Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 718
  • Weergaven 21k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   42 – De trots overheerst Het is winterstop en dat betekent een mooi moment om t

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   49 – De doorbraak van Dyon Het klinkt vreemd maar met nog zes Eredivisiewedstri

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   2 – Hulp uit onverwachte hoek We blijven nog even in 1954 want de invoering van

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.d1d956ac19da204f9e420981a49de77d.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

49 – De doorbraak van Dyon

Het klinkt vreemd maar met nog zes Eredivisiewedstrijden te gaan mag FC Eindhoven nog steeds dromen van een Europees avontuur. Coach Kenneth Goudmijn leidde zijn mannen naar de vierde plek na achtentwintig wedstrijden, al zitten de clubs erg dicht op elkaar. Dyon Dorenbosch is een van de bepalende gezichten van het team. We spreken hem over zijn spectaculaire seizoen.

Het promotiejaar betekende voor de aanvallende middenvelder zijn eerste kennismaking met het grotemensenvoetbal. Maar de cijfers zien er rooskleuriger uit dan ze daadwerkelijk zijn. Want van de elf wedstrijden die hij speelde, begon hij er maar één in de basis. Dit seizoen viel hij drie keer in en waren er liefst zeventien basisplaatsen. Tegen AZ (3-3) was hij belangrijk met drie assists.

Je hoeft niet altijd op het scorebord te komen om man van de wedstrijd te worden, kijk maar naar het duel met AZ. Hoe was die wedstrijd voor jou?
“Uiteindelijk toch teleurstellend. We begonnen echt goed en ik voelde me ook enorm lekker. Dan is het heerlijk om twee keer een assist te kunnen geven, ook omdat Naoufal (Bannis,red.) een heerlijke spits is om mee samen te spelen. Maar met 1-3 op voorsprong staan en dan alsnog gelijkspelen is natuurlijk jammer, ook al speelden we bijna twintig minuten met een man minder.”

Je bent een vast onderdeel van de basis, terwijl je vorig jaar in de Keuken Kampioen Divisie maar elf wedstrijden speelde, waarvan eentje in de basis. Hoe is die omschakeling voor jou?
“Echt bizar. Afgelopen zomer was een verhuurperiode een zeer reëel scenario. We hoopten een club in de KKD te vinden waarbij ik me kon blijven ontwikkelen en stapjes vooruit kon blijven maken. Maar er kwam niks op ons pad wat precies goed voelde, dus bleef ik maar. De trainer zag het vrij snel in mij zitten en uiteindelijk zie ik mijn naam nu vaak bij de basisopstelling staan. Dat had ik echt niet verwacht, maar het voelt heerlijk. Het is elke wedstrijd vooral genieten.”

Dit waren pas je derde en vierde assist van het seizoen, terwijl je wel vaker scoort. Zeven goals maakte je al. Hoe zie je jouw rol voornamelijk?
“Die assists is wel iets waaraan we proberen te werken. Vanuit mijn rol ben ik niet per se de aangewezen persoon om te scoren, maar meer voor een steekpass richting de aanvallers. Dat moet echt beter. Goals zijn lekker, zoals toen ik tegen Excelsior de enige goal van de wedstrijd maakte, maar ik geniet net zoveel van een assists. Samen met Naoufal vieren dat hij gescoord heeft levert mij net zo’n lekker gevoel op.”

Nog zes wedstrijden te gaan. Hoe gaan jullie dit seizoen eindigen?
“Onze doelstelling is nog steeds handhaving en dat hebben we gelukkig al behaald. Nu gaan we kijken hoe we onszelf nog extra kunnen belonen voor dit goede seizoen. Het gat met nummer drie AZ is maar een punt, maar zes punten onder ons staat Utrecht op plek zeven. Het kan dus alle kanten op. Wij gaan nog zes keer genieten en alles geven en hopelijk is dat genoeg voor een fantastisch slot.”

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem @John Terry 2.0 @germandutch @Whitewolf345 @Huipio

Bedankt voor jullie likes en reacties! Gelijkspelen tegen Feyenoord en AZ is een heerlijke prestatie, maar er had wellicht nog wel meer ingezeten vreemd genoeg. Nog zes potten en dan weten we hoe mooi dit seizoen gaat eindigen.

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Dorenbosch mag toch wel een revelatie genoemd worden als je zijn evolutie bekijkt. Nog zes finales inderdaad, zes keer genieten maar ook hopen op een happy ending natuurlijk!

Geplaatst

Wat een prachtig interview weer. Leuk hoe je steeds een kijkje geeft hoe spelers het seizoen beleven. 

Geplaatst

Mooie novelle, ik geniet van de interviews tussendoor. Wil je mij taggen bij een up-date?

Geplaatst

Knap dat je spelers zich zo snel ontwikkelen dat ze mee kunnen in het nieuwe niveau van FC Eindhoven!

Geplaatst
  • Auteur

50 – De eerste drie finales

Het kan nog alle kanten op met FC Eindhoven. Met drie wedstrijden voor de boeg in de maand april kan de promovendus nog goed de derde plek innemen, maar zakken naar plek zeven is ook geen onhaalbaar scenario. Twee keer uit, één keer thuis: de fans mogen langzaamaan gaan kijken hoe dit seizoen gaat eindigen.

Fortuna Sittard – FC Eindhoven
[1-0] Sergio Postigo (‘8), [2-0] Burak Yilmaz (’25), [3-0] Mats Seuntjens (’43), [3-1] Jasper Dahlhaus (’49), [3-2] Naoufal Bannis (’74)

Borgmans; Dahlhaus, Rego (’75 Oostenbrink), Seedorf, Ogenia (’79 Kramer); García, Dorenbosch, Van Doorm (’46 De Keersmaecker); Kökçü (’46 Mateus), Bannis, Dwomoh (’75 Rottier)

Zonder de geschorste Amofa en Brooking kon Ogenia terugkeren in de basis, net als de herstelde Dwomoh. Het scoreverloop kan goed als vreemd gezien worden. In de rust keken mensen op de tribunes elkaar vol verbazing aan. Hoe kon een gelijkopgaande wedstrijd een tussenstand van 3-0 hebben? FC Eindhoven maakte de kansen niet af en Fortuna wel. De tweede helft leverde nog twee goals op van de bezoekers, maar de club uit Sittard was voor de tweede keer dit seizoen de sterkere.

FC Eindhoven – FC Utrecht
[1-0] Jamal Amofa (‘21)

Borgmans; Amofa, Rego, Seedorf (’83 Peijnenburg), Ogenia; García, Dorenbosch (’83 Rottier), De Keersmaecker; Dahlhaus (’72 Van Doorm), Bannis (’79 Kramer), Dwomoh (’72 Kökçü)

Na een geode invalbeurt in Sittard was het voor De Keersmaecker weer tijd om in de basisopstelling te beginnen, terwijl ook Amofa zijn plek terugkreeg. Al vroeg in de wedstrijd bewezen deze twee waarom dit goede keuzes waren, want op aangeven van de Belg zorgde huurling Amofa voor de openingstreffer. Utrecht werd daarna sterker en sterker, maar de thuisploeg verdedigde met het mes tussen de tanden en zorgde ervoor dat er weinig gevaar meer gesticht kon worden.

NAC Breda – FC Eindhoven
[1-0] Dinis Almeida (‘6), [1-1] Naoufal Bannis (’12), [2-1] Kaj de Rooij (’32), [2-2] Rodrigo Rego (’50), [2-3] Evan Rottier (’86)

Borgmans; Amofa (’61 Rottier), Rego, Seedorf, Ogenia (’83 Peijnenburg); García (’61 Van Rosmalen), Dorenbosch (’72 Van Doorm), De Keersmaecker; Dahlhaus, Bannis, Dwomoh (’72 Kramer)

Met een ongewijzigde basis werd de uitwedstrijd bij hekkensluiter NAC afgewerkt. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, zo ook de Bredase formatie. Uit een directe vrije trap werd het 1-0 en na de gelijkmaker van Bannis werd het nota bene door oud-Eindhovenspeler De Rooij opnieuw een voorsprong voor de thuisploeg. Na rust nam Dahlhaus de leiding. Na zijn assist bij de 1-1 was hij ook aangever voor zowel Rego als invaller Rottier. Er werd in de slotfase nog een bal van Kramer van de lijn gehaald; de zege kwam niet meer in gevaar.

Na deze wedstrijd werd duidelijk dat NAC officieel gedegradeerd is naar de Keuken Kampioen Divisie. Go Ahead Eagles staat er met 23 punten ook niet goed voor, terwijl de strijd tussen Heracles Almelo (28), Fortuna Sittard (29), Excelsior (29), FC Groningen (31), SC Cambuur (32) en Sparta Rotterdam (33) ook nog lang niet gestreden is.

Stand:
1 – Ajax – 78 punten (+52)
2 – Feyenoord – 75 punten (+45)
3 – FC Eindhoven – 57 punten (+18)
4 – PSV – 56 punten (+25)
5 – AZ – 56 punten (+12)
6 – FC Twente – 53 punten (+8)

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem @John Terry 2.0 @germandutch @Whitewolf345 @Huipio @Mathijs92

Bedankt voor jullie likes en reacties! De spanning blijft groot, ook met nu nog drie wedstrijden te gaan!

Geplaatst

Plaats 3 in handen ondertussen, ondanks de misschien wat onverwachte nederlaag in Sittard. Ik hoop écht dat je deze plek weet vast te houden! Een happy end is absoluut wat dit sprookje zou verdienen in mijn ogen!

Geplaatst

De nederlaag is Sittard is zeer jammer maar gelukkig sta je nog steeds derde. Hopelijk kan je dat vasthouden in het slot van het seizoen.

PS: Wat is er met je IDS gebeurd?

Geplaatst

Knap de 3e plek behouden maar het wordt nog ontzettend spannend.

Geplaatst
  • Auteur

51 – Een blijver en een stopper (of twee)

Voordat de laatste drie wedstrijden van het seizoen gespeeld gaan worden door FC Eindhoven komt de club eerst met transfer- en contractnieuws. Technisch directeur Hans Smulders schuift aan bij de persconferentie samen met Michiel Kramer. De spits maakt namelijk bekend te gaan stoppen en op vijfendertigjarige leeftijd zijn schoenen aan de wilgen te hangen.

“Het is voor mij goed geweest zo”, vertelt de spits die speelde voor NAC Breda, FC Volendam, ADO Den Haag, Feyenoord, Sparta Rotterdam, Maccabi Haifa, FC Utrecht, opnieuw ADO Den Haag, RKC Waalwijk en FC Eindhoven. “We willen met de hele groep het seizoen zo mooi als mogelijk afsluiten, maar daarna is het wat mij betreft tijd om te stoppen.”

Michiel, hoe heb je dit seizoen beleefd? Dit gaat toch de geschiedenisboeken in als je laatste.
“Heel wisselend. Kijk, ik ben er heel eerlijk over: ik had gehoopt een belangrijkere rol te spelen. Dat Naoufal (Bannis, red.) moet spelen snap ik wel, maar vaak ging de voorkeur naar anderen voor invalbeurten. Vroeger zou ik daar problemen om hebben gemaakt, nu heb ik het rustig met de trainer besproken en die kiest voor anderen. Jammer, maar het is niet anders. En ik heb toch tot nu toe zes goals weten te maken.”

“Nu moeten we eerst nog drie keer vlammen en zorgen dat we dit seizoen nog mooier eindigen dan het tot nu toe al is. Aan mij de taak om hier zo veel als mogelijk aan bij te dragen. Ik sta klaar voor het team en wanneer ik nodig ben, sta ik klaar. En hopelijk kan ik nog afscheid nemen met een goaltje ergens, dat zou het wel echt afmaken.”

Naast Kramer zit Smulders, die nog meer nieuws heeft voor de aanwezige pers. “We zijn erg blij te kunnen bekendmaken dat Jamal Amofa ook volgend seizoen voor FC Eindhoven gespeeld. In de winterstop konden we hem huren met een hele mooie optie om hem definitief over te nemen. Die optie lichten we en hij tekent nu voor twee jaar bij ons.”

Heeft hij genoeg indruk gemaakt of was dit vanaf de winterstop al de bedoeling?
“Dat eerste. Die optie was er puur zodat we hem voordelig konden overnemen als hij ons zou overtuigen van zijn kunnen. En dat heeft Jamal zeker gedaan. Hij veroverde al snel een plekje in de basis en aangezien hij op alle plekken achterin uit de voeten kan, zal hij altijd zijn minuten meepakken. Dat mag hij volgend seizoen opnieuw laten zien.”

En dan was er nog een nieuwtje, zo hoorden we.
“We hebben inderdaad nieuws, over de staf in dit geval. Onze keeperstrainer Hans Segers heeft besloten te gaan stoppen. Hij is 62 en wil van zijn familie gaan genieten. Dat respecteren we, maar het is altijd jammer om afscheid te moeten nemen van een vakman, maar vooral een goede vriend. Hans was keeperstrainer onder Jean-Paul de Jong, Mitchell van der Gaag, Ricardo Moniz, Rob Penders en Kenneth Goudmijn. En kijk maar eens naar de ontwikkeling van Jort Borgmans, daar mogen we hem ook mede voor aankijken. Dus hierbij: Hans bedankt!

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem @John Terry 2.0 @germandutch @Whitewolf345 @Huipio @Mathijs92

Bedankt voor jullie likes en reacties! Die nederlaag tegen Fortuna hebben we tegen Utrecht gelukkig weer weten goed te maken.

Geplaatst

Je weet altijd de spanning er in te houden. Wanneer ik de notificiatie voor een update in deze novelle zie verschijnen ben ik vaak maar al te benieuwd naar nieuwe resultaten maar dit soort intermezzo's bouwt die spanning alleen maar meer op. En bovendien zijn ze ook nog eens leuk om lezen. Randnieuws lijkt het soms wel, maar het verhoogt wel het realisme en geeft een inkijk op wat er allemaal nog speelt naast het afwerken van de wedstrijden.