Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

cddcd10c4fb220e3dfe0a7b2977cb01b-webp.jp

Naast de publieke opinie begonnen we inmiddels ook de scheidsrechters tegen te krijgen. Overtredingen van onze spelers werden vrij snel bestraft, terwijl tegenstanders al vrij stevige overtredingen moesten begaan wilde het fluitsignaal klinken. Buitenspelsituaties waren helemaal een ramp. Volgens mij ging de VAR echt met een liniaaltje over het scherm om te kijken of er niet ergens een neushaartje of pinkje in buitenspelpositie te vinden was.

Uit bij Heerenveen werd zo een loepzuiver doelpunt van mij afgekeurd. Een lange bal van Heinz viel over de achterhoede heen, ik rondde rustig af en tot mijn verbazing zag ik de scheidsrechter een VAR-gebaar maken. De grensrechter had niet eens gevlagd. Gelukkig wisten we dergelijke arbitrale dwalingen te overwinnen, uiteindelijk scoorde Seuntjens tweemaal en wist ook Cordoba de doelman te verschalken, waardoor dergelijke dubieuze beslissingen geen verschil maakten. Ik kon zelfs nog een soort van assist bijschrijven; een verdediger tackelde me van de bal, waarna Matsoe de bal voor het intikken had.

Dergelijke incidenten zijn als olie op het vuur gooien voor mij; het motiveert me alleen nog maar om nog harder te werken. In de thuiswedstrijd tegen Utrecht legde ik bijna veertien kilometer in één wedstrijd af. Rennen, beuken, sleuren, lopen op elke bal en de verdedigers geen rust gunnen. Het spel golfde op en neer, maar uiteindelijk wordt zo’n wedstrijd beslist op de details. Wie is er scherp op het moment dat het er echt toe doet? Bij een hoge voorzet van Cordoba stond mijn mandekker een momentje niet op te letten en ik was weg. De ruimte zien, een schijnbeweging naar links maken en rechts gaan. De bal viel perfect op mijn hoofd, de keeper was kansloos, het stadion ontplofte. Heerlijk.

Na de wedstrijd gaf de spits van Utrecht, Bas Dost, aan dat dit gewoon een perfecte spitsengoal was. Het moment herkennen, een slimme loopactie, voor de man komen en ijskoud afronden. Zowaar een stukje waardering. Hierop viel zo’n beetje het halve land over Bas Dost heen, die werd weggezet als een gemankeerde voetballer, die teveel ballen gekopt had en waarschijnlijk niet meer helemaal bij zinnen was. Wat een fijne manier om iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt weer bij de les te krijgen.

NEC was de volgende ploeg die aan de zegekar werd gebonden. In Nijmegen walsten we met 3-1 over de thuisploeg heen. De automatismen beginnen steeds meer ingeslepen te raken en dat zag je terug bij mijn doelpunt. Een slimme loopactie van Cox, een afgemeten voorzet en ik kon de bal simpel met het hoofd achter de keeper plaatsen. Door deze tactische vondst van de trainer moeten we weliswaar veel lopen, maar ligt er ook ruimte voor onze loopacties, waardoor we met name in de tegenaanval levensgevaarlijk zijn.

De vrienden van de pers denken er het hunne van, maar in het buitenland was onze bliksemstart niet onopgemerkt gebleven. Iemand van The Guardian had het over het ontstaan van een Low Countries Leicester City. LCLC. Zo ver zijn we nog lang niet, maar het voelt goed als je prestaties gewaardeerd worden.

We sloten de maand af met een regelmatige 4-2 zege op Excelsior. Geen franje, geen fratsen, of het moeten die twee onnodige tegendoelpunten zijn geweest. Zelf kwam ik tweemaal tot scoren, waardoor ik me samen met Bas Dost aan de top van het topschuttersklassement nestelde. Niet slecht voor twee spitsen die door heel Nederland worden uitgekotst.

De verdedigers hier hebben ook geen idee. De helft van de tijd kijken ze vooral naar de bal, hebben ze totaal niet in de gaten waar ik naar toe ga. Onze vierde treffer was een mooi voorbeeld hiervan. De eerste hoge bal halen ze er best lekker uit, maar in plaats van daarna opnieuw positie te kiezen ten opzichte van de aanvallers, blijven ze de bal nakijken, waardoor ik makkelijk weg kan lopen om de tweede bal binnen te koppen. Uiteraard geholpen door een vreselijk slechte keeper, die als een halve zool z’n doel uit komt rennen.

-----

De gewenste tags voor @Kyrill@Bogatyr@Glenn08@Handzeep@KayDeManaager@mattihamstra@larrie@DGremlin@LouisPSV, @Willem@Tim'

-----

De reacties staan in de spoiler.

Spoiler

Op 6-11-2022 om 09:29 zei delichris:

Van de nul af en lekkere punten gepakt. Fortuna is goed bezig.

Een lekkere bliksemstart zo :D 

Op 6-11-2022 om 10:07 zei Thymen:

Weer mooie overwinningen , Burak zelf lijkt ook wat beter in vorm te komen. Inderdaad jammer dat de goals via een externe site bekeken moeten worden. 

Ja, daar baal ik dus ook van, maar MU doet echt lastig als ik wil uploaden.

Op 6-11-2022 om 10:22 zei Marius:

Burak haalt toch zijn gram en antwoord met zijn voeten, al blijven de persmuskieten gewoon hun gangetje gaan. Het zal de fans en trainer van Fortuna echter worst wezen na die 9 op 9. Heerlijk stukje leesvoer weer, zeker op zo'n zondagochtend met een kop koffie in de hand.

Merci :) 

Op 6-11-2022 om 10:31 zei Kyrill:

Pauper media, weer geweldig stuk met erg goede overwinningen!

Ik krijg het idee dat ik het ook niet moet wagen om ineens wedstrijden te gaan verliezen ;) 

Op 6-11-2022 om 10:37 zei Bogatyr:

Leuk zo met die filmpjes! Ga zo verder man. Enorm leuk om te lezen weer. Altijd benieuwd naar de volgende update.

Dank je, ik hoop dat die filmpjes ook echt iets toevoegen.

Op 6-11-2022 om 11:08 zei DGremlin:

Een perfecte start! Ook al vind de pers blijkbaar andere zaken belangrijker dan de resultaten..

Helaas wel. Zie het maar als een voorproefje op het WK, waar de pers de helft van de tijd bezig is met randzaken rondom het team. Let op: hiermee zeg ik niets over het terecht aan de kaak stellen van de misstanden in Qatar :D 

Op 6-11-2022 om 11:50 zei Titan:

Er gaat geen moment voorbij om de media een veeg onder uit de pan te geven. Laat ze vooral zo blijven praten over Burak en consorten, opdat het voetbal ongemerkt steeds succesvoller wordt. 

Burak doet het lekker op rancune.

Op 6-11-2022 om 11:58 zei mattihamstra:

Heerlijke start zo toch

Het had zeker erger gekund. Ik had na drie wedstrijden á la Ultee buiten kunnen liggen.

Op 6-11-2022 om 12:31 zei 19CH98:

Heerlijk om zo je gram te halen op alles en iedereen. 

Absoluut!

Op 6-11-2022 om 19:48 zei Djurovski:

Van de 0 a. Ploeg nog ongeslagen en de trainer die de media fileert. Overgoten in een heerlijke schrijfstijl 

Dank je wel :) 

Op 6-11-2022 om 21:15 zei larrie:

Lekkere start en laat de media maar lullen.

Zijn ze sowieso goed in ;) 

21 uur geleden zei Daniell:

Zo, ben weer bij! Heerlijke start zo in de competitie en Burak zal blij zijn met zijn eerste goal. In mijn eerste seizoen bij Twente werd meneer topscorer door 24 keer te scoren, benieuwd op welk aantal hij bij jouw gaat eindigen...

Dan de schrijfstijl, moeten we daar nog wat over zeggen? Bij mij zou er inmiddels geen veertje meer bij in passen maar toch hulde!

Ik ga toch proberen om de komende update iets meer jus te geven. 

18 uur geleden zei Tim':

Leuke reacties van je coach, die heeft er wel zin in. Burak is ondertussen gewoon lekker bezig!

Doe mij maar een vaste tag, had even wat updates gemist.

Ja, dat is een beetje mijn eigen persoonlijkheidje :D 

3 uur geleden zei Willem:

Ik wil ook wel een vaste tag. Paar mooie updates gemist maar het gaat uitstekend daar in Sittard! De video's erbij zijn echt een meerwaarde :classic_biggrin:

Cheers :) 

44 minuten geleden zei Mascini:

Lekker bezig! En tof die beelden.

Dank je wel :) 

• Antwoorden 231
  • Weergaven 6,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Na het vertrek van Ultee wisten de media het zeker; de nieuwe trainer van Fortuna wordt een stroman voor Burak. Het zou een Turkse trainer worden of anders iemand die zijn oren naar mij zou laten hang

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Op zulke momenten dient een leider op te staan. Let op he, een leider is niet hetzelfde als een aanvoerder. Een stukje stof om je arm maakt je geen leider, net zomin als het ontbreken van zo’n stukje

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Zoals ik al eerder aanhaalde stond de trainer open voor discussies en gesprekken. Dat was op zich wel even wennen, ik ben een meer autoritaire benadering gewend. Die zorgt op zich ook wel voor duideli

Geplaatst

Burak is op dreef! Het gaat heel lekker maar ook mooi om te zien dat er steeds wat goaltjes bijkomen. Dan zal zo langzamerhand de kritiek ook weer wat gaan verstommen (dat mag je in elk geval toch hopen?!).

Geplaatst

Burak de marathonman, hij doet het toch maar mooi weer. Ondertussen waarschijnlijk kijkende wie of wat er nog meer opgehitst kan worden :D .

Geplaatst

Fortuna, en met name ook Burak, blijven in ieder geval lekker op dreef. En dat ondanks naast alle kritiek toch ook niet de eenvoudigste tegenstanders. Over Heerenveen en Utrecht struikelen immers regelmatig verschillende ploegen. Dat Burak dan ook nog eens de topschutterstand mag aanvoeren is helemaal een doorn in het oog van de kritische massa.

Geplaatst

Ik heb het idee dat de schrijver van deze stukjes een bepaalde mening heeft over het Nederlandse voetbalmedialandschap... De stukken blijven leuk geschreven vanuit de invalshoek van Burak en de resultaten zijn (vanzelfsprekend) uitstekend.

Geplaatst
  • Auteur

De kentering was merkbaar, langzaam maar zeker nam ons zelfvertrouwen toe. Het was niet perfect wat we lieten zien, maar het begon wel te lopen. Als team kwamen we in een flow terecht. Mensen begonnen voor elkaar te werken. Je loopt niet alleen om zelf aan de bal te komen, je loopt ook om ruimte te maken voor een ander, je loopt omdat een ander het even niet kan belopen, omdat je als team verder wil komen en vooruitgang wil boeken. Natuurlijk maak je hierin fouten, niemand is perfect, maar zolang mensen voor elkaar blijven werken, is er heel veel mogelijk.

Pak onze thuiswedstrijd tegen Volendam. We wonnen die wedstrijd met 6-3. Vanuit die uitslag kun je op meerdere manieren naar de wedstrijd kijken. Je hebt aanvallend gezien geweldig gespeeld. Een hattrick voor Matsoe, twee doelpunten van Cordoba, eentje voor mij, plus een assist. Je zag de looplijnen terug die we wilden zien, je zag het korte combinatiespel, afgewisseld met de directe lange bal als de ruimte er lag.

Mijn eigen doelpunt was daar een mooi voorbeeld van. Door kort combinatiespel rond de middenlijn lokten we Volendam naar voren toe, de aanvallers zakten verder in en trokken de verdedigers mee, waarna de ruimte ontstond voor een lange bal over de verdedigende lijn heen. Bogarde speelde me in, de loopactie was goed, de keeper was kansloos op de kanonskogel die mijn rechtervoet verliet.

Aan de andere kant was het achterin bij vlagen een gatenkaas. Drie tegentreffers tegen een ploeg die in de onderste regionen van de Eredivisie bivakkeert is not done. Zeker als het één enkele aanvaller is die drie keer scoort. Toegegeven, Henk Veerman is een ontzettend kopsterke aanvaller, maar het kan en mag niet dat een spits drie keer op haast indentieke wijze tegen je scoort.

Ergens hadden onze centrumverdedigers zich anders moeten opstellen, of onze backs en middenvelders hadden de voorzet eruit moeten halen. Feit is dat je nooit drie identieke treffers mag incasseren. Daar moesten we scherper op worden, we moesten elkaar aanspreken op gemaakte fouten en er ook naar handelen. Iedereen moest meer verantwoordelijkheid gaan nemen, niet alleen voor de eigen prestaties maar ook voor de teamprestatie. Fijn dat jij je man afschermt, maar het kan ook zijn dat uitstappen een betere optie was geweest. Als een andere speler ongehinderd kan voorzetten, dan klopt het alsnog niet.

Ik ben heel eerlijk, dan ben ik ook een klootzak na de wedstrijd. Er zijn harde woorden gevallen. We hebben elkaar de waarheid gezegd. We hebben zelfs op momenten met de koppen tegen elkaar gestaan. Dimi en ik, op zulke momenten waren we water en vuur. Hij had van die donkere, expressieve ogen. Gecombineerd met die woeste baard en die priemende vinger stond er dan wel een mannetje hoor. We hebben met de koppen tegen elkaar schreeuwend onze bezwaren geuit, echt hard tegen hard. 

Daarna was het ook klaar. Het was goed. De trainer vond het prima, hij noemde dit ons “zelfregulerend vermogen”, wat dan weer een dure manier is om te zeggen dat we volwassen mannen zijn, die dit prima zelf kunnen regelen, als we ons ook als volwassen mannen gedragen en van onze plek bovenaan op de apenrots af kunnen stappen. Dat geldt dan ook voor mij. Soms moest ik ook woorden inslikken, toegeven dat ik het mis had. 

Als het ging om die hoge ballen op Henk Veerman konden we niet alle schuld bij Dimi en Rodrigo neerleggen. Als aanvallers hadden wij verzuimd om druk te zetten op de backs, die ongehinderd konden opstomen. Daardoor moesten onze middenvelders weer uitwijken, waardoor er in het centrum iemand vrijkwam en het spel te makkelijk naar de andere flank werd verplaatst. Ergens in dit patroon hadden wij voorin meer druk moeten zetten en daar had Dimi een punt.

De wedstrijd erop lieten we zien hoe het hoorde, bikkelen en strijden in Arnhem. Vitesse kwam amper door ons lage blok heen, terwijl er met de Pool Bialek wel degelijk een gevaarlijke targetman aanwezig was en met name hun linksback Wittek over een uitstekende voorzet beschikte. We werden ook beloond voor ons werk; Bogarde werkte een hoekschop binnen en Cordoba was het eindstation van een flitsende counter.

Het gejengel en mor door de diverse journalisten nam inmiddels groteske vormen aan; elk vooroordeel of mogelijk relletje werd uit de context gerukt en opgeblazen. Als spelersgroep zagen we dit als een externe prikkel om te presteren, we zouden het tegendeel bewijzen. Onze supporters omarmden onze vechtlust en schreeuwden de kelen schor. Je zag een beetje de mentaliteit van de Millwallsupporters erin sluipen. “No-one likes us, we don’t care.” Kom maar op dan!

-----

De gewenste tags voor @Kyrill@Bogatyr@Glenn08@Handzeep@KayDeManaager@mattihamstra@larrie@DGremlin@LouisPSV@Willem@Tim'

-----

Spoiler

15 uur geleden zei Thymen:

Lekkere prestaties !

Ik zou er zo voor tekenen in real life :D 

Op 10-11-2022 om 09:05 zei mattihamstra:

Prins burak! Wat gaat het heerlijk

Koning Burak ;) Zijn bijnaam in Turkije schijnt Kral te zijn, wat dan zoiets betekent als Koning.

Op 9-11-2022 om 19:02 zei DGremlin:

Fortuna lijkt onstopbaar momenteel.

Vooralsnog gaat het ontzettend lekker ;) 

Op 9-11-2022 om 17:48 zei larrie:

Gaat lekker, is er nog wel iemand die Sittard bij weet te houden?

Ajax en PSV. Die staan niet op enorme afstand.

Op 9-11-2022 om 16:54 zei Willem:

Ik heb het idee dat de schrijver van deze stukjes een bepaalde mening heeft over het Nederlandse voetbalmedialandschap... De stukken blijven leuk geschreven vanuit de invalshoek van Burak en de resultaten zijn (vanzelfsprekend) uitstekend.

Ligt het er zo dik bovenop? :D 

Op 9-11-2022 om 15:19 zei Kyrill:

Het blijft erg goed gaan!

Machine ;) 

Op 9-11-2022 om 15:15 zei Marius:

Fortuna, en met name ook Burak, blijven in ieder geval lekker op dreef. En dat ondanks naast alle kritiek toch ook niet de eenvoudigste tegenstanders. Over Heerenveen en Utrecht struikelen immers regelmatig verschillende ploegen. Dat Burak dan ook nog eens de topschutterstand mag aanvoeren is helemaal een doorn in het oog van de kritische massa.

Basje Dost en Sidney van Hooijdonk zijn in FM ook best gevaarlijke spitsen.

Op 9-11-2022 om 15:10 zei Titan:

Burak de marathonman, hij doet het toch maar mooi weer. Ondertussen waarschijnlijk kijkende wie of wat er nog meer opgehitst kan worden .

Respect krijg je niet, dat dwing je af ;) 

Op 9-11-2022 om 15:05 zei Tim':

Burak is op dreef! Het gaat heel lekker maar ook mooi om te zien dat er steeds wat goaltjes bijkomen. Dan zal zo langzamerhand de kritiek ook weer wat gaan verstommen (dat mag je in elk geval toch hopen?!).

Het gaat steeds een beetje beter, toch?

Op 9-11-2022 om 14:56 zei delichris:

Het gaat erg lekker met Fortuna. Hopelijk kan je dit volhouden.

Dat hoop ik ook :D 

Op 9-11-2022 om 14:52 zei 19CH98:

Het gaat perfect daar in Sittard, ga zo door!

Merci :D 

Geplaatst

Ik schrok even toen ik 'eigen doelpunt' zag. Wat had onze Burak nu weer verkeerd gedaan? Maar gelukkig bedoelde hij het anders. Goed dat de zelfkennis er is van de aanvallers om ook naar henzelf te kijken in wat er misgaat bij die tegengoals. Dat maakt het gemakkelijker als team te spelen.

Geplaatst

De buitenwereld zorgt zo voor een hechte spelersgroep, daar wordt gretig gebruik van gemaakt door de coach. Mooi om te zien hoe Burak naar het spel kijkt. Die lijkt zich op te maken voor een trainersklusje. 

Geplaatst

De prestaties blijven goed en ook op het schrijvende deel is niet zo veel aan te merken. Het blijft leuk om te volgen!

Geplaatst

Aan drie tegendoelpunten zou ik me ook mateloos storen, zelfs als je er zelf zes in het mandje legt. Aan de mentaliteit van de spelersgroep zal het zeker niet mankeren, zelfs als de pers er weer andere zaken in ziet.

Geplaatst

Ik wou ook eerst koning gebruiken eerlijk gezegd. Maar prins leek me leuker in sittard zeker richting carnaval. Het gaat heerlijk zo

Geplaatst

Logisch dat je even boos bent wanneer je 3 dezelfde tegen treffers krijgt maar het blijft goed lopen. 

Geef mij maar een vaste tag mocht ik een keer niet antwoorden

Geplaatst

De resultaten blijven heerlijk. Bovendien een zeer vermakelijke novelle op te volgen. 
ga je in je full release game ook een bijhouden ?

Geplaatst
  • Auteur

Ken je dat gevoel van onoverwinnelijkheid? Elke sporter herkent het als het zo ver is; het gevoel dat niemand je wat kan maken, dat elke bal die je raakt perfect is, dat alles meezit en in jouw voordeel verloopt. Je krijgt dan een soort van nerveuze energie, kriebels door je hele lijf. Je kunt niet stil blijven staan, je kunt niet gaan zitten, maar je blijft bewegen, loeren, jagen op dat moment, dat moment waarvan je weet dat het gaat komen. Zo’n wedstrijd was RKC thuis voor mij; de wedstrijd van mijn eerste hattrick voor Fortuna.

De wedstrijd begon ook al lekker. Een assist is weliswaar minder interessant voor een spits dan een doelpunt, maar je wil gewoon een bijdrage leveren aan de teamprestatie en hoe je het ook wendt of keert, een assist doet het altijd leuk bij de statistici, die kille en koude rekenaars achter hun spreadsheets. 

Het was een vrije trap, ongeveer halverwege de helft van RKC. Op zich een vrij routineuze positie, een simpele bal om te geven. Kracht zetten en je ziet wel wie er tegenaan loopt. Echter, ik zag dat Rodrigo Guth niet echt lekker gedekt werd en onze Braziliaanse centrumverdediger was druk aan het gebaren dat hij de bal wilde ontvangen. Dan wordt het ineens een uitdaging; de bal vanaf een meter of dertig niet op zijn hoofd leggen, maar in de ruimte spelen waarvan ik denk dat Guth die zal bezetten over een seconde of drie. 

Door je hoofd schieten op zo’n moment allemaal berekeningen en factoren, maar uiteindelijk ga je ervoor en blijft het een beetje mazzel hebben. Op het moment dat je de bal raakt weet je vaak al of die goed is of niet. Je voelt het aan hoe je contact maakt met de bal, nog voordat je opkijkt om de vlucht van de bal te inspecteren. Een lichte curve, vol op het voorhoofd van de lange Braziliaan, wiens kopbal over de grabbelende Etienne Vaessen heen viel. 1-0.

Vanuit een dergelijke start is het lekker voetballen, zeker als je ziet dat de tegenstander zich loopt te ergeren. De keeper van RKC liep zich vreselijk op te winden, hij schold zijn verdedigers helemaal de huid vol. Ergens terecht hoor, ze lieten zich erg makkelijk aftroeven en iemand was Rodrigo gewoon uit het oog verloren, maar het feit dat hij zelf te ver voor zijn lijn stond speelde natuurlijk ook een rol. 

Op zo’n moment kan ik het niet laten. Ik maakte me los uit een kluwen juichende Fortunaspelers en maakte oogcontact met de nog altijd druk gesticulerende keeper, Vaessen. Ik zorgde ervoor dat hij me goed kon zien en bracht mijn wijsvinger naar mijn getuite lippen. Sssttt, wees maar stil. Ik zag hem verbleken en wees naar hem. Jij zat fout, vriend, dat weet je zelf ook. Dit geschreeuw is voor de bühne, jezelf een beter gevoel geven, terwijl jij die bal makkelijk had kunnen vangen, had je op je lijn blijven staan. Mind games.

Vaessen liep rood aan, hij werd woest. Hij wilde naar me toe komen, schreeuwend en tierend. We spreken misschien niet elkaars taal, maar lichaamstaal is in dit opzicht universeel. Ik spreidde mijn armen en tikte met een gebalde vuist op mijn borst. Kom dan. Ik ben hier, vriend. Come and get it. Zijn teamgenoten moesten hem kalmeren, terwijl ik me grijnzend omdraaide en wegliep.

Je merkte aan alles dat Vaessen zich wilde revancheren. Met ware doodsverachting wierp hij zich voor de voeten van onze aanvallers, vol vuur kwam hij van zijn lijn bij hoge ballen, alles om te bewijzen dat hij een goede keeper was, dat hij Burak kon afstoppen. Mensen die zich willen bewijzen, mensen die te graag willen, gaan overcompenseren, ze gaan inschattingsfouten maken. 

Na ongeveer een half uur kreeg hij zijn kans om zich waar te maken, of ik de mijne, afhankelijk van hoe je het wil zien. Net buiten het strafschopgebied werd Matsoe gevloerd door een verdediger. Ik eiste de bal op. Leiderschap heeft niks te maken met aanvoerder zijn of niet. Matsoe sputterde niet eens tegen. Ik zocht de ogen van Vaessen, ik wilde contact met hem. We keken elkaar in de ogen en het knetterde tussen ons. Pure, onverdunde haat. Grijnzend stak ik twee vingers op. Let je op, vriend? Want hier komt de 2-0.

Vaessen kneep zijn ogen dicht en balde zijn vuisten. Hij danste op zijn lijn, wild schreeuwend naar de spelers in de muur. Hij wilde zich bewijzen, hij wilde laten zien hoe goed hij was. Mijn aanloop was kort, het schot krachtig en geplaatst en Vaessen, die zo graag wilde, verstapte zich onderweg naar de hoek, waardoor hij half glijdend net te laat kwam op zijn hand achter de bal te krijgen. 2-0.

Hij zat mis en hij wist het. Omringd door mijn juichende teamgenoten maakten we weer oogcontact. Een duivelse grijns, een omhooggestoken vuist, twee priemende vingers. Het vuur in zijn ogen doofde. Mentaal knakte er iets in zijn hele wezen. Als een geslagen hond draaide hij zich om en viste de bal uit zijn eigen net. Troostende woorden van ploeggenoten boden geen soelaas. Voor Etienne Vaessen was het einde wedstrijd, ondanks het feit dat er nog een uur gevoetbald moest worden.

Mijn tweede treffer en de derde van Fortuna was symptomatisch; ik werd vanaf de flank ingespeeld en kaatste de bal naar onze controleur Lumanza. Na een snelle draaibeweging zocht ik direct de ruimte achter de verdedigende lijn; de pass was op maat en ik kwam in een één-op-één met Vaessen. In de eerste helft had hij zich met een roekeloze doodsverachting op de voeten van onze aanvallers geworpen, nu kwam hij weifelend van zijn lijn. Op het moment dat ik wilde schieten, werd de bal weggetikt door een verdediger. Normaal gesproken kan een keeper zulke ballen dan simpel oprapen. Vaessen was echter al naar de grond gegaan; in zijn drang tot revanche overcompenseerde hij en tastte hij mis. Ik kon simpel doorlopen en de bal in het verlaten doel lopen.

Ik nam de moeite niet eens om hem aan te kijken. Bij het teruglopen naar de eigen helft veegde ik over mijn schouder, alsof ik een stofje verwijderde. Ik voelde de haatdragende blikken die hij me toewierp, maar hij zei niets meer; zijn vuur was uitgedoofd. Vlak voor tijd completeerde ik mijn hattrick. Pinto stak Ferati weg op links; diens afgemeten voorzet kwam mijn kant uit. Ik maakte een beweging naar links, spurtte naar rechts en een paar miliseconden later viel de bal op mijn hoofd en stuurde ik het leren monster langs Vaessen, die wederom geen denderende indruk maakte.

Een perfecte wedstrijd en het had nog mooier kunnen zijn. Vlak voor tijd probeerde ik Matsoe te bereiken met een boogbal. Dit listige balletje was niet hard genoeg, een verdediger toucheerde de bal met zijn kruin, waardoor de bal een compleet andere kant uitviel. Niemand anticipeerde fatsoenlijk en ik reageerde sneller; ik kwam eerder bij de bal en versloeg Vaessen voor de vierde keer met een bekeken lobje. Ik vierde mijn doelpunt met de armen wijd uiteen. Toen ik me omdraaide zag ik dat de scheidsrechter, Serdar Gözübüyük, naar zijn oortje wees en een VAR-signaal deed met de handen. 

Onbezorgd slenterde ik terug. Niets aan de hand. Serdar deelde mijn mening niet. Schijnbaar stond Cox buitenspel, ondanks het feit dat hij niet meedeed aan de aanval en de bal niet die kant uit ging. Op zo’n moment kun je gaan schreeuwen of gaan schelden, of je gaat rustig het gesprek aan. Serdar zag me komen en wuifde me direct weg, alsof ik een schooljongentje was. Ik geloofde mijn ogen niet. Ik wilde vragen naar een reden, geen complete discussie aangaan en ik werd weggestuurd alsof ik de eerste de beste jeugdspeler was.

Na afloop van de wedstrijd stond Serdar de pers te woord. Hij gaf aan dat hij zich niet liet intimideren door de status van een vedette als Burak, je moet schijnbaar duidelijk laten zien wie de grotere man is en wie de touwtjes in handen heeft. Wat een kwal.

-----

De gewenste tags voor @Kyrill@Bogatyr, @Glenn08@Handzeep@KayDeManaager@mattihamstra@larrie@DGremlin@LouisPSV@Willem@Tim', @Djurovski

-----

Spoiler

Op 11-11-2022 om 11:13 zei Tim':

Ik schrok even toen ik 'eigen doelpunt' zag. Wat had onze Burak nu weer verkeerd gedaan? Maar gelukkig bedoelde hij het anders. Goed dat de zelfkennis er is van de aanvallers om ook naar henzelf te kijken in wat er misgaat bij die tegengoals. Dat maakt het gemakkelijker als team te spelen.

Tactische omzettingen waren wel even noodzakelijk, ja. 

Op 11-11-2022 om 11:16 zei delichris:

Een hele lekkere overwinning op Volendam. 

Ik baal alleen van de Henk Veermanshow...

Op 11-11-2022 om 12:15 zei Titan:

De buitenwereld zorgt zo voor een hechte spelersgroep, daar wordt gretig gebruik van gemaakt door de coach. Mooi om te zien hoe Burak naar het spel kijkt. Die lijkt zich op te maken voor een trainersklusje. 

Mjah, iets zegt me dat de zittende manager daar iets van vindt :D 

Op 11-11-2022 om 12:51 zei 19CH98:

De prestaties blijven goed en ook op het schrijvende deel is niet zo veel aan te merken. Het blijft leuk om te volgen!

Merci, merci :) 

21 uur geleden zei larrie:

Wel een mooie attractieve wedstrijd 

Dan win ik liever met 3-0.

20 uur geleden zei Marius:

Aan drie tegendoelpunten zou ik me ook mateloos storen, zelfs als je er zelf zes in het mandje legt. Aan de mentaliteit van de spelersgroep zal het zeker niet mankeren, zelfs als de pers er weer andere zaken in ziet.

Houd op zeg :D Ik heb echt zitten vloeken op die lange lantaarnpaal. Gelijk aan de tactische zooi gaan sleutelen. 

18 uur geleden zei mattihamstra:

Ik wou ook eerst koning gebruiken eerlijk gezegd. Maar prins leek me leuker in sittard zeker richting carnaval. Het gaat heerlijk zo

Point taken :D 

18 uur geleden zei Djurovski:

Logisch dat je even boos bent wanneer je 3 dezelfde tegen treffers krijgt maar het blijft goed lopen. 

Geef mij maar een vaste tag mocht ik een keer niet antwoorden

Done :) 

18 uur geleden zei Kyrill:

Mooi stuk weer 

Dank je :) 

6 uur geleden zei Thymen:

De resultaten blijven heerlijk. Bovendien een zeer vermakelijke novelle op te volgen. 
ga je in je full release game ook een bijhouden ?

Mwah, ik betwijfel het. Ik schat ook dat het bij één seizoen blijft.

Valt het heel erg op dat ik zowel Serdar als Vaessen ontzettende engnekken vind?

bewerkt door Nom de Guerre
spelfoutjes weggewerkt

Geplaatst

Haha een persoonlijke vendetta met de hele Nederlandse voetbalwereld, verkapt als een lekker leesbaar FM-verhaal.