Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 231
  • Weergaven 6,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Na het vertrek van Ultee wisten de media het zeker; de nieuwe trainer van Fortuna wordt een stroman voor Burak. Het zou een Turkse trainer worden of anders iemand die zijn oren naar mij zou laten hang

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Op zulke momenten dient een leider op te staan. Let op he, een leider is niet hetzelfde als een aanvoerder. Een stukje stof om je arm maakt je geen leider, net zomin als het ontbreken van zo’n stukje

• Nom de Guerre
    Nom de Guerre

Zoals ik al eerder aanhaalde stond de trainer open voor discussies en gesprekken. Dat was op zich wel even wennen, ik ben een meer autoritaire benadering gewend. Die zorgt op zich ook wel voor duideli

Geplaatst

Als je spreekt van een laat en onverwacht kerstgeschenk kan deze update in ieder geval wel tellen. Het is niet meer dan logisch dat op het to-do lijstje het updaten van een novelle op een internetforum niet prioritair is om af te vinken maar toch ben ik verheugd om te zien dat je deze weer oppakt, en hoop ik dat je genoeg tijd blijft vinden om ons te blijven verblijden met dit soort schrijfsels!

Geplaatst

Elke keer dat ik getagd word in dit verhaal is een cadeautje, dus of het nou elke dag, eens per week of eens per maand is maakt wat dat betreft niet uit :D 

Geplaatst

Zoals de anderen ook al zeggen zijn andere dingen veel belangrijker. Desondanks vind ik het natuurlijk wel fijn om weer een stukje over Burak te lezen. 

Geplaatst

Tof dat je de tijd hebt gevonden voor een update, altijd leuk om de avonturen van Burak te lezen. En hier heeft hij een goede invloed vanaf de kant. Overdreven juichen bij een doelpunt kan, maar je moet daarvoor wel het goede moment pakken en dat kan Vita nog leren.

Geplaatst
  • Auteur

cddcd10c4fb220e3dfe0a7b2977cb01b-webp.jp

Na een krappe zege op NAC in ons bekeravontuur liep de ploeg niet bepaald over van zelfvertrouwen. Onze ongeslagen status in de competitie was prettig, maar ons veldspel was niet om over naar huis te schrijven. In feite wonnen we nu wedstrijden vanwege de individuele kwaliteiten van bepaalde spelers. Hoewel het fijn is dat we dergelijke spelers in de selectie hebben, maakt het je als team ook kwetsbaar. Je wil ook dat spelers voor elkaar door het vuur gaan en als team fungeren. Ik begrijp best dat je niet elkaars boezemvriend wil zijn, maar je hebt als team een gezamenlijke missie. Iedereen die spelers afleidt van die missie is in dat opzicht een bedreiging voor de vrede. Helaas waren er meer dan genoeg bedreigingen aanwezig.

Feyenoord, nota bene een directe concurrent, zat achter Matsoe aan bijvoorbeeld. Hun trainer kende hem dan weer van een gezamenlijke periode bij AZ en hij wilde Matsoe naar Rotterdam halen. Dat snap ik wel. Een fysiek sterke en veelzijdige aanvaller, die ook nog eens in bloedvorm was en die gezien zijn leeftijd nu nog een keer een echte klapper kon maken in zowel sportief als financieel opzicht. Zijn makelaar bleef hameren op het feit dat dergelijke kansen niet vaak voorbij zouden komen. Het stoorde me, want ik zag dat Matsoe niet meer scherp trainde. Hij was in gedachten al in De Kuip.

Onze trainer, die magnifieke klootzak, regelde het gelukkig. Hij kwam het veld op en overhandigde Matsoe een foto van een oud-speler van de club, Mark Diemers. "Hij ging ook naar Feyenoord. Nu houdt hij de bank warm bij Emmen. Jij bent slimmer en beter. Maak de juiste keuze." Je zag de twijfel toeslaan in de ogen van Matsoe. Ik gooide er nog een schepje bovenop. "Dit wordt een uniek seizoen voor Fortuna, daar wil je toch bij zijn?" Onze trainer knikte en haalde op zijn telefoon een artikel van The Guardian tevoorschijn. "The Dutch Leicester City fairytale" werden we genoemd. Uiteraard was ik een van de blikvangers, maar Matsoe werd ook geroemd om zijn rol als uitblinker en aanjager. We hadden het vuurtje van zijn eerzucht doen ontbranden, maar nu moesten we het verder aanwakkeren.

"Mensen hebben het nu nog over dat magische seizoen van Leicester, toen een verzameling degelijke Premier League spelers, aangevuld met onbekende talenten en een enkele routinier als collectief boven zichzelf uitsteekt en het grote geld uit Manchester, Liverpool en Londen het nakijken gaf. Het seizoen ervoor ternauwernood veilig gespeeld, het jaar erop levende legendes." Onze trainer had op zachte maar indringende toon gesproken. Ozzy vertaalde zachtjes zijn woorden voor mij, aangezien de welbespraaktheid van onze trainer meer van mijn beperkte kennis van de Nederlandse taal vergde dan ik nu kon opbrengen.

"Waarom zouden wij het grote geld uit Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam niet kunnen verslaan? Burak is onze Vardy, Duarte onze Kanté, Guth onze Huth en Pandur onze Schmeichel. Wil jij onze Mahrez zijn?" Het waakvlammetje was inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige brand. De sluwe vos die ons leidde wist met een laatste opmerking een volledig inferno te creëren. "Net zoals bij Mahrez doen we na afloop van dit seizoen niet moeilijk over een eventuele transfer, maar we hebben jou nodig om dit sprookje werkelijkheid te laten worden."

Je ziet het vaak in de ogen van een speler of een speech effect heeft of niet. Het vuur moet oplaaien, ze moeten er in geloven. Matsoe was bekeerd, hij geloofde in de missie. Kat in het bakkie. In het voorbijgaan klopte ik de trainer op de schouder. De een of andere persmuskiet drukte af, de dag erna ging het erover dat de trainer een loopjongen was voor Burak. Matsoe werd geïntimideerd om te blijven omdat Burak aanvoer nodig had voorin. Op zich klopte dat wel, maar hij geloofde vooral in onze missie. Dan laat je moeiteloos een op het oog enorme kans op verbetering liggen, omdat je weet dat er aan het eind van het seizoen nog veel mooiere kansen komen. Het landelijke journaille koos ervoor om het als intimidatie weg te zetten. Soms kun je gewoonweg niet winnen.

Nu de neuzen grotendeels dezelfde kant uitstonden, kon de wedstrijd tegen Sparta met een significant beter gevoel van start gaan. Wat heet! Onze teamgeest was fantastisch. Elke speler speelde zijn rol binnen het collectief en voerde deze rol tot in de perfectie uit. Met of zonder bal, iedereen maakte zijn meters en deed een stapje extra voor het teambelang. Sparta werd gereduceerd tot een weerloze speelbal te midden van onze dadendrang.

Na iets minder dan een kwartier spelen demonstreerden we ons vermogen tot vlijmscherp countervoetbal. Een lange doeltrap van doelman Nick Olij werd niet goed opgevangen door Sparta en twee passes later kopte Cordoba de bal door en kwam ik in een één-op-één met diezelfde Olij. Dit soort situaties zijn de situaties waarop een roofdier als ik zit te wachten. De keeper oogt vaak al nerveus, omdat je reputatie als afmaker je vooruitsnelt, dus je kijkt naar een hoek, ziet de keeper die kant uit bewegen en plaatst de bal rustig in de andere hoek. Even netjes klappen voor de assist en het teamspel en verder, jagen op een tweede treffer.

Na een dergelijke opening kun je vaak lekker spelen, de druk is van de ketel. Dat bleek, want ditt was een heerlijke wedstrijd voor mij. Beuken en sleuren voorin, geflankeerd door twee spelers die eveneens in vorm staken. Matsoe en Cordoba waren bij vlagen ongrijpbaar voor de verdedigers. Keer op keer kwamen ze vrij tussen de linies of creërden ze zelf ruimte door een tegenstander uit te spelen. Beide spelers kwamen ook tot scoren, beide keren was ik de aangever, maar eigenlijk krijgen ze zelf de credits voor het doelpunt. Ze spelen een man uit, gaan een ééntweetje aan en bewegen door. Officieel krijg ik dan een assist bijgeschreven, maar in feite heb ik niet meer gedaan dan de bal kaatsen. Duarte bepaalde de eindstand op 4-0 met een lage schuiver vanaf de rand van het strafschopgebied. 

Nog twee wedstrijden tot de start van het WK en hoewel we er sportief goed voorstonden, was het nu vooral zaak om de selectie bij elkaar te houden.

-----

De gewenste tags voor @Kyrill, @Bogatyr@Glenn08@Handzeep, @KayDeManaager@mattihamstra@larrie@DGremlin@LouisPSV@Willem@Tim', @Djurovski

-----

De reacties staan in de spoiler.

Spoiler

Op 28-12-2022 om 07:44 zei Kyrill:

Zeer begrijpelijk. Mooi en goed stuk weer :)

Werk en privé komt en gaat voor. 

Bedankt voor het begrip. Ik heb er zelf meer moeite mee om iets niet af te ronden.

Op 28-12-2022 om 09:25 zei DGremlin:

Logisch dat andere zaken voorrang hebben, maar toch fijn dat er een nieuw stukje is.

Het idee is ook dat ik dit verhaal afrond. Zolang Burak speelt, loopt dit verhaal.

Op 28-12-2022 om 09:48 zei delichris:

Privé gaat voor dit forum hoor. 

Verder weer heerlijk geschreven en zulke wedstrijden zitten er ook tussen.

Bedankt voor je begrip. Helaas wel, maar gelukkig verliezen we niet.

23 uur geleden zei Djurovski:

Prima stukje. Al hoewel een overwinning best gevierd mag worden

Zeker, al heb ik liever een meer overtuigende zege.

22 uur geleden zei Marius:

Als je spreekt van een laat en onverwacht kerstgeschenk kan deze update in ieder geval wel tellen. Het is niet meer dan logisch dat op het to-do lijstje het updaten van een novelle op een internetforum niet prioritair is om af te vinken maar toch ben ik verheugd om te zien dat je deze weer oppakt, en hoop ik dat je genoeg tijd blijft vinden om ons te blijven verblijden met dit soort schrijfsels!

Dank je wel voor je begrip en compliment. De insteek is wel om een update per dag aan te houden, waar mogelijk.

22 uur geleden zei Willem:

Elke keer dat ik getagd word in dit verhaal is een cadeautje, dus of het nou elke dag, eens per week of eens per maand is maakt wat dat betreft niet uit :D 

Zie het als een verlaat kerstgeschenk dan. Ik probeer wel regelmatig te posten, anders gaat het mis.

21 uur geleden zei 19CH98:

Zoals de anderen ook al zeggen zijn andere dingen veel belangrijker. Desondanks vind ik het natuurlijk wel fijn om weer een stukje over Burak te lezen. 

Dank je wel, ik vind het best leuk om zo mijn schrijfstijl aan te scherpen c.q. scherp te houden, vooral omdat het werk elders even op z'n gat ligt.

19 uur geleden zei Tim':

Tof dat je de tijd hebt gevonden voor een update, altijd leuk om de avonturen van Burak te lezen. En hier heeft hij een goede invloed vanaf de kant. Overdreven juichen bij een doelpunt kan, maar je moet daarvoor wel het goede moment pakken en dat kan Vita nog leren.

Echt he... Salto's na de winnende tegen NAC... Pfff...

Geplaatst

Wederom een leuk stukje om te lezen en de vergelijkingen tussen Leicester en Fortuna lijken mij zeer logisch op deze manier. De wedstrijd is dan in feite bijzaak voor het verloop van het verhaal en dat zegt veel over je manier van schrijven. Het neemt echter niet weg dat de overwinning natuurlijk heel fijn is!

Geplaatst

Weer een heerlijk stukje hoor. Toch fijn voor ons als lezers dat je toch weer even wat tijd hebt gevonden om ons te vermaken

Geplaatst

Het Nederlandse Leicester ... de media is er in ieder geval behoorlijk snel bij om de vergelijking te maken, maar dat laatste resultaat toont wel weer maar eens tot wat de ploeg in staat is. Nu inderdaad die selectie maar eens bij mekaar houden.

Geplaatst

Goed dat Seuntjens graag wil blijven. Het is natuurlijk veel mooier om zo'n seizoen tot het einde te kunnen meemaken. Guth is trouwens wel echt je Huth maar is Vita niet ook jouw Drinkwater? ;c 

Geplaatst
  • Auteur

Nog twee wedstrijden tot de start van het WK en we lagen op koers om winterkampioen te worden. In het buitenland werden onze prestaties ook opgepikt en anders dan in Nederland, werden ze daar niet met argusogen bekeken. "Low Countries Leicester City" kopte The Guardian. The Athletic had het over een "Fortuna '54 Renaissance," terwijl Bild de headline "Buraks Burschen" voerde. Allemaal lof voor het frisse veldspel, uitgevoerd door een selectie die qua marktwaarde nog niet eens in de schaduw van de grote clubs uit de Randstad en Eindhoven mocht staan. De overeenkomsten met de stunt van Leicester waren zeker aanwezig, zo luidde de consensus. In feite hoopten de meeste mensen dat de underdog dit voetbalsprookje werkelijkheid kon maken.

De Nederlandse journalisten waren unaniem van mening dat de prestaties van Fortuna te danken waren aan Turks geld en dat dit de reden was dat er amper Nederlandse spelers werden opgesteld, waarbij deze journalisten overduidelijk aantoonden dat ze zowel feitenkennis, basale googlevaardigheden als een gevoel voor ironie ontbeerden. Leicester City was namelijk eigendom van een Thaise zakenman en de kern van de ploeg bevatte behoorlijk wat niet-Britse spelers. Er zaten zelfs dubbele nationaliteiten tussen de selectiespelers, zoals de in Nottingham geboren Wes Morgan, die uitkwam voor Jamaica.

Enfin, de eigen supporters waren alle hoon en minachting omtrent de spectaculaire opmars van hun groen-gele liefde zo zat dat ze besloten om die negatieve opvattingen dan maar te omarmen als een soort geuzennaam. Bij het merendeel van de selectie leefde dit sentiment ook, maar minder sterk. De fans zetten zich ook af tegen de, in hun ogen heersende, achterstelling van hun provincie op sociaal-economisch vlak. No-one seems to like us, why should we care, een eigen interpretatie van het credo van het roemruchte Millwall uit Londen.

Na een petitie door de fans, besloot de club om in plaats van het clublied een oude hardrocksong te draaien, Don’t tell me you love me van Night Ranger. Ik had eerder laten vallen dat ik de tekst van het nummer inspirerend vind, klaarblijkelijk raakten de lyrics ook bij onze supporterschare een gevoelige snaar. Dus in de laatste thuiswedstrijd voor de start van het WK, waar FC Emmen op bezoek kwam, snerpten de gitaren uit de boxen toen we het veld betraden.

Don't tell me you love me

Don't tell me, I don't want to know

I love the way you use

I love the way that you use me

Oh yeah

I love the way you shoot

I love the way that you shoot to kill me

Oh yeah

Een deel van de supporters op de Ricksentribune stak ook vuurwerk af. Het zal de club wel een boete bezorgen, maar het bezorgde de voltallige spelersgroep kippenvel. Dit was ons seizoen en we zouden ons door niemand laten stoppen. FC Emmen werd het slachtoffer van deze daadkracht. Binnen twintig minuten hadden we een 3-0 tussenstand op het scorebord gezet. 

Deroy Duarte knokte zich op inzet langs twee tegenstanders en schoot snoeihard raak in de korte hoek, Cordoba snoepte een tegenstander de bal af en lepelde deze vervolgens over de uitgekomen keeper, terwijl ik zelf de derde treffer voor mijn rekening nam. Dimi onderschepte een lange bal en speelde Matsoe in. Onze linksbuiten slash spelmaker draaide open en stak mij weg met een perfecte pass in de diepte. Oog in oog met de keeper was het een koud kunstje om de bal binnen te prikken. Kijken naar links, schieten naar rechts, waardoor de keeper op het verkeerde been staat en te laat reageert. Easy.

De uitwedstrijd tegen Groningen was de laatste wedstrijd voor aanvang van het WK, maar het winterkampioenschap kon ons niet meer ontgaan, ongeacht wat de vaderlandse pers daarvan vond. 

-----

De gewenste tags voor @Kyrill@Bogatyr@Glenn08@Handzeep@KayDeManaager@mattihamstra@larrie@DGremlin@LouisPSV@Willem@Tim'@Djurovski

-----

Spoiler

23 uur geleden zei delichris:

Benieuwd of je het Leicester van Nederland gaat worden. De voortekenen zijn in ieder geval wel goed.

Low Countries Leicester City, het klinkt wel lekker, toch?

21 uur geleden zei 19CH98:

Wederom een leuk stukje om te lezen en de vergelijkingen tussen Leicester en Fortuna lijken mij zeer logisch op deze manier. De wedstrijd is dan in feite bijzaak voor het verloop van het verhaal en dat zegt veel over je manier van schrijven. Het neemt echter niet weg dat de overwinning natuurlijk heel fijn is!

Ik probeer er meer van te maken dan alleen een wedstrijdverslag. Geen idee in welke mate het lukt om echt vanuit het perspectief van Burak te schrijven, maar de intentie is er.

21 uur geleden zei mattihamstra:

Weer een heerlijk stukje hoor. Toch fijn voor ons als lezers dat je toch weer even wat tijd hebt gevonden om ons te vermaken

Twee weken verlof, dat helpt wel.

20 uur geleden zei Marius:

Het Nederlandse Leicester ... de media is er in ieder geval behoorlijk snel bij om de vergelijking te maken, maar dat laatste resultaat toont wel weer maar eens tot wat de ploeg in staat is. Nu inderdaad die selectie maar eens bij mekaar houden.

Ik had ook voor het Nederlandse Union SG kunnen gaan, maar dat loopt dan weer minder goed af.

19 uur geleden zei DGremlin:

Heerlijke overwinning alvast!

Ik ben een tevreden manager. Soms gebeurt zoiets ook hehe.

16 uur geleden zei Djurovski:

Keurige overwinning en mooi dat Matsoe overtuigd is

Oprecht één van onze sleutelspelers op de linkerflank c.q. links voorin. Naast Burak de voornaamste doelpuntenmaker en de primaire spelmakerachtige speler voorin.

2 uur geleden zei Tim':

Goed dat Seuntjens graag wil blijven. Het is natuurlijk veel mooier om zo'n seizoen tot het einde te kunnen meemaken. Guth is trouwens wel echt je Huth maar is Vita niet ook jouw Drinkwater?  

Guth is Huth, Siovas is Morgan. Vita is eigenlijk wisselspeler, maar je kunt Cox zien als onze Fuchs. Vita zou vanwege de naam een leuke zijn, maar ik schat dat Özyakub in principe onze Drinkwater is. Cordoba kan dan Okazaki zijn, mag Lumanza onze Albrighton zijn. Oh ja, Pinto als Simpson.

Geplaatst

Opnieuw een prima resultaat. De eredivisie weet zich tot dit moment geen raad met Fortuna. Heb je een screen van de tussenstand?

Geplaatst

Het zat er natuurlijk al wat aan te komen, maar fijn dat de titel van winterkampioen al vast staat terwijl er nog steeds een speeldag op het programma op het programma staat voor de winterstop. De media blijft in ieder geval voor genoeg motivatie zorgen onder supporters en spelers. De trainer zal het graag zien gebeuren.

Geplaatst

Lekker hoor, je blijft heerlijk doorgaan met Fortuna en je moet van goede huizen komen om nu nog rechtmatige kritiek te leveren op Yilmaz. En dat zijn mooie vergelijkingen met die spelers van Leicester, je zou bijna denken dat het niet anders mocht zijn dit seizoen ;) 

Geplaatst

Ik heb het net allemaal gelezen. Een mooie schrijfnovelle ‘opgeleukt’ met video’s en terugkerende elementen zoals het favoriete lied van onze Burak :classic_biggrin: 

Wil je mij in de tags zetten? 

Geplaatst
  • Auteur

Met de titel van winterkampioen op zak was de laatste sportieve uitdaging van het jaar om onze ongeslagen status vast te houden. FC Groningen was veel meer dan een middenmoter dit seizoen, maar in eigen huis waren de noorderlingen lastig te verslaan. Bovendien was hun Amerikaanse huurling Ricardo Pepi niet alleen in bloedvorm getuige zijn zeven treffers in de laatste vijf duels, hij was ook het type aanvaller waar onze achterhoede het vaak lastig mee had. Pepi was een snelle en behendige aanvaller, die negentig minuten lang diep bleef gaan en die aan een klein kansje vaak al genoeg had.

Daarnaast zouden de noorderlingen waarschijnlijk gemotiveerd zijn om onze ongeslagen reeks tot een einde te brengen. Zowel de nationale als de internationale media berichtten van deze redelijk zeldzame mogelijkheid. Het contrast school vooral in de insteek van de berichtgeving. Daar waar de buitenlandse pers koos voor het benadrukken van een unieke mogelijkheid voor een club van het kaliber als Fortuna, kozen de vaderlandse reporters voor de dood van de Hollandse school ten faveure van ouderwets countervoetbal, om zo een buitenlandse vedette op leeftijd in stelling te brengen, die de doorstroom van Nederlands talent blokkeerde. Ergens was het indrukwekkend hoe ze dergelijke narratieven verzonnen kregen. Deze mannen hadden de gave om de splinter in het oog van anderen te zien, maar de balk in hun eigen ogen volkomen te negeren.

De Groningers startten furieus in deze laatste thuiswedstrijd van 2022 en zetten ons direct onder druk. Dit gaf ons echter de ruimte om ons geliefkoosde countervoetbal in te zetten. Dimi en Guth bewaakten Pepi, waarbij de een de mandekking en de ander de rugdekking verzorgde. Door de angel uit het aanvalsspel te halen, konden we redelijk eenvoudig achteroverleunen, de druk van Groningen absorberen en via snelle tegenaanvallen gebruik maken van de ruimte die de noorderlingen weggaven.

Na een kleine zes minuten kwamen we op voorsprong. Deroy Duarte kreeg even de tijd en de ruimte op het middenveld. Met een gevoelige wreeftrap legde hij de bal over de verdediging heen. Ik nam de bal op de borst mee, legde het leder goed met een simpele voetbeweging en schoof de bal beheerst langs de uitkomende doelman. 1-0 voor Fortuna en we konden de Groninger storm laten uitrazen.

De groenwitten hadden nog steeds een optisch overwicht, maar zolang Pepi aan de ketting lag, leverde het allemaal vrij weinig op. Voorzetten vanaf de zijkant waren een prooi voor Dimi en Guth, terwijl de zone voor het strafschopgebied werd bewaakt door Lumanza, Duarte en Ozzy, die vakkundig patrouilleerden in dit gebied. Met name de Belg Lumanza heerste als een feodale krijgsheer en schuwde brute ingrepen niet om tegenstanders van de bal te zetten.

In de tweede helft wilde de trainer via een tactische omzetting iets meer grip krijgen op de wedstrijd. Hoewel we betrekkelijk eenvoudig standhielden, is het altijd beter om zelf het initiatief te nemen in plaats van af te wachten. De pure verdediger Lumanza werd vervangen door de aanvallend ingestelde middenvelder Mörschel, die als half-back meer voetbal van achteruit moest brengen. Dit leverde direct resultaat op kort na rust.

Guth haalde een lage voorzet van Irandust weg en speelde doelman Pandur in. Normaliter zou nu een lange haal naar voren volgen, zeker als we onder druk stonden. In dit geval liet Mörschel zich uitzakken tussen de twee centrumverdedigers en via een serie korte combinaties tussen Mörschel, Ozzy en Duarte kwam de bal rond de middenlijn terecht. Ozzy zag vervolgens de ruimte bij mij en gaf een mooie bal tussen drie verdedigers door. Ik had de snelheid niet om Balker en Kasanwirjo af te troeven, maar ik zag vanuit mijn ooghoeken wel Cordoba wegsluipen uit de rug van Kalley. Een snelle steekpass leverde een één-op-één met de doelman op en onze Spaanse vleugelflitser rondde overtuigend af.

Dat het experiment met de half-back nog niet helemaal geslaagd is, liet de tegentreffer van Groningen zien. Na een mislukte dieptepass van Mörschel, viel een lange bal van de Groninger doelman Leeuwenburgh over de Duitser heen, waardoor Pepi alsnog in de diepte werd gelanceerd en kon scoren. De aanwezigheid van Mörschel tussen de twee verdedigers was in verdedigend opzicht een risico, aangezien de Duitser van origine een aanvallende middenvelder was en dus in verdedigend opzicht kwetsbaar was. Hij verzorgde echter wel een meer verzorgde opbouw van achteruit, dus het bleef een beetje kijken welke speler in welke situatie van waarde kon zijn.

-----

De gewenste tags voor @Kyrill@Bogatyr@Glenn08@Handzeep, @KayDeManaager, @mattihamstra@larrie@DGremlin@LouisPSV@Willem@Tim'@Djurovski, @Keeza

-----

Spoiler

Op 30-12-2022 om 11:05 zei delichris:

Een goede overwinning gepakt hoor.

Even doorpakken, dat winterkampioenschap wilde ik ook echt binnenhalen.

Op 30-12-2022 om 11:48 zei 19CH98:

Opnieuw een prima resultaat. De eredivisie weet zich tot dit moment geen raad met Fortuna. Heb je een screen van de tussenstand?

Ik heb in feite seizoen 1 al af, dus ik kan je geen screenshot geven van de tussenstand.

Op 30-12-2022 om 11:49 zei Djurovski:

Winterkampioen Gefeliciteerd. Ook een keurige overwinning 

Dank je wel. Het loopt als een trein.

Op 30-12-2022 om 12:06 zei Marius:

Het zat er natuurlijk al wat aan te komen, maar fijn dat de titel van winterkampioen al vast staat terwijl er nog steeds een speeldag op het programma op het programma staat voor de winterstop. De media blijft in ieder geval voor genoeg motivatie zorgen onder supporters en spelers. De trainer zal het graag zien gebeuren.

Het blijft nog best lastig om elke keer iets nieuws te verzinnen waar ze over kunnen zaniken. 

Op 30-12-2022 om 12:40 zei Tim':

Lekker hoor, je blijft heerlijk doorgaan met Fortuna en je moet van goede huizen komen om nu nog rechtmatige kritiek te leveren op Yilmaz. En dat zijn mooie vergelijkingen met die spelers van Leicester, je zou bijna denken dat het niet anders mocht zijn dit seizoen ;) 

Het past wel lekker in het narratief zo he. 

Op 30-12-2022 om 13:43 zei mattihamstra:

Winterkampioen met fortuna. Hulde!!!

Merci.

Op 30-12-2022 om 14:12 zei DGremlin:

Alweer een zeer mooie overwinning erbij.

Beetje bij beetje wordt de droom meer werkelijkheid.

Op 30-12-2022 om 15:08 zei Kyrill:

Zeer mooie overwinning gepakt. 

Afgetekend zelfs.

6 uur geleden zei Keeza:

Ik heb het net allemaal gelezen. Een mooie schrijfnovelle ‘opgeleukt’ met video’s en terugkerende elementen zoals het favoriete lied van onze Burak :classic_biggrin: 

Wil je mij in de tags zetten? 

Uiteraard en dank je wel voor de complimenten.