Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
28 minuten geleden zei Willem:

@TheRealOne What are the Odds? :D 

Zal financieel ook allemaal vast heel lekker zijn dit.

The Odd(s) one out in de CL ;c

Leipzig wisten we ook nog te pakken, daarna kwam Real Madrid in de kwartfinale die we thuis nog op een gelijkspel wisten te houden. Uit maakte ze helemaal gehakt van m'n team. ;c

Ik ben van 7 miljoen in de min (august 2025) naar 33 miljoen in de plus (april 2026) gegaan door dit avontuurtje, dus zeker niet misselijk. :mrgy:

• Antwoorden 8k
  • Weergaven 292,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Nu zijn we officieel de grootste club van Europa

• Godskolere, wat een slotfase. Verloor met 2-0 van Barca en verloor mijn topscorer en tevens beste speler. Wedstrijd erna met 5-0 gewonnen en m'n andere beste speler verloren aan een blessure.  

Geplaatst

Ik zou zeggen dat je op zo'n kleine sample size geen conclusies kan trekken. Dus dan zou het inderdaad pech zijn. Als het langer voortduurt dan zou ik mij pas zorgen maken.

Geplaatst

@Simeone01 Het kan gewoon pech zijn, ik zie dat je ook bovenaan staat qua gecreëerde kansen. Het is dus niet dat de xG die je opbouwt vanuit veel afstandsschoten is (van wat ik ervan kan zien). Als je vaak goals tegen krijgt in de slotfase kan het zijn dat je spelers op het einde te vermoeid zijn en dus wat meer gaten laten vallen of minder scherp zijn. Dat kan je tegengaan door niet altijd volle druk op de tegenstanders te zetten of door tijdig te wisselen als je goede back-up opties hebt.

Je eigen xG is hoog genoeg, in principe moeten die ballen er op een gegeven moment vanzelf invliegen.

Geplaatst

image.png.b417a0a8dd801658313c9179158bb166.png

Hebben jullie dit ook? Gaat meestal om aanvraag van satellietclub, bouw van een nieuw stadion of extra staffleden

Geplaatst

9f039cc15ad6bbaea3bdd000adce1f2a.png

De intakes zijn echt wel gebugged man :cab: Ik zou veel beter spelers moeten krijgen voor mijn faciliteiten en mijn huidige niveau

Geplaatst
42 minuten geleden zei Svenpunt:

image.png.b417a0a8dd801658313c9179158bb166.png

Hebben jullie dit ook? Gaat meestal om aanvraag van satellietclub, bouw van een nieuw stadion of extra staffleden

Nee, weinig last van. Extra stafleden is zonde om te vragen, want die krijg je vanzelf. Nieuw stadion moet je wel (bijna) altijd uitverkocht zijn en daarvoor altijd eerst uitbreiden. Nieuwe stadions kan maar eens per 25 jaar, dus oude stadion moet ook minstens 25 jaar oud zijn.

Voor satellietclubs vragen is ook een strategie, afhankelijk van de soort sattelietclubs die je al hebt of wat je wilt/nodig hebt?

Geplaatst
Op 6-1-2023 om 16:28 zei SantiagoMunez:

Met FM22 heb ik mijn langste save tot nu toe (lees: 6 seizoenen) gehad in Schotland (via Dunfermline naar Hearts en uiteindelijk Celtic). Dit jaar al een paar leuke, maar veelal korte saves gehad in top landen. Nu begonnen met Austria Wien. Hopen op een lange save! ☺️

S1 zit er op. Bijzondere Europese campagne, waarin we derde werden in een EL groep met Arsenal, Rennes en Sociedad. De extra ronde nog gewonnen, maar daarna in de Conference League verloren van Villareal.

Competitie was enorm wisselvallig met een zesde plaats als uitkomst. Geen Europees voetbal, maar gezien de impact op het schema en de jonge, inconsistente selectie stiekem prima.

Graag jullie visie op het volgende. Dit jaar hadden we een briljante youth intake. Hoe gaan jullie om met ‘toptalenten’ van 15/16? Mijn <18 kwam vorig jaar tot halve finale CL, maar heeft in de competitie geen weerstand en werd makkelijk kampioen. M’n B-elftal speelt echter op het tweede niveau. Moet ik deze jongens zo jong al overhevelen? 

Geplaatst
17 minuten geleden zei SantiagoMunez:

S1 zit er op. Bijzondere Europese campagne, waarin we derde werden in een EL groep met Arsenal, Rennes en Sociedad. De extra ronde nog gewonnen, maar daarna in de Conference League verloren van Villareal.

Competitie was enorm wisselvallig met een zesde plaats als uitkomst. Geen Europees voetbal, maar gezien de impact op het schema en de jonge, inconsistente selectie stiekem prima.

Graag jullie visie op het volgende. Dit jaar hadden we een briljante youth intake. Hoe gaan jullie om met ‘toptalenten’ van 15/16? Mijn <18 kwam vorig jaar tot halve finale CL, maar heeft in de competitie geen weerstand en werd makkelijk kampioen. M’n B-elftal speelt echter op het tweede niveau. Moet ik deze jongens zo jong al overhevelen? 

Nee, tenzij je ze wilt mentoren als ze een slechte persoonlijkheid hebben, maar onder 18 jaar is training het belangrijkste. Dus zorgen dat je de beste faciliteiten hebt, beste trainers, enzovoort.

Vanaf 18 jaar en ouder is het spelen van competitieve wedstrijden het belangrijkste. 

Geplaatst

image.png.22f0c23e856d7e5777172715b41fda69.png

Nou, het viel me nog mee :D Heb nu wel mooi wat poen in kas, ga van +/- 600K naar ruim 18 miljoen. En dan hebben de faciliteiten een boost gekregen en heb ik een aantal spelers aangetrokken. Lekker zeg. Jammer dat het drukke schema m'n competitie een beetje verpest. Hopelijk kan ik nog de titel pakken..

Geplaatst

mannen, even een vraag. 

Ik heb Vinicius, Davies en nog een buiten EU speler gekocht (ik ben Inter en mag er maar 2 inschrijven). Vervolgens krijg ik een melding dat ik moet aangeven welke 2 spelers ingeschreven moeten worden, ik kies Davies en Vinicius. hoe kan het nu zijn dat Vinicius niet mag spelen? De andere buiten EU speler wel.. die heb ik nu verkocht, dan veranderd er ook niets? 

Geplaatst
50 minuten geleden zei ElPrincipito:

mannen, even een vraag. 

Ik heb Vinicius, Davies en nog een buiten EU speler gekocht (ik ben Inter en mag er maar 2 inschrijven). Vervolgens krijg ik een melding dat ik moet aangeven welke 2 spelers ingeschreven moeten worden, ik kies Davies en Vinicius. hoe kan het nu zijn dat Vinicius niet mag spelen? De andere buiten EU speler wel.. die heb ik nu verkocht, dan veranderd er ook niets? 

Als je de andere niet-EU speler verkocht hebt aan een andere club in Italië, dan komt er geen niet-EU plek vrij (omdat de speler in het land actief blijft). Ik weet niet of dat het geval is?

Geplaatst

Hoi. Wat betekent "pieken op het juiste moment"?

image.png.53799feb53043f09eede6b4ed5f5d33c.png

:D

Mooi seizoen weer hoor, we hadden die CL run en die was wel funest voor de competitie. Nadat we eind januari in de Champions League werden uitgeschakeld speelden we nog 20 competitieduels. Daarvan wonnen we er 18. Op de allerlaatste speeldag stonden we samen met Vllaznia bovenaan met 78 punten (dat zijn er al 3 meer dan waarmee we vorig jaar de titel pakten). Niet doelsaldo (dat van ons veel beter is, +59 om +30) maar onderling resultaat gaf de doorslag, waardoor we een zege nodig hadden. Bij een gelijkspel waren we de pineut. Gelukkig werd het 3-1 en is de tweede titel op rij een feit. 

De wedstrijd om de supercup was ook tegen Vllaznia, deze verloren we, maar de bekerfinale tegen hetzelfde team wonnen we met 4-1, waardoor we voor het eerst de beker wisten te veroveren. Echt een heerlijk seizoen dus. 

Die topspeler die ik afgelopen jaar gehaald had, Ahmed Kamel, was in de winter alweer vertrokken. Niet alleen omdat hij in 40 duels 22 gele en 4 rode kaarten pakte, maar ook vooral omdat een of andere woestijnclub z'n afkoopsom (150K) aftikte. Gelukkig kwamen met scouts al snel met een andere buitenlandse verrassing (ik mag er maar 4 hebben). Mogen ze vaker doen hoor, man man.

image.thumb.png.5446cd70e1d48ca093355b1ba8dfdd66.png

Geplaatst

Oke het zijn misschien zorgen voor later (lees na de transferperiode) maar ik heb nu nogal wat spitsen die in het plaatje van eerste spits passen. Welke spits zouden jullie spelen en waarom?

image.thumb.png.4328b666820fbdb184d773902fbe2237.png

Slavisa Stojanovic, in het seizoen 2025/2026 overgekomen van Partizan voor 6,25 miljoen en na een jaartje in de 2. Bundesliga gespeeld te hebben voor Union Berlin (32 wedstrijden, 12 goals) afgelopen seizoen verhuurd geweest aan Mainz in de Bundesliga. Hier heeft die de topscorerstitel gewonnen (boven mijn andere huurling Endrick, met evenveel doelpunten). 

image.png.4c93c1bac7bb57ffa276254c9fd628fb.png

image.thumb.png.0ac6b108eae088ba541c3a4c19b544cd.png

Endrick, stond eigenlijk best stil in zijn ontwikkeling nadat ik hem voor 21 miljoen had overgenomen in het seizoen 2024/2025, maar na een halfjaartje in de Bundesliga voor Werder Bremen gespeeld te hebben is zijn ontwikkeling eindelijk gestart dit seizoen bij Freiburg. Ondanks dat hij gedeeld topscorer is geworden en ook in Europa nog 8 goals heeft gemaakt in 11 wedstrijden zie ik in hem eigenlijk meer een rechtsbuiten dan een spits. Zou ook een mooie vervanging zijn op Angelo die zijn top behaald heeft en eigenlijk niet veel beter is dan Endrick.

image.thumb.png.338c11214777ace25bd9bbab98e81fec.png

Ibrahim Penot, na de degradatie van Toulouse opgepikt voor 15 miljoen afgelopen zomer en meteen naar de Ligue 2 gestuurd om te spelen voor Bordeaux. In 36 wedstrijden 15 goals gemaakt en ik neig er naar om hem nog een jaartje langer uit te lenen. Maakt overigens wel een prachtige ontwikkeling door en heeft zijn piek nog niet behaald denk ik.

image.thumb.png.440f9bbf6238719b4a85c1d053db7342.png

Benjamin Ruben Hellesvik, nu twee jaar op rij mijn eerste man voorin en gezien zijn doelpunten doet die het zeker niet onaardig. ;c Qua passing natuurlijk geen geweldenaar maar geef deze man een bal en hij scoort. In zijn eerste seizoen in 40(5) wedstrijden 40 goals gemaakt en dit seizoen staat de teller dus al op 45 goals. Zijn ontwikkeling neemt wel iets meer af, maar wellicht dat ik er nog wat uit kan persen. 

Geplaatst

@ReneLeBlancMooie talenten heb je rondlopen zeg! Wil graag wel even met je meedenken.. welke tactiek hanteer je voornamelijk? Kan helpen bij het meedenken om gericht te adviseren :). Sowieso een lastige keus!

Geplaatst
9 minuten geleden zei YerrollP:

@ReneLeBlancMooie talenten heb je rondlopen zeg! Wil graag wel even met je meedenken.. welke tactiek hanteer je voornamelijk? Kan helpen bij het meedenken om gericht te adviseren :). Sowieso een lastige keus!

image.png.dc7f8e914c7bd200fdc3c14b225ac8f5.png

There you go!

Geplaatst
2 uur geleden zei ReneLeBlanc:

image.png.dc7f8e914c7bd200fdc3c14b225ac8f5.png

There you go!

Niet toevallig de ambitie om met 2 spitsen te gaan spelen? :classic_wink:

Maar wat je zegt.. Endrick zou ik hoe dan ook op de flank parkeren, zou ik zelf niet meenemen in de keus. 

Ik zou de fransman nog een jaartje elders minuten laten maken en voor jezelf de Serviër en de Noor houden. Neig persoonlijk naar de Serviër als eerste spits, maar als die Noor het echt al zo goed voor je doet.. mag hij best nog wel proberen z'n plek te behouden :). Hoop dat je er wat aan hebt!

Geplaatst
3 uur geleden zei YerrollP:

Niet toevallig de ambitie om met 2 spitsen te gaan spelen? :classic_wink:

Maar wat je zegt.. Endrick zou ik hoe dan ook op de flank parkeren, zou ik zelf niet meenemen in de keus. 

Ik zou de fransman nog een jaartje elders minuten laten maken en voor jezelf de Serviër en de Noor houden. Neig persoonlijk naar de Serviër als eerste spits, maar als die Noor het echt al zo goed voor je doet.. mag hij best nog wel proberen z'n plek te behouden :). Hoop dat je er wat aan hebt!

Exact mijn gedachte; tijd voor 424 :classic_ninja:

Geplaatst

Probleem is opgelost @YerrollP en @Rrrood. Hellesvik is voor 100 miljoen naar Arsenal vertrokken dus de Serviër heeft de strijd gewonnen. De reden waarom ik ook niet met twee spitsen kan spelen is omdat ik zo ongeveer 4 basiswaardige aanvallende middenvelders heb? ;c 

image.thumb.png.5f77148c2d13e1dde48a6edb76247b7f.png

image.thumb.png.aa82d6d7404753efe40d366bc4aabc6c.png

Ualison

image.thumb.png.63bb383dcb8c98993e6845d292ba4d4c.png

Matheus Franca

image.thumb.png.bca5a651267b341194fe401c7a73351c.png

Lucas Henrique

Geplaatst
6 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Probleem is opgelost @YerrollP en @Rrrood. Hellesvik is voor 100 miljoen naar Arsenal vertrokken dus de Serviër heeft de strijd gewonnen. De reden waarom ik ook niet met twee spitsen kan spelen is omdat ik zo ongeveer 4 basiswaardige aanvallende middenvelders heb? ;c 

image.thumb.png.5f77148c2d13e1dde48a6edb76247b7f.png

image.thumb.png.aa82d6d7404753efe40d366bc4aabc6c.png

Ualison

image.thumb.png.63bb383dcb8c98993e6845d292ba4d4c.png

Matheus Franca

image.thumb.png.bca5a651267b341194fe401c7a73351c.png

Lucas Henrique

tel er wel maar 3 :classic_ninja:

zonder grappen, ziek goede spelers man.