Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Uitdaging: Great [klein land] challenge

Punten

FIFA World Ranking 150 t/m 210: 150 punten
FIFA World Ranking 100 t/m 149: 100 punten
FIFA World Ranking 75 t/m 99: 75 punten

Het begon jaren geleden allemaal met San Marino: wie lukte het om met de hekkensluiter van de FIFA World Ranking het onmogelijke mogelijk te maken? Wie kon de dwergstaat aan de wereldtitel helpen? In het verleden is slechts weinigen dit gelukt, dus het moge duidelijk zijn dat dit een zeer pittige uitdaging is. In de loop der jaren kwamen er uitdagingen bij die gebaseerd waren op de Great San Marino Challenge: Liechtenstein, Gibraltar, Andorra, ga zo maar door. Zo zijn we langzaam tot de naam van deze uitdaging gekomen: the Great [insert klein land] challenge

Deze uitdaging kun je zo moeilijk maken als je zelf wil. We beperken ons met de puntentelling - als je het überhaupt daarvoor doet, eigenlijk staat het spelplezier voorop! - tot een bepaald gedeelte van de FIFA World Ranking: de nummers 75 t/m 221. Dat lijkt breed, maar bedenk dan eerst dat je rond plek 80 landen als Haïti, Curaçao, Oezbekistan en China tegenkomt: geen mondiale grootmachten in de voetbalwereld. Om toch een onderscheid te maken, krijg je uiteraard meer punten voor de 'slechtste' landen.

Het doel blijft telkens duidelijk: win met het kleine land het WK voetbal. Als extra dimensie kun je ervoor gaan om ook nog met een club uit het betreffende land de Champions League te gaan winnen, al is dit geen must. 

Regels

• Het gebruik van in-game editors is natuurlijk uit den boze. Bij bepaalde landen heb je uiteraard wel aanvullende editor data uit Steam nodig.
  • Verlies is verlies. Wedstrijden opnieuw spelen doen we niet aan mee.
  • Je kan ervoor kiezen zowel een club als land te managen, maar je kan ook ervoor kiezen om enkel de door jouw gekozen club te managen en pas later ook bondscoach te worden (of andersom).
  • Bij een dubbelfunctie gelden bij je club geen transferrestricties. Het maakt deel uit van de strategie die je ontwikkelt om het land naar de wereldtitel te leiden. Je bent vrij om je eigen aanpak hierin te kiezen. 
  • Antwoorden 74
  • Weergaven 3,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Yes! Eindelijk een goede San Marinese regen, 44 seizoenen voor moeten wachten. 170 PA  

• Thomassje123
    Thomassje123

Na het halen van het EK nu ook eindelijk gepromoveerd vanuit de Nations League divisie C. De toekomst ziet er goed uit met een aantal grote talenten op komst

• Thomassje123
    Thomassje123

Noice  

Geplaatst

Omdat ik mij voor de allereerste keer aan deze challenge wil wagen, kies ik nog niet 1 van de allermoeilijkste landen zoals San Marino, Gibraltar of Andorra, maar wil ik een keuze maken tussen Luxemburg, Estland of Faroër. Ik laat mij wel een beetje tegenhouden door een wintercompetitie* (ik weet niet goed waarom) & dan schiet Luxemburg nog over. Ik heb enkel geen flauw idee 1. wanneer er een Luxemburgse database beschikbaar komt & 2. wanneer een database een goede database is (of wie een goede Luxemburgse database kan creëren). Iemand die hier antwoord op weet?

*Edit: zomercompetitie natuurlijk :classic_rolleyes:.

bewerkt door Michalinho

Geplaatst
8 minuten geleden zei Michalinho:

Omdat ik mij voor de allereerste keer aan deze challenge wil wagen, kies ik nog niet 1 van de allermoeilijkste landen zoals San Marino, Gibraltar of Andorra, maar wil ik een keuze maken tussen Luxemburg, Estland of Faroër. Ik laat mij wel een beetje tegenhouden door een wintercompetitie (ik weet niet goed waarom) & dan schiet Luxemburg nog over. Ik heb enkel geen flauw idee 1. wanneer er een Luxemburgse database beschikbaar komt & 2. wanneer een database een goede database is (of wie een goede Luxemburgse database kan creëren). Iemand die hier antwoord op weet?

https://steamcommunity.com/workshop/?l=dutch

Steam workshop even in de gaten houden

Geplaatst
17 minuten geleden zei Michalinho:

Omdat ik mij voor de allereerste keer aan deze challenge wil wagen, kies ik nog niet 1 van de allermoeilijkste landen zoals San Marino, Gibraltar of Andorra, maar wil ik een keuze maken tussen Luxemburg, Estland of Faroër. Ik laat mij wel een beetje tegenhouden door een wintercompetitie (ik weet niet goed waarom) & dan schiet Luxemburg nog over. Ik heb enkel geen flauw idee 1. wanneer er een Luxemburgse database beschikbaar komt & 2. wanneer een database een goede database is (of wie een goede Luxemburgse database kan creëren). Iemand die hier antwoord op weet?

Faeröer en Luxemburg heb ik ook wel eens aan gedacht. Met de Faeröer heb je eventueel in Denemarken ook een club die jeugdspelers produceert uit dit land, enkel spelen ze op het zesde niveau en ook niet standaard speelbaar.

Luxemburg is leuk. Database zal pas uitkomen na de officiële release en dan is het wachten totdat makers deze uitbrengen. Vaak duurt het wel een paar weken voordat er meerdere databases afgerond zijn.

Geplaatst
20 minuten geleden zei Mordurette:

Faeröer en Luxemburg heb ik ook wel eens aan gedacht. Met de Faeröer heb je eventueel in Denemarken ook een club die jeugdspelers produceert uit dit land, enkel spelen ze op het zesde niveau en ook niet standaard speelbaar.

Luxemburg is leuk. Database zal pas uitkomen na de officiële release en dan is het wachten totdat makers deze uitbrengen. Vaak duurt het wel een paar weken voordat er meerdere databases afgerond zijn.

Hoe weet je of een database goed is? Is dat puur trial and error? Of weten jullie uit ervaring wie er correcte databases uitbrengt?

Geplaatst
53 minuten geleden zei Michalinho:

Hoe weet je of een database goed is? Is dat puur trial and error? Of weten jullie uit ervaring wie er correcte databases uitbrengt?

Er zijn wel bekende makers op bijvoorbeeld SI die bekend staan om de kwaliteit van de database. Kom even niet zo snel op de namen. 

Geplaatst

bannerliechtenstein.png

World Cup 2034

Daar gaan we dan. Ik heb het WK al een paar dagen geleden afgewerkt maar niet eerder tijd gehad om een update te posten terwijl ik dit eigenlijk vlak na de bekendmaking van de selectie wilde doen. Afijn, hier is die dan alsnog. Het wereldkampioenschap in Japan dus, het jaar 2034. De loting bepaalde dat wij in de groep zouden komen met China en Egypte. Dit moest op papier zeker te doen zijn aangezien wij begonnen als 12e op de FIFA ranglijst. De eerste wedstrijd was tegen Egypte en bij winst konden we eigenlijk al zeker zijn van plaatsing voor de volgende ronde. We zouden het hele toernooi ook met dezelfde tactiek spelen, soms wat kleine aanpassingen aan de hand van de sterkte van de tegenstander.

Spoiler

49b429fa5b06e7960880fc301273b1a7.png

Group K

Zoals gezegd de eerste groepswedstrijd tegen Egypte en die werd vrij eenvoudig gewonnen. We kwamen geen enkel moment in de problemen en met een 3-0 overwinning hebben we een mooie stap gezet richting de groepswinst. Doelpuntenmakers waren Chambon ('45) en Javier ('56 en '72). Helaas pakten twee centrale verdedigers wel een gele kaart waardoor zij meteen op scherp staan de volgende wedstrijd.

Tegen China was het niet veel anders. We waren heer en meester op het veld met een xG van 0.05 had China echt niks in te brengen. Het was wederom Javier ('17 en '55) die van zich liet horen. De spits die eigenlijk afgeschreven was laat zien dat hij het scoren nog niet verleerd is. Door deze overwinning zijn wij groepswinnaar geworden en hebben hierdoor een gunstigere loting normaal gesproken, al weet je het op een WK nooit.

083b67f1b661ba0628d62de0ac0b743a.png

Second Round

In de tweede ronde, waarbij het een K.O. systeem is uiteraard, treffen we een bekende. In de voorbereiding speelden we ook tegen hen en werd er nip gewonnen op eigen veld. Marokko is de tegenstander en dat mag gerust een gunstige loting genoeg worden op papier. Ja, op papier wel, maar op het veld was het heel spannend. We kwamen zelfs al in de 4e minuut op achterstand maar gelukkig konden we de dit binnen het half uur weer rechtzetten en omdraaien. Agudo ('27 en '30) was hier eigenhandig voor verantwoordelijk. Lang leek dit ook weer de eindstand te worden maar vlak voor het ingaan van de blessuretijd sloegen de Marokkanen toe waardoor een verlenging noodzakelijk was. Hierin lieten wij zien dat we toch een klasse beter waren dan onze tegenstander. Javier ('93) en Chambon ('95 en '116) waren de doelpuntenmakers in de verlenging en zo eindige deze wedstrijd in een 5-2 overwinning. Alsnog overtuigend door naar de achtste finale.

cefb2a730e833e6e012218a5c620854d.png

Third Round

FM noemt het de derde ronde, ik noem het gewoon de achtste finale. Dat klinkt namelijk ook beter. Vanaf deze ronde zijn er geen gunstige lotingen meer, alle landen die nog meedoen hebben stuk voor stuk kwaliteit rondlopen, of je moet gewoon heel veel mazzel gehad hebben als je Irak, Ierland, Mali of Peru bent. Met Engeland hadden we toch best pittig geloot, al hadden we niet veel keuze omdat de volgorde al bepaald was. Engeland is ook weer zo'n bekende want in de WK kwalificaties speelden we al tweemaal tegen hen. Uit verloren we met 3-0 en thuis wonnen we we verrassend met 1-0. Het kan dus alle kanten op. Ze hebben wel echt een gruwelijke selectie meegenomen dus ik kneep 'm wel. Ondertussen werd de conditie bij onze spelers ook minder dus was het even passen en meten wie ik zou gaan opstellen. Ik kon in ieder geval niet met de sterkste spelers starten. Javier had zich flink uitgesloofd de vorige wedstrijd vanwege de verlenging en dat hakte er bij andere spelers ook wel in.

We begonnen best nerveus en Engeland had het beste van het spel. In de eerste helft werd er niet gescoord, maar de Engelsen waren we het dichtstbij. Onze doelman speelde een prima partij gelukkig. In de tweede helft was het na 3 minuten wel raak. Engeland kwam op voorsprong en we moesten nu aan de bak. Agudo speelde geen beste wedstrijd maar kan met z'n techniek en acties wel iets forceren. Gomes was de vervanger van Javier en kon deze wedstrijd zijn kans pakken. Dat deed hij ook! In de 62e minuut sloeg de geboren Braziliaan toe. De stand was weer gelijk maar de Engelsen hadden nog altijd het beste van het spel. Er volgde een kansenregen maar Anderson Feijão, onze doelman, wist zich nogmaals te onderscheiden met uitstekend keeperswerk. In een counter hierop volgend werden de Liechtensteinse fans (en heel veel Japanners die het stadion wisten te vinden) gek. De ingevallen Diogo Abreu wist met een mooie pass de opkomende rechtsback Carattini (die de vermoeide Filipe Cruz vervangen had voor deze wedstrijd) te bereiken en met zijn sterke linkervoet krulde hij de bal achter de doelman: 2-1! Met nog 17 minuten en wat blessuretijd te spelen was het nu noodzaak om deze voorsprong vast te houden. Er was nog wel wat dreiging, maar uitgespeelde kansen kwamen er niet meer. De muur van Liechtenstein was te sterk. Het eindsignaal klonk en we hadden Engeland uitgeschakeld. De kwartfinale was bereikt.

2f845c0349e3f25f9c33ece549ffdf1e.png

Quarter Final

Kijkend naar de andere wedstrijden zien we wederom een paar verrassingen. Ierland en Mali zitten ook in de kwartfinale, net als landen als Mexico, Argentinië, Noorwegen, Servië en onze tegenstander, Colombia. Wat kunnen we vertellen over de Colombianen? Ja, ze produceren altijd verdomd lekkere newgens die vaak ook goedkoop op te halen zijn. Mijn oud-spits Esquivel is één van de aanvalsleiders van het land, tegenwoordig spelend voor Aston Villa. Ook Jiménez, de 'Tireless Midfielder', is vak de partij. Deze jongen heeft bij Vaduz nooit een echte kans gekregen en speelt nu bij Dortmund de sterren van de hemel. Oppassen dus. Dankzij zijn doelpunt de vorige wedstrijd staat Gomes wederom in de basis, vergezeld door Javier die weer fit was. Agudo is gepasseerd. Ook Zagré, de linksback, is gepasseerd en werd vervangen door Barry. Filipe Cruz was ook weer helemaal fit en kon starten in plaats van Carattini, die zich weer kon richten op een plek op het middenveld. Achterin ook wat wijzigingen doordat Ayrton geschorst was. Routinier Morato was zijn vervanger. 

De wedstrijd begon en de intentie van de Colombianen was gelijk duidelijk. Schoppen alsof je leven ervan afhing. Dit resulteerde ook in 5 gele kaarten deze wedstrijden. Voetballen wilden ze niet en met een xG van 0.05 was dit ook enorm duidelijk te zien in de statistieken. 2 schoten waarvan 1 op doel. Maar hoe deden wij het dan? Nou, scoren wisten wij niet te doen ondanks 24 schoten en 11 op doel. Met een xG van 1.91 hadden we echt meer verdiend. Colombia scoorde wel alleen was dit in buitenspel dus deze werd afgekeurd. Een 0-0 stand en daarmee was ook de verlenging geëindigd. Strafschoppen moesten gaan bepalen wie zich kon opmaken voor een plek bij de beste vier landen. Gomes mocht beginnen en deed zijn plicht, net als Esquivel namens Colombia. Wonderkid Hilzinger legde aan maar zijn inzet werd gestopt, net als die van Diogo Abreu. Bij de tegenstander werden vervolgens beide strafschoppen feilloos binnengeschoten. Zou dit dan het einde zijn? Het leek een onmogelijke opdracht om dit nog om te keren. Javier schoot raak en vervolgens stopte onze doelman de inzet van de Colombianen. Wij scoorden weer en wederom misten zij hun penalty. Zou het dan toch..? Het stadion ontplofte vanwege alle spanningen en sensatie. Domínguez schoot raak, Molina namens Colombia ook. Vervolgens was het Zagré, die nog was ingevallen, die achter de bal ging staan. Hij stuurde de doelman de verkeerde hoek in. Raak! Sacramento, de centrale verdediger van Lazio, pakte de bal op en legde aan, schoot de bal en... Anderson Feijão pakt 'm! Het is klaar, Liechtenstein wint de strafschoppenserie en plaatst zich voor de halve finale! Briljant!

e1bcca67f827cbf7a5b8a5202f7f8543.png

Semi Final

Nog niet echt bijgekomen van het succes van de kwartfinale staat de volgende wedstrijd alweer op het programma. Twee dagen rust en op de derde dag 's avonds alweer vol aan de bak. Er wordt heel veel gevraagd van de spelers, helemaal als ze wederom 120 minuten in hun benen hebben zitten. Er zal weer gerouleerd worden moeten. In de kwartfinale waren er weer wat verrassingen te zien. Servië en Noorwegen wonnen beide hun wedstrijd en mogen met elkaar uitvechten wie naar de finale mag. Noorwegen overigens zonder Haaland, deze meneer heeft al 2 jaar geleden besloten te stoppen als international. Een hard gelach natuurlijk omdat het nog altijd een fenomeen is op de voetbalvelden. Wekelijks basis in Parijs maar blijkbaar heeft hij geen zin meer om voor Noorwegen te spelen. Misschien krabt hij zich nog even achter z'n oren nu hij ziet dat de Noren in de halve finale staan van een WK. Afijn, dat is nu minder belangrijk. Wat wel belangrijk is is het feit wie onze tegenstander zou zijn in de andere halve finale en daar heb je de verrassing. Mexico won van Argentinië en daarmee mogen wij spelen tegen de Mexicanen. Ook Mexico levert steevast fantastische newgens ieder jaar dus dit zal ook een heel karwei worden om als winnaar van het veld te stappen. In maart van dit jaar speelden we tegen hen ook nog een oefenwedstrijd (net als tegen de Verenigde Staten) en die wedstrijd eindigde in 2-2. Ik moest echt flink puzzelen want driekwart van onze basisspelers konden geen 90 minuten spelen. Om die reden besloot ik andere spelers op te stellen die in mijn ogen ook goed genoeg zijn om deze tegenstander opzij te zetten. Agudo mocht weer starten in de spits. Aanvoerder Valente was onze spelmaker en achterin was Ayrton weer terug van een schorsing. Hilzinger was buiten de selectie gelaten in de hoop dat hij weer helemaal fit zou zijn voor hopelijk de finale.

Tijdens de wedstrijd merkte je dat beide landen wat voorzichtig deden, geen risico's wilde nemen omdat men bang was om tegen de lamp te doen met een counter. Dit resulteerde ook in een saaie eerste helft. Ook de volgende 25 minuten in de tweede helft was niet om aan te gluren, er volgden zelfs fluitconcerten vanaf de tribunes van de Japanners die massaal een kaartje gekocht hadden voor deze halve finale. Een splijtende pass van Tobias Finkbeiner richting Agudo werd mooi aangenomen en met één kapbeweging passeerde de spits zijn directe tegenstander en schoot de bal in de korte hoek achter de doelman. Liechtenstein kwam op voorsprong in de 70e minuut en zelfs 10 minuten later werd de genadeklap uitgedeeld door de dwergstaat. Wederom Agudo passeerde de Mexicaanse doelman en gooide de wedstrijd op slot. De tegenstander probeerde nog wel wat maar ook ditmaal was de muur van Liechtenstein te sterk. Zou het kunnen gebeuren? De finale was in ieder geval bereikt, dat is al een prestatie op zich natuurlijk maar nu we zo dichtbij zijn om deze challenge te voltooien moet deze wedstrijd gewonnen worden.

d14232f3af27a3e328d55c2d5a7becb1.png

Final

We staan in de finale met een land als Liechtenstein. Al langere tijd geen klein land meer binnen het internationale voetbal maar op papier geen favoriet. Dat was onze tegenstander overigens ook niet. Servië versloeg Noorwegen en dus heb je een hele verrassende WK finale te pakken. Eerder deze dag wist Noorwegen de derde plek te bemachtigen ten koste van Mexico. Bij Servië ook een paar bekende koppen in de selectie. Gudovic heeft bij Vaduz onder contract gestaan maar nooit één wedstrijd gespeeld. Na twee uitleenbeurten werd hij verkocht aan Man City voor 38.5 miljoen. Deric kon uiteindelijk niet echt rekenen op steun en vertrok transfervrij naar Sevilla. Stojkovic is een ander verhaal. Na drie uitleenbeurten mocht hij één seizoen meedoen en met een gemiddelde van een 7.46 na 35 wedstrijden klopte Man United op de deur met een zak met geld en vertrok naar Engeland waar hij meteen een belangrijke speler werd. Soms nog wel eens spijt van zijn vertrek maar gezien deze challenge en het feit dat hij al international was van Servië was hij niet meer interessant voor Liechtenstein.

De wedstrijd dan. 18 schoten en 8 op doel voor Liechtenstein. 10 schoten en 4 op doel voor Servië. Een xG van 1.89 voor ons en 1.33 voor Servië. Qua statistieken waren wij de betere ploeg al was het verschil niet heel groot. Wij begonnen sterk aan de wedstrijd en dit resulteerde in een vroege openingstreffer door Gomes ('5). Dit bleek het enige doelpunt te zijn in de eerste helft. Na 58 minuten voetballen volgde er een flitsende aanval van Servië waarbij onze linksback Barry aan de noodrem moest trekken waardoor er een strafschop volgde. Deze werd in de 60e minuut ook benut en de stand was weer gelijk. Bij Liechtenstein werd er vervolgens gewisseld en er volgde wat aanpassingen in de tactiek. Een hoekschop werd gegeven in de 71e minuut en Hilzinger slingerde de bal mooi voor waardoor centrale verdediger Domínguez de bal alleen maar een zetje hoefde te geven met z'n hoofd. Wederom een voorsprong voor Liechtenstein. Niet veel later kwam Servië weer knap voor het doel en de bal werd ook achter de doelman gespeeld. Er bleek een overtreding te zijn gemaakt en het doelpunt werd afgekeurd. Wat een mazzel voor Liechtenstein want er leek niet veel aan de hand. Een alles of niets poging in de blessuretijd van Servië maar dit leverde niks op. Het fluitsignaal klonk en Liechtenstein was wereldkampioen!!!

0301a75b8fa3b607de6d48bf51a08ab6.png

2509ed6b5c479da20ab4c9f7567a995d.png

14a86225018f3482cd9acd9df39f9ef7.png

En nu is het tijd voor FM23! :t:

(Dit verdient het wel om op twee plekken te posten).

bewerkt door Mordurette

Geplaatst

Wat moet je zeker configureren in je save als je deze uitdaging wilt doen?

Uiteraard de database van het land waarmee je wilt spelen, downloaden (eens die beschikbaar is). Bv. Luxemburg.

Maar wat nog?

- Buurlanden ook laden omdat er meer kans is dat daar een tweede nationaliteit bij zit? Bv. België, Frankrijk en Duitsland.

- Bij aangepaste configuratie het land (bv. Luxemburg) selecteren en alles aanvinken.

- Doe je dat ook met andere landen? Buurlanden / landen die goede newgens genereren?

- Nog andere tips?

Ik wil deze uitdaging best graag aangaan, maar dan liefst wel met een optimale configuratie zodat de kans op succes toch weer net iets groter wordt. Daarom deze vraag om info.

Geplaatst
8 uur geleden zei Michalinho:

Wat moet je zeker configureren in je save als je deze uitdaging wilt doen?

Uiteraard de database van het land waarmee je wilt spelen, downloaden (eens die beschikbaar is). Bv. Luxemburg.

Maar wat nog?

- Buurlanden ook laden omdat er meer kans is dat daar een tweede nationaliteit bij zit? Bv. België, Frankrijk en Duitsland.

- Bij aangepaste configuratie het land (bv. Luxemburg) selecteren en alles aanvinken.

- Doe je dat ook met andere landen? Buurlanden / landen die goede newgens genereren?

- Nog andere tips?

Ik wil deze uitdaging best graag aangaan, maar dan liefst wel met een optimale configuratie zodat de kans op succes toch weer net iets groter wordt. Daarom deze vraag om info.

Ligt er ook beetje aan of je van plan bent spelers te naturaliseren. Zo ja, dan zou ik ook zeker de grote landen inladen. Mocht je daadwerkelijk met Luxemburg willen starten zou ik zeker Duitsland, Frankrijk en België inladen. Misschien ook Zwitserland? 

Geplaatst
3 minuten geleden zei Mordurette:

Ligt er ook beetje aan of je van plan bent spelers te naturaliseren. Zo ja, dan zou ik ook zeker de grote landen inladen. Mocht je daadwerkelijk met Luxemburg willen starten zou ik zeker Duitsland, Frankrijk en België inladen. Misschien ook Zwitserland? 

Het is inderdaad de bedoeling om met Luxemburg te starten.
Ik wil zeker ook naturaliseren. Anders wordt het volgens mij wel heel moeilijk. Bedoel je met grote landen inladen effectief de competities ervan of enkel alles aanvinken bij die landen bij aangepaste configuratie? Krijg je op die manier evenveel spelers, maar boet je minder in op speelsnelheid?

Als grote landen extra, denken we dan aan Brazilië, Argentinië, Spanje, Portugal, Engeland en Italië. Nog andere die best kunnen toegevoegd worden?

Geplaatst
7 uur geleden zei Michalinho:

Het is inderdaad de bedoeling om met Luxemburg te starten.
Ik wil zeker ook naturaliseren. Anders wordt het volgens mij wel heel moeilijk. Bedoel je met grote landen inladen effectief de competities ervan of enkel alles aanvinken bij die landen bij aangepaste configuratie? Krijg je op die manier evenveel spelers, maar boet je minder in op speelsnelheid?

Als grote landen extra, denken we dan aan Brazilië, Argentinië, Spanje, Portugal, Engeland en Italië. Nog andere die best kunnen toegevoegd worden?

Beste is natuurlijk ze ook speelbaar maken, maar 'alleen kijken' zou ook kunnen werken. Misschien vooraf beetje bekijken welke clubs verbonden zijn met het Luxburgse voetbal? Metz bijvoorbeeld of het Belgische Virton. Ook Benfica is nauw verbonden met een club in Luxemburg dus wellicht Portugal ook in de gaten houden.

Geplaatst

@Michalinho Ik raad je aan om deze even te bekijken. Zo kun je speler laden zonder de competities in te hoeven laden (had zelf ook dit graag eerder geweten voor mijn Folgore save)

Geplaatst

Dank je Mordurette & Thomassje123 voor de antwoorden.

Dat filmpje is inderdaad zeer behulpzaam!

Ik zie al Luxemburg-databases van Gavvar Lee, Tenshi & @Timo@. Weten jullie wie hiervan gekend is als kwalitatief goed?

Geplaatst
6 minuten geleden zei Michalinho:

Dank je Mordurette & Thomassje123 voor de antwoorden.

Dat filmpje is inderdaad zeer behulpzaam!

Ik zie al Luxemburg-databases van Gavvar Lee, Tenshi & @Timo@. Weten jullie wie hiervan gekend is als kwalitatief goed?

In het verleden wel eens die van Timo gebruikt maar weet niet zo goed meer of die klopte. Zou desnoods alledrie proberen en vergelijken met de RL regels zoals wisselmomenten en aantal buitenlanders. 

Geplaatst

Ik vind nergens de reglementen van de Luxemburgse competitie. Als iemand weet waar die te vinden...

Zit met een dilemma aangezien de 3 databases verschillende reglementen gebruiken:

- Bij @Timo@ zitten de promotie/degradatieregels sowieso niet goed. 5 wissels uit 3 wisselmomenten (terwijl in de wedstrijden van afgelopen weekend in RL nergens meer dan 3 wissels gebeurden). Maximum 9 buitenlanders te registreren (terwijl in RL er vooral buitenlanders aan de aftrap staan). Spelers met nationaliteit Fra & Por zouden niet meetellen als buitenlands... Prijzengeld voor winnen van competitie is 250K.

Als je al niet kunt zorgen dat het aantal dalers & nacompetitie klopt, heb ik er niet veel vertrouwen in.

- Bij Tenshi is er geen prijzengeld, is er de verplichting om min. 5 zelf opgeleide spelers in de startopstelling te plaatsen en is er net zoals bij Timo de mogelijkheid om 5 wissels te doen.

- Bij Gavvar Lee is het prijzengeld voor het winnen van de competitie 8,69 miljoen (!). Realisme is hier ver te zoeken...

Geen enkele restrictie qua opstellen van spelers. Max. 3 wissels klopt dan weer wel.

Wat zouden jullie doen? Zonder weet van de echte reglementen voor de minst slechte van de 3 gaan, waarvan je vermoedt dat die ook niet helemaal juist is? Dat zou dan de database van Tenshi worden omdat bij Timo de competitieformat fout zit & bij Gavvar Lee het enorme prijzengeld een no go is.

Of zouden jullie er niet aan beginnen & een andere league zoeken (of wachten tot er een meer betrouwbare database verschijnt)?

Ik weet dat het mijn eigen save is & ik zelf bepaal wat ik wil doen, maar met jullie ervaring met deze challenge kunnen jullie misschien wel waardevol advies geven...

Geplaatst
11 uur geleden zei Michalinho:

Ik vind nergens de reglementen van de Luxemburgse competitie. Als iemand weet waar die te vinden...

Zit met een dilemma aangezien de 3 databases verschillende reglementen gebruiken:

- Bij @Timo@ zitten de promotie/degradatieregels sowieso niet goed. 5 wissels uit 3 wisselmomenten (terwijl in de wedstrijden van afgelopen weekend in RL nergens meer dan 3 wissels gebeurden). Maximum 9 buitenlanders te registreren (terwijl in RL er vooral buitenlanders aan de aftrap staan). Spelers met nationaliteit Fra & Por zouden niet meetellen als buitenlands... Prijzengeld voor winnen van competitie is 250K.

Als je al niet kunt zorgen dat het aantal dalers & nacompetitie klopt, heb ik er niet veel vertrouwen in.

- Bij Tenshi is er geen prijzengeld, is er de verplichting om min. 5 zelf opgeleide spelers in de startopstelling te plaatsen en is er net zoals bij Timo de mogelijkheid om 5 wissels te doen.

- Bij Gavvar Lee is het prijzengeld voor het winnen van de competitie 8,69 miljoen (!). Realisme is hier ver te zoeken...

Geen enkele restrictie qua opstellen van spelers. Max. 3 wissels klopt dan weer wel.

Wat zouden jullie doen? Zonder weet van de echte reglementen voor de minst slechte van de 3 gaan, waarvan je vermoedt dat die ook niet helemaal juist is? Dat zou dan de database van Tenshi worden omdat bij Timo de competitieformat fout zit & bij Gavvar Lee het enorme prijzengeld een no go is.

Of zouden jullie er niet aan beginnen & een andere league zoeken (of wachten tot er een meer betrouwbare database verschijnt)?

Ik weet dat het mijn eigen save is & ik zelf bepaal wat ik wil doen, maar met jullie ervaring met deze challenge kunnen jullie misschien wel waardevol advies geven...

Lastig. Ik zou nog even wachten, denk ik, ook al zou je graag al willen beginnen. Ik vermoed dat je je gaat ergeren aan de fouten omdat je ze nu kent. 

Geplaatst
3 uur geleden zei Mordurette:

Lastig. Ik zou nog even wachten, denk ik, ook al zou je graag al willen beginnen. Ik vermoed dat je je gaat ergeren aan de fouten omdat je ze nu kent. 

Het ongeduld nog wat bedwingen, lijkt me ook het beste. 

Ik weet alleen niet hoe je de juiste competitietreglementen te weten komt. Heb me online suf gezocht, maar niet gevonden. Weten jullie dat? Of is dat een vraag die ik beter in het FM-café plaats? Of ken je op het forum iemand die daar een expert in is?

Vooral de restricties aangaande homegrown spelers en aantal buitenlanders zijn zeer belangrijk…

Geplaatst
13 minuten geleden zei Mordurette:

@Rob1981 heeft in FM21 een carrière gehad in Luxemburg met Progres Niederkorn. Wellicht weet hij meer over de officiële regels of de reglementen die hij vorig jaar had.

Super hard bedankt voor deze tip! 🙏

Geplaatst
20 hours ago, Mordurette said:

@Rob1981 heeft in FM21 een carrière gehad in Luxemburg met Progres Niederkorn. Wellicht weet hij meer over de officiële regels of de reglementen die hij vorig jaar had.

Klopt, ik zal er straks nog eens even induiken en zal het dan in dit topic delen, zodat anderen er ook profijt van kunnen hebben!

Geplaatst

@Mordurette @Michalinho ik heb het even nagekeken.

De competitie bestaat uit 16 teams, je speelt 30 wedstrijden en degene die dan bovenaan staat is kampioen. Relatief korte competitie dus. Bij deze database was het regelement zo dat je maximaal 5 wisselspelers mocht meenemen in de competitie en 3 wissels mocht toepassen. Verder moeten er in de selectie van 16 spelers 9 spelers zitten die opgeleid zijn in Luxemburg. Dat is het geval als ze tussen de 15 en 21 jaar minimaal 3 jaar in Luxemburg hebben gespeeld.

De selectie voor de competitie mag maximaal uit 35 spelers bestaan en 9 buitenlanders bevatten.

Frankrijk en Portugal geldt als NIET-buitenlands. Na drie jaar kunnen spelers al een Luxemburgs paspoort krijgen.

De database die ik gebruikt heb was Luxembourg (D5) By @Timo@ .

Verder heb ik daar geen problemen mee gehad, weet alleen niet hoe het nu is met het aantal mogelijke wissels en wisselspelers.

Kun je iets met deze informatie? Succes en bij vragen hoor ik het graag.

Geplaatst

Ik heb die Timo-database ook gezien bij FM23. Maar zijn stijgen/dalen concept tussen eerste en tweede zit niet juist & dat zint me niet zo. Als zoiets “basic” al niet goed zit, wat is er dan niet nog meer fout…
En in de 2 andere databases die beschikbaar zijn komt dat van Franse en Portugese nationaliteit niet terug. 
Dus wat is er nu correct?

Ik wacht nog even af. Vooral omdat ik niet verplicht wil worden tot meer homegrown spelers in de basiself dan het in RL bestaat. Misschien komen er op korte tijd nog enkele databases bij en kan ik beter vergelijken. 

Bedankt voor de 🇱🇺- info!