Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Met database van Riddler begonnen (die kwam er ook nog bij + er waren bij FM22 amper andere Luxemburg-databases, dus de knoop is doorgehakt).

Ik maak nu wel iets vreemd mee: ik trek enkele transfervrije spelers aan. Zoals altijd onderhandel je over het loon, de speler aanvaardt dat. Tot daar alles normaal. Maar dan worden ze aan mijn selectie toegevoegd en dan zie ik dat ze geen contract hebben (staan in screenshot hieronder gemarkeerd).

image.thumb.png.4d168244ade8c95b414ff594e42ee073.png

Is dat normaal?

Ik heb met een andere database hetzelfde gedaan: een transfervrije speler aangetrokken en ook daar zat die speler zonder contract in mijn selectie (en ook terwijl we een loon onderhandeld hebben).

Edit: laat maar: beginnersfout gemaakt en verkeerd contracttype gegeven...

bewerkt door Michalinho

• Antwoorden 74
  • Weergaven 3,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Yes! Eindelijk een goede San Marinese regen, 44 seizoenen voor moeten wachten. 170 PA  

• Thomassje123
    Thomassje123

Na het halen van het EK nu ook eindelijk gepromoveerd vanuit de Nations League divisie C. De toekomst ziet er goed uit met een aantal grote talenten op komst

• Thomassje123
    Thomassje123

Noice  

Geplaatst

7bfe7b5d55f3d50104ef1e146839f2c2.png

Deze verdediger had voor San Marino gespeeld als ik kon naturaliseren. Blijkt maar weer dat spelen met San Marino echt een handicap en een extra uitdaging is

Geplaatst

Het (nieuwe) bestuur wil dat ik al mijn transfer budget ga uitgeven dit is een problem want A) Duurdere spelers willen niet naar Groenland komen B) We hebben 100 miljoen op de bank en dan 62 Miljoen uitgeven aan spelers lijkt me niet slim zeker gezien C) 90% van mijn inkomsten is komt uit champions league. Hopelijk word ik hier niet voor ontslagen

image.png.7349f523dd78aab81a3013943c697aac.png

Geplaatst

Wil dit voor de eerste keer ooit gaan proberen. Met Andorra. Kan ik daar gewoon met iedere club naar keuze starten of moet ik in de onderste divisie beginnen?

Geplaatst
6 minutes ago, timpy00 said:

Wil dit voor de eerste keer ooit gaan proberen. Met Andorra. Kan ik daar gewoon met iedere club naar keuze starten of moet ik in de onderste divisie beginnen?

Ik wil misschien ook met Andorra dit proberen. Met FC Andorra start je al in de op een na hoogste divisie van Spanje toch? Dat is wel mooi om daar mee te starten. Weet iemand of het eenvoudig is voor Buitenlandse spelers in Andorra om een paspoort te krijgen en voor het nationale team uit te komen? Kan iemand wat van die regels vertellen misschien?

Geplaatst
1 minuut geleden zei Rob1981:

Ik wil misschien ook met Andorra dit proberen. Met FC Andorra start je al in de op een na hoogste divisie van Spanje toch? Dat is wel mooi om daar mee te starten. Weet iemand of het eenvoudig is voor Buitenlandse spelers in Andorra om een paspoort te krijgen en voor het nationale team uit te komen? Kan iemand wat van die regels vertellen misschien?

Ik heb de Andorrese competitie gedownload en ga in die competitie aan de slag. Maak er een combinatie van met building a nation.

Geplaatst
7 uur geleden zei Rob1981:

Ja, FC Andorra speelt op het tweede niveau. Een perfecte plek om te starten en helemaal in zo'n grote competitie. Je mag in de Spaanse league maar 3 non-EU spelers registeren. Ik durf niet te zeggen hoe dat is met FC Andorra en een paspoort aanvragen want in Spanje is het wel zo dat Zuid-Amerikaanse spelers met 2 jaar een Spaans paspoort kan aanvragen. 

Helaas zal je geen gebruik kunnen maken van spelers naturaliseren. Spelers moeten 25 jaar in het land wonen om in aanmerking te komen voor een paspoort van Andorra.

Geplaatst

https://community.sigames.com/forums/topic/570007-libertas-san-marino-the-fm23-san-marino-challenge/

Op het SI forum is een nieuwe San Marino challenge actief. Natuurlijk is er de ouderwetste challenge met Victor San Marino, je weet wel....Die club uit Italië. Maar vele mensen zijn deze challenge nu ook gestart in San Marino zelf. Net zoals ik dus heb gedaan met Folgore in FM 22

Geplaatst
7 uur geleden zei Thomassje123:

675ef067369cc3b9ba725248f4a00420.png

Pardon??  Begint wel te kriebelen om het nationale team weer op te pakken

Met zulke uitslagen zal de huidige bondscoach vast niet ontslagen worden 😉

Geplaatst
2 uur geleden zei Mordurette:

Met zulke uitslagen zal de huidige bondscoach vast niet ontslagen worden 😉

Manager aanmaken en dan terugtrekken :D

Zo ver is het nog niet tho

Geplaatst

e16048281ae33d70ba3b6c57caa63032.png

Dit is hoe het nationale team er nu voor staat. De cijfers achter de spelers zijn de beoordelingen van mijn beste scout bij de club dat 10e op de coëfficiënten staat.

Niet per se EK of WK materiaal maar hiermee lijkt mij Divisie B in de Nations League mij wel haalbaar

Mariotti en Tosi op VMC zijn de beste. Helaas mis ik nog die ene wereldspeler die ik in FM 14 wel had

1e5bb858e13d67b08e55feeab14afc71.png

Was ff zoeken maar ik heb hem gevonden. Als ik nu met deze save nu eens zo'n speler produceer

bewerkt door Thomassje123

Geplaatst
Op 29-11-2022 om 12:30 zei Mordurette:

Cheater 😅

Sorry maar ik ga het toch doen :chief:

Het begint enorm te kriebelen om het nationale team weer op te pakken met de spelers die ik nu heb. Daarnaast zijn in de jaren dat ik geen bondscoach was maar weinig echt goede spelers doorgekomen. De beste speler heb ik in mijn ploeg met 142 CA/PA. Toen ik bondscoach was had ik er eentje van 158 CA/PA. Ben benieuwd of het nationale team er bij managen ook effect heeft hier op.

Zeker nu de youth rating gestegen is naar 45 en ik 1 van de grootste clubs ter wereld ben in een competitie die in de top 15 staat

San Marino is vooral in de breedte beter geworden. Eerst was de standaard zo'n 90 PA, die zit nu op de 115 ongeveer. Maar ik heb spelers nodig die pieken richting de 160/170 PA om een EK of WK te winnen wat de oorspronkelijke challenge is

Geplaatst
13 uur geleden zei Thomassje123:

Sorry maar ik ga het toch doen :chief:

Het begint enorm te kriebelen om het nationale team weer op te pakken met de spelers die ik nu heb. Daarnaast zijn in de jaren dat ik geen bondscoach was maar weinig echt goede spelers doorgekomen. De beste speler heb ik in mijn ploeg met 142 CA/PA. Toen ik bondscoach was had ik er eentje van 158 CA/PA. Ben benieuwd of het nationale team er bij managen ook effect heeft hier op.

Zeker nu de youth rating gestegen is naar 45 en ik 1 van de grootste clubs ter wereld ben in een competitie die in de top 15 staat

San Marino is vooral in de breedte beter geworden. Eerst was de standaard zo'n 90 PA, die zit nu op de 115 ongeveer. Maar ik heb spelers nodig die pieken richting de 160/170 PA om een EK of WK te winnen wat de oorspronkelijke challenge is

Het is je gegund hoor 😉

Geplaatst

ec4de76c9b7fe2f6f5766b8bc2a40537.png

De volgende fase van het San Marino project gaat van start

Fase 1:

Start met nationale team en 1 club uit San Marino. Dit is Folgore geworden. Krijg ik door in de San Marinese competitie te spelen betere spelers op lange termijn? Het antwoord is denk ik toch nee. In de eerste 15 seizoenen toen ik ook bondscoach was kwamen er geen sterspelers tussen. De hoogste was met 156 PA. In dit stadium van de save is in San Marino starten niet beter dan starten in de Italiaanse piramide

Fase 2: 

Seizoen 15 tot 20. Ook deze seizoenen was ik nog manager van het nationale team en de dynamic youth rating werd eindelijk een ding, mede door wat aanpassingen van SI. De youth rating ging langzaam maar wel degelijk omhoog. In deze periode haalde ik de Nations League divisie B voor het eerst. In de groep bij Turkije, Tsjechie en Slovenië. Het werd een kansloze missie, hoewel we de laatste wedstrijd tegen Slovenië nog gelijk speelden. Dit was het moment dat ik stopte met het nationale team omdat er geen goede spelers door waren gekomen de afgelopen seizoenen

Fase 3:

Verder gaan met de club en San Marino groter maken als voetballand als het gaat om de clubs. Dit is gelukt maar gaat heel traag. Vanaf seizoen 35 begon het eindelijk een beetje te lopen bij de andere ploegen en zagen we ook de rest wel eens in Europa spelen. De grootste verrassing was toch wel Fiorentino dat afgelopen seizoen onverwachts de groepsfase van de CL door onder andere Feyenoord uit te schakelen. De youth rating bleef stijgen maar is de laatste jaren wel gestopt daar mee. De youth rating is nu 45 in plaats van 29 waar het mee begon. Helaas nog steeds geen topspeler. De speler met het hoogste PA die er door kwam is 142, die speelt nu bij mij bij Folgore. Een behoorlijk verschil met de eerste jaren. Heeft het managen van het nationale team dan effect op de regens die je krijgt??? Daar gaan we in de volgende fase naar kijken

Fase 4:

4cd6a949db8c02993c88784692c710b5.png

Fase 4 gaat vandaag van start. Ik ben weer bondscoach van het nationale team. Een groot verschil met de eerste jaren. San Marino is een echt voetballand geworden met clubs die in Europa actief zijn. Daarnaast is het nationale team zeker niet slecht maar ook niet top. Ze zijn sowieso niet meer de dwerg die ze eerder waren. Maar in FM wil je natuurlijk meer. De youth rating is nu 45 en de clubs zijn best groot geworden. Wat is dan de potentie? En eigenlijk mijn grootste vraag: Krijg ik nu wel spelers hoger dan 160 PA nu ik ook bondscoach ben?

Conclusies tot nu toe:

- Dynamic youth rating werkt in deze save na een aantal tweaks van SI. Ik ga er van uit dat dit nu in FM 23 ook is. Het kan even duren maar als ie eenmaal omhoog gaat kan het snel gaan

- De youth rating blijft stijgen ook als je geen bondscoach meer bent maar wel verder gaat in het land waarin je club actief is

- Toen ik bondscoach was kwam er een speler met 156 PA door. In de jaren dat ik geen bondscoach was was de hoogste PA 142

- Prestaties met het nationale team hebben niks te maken met de youth rating. Deze wordt gegenereerd bij de club (dit weet ik haast zeker)

- Andere San Marinese clubs worden beter maar de groei is wel heel langzaam. Op 2 clubs na heeft iedereen een nieuw stadion gebouwd en zijn alle clubs al jaren professioneel

Nu ga ik kijken of ik de komende jaren wel betere spelers kan krijgen. Ook wil ik terug naar Divisie B

Note: Ik kijk naar CA/PA. Hiermee kan ik vaststellen of de dingen die ik doe mee helpen met het nationale team

Geplaatst

73ceafb2530f5eba2be0a0deec1256a5.png

Eindelijk de eerste echt goede jeugdspeler sinds tijden, 155PA. Wel half Italiaans dus hopelijk kan ik hem over een paar jaar voor San Marino strikken

9615687a8e2cda7f26518ceb0cca93b2.png

145PA

Dat begint ergens op te lijken

Geplaatst

Overweeg ook om deze challenge aan te gaan, ben er nog niet uit welke club of competitie maar wil ook met één nationaliteit gaan werken, wat voor club zouden jullie daarvoor aanraden?

Geplaatst
44 minuten geleden zei Oerlie:

Overweeg ook om deze challenge aan te gaan, ben er nog niet uit welke club of competitie maar wil ook met één nationaliteit gaan werken, wat voor club zouden jullie daarvoor aanraden?

Om te beginnen met welk land wil je spelen?

San Marino

Gibraltar

Andorra

Liechtenstein

Kosovo

Letland

Geplaatst
1 uur geleden zei Oerlie:

Luxemburg is ook een klein land maar wel wat makkelijker met het land dan de namen die Thomas opnoemt. Cyprus is ook nog wel een leuk alternatief. 

Geplaatst

oh over het land had ik nog niet echt nagedacht, wellicht gewoon springen op een club die me aanspreekt, zat bijvoorbeeld al naar OFI Kreta te kijken omdat Samaras daar bijvoorbeeld eigenaar is. Denk dat wat mij het meest zou aanspreken is een land dat vrij groot is maar zich voetballend nog niet echt op de kaart weet te zetten.

@Mordurette @Thomassje123

Geplaatst
2 minuten geleden zei Oerlie:

oh over het land had ik nog niet echt nagedacht, wellicht gewoon springen op een club die me aanspreekt, zat bijvoorbeeld al naar OFI Kreta te kijken omdat Samaras daar bijvoorbeeld eigenaar is. Denk dat wat mij het meest zou aanspreken is een land dat vrij groot is maar zich voetballend nog niet echt op de kaart weet te zetten.

@Mordurette @Thomassje123

@Chiemel heeft een game gehad met Kosovo, misschien is dat dan wat? 

- Misschien de BATE Borisov/Wit-Rusland combinatie?

- Of een Ierland building a nation en dat je dan het nationale team er bij neemt

- Als je het buiten Europa zoekt, Kaapverdië in combinatie met Africanos Braganca. Deze club zit in de lagere divisies van Portugal en produceert regens uit Kaapverdië

- Spelen met Qatar. Spelers daar naar toe halen en proberen te naturaliseren

Geplaatst

Met mijn Lupa Roma save mijn manager is San Marinees, ik zat er over de denken om hem (uiteindelijk) ook San Marino bondscoach te maken. Maar gezien mijn manager personage maar 22 is en in 14e tier in Italie speelt wacht ik daar nog mee, is een beetje onrealistisch. 

Watch this space?