Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Notitie: Deze novelle is gespeeld met FM 22

FM 23 is uit en de eerste verhalen ontpoppen zich al, dat is erg mooi om te zien. Ik wacht nog even voordat ik FM 23 aanschaf. Ik heb nog steeds een save lopen in San Marino en ik ga daar nog even mee verder. Ik heb ook een verhaal lopen maar die is een beetje ondergesneeuwd.

Van deze gelegenheid wil ik graag gebruik maken en mijn verhaal/novelle verder vertellen in een nieuw topic. Omdat ik mij voor kan stellen dat niet iedereen de tijd of zin heeft om 16 pagina's terug te lezen gebruik ik deze openingspost als samenvatting van mijn eerste 16 seizoenen in San Marino. Deze vind je terug in de spoiler.

Spoiler

Seizoen 1

Seizoen 1 ging veel makkelijker dan verwacht en we werden vrij eenvoudig kampioen. In Europa kwamen we zoals verwacht niet ver maar we konden financieel nog wel de nodige winst maken. De super cup werd overigens verloren. In mijn allereerste wedstrijd werd ik direct ge'FM'd haha. Ook de beker werd niet gewonnen, er werd verloren in de bekerfinale van Virtus

Spoiler

7cdb737ad84614b67405cee30152e990.png

Seizoen 2

In seizoen 2 werd ik geen kampioen. Ik verloor in de play-offs van Virtus. Tre Penne werd dat jaar kampioen. Europees was het wel een goed seizoen. De 3e kwalificatieronde van de Conference League werd gehaald. Daar was KR uit IJsland te sterk. De Super Cup en de beker wonnen we wel

Seizoen 3 en 4

Geen gekke dingen deze 2 seizoenen. Europees de groepsfase niet gehaald maar wel de treble gewonnen. Iets wat nu eigenlijk iets normaal is geworden.

Seizoen 5

Het jaar van de doorbraak! Geheel onverwachts werd de groepsfase van de Europa League gehaald. In de voorrondes wonnen we van Dinamo Minsk en Rode Ster Belgrado. In de groepsfase speelden we tegen Fenerbahce, AC Milan en Dinamo Kiev. Verrassend genoeg werden we derde in de groep waardoor we naar de knock-out fase van de Conference League gingen. Daarin wonnen we van Molde en gingen we er daarna uit tegen Desna. De manier waarop was wel zuur, namelijk in de 93e minuut scoorde Desna de winnende.

Seizoen 6

Seizoen 6 was Europees teleurstellend. We gingen er uit in de kwalificatierondes. In eigen land wonnen we wel alle prijzen

Seizoen 7 t/m 9

In deze 3 seizoenen werd de groepsfase gehaald in Europa. Vanaf dit moment was dit iets wat doodnormaal werd. We konden het wel aardig doen in Europa maar echt super ver kwamen we nou ook weer niet

Seizoen 10

In dit seizoen kwamen we wel wat verder. We haalden namelijk de 2e knock-outfase van de Conference League, daarin was Nice te sterk

Seizoen 11

Een nieuwe mijlpaal dit seizoen. De groepsfase van de Champions League werd voor het eerste gehaald. In de voorrondes werd afstand genomen van Lokomotiv Moscow en AEK Athene. De groepsfase was pittig. We zaten namelijk bij Man Utd, FC Bayern en Rangers. We werden wel 3x omdat er 2 keer gewonnen werd van Rangers. Austria Wien was daarna te sterk in de knock-out fase van de Europa League.

Seizoen 12

Dit was met afstand het beste seizoen tot nu toe. We haalden wederom de groepsfase van de Champions League. In de kwalificatierondes waren we te sterk voor onder andere Astana en AIK Solna. In de Champions League kwamen we in de groep bij Sporting, FC Bayern en Atalanta. We werden 3e in die groep. In de Europa League halen we de kwartfinale van de Europa League door Parma en Leicester uit te schakelen. Real Betis was in de kwartfinale helaas te sterk

Seizoen 13 t/m 15

Geen noemenswaardige prestatie in Europa. In seizoen 13 speelden we in de Europa League en in seizoen 14 en 15 speelden we in de Champions League. De knock-out fase werd niet gehaald.

Seizoen 16

Dit is het laatste seizoen in de vorige novelle. We kwamen in de groepsfase bij Atletico Madrid, AIK Solna en Atalanta. Hierin werden we 3e en gingen we naar de Europa League. Via Besiktas en Osasuna kwamen we in de kwartfinale terecht. Helaas was daarin Ajax te ster.

* In de competitie werd vanaf seizoen 3 elk jaar de treble gehaald. Dit is niet de moeite waard om uitgebreid te behandelen.

Europese prestaties in het kort

Seizoen 1: 2e kwal. ronde UCL

Seizoen 2: 3e kwal. ronde UCL

seizoen 3: 2e kwal. ronde UCL

Seizoen 4: 3e kwal. ronde UCL

Seizoen 5: 2e k.o ronde UCL

Seizoen 6: 3e kwal. ronde UCL

Seizoen 7: 1e k.o ronde UCL

Seizoen 8: 3e in groepsfase UCL

Seizoen 9: 1r ko. ronde UCL

Seizoen 10: 2e k.o ronde UCL

Seizoen 11: 1e k.o ronde EL

Seizoen 12: Kwartfinale EL

Seizoen 13: 1e k.o ronde EL

Seizoen 14: 4e in CL groep

Seizoen 15: 4e in CL groep

Seizoen 16: Kwartfinale EL

Nationale team

Ook heb ik het nationale team gehad maar die ga ik niet uitgebreid behandelen. In 2035 heb ik dit naast mij neer gelegd en ben ik mij volledig gaan focussen op de club. Over de kwalificaties hoeven we het niet te hebben. Wel hebben we Divisie B gehaald in de Nations League en dat is wel een pluim waard. Het nationale team heb ik niet meer opgepakt sindsdien. Misschien in de toekomst

Tot dusver seizoen 1 t/m 16 in vogelvlucht. Toch benieuwd naar de details neem dan hier een kijkje:

We pakken het hier weer op. We beginnen met seizoen 17 waar we in de 1e kwalificatieronde van de Champions League gaan spelen. Veel plezier met het lezen en volgen van deze novelle

bewerkt door Thomassje123

• Antwoorden 293
  • Weergaven 6,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Seizoen 17: Kwalificatierondes Champions League   1e kwalificatieronde: Folgore - Barry Town     In de eerste kwalificatieronde speelden we tegen Barry Town uit Wales. N

• Thomassje123
    Thomassje123

Groepsfase Champions League   Wedstrijd 4: Folgore - Red Bull Salzburg     Deze wedstrijd was echt een must win! Als we iets willen in deze groep dan moet er resultaat ge

• Thomassje123
    Thomassje123

Transferperiode   Deze update is speciaal voor deze transferperiode. Dat is bijzonder want er is wel het een en ander gebeurd.   Uitgaande transfers   Cordero naar Hoffen

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 17: Kwalificatierondes Champions League

1e kwalificatieronde: Folgore - Barry Town

0101da6ed12a38cceffb7c08a51f8841.png

In de eerste kwalificatieronde speelden we tegen Barry Town uit Wales. Normaal gesproken moet dat een makkie zijn voor ons en dat is ook exact wat het was. Deze wedstrijd kon eigenlijk ook wel op papier en met een biertje afgedaan worden. Barry had geen kans. Uiteindelijk werd het 5-0

529431daf35dcfb4afc695b41e3fef36.png

Ook geen problemen in Wales. De sfeer zal er vast goed zijn geweest maar voetballend waren we niet echt onder de indruk.

2e kwalificatieronde: Folgore - Anorthosi

3094d597625dd7f267ac925471764466.png

De eerste kwalificatieronde is altijd een leuk opwarmertje. In de volgende ronde troffen we Anorthosi uit Cyprus. De eerste wedstrijd is thuis en daar wil ik het liefste al alles beslissen. Het ging iets moeizamer dan verwacht. We waren wel veel beter maar het creëren van kansen ging wat moeizaam. Toen we in de 38e minuut scoorden ging het al iets makkelijker. We maakten vlak voor rust zelfs nog even 2-0. In de tweede helft hoopte ik flink uit te lopen maar dat viel helaas tegen. Pas in de 85e minuut maakten we de 3-0. Maar normaal gesproken moet dat wel meer dan genoeg zijn

a390212d1b6fce87214fb96244f6774a.png

Ja, ik hoef het niet spannender te maken dan het is. We hadden het in Cyprus ook niet moeilijk. Na 16 minuten kwamen we 0-1 voor en daarmee was de kous af. Veel moeite hoefden we ook niet meer te doen en dat deden we dan ook niet.

3e kwalificatieronde: Folgore - CFR Cluj

8ed37b9a41be6c6f3a754a030ca26180.png

Maar goed, nu tijd om serieus te worden! In de derde kwalificatieronde speelden we tegen CFR Cluj uit Roemenië. We beginnen goed maar de Roemenen kwamen wel als eerste op voorsprong. Eerste kans, paf direct raak. Dat laat maar weer eens zien dat we altijd op ons hoede moeten zijn en niet gemakzuchtig mogen worden. Na de 0-1 pakken we wel de wedstrijd op en zijn we veel beter dan de tegenstander. Maar als je beter bent moet je ook kansen creëren en als je kansen creëert moet je ook scoren. Aan dat laatst schortte het een beetje. Sterker nog, ondanks dat we veel beter waren scoorden we helemaal niet. Het gevolg was een 0-1 verlies in eigen huis. Dit moeten we nu in Roemenië goed maken. Je kunt wel zeggen dat we het onszelf wel erg lastig hebben gemaakt

Return

De return zie je in de volgende update. Kunnen we dit omdraaien?

@delichris @Fantasy @Kyrill @Satioz @Fulceny @DemoN @Renato @MNie @Robertoow91

Geplaatst
  • Auteur

3e kwalificatieronde Champions League

De return

5e198a7e705894a9de28fbba4f985c54.png

Dat was toch een flinke uitglijder in de thuiswedstrijd. Erg onverwacht en misschien ook onterecht maar zo gaat het in het voetbal, het is meedogenloos. In Roemenië moesten we deze achterstand dan ook goed zien te maken. Net zoals in de thuiswedstrijd waren we hier ook veel beter, nog beter zelfs dan in eigen huis. Na 28 minuten komen we dan ook terecht op een 0-1 voorspong waardoor alles weer gelijk is. Ook in de tweede helft trekken we het goede spel door en creëren we veel meer kansen dan de tegenstander. Na een uur spelen kwamen we dan ook 0-2 voor. We kwamen helemaal niet in de problemen en in de slotfase lopen we uit naar 0-4. Het was even schrikken maar uiteindelijk kwam het toch makkelijk goed

Loting 4e kwalificatieronde Champions League

6fe1dd796cd5299e783432c92a27abf6.png

In de 4e en laatste kwalificatieronde spelen we tegen Valerenga uit Noorwegen. Valerenga staat 80e op de coëfficiëntenlijst

@Djurovski @Renato Heel zuur maar gelukkig hebben we het goed kunnen maken in de return

@delichris In de return hebben we ze inderdaad heel makkelijk gepakt

@Kyrill Nou, het was wel even schrikken hoor met die 0-1. Gelukkig kwam het goed

@Fantasy @MNie @Satioz

Geplaatst
  • Auteur

4e kwalificatieronde Champions League

Folgore - Valerenga

1752d7a733167278fca31b78a057715a.png

De vorige ronde liet maar weer eens zien dat we dit soort tegenstanders niet moeten onderschatten. Valerenga valt denk ik onder dezelfde categorie als Cluj. Als we ons niveau halen kunnen we winnen. We speelden een aardige wedstrijd maar het was niet zo dat we ze helemaal omver speelden. Er zat ook aardig wat spanning op. In de eerste helft werd er dan ook niet gescoord. De tweede helft was al wel iets beter en in de 56e minuut kwamen we dan ook op een 1-0 voorsprong. Maar 1-0 is mogelijk niet genoeg, we willen meer. Het leek er niet op trouwens want we creëerden niet echt grote kansen. Toch kwamen we in de slotfase 2-0 voor en dat kan al een wereld van verschil betekenen. Net wanneer je met 2-0 denkt te winnen wordt het in de allerlaatste minuut ook nog 3-0 en daarmee gaan we met een gerust gevoel de return in

Valerenga - Folgore

be345b1782cfb724df442a55313b3efb.png

Met een 3-0 voorsprong op zak konden we naar Noorwegen toe. Er was geen vuiltje aan de lucht totdat Fantini rood pakte en ons toch wel een beetje in verlegenheid bracht. Gelukkig maakte Tafesse vlak voor rust 0-1 en dat scheelt enorm. In de tweede helft waren de Noren met een man meer beter en ze maakten ook 1-1. Gelukkig bleef het daar bij en gaan wij door naar de groepsfase

d58f7da0fbabe672906930ed640a6db1.png

3e718bc516dc19fd8b491b8317edcdb3.png

Huh €203 miljoen op de bank? Jazeker, dat klopt. In de volgende update zie je hoe we aan zoveel geld komen

@delichris Dat was het zeker

@Djurovski Helemaal mee eens, ik was ook verrast door de 0-1 in eigen huis. Gelukkig tegen Valerenga was het beter

@Titan Uiteindelijk gaven ze ook niet echt veel problemen hoewel Fantini het wel iets lastiger maakte dan nodig

@Renato Dat heb ik dan maar gedaan hoewel het met die rode kaart ook zomaar anders kan aflopen

@Kyrill Thnx, het heeft geholpen want we hebben de groepsfase gehaald

@MNie Yep, we waren gewoon veel beter dan de Roemenen

@Fantasy Valerenga ging ook relatief makkelijker hoewel het met die rode kaart ook anders kan aflopen

bewerkt door Thomassje123

Geplaatst
  • Auteur

Transferperiode

Deze update is speciaal voor deze transferperiode. Dat is bijzonder want er is wel het een en ander gebeurd.

Uitgaande transfers

Cordero naar Hoffenheim voor €45 miljoen

7dfe64684d990e77da74d2e8a0a3e357.png

500230220e6c6314de2e057c9899184e.png

Profiel Cordero

Spoiler

94306352a7548f8132ec52c592d279d4.png

Robel Tafesse voor €50 miljoen naar Herha BSC

b87b5994cc149171edb44576a7139eb6.png

29dcbcd0efcde08250b936a50f101632.png

Spelersprofiel van Tafesse

Spoiler

28a6598044c35743c690f837ceb76f6d.png

Cordero en Tafesso waren onze sterspelers, het is niet gek dat veel clubs achter ze aan zaten want ze zijn ook gewoon heel goed. Eigenlijk te goed voor ons niveau. Cordero zat al 3 jaar bij de club en hij is het niveau ontgroeid. Het was tijd om hem te laten gaan, iedereen wist dat. Zo ook Cordero zelf. Tafesse was eigenlijk meer optioneel maar in dit stadium van de save kon ik €50 miljoen gewoon niet weigeren. Het goede nieuws is wel dat hij nog 1 seizoen bij ons blijft op huurbasis

Transfers: In- en uit gaven

4658d49388e11bdd28282ceced2b0de2.png

€97 miljoen hebben we in totaal gekregen aan transfers en we hebben maar €10 miljoen uitgegeven. Dat maakt dus dat we dit seizoen al €87 miljoen winst hebben gemaakt. Daardoor hebben we nu een banksaldo van €203 miljoen. 

Training verbeterd

16413922b5073f4a5e37b0b173e06878.png

De club is groter en beter geworden dus de training moest op de schop. Dat hebben we dan ook gedaan dit seizoen. Het ziet er weer keurig uit

Loting groepsfase Champions League

70495225e76e62fb766e4eee7a9df971.png

In de groepsfase van de Champions League spelen we tegen Real Madrid, Dinamo Kiev en Chelsea. Dat is pittig te noemen. Het lijkt er op dat we het tegen Dinamo Kiev gaan opnemen voor de derde plek. Of kunnen we stunten tegen Real Madrid of Chelsea?

@Djurovski Inderdaad, hopelijk kunnen we dat de standaard maken

@delichris De transferperiode was erg vruchtbaar voor ons dit seizoen

@Titan @Renato @Kyrill @MNie @Fantasy @Satioz

Geplaatst

Wat een bedragen :< Heerlijk om op zo'n punt te geraken dat er zulke bedragen in zo'n - met alle respect - nietszeggend voetballand omgaan!

Geplaatst

Mooie bedragen ontvangen, maar wel twee toppers kwijt. Hopelijk heb je binnen die €10 miljoen aan inkomende transfers goede vervangers gehaald.

Geplaatst
  • Auteur

cac0bdf0ca64b56691b9707169769a6a.png

Groepsfase Champions League

Wedstrijd 1: Real Madrid - Folgore

f9d1bc1aee70c4b9922dad5d9985a80e.png

We begonnen met de moeilijkste wedstrijd. Letterlijk de moeilijkste wedstrijd die je kunt spelen, uit bij de nummer 1 op de coëfficiëntenlijst. Het is dan ook niet gek dat de Madrilenen veel beter waren dan ons. Toch konden we ze nog redelijk van doel af houden maar het werd wel steeds moeilijker naarmate de wedstrijd vorderde. Pas in de 58e minuut scoorde Real Madrid pas. 10 minuten later maken ze 2-0 en daar bleef het bij. Dat viel al met al nog wel mee

Wedstrijd 2: Folgore - Dinamo Kiev

afc701174b1b534096af4b364999f454.png

Maar dit is de wedstrijd waar het om draait, de thuiswedstrijd tegen Dinamo Kiev. Maar dan wil je niet achter komen. We kwamen wel achter maar maakten dit direct weer goed. Maar het was moeizaam en we kwamen zelfs 1-2 achter. Het was een wedstrijd waar beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. Beide teams creëerden kansen en het was vermakelijk voor het publiek. Mat minder vermakelijk was, was dat we 1-3 achter kwamen. In de slotfase rest ons niets anders dan er vol voor te gaan en dat doen we dan ook. We maken een kwartier voor tijd de aansluitingstreffer en we gingen vol voor het gelijkspel want meer leek er niet in te zitten. We deden er veel voor en dat werd beloond. Uit een corner maakte Mcdermott de 3-3 en zo spelen we in ieder geval gelijk. Achteraf misschien teleurstellend maar gezien het wedstrijdverloop rest ons niets anders dan een gelijkspel te accepteren

6b427203806131ea03152a6356358cb8.png

@Fantasy Zeker, kunnen de salarissen weer omhoog

@Kyrill We hebben financieel een flinke klapper gemaakt ja

@Renato We zijn een club in ontwikkeling. Spelers worden hier beter en voor veel geld verkocht zoals je hierboven hebt gezien. Dan staat de volgende speler klaar die weer ontwikkeld moet worden en dan gaat die ook voor veel geld weg enzovoorts. Daarmee kunnen we langzaam maar zeker de salarissen omhoog gooien want daar zit het grootste euvel. De inkomsten zijn nog niet dusdanig hoor dat we qua salarissen veel risico kunnen nemen

@delichris Hiermee kunnen we financieel inderdaad verder

@Djurovski Dat was het inderdaad maar we gaan ons best doen

@Bogatyr @Satioz