Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 200
  • Weergaven 11,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Al een hele tijd niet gepost hier, maar het topic op Tweakers over FM23 is volgens mij een stuk minder actief dan dit forum, dus ik kom hier maar weer eens buurten Ik ben benieuwd naar jullie feedbac

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Dit zijn mijn motherfuckers bij de start van het seizoen 32/33. Meh, het past dus niet fatsoenlijk op 1 scherm. Meh2: 85% zoom dan maar     Millwall 2032-33.html

• ReneLeBlanc
    ReneLeBlanc

Seizoen 2029/2030. Tijdje geleden dat ik een update heb gegeven van het team, maar er is best wel wat verandert. De twee Braziliaanse goudhaantjes voorin, Endrick en Vitor Roque, hebben inmiddels de g

Geplaatst

image.thumb.png.c236597144c5db299b24eedd1f1af2be.png

image.thumb.png.8496b822512c8e557d1b11783233650f.png

Mijn 1ste seizoen bij Ajax (seizoen 3 in save). De enige versterkingen die ik heb aangebracht zijn Van de Ven en Ryan Gravenberch. Voor Myron Boadu kwam ik helaas net geld te kort. 

Geplaatst

FC Den Bosch in 2025 :D Probeer het zo Nederlands mogelijk te houden, voornamelijk de betere spelers van laagvliegers uit de Eredivisie, of de tweederangs talenten van grotere clubs (met hier en daar een uitzondering). Salah Oulad M'Hand is wel 

9fedf3e9f51d8cf81f24c534480630db.png

Geplaatst

@Lensherr

Momenteel zitten we in seizoen drie, in maart. Champions league moeten we tegen Dortmund. En op koers voor de titel opnieuw in Tsjechië. Hlozek is ongelukkig, omdat ik de verdediging nog niet versterkt heb..

image.thumb.png.b749056a805e22be9b3c37a2b86da440.png

image.thumb.png.fac3e43ebc340f1584de5272ed62c42c.png

image.png.cf22b403e7431eca2a3648583e5e45c8.png

Geplaatst

Zo na een succesjaar met een landstitel, Super Cup, Champions League overwinning en het Wereldkampioenschap voor clubteams is de transferperiode net weer voorbij voor seizoen 2041/2042. De volgende 25 man mag zich selectielid noemen dit seizoen. De back-up spelers staan in dezelfde volgorde als de posities van hun basisconcurrenten. Ávalos, Iuliano en Bourahla zijn 3 aanvallende spelers die multifunctioneel zijn en ook aan hun wedstrijden zullen gaan komen. Ondanks de vele buitenlanders zijn van deze buitenlanders er wel 'gewoon' 8 home-grown voor Italië en zelfs 2 van deze 8 home grown voor de club. Qua selectieregels kom ik dus zeker niet in de problemen.

image.thumb.png.db55c908443496a3eed89ddb90c05c6f.png

Doelstelling de komende jaren is om meer Italianen in de selectie te krijgen en ook vooral meer eigen jeugd. De eerste paar lichtingen jeugdspelers sinds ik in de Serie A speel zijn nu allemaal rond de 26 jaar en de beste spelers uit deze lichting zijn van het niveau Serie B/onderkant Serie A en zijn dus nooit goed genoeg geweest voor de ambities. Aangezien de eerste lichting jeugdspelers (in de onderstaande screenshot: Marchitelli, Stocco, Greco en Coscia) die wel de potentie heeft om toppers te worden nu nog niet op het juiste niveau zit heb ik er voor gekozen om deze elders minuten te laten maken. Daarnaast lopen er nu nog enkele 15, 16 en 17 jarige in de jeugd rond die 5 sterren potentieel krijgen van mijn scouts.

image.thumb.png.678c89023cf044559a433983183584e6.png

De afgelopen transferzomer stond dan ook in het teken van het opschonen van de selectie en overbodige buitenlanders loodsen. Het principe bleef dat ik elke positie dubbel bezet wil hebben met kwaliteit en nieuwe aankopen moeten of buitengewone, buitenlandse talenten zijn die voor een schappelijke prijs op te halen zijn of ze moeten Italiaans zijn. Daarom is in eerste instantie Stefano Unterthurner gehaalt van Genoa. Hij is Italiaans en behoort gewoon tot de wereldtop. 190 miljoen is ontzettend veel geld, maar het is meer een prestigekwestie geworden om deze speler te halen aangezien ik hier al een jaar of 5 achteraan zit. Hierdoor konden Isak Pandzic, Ivan Lukic en Magnus Beckmann vertrekken. Zij zijn alle drie verdedigende middenvelders, daar wil ik Unterthurner gaan gebruiken, en waren dus overbodig. Caniparoli is een talentvolle, 19 jarige, Italiaanse rechtsback. Hierdoor kon Marc Klefisch vertrekken. Caniparoli kan een jaartje ervaring op gaan doen bij Eintracht Frankfurt, want met Dennis Bilberg heb ik al een capabele back-up voor de rechtsback positie met home grown status.

image.thumb.png.a0eb37c0bb4046373b314bcc0c4441e6.png

Doelstelling voor de komende jaren is dus competitief blijven waarbij de kern meer en meer uit Italiaanse spelers/eigen jeugd moet gaan ontstaan. Wellicht dat ik in de nabije toekomst een extra manager aan ga maken en hiermee op een ander continent ga spelen, ga proberen een satellietclub op te bouwen met huurtransfers of een Build a Nation te gaan doen in een kleinere competitie om de uitdaging in de save te houden. Ik kwam zelf bij Brera terecht door de Fenix Trophy en heb inmiddels 2 satellietclubs die hier ook aan mee hebben gedaan, dus wellicht kan ik hier ook wat mee proberen.

Voor screens of andere vragen. Laat het maar weten!

Geplaatst
22 uur geleden zei bas huijsmans:

Zo na een succesjaar met een landstitel, Super Cup, Champions League overwinning en het Wereldkampioenschap voor clubteams is de transferperiode net weer voorbij voor seizoen 2041/2042. De volgende 25 man mag zich selectielid noemen dit seizoen. De back-up spelers staan in dezelfde volgorde als de posities van hun basisconcurrenten. Ávalos, Iuliano en Bourahla zijn 3 aanvallende spelers die multifunctioneel zijn en ook aan hun wedstrijden zullen gaan komen. Ondanks de vele buitenlanders zijn van deze buitenlanders er wel 'gewoon' 8 home-grown voor Italië en zelfs 2 van deze 8 home grown voor de club. Qua selectieregels kom ik dus zeker niet in de problemen.

image.thumb.png.db55c908443496a3eed89ddb90c05c6f.png

Doelstelling de komende jaren is om meer Italianen in de selectie te krijgen en ook vooral meer eigen jeugd. De eerste paar lichtingen jeugdspelers sinds ik in de Serie A speel zijn nu allemaal rond de 26 jaar en de beste spelers uit deze lichting zijn van het niveau Serie B/onderkant Serie A en zijn dus nooit goed genoeg geweest voor de ambities. Aangezien de eerste lichting jeugdspelers (in de onderstaande screenshot: Marchitelli, Stocco, Greco en Coscia) die wel de potentie heeft om toppers te worden nu nog niet op het juiste niveau zit heb ik er voor gekozen om deze elders minuten te laten maken. Daarnaast lopen er nu nog enkele 15, 16 en 17 jarige in de jeugd rond die 5 sterren potentieel krijgen van mijn scouts.

image.thumb.png.678c89023cf044559a433983183584e6.png

De afgelopen transferzomer stond dan ook in het teken van het opschonen van de selectie en overbodige buitenlanders loodsen. Het principe bleef dat ik elke positie dubbel bezet wil hebben met kwaliteit en nieuwe aankopen moeten of buitengewone, buitenlandse talenten zijn die voor een schappelijke prijs op te halen zijn of ze moeten Italiaans zijn. Daarom is in eerste instantie Stefano Unterthurner gehaalt van Genoa. Hij is Italiaans en behoort gewoon tot de wereldtop. 190 miljoen is ontzettend veel geld, maar het is meer een prestigekwestie geworden om deze speler te halen aangezien ik hier al een jaar of 5 achteraan zit. Hierdoor konden Isak Pandzic, Ivan Lukic en Magnus Beckmann vertrekken. Zij zijn alle drie verdedigende middenvelders, daar wil ik Unterthurner gaan gebruiken, en waren dus overbodig. Caniparoli is een talentvolle, 19 jarige, Italiaanse rechtsback. Hierdoor kon Marc Klefisch vertrekken. Caniparoli kan een jaartje ervaring op gaan doen bij Eintracht Frankfurt, want met Dennis Bilberg heb ik al een capabele back-up voor de rechtsback positie met home grown status.

image.thumb.png.a0eb37c0bb4046373b314bcc0c4441e6.png

Doelstelling voor de komende jaren is dus competitief blijven waarbij de kern meer en meer uit Italiaanse spelers/eigen jeugd moet gaan ontstaan. Wellicht dat ik in de nabije toekomst een extra manager aan ga maken en hiermee op een ander continent ga spelen, ga proberen een satellietclub op te bouwen met huurtransfers of een Build a Nation te gaan doen in een kleinere competitie om de uitdaging in de save te houden. Ik kwam zelf bij Brera terecht door de Fenix Trophy en heb inmiddels 2 satellietclubs die hier ook aan mee hebben gedaan, dus wellicht kan ik hier ook wat mee proberen.

Voor screens of andere vragen. Laat het maar weten!

Lekker bezig man! Ik ben wel benieuwd naar die Italiaan waar je 190 miljoen voor hebt gelapt. Verder trouwens ook wel benieuwd naar de andere Italianen in je selecite. :D 

Geplaatst

Onze ruime selectie waarvan de U21 vooral minuten maken bij het 2de in de Challenger Pro League. Seizoen 6 ondertussen

image.thumb.png.1f6ae9e63eddbacfa6d874fdd7c2f88b.png

image.thumb.png.f9bdc57937968671bd75cab0f7efa1c5.png

Geplaatst
40 minuten geleden zei Glenn08:

#WijWillenHansie

image.thumb.png.6a3bd121b9f7634506b4804ad991449f.png

Momenteel werkloos nadat hij 16 wedstrijden moest spelen voor het 2de van LOSC Lille in de Nationale 2 in Frankrijk :-D. Zal hem moeten halen als assistent

Geplaatst
Op 27-8-2023 om 12:21 zei Lensherr:

Onze ruime selectie waarvan de U21 vooral minuten maken bij het 2de in de Challenger Pro League. Seizoen 6 ondertussen

image.thumb.png.1f6ae9e63eddbacfa6d874fdd7c2f88b.png

image.thumb.png.f9bdc57937968671bd75cab0f7efa1c5.png

Ik mis wel wat Belgen. Hoe doe je dat in de CL, geen problemen met registeren? Al heb je een jong team natuurlijk..

Geplaatst
11 minuten geleden zei Marvin:

Ik mis wel wat Belgen. Hoe doe je dat in de CL, geen problemen met registeren? Al heb je een jong team natuurlijk..

Tot nog toe geen problemen. Ik wou eens gaan voor kwaliteit boven kwantiteit maar ik ga er toch beetje opletten voor Belgen te halen. Er breekt ook echt niets door mijn jeugd helaas

Geplaatst

image.thumb.png.0b9a564614f1c1779d1e09c3f57a4ae6.png

image.thumb.png.3840c921ab67c872631984a181642e97.png

image.thumb.png.0b20edc5b483324c35f4764179232abd.png

Panathinaikos seizoen 2026/2027, februari 2027.

Talent in overvloed zoals jullie kunnen zien, dit wel aangevuld met wat ervaring als Capaldo, Arthur, McKennie, Berge, Pogba, Giannoulis, Vieira en Tzolis. Screens mogen uiteraard aangevraagd worden. :D 

Geplaatst

Mooi team @ReneLeBlanc maar wel echt enorm vreemdelingen legioen hoor, ik zie geen lijn in behalve beste talenten overal van de wereld vandaan kopen  :mrgy:

Geplaatst
26 minuten geleden zei Kyrill:

Mooi team @ReneLeBlanc maar wel echt enorm vreemdelingen legioen hoor, ik zie geen lijn in behalve beste talenten overal van de wereld vandaan kopen  :mrgy:

De lijn die je zoekt is Zuid-Europa en als dat niet mogelijk is Zuid-Amerika. De 3 Hongaren hebben allemaal jeugdproduct status. Grieken zijn er te weinig van helaas die er nog redelijk wat van kunnen. Vlacho was mijn doelman maar wilde graag de zandbak in.

Geplaatst
2 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

De lijn die je zoekt is Zuid-Europa en als dat niet mogelijk is Zuid-Amerika. De 3 Hongaren hebben allemaal jeugdproduct status. Grieken zijn er te weinig van helaas die er nog redelijk wat van kunnen. Vlacho was mijn doelman maar wilde graag de zandbak in.

Ik zie nu hebt gelijk, mooie selectie hoor bro(y)

Geplaatst

Vreemdelingen ja of nee, team ziet er goed uit man! @ReneLeBlanc

Geen idee wat de competitieregels zijn met betrekking tot buitenlanders of eigen jeugd? Als je Europees succes wil hebben zal je sowieso veel buitenlanders moeten halen omdat het lokale talent toch vaak niet goed genoeg is.

Geplaatst
1 minuut geleden zei Mordurette:

Vreemdelingen ja of nee, team ziet er goed uit man! @ReneLeBlanc

Geen idee wat de competitieregels zijn met betrekking tot buitenlanders of eigen jeugd? Als je Europees succes wil hebben zal je sowieso veel buitenlanders moeten halen omdat het lokale talent toch vaak niet goed genoeg is.

Dat is dus wel leuk aan Griekenland, er mag best wel veel. :D Sowieso spelen veel Griekse clubs in RL ook met Zuid-Amerikanen in de basis (kijk bijvoorbeeld naar het huidige Panathinaikos met Bernard, Palacios, Mancini, Wilian Arao). Basisopstelling is momenteel Wilhelm (Fransman); Capaldo (Argentijnse Italiaan), Jair (Braziliaan), Fabrizi (Argentijnse Italiaan)/Koulierakis (Griek), Bjorkan (Noor); Vergara (Colombiaan), Berge (Noor); Fabio Vieira (Portugees), Fabrice Duquenoy (Belg); Marcos Henrique (Braziliaanse Portugees), Polydouros Koutsogiannis (Griek). Dat zijn maar twee echte Zuid-Amerikanen de rest heeft ook een Europees paspoort. :D    

Geplaatst

Nu ik uiteindelijk de CL heb gewonnen, is het tijd om even de selectie te showen die dat voor elkaar gekregen heeft :D Aangezien ik al wat transfers gedaan heb, doen we dat even op een andere manier. Dit waren de elf spelers die in de basis stonden tijdens onze CL winst.

b92a5356a5d16d6a74721d4da3dd3c52.png

Op doel stond Jouke van Kammen. Een jongen uit de eigen jeugd, die eerst vier jaar op huurbasis (Dordrecht, Almere City, Moreirense & Guingamp) heeft gespeeld. Was altijd al het doel (;c) geweest om hem klaar te stomen voor het eerste elftal, dus m'n vorige doelman gewoon verkocht toen Van Kammen ready was.

Jordy Bijlsma is de linksachter (inverted wingback), nog maar 20 jaar, maar speelt al drie seizoenen in de basis. De Belg met Nederlands paspoort kwam drie seizoenen terug voor 26,5 miljoen over van Gent, en was toen eigenlijk al meteen basis-ready. Het centrale duo bestaat uit Nikos Zervantaridis & Petricǎ Ciutac. Zervantaridis komt uit de eigen jeugd, en heeft eerst twee jaar op huurbasis (Gil Vicente & Antwerp) ervaring op mogen doen. Sindsdien staat hij al vier jaar in de basis. Ciutac is van origine een middenvelder, maar die heb ik omgetraind tot centrale verdediger. Ooit eens voor net geen 3 miljoen uit Roemenië opgepikt, uitgeleend aan Angers en Espanyol, en daarna omgetraind tot CV. Hij neemt ook m'n penaltys, dus komt meestal wel tot een goal of 7/8 :D De rechtsachter is al jaren Eduard Krämer, die al acht seizoenen terug (voor 25 miljoen) overkwam van sattelietclub Oostende.

Voor de verdediging zou normaal gezien Alessandro Hoffmann gestaan hebben, maar die viel een dag voor de finale geblesseerd uit. Hoffmann kwam 9,5 seizoen terug over van Volendam, voor nog geen 3 miljoen, maakte daar het seizoen af, en is sindsdien basisspeler. Omdat Hoffmann dus geblesseerd was, werd Mathías Cáceres een plekje teruggeschoven. 7 seizoenen terug een clausule van 1,9 miljoen in z'n contract gelicht, en sindsdien ook vaste basisspeler.

Linksvoor mocht Silvano Min aan de aftrap verschijnen. Min zit er nog maar een jaar, en kwam voor 15 miljoen van AZ over. De MVP van de finale is niet zeker van een basisplaats, omdat hij eigenlijk de plek warm aan het houden is voor jeugdproduct Robbert Nicolaas, die de meeste van de wedstrijden op de linkerflank heeft mogen starten. Keurten de Heij is de volgende naam, en de komende jaren ook de toekomst van de aanval voor Oranje en Den Bosch. Hij speelt normaal in de spits, en dan staat Cáceres dus op zijn plek. Kwam voor 10,25 miljoen van Utrecht over, gehouden tot hij homegrown was, daarna op huurbasis naar Rapid Wien en Mainz gegaan, en sindsdien basisspeler. Naast hem is, wanneer hij niet geblesseerd is, Dominik Stassen te vinden. Al 12 seizoenen onderdeel van het eerste elftal, ooit gratis overgekomen van MVV, aanvoerder, clubicoon, onderdeel van alle gewonnen prijzen tot nu toe :D Goed, daarnaast nog een jeugdproduct; Oleksiy Zhdanov. Zhdanov komt trouwens uit dezelfde lichting als Zervantaridis en Van Kammen. Al 5 seizoenen basisspeler, en op een of andere manier de enige speler uit m'n elftal die zo nu en dan genoemd wordt als kanshebber voor de eretitels zoals de Gouden Bal etc.

En dan voorop, Jason van Duiven :D Niet altijd vaste basisspeler meer, maar doet het nog steeds heel goed. De enige niet-newgen in de basis, en één van de twee niet-newgens in m'n selectie (de andere is reservedoelman Mert Alegoz).

En dan de invallers; Clemílson. Clemílson is eigenlijk niet meer dan dat, degelijke back-up en prima invaller. Hij was ook de enige invaller deze wedstrijd. Dan is er ook nog Michal Rusnak, ofja was, want hij is ondertussen verkocht aan Chelsea. Vaste back-up voor de voorhoede, en ook een standaard invaller deze CL-campagne. Maar een bod van 76 miljoen, voor een speler die zelf wou vertrekken en geen basisklant is, kon ik niet weigeren. Grigorio Luis Sica is de laatste standaard invaller/back-up. Prima speler en kan zowel links als rechtsachter invallen. Moet nog maar minstens een jaartje blijven, zodat ik 'm wellicht voor het Nederlands elftal kan oproepen :D

Nou, dat was het verhaaltje en een halfuur van m'n tijd om alles te screenshotten ;c Volgende goal in deze save is het Nederlands elftal successen brengen :D Ik probeer eigenlijk al het Nederlands talent wat een beetje kan voetballen op te kopen, ookal betaal ik te veel ;c En ik moet de Club World Cup over 4 jaar nog winnen, dus nog genoeg te doen :D

Geplaatst
2 uur geleden zei TheRealOne:

En ik moet de Club World Cup over 4 jaar nog winnen, dus nog genoeg te doen

Hahah dit is wel zuur dat je daar dan nog 4 jaar op moet wachten. Zelf had ik het 'geluk' dat ik na de CL in de zomer direct de Club World Cup kon spelen. Maar ja daarna dus wel een beetje de motivatie kwijt geraakt omdat ik direct daarna alles gewonnen had wat ik kon winnen :sorry:

Geplaatst
1 uur geleden zei bas huijsmans:

Hahah dit is wel zuur dat je daar dan nog 4 jaar op moet wachten. Zelf had ik het 'geluk' dat ik na de CL in de zomer direct de Club World Cup kon spelen. Maar ja daarna dus wel een beetje de motivatie kwijt geraakt omdat ik direct daarna alles gewonnen had wat ik kon winnen :sorry:

Ik speelde de Club World Cup ook direct hetzelfde seizoen, maar ik had er geen rekening mee gehouden, anders had ik al m'n Nederlanders niet opgeroepen voor wedstrijden tegen Liechtenstein en Moldavië ;c Die kwamen allemaal vermoeid terug en de rest had geen ritme, dus ik ging er af tegen Leipzig in de kwartfinale met 3-0 ;c