Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 718
  • Weergaven 21k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   42 – De trots overheerst Het is winterstop en dat betekent een mooi moment om t

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   49 – De doorbraak van Dyon Het klinkt vreemd maar met nog zes Eredivisiewedstri

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   2 – Hulp uit onverwachte hoek We blijven nog even in 1954 want de invoering van

Geplaatst

De stuntploeg dendert keihard door! Gezien het wedstrijdverslag had je zelfs meer verdiend in de tweede helft tegen AZ, een van die concurrenten ;c . 

Geplaatst

Opnieuw een erg goede periode met ook een 4 op 6 tegen rechtstreekse concurrenten. Het staat daar tussen plaats 3 en 7 nog erg dichtbij mekaar maar je bewijst dat je plaats in de huidige ranking zeker niet gestolen is!

Geplaatst

Opnieuw een hele knappe serie wedstrijden neergezet. Met al die jongelingen in het veld is er zelfs nog ruimte voor verbetering dus dat beloofd wat voor de toekomst!

Geplaatst

Zo het is echt indrukwekkend wat het blauw-witte gedeelte van Eindhoven laat zien!

Geplaatst

Dit zijn echt weergaloze prestaties in je tweede seizoen, daar neem ik mijn hoed diep voor af. Ik kwam in mn eerste eredivisieseizoen met FCE niet verder dan een 7e stek en was daar al behoorlijk mee in mijn nopjes. Lekker bezig hoor!

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.d6c54d89808abe2f76c35935a978de9d.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

40 – Supporter op afstand

Fans zijn er dichtbij, maar soms ook verder weg. Ruim vijfduizend kilometer van het Jan Louwers Stadion zit een voetballer die vaste meldingen krijgt van alle wedstrijden van FC Eindhoven. Die kan hij soms rustig teruglezen als hij wakker is, want afhankelijk van zomer- of wintertijd is het twee of drie uur later in Dibba Al-Fujairah, waar Joey Sleegers (29) zich tegenwoordig bevindt.

Hij brak ooit als voetballer door bij FC Eindhoven, op huurbasis van Feyenoord. Na periodes bij NEC, VVV-Venlo en AS Trencin keerde hij in 2019 terug, om drie jaar later te vertrekken richting de Verenigde Arabische Emiraten. Sleegers speelde liefst 103 officiële duels voor Eindhoven, met daarin 44 goals en 21 assists.

Dag Joey, ben je jaloers op de spelers van Eindhoven die nu wel met die club in de Eredivisie spelen?
“Wel een beetje man, daar ben ik heel eerlijk over. Maar meer dat ik toen nooit gepromoveerd ben naar de Eredivisie. Dat had me zo mooi geleken. Begrijp me niet verkeerd, ik gun de club al het succes en heb het nu ook prima naar mijn zin. Hier kan ik het avontuur ook goed volgen.”

Hoe beleef je dit Eredivisieseizoen van Eindhoven?
“Als ik kan, probeer ik de wedstrijden wel mee te pikken. Er is geen club waarvoor ik zoveel wedstrijden heb gespeeld, dus ik volg het graag. En ik heb ook nog wel contact met spelers als Collin, Maarten en Brian (Seedorf, Peijnenburg en De Keersmaecker, red.). Dan wens ik ze succes voor een belangrijke wedstrijd. Al hebben ze dat helemaal niet nodig, haha. Ze spelen echt ongelooflijk goed en dan sta je opeens derde. In de Eredivisie nog wel.”

Gaan we jou ook nog terugzien bij FC Eindhoven?
“Er is wel contact geweest, ja. Maar een transfer zou financieel een lastig verhaal worden en ik hoef hier ook niet per se weg, want ik heb het prima naar mijn zin. We gaan wel zien of het er ooit van komt. Maar als er een club is waar ik graag terugkeer, is het Eindhoven wel.”

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem @John Terry 2.0 @germandutch

Nog steeds bedankt allemaal voor het volgen van mijn verhaal. Het update-tempo ligt even wat lager, maar hopelijk vinden jullie dit soort updates nog steeds leuk om te lezen. Sleegers is in real life naar ADO, maar bij mij speelt hij nog in de Emiraten natuurlijk.

@Titan Haha, het blijft mooi om AZ een concurrent te kunnen noemen in dit stadium.

@Niejo101 Ik zou genoegen nemen met een zevende plek aan het einde van het seizoen hoor. Ik ben benieuwd hoe lang we dit kunnen vasthouden.

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Leuk interviewtje, van de Emiraten is het inderdaad financieel niet te doen om terug te keren in de eredivisie. Maar wat niet is kan nog komen, op een gegeven moment heb je genoeg geld (Zowel de club als hijzelf) en het lijkt mij wel duidelijk dat er genoeg liefde is tussen FC Eindhoven en Sleegers.

Geplaatst

Mooi interview weer. Ik gok zomaar dat we Sleegers ooit gaan terugzien in Eindhoven. Alleen wellicht in een andere rol dan speler. 

Geplaatst

Dit soort stukjes blijf ik heel erg vermakelijk vinden tussendoor. Het is wellicht een piste die je tijdens het spelen zelf overweegt, even kijken hoe het gesteld is met een ex-speler en dan mijmeren over een terugkeer, terwijl je tegelijkertijd maar al te goed weet dat het niet haalbaar is, of soms ook gewoon beter is het bij mooie herinneringen te houden.

Geplaatst

Sportief gezien zal hij ongetwijfeld balen. Aan de andere kant: één blik op zijn bankrekening en hij weet dat hij de juiste keuze heeft gemaakt om naar Dibba te verhuizen. 

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.d6c54d89808abe2f76c35935a978de9d.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

41 – Een jaarafsluiting in stijl?

De goede prestaties van FC Eindhoven blijven maar voortduren. Trainer Kenneth Goudmijn kan wel onervaren zijn, maar hij weet wel hoe het werkt. Het kan zomaar een keer tegenvallen en ook dan moeten de neuzen wel dezelfde kant op staan. Deze maand hoopt Eindhoven tegenvallende resultaten nog even uit te stellen, met twee competitieduels en een bekerwedstrijd.

FC Groningen – FC Eindhoven
[0-1] Evan Rottier (’14), [1-1] Florian Krüger (’46), [1-2] Michiel Kramer (’57), [2-2] Tim Skarke (’83)

Borgmans; Dahlhaus, Rego, Peijnenburg, Ogenia; Van Rosmalen (’68 Oostenbrink), Dorenbosch (’81 De Keersmaecker), García; Rottier (’81 Bogaers), Kramer (’74 Bannis), Kökçü (’68 Gakpo)

Op bezoek in het hoge Noorden nam Eindhoven direct de touwtjes in handen om de wedstrijd te kunnen bepalen en dat leidde tot een snelle goal. Gedurende de rest van de eerste helft lukte het niet om eventuele verdere kansen te benutten. Na rust kwam direct de spreekwoordelijke deksel op de neus, toen Groningen langszij kwam. Kramer was voor het tweede duel op een rij trefzeker, maar opnieuw hield Eindhoven niet vol. De goal van Groningen-invaller Skarke besliste het duel op 2-2.

ADO Den Haag – FC Eindhoven (beker)
[1-0] Sontje Hansen (’52), [1-1] Facundo García (‘54), [1-2] Dyon Dorenbosch (‘66), [1-3] Michiel Kramer (’80)

Bertrams; Dahlhaus, Rego, Peijnenburg, Ogenia; Van Rosmalen (’78 Van Doorm), Dorenbosch (’83 Opoku), García; Rottier, Kramer, Dwomoh (’81 Kökçü)

Verrassend genoeg was de bekerwedstrijd tegen FC Volendam eerder zo ongeveer het lastigste duel van dit seizoen geweest. Tegen een nieuwe tegenstander uit de KKD mocht dat niet opnieuw gebeuren. Bertrams en de herstelde Dwomoh kregen een basisplaats in Den Haag. In de eerste helft werden de kansen niet afgemaakt en daarna kwam ADO vanaf de strafschopstip op voorsprong. Elke Eindhoven-fan zag de ramp al voltrekken. Maar de spelers stelden orde op zaken en nog geen kwartier later stonden de bezoekers al op voorsprong. Uiteindelijk toch een simpel bekerduel.

FC Eindhoven – Vitesse
[1-0] Dyon Dorenbosch (‘5)

Borgmans; Dahlhaus (’66 Janssen), Rego, Peijnenburg, Ogenia (’46 Seedorf); Van Rosmalen (’84 Oostenbrink), Dorenbosch, García; Rottier, Kramer (’74 Bannis), Dwomoh (’66 Kökçü)

Een vroege steekpass, een simpele passeerbeweging en een schot in de verre hoek; jeugdproduct Dorenbosch zette simpel zijn ploeg op voorsprong in de beginfase. Vervolgens waren het vijfentachtig minuten die exact hetzelfde gingen; Vitesse was aan de bal en probeerde aan te vallen en Eindhoven hield tegen. Dat lukte uitstekend, want goals vielen niet meer. Maar de drie punten mogen prima als gestolen gezien worden.

Ook in de derde ronde van de beker zal FC Eindhoven op verplaatsing moeten gaan spelen. En opnieuw is de tegenstander er een uit de Keuken Kampioen Divisie. RKC Waalwijk, koploper in die competitie, wordt de opponent.

Stand:
1 – Ajax – 34 punten (+23)
2 – Feyenoord – 33 punten (+23)
3 – FC Twente – 28 punten (+8)
4 – FC Eindhoven – 27 punten (+11)
5 – AZ – 27 punten (+11)
6 – PSV – 25 punten (+10)
7 – FC Utrecht – 24 punten (+2)

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem @John Terry 2.0 @germandutch

Iedereen bedankt voor de reacties en het anderzijds volgen!

@19CH98 @ElMarcos @Marius Sleegers is zeker een speler die we in de gaten blijven houden.

@Titan Ik denk inderdaad dat mijn spelers wat dat betreft weinig medelijden met Sleegers hoeven te hebben.

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Opnieuw prima resultaten, op deze manier strijd je mee voor de voorronde CL, dat dat al lukt in seizoen 2 is zeer knap!