Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 231
  • Weergaven 6,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Na het vertrek van Ultee wisten de media het zeker; de nieuwe trainer van Fortuna wordt een stroman voor Burak. Het zou een Turkse trainer worden of anders iemand die zijn oren naar mij zou laten hang

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Op zulke momenten dient een leider op te staan. Let op he, een leider is niet hetzelfde als een aanvoerder. Een stukje stof om je arm maakt je geen leider, net zomin als het ontbreken van zo’n stukje

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Zoals ik al eerder aanhaalde stond de trainer open voor discussies en gesprekken. Dat was op zich wel even wennen, ik ben een meer autoritaire benadering gewend. Die zorgt op zich ook wel voor duideli

Geplaatst

Een beetje Burak laat zien dat hij zelfs op zijn leeftijd nog wil vechten voor een andere plek op het veld. Schaduwspitsen bijvoorbeeld. 

Geplaatst

Heerlijk stukje. Dit leest toch echt ongelofelijk lekker weg, en daar doe je je reputatie ook alle eer mee aan. Netjes ook om de geliefde strikerless formatie al meteen te verwerken in deze update.

Geplaatst

Opnieuw uitstekend geschreven. Benieuwd naar het vervolg!

Geplaatst

Ik vind het wel leuk dat je uit het perspectief van Burak schrijft. Eens kijken of hij in je tactiek een plekje kan vinden.

Geplaatst
  • Auteur

xxikburak.png.8b721b2c774452b9817da866e7

Zoals ik al eerder aanhaalde stond de trainer open voor discussies en gesprekken. Dat was op zich wel even wennen, ik ben een meer autoritaire benadering gewend. Die zorgt op zich ook wel voor duidelijkheid. Daar komt bij, ik word duizend keer liever uitgescholden en heb ruzie met de trainer maar word opgesteld, dan dat ik goeie maatjes met hem ben maar op de bank zit. Ik wil geen geknuffel en eindeloos geklets, daar word ik alleen maar nerveus van. Ik wil voetballen, verder niks.

Toch was dit anders. De trainer was voor mij altijd een autoriteitsfiguur en daar luisterde je naar, je toonde respect. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je familie, naar de buitenwereld toe. Jouw naam moet hoog aangeschreven staan binnen de gemeenschap, dat is jouw eer en die van je familie. Wanneer er bijvoorbeeld iets naar buiten komt van Burak traint niet goed of Burak gaat alleen maar voor eigen succes, dan gaat die eer naar beneden. Dat is mijn eergevoel, dat is zo belangrijk.

Maar hier kon ik dat eergevoel combineren met iets anders dat ik van huis uit heb meegekregen; verantwoordelijkheid voor je medemens en dat je eigenlijk niet alleen voor jezelf leeft maar dat je ook voor je familie, voor je omgeving, voor je team. Je moet een stukje verantwoordelijk zijn voor je medemens. Ik wil sowieso een rolmodel zijn voor mijn teamgenoten, ik wil laten zien hoever je kunt komen door hard te werken en altijd honderd procent te geven. Met name naar jongere teamgenoten toe voel ik me daar echt verantwoordelijk voor en dan wil ik daar ook iets aan doen.

Op zich heeft namelijk het hele team baat bij een voetbalidee waar iedereen zich goed bij voelt. Deze trainer vond het niet erg als spelers daarover hun ideeën uitten. Het was een beetje de ideale combinatie tussen je verantwoordelijkheid nemen, zonder dat je respectloos was en je eer omlaag haalde. Het leek in de cultuur van de regio ingebakken te zijn. Een soort indirecte manier van communiceren. Mensen zeggen niet direct wat ze op hun lever hebben, maar via een omweg komen ze er wel. Doordat ze je als het ware meenemen in hoe ze tot hun ideeën gekomen zijn, proberen ze conflicten en ruzies te voorkomen. Ik vind dat wel mooi.

Je kunt zo eerlijk zijn, maar met een omweg waarbij je iedereen in zijn waarde laat. Dat vind ik belangrijk. Eerlijkheid zat ook gewoon in de opvoeding bij ons. Mijn vader zei altijd: “Mijn zoon, wat je ook doet, wees altijd eerlijk. Al kom je in een situatie terecht die ongunstig voor jou kan zijn, blijf de waarheid spreken. Ga niet liegen. Dat is gewoon ten strengste verboden. Ook niet een leugentje om bestwil. Snap je? Dat is niet de bedoeling.” 

Nu ging de trainer zijn ideeën aan ons uitleggen, maar zonder dat hij verwachtte dat we direct akkoord gingen. Zijn idee om zonder aanvaller te spelen was, ik parafraseer nu, gebaseerd op het bespelen van ruimte. Zelf meer ruimte creëren en de ruimte voor de tegenstander beperken. 

Verdedigend gezien klonk het logisch. Het team speelde compact. De verschillende linies konden elkaar rugdekking geven. Het zou onze verdedigende structuur erg sterk neerzetten. De trainer wilde aanvankelijk vrij ver van het eigen doel gaan spelen, maar onze centrumverdedigers Rodrigo en Dimi (Dimitris Siovas, red.) gaven aan dat ze zich comfortabeler voelden als ze dichter bij hun eigen strafschopgebied konden spelen.

Dit hield wel in dat we aanvallend meer meters zouden gaan maken. Aanvankelijk zouden we met drie centrale spelers gaan voetballen in aanvallend opzicht en dan zouden de backs op de vleugels eroverheen klappen. Als de hele ploeg verder naar achteren ging spelen, dan zouden we als aanvallers verder van het doel afkomen en meer meters moeten maken om in scoringspositie te komen. Als ploeg hadden we hier een keuze te maken. Gingen we voor aanvallend succes en het risico op een lading tegendoelpunten of voor defensieve stabiliteit en meer arbeid leveren in de voorhoede?

-----

De gewenste tags voor @Kyrill, @Bogatyr, @Glenn08, @Handzeep, @KayDeManaager, @mattihamstra

-----

Reacties in de spoiler.

Spoiler

18 uur geleden zei sennid:

Ben benieuwd welke positie Burak gaat krijgen in de Strikerless formatie.

Ik denk dat hij in de ruimte achter de spits gaat spelen. Nu is er geen spits, maar je snapt welke ruimte ik bedoel. Op #10 in Ajaxterminologietjes. 

18 uur geleden zei neva:

Dit is een erg leuk begin zo!

Ik ben er ook content over :) 

18 uur geleden zei Kyrill:

Ge-wel-Dig. Wat een stuk _O_

Dank je. :) 

18 uur geleden zei Titan:

Een beetje Burak laat zien dat hij zelfs op zijn leeftijd nog wil vechten voor een andere plek op het veld. Schaduwspitsen bijvoorbeeld. 

Zonder op de feiten vooruit te lopen, kan ik rustig zeggen dat je in de juiste richting denkt. Ik wilde er eerst een controlerende middenvelder van maken, maar hey, dat is te zeer "out-of-the-box", schat ik zo.

18 uur geleden zei chrisje1993:

Direct Burak op zijn plek zetten!!!!

Precies, achter de spits parkeren.

6 uur geleden zei delichris:

Burak op de bank ole ole. Nee geintje. Benieuwd hoe je dit probleem gaat aanpakken.

Nou ja, het zal me verbazen als die gast een heel seizoen vol maakt zonder blessures.

5 uur geleden zei Marius:

Heerlijk stukje. Dit leest toch echt ongelofelijk lekker weg, en daar doe je je reputatie ook alle eer mee aan. Netjes ook om de geliefde strikerless formatie al meteen te verwerken in deze update.

En ik had het nog zo subtiel gedaan ;) 

5 uur geleden zei LouisPSV:

Leuk geschreven!

Dank je wel :) 

5 uur geleden zei Bogatyr:

Opnieuw uitstekend geschreven. Benieuwd naar het vervolg!

Merci :) 

4 uur geleden zei larrie:

Ik vind het wel leuk dat je uit het perspectief van Burak schrijft. Eens kijken of hij in je tactiek een plekje kan vinden.

Dat wordt nog een partijtje puzzelen hoor :) 

3 uur geleden zei mattihamstra:

Tag mij voortaan maar. 2 heerlijke stukjes om te lezen

As you wish :) 

2 uur geleden zei Djurovski:

Heerlijk geschreven.  Succes met de mooiste profclub uit Limburg 

Thanks mate :) 

27 minuten geleden zei 19CH98:

Heel mooi stuk dit weer. Leest heerlijk weg.

Dank je wel :) 

Geplaatst

Ongelofelijk leuk om te lezen. Sittard heeft niet alleen Koning Burak, maar vanaf nu ook de gerenommeerde schrijver Guido.

Geplaatst

Mooie woorden in dit stuk van de hoofdpersoon. Hopelijk komen er ook successen aan!

Geplaatst

Ahhhw zo lief en aandoenlijk dit. Burak is teddybeer met hartje van Goud, zou hem bijna willen adopteren :classic_love::cheer:

Geplaatst

En weer een stuk wat lekker makkelijk weg leest.

geef mij ook maar een tag.

Geplaatst

Even bijgelezen en het niveau is ontzettend hoog. Mooie invalshoek en lekker geschreven :D

Geplaatst

Och, waarom geen controlerende middenvelder eigenlijk? Ik kan me ook nog ene Zlatan I. als libero herinneren :D. Met het spelersmateriaal van Fortuna verwacht ik dat er wordt gekozen voor meer arbeid leveren in de voorhoede.

Geplaatst

De mogelijke basisplaats blijft voor Burak toch vooral de focus, al is dat niet vreemd natuurlijk. Benieuwd om te zien hoe de formatie en tactiek er uiteindelijk helemaal zullen uitzien.

Geplaatst

Nog maar 3 updates en nu al gigantisch populair en dat is natuurlijk niet voor niets als je jou volgt op dit forum (en ook op Twitter)

Ik ben het met Burak eens, 433 is achterhaald en niet meer van deze tijd maar zie Nederlandse trainers en ook de nodige supporters daar maar eens van te overtuigen

Strikerless zal wel wennen zijn voor Burak maar misschien gaat er voor hem ook een wereld open :D