en wat al niet meer.

Veel liefde en inspiratie Paul! Met mijn PSV in poule met Dortmund, Sociedad en Porto stond ik na 4 duels ook laatste met 3 punten... Maar door 0-2 zege bij Sociedad en 3-1 thuis zege op Porto 1e geworden! Toen erna 5-0 verlies bij Fc Barcelona en erna 2-0 thuis winst op Barcelona. Je kan het :cheer::classic_love:

• Antwoorden 8k
  • Weergaven 292,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Nu zijn we officieel de grootste club van Europa

• Godskolere, wat een slotfase. Verloor met 2-0 van Barca en verloor mijn topscorer en tevens beste speler. Wedstrijd erna met 5-0 gewonnen en m'n andere beste speler verloren aan een blessure.  

Geplaatst
10 minuten geleden zei Arezo:

Ik begin de Ajax Amateurs save lol een klein beetje te verliezen. Komt onder meer omdat ik het CL seizoen 36-37 dra-ma-tisch gestart ben. Verloren van Besiktas en Braga. Stuur me allemaal even liefde, inspiratie en wat al niet meer.

200w.gif?cid=6c09b952i4gt02z7it78gf0rvir

Geplaatst
11 minuten geleden zei Arezo:

On a side note, zijn er nog interessante clubs gedegradeerd in het buitenland in je save?

Geplaatst

Hoffenheim, Union Berlin, Standard Luik als ik een snelle inventarisatie maak.

Rai Vloet is trainer van GAE ;e Brenet van NEC Perr Schuurs van Zwolle

Geplaatst

Met 90,92 en 80 punten, is de ED totaal geen uitdaging meer voor mij en mijn PSV. Iemand tips hoe we structureel mee kunnen gaan doen voor laatste 16/8 in de CL? 

Geplaatst
4 minuten geleden zei Kyrill:

Met 90,92 en 80 punten, is de ED totaal geen uitdaging meer voor mij en mijn PSV. Iemand tips hoe we structureel mee kunnen gaan doen voor laatste 16/8 in de CL? 

Doorselecteren. In elke linie echt minstens één Europese topspeler invoegen. Dat kan per direct zijn of dat kunnen spelers zijn die in één á twee jaar dat niveau halen, maar zo simpel is het wel.

Geplaatst
4 minuten geleden zei Djurovski:

Pittige 

Gewonnen van Shakhtar, verloren van Dortmund.

Geplaatst
5 minuten geleden zei Kyrill:

Zoals je weet ben ik geen FM expert en zijn er genoeg anderen die met een standaard ED selectie meedoen in de CL maar mijn manier van werken is hieronder te vinden. In FM20 won ik met Ajax de CL in jaar tien en deze FM heb ik met Porto (een ploeg met vergelijkbare mogelijkheden) ook een keer in 10 jaar de CL gewonnen. 

- Allereerst: geduld, in 1 jaar lukt het mij niet om de CL te winnen, ik heb er tien jaar voor nodig gehad. Een KO fase is maar 2 wedstrijden dus je kan echt wel eens pech hebben dat je een keer een tweeluik niet wint ondanks dat je beter bent.

- Zo min mogelijk (top)spelers verkopen. De wereldtoppers komen niet of nauwelijks naar de eredivisie. Je bent dus beter af om je sterspelers zo lang mogelijk aan boord te houden. Als ze even teleurgesteld zijn moet je dat misschien maar voor lief nemen, dat is afhankelijk van de situatie maar vaak zijn de spelers niet meer teleurgesteld na afloop van de transferperiode. Ik heb toen met Ajax bijvoorbeeld biedingen van 180+ miljoen op Zirkzee geweigerd omdat ik nooit een speler van dat niveau terug kan halen. Die willen niet in de eredivisie spelen, en als ze dat al zouden willen zijn de salariseisen veel hoger dan de rest van je selectie.

- Een vervolgpuntje op het vorige punt: Bied je (top)spelers lange contracten aan, koste wat het kost. Ja een miljoen per maand voor Zirkzee en Gravenberch is veel geld, teveel denk ik eigenlijk. Maar in 5 jaar kost dat je 60 miljoen. Als jij voor 60 miljoen een speler van dat niveau kan halen en dan ook nog geld overhebt om hem 5 jaar lang te betalen heb je enorme mazzel. Dat soort wereldtoppers (in mijn game dan) zijn niet voor dat geld te vinden in de eredivisie.

- Zorg dat je spelers haalt voordat ze ontdekt worden door de AI van topclubs. Als een 21-jarige speler met 5 sterren potentieel de kans heeft om naar Real, PSG of PSV te gaan kan je er vergif op innemen dat de meerderheid niet naar Eindhoven komt. Als je er drie jaar eerder bij bent is de kans een stuk groter dat Real en PSG zo'n speler nog niet ontdekt hebben en dat jij heb dus in je elftal kan halen. Dan kom ik weer terug bij punt 1 en dat is geduld. Je zou zo'n speler dus een paar seizoenen de tijd moeten geven voordat hij ook echt goed genoeg is om het verschil te maken in de eindfase van de CL. Maar je gaat gewoon niet (of nauwelijks) een wereldtopper vinden die naar de eredivisie komt.

Investeer in je jeugdopleiding Misschien wel het meest logische van allemaal. Als je spelers hebt die vanuit je opleiding naar het eerste komen hoef je er niets voor te betalen en in combinatie met punt 2 en 3 zorg je ervoor dat je wereldtoppers in je selectie houdt. Daarnaast zijn jeugdproducten vaak vele malen goedkoper qua salaris dan jongens die op latere leeftijd naar de club komen. Voor hetzelfde geld kan je dus geen vergelijkbare spelers halen.

Tot slot, maak je niet te druk als het niet lukt. Hoe vaak haalt de landskampioen van de eredivisie in het echte leven de eindfase van de CL. Tegenwoordig nagenoeg nooit meer. Het is ook gewoon lastig om zo ver te komen omdat je gewoon minder middelen hebt dan ploegen uit de grote competities. Elke PSV fan zou tekenen voor standaard landskampioen, eventueel nog een beker er bij en de laatste zestien bereiken in de CL. Mooi dat je meer wilt maar ook wat je nu doet is al beter dan PSV gedaan heeft sinds 2004/05. En jij doet het niet een keer maar elk seizoen weer opnieuw.

Geplaatst
39 minuten geleden zei Copywriter:

@Nom de Guerre zoals iedere speler wil de Liechtensteiner spelen. Als hij niet speelt raakt hij zijn plaats in de selectie van Liechtenstein misschien wel kwijt 

Snap ik wel, je wordt er immers niet jonger op ;)

b38eca44fb15881d31f0312f691a4e42.png

Maar we regelen het.

bewerkt door Nom de Guerre

Geplaatst
1 uur geleden zei Kyrill:

Wat bij mij heel erg heeft geholpen is een goede balans tussen ervaring en jeugdig talent. Ik hengelde ieder seizoen een aantal, bij voorkeur transfervrije, toppers binnen. Toen is het balletje echt gaan rollen en pakte ik 3x de CL in 4 seizoenen.

Geplaatst

Als je bestuur een geschikte locatie zoekt voor een nieuw stadion, hoe lang duurt dit dan gemiddeld? Zijn al twee jaar aan het zoeken.

Geplaatst

image.thumb.png.dfc683cb01056634248dcab84805cf2c.png

Vind deze wel heel opvallend :classic_ohmy: Zo vroeg in mijn save al een regen als Manager

Geplaatst
1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Heb je het bestand verwijderd van de fake staff van Juventus?

Yes! Hij is aangesteld nadat Allegri werd ontslagen.

Geplaatst

image.thumb.png.3c504b453b22b004a73c97927cd793cb.png

Even wat anders naast mijn Oekraïne save. Begonnen in de krochten van het Engels voetbal met Cranfield United op het elfde niveau. Bezig met mijn tweede seizoen en zijn al met een straatlengte hard op weg om voor de tweede keer op rij kampioen te worden.

bewerkt door sennid

Geplaatst

1e12110fda830abc8cca7c6b6facc10d.png

d9811b93c071e0d14dc1ef80cc5c08b1.png

Mooi dat deze tactiek - die ik toen in FM 14 heb gemaakt - nog steeds werkt als ik iets moet forceren in een wedstrijd :D