Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 718
  • Weergaven 21k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   42 – De trots overheerst Het is winterstop en dat betekent een mooi moment om t

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   49 – De doorbraak van Dyon Het klinkt vreemd maar met nog zes Eredivisiewedstri

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   2 – Hulp uit onverwachte hoek We blijven nog even in 1954 want de invoering van

Geplaatst

Een ware teamprestatie waarin iedere veldspeler met een respectabel aantal wedstrijden heeft bijgedragen aan de gemaakte goals. Nu eens zien wie er volgens jaar nog steeds mee mag spelen.

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.80a7829a689a743861d4e6212858b9ab.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

29 – Weinig ervaring, veel succes

Kenneth Goudmijn heeft in zijn eerste seizoen bij FC Eindhoven alle voetbalkenners versteld laten staan. Door een goede eindsprint gaan de Brabanders als kampioen naar de Eredivisie, voor het eerst sinds het seizoen 1976/77. We spreken de trainer over de hoogtepunten van dit seizoen en vooral over zijn verwachtingen voor komend seizoen.

Goedgemutst komt de succestrainer binnen. Een paar minuten te laat, maar daar heeft hij een goed excuus voor: “De sfeer in de kleedkamer was zo goed na de laatste training, dus ik ben even de tijd uit het oog verloren. Je hebt wel al koffie gekregen, toch?” Goudmijn pakt nog even een beker koffie voor zichzelf en schuift lachend aan.

Allereerst nogmaals gefeliciteerd. Hoe is het voor jou als beginnende trainer om dit mee te maken?
“Dank je wel! Het voelt echt geweldig om deze titel en de promotie mee te maken. Het is voor veel mensen nog een beetje onwerkelijk, maar we mogen de blik echt gaan richten op de Eredivisie. Rob Penders legde vorig seizoen al de basis voor dit succes, maar het is mooi dat de spelers zichzelf nu echt hebben beloond.”

Wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven in jullie succes?
“De mentaliteit van mijn spelers, daarmee mag ik me echt gelukkig prijzen. Dit is een groep met jongens die alles gaven voor een goede samenwerking en elkaar hebben gesteund. Natuurlijk komt er een beetje geluk bij kijken, zoals dat de concurrenten punten laten liggen aan het einde. Maar dan nog moet je die titel maar eens binnenslepen.”

Wat verwacht je van het komende seizoen, een niveau hoger?
“We gaan ons best doen om ons te handhaven. We realiseren ons dat het een zware competitie is en dat we elke wedstrijd keihard zullen moeten knokken. We gaan vol vertrouwen het seizoen in en we hopen dat we onze fans trots kunnen maken. Want vergeet niet dat we zonder hen deze titel niet hadden behaald. Ook zij verdienen alle lof.”

Hoe bereid je je team voor op de wedstrijden in de Eredivisie?
“Allereerst bestuderen we onze tegenstanders natuurlijk grondig. Maar bovenal vind ik dat we de lijn van dit jaar moeten doortrekken. We hebben in de beker met RKC en Utrecht twee Eredivisieclubs uitgeschakeld en zonder die rode kaart had ik het nog wel eens willen zien tegen Twente. Volgens mij hoeven we niet op voorhand bang te zijn.”

Ook niet gezien het verschil in budget met de andere clubs?
“Nee, dat vind ik niet. Het is een gegeven dat wij het laagste budget hebben van alle clubs. Maar dat betekent niet automatisch dat we gaan degraderen. We hadden afgelopen seizoen ook niet de hoogste begroting, maar werden wel kampioen. Geloof mij nou maar: we gaan een mooie selectie neerzetten en onze fans trots maken. We gaan vol vertrouwen het seizoen in en zijn niet klaar met verrassen.”

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem

Bedankt voor jullie reacties. We blikken nog even terug op dit mooie seizoen en gaan dan echt richting Eredivisievoetbal in het Jan Louwers Stadion.

@delichris Ja, klopt. Dat is zijn zes jaar jongere broertje, ook aanvaller.

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Niks dan positivisme bij de trainer, en dat is ook niet meer dan logisch zo vlak na de promotie. Toch denk ik dat hij zeker gelijk heeft en Eindhoven niet meteen noodzakelijk moet vrezen voor degradatie. 

Geplaatst

Een mooie en positieve instelling van de trainer. Daarmee kom je natuurlijk al een heel eind als club. 

Geplaatst

Ik maak mij, net als de trainer, ook geen zorgen over handhaving. Dat heb je wel bewezen in de beker. Daarnaast complimenten voor de schrijfstijl, ik snap wel dat je daar je werk van wilt maken. 

Geplaatst

"Volgens mij hoeven we voor niemand op voorhand bang te zijn." Dat is een terechte uitspraak en wellicht precies hoe Eindhoven het nieuwe seizoen tegemoet moet treden.

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.80a7829a689a743861d4e6212858b9ab.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

30 – Er is een tijd van… gaan

Het einde van het seizoen betekent ook een afscheid van vertrekkende spelers. Er zijn vijf spelers tegen wie FC Eindhoven in elk geval voor nu gedag zegt. Spelers van wie het vertrek kan worden aangekondigd. Afscheid nemen bestaat niet, maar we gaan het toch doen. We behandelen de vertrekkers in drie categorieën.

De aanvoerder
We beginnen met Mawouna Amevor. De 31-jarige centrumverdediger mocht als aanvoerder de kampioensschaal omhoog houden na de behaalde titel van het afgelopen seizoen, maar trekt toch de deur achter zich dicht. Hij kwam geen nieuw contract overeen en na drieënhalf jaar waarvan drie grotendeels als basisspeler vertrekt hij. De Togolees international vertrekt absoluut door de voordeur.

De sterkhouders
Dan twee jongens waarvan FC Eindhoven graag had gewild dat ze sowieso zouden blijven. Tibo Persyn en Naoufal Bannis werden het afgelopen seizoen gehuurd van Internazionale en Feyenoord en waren belangrijk in de successen. Persyn speelde veel, rechtsachter of rechtsbuiten, terwijl Bannis als spits goed was voor drieëntwintig officiële goals. Technisch directeur Hans Smulders gaf aan de twee alsnog te willen houden, maar een vernieuwde verhuurperiode zit er voor hun eigenlijke werkgevers niet in.

De wisselspelers
Er waren nog twee huurlingen in de selectie van coach Kenneth Goudmijn het afgelopen seizoen. Charles Andreas Brym en Lamine Diaby Fadiga waren tijdelijk overgenomen van respectievelijk Sparta en Paris FC. Vooral die eerste was een apart verhaal, want hij was juist die zomer verkocht aan Sparta. Maar zowel Brym als Diaby Fadiga lukte het niet een vaste rol te vervullen. Samen vielen ze eenendertig keer in. Daarmee speelden ze zeker een rol, maar ze gaan niet met hoofdletters de annalen in.

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem

Bedankt voor jullie mooie reacties! De allerlaatste terugblik op dit successeizoen, waarna we echt naar het komende Eredivisiejaar gaan.

@19CH98 Thanks! Zo ongeveer het mooiste compliment wat je me hier kan geven :)

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Vertrekkers zijn er (bijna) altijd, en bij de ene weegt dat meer door dan de andere. Van de huurspelers weet je nooit of ze iets later in de mercato toch niet opnieuw op de huurmarkt verschijnen.

Geplaatst

Succes komt met een prijs zeggen ze altijd. Hopelijk kan je ze goed vervangen. Gelukkig lag de sterkte vooral in het collectief afgelopen seizoen en laten een paar spelers geen gaten achter die onmogelijk in te vullen zijn.

Geplaatst

Ik denk dat je ook nu weer enkele huurspelers moet aantrekken om de strijd aan te kunnen. Je moet in ieder geval 3 spelers vervangen.

Geplaatst

Je eerste successen kun je gaan boeken op de aankomende transfermarkt ;) 

Geplaatst

Vertrekken is onderdeel van het bestaan van een voetbalclub, maar hoe je het in beeld brengt is wel zeer mooi! 

Geplaatst

Wilde je Amevor zelf nog wel houden, of mocht hij ook van jou de club verlaten met een handdruk voor de bewezen diensten? Het is logisch dat je de uitblinkende huurspelers wil behouden, maar zoiets iets financieel nog onhaalbaar. In plaats daarvan kun je nu waarde op het veld gaan creëren.