Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Heerlijke stukken man, benieuwd hoe je Burak gaat verwerken in je strikerless tactiek!

• Antwoorden 231
  • Weergaven 6,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Na het vertrek van Ultee wisten de media het zeker; de nieuwe trainer van Fortuna wordt een stroman voor Burak. Het zou een Turkse trainer worden of anders iemand die zijn oren naar mij zou laten hang

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Op zulke momenten dient een leider op te staan. Let op he, een leider is niet hetzelfde als een aanvoerder. Een stukje stof om je arm maakt je geen leider, net zomin als het ontbreken van zo’n stukje

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Zoals ik al eerder aanhaalde stond de trainer open voor discussies en gesprekken. Dat was op zich wel even wennen, ik ben een meer autoritaire benadering gewend. Die zorgt op zich ook wel voor duideli

Geplaatst
  • Auteur

xxikburak.png.8b721b2c774452b9817da866e7

Op zulke momenten dient een leider op te staan. Let op he, een leider is niet hetzelfde als een aanvoerder. Een stukje stof om je arm maakt je geen leider, net zomin als het ontbreken van zo’n stukje stof voorkomt dat ogen automatisch de leider of leiders van een gezelschap opzoeken bij twijfel. Onze aanvoerder, Mats Seuntjens, en andere ervaren spelers zoals Dimi Siovas en Ivo Pinto waren aanwezig, maar toch waren alle ogen op mij gericht. Wat zou ik hier van zeggen? 

Mijn onderbuikgevoel schreeuwde moord en brand. Wat dacht deze man eigenlijk? Ik was geen jonge speler meer, die eindeloze energie in de wedstrijd kon gooien als een soort Duracellkonijntje aan de coke. Misschien dat mannen als Cordoba en Matsoe dergelijke inspanningen konden opbrengen, al kreeg ik op basis van de weinige trainingen die ik had meegedaan de indruk dat Seuntjens liever geen meter teveel liep als het even mogelijk was. 

De trainer liet zijn blik over de groep gaan, die licht sardonische grijns op zijn lippen, die eeuwig spottende glimlach die ik later van zijn gezicht wilde slaan. Het was alsof hij gedachten kon lezen. “In feite krijgen jullie voorin alledrie een vrije rol. De rest van de ploeg wordt zo opgebouwd dat jullie in stelling worden gebracht. Jullie zullen wat meer meters moeten afleggen, maar ik vertrouw op jullie inzicht en voetbalintelligentie. Alles draait om timing en beweging. Om Cruijff even aan te halen: “Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.” Ik denk dat jullie slim genoeg zijn om die momenten te herkennen. Dan moeten we er alleen nog voor zorgen dat jullie in stelling worden gebracht.” 

In feite kreeg ik carte blanche in het veld. Niet alleen dat, maar ik zou er niet meer alleen voor staan. De Sittardse versie van een Tridente; geen Messi, Suarez en Neymar, maar Burak, Seuntjens en Cordoba. BSC. Hoe meer ik er over nadacht, hoe aantrekkelijker het allemaal begon te klinken.

Onze trainer was waarschijnlijk een geweldige pokerspeler, hij kon als geen ander mensen lezen en ik had me in de kaart laten kijken. Waarschijnlijk had hij de twinkeling in mijn ogen gespot of de flauwe glimlach die onbewust om mijn mondhoeken gespeeld moet hebben. “Achter de drie aanvallers komen twee creatieve en beweeglijke middenvelders en een sloper als slot op de deur. De backs komen buitenom door als extra ondersteuning.” Hij nam een slok van zijn glas water en leunde volkomen ontspannen achterover. “Wat zeggen jullie ervan?”

De klootzak. Waarschijnlijk had die zelfgenoegzame kwal het zo gepland, maar verdomd als het niet waar was, het klonk goed. Het klonk als het soort strijdplan dat inspeelde op onze sterke punten, terwijl onze zwakheden werden gemaskeerd. Ik deed alsof ik erover moest nadenken. Althans, dat probeerde ik. Wederom doorzag hij me, kon hij mijn reacties en gedachten lezen als een open boek. “Wat denk je ervan, Burak? Wil je topschutter worden in de Eredivisie?”

Onwillekeurig schoot ik in de lach en ik knikte bevestigend. Dit was voor de anderen het teken om hun instemming te laten blijken. Alleen onze middenvelders Dogan Erdogan en Deroy Duarte sputterden tegen. Zij zouden bergen werk moeten verzetten ter meerdere eer en glorie van de aanvallers. Met een paar zalvende handgebaren maande de trainer hen tot stilte. Dat eeuwige Limburgse om de hete brij heen draaien kon bij vlagen knap irritant zijn, zeker als je trainers gewend bent die tegen je schreeuwen dat je stil moet zijn. Hij schakelde een beamer in en projecteerde de homepage van de club op een scherm.

Schijnbaar zag Isitan het strijdplan van de trainer ook zitten, want er waren maar liefst drie nieuwe middenvelders vastgelegd die, zo op het eerste gezicht althans, alledrie pasten bij het strijdplan van de trainer. Cole Bassett, een loopsterke Amerikaan, werd gehuurd van Colorado Rapids, terwijl de creatieve dribbelaar Vasilis Sourlis op huurbasis overkwam van Olympiakos. De belangrijkste nieuwkomer in mijn ogen was echter mijn semi-landgenoot Oguzhan Özyakup. 

Meer dan 40 interlands voor Turkije, een technisch begaafde en intelligente speler die zowel via dribbels als via passes openingen kon verzorgen en ademruimte kon verschaffen aan een team. Bovendien was het een echte teamspeler, iemand die altijd oog had voor de vrijstaande man. Kortom, de ideale verbindingsspeler voor ons middenveld.

Het enige probleem, dat eigenlijk nooit een probleem mag zijn, was zijn afkomst. Ondanks het feit dat zijn wieg in Zaandam had gestaan en hij jeugdinterlands had gespeeld voor Nederland, voetbalde hij voor Turkije. De media zouden hierin de zoveelste bevestiging zien van het narratief dat ik achter de schermen aan de touwtjes trok. Dit beloofde nog een hete transferzomer te worden zo.

-----

De gewenste tags voor @Kyrill, @Bogatyr@Glenn08@Handzeep@KayDeManaager@mattihamstra, @larrie, @DGremlin

-----

De reacties staan in de spoiler.

Spoiler

Op 30-10-2022 om 16:34 zei chrisje1993:

De stukken blijven makkelijk en vermakelijk weglezen. 

Laten we hopen dat het zo blijft. Voorlopig gaat het schrijven haast vanzelf.

Op 30-10-2022 om 16:41 zei Bogatyr:

Ongelofelijk leuk om te lezen. Sittard heeft niet alleen Koning Burak, maar vanaf nu ook de gerenommeerde schrijver Guido.

Ha! Sta ik mooi in een rijtje met Toon Hermans en Benny Lindelauf.

Op 30-10-2022 om 16:43 zei 19CH98:

Mooie woorden in dit stuk van de hoofdpersoon. Hopelijk komen er ook successen aan!

Dat was wel de bedoeling :D 

Op 30-10-2022 om 16:44 zei Kyrill:

Ahhhw zo lief en aandoenlijk dit. Burak is teddybeer met hartje van Goud, zou hem bijna willen adopteren :classic_love::cheer:

Niet helemaal de toon waar ik voor ging, hehe. Ik probeerde de trotse sportman met het grote eergevoel over te brengen.

Op 30-10-2022 om 17:37 zei Djurovski:

Heerlijk geschreven weer. Benieuwd of Burak aan het systeem kan wennen 

Het zou wel zo handig zijn, aangezien de ploeg letterlijk om hem heen gebouwd wordt :D 

Op 30-10-2022 om 18:40 zei larrie:

En weer een stuk wat lekker makkelijk weg leest.

geef mij ook maar een tag.

As you wish :) 

Op 30-10-2022 om 18:49 zei Willem:

Even bijgelezen en het niveau is ontzettend hoog. Mooie invalshoek en lekker geschreven :D

Ik merk dat ik deze invalshoek leuker vind dan de zoveelste litanie over hoe je het als manager doet.

Op 30-10-2022 om 19:09 zei Titan:

Och, waarom geen controlerende middenvelder eigenlijk? Ik kan me ook nog ene Zlatan I. als libero herinneren :D. Met het spelersmateriaal van Fortuna verwacht ik dat er wordt gekozen voor meer arbeid leveren in de voorhoede.

Nou, ik heb hem voorin harder nodig. Zlatan speelde nooit als libero, alleen als AMC. Sandro Tonali werd wel omgetraind tot libero overigens.

Op 30-10-2022 om 19:25 zei Marius:

De mogelijke basisplaats blijft voor Burak toch vooral de focus, al is dat niet vreemd natuurlijk. Benieuwd om te zien hoe de formatie en tactiek er uiteindelijk helemaal zullen uitzien.

Wil je ook een screenshot zien? Of is de tekstuele uitleg voldoende?

19 uur geleden zei Thomassje123:

Nog maar 3 updates en nu al gigantisch populair en dat is natuurlijk niet voor niets als je jou volgt op dit forum (en ook op Twitter)

Ik ben het met Burak eens, 433 is achterhaald en niet meer van deze tijd maar zie Nederlandse trainers en ook de nodige supporters daar maar eens van te overtuigen

Strikerless zal wel wennen zijn voor Burak maar misschien gaat er voor hem ook een wereld open :D

Misschien dat Fortuna daarom voor een Spaanse trainer is gegaan :D Als Zlatan het kan, dan zie ik ook kansen voor Burak.

13 uur geleden zei delichris:

Burak wil wel luisteren en dat is wel mooi om te lezen.

Veel eergevoel, maar ook leergierig. Mooie vent is het ook he :D 

11 uur geleden zei DGremlin:

Heerlijke updates!

Je mag mij bij iedere update een tag geven hoor ;) 

As you wish :) 

5 uur geleden zei Handzeep:

Heerlijke stukken man, benieuwd hoe je Burak gaat verwerken in je strikerless tactiek!

Ik vermoed als Shadow Striker.

3 uur geleden zei Mascini:

Leuke update weer. Toch wel tof dat je met Burak nu nog de Pele challenge aangaat. 

'Tuurlijk, gewoon even 200 goaltjes per seizoen de komende paar seizoenen en we zijn er. Als hij een hattrick kan scoren tegen Oranje, dan moet het in de Eredivisie ook wel lukken toch?

bewerkt door Nom de Guerre
congruentiefoutje weggewerkt, merci Marcel (allitereert dan weer wonderschoon)

Geplaatst

Het blijft lekker weg lezen zo door de ogen van Burak.

Hele andere manier als via de manager zelf en werkt ook verfrissend.

Geplaatst

Spreekt daar nou ergens de supporter tussen de regels door wanneer het gaat over Mats Seuntjens? Het is prettig dat Burak al wat meer kan hebben van de trainer, anders moesten we nog vrezen voor letterlijk gezichtsverlies van laatstgenoemde. Zullen we het Burak vergeven dat media zou niet bepaald congrueert? ;) 

Geplaatst
1 minuut geleden zei Titan:

Spreekt daar nou ergens de supporter tussen de regels door wanneer het gaat over Mats Seuntjens? Het is prettig dat Burak al wat meer kan hebben van de trainer, anders moesten we nog vrezen voor letterlijk gezichtsverlies van laatstgenoemde. Zullen we het Burak vergeven dat media zou niet bepaald congrueert?  

Ik vind het al knap dat ie het in het Nederlands schrijft. Geen idee waar die dat geleerd heeft want in Sittard heb ik ze nog nooit op Nederlands kunnen betrappen;c

Maar zonder gekheid weer een heerlijk stuk om te lezen. Burak lijkt in te stemmen met de plannen, hopelijk blijft dat zo.

Geplaatst

Het strijdplan klinkt in ieder geval al goed in de oren, en op papier want ik kan het me zo visueel voorstellen met deze omschrijving. Voor mij dus geen screenshot nodig, maar misschien zijn daar wel andere liefhebbers voor :) Burak topschutter van de Eredivisie klinkt trouwens ook al een beetje als profetische woorden.

Geplaatst

Mooi geschreven Guido. Ben je nou een schrijver die FM is gaan spelen of een FM speler die is gaan schrijven? :) 

Geplaatst

Enorm leuk om te lezen weer. Ben benieuwd naar die hete transferzomer!

Geplaatst
  • Auteur

xxikburak.png.8b721b2c774452b9817da866e7

De supporters moeten zich in luilekkerland gewaand hebben die zomer. Cordoba, Özyakup, Embalo, Guth, Pandur, Ximo Navarro en yours truly waren al binnen en er zongen zoveel mooie namen rond. Bij elke andere club zouden de fans trots zijn, maar bij ons leek het crisis te zijn. De media waren op bloed uit en verdraaiden feiten of haalden citaten uit de context om er een negatieve draai aan te kunnen geven.

De ergste bloedhond in dat opzicht was een pafferige journalist met misplaatste illusies van grandeur, ene Valentijn Driessen. Hij benaderde elke transfer en ieder gerucht vanuit het standpunt dat het bijdroeg aan wat hij “de grote Burak Yilmaz-show” noemde. Hij betoogde dat de leiding van Fortuna, specifiek de beleidsbepalers uit Turkije, kickten op namen. Op een gegeven moment beweerde hij met droge ogen dat ik mede-eigenaar was van de club en dat ik daardoor achter de schermen aan de touwtjes kon trekken. Niks hoor en wederhoor, deze rat riep dergelijke zaken compleet ongefundeerd op de nationale televisie. 

De eerste reacties lieten niet snel op zich wachten. Mensen vroegen zich af of ik ook bepaalde welke muziek er op stond in de spelersbus of dat ik de koffie in de kantine wilde veranderen. Flauwe grapjes, maar op zich redelijk onschuldig. Vervelender waren de reacties van Fortüna of Sittardspor, vooral omdat deze reacties weer andere reacties uitlokten die steeds een beetje verder gingen. Het duurde meestal niet lang voordat president Erdogan en mijn geloof er met de haren bij werden gesleept.

Ik mag dan wel een gelouterde prof zijn, maar al die onverdunde haat en pure rancune gaan je niet in de koude kleren zitten. Ik ben echter niet het type om te gaan klagen. Thuis ben ik opgevoed in de stijl van je schouders eronder zetten en doorgaan tot je erbij neervalt. Toch kon de trainer aan me zien dat er iets aan me vrat. Ik was kregelig, vloekte als een aanname niet goed was of wanneer een verdediger te fel duelleerde op e training. Na de training moest ik bij hem komen.

Hij keek me even aan en wachtte. Bij mij kwam de stoom nog net niet uit de oren vanwege een aantal felle duels met Micah Tirpan tijdens de training. Dat gezeur door de media en op social media droeg niet bepaald bij aan mijn stemming. De trainer keek me vorsend aan met die sarcastisce grijns op zijn smoel. “Ik begrijp het wel, je bent een winnaar, iemand die geen genoegen neemt met een gelijkspel. Maar als je hier het gevecht aangaat, ga je er niet als winnaar uitkomen.” Op dat moment kon en wilde ik dat niet horen. “Fuck you! Wat wil je dan dat ik doe? Jammeren als een zielige bitch?”

De adrenaline gierde door mijn lijf. Vechten of vluchten en optie twee was nog nooit in me opgekomen. De trainer bleef koel, ijskoud als Di Caprio in de laatste scènes van Titanic. Daar moet je ontzag voor hebben, want de man verschoot geen moment, terwijl er één meter achtentachtig Turkse furie met stoom uit de oren voor je staat. 

“Hoe klinkt fuck de media, Burak?” Het was alsof hij een bak ijswater over me had uitgestort; mijn schouders zakten in, mijn gebalde vuisten ontspanden, de woede ebde weg en werd vervangen door groeiende nieuwsgierigheid. Onze trainer, dat duivelse genie, wilde de vlammen nog verder opstoken, zodat het inferno zichzelf zou doen uitbranden. We zouden namen laten vallen van diverse spelers met Turkse roots, zodat de media gek werden als haaien die dronken van het bloed hun prooi blijven verscheuren. In de luwte van de storm konden we dan onze echte doelwitten benaderen. Een grijns brak door op mijn gelaat. Fuck de media, oh yeah!

-----

De gewenste tags voor @Kyrill@Bogatyr@Glenn08@Handzeep@KayDeManaager@mattihamstra@larrie@DGremlin

-----

De reacties staan in de spoiler.

Spoiler

19 uur geleden zei larrie:

Het blijft lekker weg lezen zo door de ogen van Burak.

Hele andere manier als via de manager zelf en werkt ook verfrissend.

Het werkt lekker zo, ja :D 

19 uur geleden zei Titan:

Spreekt daar nou ergens de supporter tussen de regels door wanneer het gaat over Mats Seuntjens? Het is prettig dat Burak al wat meer kan hebben van de trainer, anders moesten we nog vrezen voor letterlijk gezichtsverlies van laatstgenoemde. Zullen we het Burak vergeven dat media zou niet bepaald congrueert? ;) 

Mats is in potentie een geweldige voetballer, maar ook echt een enorme lamzak :D Bedankt voor de spelcheck, zulke foutjes sluipen er wel eens in.

19 uur geleden zei 19CH98:

Ik vind het al knap dat ie het in het Nederlands schrijft. Geen idee waar die dat geleerd heeft want in Sittard heb ik ze nog nooit op Nederlands kunnen betrappen;c

Maar zonder gekheid weer een heerlijk stuk om te lezen. Burak lijkt in te stemmen met de plannen, hopelijk blijft dat zo.

Alles is vertaald door Özyakup, he ;) 

19 uur geleden zei Marius:

Het strijdplan klinkt in ieder geval al goed in de oren, en op papier want ik kan het me zo visueel voorstellen met deze omschrijving. Voor mij dus geen screenshot nodig, maar misschien zijn daar wel andere liefhebbers voor :) Burak topschutter van de Eredivisie klinkt trouwens ook al een beetje als profetische woorden.

Zo ver ben ik nog niet :D 

19 uur geleden zei Kyrill:

Weer genieten dit :cheer:

Dank je :) 

17 uur geleden zei Djurovski:

Mooi dat Burak instemt met de plannen en laat de media maar lekker schrijven

Bloedzuigers zijn het.

16 uur geleden zei DGremlin:

Heerlijk stukje opnieuw.

Merci :) 

9 uur geleden zei delichris:

Mooi dat bijna de gehele selectie er achter staat. Ik ben wel benieuwd naar die Amerikaan.

Ik niet helemaal :D 

6 uur geleden zei mattihamstra:

Weer een meer dan prima stukje

Thank you :) 

6 uur geleden zei Arezo:

Mooi geschreven Guido. Ben je nou een schrijver die FM is gaan spelen of een FM speler die is gaan schrijven? :) 

Optie twee. Ik speelde al jaren voordat ik ging schrijven.

6 uur geleden zei Bogatyr:

Enorm leuk om te lezen weer. Ben benieuwd naar die hete transferzomer!

Vuurwerk, baby, vuurwerk :D 

6 uur geleden zei Glenn08:

Mooi geschreven weer! Benieuwd hoeveel Burak erin gaat trappen.

Anders ik wel.

Geplaatst

Mooi stukje weer. Ben benieuwd welke grote namen er (zogenaamd) naar Sittard gaan komen. 

Geplaatst

De media krijgt alvast de volle lading op training. Nu die bloedzuigers ook nog eens op hun plaats zetten met enkele spraakmakende resultaten op het veld me dunkt. 

Geplaatst

Laat ze maar roddelen die media…. 

en jullie zelf rustig op je doel af gaan

Geplaatst

De media kan veel dingen anders interpreteren waardoor er de nodige misverstanden ontstaan maar Burak lijkt mij niet iemand die daar veel last van heeft. Wat Valentijn Driessen betreft, niemand mag hem en niemand neemt hem serieus haha.

Ik voel een hele goede band op komen tussen Burak en de trainer

Geplaatst

Al met al is Burak ook maar een mens van vlees en bloed. Een prettige bijkomstigheid voor hem is dat de trainer het vuur in hem aan blijft wakkeren. Valentijn kan zijn notitieboekje erbij pakken met alle geruchten die de wereld in gaan worden geslingerd.