Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Toffe update! Zeker als je weer leest waar Eindhoven vandaan komt, is het wel een wereldprestatie van Penders geweest afgelopen twee jaar zeg.

• Antwoorden 718
  • Weergaven 21k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   42 – De trots overheerst Het is winterstop en dat betekent een mooi moment om t

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   49 – De doorbraak van Dyon Het klinkt vreemd maar met nog zes Eredivisiewedstri

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   2 – Hulp uit onverwachte hoek We blijven nog even in 1954 want de invoering van

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.1e691b73be26ed44f04a43dc735f9127.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

8 – Wisseling van de wacht

Het is de zomer van de veranderingen bij FC Eindhoven. Clubs waarmee het goed gaat, willen graag zo stabiel mogelijk aan de top zijn. Maar dat is niet geheel gelukt in het Jan Louwers Stadion. Na het vertrek van algemeen directeur Günther Peeters heeft ook trainer Rob Penders zijn vertrek aangekondigd. Hij voelde zich toch meer op zijn gemak in een rol als trainer bij de jeugd en trok zodoende de deur achter zich dicht.

De Raad van Commissarissen handelde snel en kon kort achter elkaar twee nieuwe directeuren presenteren, allebei bekende namen in Eindhoven. Allereerst werd Mario Captein aangesteld als nieuwe algemeen directeur. Hij was in het seizoen 1995/96 actief als speler aan de Charles Roelslaan. Ook was hij al interim-directeur in 2017. Ervaring heeft hij vooral als directeur van Helmond Sport, VVV-Venlo en als de baas van stichting Coaches Betaald Voetbal.

Naast hem neemt Hans Smulders zitting in de nieuw samengestelde directie. Hij was in het seizoen 1985/86 speler van de club en daarna nog langer actief in andere functies. Smulders was opeenvolgend jeugdcoördinator, technisch directeur en algemeen directeur, voor hij drie jaar de technische man was bij NAC Breda. Na vier jaar zonder club keert hij nu terug in de functie die hij tussen 2008 en 2011 al bekleedde.

En dan de laatste aanstelling. Captein en Smulders gingen op zoek naar een nieuwe trainer en na veel gesprekken is de juiste kandidaat gevonden. En net zoals de nieuwe directeuren is het ook hier een oud-speler, namelijk Kenneth Goudmijn. Hij was voorheen assistent-trainer van AZ, maar die club gunt hem de kans op eigen benen te kunnen staan. De vader van Excelsior-speler Kenzo Goudmijn speelde tussen 1991 en 1993 veertig competitiewedstrijden bij Eindhoven en mag net als speler nu als trainer zijn doorbraak in het Jan Louwers Stadion beleven.

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato

We zijn eindelijk aangekomen bij het nieuwe seizoen. Tijd voor wat verandering voor we gaan beginnen. Twee nieuwe directeuren en een nieuwe hoofdtrainer in Eindhoven. Kijken wat zij kunnen brengen. Bedankt voor de reacties!

@Niejo101 Penders heeft zeker topwerk geleverd, maar toch gooien we hem er schaamteloos uit :D 

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Leuk alter ego gekozen. Ben benieuwd of vader en zoon elkaar gaan tegenkomen in deze novelle

Geplaatst

Zijn zoon is wel een goed talent. Weet niet waar hij nu speelt maar ben er wel fan van. Net zoals ik fan ben van jou schrijfstijl. Ben benieuwd naar het vervolg.

Geplaatst

Ex-spelers die opnieuw een rol mogen spelen zijn voor mij altijd een win eerlijk gezegd!

Geplaatst

Flinke veranderingen op bestuurlijk niveau en ook een nieuwe hoofdtrainer. Benieuwd of er meteen stappen gezet worden of dat er een stapje terug gedaan wordt om er vervolgens twee vooruit te maken.

Geplaatst

Och, als Goudmijn (what's in a name?) eindelijk die felbegeerde promotie weet te bewerkstelligen, heb je mijn zegen :) Mij is het vanavond iig gelukt in seizoen 1 met FCE.

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.92e86ecf54308de384817cbfab468803.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

9 – Aan de tand gevoeld

Tijd om kennis te maken met Kenneth Goudmijn. Vijf jaar lang bij AZ in diverse functies en nu maakt hij de stap om op eigen benen te gaan staan. Aan hem de taak om de prestaties van Rob Penders voort te zetten en van FC Eindhoven definitief geen grijze muis te maken. De nieuwe trainer aan het woord. “Mooi dat ik hier voor de tweede keer de kans krijg.”

Voor Goudmijn is het terugkeren naar een club waar hij eerder al speelde. In de zomer van 1991 besloot hij voor die club te gaan spelen nadat het hem als 21-jarige niet was gelukt door te breken bij AZ. Na twee jaar Eindhoven kreeg hij wel de kans bij AZ en later speelde hij nog voor Haarlem en Cambuur.

Als talent stapte je over van AZ naar Eindhoven. Nu als beginnend trainer maak je diezelfde stap. Hoe kunnen we deze keuzes vergelijken?
“Die vergelijking kun je zeker trekken, al is er een heel ander perspectief. Destijds had ik niet het idee dat er plek voor mij was bij AZ. De stap naar Eindhoven was voor mij vooral om te kijken of ik het in me had om als profvoetballer actief te zijn. Nu was er eigenlijk wel perspectief voor mij in Alkmaar. Ik was mooi op mijn plek als assistent van Pascal Jansen, maar ik voelde aan dat ik deze kans moet aangrijpen.”

Na je periode bij Eindhoven keerde je terug bij AZ. Is dat nu ook je planning?
“Nou, het ging destijds ietsjes anders. Na twee jaar Eindhoven was ik eigenlijk wel klaar met het betaald voetbal. De stap naar Emmen heb ik bewust niet gedaan, want voor dat salaris kon ik beter iets maatschappelijks gaan opbouwen. Ik ben bij Hollandia gaan spelen en in de zaal, waar ik ook nog international werd. Twee jaar later haalde AZ-trainer Theo Vonk mij over om weer te gaan voetballen. Als trainer heb ik geen langetermijnplanning. Mijn eerste en enige prioriteit is presteren met FC Eindhoven.”

Wat kunnen we van jou verwachten als trainer?
“Ik was zelf een opportunistische rechtsbuiten, die graag de duels opzocht en een mannetje uitspeelde. Uiteindelijk moest er dan een voorzet komen. Inmiddels ben ik wel wat slimmer geworden en zie ik dat een individuele actie niet per se het beste is. Wat wel hetzelfde is, is dat ik met mijn team de supporters wil vermaken. Resultaat is belangrijk, maar alles winnen met saai voetbal is niet leuk om naar te kijken. Dus attractief voetbal en waar nodig aanpassen, zodat we wel mooie resultaten boeken. Door mijn tijd bij AZ heb ik veel ervaring met het werken met jeugd en dat moet ook bij Eindhoven gaan gebeuren.”

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje

Bedankt voor de reacties. We gaan eerst de trainer eens wat beter leren kennen, met een combinatie van wat informatie uit het echte leven en zelfbedachte elementen. En dan maar hopen dat Kenneth zijn achternaam eer gaat aandoen.

@19CH98 Het zou heel mooi zijn Kenzo een keer welkom te heten in Eindhoven, maar voorlopig lijkt me dat nog geen haalbare kaart.

@Bogatyr Dat is voor een journalist het mooiste compliment om te krijgen, bedankt!

@Niejo101 Nice! Nog geen idee of mij dat ook zou lukken, maar dat zou wel heel mooi zijn.

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Mooie inkijk in de visie van de trainer op deze manier!

Geplaatst

Mooi om te lezen hoe de trainer kijkt naar zijn overstap naar Eindhoven en zijn visie voor het voetbal van het eerst elftal. 

Geplaatst

Leuk gedaan met het interview! Ben benieuwd hoe we de filosofie terug gaan zien in de tactiek en resultaten

Geplaatst
Op 8-11-2022 om 14:19 zei Niejo101:

Haha, normaal wel, maar die tijden liggen achter mij. Het werkzame leven en het vaderschap slokken toch teveel tijd op om met novellen bezig te zijn. @Tim' heeft in ieder geval mijn zegen   Veel succes met Eindhovens oudste én mooiste BVO!

Ik zie je nog wel regelmatig FM spelen via Steam haha

On-topic: Tijd om die oude tijden weer te laten herleven, alle vertrouwen in dat dat lukt

Geplaatst

Of je neemt even twee rollen in: die van interviewer en die van geïnterviewde :D . Kenneth lijkt me een prima gozer om met dit aimabele clubje aan de gang te gaan.