Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 304
  • Weergaven 14,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Parma Calcio 1913: Laten we beginnen met de bekendste naam uit deze korte lijst: Parma Calcio 1913. Dit is één van die zeldzame clubs die meer Europese prijzen dan landstitels op haar palmares heeft.

• Torpedo Moskou: Bij de voetbalgiganten van Moskou wordt natuurlijk niet snel gedacht aan deze ploeg, maar naast de twee landstitels in Sovjettijd waren er ook slechts drie ploegen (Spartak Moskou, Din

• Thanks! Mocht er vraag naar zijn, kan ik best eens bijspringen voor een clubgids voor de site zelf. Maar, @Titanschrijft zelf ook al uitstekende artikelen   Meer inhoudelijk: het hele narrat

Geplaatst

Denk dat bij Leeds de uitdaging wel stukken groter is. Een Tottenham valt inderdaad vaak buiten de boot in het echt. Maar ik denk dat zij, met hun faciliteiten op FM, aardig snel aanhaken en dat het dan makkelijker is om A) de PL te winnen, en B) op den duur de CL. Leeds heb je wat meer om aan te bouwen.

Nottingham Forest lijkt mij overigens ook een leuke uitdaging, of Everton.

Geplaatst

Ik ga nu FM 2023 aanschaffen. Wat wel eens tijd werd. Ik twijfel tussen drie teams: SSC Bari, Kaiserslautern of Union Saint Gilloise. Welke van de drie raden jullie aan?

Geplaatst
7 minuten geleden zei Bogatyr:

Ik ga nu FM 2023 aanschaffen. Wat wel eens tijd werd. Ik twijfel tussen drie teams: SSC Bari, Kaiserslautern of Union Saint Gilloise. Welke van de drie raden jullie aan?

Ik zou voor Bari gaan, meeste uitdaging denk ik! 

Geplaatst
23 minuten geleden zei Bogatyr:

Kaiserslautern (y) En dan de successen uit de jaren 90 proberen te evenaren.

Geplaatst
50 minuten geleden zei Bogatyr:

Bari heeft volgens mij een relatief oud-elftal, althans met FM22 was dat zo. Daar ligt een grote uitdaging om te verjongen, maar ook tevens stappen te maken richting het hoogste niveau. Kaiserslautern is natuurlijk een prachtige club, die qua grootte thuis horen in de Bundesliga, hebben al een prachtig en groot stadion.

Geplaatst
1 uur geleden zei Bogatyr:

Het is Kaiserslautern geworden! :)

Had overigens, n.a.v. je avatar Palermo verwacht ;) 

Geplaatst
18 minuten geleden zei Jotew:

Had overigens, n.a.v. je avatar Palermo verwacht  

Die staat op m'n verlanglijstje net zoals Bari. :)

Geplaatst
2 uur geleden zei Bogatyr:

Het is Kaiserslautern geworden!

Veel plezier en succes maat :cheer:(y)

Spoiler

Foutje staat naast smiley knop 

Geplaatst
Op 27-12-2022 om 11:11 zei Orrie:

Ik twijfel tussen een aantal clubs voor een nieuwe savegame (en een novelle). Iemand die me kan helpen?

Leeds: toffe club, toffe fans en Sini is een bonus.

Chelsea: beetje weggevallen, maar vrij aardige jeugd.

Tottenham: omdat het Tottenham is, ze winnen nooit wat. 

Arsenal: omdat ze het zo leuk doen na zo’n lange periode, en hoop spelers hebben die sympathiek overkomen.

Premier League is wel een must, maar ik laat me graag overhalen voor eventuele andere clubs. 

Aston Villa! :-)

Geplaatst

De struggle om in een nieuwe save te raken is er. Mijn building a nation in Noorwegen is op een sisser uitgedraait. Mijn game met Angers is er nog, maar door een fout aankoopbeleid, en enkele dagen niet te kunnen spelen staat die op een lager pitje, maar ga ik em waarschijnlijk als side game houden. Ook bij beide de fout gemaakt om van in het begin al teveel instant result te gebruiken om te snel 'ver' in de game te geraken.

Voor de rest heb ik al veel geprobeerd, Roda, Wrexham, Genk, Union, Benevento... Noem maar op. Waarbij enkel Roda, en Genk voorbij enkel opstarten geraakt zijn. Meestal doe ik een LLM in België, maar door de bug in de financiën in België is dat dit jaar geen optie. Ik ben dus op zoek naar een leuke club om op te bouwen. Liefst niet in België, Frankrijk (door Angers), en Duitsland (in fm22 een leuke Leverkusen game gehad). Ik neig naar een toffe club in Nederland, omdat dit volgens mij het meeste aansluit bij de Belgische competitie. Maar ik sta ook open voor landen als Oostenrijk, Zwitserland... Maar krijg zelf maar geen club gekozen, misschien heeft iemand hier wat raad.

Geplaatst
1 uur geleden zei Glenn08:

Voor de rest heb ik al veel geprobeerd, Roda, Wrexham, Genk, Union, Benevento... Noem maar op. Waarbij enkel Roda, en Genk voorbij enkel opstarten geraakt zijn. Meestal doe ik een LLM in België, maar door de bug in de financiën in België is dat dit jaar geen optie. Ik ben dus op zoek naar een leuke club om op te bouwen. Liefst niet in België, Frankrijk (door Angers), en Duitsland (in fm22 een leuke Leverkusen game gehad). Ik neig naar een toffe club in Nederland, omdat dit volgens mij het meeste aansluit bij de Belgische competitie. Maar ik sta ook open voor landen als Oostenrijk, Zwitserland... Maar krijg zelf maar geen club gekozen, misschien heeft iemand hier wat raad.

Nederland zou je een club als Spakenburg kunnen proberen, of een AFC als je wat geld wil. Verder kan je ook obscuurder opzoeken, zodat je vooral een uitdaging met de stap naar Europees krijgt; of misschien proberen de competitie zo sterk te krijgen dat de concurrentie ook meedoet in Europa. Denk dan bijv aan Oostenrijk; Austria Salzburg (door supporters opgericht wegens Red Bull Salzburg). Of doe eens gek en ga naar Polen (hehe), zo veel vervallen clubs daar waar echt uitdaging ligt; Motor Lublin, Polonia Warszawa, Polonia Bytom of misschien zelfs Szombierki Bytom *ooit Europees tegen Feyenoord gespeeld. 

Geplaatst
  • Auteur
Op 31-12-2022 om 10:13 zei Glenn08:

De struggle om in een nieuwe save te raken is er. Mijn building a nation in Noorwegen is op een sisser uitgedraait. Mijn game met Angers is er nog, maar door een fout aankoopbeleid, en enkele dagen niet te kunnen spelen staat die op een lager pitje, maar ga ik em waarschijnlijk als side game houden. Ook bij beide de fout gemaakt om van in het begin al teveel instant result te gebruiken om te snel 'ver' in de game te geraken.

Nederland: sc Heerenveen of FC Groningen

Oostenrijk: Wolfsberger of LASK

Zwitserland: Servette of FC Basel (die IRL echt een dramatisch seizoen kennen)

Geplaatst

Ik heb net een leuke game in Albanië gestart. 

Geplaatst
3 minuten geleden zei neva:

Valt dat zowat mee daar? Qua regels en buitenlanders?

Geplaatst
6 minuten geleden zei neva:

Is die database die je hiervoor gebruikte wat?

Geplaatst
  • Auteur
9 minuten geleden zei Bogatyr:

Valt dat zowat mee daar? Qua regels en buitenlanders?

Valt tegen wel. Op het hoogste niveau max. 4 buitenlanders in de basisopstelling. 

En @neva kijk wat ik ook zie in de wedstrijdregels van het tweede niveau haha. Betekent dit dat gelijkspelen geen optie is? Dat kun jij mij beter vertellen dan ik aangezien je al zo ver bent.

image.png.b72c3f9c328e4b259b6359f1fd394177.png

edit - oh wacht laat maar ik zat bij de promotie play-offs te kijken qua spelregels :t:

Spelersregels op het 2e niveau:

image.png.577a99d6893893d4d3e9a90c60a8c0e7.png

Spelersregels op het 3e niveau:

image.png.e1c51c45fcf3f07d68e310ee6f336862.png

Geplaatst
32 minuten geleden zei Aaron21:

Is die database die je hiervoor gebruikte wat?

Zeker wel. Zit in seizoen 3 en het ziet er prima uit.

Geplaatst
  • Auteur
4 minuten geleden zei neva:

Zeker wel. Zit in seizoen 3 en het ziet er prima uit.

Al op het hoogste niveau ook? Ik heb vanochtend de eerste oefenpotjes gespeeld. 6-0 op de broek tegen een ploeg van het hoogste niveau en daarna 2 overwinningen tegen ploegen van niveau twee en drie. 

Echt 0 budget ook haha. Moet het vooral van huurlingen hebben merk ik wel qua versterkingen. 

Geplaatst

Hoogste niveau gaat prima, alles zit dicht bij elkaar. Heb alleen maar transfervrije Albanezen gehaald, maar vooralsnog prima. Halverwege seizoen 3 sta ik 4e, maar goed, de verschillen zijn vrij klein. Ook geen geld hoor, nog 99 euro in kas, dus zal dit jaar het rood wel ingaan. Maar met een beetje mazzel plaats ik me voor de voorrondes van de Conference League, daar zijn 3 plekken voor beschikbaar.

Spoiler

image.png.4cdb8b2d9fac04840035d3a96a9f23a3.png

Wel volledig professioneel geworden op het moment dat we promoveerden naar het hoogste niveau, dus dat is ook wel prettig. Kost een hoop geld, dus faciliteiten e.d. krijg ik nog niet verbeterd. Is voor de betere transfertargets meestal wel een must dat de trainingsvelden verbeterd worden, dus dat is wel lastig.

Geplaatst
1 uur geleden zei Fantasy:

Nederland: sc Heerenveen of FC Groningen

Oostenrijk: Wolfsberger of LASK

Zwitserland: Servette of FC Basel (die IRL echt een dramatisch seizoen kennen)

Servette had ik ook al eens bekeken ja ;c Momenteel begonnen met MVV, als dat niet lukt heb ik voor mezelf al FC Sion als back up om mee te starten. Probleem is ook dat ik niet genoeg tijd heb om een langere sessie te spelen, om zo echt in de save te geraken.

Geplaatst

Ook bij beide de fout gemaakt om van in het begin al teveel instant result te gebruiken om te snel 'ver' in de game te geraken.

Wat veel mensen niet beseffen, is dat je met instant result een andere MatchEngine gebruikt in tegenstelling tot als je de wedstrijden daadwerkelijk zelf speelt. Dus de resultaten zullen ook verschillen. De instant result MatchEngine baseert de uitslag vooral op "huidige reputatie", waardoor je als net gepromoveeerde ploeg of degradatiekandidaat ook resultaten krijgt die te verwachten zijn voor een degradatiekanidaat.

bewerkt door Rrrood

Geplaatst
Op 31-12-2022 om 11:27 zei Zawisza:

Nederland zou je een club als Spakenburg kunnen proberen, of een AFC als je wat geld wil. Verder kan je ook obscuurder opzoeken, zodat je vooral een uitdaging met de stap naar Europees krijgt; of misschien proberen de competitie zo sterk te krijgen dat de concurrentie ook meedoet in Europa. Denk dan bijv aan Oostenrijk; Austria Salzburg (door supporters opgericht wegens Red Bull Salzburg). Of doe eens gek en ga naar Polen (hehe), zo veel vervallen clubs daar waar echt uitdaging ligt; Motor Lublin, Polonia Warszawa, Polonia Bytom of misschien zelfs Szombierki Bytom *ooit Europees tegen Feyenoord gespeeld. 

eerste doel bij Polonia de stank in het stadion weg krijgen

Geplaatst

Door een fout in een lower league file kloppen de competitie indelingen niet meer na het eerste seizoen in mijn Lyn FK save. Ontzettend zonde weer ook :moop: Anderzijds is het natuurlijk mijn eigen schuld, er bestaat altijd een risico met dat soort files.

Nu wil ik wederom in Duitsland starten, ik had in FM22 een ontzettende leuke save met Dynamo Dresden, maar door de komst van FM23 heb ik die uiteindelijk niet doorgezet aangezien ik dan toch graag de nieuwste versie speel, iets met eigenwijs.

Nou twijfel ik tussen de volgende twee clubs.

Logo von Preußen Münster

SC Preußen Münster

Was tot aan 2020 nog actief in de 3. Liga, en spelen nu op het vierde niveau in de Regionalliga West. Fanatieke achterban, zowel een O-19- als een 2e elftal en ruimte om door te ontwikkelen daar de faciliteiten etc. nog op een lager niveau zitten. Daarnaast een groot tal van spelers (A-kern en jeugd) ingame aanwezig. Op de één of andere manier geniet deze club iets meer mijn voorkeur, al moet je me niet vragen waarom..

SC Preußen Münster Shirt Home | jakosport.nl

----

Alemannia Aachen - Wikipedia

Alemannia Aachen

Club met een geweldig stadion wat niet thuis hoort in wederom de Regionalliga West. Deze club kent een iets ander verleden met faillissementen waardoor ze zijn gedegradeerd. Daarnaast is er een Nederlandse voetballer erg belangrijk geweest gedurende de wederopstanding: Erik Meijer. Kijkend naar het stadion waar 30.000 man in kan, valt daar al niet veel meer aan op te bouwen, anderzijds dan ben je ook klaar voor de komende jaren..

image.png.7ccaff022afb409f1be69d983f198e6b.png

bewerkt door Jotew