Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Hele knappe halve finale gespeeld tegen een subtopper uit de eredivisie, daar mag je trots op zijn! 

• Antwoorden 718
  • Weergaven 21k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   42 – De trots overheerst Het is winterstop en dat betekent een mooi moment om t

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   49 – De doorbraak van Dyon Het klinkt vreemd maar met nog zes Eredivisiewedstri

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   2 – Hulp uit onverwachte hoek We blijven nog even in 1954 want de invoering van

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.ab1445676be721ff874fafd1bb94ccee.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

24 – De weg omhoog

Nadat de bekeruitschakeling tegen FC Twente een combinatie van teleurstelling en trots opleverde, gaat het seizoen van FC Eindhoven verder in de maand maart. Vijf van de resterende dertien competitiewedstrijden worden in deze maand afgewerkt. Gaan de Eindhovenaren zich handhaven in de titelstrijd?

Telstar – FC Eindhoven
[0-1] Ozan Kökçü (’12), [1-1] Koen Blommestijn (’39)

Borgmans; Janssen (’84 Van Doorm), Rego (’63 Bogaers), Seedorf, Persyn; Oostenbrink (’74 De Keersmaecker), Azzagari, Brym; Kökçü (’63 Dorenbosch), Bannis, Dahlhaus (’74 Rottier)

Seedorf keerde terug in de basis, terwijl Van Doorm en De Keersmaecker niet fit genoeg om te starten na het bekerduel met Twente. Eindhoven begon goed aan de wedstrijd en wist al snel via een afstandsschot van Kökçü de voorsprong te pakken. Daarna was het een goed ingestudeerde corner van Telstar waaruit de gelijkmaker kwam. De tweede helft verliep zoals wel vaker dit seizoen: veel balbezit, maar weinig kansen. Dus op de bingokaart kan een gelijkspel tegen een laagvlieger weer worden afgevinkt.

FC Eindhoven – Jong Ajax
[1-0] Jasper Dahlhaus (’16), [2-0] Brian De Keersmaecker (’25), [3-0] Naoufal Bannis (’39)

Borgmans; Janssen, Rego (’74 Peijnenburg), Seedorf (’79 Amevor), Persyn (’74 Ogenia); Oostenbrink (’85 Bogaers), Van Doorm, De Keersmaecker; Kökçü (’74 Diaby Fadiga), Bannis, Dahlhaus

Door de terugkeer van Van Doorm en De Keersmaecker in de basis was het vaste middenveld van FC Eindhoven weer in ere hersteld. Er werd dan ook lekker gecombineerd en in de eerste helft kwamen de talenten van Jong Ajax er niet aan te pas. De teller stopte een paar minuten voor de rust bij 3-0. In de tweede helft haalde Eindhoven duidelijk de druk er wat af, maar er werden geen grote kansen weggegeven en uiteindelijk werd het een simpele overwinning.

FC Eindhoven – ADO Den Haag
[0-1] Joël Zwarts (’77), [1-1] Dyon Dorenbosch (’81)

Borgmans; Janssen (‘72 Azzagari), Rego, Seedorf, Persyn (‘66 Amevor); Oostenbrink (‘61 Brym), Van Doorm, De Keersmaecker (‘66 Dorenbosch); Kökçü, Bannis (‘72 Gakpo), Dahlhaus

Coach Kenneth Goudmijn koos na de 3-0-zege op Jong Ajax tegen ADO voor dezelfde basiself. De eerste helft moet voor de fans van beide ploegen niet echt fijn zijn geweest om naar te kijken, want er gebeurde erg weinig. In de tweede helft leken beide ploegen vermoeid te raken en er kwamen grotere ruimtes te liggen. ADO counterde naar een voorsprong, maar daarna eisten de jeugdige invallers Gakpo en Dorenbosch de hoofdrollen op en die laatste tekende voor de 1-1 met zijn eerste profgoal.

Jong AZ – FC Eindhoven
[0-1] Maarten Peijnenburg (’27)

Borgmans; Janssen (’71 Bogaers), Peijnenburg, Seedorf, Persyn; Oostenbrink (’83 Azzagari), Van Doorm, De Keersmaecker (’83 Kestens); Kökçü (’71 Dorenbosch), Bannis (’78 Gakpo), Dahlhaus

Voor het tweede duel met een belofteteam deze maand moest Goudmijn het stellen zonder Rego en Amevor, die allebei met hun nationale team op pad waren. Daardoor mocht Peijnenburg het weer een keer vanaf de aftrap laten zien. En dat deed hij met verve, want na een klein half uur kopte hij na een hoekschop de bal hard tegen de touwen. En in het restant hield hij ook nog de nul, waarmee hij met recht tot man van de wedstrijd werd gekozen.

MVV Maastricht – FC Eindhoven
[0-1] Brian De Keersmaecker (’15), [0-2] Naoufal Bannis (’50), [0-3] Collin Seedorf (’89)

Borgmans; Janssen (’68 Rego), Peijnenburg, Seedorf, Persyn (’78 Ogenia); Oostenbrink, Azzagari, De Keersmaecker (’68 Dorenbosch); Kökçü (’74 Brym), Bannis (’74 Diaby Fadiga), Dahlhaus

De maand werd afgesloten in het verre Zuiden. Op bezoek bij de nummer zeventien leek Eindhoven geleerd te hebben van eerdere wedstrijden met puntverlies tegen laagvliegers. Want de druk stond er op maar nu werden de kansen wel goed afgemaakt. Toen Bannis de voorsprong verdubbelde was de buit binnen en deed MVV ook nog weinig terug. Een voorgegeven vrije trap leverde uiteindelijk nog de 0-3 op. Goede zaken dus voor Eindhoven deze maand.

Stand:
1 – Heracles Almelo – 61 punten (+24)
2 – Roda JC – 61 punten (+19)
3 – FC Eindhoven – 58 punten (+24)
4 – PEC Zwolle – 57 punten (+16)
5 – ADO Den Haag – 51 punten (+5)

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978

Bedankt voor jullie reacties! Vijf wedstrijden, elf punten. Dat zijn prima cijfers dus de titelstrijd en strijd om promotieplek twee wordt erg spannend met nog zeven competitierondes te gaan. We spelen ook nog tegen PEC en Roda, dus hebben een hoop zelf in handen.

@Jotew Ik gun Twente ook zeker de winst (dan kunnen we in elk geval zeggen dat we van de winnaar verloren hebben :)

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Zoals je zelf al zegt is 11 punten uit 5 duels prima. Een snelle berekening van mijn kant laat zien dat het bovengemiddeld is en dus heb je een goede periode achter de rug. De verschillen blijven klein en zodoende kan het nog alle kanten op in de laatste 7 speelrondes. 

Geplaatst

Prima periode waardoor je gewoon blijft meedoen bovenin. Met een eventuele promotie zou je die bekeruitschakeling nog helemaal kunnen wegspoelen natuurlijk.

Geplaatst

Zo nu en dan gaat het met hangen en wurgen, maar het belangrijkste is dat die punten binnen blijven stromen. Met nog twee toppers op komst in de laatste fase liggen er nog veel mogelijkheden.

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.80a7829a689a743861d4e6212858b9ab.png

25 – De ambities van een smaakmaker

Nu het seizoen in de Keuken Kampioen Divisie zo langzamerhand tot een einde lijkt te komen, is de strijd om directe promotie nog ongekend spannend. Diverse ploegen lijken inmiddels kansloos te zijn, maar koplopers Heracles Almelo en Roda JC zullen vooral FC Eindhoven en PEC Zwolle als uitdagers te zien. Tijd om rond te tafel te gaan zitten met Jasper Dahlhaus, een van de smaakmakers van FC Eindhoven.

Vorig seizoen was Dahlhaus ook een van de pilaren in het team wat onder leiding van Rob Penders lang bovenin meedraaide en de verrassing van het jaar werd. Nu, onder de nieuwe trainer Kenneth Goudmijn, is zijn rol absoluut niet kleiner geworden. Op een kleine blessure na heeft hij altijd het vertrouwen en een bijbehorende basisplaats gehad dit seizoen.

Jasper, dit is nu het tweede seizoen dat FC Eindhoven verrassend zo hoog meedraait. Hoe verklaar je dit succes?
“Ik zou het liefst zeggen dat het absoluut aan mijn komst ligt, maar de waarheid is heel simpel: we hebben voor het tweede jaar op rij een heel goed team staan. We kennen elkaars kwaliteiten en vullen elkaar erg goed aan. Je ziet bij ons spelers niet zo vaak door de mand vallen, want je wordt altijd geholpen door je teamgenoten.”

Jouw rol is wel flink veranderd. Waar je eerst bekend stond als speler op de linkerflank, val je nu eigenlijk standaard vanaf rechts aan. Vanwaar die wijziging?
“De trainer stelde het voor en in de voorbereiding ging het goed. Het is een aanpassing om opeens op rechts te staan maar ik merk wel dat tegenstanders het vaak lastig hebben. Ik kom nu natuurlijk heel anders uit met mijn linkerbeen. Maar de realiteit is dat ik vorig seizoen acht assists gaf en nu al elf terwijl het seizoen nog niet is afgelopen, dus het plannetje van de trainer werkte wel.”

Daarentegen scoor je wel minder.
“Klopt en daar baal ik ook wel flink van. Maar ik denk niet dat het iets met onze tactiek te maken heb. Ik krijg de kansen wel, maar schiet gewoon niet goed genoeg. Tegen Jong AZ heb ik twee weken geleden genoeg kansen gehad om een goal te maken, maar ik was niet scherp genoeg.”

Dan natuurlijk de hamvraag: gaan jullie promoveren?
“Daar hopen we met elkaar flink op. En we hebben het redelijk in eigen hand, want komende maand spelen we bijvoorbeeld tegen PEC Zwolle en daarna moeten we ook nog tegen Roda JC. Dit zijn wel de wedstrijden waarin we het kunnen beslissen. En anders met goede moed de play-offs in, want die kunnen we bijna niet meer mislopen. Het doel is Eredivisievoetbal spelen volgend jaar, daar mag geen twijfel over bestaan.”

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978

Bedankt voor jullie reacties. We staan er inderdaad erg goed voor en het worden nog twee spannende maanden!

Geplaatst

Dahlhaus ja, is-ie in jouw game wel linksbenig dan? Bij mij is-ie rechts, met een 'fairly strong' linkerpootje. In het echt is-ie natuurlijk links. Ik heb hem wel altijd als linker wingback gebruikt, eerste 2 seizoenen inderdaad basiskracht, daarna doorgeselecteerd.

Geplaatst

Mooi dat de doelstelling eredivisie uitgesproken word. Nu nog even waarmaken...

Geplaatst

Altijd fijn zo'n interview tussendoor. Eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik me er niet altijd aan verwacht wanneer ik zie dat er een nieuwe update is. Dan ben ik razend benieuwd naar de resultaten, maar toch valt zo'n andere update tussendoor nooit tegen. In tegendeel, het bouwt de spanning alleen maar meer op!

Geplaatst

Dahlhaus is al een een paar seizoenen een fijn KKD-talent in FM. In het echt mag hij wel wat meer gaan laten zien, nog behoorlijk wisselvallig. Voor jou vertengwoordigt hij gelukkig een mooie waarde.

Geplaatst

Sportief is er eigenlijk alleen maar goed nieuws te melden. Die titel is nog steeds in beeld. Ook het interview is weer leuk, dit keer met Dalhaus.

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.80a7829a689a743861d4e6212858b9ab.png

26 – Kleine marges zijn soms groot genoeg

Nog zeven wedstrijden te gaan, dus vanaf april was het elke wedstrijd erop of eronder. En in een maand met onder meer wedstrijden tegen concurrent PEC Zwolle en subtopper NAC Breda was het belangrijk voor Kenneth Goudmijn en zijn spelers om nu de punten binnen te halen. Zeker met de uitwedstrijd bij Roda JC in het verschiet voor de maand mei.

FC Eindhoven – PEC Zwolle
[1-0] Naoufal Bannis (‘77)

Borgmans; Janssen, Peijnenburg, Seedorf (’46 Rego), Persyn (’78 Amevor); Oostenbrink, Van Doorm, De Keersmaecker (’72 Kestens); Kökçü (’83 Dorenbosch), Bannis, Dahlhaus

De maand april begon in eigen huis tegen PEC Zwolle, een directe concurrent om de promotieplekken. De eerste helft was redelijk saai, omdat beide teams het niet aandurfden om risico te nemen en daarmee eventueel ruimte te laten vallen. Het was wachten op een opening. En die kwam er pas laat in de wedstrijd. De ingevallen Kestens vond de ruimte voor een steekpass op Bannis, die de bal beheerst binnenschoot. Een driepunter in een onvervalste zespuntenwedstrijd.

VVV-Venlo – FC Eindhoven
[1-0] Kristófer Ingi Kristinsson (‘74), [1-1] Lamine Diaby Fadiga (’84), [1-2] Brian De Keersmaecker (’89)

Borgmans; Janssen, Peijnenburg, Seedorf, Persyn (’72 Amevor); Oostenbrink (’90 Bogaers), Van Doorm, De Keersmaecker (’90 Gakpo); Kökçü (’63 Kestens), Bannis, Dorenbosch (’74 Diaby Fadiga)

VVV is dit seizoen al vaker een plaaggeest geweest voor de clubs die bovenaan in de competitie meedoen. Dus FC Eindhoven wist dat het op de hoede moest zijn voor de Limburgers. De bezoekers namen de overhand, maar zagen een kwartier voor tijd wel VVV de voorsprong nemen na een snelle aanval. Het moest wat minder conventioneel en invaller Diaby Fadiga zorgde met een goal voor de gelijkmaker. Goudhaantje De Keersmaecker zorgde toch nog voor drie punten, met een hele late winnende goal.

FC Eindhoven – NAC Breda
[1-0] Naoufal Bannis (’44)

Borgmans; Janssen (’71 Rego), Peijnenburg, Seedorf (’80 Amevor), Persyn; Oostenbrink, Van Doorm, De Keersmaecker (’63 Brym); Kökçü(’71 Diaby Fadiga), Bannis, Dahlhaus (’80 Dorenbosch)

Dahlhaus keerde terug van een schorsing en mocht direct weer in de basis starten. Subtopper NAC moest in eigen huis aan banden gelegd worden. Op doelsaldo was inmiddels Roda JC ingehaald, dus de tweede plek was in handen. Voor dit duel was op veilig spelen het devies, want spectaculair was het niet wat Eindhoven liet zien. Coach Goudmijn zag Bannis net zoals twee duels daarvoor tekenen voor de enige goal van het duel.

FC Eindhoven – Jong FC Utrecht
[1-0] Jarno Janssen (’10), [2-0] Pjotr Kestens (’17), [3-0] Brian De Keersmaecker (’76), [3-1] Tijn den Boggende (’79), [3-2] Mees Rijks (’90)
Rode kaart: Maarten Peijnenburg (’36)

Borgmans; Janssen (’71 Ogenia), Peijnenburg, Amevor, Persyn; Oostenbrink (’74  Dorenbosch), Van Doorm, De Keersmaecker; Kestens (’36 Bogaers), Bannis, Dahlhaus (’71 Brym)

Rego en Seedorf waren geschorst vanwege vijf gele kaarten, terwijl Azzagari en Kökçü met lichte blessures niet konden spelen tegen de Utrechtse beloften. Eindhoven schoot uit de startblokken met twee doelpunten in de eerste twintig minuten en leek op de lauweren te mogen rusten. Maar toen haalde Peijnenburg een doorgebroken speler neer en mocht hij met rood inrukken. De blijdschap was groot toen De Keersmaecker de 3-0 maakte, maar toen kwam een Utrechtse wervelwind. Verder dan twee goals kwamen de bezoekers niet, waarmee met de hakken over de sloot drie punten behaald werden.

Stand:
1 – Heracles Almelo – 71 punten (+30)
2 – FC Eindhoven – 70 punten (+28)
3 – Roda JC – 68 punten (+20)
4 – PEC Zwolle – 66 punten (+20)

Bedankt voor jullie reacties. De spanning is nu echt om te snijden met nog maar drie wedstrijden te gaan dit seizoen. Gaat FC Eindhoven dan eindelijk weer naar de Eredivisie?

@Jotew Het is ze gelukt hoor: FC Twente won de bekerfinale met 2-0!

@Niejo101 Nee, helaas is hij bij mij ook een rechtspoot. Voor het realisme van het verhaal doe ik voor net alsof hij wel links is ;) 

bewerkt door Tim'

Geplaatst

Goede resultaten, blijft spannend zo. Tegen Jong Utrecht zullen de laatste minuten iets te spannend geweest zijn, gelukkig wel de voorsprong behouden.

@Tim' Was even in de war bij de wedstrijd tegen PEC. Er staat 0-1, dit moet 1-0 zijn. Dacht even dat Bannis een eigen goal had gemaakt ;)