Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 8k
  • Weergaven 292,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Nu zijn we officieel de grootste club van Europa

• Godskolere, wat een slotfase. Verloor met 2-0 van Barca en verloor mijn topscorer en tevens beste speler. Wedstrijd erna met 5-0 gewonnen en m'n andere beste speler verloren aan een blessure.  

Geplaatst

Gaat weer de goede kant op van regional liga naar 2bundesliga. weet iemand misschien of er een snellere manier is om tussen jou spelers dat groene streepje te krijgen ??

2022-12-24.png

2022-12-24 (1).png

Geplaatst

Iemand hier die een save heeft lopen met Bilbao? Zit sterk te twijfelen om een save met ze te beginnen… @Mordurettevolgens mij heb ik ergens gelezen dat jij met ze speelt toch? Heb je tips? :DW:

Geplaatst

Mijn FM dip lijkt extra vroeg te gaan komen dit jaar. Al zeker 10 van de 18 jaar dat ik speel, start ik met Feyenoord en ga ik op talenten jacht, ik haal de beste newgens en geniet van de zoektocht en ontwikkeling.

Dit jaar lijkt geen enkel talent te willen komen voordat ze 18/19 jaar oud zijn. Ervaren jullie dat dit beter wordt naarmate je langer speelt of de reputatie van de club toeneemt?

Ze willen zich allemaal bij hun club blijven ontwikkelen, echt super zuur en vind het niet leuk meer!!

Geplaatst

Gestart met Lyon en nu  de winterstop voorbij. Werden vorig jaar 8ste en dat kan dus alleen maar beter.

Wat oude rotten (boateng, ex bayern) en nog een paar eruit geflikkerd en Stefan de Vrij en Solet (van Salzburg teruggehaald). Verder Dembele verkocht en Lemar voor 7.25 opgepikt.

Lopes is mijn keeper en mister Lyon kun je hem bijna wel noemen.

Rechtsachter heb ik groot talent Gusto

Centraal dus Solet en de Vrij

Linksback: Nicoooooooooooooooooooooooooooooooo

Middenveld wisselt nogal, Probeer altijd wel Voor Tolisso, en Aouar een plekje te vinden en als het kan Cherki in te passen.

Voorin de gehuurde Tete, Lacazette en Lemar.. erg leuk team hoor!

Mbappe al op 43 goals in 26 wedstrijden :cab: in de comp

Geplaatst

Ergernis nummer 1 sinds FM 2005 tot heden ten dage: Spelers die exact 37 seconden ná een transferdeadline ineens ongelukkig zijn en weg willen/een landgenoot erbij willen.

Hoe ze dat nou nog altijd niet op hebben gelost he.

Geplaatst
13 uur geleden zei Krabby:

Iemand hier die een save heeft lopen met Bilbao? Zit sterk te twijfelen om een save met ze te beginnen… @Mordurettevolgens mij heb ik ergens gelezen dat jij met ze speelt toch? Heb je tips? :DW:

Heb een game lopen maar eigenlijk aan de kant gelegd. Ondanks je beperkingen kan je best een leuk elftal halen met de tijd. Je belangrijkste spelers op tijd voorzien van een nieuw contract met hoge afkoopsom anders ben je ze snel kwijt zoals de broertjes Williams. 

Indien je het leuk vind kan je ook jonge Spanjaarden kopen van max 16 jaar. Die krijgen dan gelijk een Baskisch paspoort. Vanaf hun 17e zijn ze onhaalbaar. In principe maakt dit de uitdaging wel een stuk makkelijker maar uit je eigen jeugd komt al genoeg talent voort.

Geplaatst

Het leukste in een Youth academy only save is dat je alle spelers nodig hebt bij de club.
In mijn eerste seizoen kwam er een Congolees talent binnen (Kisaruko), niks speciaals helaas echter vond ik het wel leuk om een Congolees in het eerste team te krijgen waardoor ik er tijd in ben gaan investeren.

Zie onderstaand voor het fantastische resultaat. image.png.60a5c012d489349e624b4024f30264ec.png

image.thumb.png.166e4e3d574f102584999b836d8cab37.png

Hier ook nog even een screenshot van Ivar van Veen, hij is wel vanaf het begin een toptalent:

image.thumb.png.ba780f6e325be54ede9fbf07ad7fa4fa.png

Geplaatst

@Koenbres  Staat de 23B en 23D achter de namen voor de jeugdlichting en het cijfer dat ze kregen van de scouts?

Geplaatst
13 uur geleden zei MetalMichael:

Wat bedoel je precies?

Als je zonder ervaring en diploma's start met FM23 in de KKD zal het spel moeilijker worden. Maar als vanaf het begin 95% zekerheid is om voor kerst al je ontslag te hebben is het niet raadzaam om zonder diploma's of ervaring te beginnen in de KKD. Maar bijvoorbeeld een lagere divisie in Engeland, Zweden of Noorwegen te starten.

Geplaatst
2 minuten geleden zei Martijn1705:

Als je zonder ervaring en diploma's start met FM23 in de KKD zal het spel moeilijker worden. Maar als vanaf het begin 95% zekerheid is om voor kerst al je ontslag te hebben is het niet raadzaam om zonder diploma's of ervaring te beginnen in de KKD. Maar bijvoorbeeld een lagere divisie in Engeland, Zweden of Noorwegen te starten.

Volgens mij geef je het antwoord nu zelf al, en anders zou ik zeggen probeer het eens! :D

Geplaatst
9 minuten geleden zei Martijn1705:

Je zult de kleedkamer voor je moeten winnen, maar met goede resultaten zal dat redelijk snel gebeuren. Inplannen van teamactiviteiten tijdens de training en het prijzen van het gedrag en goede training van spelers helpt daarin. Ja, de kans op ontslag bij slechte prestaties is er, maar mijn ervaring is dat je altijd nog de escape naar de lage divisies. Gaat het wel goed, dan bouw je wel sneller een goede reputatie op, en kan je misschien een stap binnen de kkd of naar de eredivisie maken.

Geplaatst
2 uur geleden zei Willem:

@Koenbres  Staat de 23B en 23D achter de namen voor de jeugdlichting en het cijfer dat ze kregen van de scouts?

23 staat voor 2023 oftewel de lichting waar de speler uit komt. Ik geef de spelers daarna een letter (A-B-C-D) op basis van het eerste rapport inderdaad. Grootste talent is dan 23A etc. 

In de eerste lichting waren A (keeper) en B erg goed en de rest pure middelmaat. 

Geplaatst

image.png.362f7a28c6e27f97b5b66680d7a9b5b7.png

gaan als koploper de Champions-play off, en dat terwijl we na 20 duels nog 11 punten achterstonden op Cluj. zou toch heerlijk zijn als we zo ons kunnen plaatsen voor de voorrondes van de CL

Geplaatst
2 uur geleden zei Oerlie:

image.png.362f7a28c6e27f97b5b66680d7a9b5b7.png

gaan als koploper de Champions-play off, en dat terwijl we na 20 duels nog 11 punten achterstonden op Cluj. zou toch heerlijk zijn als we zo ons kunnen plaatsen voor de voorrondes van de CL

Ik dacht dat Steaua niet kon promoveren? 

Geplaatst
1 minuut geleden zei Mordurette:

Ik dacht dat Steaua niet kon promoveren? 

Waarom zouden ze niet kunnen promoveren, de CSA is geen onderdeel van FCSB. Dat was vroeger de legerploeg van Boekarest, overigens wel een interessante kwestie want er zijn een aantal jaar terug een aantal rechtszaken geweest omwille van de naam.

Geplaatst
Op 20-12-2022 om 21:38 zei Jotew:

Wat is eigenlijk de reden dat je soms minuten lang gedurende een wedstrijd niks kan roepen naar je speler(s)? Kan dat gewoon qua technisch aspect van FM niet omdat de game dan te snel moet switchen naar bepaalde woorden met daarop volgende reacties van spelers of? Ik moet toch wel bijvoorbeeld een speler kunnen berispen na een mega blunder, ookal heeft een andere speler daarvoor een positieve opmerking naar z'n hoofd geslingerd gekregen?

Daar kan/is de rust halverwege toch voor of aan het einde van het duel?

Geplaatst
36 minuten geleden zei Oerlie:

Waarom zouden ze niet kunnen promoveren, de CSA is geen onderdeel van FCSB. Dat was vroeger de legerploeg van Boekarest, overigens wel een interessante kwestie want er zijn een aantal jaar terug een aantal rechtszaken geweest omwille van de naam.

Daar doelde ik wel op ja. Dat ze om die reden niet mochten promoveren. Maar indien dat niet het geval is wel een toffe club om mee te spelen, denk ik. 

Geplaatst

Ik pak echt vreselijke weinig punten in uitduels, andere mensen hier ook last van?

Iemand tips?

Geplaatst

@Kyrill Ligt aan de tegenstander wat ik doe bij uitduels maar bijv. tegen lagere teams (laten we zeggen 12e of lager op de ranglijst) houd ik dezelfde mentaliteit en speelwijze aan, worden de teams beter kan je switchen van aanvallend naar positief of op andere manieren net een tikkeltje verdedigender spelen.

Ik gooi het niet allemaal overhoop maar leg de nuances net een beetje anders. Soms werkt het alsnog niet maar wat ik heb geleerd is dat je in ieder geval niet alles overhoop moet gooien en verdedigend moet spelen of moet schakelen naar 5 verdedigers terwijl je normaal gesproken met 4 speelt bijvoorbeeld. Voor de spelers is het (vooral in uitduels) belangrijk dat ze bekend zijn met de formatie en zich hier comfortabel bij voelen.