Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 482
  • Weergaven 29,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• De aanhouder wint... sneller dan verwacht! Vanochtend maar weer begonnen met het reloaden van een nieuw seizoen. Enkele wijzigingen vooraf maakten wel dat we dachten op de goede weg te zijn. In p

• Elsjorro1990
    Elsjorro1990

TSV Alemannia Aachen 2034-2035   Aangezien ik de update toch al klaar staan had, dacht ik: Ik druk hem er gelijk maar door. Weer wat leven in de brouwerij. Hoppa!     Ge

• Djordison
    Djordison

Het is gelukt! St. Olavskameratene heeft de Champions League gewonnen. Wat een ongelofelijke game is dit geworden zeg. In seizoen 38 begonnen met deze campagne en tijdens seizoen 39 de CL gewonnen. Ik

Geplaatst
1 uur geleden zei PJHoutman:

Dan geef ik het nog wat tijd. We zitten dit jaar wel in de beker, dus wie weet. 

Instroom in de beker is ook iets wst inderdaad soms wat willekeurig lijkt. Als er nergens duidelijk een regel staat, dan is het vaak reputatie wat een factor is volgens mij.

Geplaatst
2 minuten geleden zei Chiemel:

Instroom in de beker is ook iets wst inderdaad soms wat willekeurig lijkt. Als er nergens duidelijk een regel staat, dan is het vaak reputatie wat een factor is volgens mij.

Ja, het irritante is dat praktisch alle andere teams uit de 2e divisie al instroomden en ik pas nu in het tweede seizoen in de eerste divisie ;c 

Geplaatst

download.jpeg.b9f7cecbc3512eb43b30d9d00216e270.jpeg

OFK Beograd - Seizoen 2032/33

We boeken vooruitgang. Vorig seizoen was niet het beste jaar, maar dit jaar wel. We draaiden bovenin meer. op de 19e speelronde stonden we nog bovenaan, maar daarna begonnen we wat terrein te verliezen. Zoals vaker na een goede seizoenshelft, wordt wedstrijden winnen in de tweede seizoenshelft lastiger. In de finalepoule (hieronder) speelden ze zelfs redelijk matig, toen al snel duidelijk werd dat we gewoon netjes 3e zouden worden begon ik ook wat meer jeugd in te zetten.

We behaalden ook de bekerfinale door Partizan in de halve finale uit te schakelen na strafschoppen. Dat was al de 3e keer dat we doorgingen na het nemen van strafschoppen. Maar in de finale was Rode Ster voor de zoveelste keer te sterk, ondanks hun rode kaart. En ondanks het verlies mogen we een 2e poging doen in Europa!

Met de 3e plek hoop ik ook weer op een leuke reputatieboost, zodat we weer wat beter personeel kunnen aantrekken.

image.thumb.png.c42d8a39834f2b732e78c87c2852b8bc.png

image.png.d746d5851911312a01fb45bdd6ef3cd1.png

In de Youth Intake zat wel wat interessants, ook gaat het even zoeken voor welke positie ik deze ga laten trainen. We spelen normaliter met de onderstaande tactiek (en opstelling). Zo is mijn linksback-positie by far de zwakste positie en ben ik onder andere onderstaande speler aan het omtrainen tot IWB. Maar, ook zeker niet de ideale kandidaat. Met zijn 191cm en 17 voor bravery - eigenschappen waar we nu ook niet goed in scoren - is hij sowieso interessant voor de corners.

image.thumb.png.4899be6ca86e27a65a402f3316bb127d.png

image.png

bewerkt door Chiemel

Geplaatst

Andrézieux-Bouthéon FC - Wikipedia

Seizoen 2032/2033

Het tiende seizoen in dienst van Andrezieux-Boutheon FC en moet zeggen dat ik dit seizoen wat moeite had om door te komen. Dit valt ook terug te zien in de tijd sinds de laatste update. Met wat nieuwe Newgen faces is de motivatie ook weer wat meer terug dus hopelijk kunnen we binnen enkele jaren de tweede GDJEK van FM23 afronden.

Transfers:

We mogen maximaal zeven spelers binnen de landsgrenzen verhuren wat het verhuurtraject toch wat vermoeilijkt. De focus licht dan ook op de grootste talenten die net buiten de boot vallen. Daarnaast stroomden ook weer de nodige spelers transfervrij weg. De grootste hierin is Marius Cisse die de afgelopen jaren aan alle kanten werden voorbijgestreefd.

Spoiler

image.thumb.png.0487db7a599e996cec28aad1f0eeb1ff.png

Supercup:

We mochten het opnemen tegen wie anders dan PSG en zoals gewoonlijk was PSG gewoon de betere. 28-8 en een Xg van 2,77 tegen 0,99 zeggen genoeg denk ik.

image.thumb.png.b3a9259f611ae59eb9c72b26f5a62a3a.png

Coupe de France:

Veelal jeugdig talent dat de eerste paar rondes in actie mocht komen en vervolgens in de halve finale PSG wat wederom op papier makkelijk had moeten winnen maar dankzij Thuillier en Mallard die de geblesseerde Gagnant verving een redelijke eindstand.

Spoiler

image.thumb.png.8cf2f099b3e2bb1ee61965bbd676b3a7.png

Ligue 1:

Vorig jaar wisten we vrij verrassend kampioen te worden en na wat stuivertje wisselen leken we in de laatste weken achter PSG genoegen te moeten nemen met de tweede plaats. In de één na laatste speelronde wisten we de koppositie toch nog terug te pakken waarna de slotwedstrijd met PSG de beslissing moest brengen. Op bezoek in Parijs was er maar één ploeg die echt aanspraak kon maken op de winst maar dankzij Thuillier en een goed optreden van Lebreton en Pallares hielden we stand waardoor we de tweede titel op rij bij mogen schrijven.

Spoiler

image.thumb.png.4d965fee084247760b77523c526ed4fd.png

Champions League:

Door het kampioenschap vorig seizoen mochten we ons weer melden in de Champions League. Dat ging beter dan ons debuut vorig seizoen waardoor we ons als twaalfde plaatsten voor de play-offs. Hierin werd er twee keer gelijk gespeeld tegen Benfica waarna we op penalty's de zestiende finale haalden. Hierin troffen we PSG wat op voorhand een zware kluif beloofde te worden. In eigen huis wisten we ze dankzij een stormachtige openingsfase echter te verrassen waarna ze de defensie slechts één keer wisten te verschalken. In de return is PSG wederom de sterkste maar dankzij goed counteren en vooral heel efficient omgaan met de kansen weten we ook in Parijs te winnen. In de kwartfinale stranden we dan toch dankzij twee qua score nipte maar qua onderliggende statistieken ruime nederlagen.

Spoiler

image.thumb.png.d3323c2d5eb58902017f50fb198cce73.png

Selectie:

Grotendeels de vertrouwde namen die de meeste wedstrijden in actie komen. Enkele nieuwe gezichten die speeltijd kregen zijn Adrian Pallares en Yannick Leterrier en de vorig seizoen ingestroomde Victor Clerc.

Spoiler

image.thumb.png.64dd2ca1afa4e071a1226fe377edff9c.png

Mickael Thuillier:

Nog steeds de betrouwbare eerste doelman die ook in de grotere wedstrijden de ploeg vaak behoed voor grotere uitslagen. Hopelijk kunnen we Kitenge en Vallet volgend seizoen verhuren om hun ontwikkeling niet in de weg te staan.

Spoiler

image.thumb.png.32f4a1ac7344b6cfd9fb249eb35d8dac.png

Samuel Mbarga:

De solide rots centraal achterin. Lebreton is nog altijd wat wisselvallig maar desondanks is er weinig echte concurrentie voor dit duo.

Spoiler

image.thumb.png.31c24dbf7d344ce8da8b49a7e74735a5.png

Ugo Fritsch:

Amourette kende een wat minder jaar en ook Julliene was minder beslissend dan vorig seizoen. Fritsch is echter nog steeds de mannetjesputter voor de defensie en tenzij er iemand echt opstaat in de voorbereiding zal hij dat volgend seizoen ook zijn.

Spoiler

image.thumb.png.da052427edbcb610a87d1061a3b5d9da.png

Noam Cesbron:

Gagnant is nog altijd van levensbelang maar miste door blessures ook de nodige wedstrijden. Cesbron was de afgelopen jaren degene die vaak stukken van het seizoen miste maar toonde dit seizoen aan dat hij mits fit nog altijd de sterkste optie rechts voorin is.

Spoiler

image.thumb.png.39dbaf7d678930840802395a5679e622.png

Jeugd:

De afgelopen jaren bracht Mapou Yanga-Mbiwa de nodige talenten en ook dit seizoen beloofde hij weer een gouden generatie. Helaas vooral op het middenveld en voorin waar we al redelijk voorzien zijn. Vier elite-talenten is het eindresultaat maar van de meeste word ik niet direct super enthousiast.

Spoiler

image.thumb.png.73d8c2303c3a5dc7f27b46db39ebdf97.png

Houssem Belaïd:

Op het aanvallende middenveld zitten we al redelijk goed en denk niet dat deze Tunesiër daar snel tussen zal komen.

Spoiler

image.thumb.png.6c69b89aa4639ca2fc15d7fab38b75d4.png

Arnaud Vaillant:

Op de spitspositie hebben we nog steeds geen vaste vervanger voor Gagnant en op zich zou deze jongen dat wel kunnen worden. Of hij dat niveau ook zal gaan halen is de grote vraag. Word in ieder geval als grootste talent bestempeld.

Spoiler

image.thumb.png.9ac972b140483d0a505b16dc9459dd0e.png

Gauthier Durand:

Ik denk een betere speler dan Belaid maar nog altijd ook niet een jongen waar ik het van de daken om schreeuw.

Spoiler

image.thumb.png.12c1299269b74e79f30cb47fd07e05ea.png

Samba Coulibaly:

Op zich niet verkeerd en kan zeker uitgroeien tot een concurrent voor Cesbron. Zeker fysiek nog wel wat te groeien maar samen met Vaillant wel de spelers die me het meest kunnen bekoren.

Spoiler

image.thumb.png.ac39bfe0e468b60362d1fd07b2e53159.png

Geplaatst
Op 17-1-2023 om 22:20 zei PJHoutman:

Poging 2 doe ik met Rynninge IK, maar ik twijfel of ik ondertussen geen 'deed' moet zeggen. Op zich is het allemaal best ok; in het tweede seizoen gepromoveerd naar het 3e niveau, daar vorig jaar met de hakken over de sloot gehandhaafd. Maar twee issues; onze Onder 19 speelt nog stééds geen competitie. Omdat de stafinstructie "plan elke week een oefenwedstrijd in" nog steeds niet naar behoren werkt, moet ik dus constant friendlies plannen. Daar worden de spelers ook helemaal niet beter van, dus ontwikkeling staat op 0. 

Dan komt er bij dat het bestuur, ondanks een balans van €250,000, constant trainerscursusses voor me afwijst. Want 'dan zou ik misschien vertrekken'. Joh, dat bepaal ik verdomme zelf wel. 

Erg storend, want we lopen al niet over van de trainers en ik heb ook het idee dat het niet op korte termijn beter gaat worden. Ik twijfel om te kappen. 

Iemand een idee of het wel mogelijk is dat je jeugd "ingedeeld" wordt als je op een gegeven moment op een hoog genoeg niveau gaat spelen? 

Ook poging 2 is gestrand. Ondanks een topstart van het seizoen (13 uit 15) stonden we halverwege in de degradatiezone. Het bestuur wilde  er niet meer aan, en dus moest ik het veld ruimen. 

Geplaatst

Andrézieux-Bouthéon FC - Wikipedia

Seizoen 2033/2034

Transfers:

Twee spelers verkocht die gewoon tekort zouden komen en de nodige jongens verhuurd. Enige hiervan die echt deel uit maakte van de A-selectie is Gabin Andre maar met Cesbron en Esteve en daarachter nog wat jonge talenten leek het me verstandig als hij een volledig seizoen elders speeltijd krijgt.

Spoiler

image.thumb.png.a041521e1994fd8e8e2a59c9e9177430.png

Supercup:

Wederom een supercup tegen PSG en meestal zijn het vrij eenzijdige potjes die we tegen de Parijzenaren spelen. Af en toe weten we toch een mooi resultaat eruit te slepen en zo ook in deze Supercup. Dankzij Gagnant die één van onze vier schoten tot doelpunt promoveert en Thuillier die alle kansen van PSG of weet te keren of buiten de palen ziet gaan weten we compleet onterecht met 1-0 te winnen.

Spoiler

image.png.80d053999a266bc395bf26d2b3ad0f55.png

Coupe de France:

Al enkele jaren een vrij gelijkwaardig verhaal in de beker. We winnen tot we PSG tegenkomen en dan liggen we eruit. Zo ook dit jaar. Helaas was het al in tiende ronde dat PSG compleet over ons heen dendert.

Spoiler

image.thumb.png.24c4867f3b13cebfa98574ce22a0577a.png

Ligue 1:

Na twee op een volgende seizoenen kampioen te zijn geworden met niet eens super hoge puntenaantallen was er dit seizoen meer nodig. Lange tijd bleven zowel wij als PSG ongeslagen tot een onderlinge ontmoeting in een overwinning voor hun eindigde. Daarna leek het lange tijd onbegonnen werk om de koppositie nog terug te pakken maar uiteindelijk begonnen ze toch wat punten te morsen. In de drieëntwintigste speelronde pakken we voor het eerst de koppositie waarna het stuivertje wisselen begint. Vier rondes voor het einde mogen we het weer opnemen tegen PSG en dankzij de overwinning pakken we de koppositie iets steviger in handen waarna we op de één na laatste speelronde onze derde titel op rij weten te pakken.

Spoiler

image.thumb.png.a69b5526cc1b28255c11575338fdfa2a.png

Champions League:

We zetten in de competitiefase wederom een stapje vooruit ten opzichte van vorig seizoen. Als achtste en laatste mogen we de eerste knock-outronde overslaan na in acht wedstrijden slechts één nederlaag en twee gelijke spelen te hebben gehaald. In de zestiende finale word begonnen met een 2-1 nederlaag op bezoek bij Inter dankzij een laat doelpunt van Lautaro Martinez. In de return laten we zien over de nodige longinhoud te beschikken door al in de eerste helft van de verlenging de 4-0 eindstand op de borden te zetten.

In de kwartfinale treffen we voor de zoveelste keer PSG waar we in eigen huis een van onze beste wedstrijden op de mat weten te leggen. Een vroege treffer van Gagnant en een late 2-0 van Lebreton zorgen voor een confortabele voorsprong. In de return zijn de gastheren echter heer en meester zeker na de openingstreffer van Gagnant na iets meer dan een halfuur spelen. Hierna is het echter wederom aan Thuillier te danken dat we de halve finale bereiken want ondanks treffers van oudgedienden Mbappe en Valverde weten we stand te houden.

In de halve finale mogen we ons gaan meten met Chelsea en in eigen huis spelen we een uitstekende wedstrijd waarmee we onszelf tekort doen met een 1-1 gelijkspel. Hierdoor trokken we met een redelijk gemoed naar Londen waar de thuisploeg laat zien over de nodige kwaliteit te beschikken. Thuillier weet tot in de blessuretijd zijn doel schoon te houden waarna Lucas Sithole nog wat terug doet. Genoeg is het niet voor Chelsea want dankzij linksbuiten Leterrier en Gagnant staan wij dan al met 0-2 voor.

Spoiler

image.png.2be47ec756e8a66e27398b5179d858d4.png

Voor de finale mogen we afreizen naar Oekraïne waar in het NSC Olimpiyskyi in Kiev de finale gespeeld zal worden. Met al tegenstander het onder leiding van Brendan Rodgers staande Manchester City. Een zware tegenstander met bekende namen als Wesley Fofana, Ruben Dias, Ruben Renan, Joshua Kimmich, Ryan Gravenberch, Phil Foden en Erling Haaland. 

Aan onze kant zijn alle belangrijke spelers fit waardoor we onze sterkste elf het veld in kunnen sturen. In doel Mickaël Thuillier. Een defensie gevormd door Chuck Kandil, Samuel Mbarga, Benjamin Lebreton en Noah Gros die verrassend de voorkeur krijgt boven de talenvolle Palleres. Op het middenveld lijkt Hugo Vincent Ugo Fritsch te hebben verdreven terwijl Yoann Amourett en Zoran Julliene al jaren vaste gezichten zijn. In de aanval word diepe spits William Gagnant geflankeerd door Noam Cesbron en de net op tijd herstelde Julio Alves. 

De wedstrijd zelf is eigenlijk niet perse heel spectaculair. Andrezieux heeft de bal en speelt deze geduldig rond terwijl Manchester City in de kansen die ze krijgen flink in de weg word gezeten door de wederom sterk keepende Thuillier. De grootste winst word echter geboekt op het middenveld waar Andrezieux de slag wint. Uiteindelijk valt in de drieënvijftigste minuut de beslissing in de wedstrijd. Na een geduldige aanval word de naar binnen gekropen Julio Alves vrijgespeeld op de rand van de zestien die met een steekpass rechtsbuiten Cesbron oog in oog met de doelman zet en in de lange hoek kansloos laat. Hierna plooien de Fransen nog verder terug en maken de wedstrijd vakkundig dood waardoor de Champions League richting Frankrijk gaat.

Spoiler

image.thumb.png.1a44e8a7f82fe9f12726b7b7b557b5cf.png

Selectie:

Mickaël Thuillier:

Geloof dat inmiddels alles wel gezegd is over deze man. Al jaren zeer en zeer belangrijk als leider van een lastig te kloppen defensie. Verder niet perse een uitblinker qua attributen maar qua prestaties des te meer. 

Spoiler

image.thumb.png.e508304a80ad46e00f9e2fb567c585c8.png

Jonathan Gros:

Leek na zijn komst uit te groeien tot de eerste keus in het doel maar na een prima eerste seizoen verloor hij de strijd tegen Thuillier. Na wat uitleenbeurten de tweede keeper die af en toe in de beker of bij blessures van Thuillier op mocht draven.

Spoiler

image.thumb.png.15259e2769d44a356aa6c6da53659f5e.png

Chuck Kandil:

Doorgebroken als centrale verdediger maar uiteindelijk de meeste wedstrijden als defensieve rechtsback gespeeld en de voornaamste back-up centraal achterin. Solide taakbewuste kracht.

Spoiler

image.thumb.png.232ca77ab421b76614590ce2b1989035.png

Hugo Vincent:

Een van de grotere talenten maar ontwikkeld zich redelijk langzaam. Voorbije jaren eigenlijk puur als rechtsback gebruikt maar dit seizoen meer als defensieve middenvelder waar hij beter tot zijn recht kwam.

Spoiler

image.thumb.png.a062722355615afbf457dd630d8c47c2.png

Samuel Mbarga:

Een van mijn favoriete spelers van dit team. Een pure mandekker die ook in de lucht goed is. Ondanks zijn leeftijd gewoon zeer stabiel en al jaren een uitstekend duo met Lebreton.

Spoiler

image.thumb.png.38aac7ed45bb89810cc9c6f929ac0f1b.png

Benjamin Lebreton:

De voetballende man naast Mbarga en waar hij afgelopen jaren nog wat wisselvallig was heeft hij dit seizoen zowel qua ontwikkeling als prestaties een stap vooruit gezet. Toch het gevoel dat de rek net als bij Vincent er zeker nog niet uit is.

Spoiler

image.thumb.png.72ba902f6998272e97361786fdca9196.png

Noah Gros:

Na zijn debuut in het tweede seizoen van deze challenge uitgegroeid tot aanvoerder en vaste kracht linksachterin. Afgelopen seizoenen met Palleres een stevige concurrent gekregen maar in de grote wedstrijden viel ik toch vaak terug op de ervaring van Gros.

Spoiler

image.thumb.png.319725b47fd013fcee1b77541e679a4f.png

Adrián Pallarés:

Vorig seizoen kreeg hij meer en meer kansen en ook dit seizoen heeft hij die lijn goed doorgetrokken. Speelt ongeveer 50/50 met Gros maar hoewel hij aanvallend meer toevoegt is hij ook wat kwetsbaarder voor een foutje hier en daar.

Spoiler

image.thumb.png.3dfe7285d0cc343011043dd0d29a9fbb.png

Thomas Reynaud:

Als Lebreton of Mbarga ontbreekt schuift meestal Kandil door naar het centrum. Als invaller krijgt Reynaud echter wel zijn minuten maar mist wel echt het niveau en valt als hij dan in de basis staat tegen enigszins serieuze tegenstand wel door de mand.

Spoiler

image.thumb.png.9a66882127fa561c5d7829f4961c8ca0.png

David Grandidier: 

Zie Reynaud maar dan eigenlijk nog een stapje minder.

Spoiler

image.thumb.png.6ecc35b1ab1e5905f1e3caa6713e9f81.png

Ugo Fritsch:

Al jaren een betrouwbare mannetjesputter op het middenveld en ook dit jaar eigenlijk weinig aan te merken op hem. Uiteindelijk begon Vincent wat meer op zijn plaats te komen om iets meer voetbal te brengen maar zeker een zeer belangrijke kracht in onze successen.

Spoiler

image.thumb.png.c6263f4fdd90fa6376e3106aaa64de9f.png

Yoann Amourette:

De man die de lijnen op het middenveld uitzet en de schakel is tussen defensie en aanval. Staat nu al een tijdje stil in zijn ontwikkeling maar zeker een jongen die een plekje in mijn persoonlijke favorieten verdiend heeft.

Spoiler

image.thumb.png.4fa8066ca9cdf5d240edfa2e8fb49927.png

Zoran Jullienne:

De loper naast Amourette die eigenlijk nooit echt de productie heeft gebracht die ik bij zijn komst voor me zag en uiteindelijk ook verwachtte. Dit jaar ook niet meer de onbetwiste basisspeler die hij voorbije jaren wel was maar in de belangrijke wedstrijd vielen we toch vaak terug op hem.

Spoiler

image.thumb.png.a46ed7bc266c59819eb9145f5cedbbea.png

Victor Clerc:

Absoluut een toptalent dat steeds meer minuten afdwingt en volgend jaar waarschijnlijk definitief Julienne uit de basis zou hebben. Fysiek niet top maar maakt het verder meer dan goed.

Spoiler

image.thumb.png.605ccb3e0beaf3f8657fdd494d0f7a7d.png

Mbaye Gomis:

Op papier begon hij als tweede keuze als defensieve middenvelder maar in de praktijk werd er vaker geschoven met Vincent en Gros in plaats van Gomis een basisplaats te gunnen. Wel als invaller zijn minuten gemaakt maar komt eigenlijk wel te kort.

Spoiler

image.thumb.png.9966fcb6caeb567273584e34565f1847.png

Noam Cesbron:

Een jongen die zijn eerste seizoenen door blessures en gebrek aan productie de nodige frustratie bracht maar de afgelopen twee seizoenen die laatste stap gezet heeft. Een iets minder jaar dan het vorige maar nog steeds gewoon een prima rechtsbuiten voor ons.

Spoiler

image.thumb.png.f96a788bde6d6c29eaf045359581d17f.png

Júnior Alves:

Na jaren vooral als belangrijke invaller te zijn gebruikt dit jaar een stuk meer in de basis gebruikt. Zowel als linksbuiten als centraal op het middenveld zijn minuten gemaakt. Zou meer mogen scoren maar als aangever een belangrijke speler.

Spoiler

image.thumb.png.c879e762f9b9258a4f4a16550a198793.png

William Gagnant:

Net als Thuillier een vaste naam tussen de seizoensuitblinkers. Dit seizoen in de competitie wat minder maar nog altijd goed voor 20 doelpunten in tweeëndertig optredens(vijf invalbeurten). In de Champions League echter van levensbelang met veertien doelpunten in vijftien optreden.

Spoiler

image.thumb.png.b60574fac1f357c53b5c4441da9a1f24.png

Yannick Leterrier:

Vorig jaar voor de leeuwen gegooid als linksbuiten en dit seizoen ook als spits de nodige minuten mogen maken. Ontwikkeld zich gestaag en lijkt eindelijk het probleem van een gebrek aan back-up in de spits te hebben opgelost.

Spoiler

image.thumb.png.796d3b1f216a921581e899adf183acf8.png

Thibault Esteve:

Enkele jaren terug een zeer goed jaar als linksbuiten maar iemand die vooral teert op pure snelheid waardoor jongens als Alves en Leterrier meer kansen kregen. Als inpact sub nog altijd een belangrijke speler maar wel iemand die mits er een goed bod zou komen al twee jaar had mogen vertrekken.

Spoiler

image.thumb.png.752deb95ae0ae1402c34dfaefc476acf.png

Maxime Guillet:

Dit seizoen aangesloten bij de A-selectie en in de minuten die hij mocht maken iemand die me wel beviel. Nu hij 18 is zal hij denk ik verhuurd gaan worden.

Spoiler

image.thumb.png.2277c5a98163ec5768de62776761105f.png

Abdoulaye Camara:

Een paar huurbeurten gehad en daartussendoor vooral een jongen die bij ons van de bank af komt. Ook dit jaar veertien keer ingevallen zonder ook maar één basisplaats.

Spoiler

image.thumb.png.3c54242de96105bd295ee2f49ceac01d.png

Einde:

Gezien de moeite die ik zeker voor het één na laatste seizoen had besloten om de voetbalschoenen aan de wilgen te hangen en te stoppen met deze mooie club. Voor mijn gevoel niet echt een selectie die echte toppers op attributen vlak had maar al jaren vooral uitblinkt door een zeer solide defensie en een zeer effectieve voorhoede met met name Gagnant. 

Geplaatst

Update van mijn kant. Met mijn Bognor Regnis game ben ik gestopt. zat inmiddels in seizoen 8, met gewoon 0 vooruitgang. 
nog geen enkele upgrade gehad,  0 keer geluk met de loting voor FA cup o.i.d voor wat extra geld en de regens daar kan ik kort over zijn, het is allemaal niet veel wat er door is gekomen. Ook op dat vlak weinig geluk.  Kwam mijn spelvreugde niet echt ten goede dus heb maar besloten om te stoppen. 

Plan 2. Turkije, vol goede moed begonnen. Ik wilde perse deze club hebben omdat zij groen zwarte shirts hebben (daar ben ik eenmaal gevoelig voor) . De club had wel een groot nadeel, de ongebalanceerde selectie, zie hieronder:

348055418_1-selectiemetcv.thumb.jpg.bb496ff2b060c27fb3c0dc86fe33b514.jpg

15 verdedigers ( en nagenoeg geen aanvallers) , die naar wat later bleek, ook bijna allemaal 'teamleider' zijn.  Dus ondanks dat ik halverwege de competitie 10e stond (prognose 12), had ik met iedereen ruzie want men vond dat ze te weinig speeltijd kregen. Geen idee hoe ik dit anders had moeten doen, ik rouleerde per wedstrijd 3 of 4 verdedigers. 

926881825_1-oei.thumb.jpg.fe14751b92d7d704bd9627b4bf53a355.jpg

Resultaat: Ontslagen ..  

Op naar de volgende uitdaging. Schotland, zit inmiddels in seizoen 3 dus de eerste updates volgen hier snel! 

Geplaatst

Weston-super-Mare A.F.C. - Wikipedia

Seizoen 2023/2024:

Na de Champions League winst met Andrezieux-Boutheon werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Zoals eerder genoemd ben ik bezig om deze challenge te voltooien in landen waar ik dit nog nooit gedaan heb en na Italië(Palermo FM20), Spanje(Intercity CF FM21) en Duitsland(Allemania Aachen FM22) dit jaar al Brazilië en Frankrijk toe weten te voegen aan mijn lijstje. In principe is Argentinië het volgende lijst qua jeugdwaardering. Aangezien ik niet zo een trek had in Zuid-Amerika besloten om die te skippen en richting Engeland te gaan. Na wat reloads viel mijn oog op Weston-super-Mare AFC. Een club uit de gelijknamige kustplaats met een man of veertien onder contract. 

Transfers:

Met zo weinig spelers is het vooral iedereen bij elkaar houden en dat is gelukkig geslaagd.

Spoiler

image.thumb.png.0195f09fd0225cf01827bab293786716.png

Bekers:

Een mooie manier om wat extra inkomsten te genereren en na twee eenvoudige rondes mochten we ons meten met het in de National League uitkomende Aldershot Town. Twee spannende potjes verder mochten we zelfs nog een rondje verder waar Barnsley zich in de eerste wedstrijd liet verrassen maar in de return duidelijk de betere as. In de FA Trophy een gelijk verhaal maar nu was het in de National League uitkomende Chesterfield dat in blessuretijd van de verlenging de beslissende 3-2 scoorde.

Spoiler

image.thumb.png.6d8446742973143e7591da6d02ff7428.png

Competitie:

Met zo een krappe selectie en eigenlijk geen spits besloten om voor het eerst in mijn leven strikerless te gaan spelen. Uitgekomen op een 4-1-2-3-0 en eigenlijk draaide dit wonderwel. Na een goede start kende we een dipje. Vanaf december begon het echter meer en en meer in elkaar te vallen en met een uitstekende tweede helft als resultaat mochten we ons als nummer twee gaan melden in de play-offs. Hierin eindigde het tegen Dagenham en Redbridge op een 3-3 gelijkspel waarna wij de penalty's beter namen en we ons plaatsten voor de finale. Oxford City was hierin de opponent. Gezien de resultaten eerder in het seizoen een haalbare horde en na een goede eerste helft wisten we stand te houden waardoor we volgend seizoen in de National League mogen gaan spelen.

Spoiler

image.thumb.png.0e0d024a4cb2335bce3ada25db942179.png

Selectie:

Zoals gezegd begonnen we het seizoen met een zeer smalle kern. Veel vermoeidheid met het lange seizoen en toch de nodige uitblinkers. Veel verschillende doelpuntenmakers en ook al enkele jonge talenten die hun debuut hebben mogen maken in de slotfase en zelfs al hun eerste treffers konden bijschrijven.

Spoiler

image.thumb.png.8e74d58259533929b86a0f6290a15be6.png

Jeugd:

Met een degelijke HOY in dienst en eigenlijk geen echte upgrade te vinden besloten deze beste man maar een kans te geven. Met zo weinig spelers zegt een preview niet superveel en ook de sterren nemen we maar met een korreltje zout. Acht spelers met een minimum aan 4,5 sterren is prima al zit er helaas wel wat overlap qua posities.

Spoiler

image.thumb.png.851555cf6f22ad6a14a3195b68bc15c7.png

Richard Howe:

Purnell is een degelijke doelman maar met zijn 33 niet de jongste meer. Daarachter hadden we niemand dus Howe is zeker welkom.

Spoiler

image.thumb.png.6563e3af1dd84c43516c5a2e0e703ec8.png

Brian Johnston:

Een linksbuiten die in principe past in het huidige tactische plaatje maar in ieder geval nog ver verwijderd van zijn top.

Spoiler

image.thumb.png.b57c79b18187669d2f7ae9e0f37ef415.png

Keegan Brooks:

Een top karakter en goede vastberadenheid. Fysiek echter veel te zwak om een kans te geven.

Spoiler

image.thumb.png.f3adbac9bac895387b832d830713dba7.png

Saul Clayton:

Eigenlijk bijna direct in de basis gegooid als rechtsbuiten en verwacht dat hij daar volgend seizoen veel minuten zal gaan maken.

Spoiler

image.thumb.png.d1fb342ef65d60950750d389d55a5b3c.png

Sean Fitzsimons:

Samen met Clayton direct naar het eerste gehaald aangezien hij werd aangemerkt als het grootste talent. Zal samen met Clayton en de al aanwezige Watts, Dodd en Grubb het voorste vijftal vormen volgend seizoen.

Spoiler

image.thumb.png.98a568bb4b63f11ab59048c195272293.png

Erkan Öztürk:

Een vleugelaanvaller die het vooral van zijn fysiek moet hebben. Altijd nuttig en zal zich vooral op een plaats linksvoorin mogen richten.

Spoiler

image.thumb.png.8be271c27930f4363c7c35d2beaf13de.png

Sam Burbidge:

Goede fysiek en in een ideale wereld zou ik hem gezien de andere spelers rechtsachterin trainen. Mist echter enig verdedigend vermogen wat dat wat lastig maakt.

Spoiler

image.thumb.png.788a6b084412e4739b77c39186407894.png

Owen Hemmings:

Ook direct bij het eerste gehaald waar hij de back-up zal zijn voor Clayton. Goede athleet die verder nog verre van verfijnd is.

Spoiler

image.thumb.png.17c6d43d36193ed8a759c74c442ce073.png

Geplaatst

Seizoen 2024/2025

Transfers:

Geen vertrekkers en logischerwijs geen nieuwelingen. Weinig te melden dus.

Spoiler

image.thumb.png.360446b5438704677cc830e8c57e5976.png

Beker:

Dankzij de promotie mogen we een ronde later instromen dan vorig seizoen. Hierin rekenen we af met Dag&Red waarna we Crewe Alexandra in ons eigen stadion op een gelijkspel houden. In de return houden we lang stand maar in de verlenging komt het niveauverschil naar boven en eindigt het FA Cup avontuur. In de FA Trophy hadden we een zware loting met Swindon Town dat gewoon beter is.

Spoiler

image.thumb.png.dbe4ca6f859d4c1684f5d8802d999cc5.png

Competitie:

Na de promotie vorig seizoen mogen we ons dit seizoen op een niveau hoger meten. En eigenlijk ging dat best prima. Het hele seizoen niet echt degradatiezorgen gekend en hoewel het gat naar de play-off plaatsen het grootste deel van het seizoen ook niet heel groot was heb ik eigenlijk geen moment gedacht dat we dat zouden gaan halen.

Spoiler

image.thumb.png.7598f90b12af64bf4245634c9bcb8678.png

Selectie:

Met een wat ruimere selectie hebben we een stuk meer spelers die in actie kwamen. Ook enkele talenten van de nieuwste lichting kregen al minuten. Geen echte uitblinkers dit seizoen met enkel doelman Purnell die regelmatig speelt en boven de zeven scoorde.

Spoiler

image.thumb.png.e9f2aeae4eb0dfcfcd24c4d28a11dafb.png

Sean Fitzsimons:

De meeste wedstrijden als onze aanvallende middenvelder gespeeld en hoewel het nog wat wisselvallig is ontwikkeld hij zich prima. Staat in de belangstelling van Wigan en Huddersfield maar hopelijk kunnen we hem in ieder geval nog een jaartje behouden.

Spoiler

image.thumb.png.019b5bc7e6af49524330a4a34b723cbe.png

Saul Clayton:

Kende nogal wat blessureleed waardoor hij wat wedstrijden gemist heeft. Hopelijk kan hij dit in de komende jaren van zich afschudden want zijn ontwikkeling is zeker positief te noemen.

Spoiler

image.thumb.png.ca487c9b6d38dc53e1388a4bd36369c2.png

Jeugd:

We begonnen het seizoen met een nieuwe hoofd jeugdopleiding. Hoewel Leon Legge niet perse een geboren hoofd jeudopleiding is heeft hij enkele positieve punten die me deden besluiten om Mark McKeever zich op zijn taken bij het eerste elftal te laten richten.

Spoiler

image.thumb.png.9be65982b1d6eefb2ce0902526a0c2a7.png

De eerste preview van Legge was er één die niks verteld maar toch leuk is om te zien. Elke positie werd op zijn hoogst ingeschaald dus de grote vraag is dan wat het resultaat zal zijn. Zeven elite-talenten waarvan de meeste ook relatief dicht tegen het eerste zitten en meerdere zelfs aanspraak mogen maken op een basisplaats.

Spoiler

image.thumb.png.2c509b5e39925644eb99f8edb36cbf17.png

Samuel Ifoni:

Eerste doelman Purnell is inmiddels 34 en eigenlijk buiten zijn technische attributen niets bijzonders. Ifoni is niet direct een topper maar zal verwacht ik volgend jaar de meeste wedstrijden wel spelen.

Spoiler

image.thumb.png.d23fd7884c47bb08ae91036766852060.png

David Jones:

Een wat aparte speler. Heel lang maar eigenlijk geen centrale verdediger en ook geen vleugelverdediger. Ga hem denk ik trainen als CV omdat ik echt wel wat meer snelheid op de flanken wil.

Spoiler

image.thumb.png.e6bbb0abb1eb267843ca6a13b0859417.png

Ben Wilton:

De tweede nieuweling die volgend jaar de nodige minuten zal maken. De huidige linksback Laird is 36 en verwacht dat ik zijn contract niet zal verlengen dus het is aan Wilton om deze schoenen te vullen.

Spoiler

image.thumb.png.bf7d6b16784446898eb192893b52a76f.png

Andrew Clarke:

Meer middenvelder dan vleugelspeler en op zich met de juiste focus kan hij denk ik wel wat toevoegen op die plek.

Spoiler

image.thumb.png.2dbfb65226777b17c2c768b3c920ce78.png

Lindsay Church:

Met Clayton en Fitzsimons hebben we twee derde van onze aanval voor dit komende seizoen al staan. Church kan zomaar de vaste linksbuiten worden die dit drietal complementeerd.

Spoiler

image.thumb.png.191ebf315172dedd0adcea5a3f0826c1.png

Francis Saleh:

Volgens Legge het grootste talent en ook iemand die ik direct veel minuten wil geven. Als loper centraal op het middenveld die veelvuldig opduikt in de aanval en als back-up voor Fitzsimmons.

Spoiler

image.thumb.png.600f6f0c063b652e2447d8c739f4a15d.png

Òscar Arias:

Last maar zeker niet least is er deze Spaanse verrassing. Zeker nog wat ontwikkeling nodig om echt enthousiast over te worden maar zal volgend jaar zeker zijn minuten meepakken.

Spoiler

image.thumb.png.5a477a2173af08ba63eb80e53d020fe7.png

Overige:

Financieel gaat het op zich niet heel slecht maar ook weer niet goed genoeg om upgrades erdoor te krijgen bij het bestuur. Vooralsnog hebben we slechts één upgrade van de jeugdopleiding er door gekregen naar een redelijke status op dit moment.

Spoiler

image.png.916f1fcafc84ebb7fa105f5369bc1944.png

Geplaatst

Seizoen 2025//2026

Transfers:

Vier vertrekkers dit seizoen. In de zomer namen we afscheid van linksback en assistent-trainer Scott Laird terwijl ook centrumverdediger Sam Avery vertrok. In de winter kwamen daar nog twee transfers bij. Bailey Kempster heeft nooit echt een rol weten te verdienen terwijl Luke Purnell sinds de doorbraak van Ifoni niet kon leven met zijn reserverol.

Spoiler

image.thumb.png.eece4f5c87836619c941de350a52dc69.png

Bekers:

Met een compleet jeugdteam traden we aan tegen Chippenham Town dat uiteindelijk na penalties aan de kant werd gezet. Tegen wederom Crewe Alexandra wisten we eenmaal te verrassen waarna we in de return kansloos waren. De FA Trophy begon met een spectaculaire 4-3 overwinning op Worthing waarna Aldershot Town in de tweede ronde de winst wist te pakken.

Spoiler

image.thumb.png.a114a70253bc8d8cf34c3141ae3f772a.png

Competitie:

Met een steeds bredere selectie kunnen we iets meer rouleren en dat komt de kwaliteit zeker ten goede. Het hele seizoen doen we mee om de play-offplekken en uiteindelijk eindigen we op een keurige vijfde plaats. In de play-offs weten we af te rekenen met Ebbsfleet maar Rochdale is nog een stapje te hoog gegrepen waardoor we ook volgend seizoen in de National League te bewonderen zijn.

Spoiler

image.thumb.png.c710b689daed66df8412bd436bdcd0fc.png

Selectie:

Net als vorig seizoen weinig echte uitblinkers. Middenvelders Thomas en Dodd terwijl ook de multifunctionele Grubb de nodige doelpunten bracht. 

Spoiler

image.thumb.png.2dccb3b4e8175abbc0516c1c1cd0dc36.png

Samuel Ifoni:

Het hele seizoen de vaste keus in het doel geweest en hoewel zijn ontwikkeling nog wat tegenvalt heeft hij eigenlijk een prima seizoen gehad. Geen topper maar grotendeels prima.

Spoiler

image.thumb.png.2f7292c67ce47bca0d5bd6fb56554f59.png

Ben Wilton:

Speelt bijna elke wedstrijd maar ontwikkeld zich nog niet echt. Hopelijk komt daar komend jaar verandering in.

Spoiler

image.thumb.png.be531dfe5cc1a39f9651a9c0340d48e9.png

Saul Clayton:

Gewoon een hele degelijke vleugelspeler voor dit niveau. Mag wat doorslaggevender zijn maar heeft een goede stijgende lijn te pakken.

Spoiler

image.thumb.png.cda93b7715d725a69edc2832a73223a2.png

Francis Saleh:

Rouleert op het middenveld en zal volgend jaar de vaste man zijn als rechter centrale middenvelder.

Spoiler

image.thumb.png.76d853ac53e42959dc5290c70951dfd4.png

Sean Fitzsimmons:

Mits fit en beschikbaar de eerste keuze als AM en een mooie stap gezet in zijn ontwikkeling. 

Spoiler

image.thumb.png.b77f2b25e1c4a6de72a66055b966fed2.png

Jeugd:

De eerste lading talent van Legge was veelbelovend en ook de preview dit jaar was uitstekend. Uiteindelijk zeven elite-talenten waarbij er enkele zeker de nodige minuten zullen maken volgend seizoen.

Spoiler

image.thumb.png.59dab272de03b13a8624d13a46465583.png

Eric Agbaje:

Clayton en Fitzsimmons staat redelijk vast maar op links zijn we nog zoekende. Mist wat snelheid en denk dat hij zich mag richten op de voor hem nieuwe positie van centrale middenvelder om zijn kwaliteiten het beste te benutten.

Spoiler

image.thumb.png.f677a99dc52cef63a7a212f8c8cf416d.png

Ali Puddy:

Jones van vorig jaar ontwikkeld zich aardig en met Puddy hebben we een potentiele partner voor hem.

Spoiler

image.thumb.png.9ec85c5268052e7404423d7e24554b1d.png

Liam Wright:

Leuk dat hij op meerdere plekken kan maar buiten CV zie ik er niet heel veel toekomst in.

Spoiler

image.thumb.png.4956a0f9c4208ad1989b68dd4f873a18.png

Tyrone Morris:

Het grootste talent volgens Legge en een mooie spelmaker voor naast Saleh.

Spoiler

image.thumb.png.dc86bf31f90028fc8398f47e1d6afc42.png

Chris Boardman:

Samen met Morris de twee die ik het hoogst heb zitten. Zal de vaste linksbuiten worden volgend seizoen.

Spoiler

image.thumb.png.14789f119354d4a60fc43e9a95635640.png

Reece Ferguson:

De derde centrumverdediger en degene met de meeste tekortkomingen nog.

Spoiler

image.thumb.png.126f6ad689bb2f9a314fa88fcdf6a59c.png

Billy Corcoran:

Achter Clayton kan deze jongen mooi de concurrentie aan met Hemmings.

Spoiler

image.thumb.png.48f38c90d7cf0000db96209cce427721.png

Geplaatst

Spartans seizoen 1

Om te beginnen vond ik deze verrassing in mijn selectie. mooi spitsje om vast binnen boord  te hebben.

159983005_1-regen.thumb.jpg.473349dbd4750b4ba72815ed9a52dac4.jpg

De laatste 2 wedstrijden van het seizoen, tot mijn grote verbazing kwam ik ineens voor het kampioenschap te spelen. 

Mijn laatste 2 wedstrijden, hieronder even uitgelicht. mooi detail, 2 in de 16e minuut een rode kaart..  

293590908_1-wtf.thumb.jpg.a669631fac57d39cd6640f97d61ef7b2.jpg

Eindstand:

kampioen met 59 punten, dat is 1.63 punt per wedstrijd (er zijn tegenwoordig clubs waarbij je wordt ontslagen met dit punten aantal #schreuderout ). Maar ik gelukkig niet

952970662_1-stand.thumb.jpg.8036dea8f578ce5e148e83a1dbc15a77.jpg

dan de eerste prognose: Ziet er goed uit. 1787025914_1-prognose.thumb.jpg.6ad46dd3f432d6306a36955783e5969b.jpg

De intake: Nou ik mag niet klagen. Voldoende potentie met een paar prima talenten! 

531002944_1-intake1.thumb.jpg.47f0b204e331016691d9cbbc95a0d891.jpg1428481141_1-intake2.thumb.jpg.53714cbb61966042111f3eb47f0c1484.jpg

Bonnar: echt en topper, (ontwikkelt zich ook razendsnel) 

673252850_1-talent1.thumb.jpg.f760b813cb7066bda5b11818be724470.jpg

Urqhart: prima rechtsbuiten

139946759_1-talent2.thumb.jpg.8538d2f7b14a1e754562e7a8ba3311d8.jpg

Ashgar: prima linksbuiten 

351123069_1-talent3.thumb.jpg.afc071bca6866c0b851cac106a1988e5.jpg

eerste jaar zeker tevreden over de voortgang. OP naar jaar 2! 

Geplaatst

Meteen maar even seizoen 2 en 3 er bij zetten:

Seizoen 2: Korte update, was niet veel te melden 

Stand: 7e plek, prima. Zat op een gegeven moment in degradatiezorgen, maar in feb/mrt een gaatje geslagen en niet meer omgekeken 

1366488855_2-stand.thumb.jpg.935ec7dc5f12c146c6fffad54476237a.jpg526661178_2-prognose.thumb.jpg.62d536c7902a64d1b13f7e67d6be9a64.jpg972144115_2-intake.thumb.jpg.8b9b639f8702d34148f3b2d0ae159e2e.jpg

Intake, weer voldoende potentieel, maar qua cp, niet best. Vond ook niet echt dat er een talent uitsprong deze keer. (de Kosovaar lijkt de beste, maar slecht karakter en niet echt de juiste eigenschappen on point, dus gauw weer verder.

1468021902_2-check.thumb.jpg.1a172c823f25c2b88956c0781b529f8b.jpg

Lichtpuntje, hier in het 2e seizoen een klein upgrade. Bi Bognor Regnis in 8 seizoenen 0.

Seizoen 3:

Stand: het ging eigenlijk boven verwachting, veel doelpunten voor en veel tegen. Onze topscoorder had er volgens mij een stuk of  35 gemaakt, dus we zijn redelijk afhankelijk.  

1308695262_3-stand.thumb.jpg.ba65cc069a1d7d9c963c1bd98dd5bceb.jpg

Intake: goede intake weer. hadden we nodig. want er staan 3 spelers te trappelen om ons te verlaten 

1169200055_3-intake.thumb.jpg.ab81fc3e23055e934b99ee44d57e1428.jpg

talenten:

Kras: wordt omgetraind als targetman, aangezien op die positie de spoeling dun is. ondanks de lengte en kracht, technisch en mentaal wel erg goed 

466431641_3-speler1.thumb.jpg.6b61d3e434b88e25f9f2fccdc8eca4fc.jpg

Corcoran, wordt CM, wel grappig ik heb deze screenshot genomen, maar een andere speler uit deze lichting wordt eerste keus (maar dus geen screenshot van gemaakt. ) 

1795185364_3-speler2.thumb.jpg.2dd46b94735f841d6d98d6740200ccdb.jpg

Bremner, ga ik omtrainen tot diepe spits. rechtsbuitens heb ik voldoende, maar voorin kan ik nog wat gebruiken.

541151332_3-speler3.thumb.jpg.cc0c05b00503396b34203338ec70343f.jpg

Brown, beetje zelfde type als Bonnar (eerste post) . als die zo goed wordt ben ik al tevreden.

1491555201_3-speler4.thumb.jpg.47552d78e5e55e3d59d7456840c21590.jpg

Nou op naar seizoen 4, wordt een seizoentje denk ik.

heb 3 spelers die veel te goed zijn en weg willen, maar heb de vervangers nog niet klaar.  wat zouden jullie doen in de volgende situatie:

Bonnar (CV) heeft nog een contract voor 3 seizoenen, (is 5 sterren) en wil weg.  maar ik krijg er denk ik hooguit 20/30 k voor met doorverkoop percentage. houdt je hem aan zijn contract (zo lang mogelijk) ondanks dat iedereen zit te zeiken? of verpats je hem dan maar? 

3 - woehoe.jpg

3 - prognose.jpg

Geplaatst
1 uur geleden zei BA1986:

Nou op naar seizoen 4, wordt een seizoentje denk ik.

heb 3 spelers die veel te goed zijn en weg willen, maar heb de vervangers nog niet klaar.  wat zouden jullie doen in de volgende situatie:

Bonnar (CV) heeft nog een contract voor 3 seizoenen, (is 5 sterren) en wil weg.  maar ik krijg er denk ik hooguit 20/30 k voor met doorverkoop percentage. houdt je hem aan zijn contract (zo lang mogelijk) ondanks dat iedereen zit te zeiken? of verpats je hem dan maar? 

Als het geen verschil maakt in of je upgrades gaat krijgen dan zou ik hem altijd behouden tot hij of aangeeft niet meer te willen verlengen(in jou geval nog minimaal anderhalf seizoen te gaan) of zelfs als hij daadwerkelijk over een half jaar de deur uit zou lopen(maar zelfs dan kan zo iemand het verschil maken tussen wel of niet promoveren/degraderen wat belangrijker is dan die paar euro die je ervoor krijgt). Ik verkoop eigenlijk niemand tenzij ik niet anders kan (of het bestuur ingrijpt) of er een duidelijke opvolger klaar staat. Geld is in deze challenge 100% ondergeschikt aan prestatie want zeker als je heel team vol met newgens begint te krijgen zijn je salariskosten dusdanig laag(tot je echt bij de top begint te horen) dat het financieel vrij snel recht trekt zodra je promoveert. Sowieso op die eerste paar lichtingen zijn doorverkooppercentages vaak ook nutteloos omdat ze naar een te grote club trekken doordat ze al jong richting hun max CA komen en daar eigenlijk nooit aan spelen toekomen.

Geplaatst

@Jeroen.zo denk ik ook over, maar wellicht brengt iemand mij met goede argumentatie op andere gedachten. Maar voorlopig blijft die waar die is 

Geplaatst

@Jeroen.Dayle Grubb, zat die nog bij Forest Green Rovers? Den hem daarvan te kennen, was daar een prima middenvelder. Leuke game weer om te volgen.

@BA1986Lekker bezig! Jammer van Bonnar zijn persoonlijkheid. Zal inderdaad lastig worden om hem te behouden.

Geplaatst
12 uur geleden zei FlyD:

@Jeroen.Dayle Grubb, zat die nog bij Forest Green Rovers? Den hem daarvan te kennen, was daar een prima middenvelder. Leuke game weer om te volgen.

Klopt heeft drie seizoenen bij Forest Green gespeeld. 

Geplaatst

Seizoen 2026/2027

Transfers:

Wederom een rustig seizoen. Eigenlijk vertrok enkel Dayle Grubb. Zijn contract liep af en gezien zijn leeftijd is het tijd om jongere jongens de minuten te geven die hij kreeg.

Spoiler

image.thumb.png.05d9403ef9d153e0ca750d2cd2cf0c56.png

Bekers:

In de FA Cup wisten we de laatste kwalificatieronde eenvoudig te overleven waarna we enigszins geluk hadden met de loting voor de eerste ronde waarin we Notts Couny konden verslaan. In de tweede ronde bleek Blackpool nog veel te sterk. De FA Trophy ging beter en na overwinningen op Hornchurch en Bath City werden Darlington en Ebbsfleet United over twee wedstrijden uitgeschakeld. In de halve finale werd uiteindelijk het onderspit gedolven tegen Harrogate Town waardoor we de FA Trophy niet zullen winnen.

Spoiler

image.thumb.png.fb6fe386b7b9675c1b07539581e42128.png

Competitie:

Na een wat moeizaam begin waarin we op een gegeven moment zelfs op een zestiende plaats stonden begon het richting de winter te lopen. Vijftien speelronden voor het einde wisten we zelfs de koppositie in handen te krijgen en ondanks dat het nog altijd relatief wisselvallig was gaven we deze niet meer uit handen. In de laatste wedstrijd was winst tegen Dorking genoeg en dankzij doelpunten van Watts en Clayton konden we het kampioenschap bijschrijven. Gezien de punten aantallen van de laatste jaren een kampioen van de armoede maar we mogen het volgend jaar in de League Two gaan laten zien.

Spoiler

image.thumb.png.e3b8fb8c6f680a7fca55bb03647a56bf.png

Selectie:

In de gehanteerde 4-1-2-3-0 is de aanvallende middenvelder over het algemeen de bepalende man en ook dit seizoen is dat duidelijk terug te zien. James Dodd was gedurende de eerste vier maanden de vaste man op die plek door een blessure van Fitzsimmons en scoorde prima terwijl ook Fitzsimmons sinds hij fit is weer bepalend is. Daarnaast kende doelman Ifoni een goed seizoen na een wisselvallig eerste jaar.

Spoiler

image.thumb.png.66235d338bfde7a1693b0297768eb031.png

Samuel Ifoni:

Presteert constanter maar groeit nog niet echt kwa attributen. Hebben ook niet echt een echte concurrent voor hem dus hopelijk kan hij volgend jaar een stap in zijn ontwikkeling zetten.

Spoiler

image.thumb.png.423acbf0efff91ed08725afe2b6e074a.png

David Jones:

Heeft zich bijna geruisloos in de basis gespeeld en doet het op zich niet verkeerd. Absoluut geen topper maar goed genoeg voor nu.

Spoiler

image.thumb.png.66af64034e0629b43b24515018455755.png

Ben Wilton:

Ook dit jaar weer de vaste linksback en door gebrek aan concurrentie is hij bijna niet te rouleren. Gelukkig komt daar volgend seizoen verandering in waardoor hij niet elke wedstrijd op zijn tandvlees hoeft te spelen.

Spoiler

image.thumb.png.687d709394f75a02b8da01e85a570cee.png

Tyrone Morris:

Ontwikkeld zich gestaag en zal ook volgend seizoen de meeste wedstrijden de spelmaker van het elftal zijn.

Spoiler

image.thumb.png.b20541a27e02ac4195b541b672f59ea3.png

Francis Saleh:

Vormt een redelijk duo met Morris al zit zijn groei vooral op mentaal en een beetje op fysiek vlak. 

Spoiler

image.thumb.png.600b580de3d8393a2195bef80f902d0b.png

Saul Clayton:

Wil meer spelen terwijl de enige reden dat hij niet speelt blessures en vermoeidheid zijn. Dit jaar ook wat productiever wat een positieve ontwikkeling is.

Spoiler

image.thumb.png.1d5f2a278569bf5ee1faea8f24f71060.png

Sean Fitzsimmons:

Zoals eerder gezegd een groot deel van het seizoen gemist maar in de wedstrijden die hij speelde was hij weer een stap bepalender dan vorig seizoen.

Spoiler

image.thumb.png.aa0158bb41a5f114f263d379ba4cb6f6.png

Jeugd:

Het derde seizoen voor Leon Legge en na twee prima lichtingen en wat upgrades aan de faciliteiten is het de vraag of hij een stijgende lijn weet te pakken. De preview was weer ronkend en met liefst dertien Elite-talenten is de instroom ook zeker niet verkeerd. 

Spoiler

image.thumb.png.8cde7ac7543777a2106255d602d639ff.png

Austin Cooper:

Mentaal een paar positieve punten maar helaas ook een paar negatieve. Verder ook nog wel het nodige te groeien maar hij is nog jong.

Spoiler

image.thumb.png.8a79dc09c3fe767615b83cbe6ef9d02e.png

Adam Petrusic:

Een van de jongens die zich direct mocht melden bij het eerste. Vooral een centrale verdediger of defensieve middenvelder maar kan in geval van nood ook als linksback uit de voeten.

Spoiler

image.thumb.png.36a324f53981e9e532715d56afad93b3.png

Marcello Purnell:

De tweede die aansluit bij de A-selectie. Zal niet direct veel spelen maar als CM of AM kan hij wel bruikbaar zijn.

Spoiler

image.thumb.png.e2a3046c798645868766afc0f2689d9d.png

Joe Johnson:

Linksvoorin hebben we nog niet echt het talent gevonden en voor volgend seizoen denk ik dat Johnson de strijd aan mag met Chuch en Boardman wie de vaste man word.

Spoiler

image.thumb.png.8a14430c9f78cdabcba5ef7750b6c2e1.png

Ryan Turner:

Mag nog minimaal een jaartje rijpen in de jeugd maar op zich ook geen totaal onbruikbare speler.

Spoiler

image.thumb.png.3c88f9caaf956dd0deab3639a3cdf63b.png

Joel Coughlan:

Verdedigende middenvelder is nog zo een plek waar we nog niet een talent als vaste speler hebben. Met Coughlan hebben we een jongen die zal mogen strijden met Arias voor deze plek.

Spoiler

image.thumb.png.8fd173c36db753aeb2afddbafe420dc0.png

Rory Singleton:

Ook rechtsachterin is het nog behelpen qua talent en ik verwacht niet dat Singleton daar snel verandering in zal brengen. Veel te langzaam voor een back.

Spoiler

image.thumb.png.7a63fa87c4e9abca89505006813a3239.png

Leighton Tooze:

FM heeft helaas wat met slome backs maar Tooze word gezien als het grootste talent van deze lichting en was al direct een stevige concurrent voor Wilton.

Spoiler

image.thumb.png.79748b528bd7ca9a9549f27426fb8b1f.png

Craig Booth:

Als ik moet kiezen tussen Booth en Singleton is de keuze voor Booth. Maar ook hij heeft nog genoeg te verbeteren.

Spoiler

image.thumb.png.e9e71156a41b60804183546fef31f905.png

Chancel Mbombo:

Zal beginnen als de derde middenvelder naast Morris en Saleh en kan zomaar aan het eind van het seizoen één van de twee uit de basis hebben verdreven.

Spoiler

image.thumb.png.b289d9d92758388a692d42a9e163d925.png

Ryan Wilton:

Zal zich ook mengen in de concurrentiestrijd als linksbuiten maar denk dat ik Johnsn iets hoger heb staan in de pikorde.

Spoiler

image.thumb.png.9dfceefec0990c62f53fa9e1e88b0b41.png

Cory McDouall:

Afhankelijk van zijn ontwikkeling zie ik hem zomaar ergens komend seizoen of anders volgend seizoen de stap naar het eerste maken als back-up voor Clayton.

Spoiler

image.thumb.png.963a8930c88005b668422fe22c4f4110.png

Marcello Coutts:

De derde linksbuiten en ook wel de minste van de drie.

Spoiler

image.thumb.png.c1eda6e03796a3b91566cae4e07036e3.png

Overige:

Zoals gezegd hebben we weer het nodige geupgrade dit seizoen. Zowel het trainingscomplex, de jeugdscouting als de jeugdopleiding zijn verbeterd. Daarnaast zijn ze momenteel bezig met een verbouwing van het jeugdcomplex en word het stadion iets verbouwd om meer mensen kwijt te kunnen.

Spoiler

image.png.462b03fd0f67b8c1176043e8aafcdbd9.png

Geplaatst

Seizoen 2027/2028

Transfers:

Het seizoen begon met treurig nieuws. Aanvallende middenvelder Sean Fitzsimmons werd bestookt met boden van hoger spelende teams en na veel afwijzen en onderhandelen besloot het bestuur uiteindelijk in te grijpen. Voor €525.000 dat kan oplopen tot €1,1 miljoen vertrekt de jonge Ier naar Huddersfield. Daarnaast vertrekt James Dodd op transfervrije basis omdat hij zijn contract niet wil verlengen.

Spoiler

image.thumb.png.ecd7eb4d34fec9b7043f43e251c4dbdf.png

Bekers:

Geen FA Trophy meer maar in plaats daarvan de EFL Trophy en Carabao cup. Beide waren een kansloos verhaal op een knappe 2-0 overwinning tegen de jongelingen va Southampton na. In de FA Cup wisten we dit jaar zelfs de derde ronde te halen waar het in de League One uitkomende Lincoln City de betere bleek.

Spoiler

image.thumb.png.c083a724ece95f47ff2e985a098fa9f6.png

Competitie:

Met de promotie en het vertrek van Fitzsimmons besloot ik om de tactiek iets te veranderen en met een diepe spits te gaan spelen. Een seizoen met pieken en dalen waarbij we het hele jaar wel degradatiezorgen hadden maar ook geen moment echt in gevaar zijn gekomen. Al met al een prime debuutseizoen.

Spoiler

image.thumb.png.63d9589d80a649c23a5ff9bae2972f12.png

Selectie:

Geen echte uitblinkers dit jaar. Een jaartje degradatievoetbal valt niet mee maar gelukkig is er op individueel gebied wel de nodige groei zichtbaar.

Spoiler

image.thumb.png.a14fa967b3876176cf3c83b5c184a725.png

Samuel Ifoni:

Wederom een seizoen als eerste doelman gediend en eigenlijk valt zijn ontwikkeling gewoon vies tegen. Met de nieuwe jeugdlichting is er een grote kans dat hij volgend seizoen op de bank beland.

Spoiler

image.thumb.png.27708d67a735640fea35957fc5a81383.png

Leighton Tooze:

Heeft inmiddels Wilton verdreven als eerste keuze linksback en ontwikkeld zich langzaam maar zeker. Fysiek vooral nog wel de nodige aanmerkingen maar als hij deze groei doorzet een jongen die nog wel enkele jaren bruikbaar is.

Spoiler

image.thumb.png.c7766d2158485a8611db8a85033c5831.png

Tyrone Morris:

Durf wel te zeggen dat hij een van de belangrijkste mannen in het team is. Ontwikkeld zich lekker. Enige probleem is de interesse van betere clubs en zijn wens om hier op in te gaan.

Spoiler

image.thumb.png.c12c72d232cdced9f23f7fd5f4b0ac99.png

Saul Clayton:

Ook dit seizoen de vaste rechtsbuiten al heeft hij ook wat wedstrijden in de spits afgewerkt. Helaas waarschijnlijk bezig aan zijn laatste weken bij de club aangezien hij zijn contract niet wil verlengen.

Spoiler

image.thumb.png.7968843b44cd1f9ee84f3a49c65b09cb.png

Jeugd:

Leon Legge doet voorlopig zijn werk uitstekend en aangezien er verder niet echt interessante kandidaten zijn mag hij in ieder geval nog een seizoen blijven. De preview beloofde weer gouden bergen en met liefst twaalf elite-talenten lijkt het een prima lichting. Grootste vraag is natuurlijk waar het plafond van deze jongens ligt en hoe dicht ze bij het eerste elftal staan.

Spoiler

image.thumb.png.38bf086acef10110d44ac4aec18b113b.png

Nik Edmond:

Volgens Legge het grootste talent en qua huidig niveau op zijn minst gelijk aan Ifoni. Zal in de zomer concurreren met Ifoni en verwacht dat hij volgend jaar eerste doelman zal zijn.

Spoiler

image.thumb.png.ef64a9e4b96796beb424eea6845000e1.png

Jarrod Blott:

Niet direct een profiel waar ik heel blij van word maar laat me graag verrassen.

Spoiler

image.thumb.png.50a9e3f4784c31d0bc1f0b8f12956dcc.png

Philip Dempsey:

Heeft absoluut wat positieve punten en misschien wel de beste pure spits die we hebben. Vooral mentaal echter wel wat groei nodig.

Spoiler

image.thumb.png.bff58160aff2d4684dd451dc6680b7c2.png

Sam Rowan:

Als er iets is wat FM dit jaar een berg produceert dan is het buitenspelers met potentieel. Begint een beetje de doelman van eerdere versies te worden waar je ieder jaar wel een of twee vleugelspelers krijgt die vijf sterren krijgt.

Spoiler

image.thumb.png.00250d6f80ddafec1cc7e12334a9bff1.png

Dean Mackay:

Verwacht niet dat hij Tooze snel uit de basis zal spelen maar ik heb gekkere dingen gezien.

Spoiler

image.thumb.png.e33b1fd199bdc6b7e70cab323f9e720f.png

Richárd Urbán:

Op zich geen verkeerde basis voor een degelijke centrumverdediger.

Spoiler

image.thumb.png.1f79001b774f18ee7f6c7e373d180db1.png

Aidan Fox:

Technisch redelijk, mentaal mehh en fysiek eigenlijk gewoon niks. Sowieso geen linksback misschien in het centrum.

Spoiler

image.thumb.png.8511b1dce1c703ea88fd8b19c17e1396.png

Ben Byrne:

Het centrale middenveld is een van de beste linies die we hebben met Morris, Saleh en Mbombo maar deze jongen past er prima achter.

Spoiler

image.thumb.png.6d73580f2ba52f65bf6ee803dbda5226.png

Les Marsden:

Het vertrek van Clayton opent een plek aan de rechterkant en ik denk dat Marsden zomaar degene kan zijn die deze opening in zal vullen.

Spoiler

image.thumb.png.f11e0f78c19e83b01e79899d2020586d.png

Jason Bloxham:

Over het algemeen haal ik de meeste spelers met minimaal 2 sterren naar het eerste. Bij deze jongen zie ik het echter totaal niet dus blijft nog lekker bij de -19.

Spoiler

image.thumb.png.fcab9a608c2b383fe4e5c2155a1c67b9.png

John Walsh:

Huidig niveau is in ieder geval niet in lijn met de toegedichte potentie. Positiefste zijn zijn vastberadenheid en karakter.

Spoiler

image.thumb.png.653caa026f799b41431b77bbd99605de.png

Andy Morris:

Als we terugschakelen naar onze tactiek van vorig jaar dan kan Morris zomaar de eerste keuze of back-up zijn als AM afhankelijk van of we Morris, Saleh en Mbombo kunnen houden.

Spoiler

image.thumb.png.18e1d8aa4526584148f17c4542a4db12.png

Geplaatst
3 uur geleden zei Jeroen.:

Seizoen 2027/2028

Transfers:

Het seizoen begon met treurig nieuws. Aanvallende middenvelder Sean Fitzsimmons werd bestookt met boden van hoger spelende teams en na veel afwijzen en onderhandelen besloot het bestuur uiteindelijk in te grijpen. Voor €525.000 dat kan oplopen tot €1,1 miljoen vertrekt de jonge Ier naar Huddersfield. Daarnaast vertrekt James Dodd op transfervrije basis omdat hij zijn contract niet wil verlengen.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.ecd7eb4d34fec9b7043f43e251c4dbdf.png

Bekers:

Geen FA Trophy meer maar in plaats daarvan de EFL Trophy en Carabao cup. Beide waren een kansloos verhaal op een knappe 2-0 overwinning tegen de jongelingen va Southampton na. In de FA Cup wisten we dit jaar zelfs de derde ronde te halen waar het in de League One uitkomende Lincoln City de betere bleek.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.c083a724ece95f47ff2e985a098fa9f6.png

Competitie:

Met de promotie en het vertrek van Fitzsimmons besloot ik om de tactiek iets te veranderen en met een diepe spits te gaan spelen. Een seizoen met pieken en dalen waarbij we het hele jaar wel degradatiezorgen hadden maar ook geen moment echt in gevaar zijn gekomen. Al met al een prime debuutseizoen.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.63d9589d80a649c23a5ff9bae2972f12.png

Selectie:

Geen echte uitblinkers dit jaar. Een jaartje degradatievoetbal valt niet mee maar gelukkig is er op individueel gebied wel de nodige groei zichtbaar.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.a14fa967b3876176cf3c83b5c184a725.png

Samuel Ifoni:

Wederom een seizoen als eerste doelman gediend en eigenlijk valt zijn ontwikkeling gewoon vies tegen. Met de nieuwe jeugdlichting is er een grote kans dat hij volgend seizoen op de bank beland.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.27708d67a735640fea35957fc5a81383.png

Leighton Tooze:

Heeft inmiddels Wilton verdreven als eerste keuze linksback en ontwikkeld zich langzaam maar zeker. Fysiek vooral nog wel de nodige aanmerkingen maar als hij deze groei doorzet een jongen die nog wel enkele jaren bruikbaar is.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.c7766d2158485a8611db8a85033c5831.png

Tyrone Morris:

Durf wel te zeggen dat hij een van de belangrijkste mannen in het team is. Ontwikkeld zich lekker. Enige probleem is de interesse van betere clubs en zijn wens om hier op in te gaan.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.c12c72d232cdced9f23f7fd5f4b0ac99.png

Saul Clayton:

Ook dit seizoen de vaste rechtsbuiten al heeft hij ook wat wedstrijden in de spits afgewerkt. Helaas waarschijnlijk bezig aan zijn laatste weken bij de club aangezien hij zijn contract niet wil verlengen.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.7968843b44cd1f9ee84f3a49c65b09cb.png

Jeugd:

Leon Legge doet voorlopig zijn werk uitstekend en aangezien er verder niet echt interessante kandidaten zijn mag hij in ieder geval nog een seizoen blijven. De preview beloofde weer gouden bergen en met liefst twaalf elite-talenten lijkt het een prima lichting. Grootste vraag is natuurlijk waar het plafond van deze jongens ligt en hoe dicht ze bij het eerste elftal staan.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.38bf086acef10110d44ac4aec18b113b.png

Nik Edmond:

Volgens Legge het grootste talent en qua huidig niveau op zijn minst gelijk aan Ifoni. Zal in de zomer concurreren met Ifoni en verwacht dat hij volgend jaar eerste doelman zal zijn.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.ef64a9e4b96796beb424eea6845000e1.png

Jarrod Blott:

Niet direct een profiel waar ik heel blij van word maar laat me graag verrassen.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.50a9e3f4784c31d0bc1f0b8f12956dcc.png

Philip Dempsey:

Heeft absoluut wat positieve punten en misschien wel de beste pure spits die we hebben. Vooral mentaal echter wel wat groei nodig.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.bff58160aff2d4684dd451dc6680b7c2.png

Sam Rowan:

Als er iets is wat FM dit jaar een berg produceert dan is het buitenspelers met potentieel. Begint een beetje de doelman van eerdere versies te worden waar je ieder jaar wel een of twee vleugelspelers krijgt die vijf sterren krijgt.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.00250d6f80ddafec1cc7e12334a9bff1.png

Dean Mackay:

Verwacht niet dat hij Tooze snel uit de basis zal spelen maar ik heb gekkere dingen gezien.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.e33b1fd199bdc6b7e70cab323f9e720f.png

Richárd Urbán:

Op zich geen verkeerde basis voor een degelijke centrumverdediger.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.1f79001b774f18ee7f6c7e373d180db1.png

Aidan Fox:

Technisch redelijk, mentaal mehh en fysiek eigenlijk gewoon niks. Sowieso geen linksback misschien in het centrum.

Toon verborgen inhoud

image.thumb.png.8511b1dce1c703ea88fd8b19c17e1396.png

Ben Byrne:

Het centrale middenveld is een van de beste linies die we hebben met Morris, Saleh en Mbombo maar deze jongen past er prima achter.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.6d73580f2ba52f65bf6ee803dbda5226.png

Les Marsden:

Het vertrek van Clayton opent een plek aan de rechterkant en ik denk dat Marsden zomaar degene kan zijn die deze opening in zal vullen.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.f11e0f78c19e83b01e79899d2020586d.png

Jason Bloxham:

Over het algemeen haal ik de meeste spelers met minimaal 2 sterren naar het eerste. Bij deze jongen zie ik het echter totaal niet dus blijft nog lekker bij de -19.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.fcab9a608c2b383fe4e5c2155a1c67b9.png

John Walsh:

Huidig niveau is in ieder geval niet in lijn met de toegedichte potentie. Positiefste zijn zijn vastberadenheid en karakter.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.653caa026f799b41431b77bbd99605de.png

Andy Morris:

Als we terugschakelen naar onze tactiek van vorig jaar dan kan Morris zomaar de eerste keuze of back-up zijn als AM afhankelijk van of we Morris, Saleh en Mbombo kunnen houden.

Inhoud verbergen

image.thumb.png.18e1d8aa4526584148f17c4542a4db12.png

Prima handhaving.

Jammer van het vertrek van Sean Fitzsimmons, maar met deze mooie jeugdintake kun je wel bouwen naar de toekomst. Het geld van Fitzsimmons al kunnen investeren in de jeugdwerking?

Geplaatst
2 uur geleden zei FlyD:

Prima handhaving.

Jammer van het vertrek van Sean Fitzsimmons, maar met deze mooie jeugdintake kun je wel bouwen naar de toekomst. Het geld van Fitzsimmons al kunnen investeren in de jeugdwerking?

Niet heel erg. Was eigenlijk het eerste seizoen dat we in het rood draaiden omdat ze profstatus gewoon meer kost dan alle deeltijds/amateur contracten.  Zitten nu op uitstekende jeugdopleiding en een eenvoudig jeugdcomplex en een niveau 4 jeugdopleiding.

Geplaatst
1 uur geleden zei Chiemel:

Oke, hoe zit dit ook alweer precies?

image.png.a9238b695a34c7d0b2dc849d16e928c3.png

image.png.ca633595c3f4295808d9a2f627cecede.png

Previews zijn echt zo slecht. Als je kijkt hoeveel er nog daadwerkelijk beslist word bij de daadwerkelijke instroom dan snap je hoe nutteloos previews zijn. Eigenlijk alleen de posities, namen en posities staan vast bij de preview en misschien dat er een een PA/CA range voor alle spelers is maar die zijn zo ruim dat het eigenlijk nog niks zegt.