Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 231
  • Weergaven 6,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Na het vertrek van Ultee wisten de media het zeker; de nieuwe trainer van Fortuna wordt een stroman voor Burak. Het zou een Turkse trainer worden of anders iemand die zijn oren naar mij zou laten hang

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Op zulke momenten dient een leider op te staan. Let op he, een leider is niet hetzelfde als een aanvoerder. Een stukje stof om je arm maakt je geen leider, net zomin als het ontbreken van zo’n stukje

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Zoals ik al eerder aanhaalde stond de trainer open voor discussies en gesprekken. Dat was op zich wel even wennen, ik ben een meer autoritaire benadering gewend. Die zorgt op zich ook wel voor duideli

Geplaatst
  • Auteur

cddcd10c4fb220e3dfe0a7b2977cb01b-webp.jpg

De voorbereiding verliep, op één incidentje waar ik later op terugkom na, vrijwel perfect. Smoke and mirrors, baby. De trainer had onze TD, Sjoerd Ars, opdracht gegeven om Kerim Calhanoglu en Mustafa Aydin te huren. Allebei jonge en talentvolle backs, allebei met Turkse roots en aangezien Sjoerd Ars een omhooggevallen verkoper van zonnepanelen was, kreeg de pers er al vrij snel lucht van. De bloeddorst van de tafelgasten in de talkshows was haast ongeëvenaard. De meesten duikelden over elkaar heen om de sterkste termen te gebruiken om een dergelijke strategie af te keuren. 

De columnisten waren zo mogelijk nog erger. Een columnist van Voetbal International, een ietwat dikkige, kalende man die wilde dat hij zelf kon voetballen, maar het talent ontbeerde en daarom zijn in gif en zuur gedoopte pen maar op hen die wel konden voetballen richtte, maakte zelf een vergelijking met Faust; Fortüna (uiteraard met umlaut) had haar ziel aan de duivel verkocht en die was zijn pionnen naar voren aan het brengen. 

Als het niet zo abject fout was, had ik er om kunnen lachen. Isitan, die de club zes jaar geleden had gered van de ondergang en nooit iets fout had gedaan, was nu de duivel en Dogan, Ozzy en ik waren de eerste duivelse pionnen. Ons grote masterplan was dan vast het veroveren van Nederland vanuit dit slaperige provinciestadje. 

Positief gezien leverde het ons wel rust op. De trainer ging zelf onderhandelen met enkele nieuwe spelers en zo werden Tortol Lumanza en Heinz Mörschel aan de selectie toegevoegd. Een klassieke Kansas City Shuffle. When everybody looks left, you go right. Op deze manier haalden we een klassieke controleur en een veelzijdige en creatieve spelmaker bij de ploeg. Beide spelers waren ook fysiek sterk, wat dan weer mooi paste bij de speelstijl die de trainer in gedachten had.

Sjoerd Ars was uiteraard niet blij met deze gang van zaken, maar de trainer stuurde hem met een kluitje in het riet. Zijn nieuwe opdracht was om Burak Ince te huren van Bielefeld. Ergens was dit ook een serieuze opdracht. Ince was een begenadigd talent, maar kwam in Bielefeld niet aan de bak. Hij mocht verhuurd worden. Daarnaast was het een speler die qua speelstijl leek op Ozzy, dus hij had absoluut van waarde kunnen zijn. Kleine Burak, wat een transfercoup had dat geweest.

Ars maakte er uiteraard een potje van, dus alles lekte uit. De hoeveelheid Burak Junior of Burak 2 grappen waren niet van de lucht en de transfer ging niet door. Toch gaf alle ophef en consternatie ons wel de gelegenheid om rustig ingespeeld te raken. In de voorbereiding speelden we eerst tegen lokale amateurclubs om patronen in te slijpen, maar later traden we ook aan tegen enkele Engele Championshipclubs, Feyenoord, PSV en de Griekse topclub PAOK. We sloten de voorbereiding ongeslagen af. 

Het is niet zo dat we de overwinningen aaneenregen als een kralenketting, absoluut niet zelfs, maar de contouren van een sterke ploeg werden wel zichtbaar. Op doel zou Ivor Pandur starten; een Kroatische huurling maar ongelooflijk sterk op de lijn. Bovendien kon hij met een accurate lange trap ook de aanvallers aan het werk zetten. Op rechts speelde Ivo Pinto, een vinnige Portugese back met veel drang naar voren. Op links speelde een vergelijkbare terriër, George Cox. Allebei waren ze verdedigend kwetsbaar als ze met veel ruimte in hun rug moesten spelen, maar aangezien we ver inzakten, was dat niet zo’n probleem. Op de flanken konden we Micah Tirpan en Remy Vita als reserves inzetten.

Centraal achterin vormden Rodrigo Guth en Dimi Siovas een ijzersterk, zij het ietwat traag, koppel. Ximo Navarro en Roel Janssen waren als reserves beschikbaar. De ruimte voor de achterhoede werd afgedekt door Tortol Lumanza, die met zijn duelkracht en lengte een ideale aanvulling vormde om ons centrale koppel. Dogan Erdogan was de beoogde rotatiespeler hier.

In de as van het middenveld vormden Deroy Duarte en Ozzy het beoogde kloppende hart van de ploeg. Een energieke loper, die sterk was in de duels en een behoorlijke basistechniek had en één verbindingsspeler, die feilloos de ruimte tussen de linies wist te vinden om aanspeelbaar te worden en anderen aan het werk te zetten met splijtende passes. Mörschel, Bassett, Ferati en Sourlis waren als rotatiespelers beschikbaar.

De blikvangers van de ploeg stonden voorin geposteerd. De enige echte originele Sittardse Tridente. BSC; Burak - Seuntjens - Cordoba. Scorend vermogen, creativiteit en diepgang met en zonder bal, allemaal in één linie gebundeld. Embalo en Sourlis konden als reserves dienen en eventueel hadden we ook Noslin en Gladon nog achter de hand. 

Zeker tegen het einde van de voorbereiding begon het echt lekker te lopen. Het gezeur en gestook van de pers bleef aanwezig, maar het werkte in zekere zin ook motiverend. Het speelt altijd lekker als je als groep een gezamenlijke vijand hebt. We wonnen in de voorbereiding van PSV en Feyenoord, weliswaar verzwakte ploegen met een aantal bankzitters in de ploeg, maar het voetbal zag er goed uit. Dodelijke counters.

We leken klaar voor de start van het seizoen, de openingswedstrijd tegen de gedoodverfde favoriet voor de titel en de regerend kampioen; Ajax. Op dat punt liep alles mis vanwege dat verdomde Turkse temperament.

-----

De gewenste tags voor @Kyrill@Bogatyr@Glenn08@Handzeep@KayDeManaager@mattihamstra@larrie@DGremlin

-----

De reacties staan in de spoiler.

Spoiler

18 uur geleden zei 19CH98:

Mooi stukje weer. Ben benieuwd welke grote namen er (zogenaamd) naar Sittard gaan komen. 

Kerim Calhanoglu, Mustafa Aydin en vooral Burak Ince. Die laatste wilde ik echt graag hebben. Onbetaalbaar qua huursom, helaas.

17 uur geleden zei Kyrill:

Amen fuck de media _O_

Nou ja, mijn domestic manager vindt daar ook iets van, dus alleen overdrachtelijk.

17 uur geleden zei Djurovski:

Zeer benieuwd welke namen er genoemd gaan worden

Kerim Calhanoglu, Mustafa Aydin en vooral Burak Ince. Ik heb nog even gekeken naar Emrah Bassan, maar die paste niet echt binnen het verhaal en de beoogde stijl.

17 uur geleden zei Mascini:

Goede update weer! Wel jammer dat de media altijd de schuld krijgen.

Sorry gap. Jij bent wel okay ;) 

16 uur geleden zei delichris:

Valentijn Driessen wat een pannenkoek is dat zeg. Benieuwd of er nog meer spelers gaan komen.

Een tweetal for now, met een huurling in de volgende update :) Een bekende van @Keko

16 uur geleden zei Marius:

De media krijgt alvast de volle lading op training. Nu die bloedzuigers ook nog eens op hun plaats zetten met enkele spraakmakende resultaten op het veld me dunkt. 

De voorbereiding stemt ons hoopvol :) 

15 uur geleden zei larrie:

Laat ze maar roddelen die media…. 

en jullie zelf rustig op je doel af gaan

En we weten allemaal wat er gebeurt als Burak voor het doel verschijnt :D 

8 uur geleden zei Thomassje123:

De media kan veel dingen anders interpreteren waardoor er de nodige misverstanden ontstaan maar Burak lijkt mij niet iemand die daar veel last van heeft. Wat Valentijn Driessen betreft, niemand mag hem en niemand neemt hem serieus haha.

Ik voel een hele goede band op komen tussen Burak en de trainer

Driessen is echt een blaaskaak. 

2 uur geleden zei Titan:

Al met al is Burak ook maar een mens van vlees en bloed. Een prettige bijkomstigheid voor hem is dat de trainer het vuur in hem aan blijft wakkeren. Valentijn kan zijn notitieboekje erbij pakken met alle geruchten die de wereld in gaan worden geslingerd.

Het is af en toe nog best lastig om ze verzonnen te krijgen :D 

1 uur geleden zei DGremlin:

Benieuwd over welke namen het allemaal gaat :D 

Nu weet je het :D  Ik had Ince wel echt graag erbij gehad.

22 minuten geleden zei mattihamstra:

En alweer een heerlijk stukje. De trainer en burak komen er samen wel

Voorlopig gaat het geweldig.

Geplaatst

Heerlijk stukje alweer. Je blijft het niveau erg hoog houden. De eerste spraakmakende resultaten lieten alvast niet lang op zich wachten. Benieuwd of je dat ook weer door te trekken in de competitie, al hou je de spanning er wel in, en is de eerste opdracht ook meteen één van de zwaarste van het seizoen.

Geplaatst

Leuk stuk weer, heb geen mening over voorbereiding, zelf nooit doe en speel met FM. 

Geplaatst

Prima voorbereiding zo lijkt het. Nu is het zaak om die vorm mee te nemen naar de competitie.

Geplaatst

De voorbereiding klinkt erg goed. Hopelijk gaat het in het echte werk ook lukken. 

Geplaatst

Ah, Sjoerd Ars wordt nu gebruikt als iets waar hij qua bewegingen op het veld ook al aardig op leek: een marionet. Maar ai, wat is er misgegaan voor Burak richting de clash met Ajax? Interpreteerde hij gedoodverfde net verkeerd..? :D 

Geplaatst

Dat is al een hele mooie prestatie om de voorbereiding ongeslagen door te komen….

ben wel benieuwd naar wat er is met de clash tegen Ajax

Geplaatst

Goed voorbereid hoewel je dat misschien weer allemaal weg kunt fli**eren bij een dikke nederlaag tegen Ajax.

Die laatste alinea zegt mij echter wel dat er nog iets vervelends staat te gebeuren

Geplaatst

Lekkere stukken weer, benieuwd hoe je aan het begin van de competitie gaat presteren tegen Ajax.

Geplaatst
  • Auteur

cddcd10c4fb220e3dfe0a7b2977cb01b-webp.jpg

Op zich was het een aardige jongen. Het was een stereotype voetballer, grote mond, maar een klein hartje. Hij zag er wel redelijk afschrikwekkend uit, vooral als hij kwaad was; een vierkante kop, gespierde armen vol tattoos en ogen die vuur spuwden. Net zoals yours truly had hij dat Turkse temperament en het karakteristieke korte lontje. Mica Tirpan was een Belgisch-Turkse back. Hij was vanwege zijn vechtlust en karakter ongekend populair bij de supporters, maar het was ook een mannetje en dit was er eentje die zijn positie bovenaan de apenrots bedreigd achtte.

“Ik ben niet zoals al de anderen.” Fijn voor je, kerel. Trainen en niet lullen. “Je moet niet zo veel kletsen, Burak.” Geïrriteerd wuifde ik hem weg. “Ik ben niet zo gemakkelijk te beïnvloeden, mij kun je niet uit de wedstrijd halen.” Ik draaide me om en keek hem aan. “Wat, vriend? Wat lul je nou?” Micah deed ook een stap naar voren. We stonden loodrecht tegenover elkaar, op minder dan een halve meter afstand. “Tijdens wedstrijden en trainingen. Praten, praten, praten, altijd proberen om anderen uit hun spel te halen. Bij mij gaat je dat niet lukken, ik trap niet in die psychologische trucjes van jou.” Ik draaide me om. Ik voelde de energie tussen ons haast knetteren. Dit kon alleen maar fout gaan. Micah maakte een gebaar met zijn rechterhand, zo van veel praatjes, maar verder niks. 

Toen werd ik kwaad, maar ik zei niks, geen woord. Die klootzak zou te weten komen hoe ik in zulke situaties praat, namelijk door te presteren, door te scoren, door hem te overklassen. Bij de eerstvolgende aanval werd ik ingespeeld. Vanuit mijn ooghoeken zag ik Mica aan komen. Hij wilde een sliding inzetten met beide benen vooruit. Ik rolde opzij en greep hem in zijn nekvel vast. “Wat denk je nou? Dat ik me als een amateurtje van de training laat schoppen door een omhooggevallen dravertje? Ik ben Burak en wie ben jij dan?” Met een gebalde vuist klopte ik op mijn borst. Ik ben er niet trots op, dit machogedrag, maar het moet soms om je plek in de groep af te dwingen. Respect krijg niet, dat dwing je af.

“Niets ben jij. Een stofje, een vuiltje onder mijn schoen.” Ik deed alsof ik een pluisje van mijn shirt plukte. Om mijn uitspraak te onderstrepen spuugde ik voor zijn voeten en keek hem recht in de ogen. “Helemaal niets.” Ik zag het Anatolische inferno in de ogen van Mica oplaaien, hij werd helemaal gek. Je hebt woede en adrenaline nodig in het veld, maar dit ging te ver, ik was te ver gegaan. Ivo en Mats hebben een woedende en tierende Mica tegengehouden, terwijl ik me omdraaide en van de training wegbeende. Tot zover de vlekkeloze voorbereiding.

De trainer was er verrassend chill onder. We kregen allebei een geldboete opgelegd, maar geen schorsing. Dit was de fighting spirit die hij wilde zien, ook op de trainingen. Mij best. Mica kon het allemaal minder goed verkroppen. “Het is Burak d’r uit, of ik d’r uit!” Ergens snap ik het wel hoor, maar wat had hij nou gedacht, dat het bestuur de grote aankoop van het seizoen op straat zou zetten voor een rotatiekracht? Amateuristisch.

Met Mica op de transferlijst en een spelersgroep die verdeeld was in een pro-Burak en pro-Mica groep, stond het hele kruitvat op springen in de aanloop naar de seizoensopening thuis tegen Ajax.

-----

De gewenste tags voor @Kyrill@Bogatyr@Glenn08@Handzeep@KayDeManaager@mattihamstra@larrie@DGremlin, @LouisPSV

-----

De reacties staan in de spoiler.

Spoiler

Op 2-11-2022 om 10:42 zei Marius:

Heerlijk stukje alweer. Je blijft het niveau erg hoog houden. De eerste spraakmakende resultaten lieten alvast niet lang op zich wachten. Benieuwd of je dat ook weer door te trekken in de competitie, al hou je de spanning er wel in, en is de eerste opdracht ook meteen één van de zwaarste van het seizoen.

Ik kan vuurwerk beloven.

Op 2-11-2022 om 10:48 zei Kyrill:

Leuk stuk weer, heb geen mening over voorbereiding, zelf nooit doe en speel met FM. 

Ach, hier gaat het meer om het narratief, toch?

Op 2-11-2022 om 10:54 zei DGremlin:

Prima voorbereiding zo lijkt het. Nu is het zaak om die vorm mee te nemen naar de competitie.

Dat was wel de insteek inderdaad :D 

Op 2-11-2022 om 10:56 zei Djurovski:

De voorbereiding is zeer netjes 

Ik mag niet klagen over de resultaten van de oefencampagne.

Op 2-11-2022 om 11:10 zei delichris:

Wederom een mooi stuk hoor en ongeslagen de voorbereiding spelen is altijd fijn.

Al was het dan tegen veredelde reserveploegen :D 

Op 2-11-2022 om 12:25 zei mattihamstra:

Ongeslagen en met het nodige vertrouwen de competitie in. Maar dan kont het temperament toch om de hoek kijken

Ik wilde er nog even een leuke draai aan geven :D 

Op 2-11-2022 om 12:41 zei 19CH98:

De voorbereiding klinkt erg goed. Hopelijk gaat het in het echte werk ook lukken. 

Ik heb er alle vertrouwen in :D 

Op 2-11-2022 om 13:39 zei LouisPSV:

Goeie voorbereiding gedraait, nu nog voor 't eggie. Graag mij ook taggen voortaan.

As you wish...

Op 2-11-2022 om 14:33 zei Titan:

Ah, Sjoerd Ars wordt nu gebruikt als iets waar hij qua bewegingen op het veld ook al aardig op leek: een marionet. Maar ai, wat is er misgegaan voor Burak richting de clash met Ajax? Interpreteerde hij gedoodverfde net verkeerd..?  

Sjoerd Ars is een clown. Simple as. Het is dat de vrienden van Gün hem souffleerden en voorzagen van tips.

Op 2-11-2022 om 19:29 zei larrie:

Dat is al een hele mooie prestatie om de voorbereiding ongeslagen door te komen….

ben wel benieuwd naar wat er is met de clash tegen Ajax

Met Ajax was er weinig, op de training daarentegen... ;) 

14 uur geleden zei Thomassje123:

Goed voorbereid hoewel je dat misschien weer allemaal weg kunt fli**eren bij een dikke nederlaag tegen Ajax.

Die laatste alinea zegt mij echter wel dat er nog iets vervelends staat te gebeuren

Dat heb je goed gezien :D 

5 uur geleden zei Handzeep:

Lekkere stukken weer, benieuwd hoe je aan het begin van de competitie gaat presteren tegen Ajax.

Ik kan je vuurwerk garanderen.

bewerkt door Nom de Guerre

Geplaatst

Twee alfamannetjes loodrecht tegenover mekaar. Gotta love it. De zenuwen staan alvast strak gespannen voor de seizoensopener tegen Ajax.

Geplaatst

Zoals je zelf al zegt, als de keuze is Burak eruit of Mica eruit lijkt mij die niet lastig. 

Geplaatst

Spanningen heb je altijd wel een keer in een groep waar je ook maar komt dus ook in een groep voetballers. Belangrijk is wel dat jij en Micah zich als professionals blijven gedragen. Deze agressiviteit kun je ook omzetten in motivatie. En ik denk dat die motivatie er voor gaat zorgen dat Ajax opgerold wordt, nouja in ieder geval verslagen wordt

Geplaatst

Dit lijkt me toch wel net wat nodig is. Verdeelde groep waarin niemand van wijken wil weten en dat gaat ajax ondervinden