Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

@Oerlie Bedankt voor de suggestie! Beide clubs spreken me zeker aan, ik ga er is naar kijken!

@Mordurette Een interessante suggestie! Ik heb er nog nooit van gehoord maar ik ga het zeker even opzoeken. Mijn plan is inderdaad ook om te wachten tot de officiële release. Maar ik ben nu alvast begonnen met het zoeken naar een leuke club.

Nog meer suggesties zijn zeker welkom! (y)

• Antwoorden 304
  • Weergaven 14,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Parma Calcio 1913: Laten we beginnen met de bekendste naam uit deze korte lijst: Parma Calcio 1913. Dit is één van die zeldzame clubs die meer Europese prijzen dan landstitels op haar palmares heeft.

• Torpedo Moskou: Bij de voetbalgiganten van Moskou wordt natuurlijk niet snel gedacht aan deze ploeg, maar naast de twee landstitels in Sovjettijd waren er ook slechts drie ploegen (Spartak Moskou, Din

• Thanks! Mocht er vraag naar zijn, kan ik best eens bijspringen voor een clubgids voor de site zelf. Maar, @Titanschrijft zelf ook al uitstekende artikelen   Meer inhoudelijk: het hele narrat

Geplaatst

@Jerotelli

Hier staat ook een mooi lijstje, kijk ik zelf ook altijd tussen!

Uit eigen (goede) ervaring:

FC Sochaux-Montbeliard (Ligue 2, Frankrijk)

Dinamo Zagreb (Eredivisie, Kroatië) - Topclub in eigen land dus iets makkelijker

Malmö FF (Eredivisie, Zweden)

Schalke 04 (Bundesliga, Duitsland) - Heerlijke newgens altijd!

FC Nordsjælland (Superliga, Denemarken) - Altijd overladen met talent

Stabæk (Eliteserien, Noorwegen)

FK Vojvodina (Superliga, Servië) - Zelfde als Rode Ster en Partizan maar iets meer uitdaging

SC Vitória (Liga NOS, Portugal)

Bovenstaande clubs allemaal zelf gespeeld in de afgelopen jaren en heel veel plezier beleeft aan de jeugd!

Geplaatst
8 minuten geleden zei Daniell:

@Jerotelli

Dinamo Zagreb (Eredivisie, Kroatië) - Topclub in eigen land dus iets makkelijker

FK Vojvodina (Superliga, Servië) - Zelfde als Rode Ster en Partizan maar iets meer uitdaging

Bovenstaande clubs allemaal zelf gespeeld in de afgelopen jaren en heel veel plezier beleeft aan de jeugd!

Leuk lijstje man, thanks daarvoor! :classic_biggrin: Hier heb ik zeker wat aan.

Ik ga de komende dagen alle clubs die hier op het forum genoemd zijn bekijken, en dan maak ik mijn keuze ;)

Geplaatst
11 uur geleden zei Jerotelli:

Ik zoek een leuke club die ik kan opbouwen door alleen maar met eigen jeugd te spelen en geen transfers te doen. Zodat ik het volledige budget kan gebruiken voor het verbeteren van de jeugdopleiding en staff. Nu ben ik zelf redelijk nieuw met FM, dus zou ik graag wat suggesties willen hebben. Het maakt niet uit welk land (y)

Er zijn natuurlijk vele clubs met een geweldige jeugdopleiding - een aantal zijn hierboven al genoemd - maar ik wil er een aantal iets minder voor de hand liggende opties voorleggen. 

• Austria Wien: Voor de eerste uitdaging strijken we neer in de Weense wijk Favoriten. Haar lokale trots, Austria Wien, doet de naam van de wijk echter al een tijdje niet heel veel eer meer aan. De laatste van de in totaal 24 landstitels ligt al bijna 10 jaar achter ons en gezien de absolute dominantie die Red Bull Salzburg sindsdien aan de dag heeft gelegd, is het ook niet waarschijnlijk dat dit snel zal veranderen. Daarom is er verandering nodig. Het roer moet om bij Die Veilchen en hoe kan dat anders dan door nu eens écht terug te vallen op haar geroemde jeugdacademie? De jeugdfaciliteiten liggen er al klaar voor. 
  • Maccabi Petach Tikwa: Deze club zal wellicht niet direct een belletje laten rinkelen. Maccabi Petach Tikwa werd opgericht in 1912 door een groep in Constantinopel studerende Joodse jongeren. Dat de jeugd de toekomst heeft zit dus in de genen van deze club! Dit heeft ook zijn weerslag op de virtuele wereld, want de jeugdopleiding en jeugdwerving zijn allebei uitstekend te noemen in FM. De laatste jaren heeft de club uit Petach Tikwa het wat moeilijker waardoor het heen en weer gaat tussen de twee hoogste niveaus van Israël. Bij aanvang van het seizoen 2022-2023 zal je dan ook op het tweede niveau van Israël starten. Het geeft je wel de kans om eerst te bouwen voordat je de Israëlische top aanvalt. 
  • Altinordu Spor Kulübü: Een klein stukje noordelijker treffen we de Rode Duivels. En nee, ik heb het niet over de ploeg die in Qatar wéér naast een tastbare prijs gaat grijpen. Dit is namelijk ook de bijnaam van Altinordu uit Izmir. Deze club is niet heel bekend door haar sportieve resultaten, maar vooral door haar magnifieke jeugdopleiding. In het Europese topvoetbal zijn Cengiz Ünder en Çağlar Söyüncü de meest bekende producten van de academie. Toch is deze club uit de derde stad van Turkije al ruim 50 jaar niet meer op het hoogste niveau actief geweest. Momenteel speelt de ploeg op het tweede niveau van Turkije. Help jij de ploeg eindelijk uit het TFF 1. Lig moeras op weg naar de Süper Lig? 
  • Stabæk Fotball: Tot slot komen we nog uit in een voorstad van Oslo. Met Stabæk treffen we een succesvolle Noorse club waar het even iets minder gaat. In het seizoen 2021 is men namelijk gedegradeerd uit de Eliteserien. In real life is men inmiddels weer gepromoveerd, maar ik weet niet op welk moment FM23 je laat instappen. Wellicht heb je hier zelf ook enige keuzemogelijkheid in. De club zelf is echter eenmalig kampioen van Noorwegen en die titel van 2008 smaakt naar meer. Help jij de Blaa aan de hand van haar geweldige jeugdopleiding naar hedendaagse successen?
Geplaatst
8 uur geleden zei Urbeto:

Er zijn natuurlijk vele clubs met een geweldige jeugdopleiding - een aantal zijn hierboven al genoemd - maar ik wil er een aantal iets minder voor de hand liggende opties voorleggen. 

• Austria Wien: Voor de eerste uitdaging strijken we neer in de Weense wijk Favoriten. Haar lokale trots, Austria Wien, doet de naam van de wijk echter al een tijdje niet heel veel eer meer aan. De laatste van de in totaal 24 landstitels ligt al bijna 10 jaar achter ons en gezien de absolute dominantie die Red Bull Salzburg sindsdien aan de dag heeft gelegd, is het ook niet waarschijnlijk dat dit snel zal veranderen. Daarom is er verandering nodig. Het roer moet om bij Die Veilchen en hoe kan dat anders dan door nu eens écht terug te vallen op haar geroemde jeugdacademie? De jeugdfaciliteiten liggen er al klaar voor. 
  • Maccabi Petach Tikwa: Deze club zal wellicht niet direct een belletje laten rinkelen. Maccabi Petach Tikwa werd opgericht in 1912 door een groep in Constantinopel studerende Joodse jongeren. Dat de jeugd de toekomst heeft zit dus in de genen van deze club! Dit heeft ook zijn weerslag op de virtuele wereld, want de jeugdopleiding en jeugdwerving zijn allebei uitstekend te noemen in FM. De laatste jaren heeft de club uit Petach Tikwa het wat moeilijker waardoor het heen en weer gaat tussen de twee hoogste niveaus van Israël. Bij aanvang van het seizoen 2022-2023 zal je dan ook op het tweede niveau van Israël starten. Het geeft je wel de kans om eerst te bouwen voordat je de Israëlische top aanvalt. 
  • Altinordu Spor Kulübü: Een klein stukje noordelijker treffen we de Rode Duivels. En nee, ik heb het niet over de ploeg die in Qatar wéér naast een tastbare prijs gaat grijpen. Dit is namelijk ook de bijnaam van Altinordu uit Izmir. Deze club is niet heel bekend door haar sportieve resultaten, maar vooral door haar magnifieke jeugdopleiding. In het Europese topvoetbal zijn Cengiz Ünder en Çağlar Söyüncü de meest bekende producten van de academie. Toch is deze club uit de derde stad van Turkije al ruim 50 jaar niet meer op het hoogste niveau actief geweest. Momenteel speelt de ploeg op het tweede niveau van Turkije. Help jij de ploeg eindelijk uit het TFF 1. Lig moeras op weg naar de Süper Lig? 
  • Stabæk Fotball: Tot slot komen we nog uit in een voorstad van Oslo. Met Stabæk treffen we een succesvolle Noorse club waar het even iets minder gaat. In het seizoen 2021 is men namelijk gedegradeerd uit de Eliteserien. In real life is men inmiddels weer gepromoveerd, maar ik weet niet op welk moment FM23 je laat instappen. Wellicht heb je hier zelf ook enige keuzemogelijkheid in. De club zelf is echter eenmalig kampioen van Noorwegen en die titel van 2008 smaakt naar meer. Help jij de Blaa aan de hand van haar geweldige jeugdopleiding naar hedendaagse successen?

Echt super leuke suggesties man! Bedankt hiervoor (y)

De namen die mij tot nu toe het meeste aanspreken zijn Stabæk Fotball, Altinordu Spor Kulübü, FC Sochaux-Montbeliard, FC Nordsjælland, en Maccabi Petach Tikwa. Ik denk dat het 1 van deze 5 gaat worden. 

bewerkt door Jerotelli

Geplaatst

Ik ben ook alweer even aan het internetten geslagen, en twijfel vooralsnog tussen de volgende clubs:

US Triestina - N.a.v. de post eerder in het topic van @Urbeto

LR Vicenza - Gebalanceerde selectie, en met Christian Corradi een leuk 17-jarig talent in huis!

Crotone - Alom bekend denk ik, misschien daarom de "makkelijkste" optie? Speelden 21/22 nog in de Serie A..

Pro Vercelli - 100 jaar geleden voor het laatst kampioen in de Serie A, en buiten dat om uberhaupt 7 keer die prijs gewonnen. Wellicht (hele) oude tijden doen herleven?

Man, wat lastig :moop:

bewerkt door Jotew

Geplaatst

Heeft er eigenlijk iemand al een club gevonden waar invloed van supporters max is?

Heb mijn clubs voor de meeste landen al gekozen, maar ik twijfel nog over frankrijk. Wou eerst Rode Ster doen, maar die zijn blijkbaar overgekocht, wat een beetje tegen het principe is. Paris FC speelt alin Ligue 2, zelfde met Bastia.

Ben aan het twijfelen tussen Le mans of Nancy

Geplaatst

@Urbeto gast, kunnen ze jou geen apart topic op het forum of de website geven op ManUtd? Mooie lijstjes en achtergrondinformatie van de clubs steeds. (Of ben jij de auteur van de suggesties op de website? ;))

Geplaatst
1 uur geleden zei Jeffers:

@Urbeto gast, kunnen ze jou geen apart topic op het forum of de website geven op ManUtd? Mooie lijstjes en achtergrondinformatie van de clubs steeds. (Of ben jij de auteur van de suggesties op de website? ;))

Thanks! Mocht er vraag naar zijn, kan ik best eens bijspringen voor een clubgids voor de site zelf. Maar, @Titanschrijft zelf ook al uitstekende artikelen(y)

Meer inhoudelijk: het hele narratief om een club heen maakt of breekt een club voor mij in FM. Zonder interessante geschiedenis, bijzondere filosofie of intrigerende supporters heeft een club al snel weinig om het lijf. Daarom doe ik voor veel van m'n saves een beetje vooronderzoek naar clubs, hetgeen ik hier dus eigenlijk nu ook enkele malen voor anderen gedaan heb.

Geplaatst
2 uur geleden zei Urbeto:

Thanks! Mocht er vraag naar zijn, kan ik best eens bijspringen voor een clubgids voor de site zelf. Maar, @Titanschrijft zelf ook al uitstekende artikelen

Zo'n mooi aanbod slaan we nooit af! :D Inspiratie voor een ckubkeuze is altijd tof. 

Geplaatst
20 uur geleden zei AntiChrist7:

Heeft er eigenlijk iemand al een club gevonden waar invloed van supporters max is?

Heb mijn clubs voor de meeste landen al gekozen, maar ik twijfel nog over frankrijk. Wou eerst Rode Ster doen, maar die zijn blijkbaar overgekocht, wat een beetje tegen het principe is. Paris FC speelt alin Ligue 2, zelfde met Bastia.

Ben aan het twijfelen tussen Le mans of Nancy

Le Mans natuurlijk.

Geplaatst
Op 1-11-2022 om 12:37 zei Daniell:

@Jerotelli

Odds BK is ook een leuke met jeugd

Geplaatst

twijfel nog tussen mijn liefdes AA Gent / Manchester United of misschien Dortmund of Leipzig om FM 2023 aan te snijden.

Geplaatst
6 uur geleden zei Steels:

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op Benfica. 

En met welk personage? Nuno Gomes? Rui Costa? Pablo Aimar? Luisao? Maniche? Petit? Simao? 

Geplaatst
2 uur geleden zei Mordurette:

En met welk personage? Nuno Gomes? Rui Costa? Pablo Aimar? Luisao? Maniche? Petit? Simao? 

Zit te twijfelen tussen ex-spelers Nuno Gomes (maar hij is ook een goeie coach in de game), Pablo Aimar en Ezequiel Garay. Of Gabriel Batistuta (teamgenoot van voorzitter Rui Costa geweest) of toch maar Daniele De Rossi of Claudio Marchisio?

EDIT: Ik neig naar Pablo Aimar.

bewerkt door Steels

Geplaatst
46 minuten geleden zei Steels:

Zit te twijfelen tussen ex-spelers Nuno Gomes (maar hij is ook een goeie coach in de game), Pablo Aimar en Ezequiel Garay. Of Gabriel Batistuta (teamgenoot van voorzitter Rui Costa geweest) of toch maar Daniele De Rossi of Claudio Marchisio?

EDIT: Ik neig naar Pablo Aimar.

El Payaso lijkt me een geschikte keuze.

Geplaatst
1 uur geleden zei Mordurette:

El Payaso lijkt me een geschikte keuze.

Lijkt me ook aangezien ik een tactiek wil maken die beinvloed is door Roger Schmidt's Benfica & het Joga Bonito van Brazilië in 1970.

Geplaatst

Ik dacht een leuke game te hebben gestart, maar zie helaas dat Red Star FC begint met een nieuw stadion in september 2022, dus daar gaat de komende 25 jaar niets nieuws worden gebouwd.

Ik zoek dus een nieuwe club om een seizoen of 15 mee te spelen, mijn wensen:

- Ergens onderaan de ladder van een relatief groot land. Denk hierbij aan Frankrijk, Italië, Spanje of Portugal. Zeg maar een club waar je niet na 5 seizoenen in de Europese top zit (eigenlijk een equivalent van 1860 München).

- Geen Engeland of Duitsland

- Na een seizoen of 10 wil ik een potentie op een nieuw stadion hebben, ik wil er na al die jaren verdomme een keertje één naar mij vernoemd hebben.

- Toffe shirts, bij voorkeur ook op enige manier te verkrijgen

- Iets unieks aan een club is altijd mooi, wat dat dan ook mag zijn

Alvast bedankt voor alle suggesties!

bewerkt door Keko

Geplaatst
12 minuten geleden zei Keko:

Ik dacht een leuke game te hebben gestart, maar zie helaas dat Red Star FC begint met een nieuw stadion in september 2022, dus daar gaat de komende 25 jaar niets nieuws worden gebouwd.

- Ergens onderaan de ladder van een relatief groot land. Denk hierbij aan Frankrijk, Italië, Spanje of Portugal. Zeg maar een club waar je niet na 5 seizoenen in de Europese top zit (eigenlijk een equivalent van 1860 München).

- Na een seizoen of 10 wil ik een potentie op een nieuw stadion hebben, ik wil er na al die jaren verdomme een keertje één naar mij vernoemd hebben.

UD Melilla en UD Ceuta zijn misschien leuke opties. Spelen als ik mij niet vergis op het laagst speelbare niveau in Spanje, maar hebben hun thuishaven op Marokkaans grondgebied. Ik heb er zelf niet mee gespeeld, maar het schijnt dat er ook redelijk wat Marokkaans en ander (Noord) Afrikaans talent instroomt. 

Misschien iets buiten je range, maar Falkirk in Schotland is ook de moeite waard. Was ook de club van de week in de podcast van afgelopen week. Schotland heeft een grote speelbare piramide, en met Celtic en de Rangers in ieder geval twee ploegen die je nationaal wat uitdaging kunnen bieden. 

Geplaatst
35 minuten geleden zei Keko:

Brescia is wellicht een leuke optie. Ze spelen in de Serie B, dus genoeg tijd om ze langzaamaan beter en sterker te maken en klaar te stomen voor de top. Het stadion (Stadio Mario Rigamonti) werd geopend in 1959 dus het wordt wellicht een keer tijd voor een nieuw stadion. Die kun je dan mooi aanvragen. Het shirt is mooi wat mij betreft, weet niet wat je er zelf van vindt. Met Tom van de Looi en Reuven Niemeijer kom je er ook nog eens twee Nederlanders tegen.

De V op het shirt is ooit geïntroduceerd op het shirt zodat de club mocht gaan spelen op het terrein van voetbalclub Virtus. Later is deze weggehaald, maar sinds 1991 is het definitief teruggekeerd op het shirt. De grootste derby is tegen Atalanta Bergamo, maar sinds het seizoen 2005/06 in de Serie B werd deze niet meer gespeeld (door de promotie van Atalanta) tot aan het Serie A-seizoen 2019/20, toen Brescia weer gepromoveerd was. De derby in Bergamo moest echter zonder publiek worden gespeeld door corona. Brescia degradeerde weer, dus de fans wachten weer op de derby. Check voor meer info over de derby deze vette docu.

Geplaatst

Toffe suggesties! Neig het meeste naar UD Melilla tot nu toe, maar je weet Brescia ook leuk te verkopen :D

Geplaatst
40 minuten geleden zei AntiChrist7:

Iemand suggestie voor non topclub in portugal of nederland die in seizoen 2 wat geld vrijheeft voor wonderkids?

Wou wat lager op de ladder beginnen, maar ben nog wat roestig

Vitória is echt een aanrader in Portugal. Je behoort tot de onderkant van de top zes en hebt daardoor veel weerstand. Toch altijd wat talenten die je na 1 of 2 seizoenen goed kunt verkopen en dan lopen de budgetten aardig snel op! 

Bij Twente had ik een aardig budget aan het begin van het tweede seizoen door Unnerstal en Cerny beide voor rond de 10M te verkopen. Denk dat het totale budget rond de 30M zat uiteindelijk.

Geplaatst
2 uur geleden zei AntiChrist7:

Iemand suggestie voor non topclub in portugal of nederland die in seizoen 2 wat geld vrijheeft voor wonderkids?

Wou wat lager op de ladder beginnen, maar ben nog wat roestig

Rio Ave, Famalicao, Estoril, Vitesse, Heerenveen, Utrecht