Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[IDS] [FM23] We've got the whole world in our hands

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Heel knappe voorbereiding.

Tijdens het mercato heb je niet meteen de namen gehaald die je zou verwachten bij de Engelse kampioen.

• Antwoorden 342
  • Weergaven 9,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• 1.    Een nieuwe coach   Het doet me plezier te zien dat mijn clubkeuze zo gesmaakt wordt, zelfs al was het vooral de banner die het antwoord daarop prijsgaf. Maar ik had dan ook niet de int

• 11. De tol van het succes Na het gewonnen duel tegen City lijkt er dus al sprake van titelkoorts. Iets te vroeg wat mij betreft. We zitten immers nog steeds maar op de helft van de competitie,

• 5. Op een roze wolk De seizoensstart brengt in ieder geval de nodige reacties teweeg. Laat me in ieder geval reageren met dat het enthousiasme overheerst, en dat die bekeruitschakeling me toch

Geplaatst

Je bent sterk begonnen aan het seizoen door van Liverpool te winnen. De voorbereiding straalt ook voldoende vertrouwen uit. Wel benieuwd of er toch nog een nieuwe doelman komt.

Geplaatst

Een paar gerichte versterkingen en je zou er tegenaan moeten kunnen dit jaar. Hopelijk weet Hennessey voldoende te overtuigen op doel, anders zou je nog naar een noodverband moeten zoeken.

Geplaatst
  • Auteur

Forest.thumb.jpg.0d79ff428ce9e1e148f1712b5a5abad3.jpg

19. De kick-off

Ondanks het sobere beleid en de niet verwachte namen lijken jullie er toch vanuit gegaan dat Forest zichzelf versterkt heeft in het tussenseizoen. Zelf kan ik ook wel leven met de groep die er staat. Een screentje van de volledige selectie houden jullie volgende update te goed, wanneer de transferperiode volledig achter ons ligt.

Na de succesvolle voorbereiding was het natuurlijk tijd voor het echte werk. En dat brengt toch altijd wat gezonde stress met zich mee. Want in hoeverre is zo'n oefenperiode een goede waardemeter? Zo is winnen van pakweg Porto allemaal wel leuk, maar verder koop je er natuurlijk niets voor. De Community Shield winnen van Liverpool was misschien wel een échte opsteker, maar eerlijkheid gebied me daar toch wel te zeggen dat we de nodige bijval kenden tijdens deze wedstrijd.

Op naar speeldag 1 dan maar. Met een duel tegen streekgenoot Leicester had de kalendermaker alvast voor een vermakelijke openingspartij gezorgd. Een streekderby geeft immers nog wat extra pigment aan een al veelbesproken speeldag. Even slikken moest ik trouwens ook wel toen ik me realiseerde dat er bij de aftrap maar 1 speler meer uit onze fel bejubbelde verdediging op het veld stond. Joe Worrall was centraal achterin terug te vinden maar kreeg het gezelschap van drie nieuwe kompanen, mede door een schorsing van Niakhaté. Bovendien stond er ook een nieuwe doelman achter onze achterlijn, en diende Scarpa de geblesseerde Dennis te vervangen. Slechts 6 namen bleven zo over van het type elftal dat ons vorig jaar de titel opleverde.

Een probleem vormde dat uiteindelijk niet. Uitgerekend Wout Faes, pas deze zomer overgekomen van Leicester, stond op de goede plaats om een corner van Scarpa in doel te werken vlak voor rust. In de tweede helft bleef het erg lang spannend maar na een rush van de ingevallen Toffolo kon Awoniyi de bal hard binnen koppen vlak voor het verstrekken van de 90 minuten. Het enige smetje was dat we achteraf een boete kregen omdat maar liefst zeven van onze spelers op de bon gingen. 

Vervolgens kregen we een lastige partij te verwerken op bezoek bij Southampton in St Mary's. Het eindresultaat deed anders vermoeden maar we hadden het niet onder de markt tegen een bij wijlen fris en fruitig spelende thuisploeg. We waren echter uitermate efficiënt voor doel en dat werd ook uitgedrukt in de 1-4 eindstand. Brennan Johnson kon zich twee keer op het scorebord zetten, net zoals Gustavo Scarpa en de ingevallen Hwang Ui-Jo.

719081843_NF01.jpg.e89c53b64b3410f316220723a5583f60.jpg

In de tussenstand bekleden we een gedeelde eerste plaats maar dienen we wel Manchester City te laten voorgaan op doelsaldo. De Citizens haalden op de openingsspeeldag al verschroeiend uit door Brentford met 8-0 te kloppen.

1748730524_NF02.jpg.5d45c0940b2d098eec321e754ff06d74.jpg

Het belangrijkste event van de maand vond misschien echter wel plaats op de laatste dag van de maand. Dan stond de loting van de Champions League immers op het programma. Als winnaar van de Premier League kwamen we in pot 1 terecht waardoor we eigenlijk behoorlijk zeker waren van een loting die perspectief zou bieden. Met Inter uit pot 2 bleven we zelfs bespaard van een absolute topclub, en met Dinamo Kiev uit pot 3 en Sarajevo uit pot 4 mochten we al helemaal niet klagen. Een terugkeer door de grote poort in Europa wordt het dus misschien niet, maar een vervolg in de Champions League na nieuwjaar moet zeker kunnen.

1532645418_NF03.thumb.jpg.c378bf1663108d849639a93f17c1e8df.jpg

Taglijst

Geplaatst

Ik ben benieuwd hoe je ploeg het gaat doen met de dubbele belasting. De start van het seizoen is in ieder geval meer dan prima!

Geplaatst

"We gaan verder waar we gebleven waren." :D Het hoeft niet altijd goed te zijn, zo lang het maar effectief blijft. Dat laatste kun je gerust aan dit team overlaten. De CL-loting had véél slechter uit kunnen pakken. Leuk voor de clubkas, hopelijk!

Geplaatst

De seizoenstart is weer netjes en in de Champions League heb je denk ik een haalbare poule gekregen. Succes in Europa!

Geplaatst
  • Auteur

Forest.thumb.jpg.5d52b7dc58c2b335dd88a06c136dceca.jpg

20. Transfer deadline day

Nog steeds geen vuiltje aan de lucht in Nottingham inderdaad. De start van het seizoen verliep prima en ook de loting voor het kampioenenbal draaide goed uit. Maar de laatste dag van de maand stond natuurlijk niet alleen in het teken van dat laatste. Er was ook nog zoiets als transfer deadline day.

Vlak voor het afsluiten van de transfermarkt lagen er immers nog verschillende dossiers op tafel. Zo was er het geval Willy Boly. De centrale verdediger was ontevreden en moest niet op al te veel speeltijd meer rekenen. De interesse in hem was niet gering toen ik hem op de markt smeet maar de meeste clubs wilden niet verder gaan dan een miljoentje of twee, terwijl zijn waarde nog steeds 2,5 keer zo veel was. Bovendien wilden ze graag dat wij een deel van zijn loon zouden blijven betalen. Dat ging 'm dus niet worden. FC Kopenhagen wilde overstag gaan voor een miljoentje, maar eiste geen salarisbijdrage. Daarvoor bedankte dhr. Boly echter.

Waren er dan geen vertrekkers meer? Toch wel. Tijdelijk althans. Enkele beloftevolle spelers zoals Alex Mighten, Loïc Mbe Soh en Fin Back vertrokken op uitleenbasis, net zoals Ethan Horvath.

Dat Horvath mocht vertrekken betekende ook dat er alsnog een nieuwe doelman gevonden werd. Het was al gedurende de ganse transferzomer een hot topic bij Forest, een geschikte vervanger voor Dean Henderson vinden. De ene was te oud en te duur, te andere te jong en te onervaren. Tot ene zaakwaarnemer de naam van Alvaro Montero in onze mailbox dropte. De 28-jarige Colombiaan heeft nog weinig internationale ervaring - al speelde hij al wel 3 interlands - maar lijkt verder een prima aanvulling, en potentiele vervanger voor Wayne Hennessey.

Profiel Montero

Spoiler

20221128210729_1.thumb.jpg.7889b22c1ef7bfdc132df4cd8b946f0a.jpg

Daar bleef het trouwens niet bij. Op dezelfde manier kwam het dossier van Lukas Ambros bij ons terecht. De 19-jarige Tsjech past niet meteen in onze korte termijn plannen, en al zeker niet meer dit seizoen maar hij beschikt over te veel potentieel om zo maar te laten liggen. Voor amper 2,5 miljoen kwam hij over van Wolfsburg, om meteen weer doorverhuurd te worden aan Slavia Praag.

Profiel Ambros

Spoiler

20221128210721_1.thumb.jpg.d1e5a84137efdfd464a9d22c9f95b05f.jpg

Na het sluiten van de transfermarkt beschikken we over onderstaande kern. Met alle posities die minstens dubbel bezet zijn en beperkte uitgaven kan ik mezelf dan ook een tevreden man noemen. Voor de enige mogelijke achilleshiel - de doelman - werd uiteindelijk nog een goedkope oplossing gevonden, en met Jonathan Panzo kregen we ook nog een verrassende toevoeging. Nadat de voorbereiding al enkele weken bezig was botste ik immers op hem tussen onze -21-jarigen. Vorig jaar nog uitgeleend aan Coventry maar volgens mij zelfs genoeg potentieel om zijn kans bij ons te wagen. Geen idee wie hem de opdracht had gegeven om aanvankelijk aan te sluiten bij de beloften. Wie weet had ik zelfs Wout Faes niet aangetrokken indien ik hem vroeger op het spoor was gekomen. Zeker omdat hij over de Engelse nationaliteit beschikt. Zoals jullie in onderstaande screens kunnen zien wordt dat zeker nog een werkpunt richting de toekomst: meer spelers uit de UK, maar voor nu was dat nog geen prioriteit.

346484002_NF01.thumb.jpg.bd6bf8fd1e1eb4e46324de26b3fc7fac.jpg

502165589_NF02.thumb.jpg.d98ce0fb538d46ea35295c22c682e913.jpg

Profiel Panzo

Spoiler

686060791_NF03.thumb.jpg.c80e46171829be0e9074a26aac7bd98a.jpg

Taglijst

Geplaatst

Nog twee goede aanwinsten (dan rekenen we Panzo ook maar even mee). Volgens mij staat er weer een aardig team, zeker als je spitsenduo het weer op de heupen kan krijgen.

Geplaatst

Het heeft er schijn van dat Boly zich niet zozeer druk maakte over zijn speelminuten, maar eerder bezorgd was dat zijn bankrekening niet vet genoeg gevuld zal gaan worden in zijn carrière... Montero komt over al een allround doelman. Misschien niet direct een topkeeper of uitblinker. Toch een die er zal staan, en dat is waar het om draait.

Geplaatst

Mooie selectie samengesteld! Aan Panzo heb ik zeer goeie herinneringen uit een vroegere editie van FM.

Geplaatst
  • Auteur

Forest.thumb.jpg.93872f19dd0790059f978822d7483206.jpg

21. Five points clear

Allereerst bedankt voor alle stemmen in de IDS-verkiezing. Het geeft in ieder geval de nodige motivatie dat dit verhaal zo gesmaakt wordt. Ook de transfer van onze nieuwe doelman werd zo te zien goed onthaald. Misschien inderdaad niet meteen een uitblinker op het eerste zicht, maar wel iemand die er week in/week uit kan staan.

Of hij kon opleven aan die verwachtingen mocht hij meteen laten zien in een topwedstrijd tegen Arsenal. Als ploeg speelden we in ieder geval een verdienstelijke wedstrijd, al was het wachten tot minuut 70 toen Mangala plots de helft van het veld overstak en de bal nog binnen schoot ook. Enkele minuten later stond hij bovendien op de goede blek om de bal vanaf het penaltypunt binnen te jassen. En onze nieuwe doelman? Die kon ei zo na uitpakken met een clean sheet bij zijn debuut maar moest zich dan toch gewonnen geven in minuut 95.

Een speeldag later wachtte ons al opnieuw een topwedstrijd want we trokken naar Molineux om Wolves - op dat moment de nummer drie - partij te geven. Ons spitsenduo Johnson-Awoniyi trok de overwinning over streep. Het zorgde er ook meteen voor dat we de leiderspositie in handen kregen want City verloor de derby van United.

Met al die topwedstrijden in de Premier League besloot ik te roteren voor onze eerste groepswedstrijd in de Champions League. Op de tonen van de welbekende hymne kregen elf jongens uit de tweede lijn de eer om zich te tonen bij de comeback van Nottingham Forest in Europa:

1727650388_NF02.thumb.jpg.a17654bd08d92298caff694f7d93388e.jpg

Het pakte in ieder geval goed uit want via doelpunten van Wesley (tweemaal), Hwang Ui-Jo en Kouyaté gingen we met een zware 1-4 overwinning aan de haal in Sarajevo.

Het zorgde ervoor dat we met een volledig fit elftal aan de aftrap kwamen tegen Liverpool, dat ook een midweek wedstrijd achter de rug had en een pak minder roteerde. Dat woog uiteindelijk ook door in de tweede helft van de wedstrijd. Diaz had vlak voor rust aanvankelijk de openingstreffer van Johnson nog wel kunnen uitwissen, maar via Niakhaté en Gibbs-White konden we toch de drie punten thuis houden.

Tussendoor mochten we ook onze rekening openen in de League Cup. Ook daarin gaf ik de kans aan de jongens uit de tweede lijn. Josh Bowler was de doelpuntenmaker van dienst en loodste ons voorbij Hull City met twee doelpunten.

Onder het mom "er kan er altijd nog eentje bij" sloten we de maand af met een wedstrijd tegen rode lantaarn Watford. Een relatief eenvoudige overwinning kwam tot stand via twee doelpunten van Gibbs-White.

1040077340_NF01.thumb.jpg.06458766e2acd05acb1e0b30194d6276.jpg

De concurrentie verging het ondertussen minder goed. City verloor al voor de tweede keer, ditmaal van Arsenal, dat momenteel de eerste achtervolger is.  Onze grote concurrent van vorig jaar, Liverpool, hinkt nog meer achterop. Zij hebben al een achterstand van tien punten opgelopen. Dat we zelf al vijf punten los zouden staan na amper zes wedstrijden had ik niet meteen verwacht.

58753158_NF03.jpg.8284b6f6d84ef08ee066817a0f69d21a.jpg

Taglijst

Geplaatst

Nieuw seizoen, zelfde koploper. Je laat gelukkig direct zien dat de titel van vorig jaar niet geheel een toevalstreffer was.

Geplaatst

Europees een mooie debuut en in de competitie ben je zo sterk van start dat je al direct een aardig gat weet te slaan. Volgt er een back-to-back titel? 

Geplaatst

Een hele goede start gemaakt in de verschillende competities! Zeker in de CL waarin je laat zien dat de 2e keus van een PL ploeg ook heel lastig is voor de meeste ploegen in Europa.