Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
34 minuten geleden zei Whitewolf345:

Ik ga opnieuw beginnen met deze challenge, in Italie trok het me toch niet helemaal dus ik ga nu op zoek naar een ander land. Wie heeft er een goede tip om te beginnen in welk land.

Ik heb de volgende landen ingeladen.

2046618598_Schermopname(216).thumb.png.7159ef1d7679e652aad462a75b301980.png

En dan ook nog zwitserland/.

Dat ligt er vooral aan wat je grootste probleem met Italie was. Zou sowieso voor een challenge als deze altijd de eerste seizoenen zeker je database klein houden om het tempo zo hoog mogelijk te houden. Pas bij promotie naar het hoogste niveau laad ik vaak extra landen bij. 

• Antwoorden 482
  • Weergaven 29,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• De aanhouder wint... sneller dan verwacht! Vanochtend maar weer begonnen met het reloaden van een nieuw seizoen. Enkele wijzigingen vooraf maakten wel dat we dachten op de goede weg te zijn. In p

• Elsjorro1990
    Elsjorro1990

TSV Alemannia Aachen 2034-2035   Aangezien ik de update toch al klaar staan had, dacht ik: Ik druk hem er gelijk maar door. Weer wat leven in de brouwerij. Hoppa!     Ge

• Djordison
    Djordison

Het is gelukt! St. Olavskameratene heeft de Champions League gewonnen. Wat een ongelofelijke game is dit geworden zeg. In seizoen 38 begonnen met deze campagne en tijdens seizoen 39 de CL gewonnen. Ik

Geplaatst
6 minuten geleden zei Jeroen.:

Dat ligt er vooral aan wat je grootste probleem met Italie was. Zou sowieso voor een challenge als deze altijd de eerste seizoenen zeker je database klein houden om het tempo zo hoog mogelijk te houden. Pas bij promotie naar het hoogste niveau laad ik vaak extra landen bij. 

de competitie trok me niet zo. 

heb nu deze landen ingeladen omdat ik dan daaruit kan kiezen. als ik eenmaal een keuze gemaakt heb gooi ik er landen uit want kan toch geen transfers doen

Geplaatst
39 minuten geleden zei Jeroen.:

Wat is exact de reden dat je extra landen inlaadt?

Griekenland misschien een leuke @Whitewolf345, die zie ik niet zo vaak voorbijkomen. 

Geplaatst
1 minuut geleden zei Chiemel:

Griekenland misschien een leuke @Whitewolf345, die zie ik niet zo vaak voorbijkomen. 

`Daar zat ik inderdaad ook aan te denken als het goed is heb ik dan de juiste competities ingeladen daar toch?

Geplaatst
42 minuten geleden zei Chiemel:

Vooral voor de balans. Over het algemeen is zeker in de Champions League het verschil tussen de grote landen wel en niet ingeladen groot en daarnaast is het op transfergebied vaak wat realistischer. Daarnaast en eigenlijk voor mij de belangrijkste is dat er gewoon extra staf bij komt en je dus over het algemeen iets betere trainers en dergelijke kan halen.

Geplaatst
2 uur geleden zei Jeroen.:

Vooral voor de balans. Over het algemeen is zeker in de Champions League het verschil tussen de grote landen wel en niet ingeladen groot en daarnaast is het op transfergebied vaak wat realistischer. Daarnaast en eigenlijk voor mij de belangrijkste is dat er gewoon extra staf bij komt en je dus over het algemeen iets betere trainers en dergelijke kan halen.

Dat laatste heb ik ook net gedaan ja, wacht nog op het inladen. Nog tips welke landen? Aangrenzende landen of landen met lage reputatie (want makkelijker aan te trekken)?

Geplaatst
14 minuten geleden zei Chiemel:

Dat laatste heb ik ook net gedaan ja, wacht nog op het inladen. Nog tips welke landen? Aangrenzende landen of landen met lage reputatie (want makkelijker aan te trekken)?

Ja ligt er maar net aan wat je wil maar zeker in jou geval waar je in Servie zit zou ik zeker als je op het hoogste niveau actief ben Kroatie en dergelijke bijladen. Uiteindelijk is het natuurlijk heel persoonlijk wat je doet en vooral wat je laptop/pc aan kan.

Geplaatst

Nou de club is bekend. Het is een club geworden op een eiland. Namelijk : A.S Rodos.

Ik hou van Griekenland en zoals @Chiemel al zei wordt er weinig in Griekenland aan deze challenge gedacht. Ben benieuwd hoe ver ik het ga schoppen met deze club. En het is een welkome afwisseling tussen mijn Building a Nation Challenge en de online network game

458684248_Schermopname(217).thumb.png.1dd6153263d249e8adce3ad10944e9db.png

Geplaatst

Andrézieux-Bouthéon FC - Wikipedia

Seizoen 2029/2030

Transfers:

Helaas een vertrekker dit seizoen. Mickaël Leccia groeide na de promotie naar de Ligue 1 langzaam tot een vaste waarde als verdedigende middenvelder. Een jongen die je om een boodschap kan sturen om vervolgens de bal bij de betere voetballers te bezorgen. Echt van plan om hem te verkopen was ik dan ook niet maar gezien het bedrag dat uiteindelijk bijna het dubbele van zijn transferwaarde haalt begon ik toch stevig te twijfelen. Daarnaast hebben we op de korte termijn met Fritsch een prima vervanger terwijl er vorig jaar twee grote talenten als VM bij kwamen. Uiteindelijk dan toch besloten om het bod te accepteren waardoor hij vanaf dit seizoen bij Benfica zal spelen. 

Bij de verhuren zijn de opvallendste namen Jonathan Gros(helaas rekent FM hem bij de transfers van vorig seizoen en Aboulaye Camara. Voor Gros is er gewoon weinig ruimte om te spelen dankzij Thuillier en in gevallen van nood kunnen we altijd terugvallen op Vallet of Ngongara. Camara zou derde keuze zijn als zowel spits als linksbuiten dus een jaartje wedstrijden spelen is een prima oplossing.

Spoiler

image.thumb.png.20483ed1e18bb23495278b2549f617c4.png

image.thumb.png.2e64a44411442cfb8eabae384fa29a85.png

Coupe de France:

De afgelopen jaren was het een beetje een jaarlijks terugkerend verhaal. Instromen in de negende ronde waarin we met vooral een hoop jonge spelers doorkomen waarna we in de 10 of 11e ronde een Ligue 1 club tegenkomen en eruit liggen. Ditmaal weten we in de 10e ronde na penalty's echter Lille te verslaan waarna we met Guingamp een iets eenvoudigere tegenstander treffen. Daarna wacht in de kwartfinale Marseille dat eveneens op penalty's word verslagen. De halve finale is echter wel het eindstation met een 3-0 nederlaag tegen PSG,

Spoiler

image.thumb.png.c8a4489855e914bc031df37fabfc78d3.png

Ligue 1:

Na de eerste seizoenshelft leken we wederom af te steven op een zelfde plek als afgelopen twee seizoenen. Toen kenden we echter of een goede eerste of een goede tweede helft. Uiteindelijk bleek dit seizoen ook de tweede helft een stuk beter en klommen we vanaf de 13e plek op richting de 8e plek waarmee we net naast een plek in de Conference League zouden grijpen. In de laatste drie wedstrijden wisten we echter nog een kleine push te maken waardoor we uiteindelijk op een keurige zevende plaats eindigen en ons op mogen maken voor Europees voetbal.

Spoiler

image.thumb.png.4f66d375a4045d80bf41655cec5b2e26.png

image.thumb.png.322de2db426edae064829fce2876a7c8.png

Selectie:

Zoals je verwacht met de groei in prestaties ook iets meer uitblinkers dit seizoen. Defensief staan we prima terwijl we aanvallend af en toe iets te afhankelijk zijn van diepe spits William Gagnant. Daarnaast was dit het eerste seizoen waarin we in de meeste wedstrijden met een compleet elftal aan jeugdspelers zijn gestart.

Spoiler

image.thumb.png.143014957a5f98df4f89e2bd938acf5e.png

Mickaël Thuillier:

Wederom een uitstekend seizoen voor de nog altijd pas 18-jarige doelman. Enige minpuntje is zijn redelijk geringe lengte maar verder is dit een doelman naar mijn hart.

Spoiler

image.thumb.png.ff0c8fee87fdf49bad57e298b92cbe20.png

Benjamin Lebreton:

Moesten tot begin oktober wachten tot hij zijn debuut mocht maken en sindsdien een vaste waarde in het centrum van de defensie. Zeker nog niet de meest constante maar gezien zijn waarde zit er nog een berg groei in hem.

Spoiler

image.thumb.png.0b4dbe09d977d2e6f1a9f9cd9e7237d0.png

Ugo Fritsch:

De man die het meest profiteerde van het vertrek van Leccia. Centraal hebben Amourette en Julliene een streepje voor maar als mannetjesputter achter deze meer benadigde voetballers draaide Fritsch een prima seizoen.

Spoiler

image.thumb.png.4925353391f1121877f95b10a83c5fc4.png

Yoann Amourette:

De regisseur van het elftal die zeker in de tweede helft het team meer en meer bij de hand nam. 

Spoiler

image.thumb.png.9b89b3049790d6f721a825e56f2cf45c.png

Noam Cesbron:

Ontwikkeld zich uitstekend als rechtsbuiten en een jongen met veel dreiging. De productie valt mij persoonlijk nog wat tegen maar hij is nog jong.

Spoiler

image.thumb.png.43f42fbfaf16c2347c38091ec2a856a9.png

William Gagnant:

Eigenlijk de enige echte spits van niveau die we hebben en ondanks meerdere pogingen om een transfer te forceren uiteindelijk zijn contract verlengd. Scoort ruim boven zijn Xg dus grote vraag is hoe houdbaar zijn doelpuntenproductie is. Dit seizoen in ieder geval goud waard.

Spoiler

image.thumb.png.c87f5bfc4608a4bbaa9f6cc7fe40069e.png

Jeugd:

Sinds zijn komst heeft Mapou Yanga-Mbiwa twee absolute gouden lichtingen weten af te leveren en het is dan ook de vraag of hij in zijn derde jaar deze lijn door weet te trekken. De preview gaf iets minder groene lijnen maar zoals iedereen weet zegt de preview niet heel veel.  De uiteindelijk lichting is met acht Elite-talenten wederom uitstekend te noemen.

Spoiler

image.thumb.png.c588154103439da398260ad019f779fa.png

Philippe Viennet:

Een aparte mix van attributen en posities. Gezien de andere talenten die we al hebben zal hij zich mogen richten op een plek centraal op het middenveld maar zou ook zomaar naar VM of VR getraind kunnen worden.

Spoiler

image.thumb.png.96ffaf3c6cbc77216908c8d637cb3281.png

Hugo Vincent:

De backs zijn nog niet heel dik bezaaid met grote talenten en deze jongen schaar ik toch wel in die categorie. Zal direct aansluiten bij het eerste en tweede optie op rechts worden achter Chuck Kandil met daarnaast de mogelijkheid om als VM of VC te spelen.

Spoiler

image.thumb.png.25b05b1d7e13885625f89e58e23ea05b.png

Achraf Tahiri:

Achter Gros hebben we links niet direct een speler waar ik warm van word. Tahiri zal dan ook snel aansluiten bij het eerste als voornaamste back-up van Gros.

Spoiler

image.thumb.png.2b7aff07a37b5c86018810e3599e2d35.png

Rodrigue Barthelemy:

Vooral een echte aanvallende middenvelder en aangezien we zonder die positie spelen zal hij getraind worden als CM. Moet nog wel groeien om daar overeind te blijven.

Spoiler

image.thumb.png.412691acda50471fe1458ba49442a534.png

Sébastien Battesti:

Vorig jaar met Gomis en Reynaud al twee talentvolle defensieve middenvelders gehad en deze jongen zal met die twee mogen strijden om uiteindelijk het eerste te halen.

Spoiler

image.thumb.png.d1266e2d14ff00d16f17450135f0195a.png

Zakaria Ledoux:

Een beetje een zelfde verhaal als Barthelemy. Enige verschil is dat hij al gewend is als MC te spelen.

Spoiler

image.thumb.png.93c19429336eb06c39e6f45c73658418.png

Cyril Gimenez:

Een buitenspeler die een beetje dertien in een dozijn is. Fysiek prima maar mist die één of twee echt in het oog springende kwaliteiten.

Spoiler

image.thumb.png.6848637607a1304a4f8367565993973a.png

Doulaye Sanogo:

De linksbuiten variant van Gimenez. Gezien de al aanwezige optie op links verwacht ik niet dat hij het gaat redden bij ons.

Spoiler

image.thumb.png.ee72d30f1565b0af10b7b00687e2b89c.png

Geplaatst

Nog nooit aan deze challenge durven wagen. Misschien nu eens als sidegame, aangezien het sowieso wel sneller gaat zonder transfers. Maar mag je bij deze challenge de contracten van de spelers die origineel bij de club zitten ook gewoon verlengen?

Geplaatst
45 minuten geleden zei Glenn08:

Nog nooit aan deze challenge durven wagen. Misschien nu eens als sidegame, aangezien het sowieso wel sneller gaat zonder transfers. Maar mag je bij deze challenge de contracten van de spelers die origineel bij de club zitten ook gewoon verlengen?

Zeker. Is zelfs een must have, anders hou je aan het begin niks over.

Geplaatst

Seizoen 2: 2024/2025

Stand: 

10e plek ,prima, bijna hetzelfde team, dus kon ook niet veel meer verwachten.

1035545294_2-stand.thumb.jpg.ba362296d5dac4c78bcaba996196fc48.jpg

Prognose: Voor wat het waard is. kan alles gebruiken dus we zien het wel. 

1535668901_2-prognose.thumb.jpg.9283739ca1b7c932b3e4f8b7f325d55a.jpg

Intake:

Tsja, wederom niet het allerbeste. 3 van de 4 elite talenten worden waarschijnlijk wel basis spelers, maar het heeft even tijd nodig. 

52232070_2-intake.thumb.jpg.4d3779e327988505a5cfc52b14b2a197.jpg

CWIK:

AMR, maar wordt getraind tot spits, redelijk allround, dus gaat er wel komen denk ik

617982137_2-speler1.thumb.jpg.63c389aed1b7f53503b3946de1c7a139.jpg

Nichols: wordt getraind tot hangende middenvelder, vooral omdat ik hier een back-up speler nodig heb.

Mijn beste spelers speelt op dit moment op deze positie, maar wilde pas op het allerlaatste moment bijtekenen, dus een back-up hebben op deze positie is wel cruciaal

440321077_2-speler2.thumb.jpg.d1b22eba9ab45b2d984a2a7065a54875.jpg

Andere talent Omeke, geen screen van, wordt getraind tot CM, moet van ver komen, maar komt er hopelijk wel.

De RV, bij gebrek aan beter gaat die spelen, maar heeft inmiddels nog maar 3.5 ster potentie. 

Seizoen 3 is bijna af, dus volgende update volgt zsm! 

Geplaatst

Ben geloof ik al 1.5 seizoen verder tov laatste update. Maar heb heerlijke keeper binnen, mag meteen in de basis. Zat tot nu toe steeds met dezelfde keeper, die zeker wel eens een blundertje wilde maken.

Geplaatst

Ik zal snel weer een update plaatsen, maar kan als tipje van de sluier oplichten dat het zeker niet slecht gaat in Servie ;)

Geplaatst
31 minuten geleden zei Kromnaldo:

Ik zal snel weer een update plaatsen, maar kan als tipje van de sluier oplichten dat het zeker niet slecht gaat in Servie

Mooi, ben benieuwd. Ik blijf in deze fase er nog wel last van hebben dat spelers weggekocht worden of contract niet willen verlengen. Heb jij daar ook nog steeds - als voorloper tov mij - last van? Enige is dat over tijd ik het steeds beter kan opvangen omdat de selectie steeds breder wordt.

Geplaatst

Andrézieux-Bouthéon FC - Wikipedia

Seizoen 2030/2031

Transfers:

Geen groot nieuws dit seizoen. De contracten van Vacheron, Cabaton en Nouvel werden niet verlengd waardoor enkel Bryan Nwagbije nog over is van de oorspronkelijke spelersgroep. Daarnaast vooral wat jeugdspelers die op huurbasis vertrekken. 

Spoiler

image.thumb.png.6f3cb5c3a0396f2bf8889743fdaca794.png

Coupe de France:

Een beetje geluk met loting en wat degelijke prestaties bracht ons naar de halve finale. In een drukke periode mochten we aantreden tegen Marseille en zeker als wij niet over onze beste 11 beschikken zijn zij gewoon nog iets beter. Een terechte 2-1 nederlaag.

Spoiler

image.thumb.png.0706c0a25c8f2a1f65e5086778d2291d.png

Ligue 1:

Na een half seizoen stonden we in de top vijf en gezien het feit dat we afgelopen jaren een over het algemeen sterkere tweede helft draaien had ik vertrouwen dat een plek in de Champions League er in zou kunnen zitten. Uiteindelijk streden we tot de laatste speeldag zelfs om een plaats als nummer twee achter het ongenaakbare PSG. Aangezien we een week later nog een belangrijke wedstrijd op het programma hadden traden we aan met een heel jeugdig team en kregen we 5-0 klop bij AS Monaco waardoor we op een keurige derde plaats eindigden.

Spoiler

image.thumb.png.dc7aba72a3cc7af6a0ebaad3d6c51068.png

Conference League:

Als Franse deelnemer aan de Conference League ben je in mijn ogen automatisch een van de favorieten om mee te doen voor de winst. Met flinke rotatie komen we eenvoudig de kwalificatie door. In de groepsfase kenden we weinig problemen met enkel AZ en Sion die echte tegenstand boden. In de achtste finale mochten we het opnieuw opnemen tegen Viktoria Plzen wat twee spectaculaire wedstrijden bracht waarna Standard Liege na een 2-1 nederlaag in Luik met 3-0 werd verslagen. In de halve finale verliest Paok in de openingswedstrijd met 2-0 waardoor de 1-2 in de return weinig uitmaakt. In de finale moeten we het doen zonder sterren Amourette en Cesbrom maar vervangers Alves en vooral Gabin Andre doen het uitstekend en dankzij een doelpunt van de jonge rechtsbuiten word er met 1-0 gewonnen van het Italiaanse Atalanta.

Spoiler

image.thumb.png.dac48419089a80c10df580b4f1055a71.png

Selectie:

Spoiler

image.thumb.png.1b434100ce3d7517235360770b1cc148.png

Mickaël Thuillier:

Een jaarlijks terugkerende naam en niet zonder reden. De leider van een sterke defensie en blijft elke seizoen beter worden. Miste een paar wedstrijden door blessures maar verder gewoon zonder twijfel de eerste doelman.

Spoiler

image.thumb.png.3f83a3a6bcd306999bd1de5ed68667ba.png

Samuel Mbarga:

Vormt samen met Lebreton een solide centrum waardoor Kandil zijn meeste minuten inmiddels als rechtsback maakt. Ontwikkeld zich uitstekend en heeft dit jaar echt een stap gezet qua constantheid.

Spoiler

image.thumb.png.63eef50a01d66f58e146414b1a3db35f.png

Zoran Jullienne:

Eigenlijk kunnen alle drie de middenvelders hier wel benoemd worden. De defensieve arbeid van Fritsch, de creativiteit van Amourette en de aanvallende inbreng van Jullienne zijn allemaal van groot belang. 

Spoiler

image.thumb.png.fc2656be3792c82fec4574cbd7269cb2.png

William Gagnant:

Nog zo een naam die we jaarlijks uitlichten. Net als het middenveld verdienen ook Noam Cebron en Thibault Esteve het om hier genoemd te worden. Grootste profiteur van de groei achter en naast hem is echter Gagnant die wederom zijn Xg flink overtroefd.

Spoiler

image.thumb.png.d6eaaf48f76a8ddcdc9da95e902a7fdc.png

Jeugd:

Voorlopig levert Mapou Yanga-Mbiwa uitstekend werk af. Kan hij de lijn van de afgelopen drie seizoenen doortrekken?

Ik durf te zeggen dat het met negen Elite talenten op het eerste gezicht wederom een absolute toplichting is. Gezien het stijgende niveau is het aantal spelers dat direct een rol kunnen spelen bij het eerste wat beperkter maar we zullen zien wat deze lichting brengt.

Spoiler

image.thumb.png.13dcb7c2ebc3d107539af203df6141ea.png

Boris Kitenge:

Met Thuillier en daarachter Gros en Vallet hebben we in principe een degelijke lijn van keepers. Kitenge bevalt me echter prima en hopelijk kunnen we zeker voor Gros volgend jaar een goede huurbeurt vinden.

Spoiler

image.thumb.png.cca57d2fb96094c69783b53ebcd2b978.png

Antonio Annibale:

Linksachterin is Gros nog altijd de eerste keuze en als Annibale zijn fysiek weet te verbeteren zie ik in hem wel een concurrent voor Tahiri om over één of twee jaar Gros uit de basis te spelen.

Spoiler

image.thumb.png.8405be826e6578cf83be9f5926809400.png

Cyprien Ginestet:

Toen we vorig seizoen Gagnant moesten missen met een blessure moesten missen deed Camara het prima als vervanger. Hij is echter vooral een vleugelspeler in mijn ogen en Ginestet is in mijn ogen toch wat meer een spits.

Spoiler

image.thumb.png.c75ae6efffa599a3daf1bdc239051aac.png

Cedric Dutheil:

Met Cesbron en Andre hebben we twee goede rechtsbuitens. Dutheil lijkt het echter ook in zich te hebben om richting dat niveau te groeien.

Spoiler

image.thumb.png.c9ff851911cc63d6fa5c679d76fe3e10.png

Adrian Pallares:

Om de een of andere reden denkt FM dat vleugelverdedigers traag zijn want ook deze jongen zal vooral zijn fysiek flink moeten verbeteren.

Spoiler

image.thumb.png.584fe63fa522b1a0dda0234e49e005e0.png

Yannick Leterrier:

Het grootste talent van de lichting volgens Yanga-Mbiwa en helaas op een plek waar we al een overschot aan talent hebben. Een type dat prima past in onze manier van spelen en misschien over een paar jaar de vaste linksbuiten.

Spoiler

image.thumb.png.16b1e7d8fd07487ef2b50dfe0c1647ac.png

Benoit Diakhaby:

Ik denk dat we al betere talenten als VM hebben maar ik laat me alijd graag verrassen.

Spoiler

image.thumb.png.008e2e6a62f09eae76719f993a9fc1cd.png

Pascal Favreau:

In de basis hebben we een prima middenveld maar buiten de basis en Alves is het ook vrij dun. Favreau is wederom een jongen die fysiek moet groeien maar verder kan hij zomaar de back-up van Amourette worden.

Spoiler

image.thumb.png.f60bec4408fc33b805f109f5856f6a3f.png

Noa Foka:

Van nature een CM maar ik denk dat hij voor ons meer als VM geschikt is waar hij de concurrentie aan mag met de al aanwezige jongelingen.

Spoiler

image.thumb.png.03643d5614abe98ac9a9723a9251f617.png

Overige:

Tot slot goed nieuws op het stadionfront. Na de bouw van het eerste Andrezieux-Boutheon FC-stadion enkele jaren terug door het gemeentebestuur zullen we dit jaar zelf beginnen aan de bouw van een nieuwe versie. Kost een aardige duit maar een verdubbeling van het aantal plaatsen is absoluut mooi.

Spoiler

image.thumb.png.4b772b47a9a582be4cdee42f9636bd44.png

bewerkt door Jeroen.

Geplaatst

Waarom en sinds winnaar is de Ligue 1 maar 18 teams? Dat is in het echt nog steeds 20...?

Uitstekende prestaties zeg @Jeroen.:happy:(y)

Geplaatst
3 minuten geleden zei Kyrill:

Waarom en sinds winnaar is de Ligue 1 maar 18 teams? Dat is in het echt nog steeds 20...?

Uitstekende prestaties zeg @Jeroen.:happy:(y)

Per 2023-2024 gaat het naar 18 clubs.

Geplaatst

mEicP40.png

Escuela de Fútbol de Macul - Chili

Het eerste seizoen zit er al op. Begonnen op het vijfde niveau van Chili, de Tercera División B, waar ik aan het roer kwam te staan bij de voetbalschool van Macul, een wijk/voorstad van de hoofdstad Santiago. Ingekwartierd vlak naast het hoofdkantoor van de Chileense voetbalbond en het bijbehorende nationale stadion moeten wij het voorlopig vooral doen met een lullig trapveldje. 

MtXIZ2F.png 

Desondanks hebben we wat uitstekende spelers in het team en lukt het ons dan ook om in het eerste seizoen gelijk kampioen te worden en te promoveren naar de Tercera División A. Dat gebeurt vooral door de doelpuntendrift van Ricardo Vergara, die er maar liefst 35 maakt in 22 wedstrijden. Daarmee is hij verantwoordelijk voor meer dan de helft van onze doelpuntenproductie. 

XuJBtMo.png

De eerste jeugdintake zal ons niet veel helpen bij de strijd om handhaving. Het grootste talent is waarschijnlijk Massami Hanner López en hoewel hij zijn eerste competitiegoal voor ons al heeft gemaakt, bij een invalbeurt toen de titel voor ons al zeker was, is hij geen geweldenaar. Gezien zijn positie zal hij ook niet veel kansen krijgen zolang Vergara nog bij ons rondloopt. 

5WRQBS6.png

Wel positief is dat we door deze promotie ook gelijk semi-prof zijn geworden. Vorig jaar liepen drie van onze basisspelers gratis weg, nu hebben we in ieder geval een kans om deze te behouden. Onze beste drie spelers, de aanvallende drietand González - Vergara - Donoso kent hun eigen kwaliteiten en ze willen een veel hoger salaris dan wat wij kunnen betalen, dus wat dat betreft blijft het voorlopig zweten...

sljQUlq.png 

bewerkt door PJHoutman

Geplaatst
48 minuten geleden zei Zawisza:

En of we deze challenge opstarten na kerst :)

Je krijgt FM van de kerstman?

Geplaatst
9 minuten geleden zei Chiemel:

Je krijgt FM van de kerstman?

ik ga er vanuit van wel. Heb geen andere wensen doorgegeven 🤓

Geplaatst
10 uur geleden zei Chiemel:

Mooi, ben benieuwd. Ik blijf in deze fase er nog wel last van hebben dat spelers weggekocht worden of contract niet willen verlengen. Heb jij daar ook nog steeds - als voorloper tov mij - last van? Enige is dat over tijd ik het steeds beter kan opvangen omdat de selectie steeds breder wordt.

Dat blijft ook bij mij wel een puntje idd. Maar als je steeds beter wordt en hogere reputatie krijgt, dan wordt dat risico steeds kleiner. Irritant blijft wel dat mijn spelers alleen maar contracten willen verlengen met die verdomde clausules erin! Ik probeer ze gewoon iedere paar maanden een nieuw contract te geven met weer hogere clausule.... Zit niks anders op.

Geplaatst

download.jpeg.b9f7cecbc3512eb43b30d9d00216e270.jpeg

OFK Beograd - Seizoen 2027/2028 + 2028/29

In het seizoen 2027/28 hadden we het behoorlijk lastig, zo lastig zelfs dat we in de degradatie play-offs kwamen. Die wisten we gelukkig wel te overleven. Ik ga het dan verder ook kort houden. Van die Youth Intake zijn er twee die nu in het eerste wel veel minuten maken. We kregen (qua sterren) een geweldige spits binnen (Stanoljovic) en een rappe buitenspeler (Sutic). Beide wel weer met een negatieve persoonlijkheid. Het lukte mij niet om een nieuwe HOYD aan te trekken met een positieve persoonlijkheid, maar heb wel een Japanse aangetrokken met goede attributen en een hoge reputatie. Deze werd beschikbaar na het laden van buurlanden van Servië :cab:

Excuus voor de fake faces trouwens, dat vind ik toch te veel gedoe om ieder seizoen weer te updaten merk ik. Werkt ook niet iedere keer.

image.thumb.png.6f8526c11ae937e55ebdae78a91a89af.png

image.thumb.png.04b6cd9df92aa702fa0def769235b785.png

image.thumb.png.47e729adcdc8d0c2c5ed0fa7be520eeb.png

image.png.2b42dbcd74430812336a5d9aa2155e20.png

In het seizoen erop ging het gelukkig weer een stuk beter, dat had meer te maken met tactische aanpassingen dan betere spelers. Want we hebben er nog steeds last van dat er per seizoen wel een goede speler gedwongen vertrekt. We werden uiteindelijk 6e, kwamen helaas niet in de buurt van Europese plekken (1-4).

In de Youth Intake kregen we een geweldige keeper (Dakovic) binnen, die mag als 15-jarige meteen in de basis want hij was van hetzelfde niveau als mijn voorgaande basiskeeper. Verder ook nog 2 andere defensieve middenvelder die wel wat minuten mogen maken.

image.thumb.png.0e8d952b44dcae52539cb6c94a772490.png

image.thumb.png.3a0f2f08374283ef64c07dc75bf1900a.png

Qua faciliteiten zijn de junior coaching en youth recruitment exceptioneel, trainings- en jeugdfaciliteiten (adequate, average) moeten nog verbeterd worden Nu is het wachten tot we genoeg geld hebben om daar een stap in te maken. We hebben dit seizoen voor 800K spelers verkocht, wat genoeg is om financieel gezond te blijven.

image.png

bewerkt door Chiemel