Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 293
  • Weergaven 6,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Thomassje123
    Thomassje123

Seizoen 17: Kwalificatierondes Champions League   1e kwalificatieronde: Folgore - Barry Town     In de eerste kwalificatieronde speelden we tegen Barry Town uit Wales. N

• Thomassje123
    Thomassje123

Groepsfase Champions League   Wedstrijd 4: Folgore - Red Bull Salzburg     Deze wedstrijd was echt een must win! Als we iets willen in deze groep dan moet er resultaat ge

• Thomassje123
    Thomassje123

Transferperiode   Deze update is speciaal voor deze transferperiode. Dat is bijzonder want er is wel het een en ander gebeurd.   Uitgaande transfers   Cordero naar Hoffen

Geplaatst
  • Auteur

1cc9c8122e8cbef9a57909a98c3b93df.png

Groepsfase Champions League

Wedstrijd 1: Folgore - Manchester United

79535b87d64a3cedcdb6e456e1e7addd.png

We begonnen de groepsfase met een thuiswedstrijd tegen het Engelse Manchester United. Zoals verwacht waren zij vele beter maar ik vond nou ook niet dat overlopen werden. Toch konden we niet voorkomen dat we met 0-1 de rust in gingen want vlak voor de spreekwoordelijke thee maakten ze dan toch nog een doelpunt. In de tweede helft proberen we het wel en er zijn wel een paar speldenprikjes maar na de 0-2 voor United was het eigenlijk al wel gedaan.

Wedstrijd 2: Folgore - Feyenoord

3245debf1fe7eddb237a95593bd382a8.png

De tweede wedstrijd was ook een thuiswedstrijd. Wel een beetje gek maar oké. Ik vond het moeilijk voor te stellen wat ik kon verwachtten maar Feyenoord was best wel goed eigenlijk. Ze waren het betere team en waren ook wat gevaarlijker. Echt grote kansen wisten ze niet te creëren maar het was best wel billenknijpen. Zelf konden we er ook niet super veel tegenover zetten. Na het laatste fluitsignaal was ik blij het het 0-0 was, dat zei eigenlijk wel alles

Wedstrijd 3: Red Bull Salzburg - Folgore

30e36405ff165837dac2c1df53d0c79c.png

Tegen Salzburg moest er eigenlijk wel resultaat behaald worden omdat het anders wel heel lastig zou worden. Uit bij Salzburg winnen is uiteraard geen gemakkelijke opgave maar een gelijkspel zou al een fijn resultaat zijn. We zitten best aardig in de wedstrijd maar we kijken na iets minder dan een half uur spelen al wel tegen een 1-0 achterstand aan. En we hebben er echt wel alles aan gedaan maar we kwamen toch echt wel iets te kort. Er waren kansjes maar ook voor de Oostenrijkers. Die laatsten kwamen helaas op 2-0 en daar konden we niet van terug komen. Niet de start die je wenst in de groep maar de tegenstanders zijn dan ook best zwaar eigenlijk. Duidelijk is wel dat het heel lastig wordt om hier nog wat uit te halen

@delichris Dan moet er een hoop gebeuren in de laatste 3 wedstrijden. Het wordt erg lastig

@Kyrill In deze groep wel wat moeizamer helaas maar de tegenstanders zijn dan ook wel erg goed

@Djurovski @Renato @Fantasy @Satioz @Fulceny

Geplaatst

Gaat nog lastig worden, aangezien je ook al twee van de drie thuiswedstrijden gehad hebt. Hopelijk ergens nog een stunt mogelijk en dan een sneaky 3e plek.

Geplaatst

Tegen zulke namen moet je ook wel van érg goede huize komen om een resultaat te overleggen. Hoe dan ook al een knap punt gehaald tegen Feyenoord dus (y) 

Geplaatst
  • Auteur

16280b0c507b5cf3bb7bb8286cd80cd2.png

Groepsfase Champions League

Wedstrijd 4: Folgore - Red Bull Salzburg

f90cec8cee0051f560e0bc6a75380881.png

Deze wedstrijd was echt een must win! Als we iets willen in deze groep dan moet er resultaat gehaald worden. Bij winst kunnen we zelfs eventueel kijken naar de volgende ronde van de Champions League. In Oostenrijk was Salzburg een stuk beter maar in eigen huis waren wij weer beter. Beide teams creëerden echter kansen, hoewel wij iets meer. Het leek er op dat we met 0-0 de rust in gingen maar onze targetman Colonna - Die ook nog eens San Marinees is - zorgde vlak voor rust voor de 1-0. In de tweede helft waren beide teams echt in evenwicht. Dat werd ook in de score uitgedrukt want Salzburg kwam op gelijke hoogte. Op dat moment was dat misschien niet eens onterecht. Maar in de slotfase komen we er met de support van onze fans weer goed in en het slotoffensief was voor ons. Colonna  maakte zijn tweede van de avond en bracht ons weer op voorsprong. 10 minuten voor tijd maakt hij een hattrick en brengt hij het stadion in extase. Er wordt gewonnen van Red Bull Salzburg

Wedstrijd 5: Manchester United - Folgore

09fd233870a2e8fa3db500b7e04d52cb.png

Dit is zo'n wedstrijd waarbij je denk, ach zal wel. Maar we kwamen zowaar 0-1 voor. Valt er dan toch wat te halen? Hoe goed die start ook was het duurde niet enorm lang voordat we weer op gelijke hoogte waren. Er op en er over zou je denken maar dat viel reuze mee. Nouja, qua scoreverloop dan. Qua kansen hadden we absoluut niets te vertellen. Maar hoeveel kansen United ook creëerde, ze scoorden niet. Daardoor bleef het bij 1-1

Wedstrijd 6: Feyenoord - Folgore

475082490328fff504bd51a95260a540.png

Dit is misschien wel de belangrijkste wedstrijd die we tot dusver in onze geschiedenis hebben gespeeld. Bij winst gaan de door in de CL en bij gelijk of verlies liggen we er helemaal uit. Het was een wedstrijd die mij nog steeds vers in het geheugen gegrift maar hierboven zie je al wel waarom. We beginnen voortvarend, al na 3 minuten stonden al 0-1 voor. Maar helaas is het ook snel weer gelijk. De spanning stond er op want ook voor Feyenoord staat overwintering in de Champions League op het spel. Er zijn weinig kansen maar een kwartier voor tijd krijgen wij de ultieme kans om op 1-2 te komen. Specken mag aanlopen voor een strafschop.... en hij mist. Die deed erg veel pijn, daarom kan ik die mij nog herinneren alsof het gisteren was. Tot overmaat van ramp maakt Feyenoord dan ook nog 7 minuten later wel de 2-1 en daardoor verliezen we. Het Europese seizoen zit er al weer op

Eindstand

7ff2e214947ee6d04ab4a7938a437383.png

Dat maakt dit de eindstand. Ook een gelijkspel tegen Feyenoord was niet genoeg geweest vanwege het uitdoelpunt dat Salzburg scoorde tegen ons. Bij winst waren we 2e geworden. Die gemiste penalty van Specken is dus uiteindelijk cruciaal gebleken

b725ecd69863f9224bfd25896f85c5f2.png

2a69c6d175b3469f0fabaafa6a3906e7.png

@delichris Uiteindelijk hebben we er nog 5 van kunnen maken

@Fantasy We hadden zelfs bijna gewonnen van Feyenoord :D So close

@Renato Het werd inderdaad lastig hoewel we tegen Salzburg en United nog wel het maximale er uit hebben gehaald. Helaas niet genoeg

@Djurovski Inderdaad, misschien hebben we wel het maximale er uit gehaald. Wel een beetje pech met Salzburg in de groep

@Kyrill Ja inderdaad maar we hebben onszelf wederom wel aardig verkocht lijkt me

@Satioz @Fulceny

bewerkt door Thomassje123

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 18

Super Cup

086799c30f71e5b8423534758d6a31ea.png

Ik ben vergeten hier een screen van te maken. Het duurde even en er was zelfs een rode kaart voor nodig maar uiteindelijk ging de beerput open. Specken was met 4 goals de man van de wedstrijd

Competitie

Eindstand

f26336f900c83760ab368add2a0d2bfb.png

Wederom een goed seizoen, niks verloren en maar 2 goals tegen. Helaas werd er wel gelijkgespeeld tegen Faetano (uit) en Tre Penne (thuis). Maar het maakt niet allemaal uit want alles reset natuurlijk weer bij de play-pffs

Kwart- en halve finale

eb1b15bd56e0e21c19fc68e6df2a2423.png

Geen problemen in de play-offs waar we precies op het juiste moment in vorm lijken. Alle wedstrijden werden zeer overtuigend gewonnen

Finale

40de2b163035930c52dcc8f449283aad.png

Had ik al gezegd dat we in vorm waren? Ook de finale tegen Faetano werd kinderlijk eenvoudig gewonnen en dat terwijl Faetano best wel in staat is om het ons moeilijk te maken. Maarja, er valt niet veel te zeggen over deze wedstrijd. Het was een finale die nooit een finale was

Beker

De weg naar de finale

72e6d15f986106945ed035ab9a101a81.png

Tre Penne kon het ons nog wel best lastig maken. We wonnen bij Tre Penne wel met 0-1 maar in eigen huis konden we er maar moeilijk afstand van nemen. Het bleef bij 0-0, gelukkig konden we in ieder geval wel de 0 houden. Zoals gezegd waren we in de tweede seizoenshelft veel beter in vorm. Op dat moment werd Tre Fiori ook heel makkelijk opzij gezet

Finale

20a7d8c4bce24d43d790260d4496315b.png

Ook in de bekerfinale kwamen we Faetano tegen. Faetano ontpopt zich tot de nummer 2 van San Marino maar is nog mijlenver van ons verwijderd. Dat bleek ook wel in deze finale waar ze ook gemakkelijk met 0-5 opzij werden gezet

Intake

a225282abfc1a32c9cb6c87ac9a57e11.png

De intake was er 1 om snel te vergeten. Benedettini past niet in mijn systeem en ook de rest is niet goed genoeg. Er is dan ook letterlijk niemand een contract aangeboden. Iedereen is vrijwel meteen weer gereleased. 

Coëfficiënten

Land

a3d5319eed49b7e81ecabacb20645c72.png

Club

b264f764c332f36e79b731360a226695.png

Reputatie

166f4baf76bd974d27cf676cc2d3ee14.png

Het heeft even geduurd maar de reputatie is eindelijk weer eens verbeterd. Wel gek dat dit gebeurt in een seizoen die na de groepsfases al voorbij waren maar ik zal niet klagen.

Bepalende nieuwkomer

389f85d342c10ddac676902197379ccf.png

De enige belangrijke aankoop is Maldonado geweest. De transferperiodes staan vooral in het teken van het behouden van het team en dat spelers alleen weg gaan wanneer IK dat wil. Geloof me, dat is lastig want aan iedere belangrijke speler wordt wel getrokken

- Einde seizoen 18 - 

@Djurovski @Fantasy Heel zonde en zuur inderdaad. Volgend seizoen weer nieuwe kansen

@delichris Helaas niet, volgend seizoen maar weer proberen

@Fulceny Fijne speler maar je kunt je wel voorstellen dat ik even niet blij was met hem :P 

@MNie Zeker, helemaal in zo'n moeilijke groep. Hopelijk wat meer geluk met de lotingen aankomend seizoen

@Kyrill Ik denk dat we wel het maximale er uit hebben gehaald

@Satioz @Renato

Geplaatst

Nationaal weeral geen uitdaging, maar met die vermaledijde playoffs weet je het maar nooit. Knap gedaan weer; op naar een mooi Europees avontuur opnieuw!

Geplaatst
  • Auteur

Seizoen 19: Voorrondes Champions League

1e kwalificatieronde: Folgore - Glentoran

7929811a558a08fdd6a25639ce228a4f.png

Het avontuur in de Champions League begon dit jaar in Noord-Ierland. Glentoran kwam uit de koker als tegenstander. Glentoran mag geen probleem zijn en dat waren ze dan ook niet. We waren 10 klasses beter en de Noord-Ieren kwamen er niet aan te pas en we wonnen dan ook eenvoudig met 0-5

2c45308c4ba63b0ea061a51eaa28c4a7.png

Ook in ons eigen stadion kwam Glentoran er niet aan te pas. Een corner leverde ons al snel een 1-0 voorsprong op. We creëerden erg veel kansen maar bij die corner bleef het. Misschien toch een beetje gemakzucht?

2e kwalificatieronde: Folgore - Dundalk FC

a09de5961691ac469e00b6333aa5311e.png

We blijven in de buurt touren want na Noord-Ierland gingen we naar Ierland om daar te spelen tegen Dundalk. Ook Dundalk was geen probleem voor ons. We domineerden, creëerden kansen en mede door een hattrick van Temmerman wisten we eenvoudig te winnen

d0af28b6f4197ae61f60f9d4961b07e3.png

Ook in eigen huis wederom geen problemen. Ja, ik begin in herhaling te vallen maar eigenlijk zijn deze wedstrijden zo onnodig. Wel zorgt het voor 'gratis' punten voor de coëfficiëntenlijst. In de eerste helft scoren we er 2 en dan vinden we het ook wel welletjes. Glentoran wordt met 6-0 verslagen en Dundalk ook met 6-0.

Loting 3e kwalificatieronde Champions League

46fb367cc18480197a706271979f6434.png

In de derde kwalificatieronde spelen we tegen Dinamo Zagreb uit Kroatië. Dinamo Zagreb staat 141e op de coëfficiëntenlijst

@bobjuh De competitie is geen uitdaging meer vooralsnog maar dat zal jou denk ik ook wel bekend voor komen

@Djurovski Inderdaad, hopelijk Europees nu wel wat beter

@delichris We waren weer erg dominant inderdaad

@Fantasy Die play-offs zijn heel verraderlijk kan ik je zeggen. Ik ben zelf ingame 17 seizoenen verder dan deze novelle en ik kan alvast verklappen dat we niet elk jaar kampioen gaan worden. Juist vanwege die play-offs. Ergens houdt het dat juist ook weer interessant

@Satioz @Kyrill 

Geplaatst

Zoals verwacht weinig problemen tijdens deze voorrondes. Dinamo Zagreb is wel direct van een ander kaliber, maar ik gok zomaar dat je hen ook gaat verschalken in de strijd om een ticket voor de groepsfase.

Geplaatst

De eerste voorrondes mooi door, maar aan de tegenstanders te zien geen verrassing. Dinamo Zagreb is wel beter, maar zou haalbaar moeten zijn.