Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Zoals de titel al doet vermoeden ga ik aan de slag met de build a nation challenge. Nadat ik door de Fifa ranking aan het scrollen was viel mijn oog op een land wat bijna dezelfde vlag heeft als Nederland. We hebben het over het kleine Luxemburg. Luxemburg is op Malta na het kleinste land van de europese unie. 

Spoiler

De meest beoefende sport in Luxemburg is voetbal, dat alleen op amateurniveau gespeeld wordt. Soms is er deelname in Europa; zoals de F91 Dudelange aan de Europa League in 2018/19. De enige professionals in het Luxemburgs voetbalelftal zijn Mario Mutsch, Gilles Bettmer en Aurélien Joachim. Het mannenelftal staat op de 95e plaats (oktober 2020)[29] van de FIFA-wereldranglijst en het dameselftal op de 119e plaats (oktober 2020).[30] De hoogste competitie in het land heet de Nationaldivisioun. De wedstrijden van het nationale elftal vinden plaats in het Stade Josy Barthel. De nationale voetbalbond van Luxemburg is de Fédération Luxembourgeoise de Football (FLF).

Naast het bondscoachschap van dit groothertogdom wil ik ook aan de slag gaan als clubcoach in de Nationaldivisoun. Kijkend naar de stand in de competitie van dit seizoen zie je 2 teams die er bovenuit steken. Wat me opviel is dat de huidige koploper nog nooit kampioen is geworden, hierin zie ik een mooie uitdaging om deze ploeg binnen FM (misschien net zoals in het echt) in mijn eerste seizoen kampioen te maken.

image.thumb.png.f18fed854f5a7f4754f33452c0361fe2.png 

De club die ik ga managen is dus Swift Hesperange. Dit seizoen hebben ze Europees voetbal mogen spelen (1 ronde in de conference league) dus ook dit maakt de save in het begin al meteen interessant binnen FM.

Spoiler

Swift Hesperange is een Luxemburgse voetbalclub uit Hesperange, een plaats dicht bij de hoofdstad van het groothertogdom. Het Stade Alphonse Theis is de thuisbasis van de club. De traditionele kleuren zijn rood-wit.

In 1916 werd FC Swift Hesperange opgericht. Tijdens de Duitse bezetting kreeg men een Duitse naam en ging het verder onder FV Rot-Weiß Hesperingen. Na de oorlog werd de oude naam weer aangenomen.

In 1985 speelde de club voor het eerst in de hoogste klasse en vijf jaar later wist het de beker te veroveren. Sindsdien speelt het afwisselend in de Nationaldivisioun en de Éirepromotioun.

2 jaar geleden zijn ze voor het laatst gepromoveerd naar de hoogste klasse waarna ze dus in het eerste jaar meteen een knappe 3e plaats wisten te behalen. En dit jaar liggen ze dus op koers voor het kampioenschap al hijgt het bekendere ze met 1 punt verschil aardig in de nek. 

• Antwoorden 57
  • Weergaven 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Inmiddels zit de voorbereiding (en 1 competitiewedstrijd erop) en ik moet zeggen dat de start veelbelovend is, echter vind ik het nog lastig in te schatten of de tegenstanders in de oefenwedstrijden o

• Het gaat voortvarend in Luxemburg waar we inmiddels al zijn aanbeland in de zogenoemde WK break en ik heb geen reden tot klagen qua resultaten. Op 1 (onnodige) nederlaag na hebben we alle wedstrijden

• Inmiddels zijn we richting het einde van seizoen 2 aan het kruipen en zonder veel prijs te geven is het best spannend in de competitie.    Eerst tijd om het avontuur als bondscoach even te b

Geplaatst
  • Auteur

Inmiddels zit de voorbereiding (en 1 competitiewedstrijd erop) en ik moet zeggen dat de start veelbelovend is, echter vind ik het nog lastig in te schatten of de tegenstanders in de oefenwedstrijden ook van hetzelfde kaliber zijn als de tegenstanders in de competitie. 

2041016820_FM1.thumb.jpg.968b779b4d3251ab466f33a5b5e789a4.jpg

Als we gaan kijken naar de seizoensvooruitblik m.b.t. het kampioenschap zien ze ons als overduidelijke titelfavoriet. 

29200388_FM2.jpg.fb68e63727ef1586389bbccd5e68a726.jpg

11406755_FM3.jpg.0d719e870122cdda7c7cebb0f11c4777.jpg

Ook de verwachtingen van het bestuur liegen er niet om, ze willen niets minder dan de dubbel winnen. 

De verwachting van het werken binnen het salarisbudget lukt me momenteel vrij eenvoudig zoals je kan zien:

image.png.0e8d1060c05ba53be197b8fc954c075f.png

Spoiler

Bedankt voor de likes en reacties! @Whitewolf345 @Djurovski @Mordurette @19CH98 @MNie @Titan

Geplaatst

Je bent overduidelijk de beste ploeg als we de bookies mogen geloven. Hopelijk laat je dat ook zien wanneer de competitie begint!

Geplaatst

Helemaal klaar voor de competitie! Luxemburg is een leuk land om in te spelen. Sowieso redelijk wat talentvolle Luxemburgers in Frankrijk, Duitsland en België. Hopelijk keren die weer terug ooit naar hun geboorteland.

Geplaatst

Je hebt een prima voorbereiding achter de rug, nu gauw kijken wat de andere clubs kunnen in de competitie. Dudelange blijft voor mij nog altijd de belangrijkste concurrent.

Geplaatst
  • Auteur

Het gaat voortvarend in Luxemburg waar we inmiddels al zijn aanbeland in de zogenoemde WK break en ik heb geen reden tot klagen qua resultaten. Op 1 (onnodige) nederlaag na hebben we alle wedstrijden winnend weten af te sluiten.  Ook hebben we inmiddels 2 wedstrijden in de beker gehad en deze (zij het met moeite) ook weten te winnen.1152822420_FM1.thumb.jpg.b9e377d85676239021564671817df1c4.jpg

Concurrentie hebben we niet echt gezien de ruime voorsprong die we nu al hebben weten op te bouwen na 13 wedstrijden.

1182966146_FM2.jpg.c0eea7c359b67fa136861ee303628b13.jpg

Het enige waar ik momenteel nog moeite mee heb is het selecteren van spelers, want in je wedstrijdselectie moeten minimaal 9 spelers zitten die voor hun 21ste verjaardag minimaal 3 jaar van hun opleiding in Luxemburg hebben genoten. In mijn volledige selectie zitten in het totaal 11 spelers die deze eis halen. 

Qua bondscoachschap heb ik pas 2 wedstrijden gehad. Mijn debuut was een wedstrijd om snel te vergeten, het thuisdebuut was al een stuk beter alleen heb ik niet weten te voorkomen dat we geen laatste werden in de nations-league groep. Hierdoor zullen we een play-off wedstrijd gaan spelen om niet te degraderen naar de league D. 1993212250_FM3.thumb.jpg.2d41a323b9cb619d561a29744a81557f.jpg

1036390744_FM4.thumb.jpg.f0b828e8d5b34896dfeb39030187b413.jpg

Spoiler

Bedankt voor de likes en reacties! @Whitewolf345 @Djurovski @Mordurette @19CH98 @MNie@Titan @thomasje @Nr.14

bewerkt door keano77

Geplaatst

Met de club gaat het meer dan prima! Hopelijk kan je met het land degradatie afwenden. 

Geplaatst

Mooi project ! Waar je tot nu toe vrij succesvol aan begonnen bent. 

Geplaatst
  • Auteur

Inmiddels zit seizoen 1 er helemaal op en zoals de media al voorspelde is het een zeer succesvol seizoen geworden. Het kampioenschap werd (ondanks een slechte late serie) binnengesleept en daarnaast werd (redelijk eenvoudig) de beker gewonnen.

Spoiler

861707511_FM1.jpg.1a4ce3f5d5cf2e63e1a9c3d6cd9eacf6.jpg

2022177315_FM2.thumb.jpg.609bee0405469bce22b24886b24dc1c9.jpg

Spoiler

1211781594_FM3.thumb.jpg.c21f974705bd1e5584dae4c992696519.jpg

Financieel werd het jaar echter dramatisch afgesloten. Echter zorgde plek 1 in de competitie ervoor dat ik dit seizoen (waarin ik inmiddels ook al even onderweg ben) in de Champions league mocht beginnen. Dit ging verrassend goed en kwam zelfs in de play-offs terecht, echter bleek hierin Astana (toch verrassend) veel te sterk waardoor de groepsfase van de Europa League restte voor mijn ploeg (na een luceratief avontuur in de voorrondes en de kwalificatie voor de groepsfase ook). Dit zorgde ervoor dat ik wat mooie verzoeken heb ingediend die werden ingewilligd door het bestuur. 

Spoiler

380767962_FM6.thumb.jpg.3834a472fb5f7c60fb5467a4cd5e5f06.jpg

Spoiler

1067325426_FM7.thumb.jpg.8e4fdc41e3ed7ed7e368ae3d41d8aa1c.jpg

Spoiler

1303316286_FM8.thumb.jpg.d8c40d3ba5d87995f37fc8c00d26b223.jpg

Spoiler

2019320705_FM4.thumb.jpg.6dfc0352d94ec91b8968ddc7f4127f67.jpg

Spoiler

FM 4.jpg

FM 1.jpg

FM 2.jpg

FM 3.jpg

image.png

Geplaatst

Proficiat met het kampioenschap en het feit dat je je gewoon geplaatst had voor de groepsfase van de Europa League. Mooie opsteker financieel.

Ik zie dat Luxembourg City gepromoveerd is, dat was voorheen toch Benfica? Zijn ze nog steeds met elkaar verbonden?

Geplaatst
  • Auteur
7 minuten geleden zei Mordurette:

Proficiat met het kampioenschap en het feit dat je je gewoon geplaatst had voor de groepsfase van de Europa League. Mooie opsteker financieel.

Ik zie dat Luxembourg City gepromoveerd is, dat was voorheen toch Benfica? Zijn ze nog steeds met elkaar verbonden?

Heb even wikipedia geraadpleegd want in FM zag ik er niks over maar je hebt gelijk:

Spoiler

De club kwam in 2004 tot stand na een fusie tussen FC Hamm 37 en RM 86 Luxembourg. In 2007 werd de club kampioen in de Éirepromotioun en promoveerde zo naar de Nationaldivisioun. In 2014 degradeerde de club, maar keerde in 2015 als kampioen direct weer terug.

Op 14 mei 2020 stemden de leden van FC Blue Boys Muhlenbach en RM Hamm Benfica in met een fusie tussen beide clubs. De nieuwe club nam de naam FC RM Hamm Benfica aan en nam in het seizoen 2020/21 de plaats in de Nationaldivisioun van Blue Boys Muhlenbach in.

De naam Benfica deed al langer stof opwaaien. De naam en het logo zijn gebaseerd op dat van de Portugese club SL Benfica. Mede vanwege een dreigende schadeclaim van de Portugezen werd in 2022 besloten tot een naamsverandering tot FC Luxemburg City

Geplaatst

Een hele sterke Europese campagne gedraaid die beloond wordt met een plekje in de EL. Dat zorgt ervoor dat je ploeg stappen kan gaan zetten, goed gedaan!