Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 304
  • Weergaven 14,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Parma Calcio 1913: Laten we beginnen met de bekendste naam uit deze korte lijst: Parma Calcio 1913. Dit is één van die zeldzame clubs die meer Europese prijzen dan landstitels op haar palmares heeft.

• Torpedo Moskou: Bij de voetbalgiganten van Moskou wordt natuurlijk niet snel gedacht aan deze ploeg, maar naast de twee landstitels in Sovjettijd waren er ook slechts drie ploegen (Spartak Moskou, Din

• Thanks! Mocht er vraag naar zijn, kan ik best eens bijspringen voor een clubgids voor de site zelf. Maar, @Titanschrijft zelf ook al uitstekende artikelen   Meer inhoudelijk: het hele narrat

Geplaatst
10 minuten geleden zei Jotew:

Door een fout in een lower league file kloppen de competitie indelingen niet meer na het eerste seizoen in mijn Lyn FK save. Ontzettend zonde weer ook :moop: Anderzijds is het natuurlijk mijn eigen schuld, er bestaat altijd een risico met dat soort files.

Nu wil ik wederom in Duitsland starten, ik had in FM22 een ontzettende leuke save met Dynamo Dresden, maar door de komst van FM23 heb ik die uiteindelijk niet doorgezet aangezien ik dan toch graag de nieuwste versie speel, iets met eigenwijs.

Nou twijfel ik tussen de volgende twee clubs.

Logo von Preußen Münster

SC Preußen Münster

Was tot aan 2020 nog actief in de 3. Liga, en spelen nu op het vierde niveau in de Regionalliga West. Fanatieke achterban, zowel een O-19- als een 2e elftal en ruimte om door te ontwikkelen daar de faciliteiten etc. nog op een lager niveau zitten. Daarnaast een groot tal van spelers (A-kern en jeugd) ingame aanwezig. Op de één of andere manier geniet deze club iets meer mijn voorkeur, al moet je me niet vragen waarom..

Alemannia Aachen - Wikipedia

Alemannia Aachen

Club met een geweldig stadion wat niet thuis hoort in wederom de Regionalliga West. Deze club kent een iets ander verleden met faillissementen waardoor ze zijn gedegradeerd. Daarnaast is er een Nederlandse voetballer erg belangrijk geweest gedurende de wederopstanding: Erik Meijer. Kijkend naar het stadion waar 30.000 man in kan, valt daar al niet veel meer aan op te bouwen, anderzijds dan ben je ook klaar voor de komende jaren..

Ik weet niet wat voor shirts beide clubs hebben maar dat speelt voor mij vaak ook een grote rol. Zo op het oog zou ik ook voor Münster gaan.

Geplaatst

Ik merk al aan je post(s) dat je voorkeur bij Münster ligt dus ik zou dat doen als ik jou was.

bewerkt door 19CH98

Geplaatst

@Glenn08 @Mordurette @Oerlie @Steels

Allen dank voor de reacties! Ik neig inderdaad meer naar Munster, maar dat komt voornamelijk doordat ze momenteel nog een ouder stadion etc. hebben, waarin we dus in-game stappen kunnen gaan maken / nieuw kunnen bouwen. Qua faciliteiten zitten ze ook lager. Ook de tenues vind ik 10 keer mooier dan die van Aachen.

Munster krijgt volgens mij wel een nieuw/verbouwd stadion in real-life en dat is volgens mij ook niet toegevoegd door SI waardoor daarvoor kansen liggen om zelf naar toe te groeien.

Echter is Aachen qua selectie denk ik minder waardoor daar meer aan gesleuteld moet worden, hebben ze wel een mooier stadion, ongekend eigenlijk voor een club in de Regionalliga, en hebben ze een interessantere geschiedenis dan Munster. Daarentegen hebben ze geen B-elftal, enkele een O-19, waar ik altijd wel graag een B-elftal heb.

Dus ik twijfel nog steeds iets :P 

bewerkt door Jotew

Geplaatst

Oh dat van dat B team van Aachen had ik gemist, das wel een dingetje waar ik zelf ook over struikel. Kan je dat later niet aanvragen? Had ik bij Leverkusen vorige FM ook gedaan. (al was dat niet helemaal oke verwerkt had ik het idee)

Geplaatst

Mannen, Peter Bosz zoekt een nieuwe uitdaging en revanche. Uiteraard het liefst bij een club die openstaat voor aanvallend, vermakelijk voetbal en waarbij ik ook eens tactieken kan testen met 2 DM's.

Deze onderstaande clubs heb ik op het oog, incl. korte toelichting. Welke club adviseren jullie en waarom?

Valencia CF Samen met assistent Hedwiges Maduro terug naar de top van het Spaanse voetbal. Ik volg Valencia sinds mijn bezoek aan 2 wedstrijden (2012) nog altijd en ook dit jaar komt het niet volledig uit de verf. Tijd voor betere tijden middels doorselecteren en aanvallend voetbal.

Fiorentina Een nieuw land en nieuwe competitie voor Peter. Beginnen met een schone lei.

Lille revanche in Frankrijk, na het min of meer mislukte avontuur bij OL. Deze selectie brengt de uitdaging met zich mee om hier en daar te verjongen (door te selecteren) en heeft bizar veel talent op de flanken.

VfB Stuttgart Leuke jonge selectie waarbij een 352 niet zou misstaan. Peter heeft als trainer al een naam in Duitsland, natuurlijk.

Hansa Rostock 2. Bundesliga club met best wat Nederlanders en ex-Eredivisie spelers. Daar heb ik vaak een zwak voor bij een FM game. Tevens oud club van Peter Bosz, als speler.

andere suggesties zijn ook welkom!

bewerkt door Jeffers

Geplaatst
1 uur geleden zei Jeffers:

Mannen, Peter Bosz zoekt een nieuwe uitdaging en revanche. Uiteraard het liefst bij een club die openstaat voor aanvallend, vermakelijk voetbal en waarbij ik ook eens tactieken kan testen met 2 DM's.

Deze onderstaande clubs heb ik op het oog, incl. korte toelichting. Welke club adviseren jullie en waarom?

Valencia CF Samen met assistent Hedwiges Maduro terug naar de top van het Spaanse voetbal. Ik volg Valencia sinds mijn bezoek aan 2 wedstrijden (2012) nog altijd en ook dit jaar komt het niet volledig uit de verf. Tijd voor betere tijden middels doorselecteren en aanvallend voetbal.

Fiorentina Een nieuw land en nieuwe competitie voor Peter. Beginnen met een schone lei.

Lille revanche in Frankrijk, na het min of meer mislukte avontuur bij OL. Deze selectie brengt de uitdaging met zich mee om hier en daar te verjongen (door te selecteren) en heeft bizar veel talent op de flanken.

VfB Stuttgart Leuke jonge selectie waarbij een 352 niet zou misstaan. Peter heeft als trainer al een naam in Duitsland, natuurlijk.

Hansa Rostock 2. Bundesliga club met best wat Nederlanders en ex-Eredivisie spelers. Daar heb ik vaak een zwak voor bij een FM game. Tevens oud club van Peter Bosz, als speler.

andere suggesties zijn ook welkom!

zou persoonlijk beginnen met Hansa Rostock, denk dat je daar ook de meeste uitdaging in gaat vinden.

Geplaatst

Qua uitdaging Hansa Rostock. Wanneer je een leuk verhaal zoekt voor een novelle zou ik aan Valencia CF of Fiorentina denken. 

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een langere save, maar ik heb behoorlijk wat criteria:

- Redelijk goede jeugdopleiding
- Doorgroeimogelijkheden
- Wel financiële middelen
- Leuke competitie
-  1 a 2 bekende Nederlandse spelers

Kunnen jullie mij hiermee helpen?

Alvast bedankt

Geplaatst

Manchester United voldoet wel aan je eisen, maar of dat is wat je zoekt?

Villarreal (Danjuma), Toulouse (van den Boomen, Spieringhs, Dallinga) of PAOK Saloniki (Biseswar) voldoen ook aan de meeste van deze eisen.

Geplaatst
Op 20-1-2023 om 21:59 zei Skyrr_Remco:

Hallo allemaal,

- Doorgroeimogelijkheden
- Leuke competitie

Alvast bedankt

Klinkt alsof je met Bayer Leverkusen moet beginnen!

Geplaatst
Op 20-1-2023 om 21:59 zei Skyrr_Remco:

Hallo allemaal,

- Doorgroeimogelijkheden
- Leuke competitie

Alvast bedankt

Leeds

Geplaatst

Ik zoek een club uit een kleine competitie, met niet teveel speeldagen. Moet ook geen club uit de hoogste klasse zijn. Moet zelfs geen club voorgesteld worden, maar wel een leuke, korte competitie. Zou zijn voor een sidegame, om niet teveel voor te gaan lopen op mijn novelle met SK Beveren.

Geplaatst
5 minuten geleden zei Glenn08:

Ik zoek een club uit een kleine competitie, met niet teveel speeldagen. Moet ook geen club uit de hoogste klasse zijn. Moet zelfs geen club voorgesteld worden, maar wel een leuke, korte competitie. Zou zijn voor een sidegame, om niet teveel voor te gaan lopen op mijn novelle met SK Beveren.

Ijsland! Dacht dat Bosnië ook vrij kort was trouwens en heb daar een leuke game gehad 2 jaar geleden.

Geplaatst
1 minuut geleden zei FlyD:

Ijsland! Dacht dat Bosnië ook vrij kort was trouwens en heb daar een leuke game gehad 2 jaar geleden.

Ijsland had ik al aan gedacht, maar daar zit je met die competitie over een kalenderjaar, en dat vond ik in Noorwegen maar niets;c Bosnië ga ik eens voor kijken.

Geplaatst
56 minuten geleden zei Glenn08:

Oostenrijk, Bulgarije, Tsjechië, Denemarken, Hongarije, Polen, Rusland, Oekraïne

Geplaatst
8 uur geleden zei Glenn08:

Wat versta je onder een korte competitie? Zijn dat 30 wedstrijden of minder?

Geplaatst
1 uur geleden zei Mordurette:

Wat versta je onder een korte competitie? Zijn dat 30 wedstrijden of minder?

Toch maximaal 30

Geplaatst
55 minuten geleden zei Glenn08:

Toch maximaal 30

Cyprus heeft namelijk 31 wedstrijden als je in de Kampioensgroep uitkomt. 26 wedstrijden in de reguliere competitie en dan 5 wedstrijden om de titel (1x tegen elkaar van de top 6).