Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Zit in het nieuwe seizoen pas in oktober, maar nu al een heerlijk seizoen. Heb in de CL al gewonnen van Man City en spelen met 5 Servische ploegen in Europese poulefases. En aangezien de meeste wedstrijden worden gewonnen hebben we in oktober al een 8,500 coefficientenpunten.

• Antwoorden 482
  • Weergaven 29,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• De aanhouder wint... sneller dan verwacht! Vanochtend maar weer begonnen met het reloaden van een nieuw seizoen. Enkele wijzigingen vooraf maakten wel dat we dachten op de goede weg te zijn. In p

• Elsjorro1990
    Elsjorro1990

TSV Alemannia Aachen 2034-2035   Aangezien ik de update toch al klaar staan had, dacht ik: Ik druk hem er gelijk maar door. Weer wat leven in de brouwerij. Hoppa!     Ge

• Djordison
    Djordison

Het is gelukt! St. Olavskameratene heeft de Champions League gewonnen. Wat een ongelofelijke game is dit geworden zeg. In seizoen 38 begonnen met deze campagne en tijdens seizoen 39 de CL gewonnen. Ik

Geplaatst

Deze challenge als sidegame gestart. Na een jaar op vakantie te zijn geweest is de keuze gevalle op het Portugese Espinho. Die onlangs zijn gepromoveerd naar de Staatskampioenschappen, het vierde niveau van Portugal.

De club heeft in het verleden op het hoogste niveau geacteerd, voor de laatste keer in 96-97, toen de club degradeerde. De club heeft voor dit niveau prima faciliteiten en heeft de financiën prima op orde. Ik heb een leuk transferbudget beschikbaar gekregen, maar zal dit geld gaan investeren in de club. 

b566d3e8a41bde18164072cb675e2b06.png

De selectie bestaat uit slechts 13 spelers, dus indien het mag voor deze challenge ga ik de grijze spelers die bij de club rondlopen wel contracteren. Dan hoop ik dat we sterk genoeg zijn om een plek bij de top 9 te bemachtigen aangezien de nummers 10 t/m 14 zullen degraderen.

82c705ec3fff197958f66a0cecd3f2f2.png

Geplaatst

image.png.11341c087904450eb0f727dba4885db5.png

OFK Beograd - 2036/37

Vorig seizoen werden we voor het eerst kampioen en dit seizoen was ook weer een heerlijk seizoen, maar we zijn er nog niet.

We hadden ons gekwalificeerd voor de League Phase van de CL en dat ging heerlijk. We wonnen de meeste wedstrijden, zelfs tegen Man City en Dortmund. Maar in de ronde erna was Man City alsnog een maatje te groot. 

image.thumb.png.ec8f860ff9bc9fb3178c4b2135dfc0d6.png

In eigen competitie waren we vorig seizoen de achtervolgers, dit seizoen was het andersom. Een tijd lang stonden we ruim bovenaan en was Cukaricki de voornaamste tegenstander. Totdat Rode Ster als vanouds alles begon te winnen en steeds dichterbij kroop. Maar we behaalden net genoeg punten om ze voor te blijven, we hadden op het eind moeite met de combinatie van verdedigende tegenstanders (moeilijk scoren) en vermoeidheid. De beker worden we weer niet, wat logisch is als we in de beker constant een B-elftal opstellen.

image.png.a24bad03d83817dc0f2e34d1996f7773.png

Wat ook erg leuk aan deze game is, is dat de competitiegenoten het ook allemaal goed doen in Europees voetbal. Al de 4 andere behaalden de League Phase en totaal 4/5 ploegen overleefden die fase ook. Het was zelfs dat Partizan de ploeg was die Vojodina uitschakelden. Hierdoor stijgt Servie wel weer op de coëfficiëntenlijst.

image.png.8ffd6f54c4e1e55f94271a1d1d168939.png

Bij de Youth Intake zit in ieder 1 groot talent. Gezien de maximale PA-sterren van Rizvanovic kan hij in theorie net zo goed worden als de toppers bij de club, wat veel beloofd. Hij heeft in het eerste al 3x mogen invallen waarin hij 2 assists gaf en in het jeugdelftal heeft hij er 17 in liggen na 12 wedstrijden. Ik wil het volgend seizoen eigenlijk gewoon in de basis gooien, maar ik moet hierin nog even een keuze maken op welke positie (AM, Mezzala of DPL). 

De andere 3 talenten hebben zeker ook wat potentie, maar die zullen nog geen minuten maken in het eerste. Ook hebben we dit seizoen een hele fijn HOYD erbij, met sterke attributen en een professional persoonlijkheid.

image.thumb.png.4b7c1c9749266d93f7d56de6050fc295.png

image.thumb.png.04bb6af0dcc7d7de5bc51f192c25660b.png

image.thumb.png.653349da0ecbd0d1303f6cc9e1816211.png

Verder valt er nog te melden dat we voor de voorlaatste of laatste keer de Youth Facilities aan het verbeteren zijn en dat de bouw van het nieuwe stadion vertraging heeft opgelopen, dus nog geen nieuws over een stadion met mijn naam :)

Financieel hebben we geen zorgen meer, ook al zit er nu nog wel een rem op de salarissen die ik kan bieden aan personeel.

image.png.b4e8e0e60da399933ffd42961b8b55ed.png

bewerkt door Chiemel

Geplaatst

Basford seizoen 2

De stand:

1165562599_2-stand.thumb.jpg.ef68093d60e3619b0b788706af4e851d.jpg

Hetzelfde verhaal als vorig jaar, begin was goed, einde was slecht. Dan eindig je in de middenmoot.

Veel goals voor, en ook veel tegen. 

Te beginnen met de klapper van het seizoen

326465952_2-ooeh.thumb.jpg.82e15b89ddb3ab52221b4d9fd887c9fa.jpg

Zijn contractsituatie was wat vaag te noemen. Had een contract tot 30-06 en op zijn verjaardag, 15-08 tekenden hij een nieuw contract dacht ik (omdat die dan 17 was), alleen gebeurde er niks en was die dus transfervrij. kreeg 1 aanbieding binnen toen dacht ik wtf, ga ik hier dan niks voor krijgen. Aangeboden voor 0, + 50% volgende transfer, daarna volgde stuk of 5 aanbiedingen en gelukkig werd er bij Middlesbrough getekend. 

Vervolgens maar op het eerst mogelijke moment besloten te cashen

1002316966_2-wow.thumb.jpg.d73b8ef4166085b2bd8ecf52e2e527a6.jpg

De hele zooi maar verbeterd 1922728356_2-groeien.thumb.jpg.4dc6e889746de103bc559b11d47fee7b.jpg

En daarna nogmaals de jeugdaccomodatie en trainingsaccomodatie . Dus qua faciliteiten zitten we goed uit.

Dan de prognose

503517416_2-prognose.thumb.jpg.7cb0161b00eb9b8f7d23bce03b5b617e.jpg

Die was dus helemaal ruk

gevolgd door de intake, die was ook ruk.

1287740625_2-intake.thumb.jpg.05c6bd71d3a7a3627f7bca5c09eb281e.jpg

Alleen Galadima gaat denk ik iets worden. 

1476233709_2-talent1.thumb.jpg.7bc12dead38ee37fe8f68ede2e9ab86e.jpg

Dus volgend seizoen nog even pas op de plaats maar daarna hoop ik echt te gaan profiteren van de upgrades

2 - doorverkoop.jpg

Geplaatst

Zo. Nou. Dus. Even een lange update.

9a7fbab6a4a5f903d8b1346ebf4a68b562addeae

FBK Karlstad - Zweden - Ettan Norra

Ondertussen seizoen zes afgerond, maar eerst een kleine geschiedenisles. 

Ik nam het roer bij FBK Karlstad over nadat ze promoveerden naar de tweede divisie (vierde niveau). De faciliteiten waren dramatisch, maar de selectie was redelijk goed. En, belangrijk, na het debacle met Rynninge eerder dit jaar; de jeugd zat daadwerkelijk in een competitie. 

Het eerste seizoen was het moeilijkst. Op basis van onze reputatie werden we in het linkerrijtje geplaatst, maar de selectie was daar nog niet helemaal klaar voor. Vooral qua doelpunten liep het niet lekker. Ik was erg dicht bij ontslag en stond op de laatste speeldag zelfs nog even virtueel tiende, maar dankzij een 2-1 overwinning op laagvlieger Säffle speelden we ons naar de 7e plek van de 14. Precies linkerrijtje dus. 

Het jaar erop liep alles als een trein. Of, zoals ze in Zweden zeggen, een tåg. Een tactische omzetting zorgde dat we het beste haalden uit onze snelle maar dramatisch slechte spits Claes Nyman. Hij eindigde het seizoen met 31 goals uit 26 wedstrijden. We stonden bijna het hele jaar bovenaan en werden kampioen met drie punten verschil. Ook kregen we dit jaar het eerste echt goede jeugdproduct door; Markus Ågren, met zijn snelheid een natuurlijke opvolger van de snel aftakelende Nyman. (Screens van jeugdspelers onderaan de post)

Promotie

In de Ettan Norra, het derde niveau van Zweden, zijn we de eerste jaren niet in de problemen gekomen. Mede met dank aan de oude garde die nog even het beste uit zichzelf haalde voor hun pensioen, blijven we steeds met enig gemak in de divisie, zo'n 2 plekken, maar 10 punten, boven de streep. 

Wat wel lastig was, was het inpassen van jeugdspelers. We kregen vaak niet heel veel bijzonders binnen, vooral niet qua startstats. Ondertussen hebben enkele spelers zich op weten te werken tot rotatiespelers, en twee zelfs tot vaste basisspelers, maar makkelijk ging dat niet. Het gat met de basisspelers, waarvan de meesten ook al niet op dit niveau thuishoorde, was groot, en vooruitgang was traag of kwam zelfs niet tot stand.

Seizoen zes

In het zesde seizoen ging het moeizamer dan voorheen. We begonnen voortvarend, met tien punten uit vijf wedstrijden. Maar toen bleef de machine steken. Elf wedstrijden op rij werd er niet gewonnen, en ook tactische omzettingen leken geen effect te sorteren. Het leek erop dat ons geluk nu eindelijk voorbij was. Dankzij een goede eindspurt met onder andere een geweldige overwinning op nummer twee Västerås SK lukte het ons toch om de degradatieplayoffs te halen. 

In die playoffs gingen we in de eerste wedstrijd verrassend met 1-3 onderuit tegen David Hasselhoff Hässleholms IF. Uit moesten we alles op alles zetten. Daarin maakte we gebruik van een speler die snel begint uit te groeien tot een cultheld; Oskar Alm. De 17-jarige spits is 200 cm lang en wint daarmee zelfs van de ervaren bonkige verdedigers die we op dit niveau vaak tegenkomen. Dankzij een rode kaart bij een voorsprong van 1-2 voor ons werd het een feest voor de aanvallers. We bleven gaan en verpulverden de tweededivisionist met 2-6, waardoor we nog een jaar op het derde niveau blijven. 

De toekomst

Het nieuwe seizoen zou wel eens een stukje makkelijker kunnen worden, want we hebben in de afgelopen jeugdintake twee toptalenten binnengekregen die nu al op 2½ ster ability staan. Goed genoeg om mee te peddelen dus, en misschien zelfs om al wel gewoon in de basis te komen. Of dat verstandig is met het oog op hun ontwikkeling weet ik niet, maar ik denk niet dat we de luxe hebben om ze een paar jaartjes in de onder-19 te laten rijpen. 

Qua faciliteiten is het nog altijd ruk. We hebben het bestuur één keer weten te overtuigen om onze youth recruitment te verbeteren, die is nu van 2 naar 3 gegaan. Maar andere uitbreidingen willen ze, ondanks een redelijk positief saldo, nog niet aan. Dit ondanks dat het bestuur het doel heeft om spelers zelf op te leiden. Ik vrees dat er een promotie of een lang en lucratief bekeravontuur aan te pas zal moeten komen voor we weer stappen kunnen zetten. 

De jeugdafdeling doet het wel goed. Na het kampioenschap op het derde niveau van de jeugd vorig jaar, staan ze nu in promotieplay-offs naar de eredivisie. En dat terwijl er toch veel spelers steeds naar het eerste worden gehaald of verhuurd.

De spelers

Wie zijn dan de grote namen in het FBK Karlstad van deze save?

TKc4sqO.png

Allereerst Felix Ernstson. De keeper is al vanaf het begin vaste waarde en kan nog jaren mee. Datzelfde geldt voor Armin Fathi. De spelmaker heeft het op dit niveau ietsje moeilijker omdat we de bal niet veel hebben, maar hij blijft onze beste speler.

Ludvig Gran heeft zijn laatste kunstje voltooid. De boomlange centrumverdediger houdt het na dit seizoen voor gezien, maar kopte tegen Hässleholms nog wel even de levensbelangrijke 1-3 binnen, waarmee hij de stand over twee wedstrijden gelijktrok. Gelukkig is zijn kompaan Simon Wagnsson nog altijd maar 25 en ook erg goed.

Philip Nilsson en Markus Ågren zijn jeugdexponenten die zich hebben geknokt naar een niveau waar ze goed genoeg zijn voor de basis. Theodor Gunnarsson heeft dit jaar veel de kans gekregen en ontwikkelt zich goed, maar moet nog heel veel bijspijkeren. Met de nieuwe jeugdspelers zou hij zijn zwaar bevochten basisplek gelijk weer kwijt kunnen raken. 

Die nieuwelingen zijn Isak Lindberg en Hannes Rosengren. Allebei van nature middenvelders, al zou Rosengren ook in de spits uit de voeten kunnen. Qua persoonlijkheid moeten ze nog een hoop bijleren, maar dat het benodigde talent hebben is overduidelijk.

En last but not least; Oskar Alm. The Beast. Voetballen zal hij nooit leren, maar hij is levensgevaarlijk en vormt een steeds beter koppel met Ågren. Ik voorspel een lange carrière als pinch-hitter en targetman. 

bewerkt door PJHoutman

Geplaatst

S.C. Espinho - Wikipedia

S.C. Espinho - Seizoen 1 - Campeonato de Portugal 22/23 (4e niveau)

We begonnen met een krappe selectie aangevuld met wat gecontracteerde grijze spelers om tot een normale selectie te komen. De eerste seizoenshelft was verrassend goed, hetzij met her en der wat geluk, en draaiden we in de competitie bovenin mee, maar in de beker lagen we er na ons eerste aantreden uit.

Zo goed als we waren begonnen, zo dramatisch verliep de tweede seizoenshelft eigenlijk. 8 van de 15 wedstrijden werden verloren. Dit was een optelsom van blessures, schorsingen en het uiteraard niet mogen doen van transfers terwijl de rest van de competitie zich wel versterkte. Onze aanwinsten (jeugdinstroom) kwamen eind maart binnen.

Uiteindelijk op een respectabele 6e plaats geëindigd. Beide teams die zich hadden geplaatst voor promotieplay-offs hebben deze weten te winnen. Lourosa is algeheel kampioen geworden van het vierde niveau.

10dae5391bb088562ea731076e863b74.png

Selectie:

Spoiler

a7e07d0a9feb22fd18879b7f195f7a64.png

9dab8cfaa274db924d64d4b9128e440e.png

Resultaten competitie:

Spoiler

cba961d34ab72619f1811bf71e091651.png

04a8d32263d0a39561917e6ec602ecf1.png

Resultaten beker:

Spoiler

c2679f3a5a74b567cd79be55d4e03700.png

Transfers:

Spoiler

3bd84223b8912b901ca18c12c0bc6848.png

Ik denk dat we op dit moment niet veel te klagen hebben mbt de jeugdinstroom, buiten het feit dat er veel vleugelspelers instromen. Er zitten een hoop elite talenten bij, maar dit is gezien het niveau waar wij op acteren misschien niet heel verrassend. Al met al genoeg spelers die ik kan gebruiken ipv de grijze spelers.

Spoiler

0c015be84f5cac6efa8b4c87447a3213.png

d01b0acf4d44cbaf4f9485a8bbcb5554.png

c564f565ed1477e8fb75df55012bfb91.png

Financieel hebben we geen zorgen alleen hebben we nog niks mogen investeren, ook niet onder de nieuwe president die in december de verkiezingen bij de club won. Een moederclub voor extra inkomsten hebben we ook nog niet gevonden.

Spoiler

7b50a4fc34114114718d054722811acb.png

Geplaatst

Ik post hem hier aangezien ik al lang met deze game bezig ben volgens dit scenario. Op aanvraag kan ik screens laten zien. In vogelvlucht de geschiedenis van deze game. Het gaat dus om St. Olavskameratene uit Oslo. Dit alles na een vakantie in Noorwegen en met name Oslo zocht ik een club waar ik bij in de buurt ben geweest en tegelijkertijd op een zo laag mogelijk niveau. Ik speel met een costum database die in Noorwegen elf niveaus kent. Sommige jaargangen kennen slechts 10 officiële wedstrijden. Nou, dan kun je de seizoenen er lekker snel doorheen knallen zullen we maar zeggen. Onder andere de competitiehistorie heb ik bijgehouden in excel. Die ziet er als volgt uit:

Spoiler

f26b553f4a6b44db54bc47bed903424e.png

De eerste paar jaar had ik weinig spelers en mijn taktiek was in de eerste jaren iets te aanvallend, waardoor één of twee nederlagen mij fataal kon worden om te promoveren. Vandaar dat het bij de eerste twee promoties wat langer duurde. Uiteindelijk ligt het op dit niveau dicht bij elkaar en ga je met enigszins redelijke jeugdlichtingen vrij snel omhoog. Zes promoties in negen jaar is een lekker tempo. Hierna stagneerde het enigszins doordat er professionele clubs of tweede teams van deze ploegen in de competitie kwamen. Dan kom je met semi-pro's nog wel eens in de problemen qua fitheid. Ik werd pas professioneel vanaf de promotie naar de OBOS-Ligaen (de KKD dus). Daar wel echt moeten overleven en een bredere basis qua niveau op moeten bouwen in de selectie. In het zesde seizoen kunnen promoveren, al was dat (ook gezien de prognose) eigenlijk een jaar (of twee) te vroeg. Het voordeel was dat er meer televisiegeld vrij kwam, waardoor ik wat kon investeren. 

Een tip om mee te nemen in de openingspost @Titanis wellicht om niet te vroeg te investeren in de jeugdopleiding. Die was bij vanaf seizoen 4 al goed, maar daar ben ik op leeggelopen niet normaal. Dat kostte elk jaar meer geld en daardoor kwam ik pas aan het einde van het jaar met sponsorgeld net rond het nulpunt uit (of eronder uit). Gevolg was dat ik nergens anders ook maar aan investeren kon denken voor de komende jaren.. Jeugdwerving is dus veel goedkoper om in te investeren.

Goed, in de Eliteserien was het ook behoorlijk schrapen de eerste twee seizoen maar die gingen al boven verwachting. Hierna werd het met Europees voetbal en bijbehorende euro's makkelijker en kon ik de club uitbouwen.  Na vijf jaar dubbele seizoen met Europees voetbal nu eindelijk de titel binnen kunnen halen. Het Europese seizoen loopt dwars door de competitie heen en in Noorwegen is dit vaak te veel gevraagd. Bodø is daar dit jaar slachtoffer van geworden en ik zie ze volgend jaar zomaar weer de titel pakken. Maar daar had ik dit seizoen geen klachten over uiteraard:

f41a7284557f6d6c5a7187ba2ecb5ce9.png

Mede dankzij clubicoon Espen Gillow. Hij gaat ons na elf seizoen transfervrij verlaten voor Nordsjælland. Hij wilde zijn contract niet meer verlengen, omdat hij naar een grotere club wilde en was niet op andere gedachte te brengen. Aangezien ik o.a. Denemarken heb bijgeladen zijn ze de 7e competitie van Europa. Besloten om hem één jaar te houden en zo mijn talenten klaar te stomen. Ik ben romantisch ingesteld als het om dit soort games gaat, dus ik vond het ook wel passend om met hem nog proberen kampioen te worden. Het is dus na totaal 11 seizoenen, 325 wedstrijden, 173 goals en 97 assists klaar en wat mij betreft is dat helemaal prima. 

25bb4820b9459465ea26c8e519ac8a07.png

bewerkt door Djordison

Geplaatst

seizoen 3 

Stand

1298092273_3-stand.thumb.jpg.5bffe79bbe3c3739bea68b2bbc6f0c78.jpg

het hield weer niet over, heel lang op play off plekken gestaan, maar aan het eind van het seizoen weer teveel punten laten liggen. Veel tegendoelpunten, maar dat ligt denk ik vooral aan de slechte verdedigers 

Prognose

337703541_3-prognose.thumb.jpg.61034b502cae5374cf05e4de5f18124b.jpg

Dus geen verdedigers, maar we gaan het zien

Intake

1472296136_3-intake.thumb.jpg.ba98eb4139a7a6b46879716c6dcc9487.jpg

Die was verrassend goed, met een paar talenten die rechtstreeks naar het eerste elftal kunnen ,

Marks, krijgt meteen een basisplaats op het middenveld 

152214392_3-speler1.thumb.jpg.4a52e7b2e1c26b4aa133cdcbabe6c518.jpg

carlisle, krijgt meteen een basis plek centraal achterin. Niet dat die al zo goed is , maar vooral omdat de rest zo slecht is..

1445653905_3-speler2.thumb.jpg.18df2a04e14d35059dfc51143757cea7.jpg

Burke, deze had ik aangemerkt als 3e talent van deze lichting, maar heb ik nog niet veel gebruik van gemaakt. 

Carlo Mcafferty en Majek Rugajewseki, mick collins (geen screens van) maken wel heel veel minuten.

2096034973_3-speler3.thumb.jpg.2059fecf8e0a163b1ee37f1a1bd692be.jpg

Op naar seizoen 4

Geplaatst

en meteen maar seizoen 4, dan zijn we weer helemaal bij

Stand:

126524343_4-stand.thumb.jpg.61b9a3964caebbc483bc4475a94d8c13.jpg

net niet,  1 slechte serie in feb/mrt zorgde er voor dat ik buiten de top 7 kwam en ben daar niet meer teruggekomen

Prognose

2035113131_4-prognose.thumb.jpg.636c35bb37a6df3e61056a3b551fc600.jpg

CV, die kan ik wel gebruiken

Intake:

1738036974_4-intake.thumb.jpg.81fb168b7d80e601eec011838ce9b531.jpg

Mwoa , je zou toch zijn met onze faciliteiten dat er wat meer door zou moeten

komen..

hier ben ik dan wel enthousiast over, jammer dat die niet zo snel is, maar verder prima speler verwacht lk. 

387833799_4-speler1.thumb.jpg.5c4c8c84030725ff9441806446754790.jpg

Keepertje, kon ik ook wel een keer gebruiken. Ik ga er hier voor kiezen om meteen speeltijd te geven. Mijn eerste keeper is 2,5 ster, dus door de speeltijd 50/50 te verdelen, hoop ik dat ik mijn 1e keeper tevreden houdt en deze gast klaar te stomen voor volgend seizoen. 

1246943366_4-speler2.thumb.jpg.2b2b8413ab326acee4d66078a3af6e7b.jpg

Dan nog even een overzicht van mijn beste spelers. Van de 5 spelers zijn er 4 aanvallers en 1 middenvelder, geeft denk ik meteen weer waar de uitdaging ligt. 

Mackinnon, uit de eerste lichting: Niet verwacht is hard gegroeid,  techniek, eerste balcontact en dribbelen, maken hem een waaredvolle speler. Helaas nog maar een contract voor 1 seizoen, wil niet bijtekenen.

779093221_4-top1.thumb.jpg.38feb2d2b2bdccb4b38b4ff13f356235.jpg

Palmer, Zit er vanaf het begin al bij. eerste 2 seizoenen topscoorder en een stabiele kracht. 

1483062735_4-top2.thumb.jpg.22b00c2bef1893246ee2bcb5aae423a7.jpg

Marks, groeit ook lekker hard. Met name mentaal erg goed, verder een goede kracht op het middenveld met nog potentie

1520693047_4-top3.thumb.jpg.75a4c92f9fe0e7de684fc6b81b86851d.jpg

Bugajweski, niet genoemd in eerdere post, maar is zich prima aan het ontwikkelen. Gebruik hem voornamelijk rechtsvoor, maar mag volgend seizoen waarschijnlijk centraal gaan spelen daar ik nog een andere goede rechtsbuiten heb

1799129322_4-top4.thumb.jpg.9761abbb050edeb77dcc2694a8b844bb.jpg

Gladima: Vooral fysiek goed, maar scoort desondanks erg weinig. hoop dat er wel inzit. Volgend seizoen komt er een plekje vrij voorin waar hij de concurrentie aan moet gaan. 

870738242_4-top5.thumb.jpg.f9310afa1661dab8df90742cca9dc7d7.jpg

In het kort voldoende potentie, hoop dit seizoen play-offs te bereiken en volgend seizoen de eerste plek aan te kunnen vallen. 

Geplaatst

Even een update aangezien de seizoen elkaar redelijk snel opvolgen. Zoals hierboven te lezen was het eerste kampioenschap na 27 jaar een feit. Hierna heb ik eigenlijk alleen nog maar uitgebouwd. Inmiddels nog vier keer op rij en dus vijf keer in totaal kampioen geworden. Behoudens de Europese weken is er eigenlijk geen tegenstand meer nationaal. In de spoiler zet ik de eindstanden van de afgelopen seizoenen. 

Spoiler

2049

6439b85d32a6c159af27be1eafd51a50.png

2050

38355917dd75e1cc1499cbd4660b546b.png

2051

0a53f6bfe846a1e89150cbc5c7c57092.png

De laatste was 2052:

23522f7fdfca1db032b79112aca71bb7.png

De beker bleef ons lange tijd minder gunstig gezind. Onverklaarbare nederlagen tegen laagvliegers, rode kaarten na 5 minuten spelen en strafschoppenreeksen zaten ons tegen. In 2051 kwam ook hier de verlossing tegen Bodø/Glimt:

d77bf2dde314c8931fe66818a99016bf.png

Het meest gunstige is eigenlijk dat Noorwegen een vaste plaats heeft in de CL groepsfase. Daardoor natuurlijk elk jaar gratis miljoenen en nu is het een kwestie van uitbouwen en contracten tijdig verlengen. Ik ben tot nu toe twee keer uit de groepsfase gekomen:

92a5cf28bc8b394e83aa5bd80b3243e2.png

Zweden en Denemarken zijn bijgeladen als competities en dat is te merken in Europa ;c Kortom we gaan vrolijk verder en kijken elk jaar weer uit naar de nieuwe lichting.

bewerkt door Djordison

Geplaatst

OFK Beograd - Seizoenen 2037/2038 & 2038/2039

Ik loop 2 seizoenen achter qua updates. De updates over 2037/2038 hou ik daarom even extra kort.

2037/2038

In dat seizoen werd ik kampioen met 98 punten en verliep de CL teleurstellend. Omdat ik het seizoen ervoor het wel aardig tegen (knock-outfase) heb ik het misschien gek genoeg onderschat. Ik werd slechts 25e in de competitiefase en behaalde de volgende ronde dus niet. De Youth Intake was oke, waarbij Pejovic tot nu toe af en toe minuten mag maken in het eerste elftal.

image.thumb.png.22474d38f0abbfb810b23a60d1815968.png

2038/2039

In dit seizoen ging het op alle vlakken weer wat beter. In de nationale competitie haalden we voor het eerst de 100-punten-grens en boekten we ook records qua doelsaldo. Onze spits Veselinovic had ook een recordseizoen door 48 doelpunten in 36 competitiewedstrijden.

Gek genoeg wonnen we ook (pas) voor het eerst de nationale beker. Dit komt met name omdat we hierin eigenlijk altijd met een B-elftal spelen. Maar deze keer niet omdat de competitie al een gelopen race was.

In de CL ging het in de competitiefase dikke prima. We verloren 2x keer, maar wonnen wel van onder andere Juventus, A. Madrid en PSG. Hierdoor werden we 6e. In de knock-outfase kwamen we Chelsea tegen. Uit verloren we redelijk kansloos met 2-0. Thuis kwamen we nog wel met 3-1 op voorsprong, maar verloren we uiteindelijk ook.

image.thumb.png.6f4edbbaf63bccc020e7594572a5d4ce.png

image.thumb.png.b16220c78f1e558aefb28bc20f1d02ac.png

In de goede Youth Intake zat er een rechtsback met een hoge potentie, dus dit biedt weer wat meer ruimte in de selectie. Inmiddels hebben we een mooie selectie te pakken en ben ik op alle posities wel tevreden qua kwaliteit of potentie.

image.thumb.png.6ca7779fa5db61d637706bd07e0ac0c6.png

image.thumb.png.ef78042ffa87a1263abb6137a7c1d8af.png

Onze nieuwe stadion is inmiddels ook klaar. Deze biedt plek voor bijna 12.000 man (ipv 3000) en komt helaas met de saaie naam OFK Beograd Stadium. 

Geplaatst

Hier ook maar weer eens updaten. Inmiddels in 2056 en over de drempel in de CL. 

De voorgaande eindstanden in de spoiler en alleen de laatste niet, dat was 2055. Stabæk begint ook behoorlijk constant te presteren en daarmee tegenstand te bieden, dat is wel leuk. 

Spoiler

53:

4febba97f838746060e4d38e244dce94.png

54:

4065052127d6d37f58808c3158f47fd8.png

2055: 

98b681bc29e808a8a4fbb07b36df52fa.png

Zoals ik hierboven al had laten zien leverde de CL enorm veel frustratie op, maar ben ik nu voor het eerste echt verder gekomen. Ook direct maar door naar de halve finale. Dat geeft ergens toch vertrouwen dat het kan gaan lukken. 

4b1898d343c93d851b10977aabec0aeb.png

In de spoiler mijn speler met de hoogste transferwaarde

Spoiler

e7927f117c94a861c3edaa4e163caffe.png

Geplaatst

Seizoen 5 + 6 

even 2 seizoenen in 1 post, dan ben ik weer bij met de game 

seizoen 5

Stand:

68667625_5-stand.thumb.jpg.2067e5dc84fd8b343ede224776a1fd8c.jpg

Voor het eerste de play offs gehaald, maar in de halve finale (terecht) uitgeschakeld door de later winnaar Nuneaton

Nieuwe HOYD

1216341333_5-hoyd.thumb.jpg.3e0d3882605bbf6a2425132a9a4e3412.jpg

Om de zaken wat op te schudden, want die andere liet me de afgelopen 2 seizoen een beetje in de steek

Prognose

1030124557_5-prognose.thumb.jpg.41d828392de82aa52d95647c7081c674.jpg

Intake

864149263_5-intake.thumb.jpg.24b9c0c74b11e5fb2577050afc2a6e78.jpg

Tsja, weer niet heel best. Dawson wordt reserve keeper. Kelly wordt de nieuwe rechtsback (bij gebrek aan beter) en de rest was niet veel.

Seizoen 6

Stand

1334460593_6-stand.thumb.jpg.26991080f8b5aea2cf90da7a5f901953.jpg

1 plekje hoger, daardoor hoef ik de eerste rond van de kwartfinale niet te spelen. Aangezien ik buiten mijn eerste 11 niet veel heb is dit wel een voordeel voor ons. kwartfinale is namelijk een midweeks tussen laatste comp wedstrijd en de halve finale, dus minder rust.

Play offs

1678226986_6-playoffs.thumb.jpg.e350ab889ce3fd7755ec4ede8477addc.jpg

eerste wedstrijd wonnen we vrij gemakkelijk, tweede hadden we erg veel mazzel  in een verder slechte pot. Maar who cares wij promoveren!

Intake (prognose was wederom slecht te noemen) 

330487990_6-intake.thumb.jpg.47a0b60c122da096b5e10ea389e76436.jpg

de intake dus ook, twee spelers zit ik wel wat in, maar de andere is puur opvulling van de o18.

Dobie, met name mentaal erg sterk, als fysiek groeit dan hebben we hier wellicht nog wat aan als back up. 

791951687_6-speler1.thumb.jpg.b3eef28e37a8b11590b8f1264dcb6988.jpg

Cooke: voor een linksbuiten toch redelijke stats, jammer van de voorzetten maar dat valt te trainen toch?

667358274_6-speler2.thumb.jpg.29ec4f626e972c14d6d9d90c2edd5432.jpg

Op de naar een niveautje hoger! 

6 - prognose.jpg

bewerkt door BA1986

Geplaatst

Even een korte statusupdate, wil mijn gekke reeks even delen. Na het spelen van de halve finale CL weten we opeens totaal niet meer te voetballen. Dit zijn wedstrijden die we normaal gesproken makkelijk winnen, tegen Servische middenmotors. Heb de beker al uit handen gegeven en kan kampioenschap en CL ook nog uit handen geven. Maar we gaan wel voor het eerst CL finale spelen :D :sorry:

image.thumb.png.ac89f79b84c58d22df33e8b1d88e8d43.png

bewerkt door Chiemel

Geplaatst

Seizoen 7

eerste seizoen in de Vanarama National

1668995174_7-stand.thumb.jpg.99b30bf40b73526c36cc023eee080858.jpg

hele seizoen rond plek 14/17 gestaan, uiteindelijk op de automatische piloot richting de finish.

Volgend seizoen nagenoeg hetzelfde team, alleen mijn beste speler vertrekt transfervrij. Volgend seizoen zal niet heel veel anders worden verwacht ik.

Nieuwe HOYD 

1162894605_7-HOYD.thumb.jpg.a7b088ca4a0b8cd7836bf8a66c053695.jpg

Stond al even op mijn verlanglijstje. modelprof, vastberadenheid, werken met jonge spelers etc.  kan niet misgaan ;) 

Prognose

994792950_7-prognose.thumb.jpg.dce64a68ca936512cb6dd1d5ba181b2b.jpg

Ow wacht, toch wel.. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar begin me wel een beetje zorgen te maken.

Intake

386423552_7-intake.thumb.jpg.bbe63297c6e94ab60e562aae6d0daca4.jpg

Misschien valt het wel mee dan, maar nee hoor. het is naatje pet.  

Ik mag hopen dat er volgend seizoen iets anders uitgerold komt.

Dit zijn mijn faciliteiten overigens. Voor dit niveau zeker niet slecht zou ik zeggen..486526173_7-faciliteiten.thumb.jpg.f49a16621c1bc46214c970c41cf815db.jpg

nog wel een mooi detail.  Mijn Zweedse regen uit seizoen 1, die al bij de club zat, is inmiddels basisspeler bij Middlesbrough dat pendelt tussen Championship en premier league en Zweeds international. Dus ergens heb ik nog wel hoop op betere regens.

Geplaatst

OFK Beograd (Servie) - Seizoen 2040/41

Het was een gek seizoen. Voorgaande seizoenen overklaste we in de nationale competitie, maar dit seizoen hadden we opeens weer iets meer moeite en verloren we punten op gekke manieren.

We wonnen eens met 11-0, 8-1, 7-1 en 6-3, maar we verloren bijvoorbeeld ook eens met 5-4 en in uiteindelijk 10 van de 37 wedstrijden wisten we niet te winnen. We werden ''slechts'' kampioen met 88 punten, terwijl dat vorig seizoen nog met 102 punten was. Ook in de beker ging het ook niet helemaal zoals gepland, in de halve finale werden we uitgeschakeld.

De meeste punten in de competitie begonnen we te verliezen nadat we ons kwalificeerden voor de halve finale van de CL, daarna leken ze de focus opeens volledig kwijt. 

Maarrrr... we behaalden dus de finale van de CL, voor het eerst. Hiervoor wisten we Milan en A. Madrid verdiend te verslaan, tegen FC Bayern hadden we eerder heel veel mazzel (thuiswedstrijd xG van 0.3 vs 3.6). 

De CL-finale was ook weer een redelijk knotsgekke wedstrijd. De wedstrijd ging redelijk gelijk op en in de 24e minuut kwamen wij door een afstandsschot op 0-1 achter. Dit wisten we in de 2e helft om te draaien naar een 2-1 voorsprong. Vervolgens pakten wij een rode kaart in de blessuretijd en wisten zij in de allerlaatste secondes van de blessuretijd 2-2 te maken, dus ik dacht: dit wordt hem niet meer. Maar we bleven in de extra tijd gewoon aanvallen en kwamen op 2-3 voorsprong. Deze voorsprong wisten we vast te houden en we wonnen de CL!!!

image.thumb.png.aaba48ef43acbfd4360722acbeff3b58.png

image.png.5dd6d368dd3e212334d78740b4eb0b5b.png

De voorhoede was absoluut de sterkste linie van het elftal, met Tosic, Veselinovic en Rizvanovic (speelde in de CL finale op het middenveld ivm blessure). Hierbij nog even het basiselftal van de CL finale:

image.png.e17da233c7c2eccedd656987da1c2d39.png

Tosic, de Arjen Robben van Servie.

image.thumb.png.5964e172cd211b97ab595c43983775e7.png

Onze topscoorder, vorig seizoen nog goed voor 50 goals in 37 wedstrijden:

image.thumb.png.d9b8a90f6a0de85f12e5fcff3057a111.png

Rizvanovic, onze grootste talent op het einde van het spel:

image.thumb.png.6a2a4f18e9bbd824cff6a2bd5cabb8ba.png

Tasic, lang basisspeler geweest maar in de laatste seizoenen voorbij gestreefd:

image.thumb.png.7f94b4ea79bb3285e0fc5d1abf0985e1.png

Kovacs, een van onze meer ervaren middenvelders:

image.thumb.png.59b522a39061c561bb846cf0942191fd.png

Xuereb, de laatste middenvelder van het lijstje:

image.thumb.png.cc0b265a25e5040649a6f4c03b1c1332.png

Pavlovic, een opkomend talent die net om de hoek kwam kijken dit seizoen:

image.thumb.png.6f3c4e05e264dd99d1b809a126560d79.png

Stevanovic, onze stabiele CV en tevens aanvoerder:

image.thumb.png.ab217f771dfc960fcc031156e17c90e0.png

Culjak, onze andere en redelijk kopsterke CV:

image.thumb.png.819d4b452f73869d36bc2534849d9ddc.png

Krstic, onze multi-inzetbare vleugelverdediger/middenvelder:

image.thumb.png.ff476bc44bb527c80aced21ec462d93a.png

En last but not least, onze topkeeper Dakovic:

image.thumb.png.2b586e459e3af534f6995024b4a83eb4.png

bewerkt door Chiemel

Geplaatst
12 uur geleden zei Chiemel:

OFK Beograd (Servie) - Seizoen 2040/41

Het was een gek seizoen. Voorgaande seizoenen overklaste we in de nationale competitie, maar dit seizoen hadden we opeens weer iets meer moeite en verloren we punten op gekke manieren.

We wonnen eens met 11-0, 8-1, 7-1 en 6-3, maar we verloren bijvoorbeeld ook eens met 5-4 en in uiteindelijk 10 van de 37 wedstrijden wisten we niet te winnen. We werden ''slechts'' kampioen met 88 punten, terwijl dat vorig seizoen nog met 102 punten was. Ook in de beker ging het ook niet helemaal zoals gepland, in de halve finale werden we uitgeschakeld.

De meeste punten in de competitie begonnen we te verliezen nadat we ons kwalificeerden voor de halve finale van de CL, daarna leken ze de focus opeens volledig kwijt. 

Maarrrr... we behaalden dus de finale van de CL, voor het eerst. Hiervoor wisten we Milan en A. Madrid verdiend te verslaan, tegen FC Bayern hadden we eerder heel veel mazzel (thuiswedstrijd xG van 0.3 vs 3.6). 

De CL-finale was ook weer een redelijk knotsgekke wedstrijd. De wedstrijd ging redelijk gelijk op en in de 24e minuut kwamen wij door een afstandsschot op 0-1 achter. Dit wisten we in de 2e helft om te draaien naar een 2-1 voorsprong. Vervolgens pakten wij een rode kaart in de blessuretijd en wisten zij in de allerlaatste secondes van de blessuretijd 2-2 te maken, dus ik dacht: dit wordt hem niet meer. Maar we bleven in de extra tijd gewoon aanvallen en kwamen op 2-3 voorsprong. Deze voorsprong wisten we vast te houden en we wonnen de CL!!!

image.thumb.png.aaba48ef43acbfd4360722acbeff3b58.png

image.png.5dd6d368dd3e212334d78740b4eb0b5b.png

De voorhoede was absoluut de sterkste linie van het elftal, met Tosic, Veselinovic en Rizvanovic (speelde in de CL finale op het middenveld ivm blessure). Hierbij nog even het basiselftal van de CL finale:

image.png.e17da233c7c2eccedd656987da1c2d39.png

Toon verborgen inhoud

Tosic, de Arjen Robben van Servie.

image.thumb.png.5964e172cd211b97ab595c43983775e7.png

Onze topscoorder, vorig seizoen nog goed voor 50 goals in 37 wedstrijden:

image.thumb.png.d9b8a90f6a0de85f12e5fcff3057a111.png

Rizvanovic, onze grootste talent op het einde van het spel:

Tasic, lang basisspeler geweest maar in de laatste seizoenen voorbij gestreefd:

Kovacs, een van onze meer ervaren middenvelders:

Xuereb, de laatste middenvelder van het lijstje:

Pavlovic, een opkomend talent die net om de hoek kwam kijken dit seizoen:

Stevanovic, onze stabiele CV en tevens aanvoerder:

Culjak, onze andere en redelijk kopsterke CV:

Krstic, onze multi-inzetbare vleugelverdediger/middenvelder:

En last but not least, onze topkeeper Dakovic:

Wat een heerlijke prestatie! Die vormdip in de competitie is totaal niet belangrijk gebleken en je hebt de heilige graal binnen! Gefeliciteerd met het uitspelen van FM ;c

Geplaatst
29 minuten geleden zei FlyD:

Proficiat, knappe prestatie @Chiemel! En enkele heerlijke talenten verzameld/ontwikkeld doorheen de jaren.

Over de instroom uiteindelijk weinig te klagen. Leek beter dan mijn Youth Only challenge eerder in FM20 in Nederland.

Wat ik wel altijd lijk te ervaren, is als je een HOYD al een tijdje hebt dat de intakes over de tijd minder worden. De beste talenten lijken vaker te komen in een eerdere fase. Stond op het punt om weer te switchen, maar niet meer nodig dus. Zou hier wel eens mee willen experimenteren. Hebben meer mensen deze ervaring?

Ik heb mijn volgende uitdaging alweer in gedachte, wat deze keer waarschijnlijk een novelle-achtig iets wordt

Geplaatst
54 minuten geleden zei Chiemel:

Over de instroom uiteindelijk weinig te klagen. Leek beter dan mijn Youth Only challenge eerder in FM20 in Nederland.

Wat ik wel altijd lijk te ervaren, is als je een HOYD al een tijdje hebt dat de intakes over de tijd minder worden. De beste talenten lijken vaker te komen in een eerdere fase. Stond op het punt om weer te switchen, maar niet meer nodig dus. Zou hier wel eens mee willen experimenteren. Hebben meer mensen deze ervaring?

Deze gedachte heb ik ook al vaker gehad tijdens lange games. Zeker met dit scenario is het iets waar je op let en ik heb er inmiddels ook een gebruik van om mijn HOYD vaker te wisselen gebruikelijk. Daar heb ik geen vaste termijn aangekoppeld overigens maar mijn ervaring is ook dat de talenten in de eerste jaren pieken na een aanstelling of na een aanpassing van de faciliteiten. 

Geplaatst

Gefeliciteerd @Chiemel, en inderdaad een paar erg leuke spelers.

Ik heb een seizoen instant result doorgeklikt want was razend benieuwd naar de nieuwe intake

Prognose, was weer niet heel best

1795900507_8-prognose.thumb.jpg.da99a7db3a6390d4c91716329b663e4f.jpg

Intake:

51322623_8-kut.thumb.jpg.667aa7305c7a1ee580928e44f8ad72e9.jpg

Helemaal ruk weer, ik snap er niks van. HOYD is modelprof, van de 6 'top'talenten hebben er 4 een kut mentaliteit en kan er helemaal niks mee, met geen één.  Resultaat ik ben boos en stop er mee :cry:. dit is al de derde intake achter elkaar dat ik niks boven de 4 sterren hebben, en dat op het allerlaagste niveau met de faciliteiten die ik heb. snap er niks van.

Mijn team zit weinig rek meer in, meeste spelers zitten aan hun top en de rest is gewoon slecht en zonder enige verbetering op korte termijn heb ik er geen zin meer in.   Kortom even bezinnen en op naar een nieuwe uitdaging! 

Geplaatst
20 minuten geleden zei BA1986:

ik snap er niks van. HOYD is modelprof, van de 6 'top'talenten hebben er 4 een kut mentaliteit en kan er helemaal niks mee, met geen één.

Hoe zit het met de rest van je persooneel en dan voornamelijk de jeugdstaf? Volgens mij had @Daniell (als het iemand anders is, mijn excuses) een keer een update/artikel dat de jeugdstaf daar allemaal invloed op heeft en niet alleen de HOYD daarvoor verantwoordelijk is. Daarnaast zijn ook de verdere kwaliteiten van de HOYD en je youth recruitment belangrijk

Geplaatst

@BA1986 ik neem aan dat de rest van je faciliteiten nog matig zijn, dat speelt natuurlijk ook mee.

Herken ook dat de mentaliteit van HOYD in deze versie weinig invloed heeft op de intake, vooral in de eerste seizoenen had ik ook constant negatieve persoonlijkheden.

Gewoon doorgaan :)