Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
1 uur geleden zei ADG-Vincent:

Mooie club, heb ik in FM22 een poging mee gedaan voor de Youth Challenge. Door tijdgebrek helaas niet ver gekomen.

Hopelijk kun jij ze wel ver brengen :)

Ik ga mijn best doen! De start is al goed.

image.thumb.png.4377ccc38b3395c47873c81f163b0ac2.png

• Antwoorden 482
  • Weergaven 29,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• De aanhouder wint... sneller dan verwacht! Vanochtend maar weer begonnen met het reloaden van een nieuw seizoen. Enkele wijzigingen vooraf maakten wel dat we dachten op de goede weg te zijn. In p

• Elsjorro1990
    Elsjorro1990

TSV Alemannia Aachen 2034-2035   Aangezien ik de update toch al klaar staan had, dacht ik: Ik druk hem er gelijk maar door. Weer wat leven in de brouwerij. Hoppa!     Ge

• Djordison
    Djordison

Het is gelukt! St. Olavskameratene heeft de Champions League gewonnen. Wat een ongelofelijke game is dit geworden zeg. In seizoen 38 begonnen met deze campagne en tijdens seizoen 39 de CL gewonnen. Ik

Geplaatst
3 uur geleden zei Daniell:

Poeh, kan het niet laten deze vast te delen hier :< (vanavond of morgen mijn eerste echte update):

image.png.83de8009c361bce4cbaa8fcb3a6c003a.png

Heerlijk om deze zo vroeg in je game te krijgen. Hij is beter dan alles dat ik vorig jaar in +10 jaar heb gekregen in Polen.

Geplaatst
3 uur geleden zei bas huijsmans:

Toevallig een update over Nederland. Zou hem ook graag in Nederland gaan spelen met IJsselmeervogels aangezien een vriend van mij daar speelt. Kijken hoe lang die het niveau aan kan :classic_happy:

Het lijkt erop dat de P/D die in FM 2022 nog wel zat er deze versie niet meer inzit. Dus als je hem wilt doen dan zul je een custom database moeten gebruiken denk ik.

Geplaatst

Nou, we zijn weer een seizoen verder in Schotland. Ook in het tweede seizoen was het aantal teams met 1 ster reputatie (net zoals het door ons gewenste Caladonian Braves F.C.) minimaal na 50 keer simuleren. Slechts 3 keer kwam Broomhill in de play-off terecht. Daarnaast waren het de 1,5 ster reputatie die aan de deur klopten van de speelbare competitie. 

In tegenstelling tot vorig seizoen wist Formartine Utd. zich geen enkele keer te plaatsen voor de play-off. Cowdenbeath plaatste zich daarentegen maar liefst 19 keer van de 50 voor de play-off. Uiteindelijk wisten zij ook te promoveren en viel het doek voor Stenhousemuir. Zo blijft het aantal ploegen onder de laagste speelbare divisie met 1,5 ster reputatie 8, een reputatie die ook alle teams in laagst speelbare divisie zelf hebben.

Tussen de 33 teams met 1 ster reputatie valt een onderscheid te maken in 17 teams die regionale reputatie hebben en 16 teams die lokale reputatie hebben. Caladonian Braves behoort tot de 17 teams met regionale reputatie.

Scottish Youth Challenge 2.jpg

Geplaatst
8 uur geleden zei Huipio:

Nou, we zijn weer een seizoen verder in Schotland. Ook in het tweede seizoen was het aantal teams met 1 ster reputatie (net zoals het door ons gewenste Caladonian Braves F.C.) minimaal na 50 keer simuleren. Slechts 3 keer kwam Broomhill in de play-off terecht. Daarnaast waren het de 1,5 ster reputatie die aan de deur klopten van de speelbare competitie. 

In tegenstelling tot vorig seizoen wist Formartine Utd. zich geen enkele keer te plaatsen voor de play-off. Cowdenbeath plaatste zich daarentegen maar liefst 19 keer van de 50 voor de play-off. Uiteindelijk wisten zij ook te promoveren en viel het doek voor Stenhousemuir. Zo blijft het aantal ploegen onder de laagste speelbare divisie met 1,5 ster reputatie 8, een reputatie die ook alle teams in laagst speelbare divisie zelf hebben.

Tussen de 33 teams met 1 ster reputatie valt een onderscheid te maken in 17 teams die regionale reputatie hebben en 16 teams die lokale reputatie hebben. Caladonian Braves behoort tot de 17 teams met regionale reputatie.

Scottish Youth Challenge 2.jpg

Zou gaaf zijn als het lukt om ze speelbaar te krijgen. Ik heb hetzelfde ooit eens gehad met Metropolitan Police in Engeland. Kreeg het niet voor elkaar dat ze gingen promoveren totdat iemand mij geholpen had met de editor om ze erin te zetten voor mij. Nogmaals bedankt @Bingbangboem 😅

Geplaatst

Beetje de reden waarom ik altijd random een team kies. Ben al eens een week aan het reloaden geweest zowat. Doe ik dus niet meer.

Al zou ik best nog wel eens een keer die africanos challenge willen doen in Portugal. 

Geplaatst
43 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Beetje de reden waarom ik altijd random een team kies. Ben al eens een week aan het reloaden geweest zowat. Doe ik dus niet meer.

Al zou ik best nog wel eens een keer die africanos challenge willen doen in Portugal. 

Same, heb drie pogingen gedaan en toen maar voor Motor Lublin gegaan. Als de kleuren en naam me maar een beetje bevallen is het oké!

Geplaatst
1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Africanos is niet super lastig om te krijgen(althans toen ik in 22 probeerde in Portugal had ik ze 2 op de 5 keer ofzo. Zijn ook iets van 6 clubs die promoveren dus dat maakt het vaak ook wat minder lastig dan zo een situatie als in Schotland.

Geplaatst

TSV Allemannia Aachen seizoen 2026-2027

We knallen de seizoentjes er al aardig doorheen. Is ook niet zo heel erg lastig natuurlijk, scouten is er niet bij en in dit stadium zijn er behalve de competitie verder geen wedstrijden. Kijken jullie mee?

Een puntje wat SI wel lijkt te hebben opgelost, is het verhuren van spelers. In de vorige FM was het onmogelijk bijna om je spelers te verhuren. Dit jaar lijkt dat opgelost te zijn en dat is voor de ontwikkeling van onze spelers wel lekker natuurlijk. Alles wat boven de 17 is en niet direct wat voor ons kan betekenen sturen we weg op huurbasis:

20221028092815_1.thumb.jpg.7ea58dafdddf4ecfc1d7f2c72aedde94.jpg

Maar we moeten natuurlijk ook het vertrek van Schwermann nog even bespreken. Had nog jaren mee gekund, maar helaas mocht het niet zo zijn. Hij gaat bij competitiegenoot Braunschweigg aan de gang. Het ga je goed, ouwe dibbus.

We slaan de beker weer over. Andermaal was het een Bundesliga club die ons in de 2e ronde naar huis stuurde.

De competitie:

Eindstand.thumb.jpg.41454995a9f3d0afcf185481932067d1.jpg

We maken stapjes. De start was weer niet goed, maar met Arminia Bielefeld, Greuter Furth en Augsburg was die ook niet makkelijk. We pakken het daarna op en leggen met een 16 uit 6 direct de basis voor de rest van het seizoen. Absolute uitblinker dit seizoen was weer Mause, maar ook de talenten beginnen meer hun impact te hebben. Qua punten en plek weer een beter seizoen dan het voorgaande, dus eigenlijk alles om tevreden over te zijn. We moeten ook echt nog niet naar de Bundesliga willen.

De preview. Spannend moment, want met Kramer hebben we natuurlijk een vrij goede HOYD en we hebben de eerste uitbreiding achter de rug. Gaat dit zijn vruchten afwerpen?

Preview.thumb.jpg.06750159c2db822314bbda980f72758d.jpg

Nou, nee. Op zich een prima preview, maar voorgaande jaren hadden we meer groene regeltjes. Ook de positiedistributie ben ik niet erg content mee. Ik zou liever een goede rechtsback en AMR krijgen, dan een spits en weer centrale verdedigers. Maar we gaan het zien.

Intake.thumb.jpg.80443714ba14c1c7ee74459ce482d7d4.jpg

3 Elite talenten. Wel allemaal voor de AMR/SC positie. Afijn, we vroegen om een fijne rechtsbuiten. Wel erg weinig CA helaas, maar qua vastberadenheid deze editie wat betere spelers. Dat zou betekenen dat ze ook daadwerkelijk hun PA gaan behalen.

Hieronder de screens:

Correia.thumb.jpg.dba9dc13c0ca82242e99d8f3309f142c.jpg

Cortina.thumb.jpg.a3112ece0612c55a0087ad238bd62820.jpg

Dinter.thumb.jpg.883134ca95d0018e3aa047c0fcf99c3a.jpg

Homig.thumb.jpg.d619f1f7d3ec0f73b6dd7c4b8d2c7e84.jpg

Seitz.thumb.jpg.6b557603347a2c6af8980e3fb98dd34f.jpg

Persoonlijk ben ik het meest fan van Seitz.

Dan, de belangrijkste spelers dit jaar. Eerst de stats:

1479562352_Seasonstats.thumb.jpg.4d1039ff1223a443c82b490462c2cb2f.jpg

2 man in de groene cijfertjes. Mause blijft maar gaan, wordt wederom topscoorder van de 2. Bundesliga. Eindbaasje mensen.

Bilgin, liet het dit jaar wat meer zien. Mocht eigenlijk ook vaak starten

Bilgin.thumb.jpg.e0c5c2568e560e43576834ac56b4b774.jpg

Bjekic, blijft onze leide achterin en altijd nog maar 18 jaar.

Bjekic.thumb.jpg.e6997afc6ac1e2a2b39c22d48660fbd1.jpg

Garbin, nog steeds centraal de kompaan van Bjekic. Presteren naar behoren.

Garbin.thumb.jpg.d63ddbcb1056cc106462966ffe4fa385.jpg

Mankartz. Heeft zich ontwikkeld tot nuttige speler.

Mankartz.thumb.jpg.447b59a536c55c0a8b0d0110482be186.jpg

Mause. Ja wat moet je er nog meer van zeggen? Schiet sinds we in de 2. Bundesliga zitten echt met scherp. Is echt DE reden dat we het niet lastig hebben in de 2. Bundesliga. Gaan we gelijk op? Scoort die er gewoon 2/3.

Mause.thumb.jpg.281334d8cd85c66bef0e6ad08f8b426e.jpg

Ons keepertalent. Ik besloot hem alvast wat speeltijd te geven. De makkelijkere wedstrijden speelt hij. Ontwikkelt zich goed.

Tarkan.thumb.jpg.f3ec7ed6bc3c9587e1948237e8eeef60.jpg

Een beetje een rare speler. Mag als doublure voor Mause opdraven. Doet dat eigenlijk best wel redelijk. Pikt af en toe zijn doelpuntje mee.

Vatansever.thumb.jpg.3c7905f51622ec6d99de79715bb42bdd.jpg

Na elk jaar krijgen we prijzengeld. Om en nabij de 10 miljoen. Elk jaar stap ik dan maar weer die bestuurskamer binnen. Tot nu toe met weinig resultaat, maar dit jaar waren ze vrijgevig:

Jeugdcomplex.thumb.jpg.5468ef805812de6722241465decd3849.jpg

Trainingscomplex.thumb.jpg.0a556d8b1a258565de96ebc1491213c9.jpg

139237542_Jeugdscouting1.thumb.jpg.5113f32695564580d420cb400d08a3e0.jpg

Jeugdscouting.thumb.jpg.6f73368a9c2e6a73701eb9d353cba1d1.jpg

Op naar de volgende intake!

Intake 2.jpg

Geplaatst

Toch voorzichtig wel vooruitgang aan het boeken, lekker! Mooi ook om te zien dat er best al wat newgens heel wat speelminuten krijgen. Deze intake lijkt misschien minder maar volgens mij valt dat nog wel mee. Ik heb overigens altijd het idee dat het verbeteren van faciliteiten niet meteen effect heeft op de eerstvolgende intake. Met hier en daar een beetje omtrainen krijg je toch een aardige distributie qua posities. Dat prijzengeld is natuurlijk wel lekker in Duitsland, daar kan ik in Polen wel naar fluiten natuurlijk! Fijn dat die updates nu een beetje beginnen te komen.

Geplaatst

De aanhouder wint... sneller dan verwacht!

Vanochtend maar weer begonnen met het reloaden van een nieuw seizoen. Enkele wijzigingen vooraf maakten wel dat we dachten op de goede weg te zijn. In plaats van 8 waren er dit seizoen nog maar 7 ploegen met 1,5 ster reputatie in een niet speelbare league. Brechin was gezakt in reputatie naar 1 ster. Dit was voor ons ook de reden om na 50 keer reloaden er een jaar vakantie aan vast te plakken om kans te maken op reputatie veranderingen. We hoopten natuurlijk op een stijging in reputatie van de Caladonian Braves F.C., maar constateren dat er daadwerkelijk veranderingen plaatsvonden stemde ons tevreden voor nu.

De degradant van vorig seizoen (Stenhousemuir) leek direct al een grote kanshebber om direct weer te promoveren, met 3 keer een plek in de play-offs na 5 reloads. Hoe groot was onze verbazing echter dat bij de negende reload we opeens de naam van Caley Braves zagen staan... zou het? Niet helemaal thuis in de verkorte weergave van de teamnamen in het spel gingen we snel kijken of dit inderdaad het door ons gewenste team betrof.

Yes! Na 109 pogingen liet Caladonian Braves F.C. zich zien in de play-offs. Vanaf hier zou het niet lang meer duren ze daadwerkelijk ook de play-offs te laten winnen. Sterker nog, na poging 1 was de promotie een feit. Thuis werd met 1-1 gelijk gespeeld, maar uit met 2-0 gewonnen. De promotie naar league 2, het 4de niveau in Schotland was een feit.

Het werd dus tijd om onze tijdelijke manager met pensioen te sturen en een nieuw manager profiel aan te maken. In stijl van de save betreft dit een 19 jarige zondagamateur die de ploeg naar glorie moet gaan leiden.

Spoiler

image.png.895d29647c68d9a5186de761eafd6dbe.png

Spoiler

image.png.d9f179f76fc85c1169228f7e5288b3d2.png

Spoiler

image.png.e992a76c91711ec3a5e01b222f5c8683.png

Door de twee seizoen heen is league 2 als een heel klein beetje gestegen in reputatie.

Caladonian Braves F.C. (3).png

bewerkt door Huipio

Geplaatst

motor-lublin-sa-logo-78AD5E5C15-seeklogo.png.826aed2a4aec9a4e6df2013a6651c580.png

S1 (2023/24) - Fortuna I Liga (1st) - Puchar Polski (Semi Final)
Squad - Lublin II - Transfers

Wilde al langere tijd deze challenge doen maar kreeg hem telkens niet voltooid. Vandaar besloten maar meteen met deze uitdaging te beginnen zodat ik tijd genoeg heb om hem daadwerkelijk eens te voltooien. Om het nog wat uitdagender te maken heb ik gekozen om niet één van de grote voetballanden te kiezen waardoor we uitkwamen in Polen. Motor Lublin werd uiteindelijk de club die mij het meeste aansprak van de promovendi. Blauw en geel doen het altijd wel goed bij mij, dezelfde kleuren als één van mijn favoriete FM clubs: FC Sochaux.

Motor kent een vrij rijke historie en speelde sinds haar oprichting (1950) al negen seizoenen op het hoogste niveau, met name in de jaren ‘80. In 1982 speelde het één maal Europees, toen ze deelnamen aan de UEFA Intertoto Cup. Motorowcy speelt haar wedstrijden in het Arena Lublin dat plaats biedt aan 15,500 mensen. Het stadion werd in 2014 officieel geopend. 

Lublin is de grootste stad ten oosten van Wisla. Het is een belangrijk industrieel, administratief, cultureel en wetenschappelijk centrum. Binnen de stadsgrenzen bevindt zich het terrein van het voormalige concentratie- en vernietigingskamp Majdanek. Nog een laatste weetje: de stad heeft nauwe banden met het Nederlandse Tilburg. Genoeg Wikipedia, dacht ik…

Mijn debuutseizoen verliep tegen de verwachting in heel erg goed. Vooraf werd ons een dertiende plek toegedicht dus ik had zeker niet verwacht in het eerste seizoen al kampioen te worden en daarmee te promoveren naar het hoogste niveau. Misschien het geluk van het beginnen met een vrij uitgebalanceerde selectie want aan onze speelwijze moet zeker nog wat gesleuteld worden. 

Het hielp overigens ook wel mee dat we in elke linie wel een goed presterende speler hadden. Achterin maakte Cichocki de dienst uit, al is hij enige tijd geblesseerd geweest. De 30-jarige Marcel Gasior hield ons middenveld draaiende door bijdragen te leveren aan verdediging en aanval. Met een spits als Szuta, die eerst dreigde niet te willen verlengen, hoef je ook niet bang te zijn dat je niet tot scoren komt. Met 22 doelpunten in 30 wedstrijden mogen we natuurlijk niet klagen. Rybicki was dan weer belangrijk op onze linkerflank en had een flinke bijdrage aan ons aanvallende spel met vijf goals en zeven assists. Op de andere flank was Ceglarz goed voor drie goals en tien assists. 

In de beker wisten we door te stoten tot de halve finale, het beste resultaat in de historie van de club. We wisten maar liefst vier teams uit de hoogste divisie te verslaan, alvorens te verliezen van Wisla Krakow. Dat geeft wel vertrouwen voor volgend seizoen. 

Youth Intake
De preview beloofde een excellente intake met een spits en een wijde middenvelder als uitschieters. Ik verwachtte er sowieso niet al te veel van omdat ik me nog niet bezig heb gehouden met het aantrekken van de gewenste stafleden en eigenlijk gewoon snel door het eerste seizoen wilde knallen. De daadwerkelijke intake wist me daarentegen wél te verrassen want we kregen een geweldig talent in onze schoot geworpen! 

Jakub Olszewski kan een hele fijne spits voor ons worden. In zijn eerste zes wedstrijden wist hij ook al drie keer het net te vinden. Verder viel de intake wel wat tegen. We kregen met Cieslak, Szymszyk en Jeziorski nog drie toptalenten maar moeten we gaan kijken wie van hen we gaan omtrainen omdat ze allen als rechter winger worden gezien. 

image.thumb.png.992fc46a41b0194e9637104c62e35612.png

Geplaatst
1 uur geleden zei Daniell:

Toch voorzichtig wel vooruitgang aan het boeken, lekker! Mooi ook om te zien dat er best al wat newgens heel wat speelminuten krijgen. Deze intake lijkt misschien minder maar volgens mij valt dat nog wel mee. Ik heb overigens altijd het idee dat het verbeteren van faciliteiten niet meteen effect heeft op de eerstvolgende intake. Met hier en daar een beetje omtrainen krijg je toch een aardige distributie qua posities. Dat prijzengeld is natuurlijk wel lekker in Duitsland, daar kan ik in Polen wel naar fluiten natuurlijk! Fijn dat die updates nu een beetje beginnen te komen.

Valt ook wel mee hoor, zeker als we naar de VH kijken van de meeste spelers. In mijn ervaring, is dat echt nodig om tot snelle groei te komen. Ik heb al teveel spelers zien wegkwijnen met een VH lager dan 8. In dat opzicht een prima intake.

Jij ook een heerlijk 1e seizoen. Stuur die spits maar door. Kan ik wel gebruiken!

Geplaatst
2 uur geleden zei Huipio:

De aanhouder wint... sneller dan verwacht!

Vanochtend maar weer begonnen met het reloaden van een nieuw seizoen. Enkele wijzigingen vooraf maakten wel dat we dachten op de goede weg te zijn. In plaats van 8 waren er dit seizoen nog maar 7 ploegen met 1,5 ster reputatie in een niet speelbare league. Brechin was gezakt in reputatie naar 1 ster. Dit was voor ons ook de reden om na 50 keer reloaden er een jaar vakantie aan vast te plakken om kans te maken op reputatie veranderingen. We hoopten natuurlijk op een stijging in reputatie van de Caladonian Braves F.C., maar constateren dat er daadwerkelijk veranderingen plaatsvonden stemde ons tevreden voor nu.

De degradant van vorig seizoen (Stenhousemuir) leek direct al een grote kanshebber om direct weer te promoveren, met 3 keer een plek in de play-offs na 5 reloads. Hoe groot was onze verbazing echter dat bij de negende reload we opeens de naam van Caley Braves zagen staan... zou het? Niet helemaal thuis in de verkorte weergave van de teamnamen in het spel gingen we snel kijken of dit inderdaad het door ons gewenste team betrof.

Yes! Na 109 pogingen liet Caladonian Braves F.C. zich zien in de play-offs. Vanaf hier zou het niet lang meer duren ze daadwerkelijk ook de play-offs te laten winnen. Sterker nog, na poging 1 was de promotie een feit. Thuis werd met 1-1 gelijk gespeeld, maar uit met 2-0 gewonnen. De promotie naar league 2, het 4de niveau in Schotland was een feit.

Het werd dus tijd om onze tijdelijke manager met pensioen te sturen en een nieuw manager profiel aan te maken. In stijl van de save betreft dit een 19 jarige zondagamateur die de ploeg naar glorie moet gaan leiden.

Toon verborgen inhoud

image.png.895d29647c68d9a5186de761eafd6dbe.png

Toon verborgen inhoud

image.png.d9f179f76fc85c1169228f7e5288b3d2.png

Toon verborgen inhoud

image.png.e992a76c91711ec3a5e01b222f5c8683.png

Door de twee seizoen heen is league 2 als een heel klein beetje gestegen in reputatie.

Caladonian Braves F.C. (3).png

Heel veel plezier man.

Geplaatst

Esporte Clube Santo André - Wikipedia

Seizoen 2023

Zoals eerder gezegd aan de slag gegaan bij E.C. Santo Andre een ploeg uit de gelijknamige plaats Santo André in de regio Sao Paulo. In 2009 kende de ploeg één seizoen op het hoogste niveau waarna het snel bergafwaarts ging en de club sinds 2013 uitkwam in de Serie D. Een club met redelijke faciliteiten en een selectie waar de oudste speler bij aankomst rond de 25 was. De beginselectie had dus al de nodige groeipotentie en in het eerste seizoen was dit al duidelijk terug te zien.

image.thumb.png.14c614fa242a114656be65db849f12bc.png

Inmiddels al een eerste upgrade gehad voor het jeugdscoutingnetwerk maar verder is alles nog gelijk aan het begin.

Het seizoen in Brazilie begint in januari met het staatskampioenschap. Afhankelijk van de regio waar de club gevestigd is word hier een wisselend format voor gebruikt. In Sao Paulo worden er 4 groepen van vier gemaakt waarbij je tegen alle ploegen die niet in jou groep zit speelt en de nummer 1 en 2 in de groep zich plaatsen voor de play-offs. Daarnaast word er een algemene stand bijgehouden waarbij de twee clubs met het laagste puntenaantal degraderen. 

image.thumb.png.25e88c382bc3d0bd8d008484009dfd55.png

Met een grote diversiteit aan clubs van alle niveau is het staatskampioenschap altijd een een uitdaging. We begonnen moeizaam met logische nederlagen tegen Serie A-teams en een beschamende nederlaag tegen Portuguesa. Daarna begon het iets beter te lopen en eindigden we keurig in de middenmoot. In onze eigen groep werden we derde achter São Paulo en Guarani waardoor we ons niet wisten te plaatsen voor de Play-offs.

De Serie C kent zelf ook een vrij apart format. Elke club treft elkaar één keer waarna de top 8 in twee groepen uitmaakt welke vier clubs promoveren. Hierbij mochten we vroeg in het seizoen vooral aantreden tegen naar zou later blijken de mindere goden van de competitie en met een solide defensie en af en toe een individuele bevlieging voorin wisten we liefst twaalf wedstrijden ongeslagen te blijven. Hierna kwam een wat lastige fase waarin we tegen de andere clubs die voor de bovenste plaatsen mee doen komen te staan. Uiteindelijk eindigen we op een keurige vierde plaats waardoor we samen met nummer één Aparecidense, nummer 5 Santa Cruz en nummer 8 Remo een groep gaan vormen.

image.thumb.png.fa192d0b6d81e101be6a56d6665d70d0.png

In de play-offs treffen we elke club twee maal waarna de nummer 1 nog een finale mag spelen tegen de groepswinnaar in de andere poule om te bepalen wie zich kampioen mag noemen. De nummers 2 promoveren ook direct waardoor de grootste concurrent op voorhand Santa Cruz is. De eerste wedstrijd is gelijk de lastige uitwedstrijd bij hun en met een 1-1 keren we terug huiswaarts waar een paar dagen later Remo op bezoek komt. Een relatief eenvoudige 3-1 later staan we er goed voor voor de eerste ontmoeting met Aparecidense die we terecht met 2-0 verliezen. De tweede ronde begint met wederom Santa Cruz dat in ons eigen Bruno José Daniel met 2-1 verliest waardoor we tegen Remo de promotiestrijd kunnen beslissen. Ons bezoek aan Remo loopt echter anders dan gepland met een 2-0 nederlaag tot gevolg. Hierdoor zal het aankomen op ons optreden bij Aparecidense. Bij winst of gelijkspel zijn we door. Bij een nederlaag is Santa Cruz afhankelijk van de uitslagen de gelukkige. Al vroeg blijkt Aparecidense iets te lang hun promotie te hebben gevierd en dankzij twee doelpunten van David Ribeiro in korte tijd weten we promotie veilig te stellen.

image.thumb.png.cf3abde78dc8d5765bb1fb0d10a13664.png

We traden dit seizoen op een korte fase aan het begin van het seizoen aan met een 5-3-2 waarbij onze kracht duidelijk achterin lag. Doelman Gabriel kende een prima seizoen dankzij de sterke defensie geleid door speler van het jaar Pedro Vitor met Bahia aan zijn zijde. Weverton is de motor waarop het elftal draait en na een wat moeizame fase in het staatkampioenschap kwam hij zeker in de Serie C tot leven. Voorin is het vooral leunen op David Ribeiro die een prima seizoen kende maar voor volgend seizoen zullen de mensen eromheen een stap vooruit moeten zetten.

image.thumb.png.61c61b97f2552da89de3a0b9fa4a9210.png

image.thumb.png.c33963749f0962d13c67544a534b4450.png

Degelijke keeper die deed wat hij moet doen. Niet de grootste uitblinker maar iemand die de ballen pakt die hij moet pakken.

image.thumb.png.9c91434cf2c427e430ea4d038d90136b.png

De speler van het jaar en leider van de verdediging. De meest ervaren man in de selectie en kwa prestaties uitstekend maar ook geen jongen die niet onvervangbaar is kwa attributen.

image.thumb.png.0436c93c9e810e3a2d6429791badba82.png

De man aan de andere kant van de jeugdige Renan. Evenals Pedro Vitor wat meer ervaren dan het grootste deel van de selectie maar eigenlijk een vergelijkbare speler waarbij er de nodige gaten in zijn spel zitten maar de prestatie zijn tot dusver prima.

image.thumb.png.77e84c6814082f18a03c03c64fae3f13.png

Het slot op de deur en de eerste schakel in balbezit. Een prima speler voor het niveau.

image.thumb.png.a19e9bf2f6ec026e2510a47f5f07498d.png

De enige voorin die een goed niveau weet te halen. Teert vooral op zijn redelijke fysiek en vooral in de Serie C was hij prima op schot.

Dan door naar datgene waar het allemaal om draait. Er was geen hoofd jeugdontwikkeling in dienst dus mijn eerste taak was om deze positie in te vullen. Uiteindelijk viel de keuze op Thiago Freitas vooral vanwege zijn Professionele persoonlijkheid.

image.thumb.png.19b796d609710a2e3fa3cfa282a9a18e.png

Helaas geen screentje van de preview maar er waren drie negens voor aanvallers, verdedigende middenvelders en centrale verdedigers terwijl er één doelman belooft werd die werd gewaardeerd op een 7,5.

Mijn verbazing was dan ook groot toen de uiteindelijke instroom binnenkwam.

image.thumb.png.cce9d6241b8fe5e0929bee7b23e9e67f.png

Drie toptalenten en liefst 4 spelers die als elite-talent worden genoemd. Hierin is er één die waarschijnlijk een andere benaming moet krijgen als buitenaards talent. Aangezien mijn verbazing over deze Elanardo Sampaio vrij groot was besloten de game op te slaan en een paar keer te reloaden om te kijken in hoeverre dit een uitschieter zou zijn of dat de previews wederom nergens op slaan en elke keer was hij de in ieder geval kwa huidig niveau de uitschieter met eigenlijk elke keer minimaal 2,5 ster huidig niveau.

image.thumb.png.439f5f12f7c8724d10924a273276e779.png

Enige minpuntje is zijn redelijk geringe lengte maar verder is dit natuurlijk een buitenaards talent. Aangezien in Brazilië er een standaard afkoopsom binnen de landsgrenzen verplicht is en spelers onder de 18 maximaal voor twee seizoenen mogen tekenen verwacht ik dat we niet super lang van het mogen genieten maar tot de tijd dat er iemand €5,75 miljoen neerlegt zullen we dat zeker doen.

image.thumb.png.6b2ee0ca0b8177c19067b2afc784cee1.png

Goede persoonlijkheid lage vastberadenheid en een vrij aparte distributie qua attributen. Een klassieke pingelaar die nog wel wat te groeien heeft voor hij daadwerkelijk van waarde gaat zijn.

image.thumb.png.fdf1a639dfb3b4f8d8233d453e865c70.png

De wankele toren van Caieiras. Bijna twee meter maar zo dun als een rietje en een zwakke kopper. Wederom een wat bijzondere distributie in zijn attributen maar als centrale man zit er wel potentie in.

image.thumb.png.ec373b5a4ede1e5dc179d30c8cfe4ed3.png

Dit is er eentje die iedereen die deze challenge doet wel kent. Bijna elk seizoen komt er wel een keeper met vijf sterren binnen en als het geen uitschieters als Sampaio zijn komen ze bijna nooit in de buurt van hun top.

image.thumb.png.227c21817e2396d223c55385412a81a2.png

Zit nog vrij ver van zijn hoogste niveau maar op zich wel een solide basis om uiteindelijk de concurrentie met Weverton aan te gaan.

En als slot nog wat goed nieuws. Toen ik vroeg om verbetering van de jeugdscouting vroeg ik gelijk ook voor een upgrade aan de jeugdopleiding. Hiervoor kwamen we overeen dat ik jeugdspelers moest laten spelen. 

image.thumb.png.63c6db0d9b592313403421b6c0d5719d.png

Blijkbaar is dit gelukt dus een mooie upgrade op dat gebied.

bewerkt door Jeroen.

Geplaatst
Op 27-10-2022 om 21:36 zei Huipio:

Het lijkt erop dat de P/D die in FM 2022 nog wel zat er deze versie niet meer inzit. Dus als je hem wilt doen dan zul je een custom database moeten gebruiken denk ik.

Ben op vakantie gegaan tot 2030 en lijkt er inderdaad niet op dat er ook maar iets van promotie vanuit de Tweede Divisie in het spel zit op dit moment. Helaas

Geplaatst
53 minuten geleden zei OlaToivonen:

Is het de bedoeling dat er elk seizoen een update komt? Of ben je daar geheel vrij in?

Je bepaalt natuurlijk helemaal zelf hoe vaak je wilt updaten.

Geplaatst
57 minuten geleden zei OlaToivonen:

Is het de bedoeling dat er elk seizoen een update komt? Of ben je daar geheel vrij in?

Ben je vrij in maar als je de punten wilt krijgen, zal je wel de bewijzen moeten leveren. Per seizoen updaten is gewoon het meest overzichtelijk voor de mensen die jouw verrichtingen willen volgen maar daar hoef je uiteraard niet aan mee te doen ;)

Geplaatst
43 minuten geleden zei Daniell:

Ben je vrij in maar als je de punten wilt krijgen, zal je wel de bewijzen moeten leveren. Per seizoen updaten is gewoon het meest overzichtelijk voor de mensen die jouw verrichtingen willen volgen maar daar hoef je uiteraard niet aan mee te doen ;)

Imo is transfers iets wat je elk jaar zou moeten updaten, puur om te laten zien dat je aan de voorwaarden voldoet. 

Geplaatst
38 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Imo is transfers iets wat je elk jaar zou moeten updaten, puur om te laten zien dat je aan de voorwaarden voldoet. 

Zoals ik al zei, als je in de hall of fame wilt, met punten, zal hij wel bewijzen moeten aanleveren. Dat zou hij ook aan het eind van de rit van alle seizoenen in een spoilertje kunnen zetten bijvoorbeeld, dat bedoelde ik ;)