Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
1 uur geleden zei Kromnaldo:

Nee, helaas niet. Ik zou dat ook heeeeeel graag willen want ben nu continu oefenpotjes voor ze aan het regelen :(

Ah jammer. Je loopt net iets voor, dus keep me posted.

Dacht dat ze hier in FM23 verbeteringen hadden aangebracht, maar dit specifiek dus niet.

• Antwoorden 482
  • Weergaven 29,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• De aanhouder wint... sneller dan verwacht! Vanochtend maar weer begonnen met het reloaden van een nieuw seizoen. Enkele wijzigingen vooraf maakten wel dat we dachten op de goede weg te zijn. In p

• Elsjorro1990
    Elsjorro1990

TSV Alemannia Aachen 2034-2035   Aangezien ik de update toch al klaar staan had, dacht ik: Ik druk hem er gelijk maar door. Weer wat leven in de brouwerij. Hoppa!     Ge

• Djordison
    Djordison

Het is gelukt! St. Olavskameratene heeft de Champions League gewonnen. Wat een ongelofelijke game is dit geworden zeg. In seizoen 38 begonnen met deze campagne en tijdens seizoen 39 de CL gewonnen. Ik

Geplaatst

Esporte Clube Santo André - Wikipedia

Seizoen 2031

Transfers:

image.thumb.png.739cccbbfdbbd76c5c8a1546e9f4c372.png

Lucas Silva was een lastige keuze. Nog altijd een gewaardeerde kracht maar in principe de back-up voor Bordon en wou nog altijd gezien worden als bepalende speler. Uiteindelijk besloten om hem te laten gaan waarna hij tekende bij America Mineiro.

Carlos Gabriel had ik niet echt grote hoop dat hij ooit een rol zou spelen in het eerste dus toen er een redelijk bod kwam besloten om het iets omhoog te onderhandelen en uiteindelijk te accepteren.

Verder weer een straatje huurspelers die hopelijk beter terug keren naar Santo Andre.

Staatskampioenschap:

Zoals altijd was de groepsfase van het staatskampioenschap een fase waarin dingen werden geprobeerd en spelers die normaal niet veel spelen hun kansen krijgen. Daarnaast moesten we door het Campeonata Sudamerican Sub-17 weer een drietal spelers missen. Uiteindelijk ging het uitstekend met enkel Sao Paulo dat ons wist te verslaan terwijl we de overige "grote" clubs op minimaal een gelijkspel wisten te houden. In de kwartfnale volgde een ietwat vertekende 3-0 tegen Palmeiras waarna op penalty's Santos werd verslagen. In de finale was het eigenlijk al na de thuiswedstrijd beslist dankzij een wederom ietwat vertekende 4-0 overwinning op Sao Paulo. In de return werden wat spelers gespaard en kwam de thuisploeg niet verder dan een 2-0 overwinning.

Spoiler

image.thumb.png.797b3650e837a5ee34e426dded4f12f2.png

Supercopa:

Door het kampioenschap mochten we het in de supercup opnemen tegen bekerwinnaar Flamengo. Een tegenstander waar we het standaard moeilijk tegen hebben en ook in deze wedstrijd is dat zonder twijfel het geval. De 3-2 eindstand is niet slecht maar gedurende de wedstrijd was er maar één ploeg die de winst verdiende.

Spoiler

image.png.858cac2a3b1bc9546b85c86b22bfc5e6.png

Copa do Brasil:

Na eenvoudige overwinningen op Fortaleza en Coritiba volgde een absolute thriller tegen Corinthians waar we na twee gelijke spelen via penalty's de winst pakken. De halve finale valt helaas in een zeer drukke periode waardoor ik flink heb gerouleerd in deze ontmoetingen met Palmeiras. Op bezoek resulteerde dit in een 3-1 nederlaag waarna we ze in eigen huis knap op 0-0 wisten te houden.

Spoiler

image.thumb.png.0e5a956783896c32487dca552e9b922b.png

Copa Libertadores:

In de loting kregen we een redelijk zware groep met naast onze nieuwste satellietclub Liverpool FC het Argentijnse Independiente en Botafogo. Na een wat moeizame start komen we goed op stoom en zonder nederlaag halen we als nummer twee de volgende ronde. Hierin word Banfield eenvoudig opzij gezet waarna we Vasco da Gama opzij zetten in de kwartfinale. In de have finale komen we redelijk verrassend het Uruguayaanse Nacional tegen. Een spannende dubbele ontmoeting die met slechts 2-1 in ons voordeel word beslist. In de finale wacht wederom Flamengo waar oud-speler Sampaio het doel verdedigd en net als eigenlijk elke ontmoeting maar vooral in de finales zijn we gewoon nog een stapje te klein voor ze. De 2-0 eindstand is dan ook volkomen terecht.

Spoiler

image.thumb.png.72f2f2cd07b341fe6ca3836ff927d0d4.png

image.png.32d83ed827942c9929db490f3518a528.png

Serie á:

Kunnen we in de competitie dan de stunt van vorig seizoen herhalen? Het staatskampioenschap had me goede hoop gegeven en ondanks dat we het onderling tegen Flamengo nooit weten te redden zijn er andere ploegen in Brazilië die ze wel tegenstand kunnen bieden. Na tien overwinningen is onze eerste nederlaag dan ook tegen Flamengo waarna we ook tegen Internacional het onderspit delven. Vervolgens pakken we de draad weer op waarna het wederom Flamengo is dat ons na een lange ongeslagen reeks weet te verslaan waarbij we dankzij de Pan-Am spelen zonder Pedrinho, Goncalves en Ercio. Veel maakt dit niet uit want met nog twee wedstrijden te gaan mogen we ons zeker weten van de koppositie waarna de laatste twee wedstrijden er wat jongere spelers minuten mogen maken wat leid tot duidelijk nederlagen tegen Bragantino en Nautico.

Spoiler

image.thumb.png.51a81a2694353351855ad0f90990e2c2.png

Selectie:

Veel wedstrijden en dus ook veel spelers die in actie zijn gekomen. 

Spoiler

image.thumb.png.97d80878ced8caeb0f3d42c347236679.png

Pedrinho:

Na het vertrek van Sampaio won hij de concurrentiestrijd van Rissato en na een groeiperiode is hij nu al een paar jaar een vaste kracht in het doel. Geen wereldkeeper maar voorlopig voldoende en beter dan de andere opties.

Spoiler

image.thumb.png.9b62473ecdcaa3e24434ab3d280d9880.png

Maikon:

Ooit de belangrijkste spits maar inmiddels een zeer gewaardeerde kracht als aanvallende middenvelder. Maakt ook zijn minuten op de vleugels en hier en daar in de punt en eigenlijk altijd voldoende. Misschien niet meer zo beslissend maar zeker zonder Paulo Victor nog oh zo belangrijk.

Spoiler

image.thumb.png.cd4063f3a8e09bb657d4d4428d765f7b.png

Felipe:

Eigenlijk de verrassing in de eindfase van vorig seizoen. Kwam toen ongeveer halverwege het seizoen bij de selectie en maakte bij de kansen die hij kreeg een uitstekende indruk. Dit seizoen was hij een vaste kracht centraal achterin en zal dit ook volgende seizoen zeker zijn. Zo zie je maar dat ook talenten die bij de instroom onder de radar vliegen zomaar uit kunnen groeien tot bepalende spelers.

Spoiler

image.thumb.png.55df8c8119b96a6116e93bf8f46a8e33.png

Angelo:

Ooit vanwege hem en Roberto Santos overgestapt op een 4-3-3 systeem. Waar Santos toch wat tegenvalt kwa prestaties en ontwikkeling is Angelo uitgegroeid tot een bepalende speler en gewoon een prima rechtsbuiten.

Spoiler

image.thumb.png.a0f35468e40a1e5c471b8e139060974c.png

Lucão:

Al een aantal jaar de man van de doelpunten. Vorig jaar viel hij vaak ernaast voor de echt belangrijke wedstrijden maar dit jaar door het vertrek van Paulo Victor weer de vaste man in de spits. 

Spoiler

image.thumb.png.d71dda47c5ddab5eae0c11f7ed2b10d6.png

Jeugd:

Met onze betere reputatie heb ik besloten om wat in te gaan zetten op satellietclubs die ons wat buitenlandse talenten kunnen bezorgen. Vorig seizoen werd er al begonnen met Union Espinola uit Chili waarna dit jaar Liverpool FC uit Uruguay en Sepsi OSK uit Roemenië erbij kwamen.

Daarnaast liep in de winter het contract van Paulo Lima af. Een man die ons menig talent gebracht heeft en absoluut een belangrijke rol speelde in de groei van de club. Echter besloten om te gaan kijken naar een opvolger die een beter karakter had dan de redelijk professioneel van Paulo. Uiteindelijk met de Uruguayaan Cristian Bueno de opvolger gevonden die ondanks mindere attributen een Professioneel karakter heeft.

Spoiler

image.thumb.png.f3e72c82458dd2b7fe243dd3d692d4bc.png

Hoe is dan de eerste instroom van deze man vraag je je natuurlijk af. Drie toptalenten brengt de beste man wat gezien de voorbije lichtingen niet tot de top behoord. Laten we een kijkje nemen naar deze drie spelers.

image.thumb.png.7b0f3523fba92e252f4be19a48952e2a.png

Fernandinho:

Met Lucao en Braganceiro hebben we twee meer bewegelijke spitsen maar missen we wat lengte om echt opportunistisch te gaan spelen. Deze jongen heeft lengte genoeg maar koppen kan hij eigenlijk niet. Desondanks toch wel een speler waar ik toekomst in zie en die op termijn echt de concurrentie aan moet kunnen in het eerste.

Spoiler

image.thumb.png.eada5f6a220ddd20b2ab9ffd599f5c30.png

Vitor Rodrigues:

Van alle plekken is linksachter voor mij toch wel een van de mindere. We spelen nu vooral met of de van nature centrumverdediger Demostenes of de fysiek tekortkomende Marcao. Vitor Rodrigues is dan ook wel een jongen die me tevreden stemt en over één of twee jaar zomaar de onbetwiste linksback kan zijn.

Spoiler

image.thumb.png.1305bf11bad748467a6233d2a20a2277.png

Alberto Perez:

Een jonge middenvelder die op zich niet verkeerd eruit ziet maar voorlopig nog wel echt te licht is om Ercio, Renato, Douglas en Werneck uit te dagen.

Spoiler

image.thumb.png.138d44a1ce9f770e5ec749e4c14195a4.png

Tot slot besloot ik na het bereiken van de status van Clublegende om een nieuw stadion aan te vragen. Het huidige onderkomen zit inmiddels over het algemeen vol dus een iets groter stadion kon geen kwaad. Daarnaast staat er een mooie 160 mil op de bank dus het geld is er ook zeker. Uiteindelijk helaas niet vernoemd naar mij maar voor 10,75 mil een stadion waar bijna 26,5 duizend man in kan lijkt me een prima deal.

image.thumb.png.5bdd0003f923c06671304653c5aa14d8.png

Geplaatst

OFK Beograd - Seizoen 3

Ons 3e seizoen totaal en ons 1e seizoen op het hoogste niveau in Servie. Het was een moeizaam seizoen. Uiteindelijk eindigden we op een play-off plek voor degradatie. In die play-offs wisten we gelukkig gewoon te winnen.

image.thumb.png.5f7ccfc2244ce1d0dc5d6fb37a58cbf5.png

image.png.44d77a6d6e86261a010a1e458a79dbc6.png

We hadden qua sterren weer een prima youth intake. Enige probleem is dat er veel intake een negatieve persoonlijkheid heeft en/of slechte mentale eigenschappen. Dus ik wil zo snel mogelijk een nieuwe HOYD/staff aantrekken met betere persoonlijkheden, hierbij eventueel wat inleveren op andere attributen.

image.thumb.png.7f25a15573da9f4744a79c6d9dcdb061.png

Die was op papier het meest belovende talent. Maar wel dus met low determination als persoonlijkheid. In de 6 potjes die hij heeft mogen spelen, liet ie dan ook weinig zien.

image.thumb.png.4a425642f639ba9d84082471c52e65a5.png

Geplaatst
8 minuten geleden zei Chiemel:

OFK Beograd - Seizoen 3

Ons 3e seizoen totaal en ons 1e seizoen op het hoogste niveau in Servie. Het was een moeizaam seizoen. Uiteindelijk eindigden we op een play-off plek voor degradatie. In die play-offs wisten we gelukkig gewoon te winnen.

image.thumb.png.5f7ccfc2244ce1d0dc5d6fb37a58cbf5.png

image.png.44d77a6d6e86261a010a1e458a79dbc6.png

We hadden qua sterren weer een prima youth intake. Enige probleem is dat er veel intake een negatieve persoonlijkheid heeft en/of slechte mentale eigenschappen. Dus ik wil zo snel mogelijk een nieuwe HOYD/staff aantrekken met betere persoonlijkheden, hierbij eventueel wat inleveren op andere attributen.

image.thumb.png.7f25a15573da9f4744a79c6d9dcdb061.png

Die was op papier het meest belovende talent. Maar wel dus met low determination als persoonlijkheid. In de 6 potjes die hij heeft mogen spelen, liet ie dan ook weinig zien.

image.thumb.png.4a425642f639ba9d84082471c52e65a5.png

Qua attributen wel een heerlijk talentje! Hopelijk kun je nog iets doen aan zijn karakter.

Geplaatst

Ik moet het nog maar ff doen met mijn balanced HOYD. De anderen willen niet / kan ik niet betalen. Sowieso is staff aannemen met de salarissen een probleempje. Wat ze vragen is vaak het dubbele van wat ik kan bieden

bewerkt door Chiemel

Geplaatst
Op 22-11-2022 om 21:43 zei Huipio:

Jaja, ik weet het... ik was al een eindje onderweg in Kroatië, maar heb toch besloten een nieuwe save te starten. Niet 1 save maar vier... Hoe en wat kun je lezen in het algemene topic op dit uitdagingen forum.

image.thumb.png.850892aa622afbfda5ea82078423ae08.png

Na een jaar vakantie kwam deze ploeg bovendrijven in de custom database van Andorra. Pas de la Casa naar de top van het Europese voetbal brengen. Bij de start een aardige selectie tot mijn beschikking, maar werken bij een semi professionele club, waar de spelers een wedstrijdpremie prefereren boven een deeltijd contract is nog best een uitdaging. Voor de start liepen er al een aantal spelers de deur uit en ook tijdens het seizoen bleef het lastig om goed preseterende spelers te behouden.

image.thumb.png.af930b2ec1d4352a745ede3baff47138.png

In de competitie leken we zonder problemen op de titel af te stevenen, totdat het transferwindow van januari aanbrak. Onze topscorer werd weggehaald door een club in Brazilië (hij is ook Braziliaan).

image.thumb.png.eefae6b0ba7c27b294cb82deda499a81.png

Uiteraard waren de supporters (net zoals ikzelf) niet heel erg blij mee...

image.thumb.png.9a337588f11f15d77958a45161efb1aa.png

Toch bleken we over voldoende kwaliteit te beschikken om de titel te pakken en zo in ons eerste seizoen te promoveren naar de hoogste afdeling in Andorra.

image.png.a82720c5f0ab9749b37b6651a56fb1af.png

Deel 1 van de missie geslaagd dus zou je zeggen... toch kregen we verontrustend nieuws dat de voorzitter de club in de etalage ging zetten. Nog geen nieuw contract, dus wat zou dit voor ons betekenen?

image.thumb.png.11eae264ae0ad08a64c2d718c22c0fbe.png

image.thumb.png.6d1c8ee2ff4edc0baa59e5854c503237.png

image.thumb.png.c8649bab1c5c95412ed68f4086d7ab87.png

image.thumb.png.85f109b7b093ae629bd9680f97f3c4b4.png

Uiteindelijk dus een overname. Geen gevolgen voor mij als manager, kon mijn contract gewoon verlengen. Wel werden we opgescheept met een schuld, die er eerder niet was. Hopelijk gaat dat niet teveel problemen opleveren.

Eerste intake dan... wel noodzakelijk, aangezien de spoeling dun was aan het einde van het seizoen. Denk dat we nog 9 spelers bij de club hadden, dus aangevuld met 'grijze' spelers waar nodig. Zeker als er ook nog blessures waren en/of schorsingen. Dat eerste proberen te ondervangen door middel van minder intensieve training. Ik heb toch nog geen jeugdspelers, dus vooral fithouden en standaard situaties.

image.png.41565d75bc5b05371473ede3c12ec273.png

image.png.43c8ebf042519fa7893b6342d27b5059.png

image.png.0e86bf2ae1c0e774976b3b8744aa31c5.png

Alleen maar elite talenten zoals je kunt zien. Kijken wat de toekomst brengt in de ontwikkeling... De centrumverdedigers (waar de nood het hoogst was) hebben in ieder geval redelijk professioneel en redelijk ambitieus als karakter. Daar ben ik wel blij mee dus.

Beker verloren we trouwens in de kwartfinale (2de speelbare ronde) van een team uit de hoogste divisie.

image.png.4764aaac99efeedcac5037f81cc0ad21.png

To be continued...

Ja leuk! Pas de la Casa!

Heb hier 2 jaar terug een estafette game mee gedaan.

Veel plezier en succes Huib

Geplaatst

Esporte Clube Santo André - Wikipedia

Seizoen 2032

Transfers:

Opvallendste vertrekkers deze zomer waren zonder twijfel Demostenes en Ivan. Beide spelers hebben een grote rol gespeeld in de groei van Serie B naar top van de Serie A maar staan tegelijkertijd ook stil op een niveau dat hooguit als onderkant Serie A bestempeld kan worden. Hoewel hun prestaties over het algemeen niet tekort schoten toch besloten gezien hun contracteisen beide een Bosman-transfer te gunnen. Daarnaast in de zomer twee jongens die gewoon geen toekomst hadden gratis laten vertrekken. 

Bij de huurtransfers vooral jongens die net op het randje van de 20/25 spelers zitten die speeltijd zouden krijgen met uitzondering van Paulo Carreira. Ooit bestempeld als de wankele toren maar nu al een aantal jaar aanvoerder en een vast gezicht centraal achterin. Daar werd hij dit seizoen wel echt voorbijgestreefd door betere opties dus toen hij verzocht verhuurd te worden heb ik besloten mee te werken.

Spoiler

image.thumb.png.ae3f3ed99090026895436daec64627aa.png

Staatskampioenschap:

Met uitzondering van vorig seizoen kunnen we het verhaal in het staatskampioenschap wel uittekenen. Jonge spelers krijgen hun kans. Spelers missen door jeugdinterlands grote periodes wedstrijden en uiteindelijk worden we in de kwartfinale uitgeschakeld. Zo ook dit jaar en gezien het drukke programma vond ik dat eigenlijk wel prima. Na strafschoppen was Santos de winnaar.

Spoiler

image.thumb.png.b7f5bef8697af45a3af1be01f329a904.png

Supercopa:

Iemand bij de Braziliaanse bond had het geniale plan deze wedstrijd in te plannen tijdens de kwalificatie voor de Olympische Spelen waardoor we een speler of vijf die normaal in de basis staan moesten missen. Resultaat was dan ook duidelijk in het voordeel van Palmeiras.

Spoiler

image.png.a928aa6df41497913c0432909bc7536e.png

Copa do Brasil:

Een van de twee "belangrijkste" prijzen die we nog niet hebben weten te winnen. De ene keer dat we de finale haalden mochten we het opnemen tegen Flamengo. Dit jaar hadden we het relatief makkelijk met de loting waardoor we in de eerste twee rondes grotendeels een volledige roulatie kunnen gebruiken. Daarna slepen we via een penaltyserie de winst uit het vuur tegen Gremio waarna in de halve finale blessuretijd de winst bracht tegen Corinthians. Gelukkig was Flamengo in de kwartfinale gestrand tegen datzelfde Corinthians waardoor de finale tegen Sao Paulo is. In eigen huis word dankzij een eigen doelpunt gewonnen waarna we in de return de storm weten te doorstaan en met 1-1 de Copa Do Brasil voor het eerst bij mogen schrijven.

Spoiler

image.thumb.png.d4b553ea6b03c024b68db94200963ed1.png

Serie A:

Hoewel we onderling nog nooit gewonnen hebben tegen Flamengo weten we de afgelopen twee seizoenen in de overige wedstrijden voldoende punten binnen te halen om ze achter ons te houden in de strijd om het kampioenschap. Ook dit seizoen geen winst maar wel een kampioenschap. Kwa puntenaantal een evenaring met twee jaar geleden toen Flamengo eveneens op één punt achterstand tweede werd.

Spoiler

image.thumb.png.50838137982b8cefd36df6f04518de31.png

Copa Libertadores:

Dankzij de bekerwinst de enige prijs buiten de supercups die we nog niet gewonnen hebben. In de groepsfase waren er weinig problemen waarbij in de laatste twee wedstrijden er ook nog hevig gerouleerd kon worden. In de tweede ronde bleek Independiente Medellin een zware kluif maar na twee keer 1-1 werden de penalty's door ons beter genomen.  Hiermee waren alle internationale tegenstanders voor ons gedaan en mochten we het opnemen tegen Corinthians dat tweemaal met het kleinst mogelijke verschil verslagen werd. In de halve finale was de thuiswedstrijd met Santos goed voor een duidelijke 3-1 overwinning waardoor de nipte 2-1 nederlaag op bezoek weinig kwaad kon. Tot slot kwam er goed nieuws uit het Macarana waar Flamengo een 4-1 nederlaag op bezoek bij Fluminense niet goed kon maken waardoor we het tegen de andere gebruiker van dit iconische stadion op mogen nemen in de finale. Na iets meer dan zestig minuten stond er een comfortabele 3-0 voorsprong op de borden die lang ook de eindstand leek te worden. In de slotfase ging het toch nog stormen en na twee doelpunten vlak voor tijd werd het nog een spannende blessuretijd. Gelukkig wisten we stand te houden waarmee we ook deze prijs aan onze collectie toe mogen voegen.

Spoiler

image.thumb.png.dbdc02521859b2f72354d9038cfff070.png

image.png.a01ee8504b2ea12258151b40d4e24ed1.png

Selectie:

Dan door naar de spelers die ons naar deze prestaties hebben geleid. Gezien het aantal wedstrijden dat er  in Brazilië gespeeld word alle spelers die minimaal 30 maal in actie kwamen plus de reservekeeper.

Pedrinho:

Zijn zesde jaar als eerste doelman en ook dit jaar weer uiterst betrouwbaar.

Spoiler

image.thumb.png.659adfd83386d1441592b354841c6160.png

Jose Raimundo:

Met het vertrek van Rissato doorgeschoven naar het eerste en mocht het in de beker en door interlands en roulatie achttien wedstrijden in actie mogen komen. 

Spoiler

image.thumb.png.3c9917fd805b91e196ff0e36333977ab.png

Victor Bordon:

Rechtsback of linksback hem maakt het eigenlijk niet uit. Dit jaar iets meer op links gespeeld dan vorig jaar en gewoon een zeer betrouwbare kracht die mits fit er in staat.

Spoiler

image.thumb.png.64874d9466f67160c3a8ca07af9b66e4.png

Vicente:

Een beetje de verrassing van het seizoen. Sloot eind vorig seizoen aan bij het eerste en was een van de jongens die de kans kreeg gedurende het staatskampioenschap. Deed het daarin prima waarna hij ook daarna vaak genoeg minuten maakte.

Spoiler

image.thumb.png.e845754bb24297eff5a744072b5209eb.png

Felipe:

Kende vorig jaar zijn doorbraak en trok die lijn dit seizoen door.

Spoiler

image.thumb.png.08306318c54a1bc4ada3506cb9048859.png

Hugo Jorge:

Voorbije jaren een beetje de back-up voor Demostenes en hoewel hij de nodige minuten maakte besloten om hem dit seizoen echt als eerste keus linksachterin te gaan gebruiken. Pakte dit uitstekend op.

Spoiler

image.thumb.png.7436d5df5981f5b8f570bf80e8bb83d9.png

Hernani:

De derde keus centraal achterin en daarnaast ook nog bruikbaar op het middenveld. De belangrijkste reden dat Carreira mocht worden verhuurd en waar hij vorig seizoen nog vooral een supersub was dit jaar een stuk vaker in de basis.

Spoiler

image.thumb.png.21602cea00c26a0620126b8f06cc7050.png

Marcao:

De beste linksback die we hebben en een voorname reden dat de afgelopen jaren Hugo Jorge, Demostenes en Bordon ook veel op links spelen. Dit seizoen was hij een beetje de derde back waarbij Vicente en Bordon in de grotere wedstrijden de voorkeur kregen.

Spoiler

image.thumb.png.89544b5673ba7905ecbe516c59f1a852.png

Renato:

De spelmaker en met uitzondering van twee jaar geleden nooit echt de speler die het verschil maakt. Betrouwbaar vooral.

Spoiler

image.thumb.png.73c2d0a517628bae4875428e906d991d.png

Ercio

In principe de eerste keuze als meest defensieve man centraal maar kan ook op de plek ernaast uit de voeten. Keerde na een verhuurperiode goed terug en is de afgelopen drie seizoenen geruisloos een belangrijke speler geworden naast de meer ervaren Renato en Douglas.

Spoiler

image.thumb.png.de269503b8e50f4692d43ae3c41c0a1f.png

Douglas:

In principe de vierde man op dit moment maar de tweede keuze als defensieve optie achter Ercio. Door interlands en blessures nog de nodige minuten gemaakt en net als Renato weet je wat je aan hem heb.

Spoiler

image.thumb.png.83c36aec226a9e579565218fedff6b5d.png

Vinicius Werneck:

Op papier een betere speler dan Renato en Douglas maar door met name interlands de nodige wedstrijden afwezig geweest. Daarnaast ook nog de nodige minuten als aanvallende middenvelder gespeeld maar in elk geval iemand die als hij speelt uitstekend presteerd.

Spoiler

image.thumb.png.c8566801a063a280a59b78d029680794.png

Angelo:

Vooral in de Copa Libertadores was hij goud waard maar ook verder duidelijk de eerste keus rechtsvoorin. Interlands en blessure zorgden ervoor dat hij de nodige wedstrijden miste maar als hij aanwezig is zal hij in de meeste gevallen in de basis staan.

Spoiler

image.thumb.png.bb143cc103d5ebd9e59d818985ed4835.png

Maikon:

De man met de meeste wedstrijden voor Santo Andre. Aanvallende middenvelder, rechtsbuiten of linksbuiten en in geval van nood ook nog in de punt. Manusje van alles en overal belangrijk.

Spoiler

image.thumb.png.45d1772464652bcd0aa4132f5da35900.png

Stuart Braganceiro:

Begon het seizoen als back-up spits en linksbuiten maar groeide uit tot de eerste keus linksvoorin. Een uitstekend seizoen al zou hij in mijn ogen beslissender kunnen zijn.

Spoiler

image.thumb.png.9c050d35ec4f9eb43f630ee2cf49bb08.png

Lucão:

Al een aantal jaar de topscoorder en ook dit seizoen met afstand de man met de meeste doelpunten. Was vaak een beetje een ketchupfles waar het of niks of 2 of meer doelpunten was maar dit seizoen iets constanter.

Spoiler

image.thumb.png.804b1963892e33719b6db6bace7a5c80.png

Goncalves:

Begon het seizoen als eerste keus linksvoorin en door blessures en interlands eigenlijk gepasseerd door Braganceiro. Verdiend meer speeltijd maar was aan het eind de speler die als er één van de voorste vier ontbrak erin kwam.

Spoiler

image.thumb.png.7fdd0ed8baaa9251dcbebefb684ae620.png

Ivanildo Pontes:

Vooral een supersub en doet het uitstekend in die rol. 

Spoiler

image.thumb.png.a7e37fb2c0d80e52558cd9bf7ac4d4de.png

Jeugd:

De instroom werd aangekondigd met grote verwachtingen en uiteindelijk kwam er niet eens één Elitetalent bij. Hoofd jeugdopleiding Cristian Bueno mocht dan ook na twee jaar al het veld ruimen en na een zoveelste mislukte poging om Thiago Freitas terug te halen werd Francisco Garcia Barletta gestrikt als nieuwe hoofd jeugdopleiding.

Spoiler

image.thumb.png.6d55773ab48e7af38a5694936d9bb34a.png

image.thumb.png.0f79150521bbb176088ce3a9f2e85398.png

Daarmee zit mijn tijd in Brazilië er op. Ondanks de spelers waar ik graag mee door zou gaan en benieuwd ben wat onze nieuwe hoofd jeugdopleiding ons zou brengen begon de competitieopzet sinds de promotie naar de Serie A en zeker na plaatsing voor continentaal voetbal me steeds meer tegen te staan. Per seizoen speel je gewoon zeventig of meer wedstrijden.

Wel zal ik in dit topic blijven posten want het plan is om het komende halfjaar op vakantie te gaan om te kijken wat er in Frankrijk doorkomt en met een nieuwe manager daar aan de slag te gaan. 

Geplaatst
56 minuten geleden zei FlyD:

Proficiat @Jeroen.! Wat een talent dat je krijgt in Brazilie. In Frankrijk zat dat ook goed meevallen trouwens :D 

Absoluut. Ben dan ook bezig om het lijstje van jeugdwaardering in omgekeerde volgorde af te gaan en hierbij de landen waar ik hem ooit al gehaald heb over te slaan. Duitsland, Italië en Spanje heb ik ooit al gehaald dus mocht ik het halen in Frankrijk dan is de volgende volgens mij Argentinië.

Geplaatst

Organigramme 2022/2023 | ABFC - Site officiel - Andrézieux-Bouthéon Footbal  Club

Ik was van plan om de vorige game in feite door te zetten in een ander land maar na een halfjaartje vakantie te hebben gevierd had ik het gevoel dat er toch een te groot verschil zou zijn met een "normale" challenge. Landen inladen geeft altijd wat bijzondere resultaten en hoewel ik stiekem vooral de hoop had dat er wat dingen veranderd zouden zijn in de Franse compeities bleek dit niet het geval. Toen maar een gewone nieuwe game gestart en na een blik op de opties in de Campeonnat Nacional 2. Hierbij het tot twee teruggebracht met AS Poissy en Andrézieux-Bouthéon Football Club. Aangezien het vierde niveau in Frankrijk wel zichtbaar maar niet speelbaar is besloten om de game enkele keren opnieuw op te starten waarbij één van beide bovenin zou staan met nog een paar wedstrijden te spelen. Bij poging twee lukte dit voor Andrézieux waarna ik ze met wat saven en opnieuw laden uiteindelijk tot een promotie wist te krijgen waarmee de clubkeuze vast staat. 

Andrézieux-Bouthéon FC werd opgericht in 1947 en speelt in het echt in het L'Envol stadion in de gelijknamige plaats Andrézieux-Bouthéon maar helaas word in FM bijna elke ploeg die promoveert uit de Campeonnat Nacional 2 naar een ander stadion verplaatst en in ons geval is dit het Stades Des Fins in Annecy.

Spoiler

image.thumb.png.a61ee7232cead41d0633ce50cd8857f0.png

Eerste actie was het aanstellen van een Hoofd Jeugdopleiding. Na een zoektocht kwam ik uit bij Gerad Cid.

image.thumb.png.06b71f7f3cb1a63cc5615d2927394cd9.png

Geplaatst

Hier weer een update vanuit Servie. Er zit weer een seizoen op, namelijk 2026-2027. Een seizoen waarin veel gebeurde, goed nieuws en slecht nieuws. Mijn eigen ontwikkeling loopt gestaag door. Momenteel ben ik bezig met het halen van het hoogste diploma, namelijk Continentaal Pro licentie. Dus dat is prima. Hoe verliep het seizoen dan qua prestaties.....

image.thumb.png.0dd2435ce6bc5eb76c806e4282491f74.png

Het werd de beste klassering tot nu toe, met een 5e plaats. En dat terwijl we in de voorspellingen nog altijd als de gedoodverfde degradatiekandidaat nummer 1 werden aangemerkt.

De afgelopen updates liet ik de beker buiten beschouwing, omdat dat het noemen niet waard was. In deze update laat ik hem echter wel zien, waarmee ik alvast verklap dat het redelijk succesvol verliep.

image.thumb.png.0a58493be83f319b14dd9ea0664454ed.png

We hebben de beker gewonnen!!!! Lotingen waren steeds in ons voordeel met thuis wedstrijden, maar de finale was tegen een van de drie beste clubs van Servie en dus zeker een buitengewoon goed resultaat als je het mij vraagt. En de allerfijnste bijkomstigheid is dat we ons hiermee voor het eerst geplaatst hebben voor (voorronde) van de EL! Kunnen we goed gebruiken want de financien willen nog niet zo vlotten....

Die financien is overigens gelijk een bruggetje naar een van de slecht nieuws zaken van dit seizoen. We verloren namelijk een van onze grote talenten, en op dat moment onze vaste spits Marko Banjac, aan een van de grootste clubs van Servie, Rode Ster. Het bestuur vond het aanbod te goed om te weigeren en dus geen keuze :( Gelukkig hebben ze wel kunnen regelen dat hij het seizoen bij ons mocht afmaken en leverde het voor Zemun begrippen een leuk bedrag op, maar voor de toekomst is het toch een domper.

image.thumb.png.d08e565144f00f1f9c3a01836eec299a.png

image.thumb.png.9b167fd4858b3ebdadeafcc79ee4d2e7.png

Hieronder nog een paar belangrijke prijzen en vermeldingen van afgelopen seizoen:

image.thumb.png.f12a2d58d084b105e84409b7c51751d5.png

Terechte prijs voor mijn momenteel grote ster Milovanovic!!! Hij wil trouwens naar een grotere club, dus ik hoop dat ik dat zelf snel kan worden en anders ben ik bang dat we hem niet kunnen houden. 

image.thumb.png.6f537adf4fe55fea6a262ae23e618a5c.png

Hierbij zijn prestaties van het seizoen.... Lijkt me duidelijk, wat een speler!!!!

image.thumb.png.fe9cb2f169e67d7b907889ba90b444c6.png

Ook werd hij weer 10e op lijst wonderkids.

image.thumb.png.27c0f42a58f9759db9c87ce1c4600cc1.png

Mijn eigen prestaties werden in Servie ook goed gewaardeerd en dat is altijd leuk.

image.thumb.png.a87c63cf9e2f4ad8ed3b46c31d72c692.png

De competitie zelf heeft ook een behoorlijke sprong gemaakt en ook dat is natuurlijk niet onbelangrijk met het oog op het toekomstige doel. Kortom: we zijn goed op weg.

Hieronder nog wat aandacht voor uitspringende spelers afgelopen seizoen:

image.thumb.png.590115f3063b7719b6d9a10df656a66d.png

Mijn keeper uit eigen jeugdintake van eerste seizoen, welke mijn bekerkeeper is en dus spil in het succes van de bekerwinst! Zal op termijn ook kans krijgen om concurrentie aan te gaan met vaste keer Jevric die in eerdere updates al aangehaald is en nog altijd belangrijke speler is.

image.thumb.png.1afb7edb666c04a76cb5162c7cfe60f0.png

Deze toekomstige topper kreeg ik afgelopen seizoen bij de intake (kom ik straks nog verder op terug) en veroverde meteen een basisplaats op zijn 15e! Wat een beest is dit en graat grote toekomst tegemoet.

image.thumb.png.68b6ea999a01d1cb0df9e239271c4b5b.png

Ook Vukovic komt uit van mijn eerste intakes en is sinds zijn komst direct een vaste waarde geworden en gebleven.

image.thumb.png.7f0bec4429ef8877ea24e54d3db1407b.png

Culum heeft een prima eerste volledige seizoen achter de rug en is na het vertrek van Banjac mijn potentiele eerste spits. Hopen dat hij dat waar gaat maken. Keep you posted!

Tot slot aan vermeldingen hierbij de bevestiging dat de jeugd zich goed ontwikkeld met aantal internationale oproepen:

image.png.6280522696787795cf0bc67ddfc21fdf.png

En dan het belangrijkste onderdeel van deze challenge, de nieuwe intake:

image.thumb.png.b49ea5442c55e6f3d5bf6a7fda7a5432.png

image.thumb.png.4b48ab28dc87fc36d9705c3e0555b083.png

Wederom een goede intake met nagenoeg alleen maar elite talenten, waarvan een aantal al direct speelminuten kreeg. Ik ben er zeker van dat jullie in de toekomstige updates nog een aantal van deze namen voorbij gaan zien komen.

Helaas ook voor het eerst te maken gekregen met een aantal "steals"

image.thumb.png.1ae5ad69a0fd4f29396832a986248f25.png

image.thumb.png.9328f5d21eeba6487dbd5e1b3195346e.png

image.thumb.png.c3d36c70f726a03bc37f5caec9b27a0c.png

Allemaal potentiele 5 sterren..... Balen, maar het is wat het is. Er blijft gelukkig voldoende talent over.

Hierbij een aantal spelers van deze intake die als erg groot talent worden gezien (door mij en door de staf)

image.thumb.png.9509b51048ad3dcd32c6a59c35557c95.png

Potentiele eerste keeper! Zal op termijn concurrentie met Popov moeten aangaan.

image.thumb.png.22b315c0af61988f4fbf848d10f2c701.png

Naast de eerder genoemde Dimitrijvic is deze jongen zijn potentiele kompaan in het hart van de defensie! 

image.thumb.png.05d15382e895bd4396f5735a5f7e7fca.png

Klein maar ik noem hem gewoon de Servische Kante, haha

image.thumb.png.687b969566cea57f5a5fa58a9041f72f.png

Gaat belangrijk worden aanvallend op het middenveld. Vooral fysiek en mentaal nu al erg goed.

Nu kijken hoe het eerste seizoen europees gaat verlopen en of de stijgende lijn doorgezet kan worden.

Vooruitzichten voor competitie zijn nog altijd niet rooskleurig qua voorspellingen:

image.png.234e830855959d1c9d0d1f3643bf11d6.png

Maar we gaan weer voor de verrassing!!! Keep you posted en tot de volgende update!

Geplaatst
57 minuten geleden zei Kromnaldo:

Hier weer een update vanuit Servie. Er zit weer een seizoen op, namelijk 2026-2027. Een seizoen waarin veel gebeurde, goed nieuws en slecht nieuws. Mijn eigen ontwikkeling loopt gestaag door. Momenteel ben ik bezig met het halen van het hoogste diploma, namelijk Continentaal Pro licentie. Dus dat is prima. Hoe verliep het seizoen dan qua prestaties.....

image.thumb.png.0dd2435ce6bc5eb76c806e4282491f74.png

Het werd de beste klassering tot nu toe, met een 5e plaats. En dat terwijl we in de voorspellingen nog altijd als de gedoodverfde degradatiekandidaat nummer 1 werden aangemerkt.

De afgelopen updates liet ik de beker buiten beschouwing, omdat dat het noemen niet waard was. In deze update laat ik hem echter wel zien, waarmee ik alvast verklap dat het redelijk succesvol verliep.

image.thumb.png.0a58493be83f319b14dd9ea0664454ed.png

We hebben de beker gewonnen!!!! Lotingen waren steeds in ons voordeel met thuis wedstrijden, maar de finale was tegen een van de drie beste clubs van Servie en dus zeker een buitengewoon goed resultaat als je het mij vraagt. En de allerfijnste bijkomstigheid is dat we ons hiermee voor het eerst geplaatst hebben voor (voorronde) van de EL! Kunnen we goed gebruiken want de financien willen nog niet zo vlotten....

Die financien is overigens gelijk een bruggetje naar een van de slecht nieuws zaken van dit seizoen. We verloren namelijk een van onze grote talenten, en op dat moment onze vaste spits Marko Banjac, aan een van de grootste clubs van Servie, Rode Ster. Het bestuur vond het aanbod te goed om te weigeren en dus geen keuze :( Gelukkig hebben ze wel kunnen regelen dat hij het seizoen bij ons mocht afmaken en leverde het voor Zemun begrippen een leuk bedrag op, maar voor de toekomst is het toch een domper.

image.thumb.png.d08e565144f00f1f9c3a01836eec299a.png

image.thumb.png.9b167fd4858b3ebdadeafcc79ee4d2e7.png

Hieronder nog een paar belangrijke prijzen en vermeldingen van afgelopen seizoen:

image.thumb.png.f12a2d58d084b105e84409b7c51751d5.png

Terechte prijs voor mijn momenteel grote ster Milovanovic!!! Hij wil trouwens naar een grotere club, dus ik hoop dat ik dat zelf snel kan worden en anders ben ik bang dat we hem niet kunnen houden. 

image.thumb.png.6f537adf4fe55fea6a262ae23e618a5c.png

Hierbij zijn prestaties van het seizoen.... Lijkt me duidelijk, wat een speler!!!!

image.thumb.png.fe9cb2f169e67d7b907889ba90b444c6.png

Ook werd hij weer 10e op lijst wonderkids.

image.thumb.png.27c0f42a58f9759db9c87ce1c4600cc1.png

Mijn eigen prestaties werden in Servie ook goed gewaardeerd en dat is altijd leuk.

image.thumb.png.a87c63cf9e2f4ad8ed3b46c31d72c692.png

De competitie zelf heeft ook een behoorlijke sprong gemaakt en ook dat is natuurlijk niet onbelangrijk met het oog op het toekomstige doel. Kortom: we zijn goed op weg.

Hieronder nog wat aandacht voor uitspringende spelers afgelopen seizoen:

image.thumb.png.590115f3063b7719b6d9a10df656a66d.png

Mijn keeper uit eigen jeugdintake van eerste seizoen, welke mijn bekerkeeper is en dus spil in het succes van de bekerwinst! Zal op termijn ook kans krijgen om concurrentie aan te gaan met vaste keer Jevric die in eerdere updates al aangehaald is en nog altijd belangrijke speler is.

image.thumb.png.1afb7edb666c04a76cb5162c7cfe60f0.png

Deze toekomstige topper kreeg ik afgelopen seizoen bij de intake (kom ik straks nog verder op terug) en veroverde meteen een basisplaats op zijn 15e! Wat een beest is dit en graat grote toekomst tegemoet.

image.thumb.png.68b6ea999a01d1cb0df9e239271c4b5b.png

Ook Vukovic komt uit van mijn eerste intakes en is sinds zijn komst direct een vaste waarde geworden en gebleven.

image.thumb.png.7f0bec4429ef8877ea24e54d3db1407b.png

Culum heeft een prima eerste volledige seizoen achter de rug en is na het vertrek van Banjac mijn potentiele eerste spits. Hopen dat hij dat waar gaat maken. Keep you posted!

Tot slot aan vermeldingen hierbij de bevestiging dat de jeugd zich goed ontwikkeld met aantal internationale oproepen:

image.png.6280522696787795cf0bc67ddfc21fdf.png

En dan het belangrijkste onderdeel van deze challenge, de nieuwe intake:

image.thumb.png.b49ea5442c55e6f3d5bf6a7fda7a5432.png

image.thumb.png.4b48ab28dc87fc36d9705c3e0555b083.png

Wederom een goede intake met nagenoeg alleen maar elite talenten, waarvan een aantal al direct speelminuten kreeg. Ik ben er zeker van dat jullie in de toekomstige updates nog een aantal van deze namen voorbij gaan zien komen.

Helaas ook voor het eerst te maken gekregen met een aantal "steals"

image.thumb.png.1ae5ad69a0fd4f29396832a986248f25.png

image.thumb.png.9328f5d21eeba6487dbd5e1b3195346e.png

image.thumb.png.c3d36c70f726a03bc37f5caec9b27a0c.png

Allemaal potentiele 5 sterren..... Balen, maar het is wat het is. Er blijft gelukkig voldoende talent over.

Hierbij een aantal spelers van deze intake die als erg groot talent worden gezien (door mij en door de staf)

image.thumb.png.9509b51048ad3dcd32c6a59c35557c95.png

Potentiele eerste keeper! Zal op termijn concurrentie met Popov moeten aangaan.

image.thumb.png.22b315c0af61988f4fbf848d10f2c701.png

Naast de eerder genoemde Dimitrijvic is deze jongen zijn potentiele kompaan in het hart van de defensie! 

image.thumb.png.05d15382e895bd4396f5735a5f7e7fca.png

Klein maar ik noem hem gewoon de Servische Kante, haha

image.thumb.png.687b969566cea57f5a5fa58a9041f72f.png

Gaat belangrijk worden aanvallend op het middenveld. Vooral fysiek en mentaal nu al erg goed.

Nu kijken hoe het eerste seizoen europees gaat verlopen en of de stijgende lijn doorgezet kan worden.

Vooruitzichten voor competitie zijn nog altijd niet rooskleurig qua voorspellingen:

image.png.234e830855959d1c9d0d1f3643bf11d6.png

Maar we gaan weer voor de verrassing!!! Keep you posted en tot de volgende update!

Goed bezig. Je bent een heel talentvolle ploeg aan het verzamelen. Volgens de 'officiële' regels is een terughuur periode niet toegestaan trouwens, enkel het uitstellen van de effectieve transferdatum ;) 

Geplaatst
3 minuten geleden zei FlyD:

Goed bezig. Je bent een heel talentvolle ploeg aan het verzamelen. Volgens de 'officiële' regels is een terughuur periode niet toegestaan trouwens, enkel het uitstellen van de effectieve transferdatum ;) 

Oh shit :( En nu? Is mijn challenge waardeloos? Wat suf zeg.... Ik was in de veronderstelling dat het wel was toegestaan..... Nou dan stop ik er maar mee ;)

Geplaatst
3 minuten geleden zei Kromnaldo:

Oh shit :( En nu? Is mijn challenge waardeloos? Wat suf zeg.... Ik was in de veronderstelling dat het wel was toegestaan..... Nou dan stop ik er maar mee ;)

Niks van aantrekken. Alleen kun je niet meer in de 'hall of fame' op het forum van SI Games komen met deze game ;) 

Geplaatst
2 minuten geleden zei FlyD:

Niks van aantrekken. Alleen kun je niet meer in de 'hall of fame' op het forum van SI Games komen met deze game ;) 

Dan doen we het gewoon een andere keer nogmaals en dan gaan we daar voor!

Geplaatst

@Kromnaldo heb ook het probleem van gedwongen verkopen. Irritant, want het blheeft best veel impact heeft op de kwaliteit. 

Ik heb dit seizoen een zwaar seizoen met redelijk wat pech. 

Welke tactiek hanteer jij en wat voor HOYD heb jij nu? Ook last van veel slechte persoonlijkheden bij intake?

bewerkt door Chiemel

Geplaatst
2 minuten geleden zei Chiemel:

@Kromnaldo heb ook het probleem van gedwongen verkopen. Irritant, want het blheeft best veel impact heeft op de kwaliteit. 

Ik heb dit seizoen een zwaar seizoen met redelijk wat pech. 

Welke tactiek hanteer jij en wat voor HOYD heb jij nu? Ook last van veel slechte persoonlijkheden bij intake?

Ik hanteer 4 verdedigers, 1 cvm ervoor en dan 2 cm en dan 2 vleugels met 1 spits

HOYD is professioneel gelukkig, dus persoonlijkheden zijn nu beter. Eerste lichting ook allemaal lage vastberadenheid.

Geplaatst
16 minuten geleden zei Kromnaldo:

Ik hanteer 4 verdedigers, 1 cvm ervoor en dan 2 cm en dan 2 vleugels met 1 spits

HOYD is professioneel gelukkig, dus persoonlijkheden zijn nu beter. Eerste lichting ook allemaal lage vastberadenheid.

Ook dezelfde Judge PA en CA en Working with Youngsters kunnen behouden, of daarop ingeleverd?

Geplaatst
2 minuten geleden zei Chiemel:

Ook dezelfde Judge PA en CA en Working with Youngsters kunnen behouden, of daarop ingeleverd?

Waar kan ik dat zien? Hahahaha. Dat zegt me ff niks, sorry

Geplaatst
Zojuist zei Kromnaldo:

Waar kan ik dat zien? Hahahaha. Dat zegt me ff niks, sorry

Eh, oke. Redelijk cruciaal voor je HOYD. Misschien dat je in het Nederlands speelt. Screenshot van je HOYD?

Geplaatst
5 minuten geleden zei Chiemel:

Eh, oke. Redelijk cruciaal voor je HOYD. Misschien dat je in het Nederlands speelt. Screenshot van je HOYD?

Oh haha komt omdat ik in NL speel. Nee die ratings zijn laag (flink op ingeleverd) maar persoonlijkheid vind ik belangrijker!

image.thumb.png.cee6dfd592fd848abed2af1262402590.png

Geplaatst

Die 4 en 3 zijn wel laag ja. Ik overweeg ook de switch te maken voor persoonlijkheid an sich. 

Geplaatst

Zou aanraden om ook Redelijk Professioneel mee te nemen en niet puur op professioneel te gaan. Een betere(kwa attributen en reputatie) redelijk Professioneel(wat 12-20 proffesionaliteit) is beter dan een professioneel die verder er niet veel van kan.

Geplaatst

Andrézieux-Bouthéon FC - Wikipedia

Seizoen 2023/2024

Transfers:

Spoiler

image.thumb.png.90e344b351a86db674250940c16afe68.png

Niks bijzonders. Brunetton had geen contract en hoewel ik hem een contract heb aangeboden omdat de selectie niet super breed is ook niet heel erg dat hij vertrekt.

Coupe de France:

Een prachtig seizoen in de Coupe de France waar we vooral ook kwa loting een flinke berg geluk hadden. In de negende ronde de eerste serieuze tegenstander die op penalty's werd verslagen waarna in de tiende ronde EA Guingamp dat een niveau hoger actief is ook op penalty's werd verslagen. In de elfde ronde geluk met een club van een lager niveau waarna we zo maar in de kwartfinale stonden. Hierin komt PSG op bezoek en met een compleet A-team zijn we natuurlijk kansloos.

Spoiler

image.thumb.png.0015ec49f5ee28e4e178417bf9421778.png

Championnat National:

We begonnen het seizoen wat wisselend met enkele nederlagen en een hoop gelijke spelen. Ergens eind november besloten om van de 5-3-2 over te stappen naar een 4-3-3 met de punt naar achter en in het doel ook een andere keuze te maken. Dit pakte echt bijzonder goed uit want verloren werd er niet meer en hoewel we nog altijd de nodige wedstrijden gelijk spelen stijgen we langzamerhand in de stand. Van een op zich niet verkeerde tiende plaats stijgen we redelijk snel naar een vijfde plek waarna we via een tijdelijke vierde, derde en tweede uiteindelijk met nog tien wedstrijden te gaan zelfs de koppositie pakken. Een mooie strijd met Niort volgt en uiteindelijk komt het op de slotdag tot een ultieme beslissing. In de openingsronde wisten we met 2-1 te winnen van ze maar nu blijft het op 1-1 waardoor we ons kampioen van de Championnat National mogen noemen. 

Spoiler

image.thumb.png.9556f537437be70b1fc47e88d9ad91e4.png

Selectie:

Eigenlijk geen echte opvallende spelers zou ik zeggen maar vooral een teamprestatie gebaseerd op een solide defensie en sterk middenveld. 

Spoiler

image.thumb.png.1dfc6d389fa8fbdee06f54d5a798af2f.png

Jeugd:

De eerste lichting is altijd ergens wel het mooiste van deze challenge. Hoewel er uiteindelijk vaak weinig daadwerkelijk een grote rol spelen in het eindresultaat zijn het wel jongens die een grote rol spelen in de groei omhoog. Gerald Cid beloofd in december een hoop met een doelman, twee centrale verdedigers, twee aanvallende middenvelder en een spits die met een 9 worden beoordeeld.

Spoiler

image.thumb.png.50ae4628aa988b085678c9791c05b3ef.png

Het uiteindelijke resultaat is op zich niet verkeerd al valt drie elite-talenten op de hoeveelheid beloofde spelers wat tegenvallend. 

Spoiler

image.thumb.png.c6c0734b03fdd842ca2cf2608ed02696.png

Kévin Phaëton

Het grootste talent en zeker een jongen waar ik wel heel blij van word. Goede persoonlijkheid en ook qua attributen zeker een mooie basis. Op het middenveld hebben we op zich wel een plekje voor hem volgend jaar en met een 36-jarige als voornaamste concurrent zie ik hem eind volgend seizoen zomaar al als vaste basisspeler.

Spoiler

image.thumb.png.40bff5c081640cbec95f5ce3a356b5b9.png

Noah Gros:

Wederom een voltreffer kwa kwarakter alleen verder wel wat minder dan Phaëton. Zie in hem vooral een defensieve middenvelder omdat hij fysiek toch wel tekort komt voor een back naar mijn voorkeur.

Spoiler

image.thumb.png.add0183d183f210316d048684d771e64.png

Mehdi Berger:

Als hij zich goed ontwikkeld kan het zeker wel wat worden maar niet direct een jongen waar je oog op valt. 

Spoiler

image.thumb.png.4c4717c2855fa706d187b1c09c7afe57.png

Diverse:

Naast een uitdaging op een hoger niveau en alles dat daarbij komt betekend de promotie ook op financieel vlak waarschijnlijk een mooie stap. We waren dit seizoen nog een semi-prof club dus toen het bestuur kwam met het voorstel om een profstatus aan te nemen hoefde ik niet lang na te denken. Direct daarna ook de eerste twee upgrade voor de jeugd aangevraagd en waar het jeugdbudget direct werd geaccepteerd vergde het scoutingsbudget wel wat overtuigingskracht. Daarnaast is het bestuur begonnen aan het plannen van een nieuw stadion en mocht ik mijn eerste trainingscurus beginnen.

Spoiler

image.thumb.png.5d37d58ccf772b6cac884ae3b17c2a40.png

image.thumb.png.5106e78943a9824a00c3b6500b312107.png

image.thumb.png.542626164be06bd19cf6cf51ddbea05b.png

image.thumb.png.c6717a102dc6c70f5e395bed6dad42d8.png

image.thumb.png.056f930e8fcad7fcbbd1ef9484dea2a9.png

bewerkt door Jeroen.