Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

• Antwoorden 718
  • Weergaven 21k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   42 – De trots overheerst Het is winterstop en dat betekent een mooi moment om t

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   49 – De doorbraak van Dyon Het klinkt vreemd maar met nog zes Eredivisiewedstri

• En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid   2 – Hulp uit onverwachte hoek We blijven nog even in 1954 want de invoering van

Geplaatst

Sporting is inderdaad een lastige tegenstander maar als nummer drie van Nederland is het zeker een onmogelijke opgave om van een Portugese club te winnen.

Geplaatst

Heel fijn hoe je subtiel allerlei nieuwtjes verwerkt in deze update. De loting zelf is natuurlijk enorm zwaar, al lag Sporting voor mij wel in evenwicht met Nice. Maar hoe je het ook draait of keert, Eindhoven zal sowieso boven zichzelf moeten uitstijgen om de kwalificatie af te dingen, maar ook tegen de andere mogelijke tegenstanders had dat natuurlijk het geval moeten zijn.

Geplaatst

Sporting is een hele pittige loting zeg! Maar goed, je kunt eigenlijk alleen maar winnen in deze situatie, toch?

Geplaatst
  • Auteur

Eindhoven.png.d1d956ac19da204f9e420981a49de77d.png

En in Europa zien ze zeker, op een keer Blauw-Wit
Dan gaan we naar Milaan, Brussel, München of Madrid

61 – Een bekend gezicht

Sporting Clube de Portugal, afgekort Sporting CP, is de tegenstander van FC Eindhoven in de voorrondes van de Champions League. Vorig seizoen tweede in de nationale competitie en door de recente coëfficiëntenpolonaise van Nederland volgt dan geen direct CL-ticket meer. Jerry St. Juste gaat zijn derde seizoen in bij de club en speelt voor het eerst tegen een Nederlandse club.

Sinds zijn vertrek bij Feyenoord was de verdediger actief voor Mainz 05 en nu dus voor Sporting. Hij speelde sinds hij zijn geboorteland verliet nog nooit tegen een Nederlandse club. “Met Mainz haalden we helaas ook geen Europees voetbal”, vertelt de verdediger. “Maar met Sporting was het me ook nog niet gebeurd.”

Is dat voor jou nog iets speciaals?
“Het is vooral leuk dat ik me weer kan laten zien in Nederland. Ik kom natuurlijk vaak terug voor familie en vrienden, maar het is ook top om weer een keer een wedstrijd te hebben in Nederland. Ik heb al een hoop vrienden uitgenodigd voor die wedstrijd.”

Wat krijg je nog mee van het Nederlandse voetbal?
“Ik probeer het een beetje globaal te volgen. De titelstrijd hou ik altijd wel in de gaten, vooral of het Feyenoord gaat lukken om kampioen te worden. En Heerenveen volg ik ook met veel interesse. Het viel me vorig jaar al op hoe goed Eindhoven het deed. Dan is het ook wel erg leuk om ze in Europa tegen te komen. En om mijn oud-teamgenoot Naoufal Bannis weer te zien op het veld. Ik heb het even gecheckt en we hebben ooit twee minuten samen op het veld gestaan, haha.”

Je speelde ook ooit één wedstrijd tegen FC Eindhoven, weet je dat nog?
“Pfoe, dan moet ik goed graven. Ik weet dat het in de beker was en dat we wonnen. Maar verder weet ik er niet zoveel van. Dan zal ik ook niet gescoord hebben dat duel, haha. Ik gun FC Eindhoven al het beste, maar hoop wel mijn 100 procent score te behouden.”

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem @John Terry 2.0 @germandutch @Whitewolf345 @Huipio @Mathijs92 @Tim Windt

Bedankt voor jullie likes en reacties! Zeker een zware loting, maar zoals @ElMarcos al zegt, we hebben alleen maar iets te winnen.

Wil je geen tag meer ontvangen? Laat het dan hier in het topic of per PM weten.

Geplaatst

Ik wil niet vervelend doen maar is nu al 4-5 posts op rij alleen maar interviews.

Is niet heel erg ofzo maar voor mij persoonlijk zelf vind ik nu wel iig klein beetje eentonig.

Geplaatst

Alweer een zeer mooi interview in aanloop naar een van de belangrijkste duels van de club tot nu toe. Zeer benieuwd hoe je het tegen Sporting Club gaat doen.

Geplaatst

Leuke vooruitblik op het CL-duel, met alweer wat fijne weetjes erin verwerkt. Ik blijf een grote fan van deze interviews!

Geplaatst
  • Auteur

62 – Het Europese debuut

Het landskampioenschap van 1954 is natuurlijk een absoluut hoogtepunt uit de clubgeschiedenis van FC Eindhoven. Maar deze dag kan best op de tweede plek komen in zo’n lijstje. Want niet zo lang geleden waren voor fans uitduels bij Telstar en FC Emmen enorme reizen. Nu pakt men het vliegtuig naar Lissabon om het op te nemen tegen Sporting CP. Geen Brussel, München, Milaan of Madrid, maar zeker een flinke reis.

Voor het Europese debuut van de club moet coach Kenneth Goudmijn het doen zonder Mateo Klimowicz. De Poolse aanwinst heeft tijdens een oefenwedstrijd een kleine tik tegen zijn enkel gekregen en kan niet in actie komen. Jort Borgmans krijgt nog steeds het vertrouwen onder de lat. Achterin zien we aanwinsten Radinio Balker en Jake Vokins naast Justin Ogenia en Rogerio Reno. Op het middenveld met Youri Regeer ook een nieuwe speler en met Facundo García en Brian De Keersmaecker twee bekende namen. Voorin een herkenbare aanval, met Ozan Kökçü, Naoufal Bannis en Jasper Dahlhaus.

Vanaf de eerste minuut is het Sporting dat de bal heeft en probeert aan te aanvallen. Lang lukt het de defensie van Eindhoven om de tegenstander tegen te houden, maar halverwege de eerste helft wordt de ban dan toch gebroken door de thuisploeg. Spits Paulinho reageert snel op een steekpass van Diogo Gonçalves en schiet de bal onhoudbaar in de verre hoek. De spelers doen Eindhoven doen flink hun best om wat in de melk te brokkelen te krijgen. Backs Vokins en Ogenia zijn belangrijk in de opbouw en voorin loert Bannis vooral op een mooie kans op een scherpe counter.

Na de rust eigenlijk meer van hetzelfde, al duurt het nu minder lang voor Sporting kan toeslaan. Ricardo Esgaio krijgt een niet te missen kans als Vokins voor een kleine overtreding een penalty en een gele kaart tegen krijgt. Een zware straf, zeker omdat Borgmans wel de goede kant op duikt maar de inzet stijf in de kruising niet meer kan pareren. Na de tweede goal kwam Eindhoven wat meer in een goed spel terecht. En dat leverde zowaar direct wat op. Vokins speelde zijn man uit en stuurde Kökçü diep. De linksbuiten twijfelde niet en gaf de bal direct voor. Daar kwam deze op het hoofd van Bannis, die tekende voor de aansluitingstreffer. Hierna ging het alsnog mis voor Eindhoven. Andermaal kreeg Vokins voor een lichte overtreding een gele kaart, waardoor er met tien man door moest gegaan. Uit een corner was het Rúben Vinagre die nog voor een Sporting-goal zorgde.

Borgmans; Vokins, Rego, Balker, Ogenia; García (’81 Van Doorm), De Keersmaecker (’72 Dorenbosch), Regeer (’72 Goudmijn); Kökçü (’81 Rottier), Bannis, Dahlhaus

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Glenn08 @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem @John Terry 2.0 @germandutch @Whitewolf345 @Huipio @Mathijs92 @Tim Windt

Bedankt voor jullie likes en reacties! Helaas is niet alles een stunt wat we presteren in Eindhoven.

@Kyrill Klopt, dat is de stijl van dit verhaal.

Geplaatst

3-1 is een lastige uitgangspositie maar zeker niet onmogelijk. Door de enorme reisafstanden is er Europees namelijk een stuk groter thuisvoordeel vermoed ik. 

Geplaatst

De uitwedstrijd bij Sporting klonk vooraf als zwaar, en ook de einduitslag lijkt dat te bevestigen. Een 3-1 nederlaag is op zich niet heel zwaar, maar allesbehalve een evidente opdracht om recht te zetten. Maar misschien kan Eindhoven wel boven zichzelf uitstijgen in eigen huis.

Geplaatst

Een nederlaag die wellicht net te groot is om te spreken van perspectief. Zeker gelet op de verhoudingen, maar je hebt je kranig geweerd en kunt zo te lezen trots zijn op de ploeg. 

Geplaatst

Blijft een novelle van hoog niveau! Een nederlaag tegen Sporting ligt eigenlijk wel in de lijn der verwachtingen. Maar wie weet kan je thuis stunten.

Je mag me wel van de taglijst afhalen. Ik blijf je novelle volgen, maar ik moet vaak heel wat posts inhalen, omdat ik maar sporadisch kan lezen, hierdoor verliest een tag dus zijn meerwaarde.

Geplaatst
  • Auteur

63 – Een maatje te groot

Het is FC Eindhoven niet gelukt de play-offs van de UEFA Champions League te bereiken. Na de eerdere 3-1-nederlaag in Lissabon moest nu een hoop goedgemaakt worden in de thuiswedstrijd tegen Sporting CP. Maar na negentig minuten gaan de Portugezen er weer met een overwinning vandoor, na opnieuw een Eindhovense rode kaart.

Zonder de geschorste Jake Vokins mocht Jamal Amofa het weer laten zien vanaf de linksbackpositie, waar verder voor dezelfde spelers gekozen werd als in de uitwedstrijd. En dat leek al snel effect te hebben. Want Amofa zette een aanval op en Brian De Keersmaecker stuurde Naoufal Bannis weg. De spits wist ook voor de tweede maal tegen Sporting te scoren. Lang kon Eindhoven echter niet genieten van de voorsprong. Francisco Trincão slingerde een vrije trap recht de kruising in en liet doelman Jort Borgmans kansloos.

Na rust pakte Facundo García een domme rode kaart, waardoor Eindhoven weer met tien man door moest. Pedro Gonçalves leek met zijn treffer na een mooie combinatie door de as van het veld de laatste dromen van de thuisploeg de grond in te stampen. Toch wist de thuisploeg nog wat terug te doen. Kenzo Goudmijn, door zijn vader Kenneth als invaller binnen de lijnen gebracht, schoot de bal hard vanaf de rand van het zestienmetergebied achter de keeper. De thuisploeg besloot meer risico te nemen en had het betere van het spel, maar tot een goal leidde het niet meer. Wel nog een aan de andere kant, waar Paulinho in de laatste seconde een counter tot goal promoveerde.

Coach Goudmijn was na de wedstrijd trots op zijn spelers, ondanks de nederlaag: “We hebben gevochten voor alles wat we waard waren. We hebben twee nipte nederlagen geleden tegen een hele sterke tegenstander, terwijl we tweemaal met een man minder kwamen te staan. We hebben het ze erg moeilijk gemaakt, terwijl niemand een stuiver voor onze kansen gaf.”

FC Eindhoven – Sporting CP

[1-0] Naoufal Bannis ('2), [1-1] Francisco Trincão ('8), [1-2] Pedro Gonçalves ('59), [2-2] Kenzo Goudmijn ('83), [2-3] Paulinho ('90+4)

Borgmans; Amofa, Rego (’81 Bogarde), Balker, Ogenia (’62 Seedorf); García, De Keersmaecker, Regeer (’70 Goudmijn); Kökçü (’46 Klimowicz), Bannis, Dahlhaus

@MNie @jefri @ElMarcos @delichris @Bogatyr @Marius @Jotew @Niejo101 @DGremlin @Daniell @19CH98 @KayDeManaager @roeliho @Kevinoz87 @Kevinreijnen @Djurovski @Al Veni @Prolics @Kyrill @Fantasy @Titan @Renato @r4vje @Thomassje123 @Nr.14 @stef1978 @Venijn McSnekke @Keeza @Willem @John Terry 2.0 @germandutch @Whitewolf345 @Huipio @Mathijs92 @Tim Windt

Bedankt voor jullie likes en reacties! Hopelijk kunnen we het verhaal weer oppakken, wel met een teleurstellend resultaat helaas.